Olen seurustellut avomieheni kanssa melkein kaksi vuotta, ensi kuussa ollaan asuttu yhdessä vuosi. Meillä on mennyt hyvin alusta asti, ja uskon että menee jatkossakin. Hän on tavannut jo useaampaan otteeseen vanhempani, jotka pitävät hänestä paljon, vaikka meillä on hieman ikä-eroa.
Nyt minua on kuitenkin pidemmän aikaa ihmettänyt, mikseivät hänen vanhempansa kutsu minua kylään? Voinko mennä mieheni kanssa "kutsumatta"? Tämä voi kuulostaa tyhmältä ongelmalta, mutten en ole juuri se ulospäinsuuntautunein ihminen, eli vierastan uusia ihmisiä, enkä ole kovin puhelias; juttelen kyllä ja olen kohtelias, mutten osaa pälpättää niistä näistä. Mieheni sanoo, etteivät he ole mitään arvostelijoita.
Mieheni on myös valmis viemään minut tapaamaan vanhempiaan, mutta minua pelottaa etteivät he pidä minusta. Tuntuu jo heti alkuun, etteivät he halua tavata minua, koska eivät kutsu meitä yhdessä käymään.
Anoppi ja appi ei tahdo tavata?
27
1585
Vastaukset
- hippityttöxxx
Onko avomiehesi se nuorempi osapuoli? Ajattelin olisiko siinä syy.
- iubbjhy
No ei minun mielestäni tuossa tilanteessa enää varsinkaan, jos muutenkaan, odotella erikseen kutsua. Asutte yhdessäkin jo. Ainakin oman kokemukseni mukaan tilanne menee tavallisemmin niin, että puoliso ilmoittaa vanhemmilleen jotta nyt me tullaan, mulla on sitten tämmöinen tyttö/ppoika mukana. Jotenka sinne vaan. Vanhemmat luultavasti ihmettelevät miksi et ole käynyt tai sinua ei ole "tuotu näytille."
- lotta.
Minä olen se nuorempi, jopa rutkasti nuorempi.
Olet luultavasti oikeassa, pitää vain joskus ajatella hankalasti. :) - Tee aloite
Oletko itse kutsunut heidät kylään kotiinne? Yhtä lailla appivanhemmat voivat ajatella, että et heitä hyväksy, kun ei kutsua kuulu. Miksei poikaystäväsi kutsu vanhempiaan, vaikka käy heitä tapaamassa?
Kommunikointi on kahdensuuntaista. - angstinentaivas
Olisi miehen asia tarttua tähän minusta.. ettäkysäiseppä häneltä mikä on kun ei kutua kuulu eikä esittelyjä ole ollut. Tai pyydä itse kylään. Tietysti voivat ihmetellä miksi mies otti nuoremman.. se saattaa hiukan olla vaikuttanut. Mutta oma mieheni on viitisen vuotta nuorempi ja anoppini ei tästä pidä..
Siis vaikeaa voi olla ikäeronkin takia..- lotta.
Olen kysynyt, ja sanoo että mennään vaan mutta se nyt on lykkääntynyt jo pari kertaa. Omat vanhempani sanoivat heti, että tuo näytille kun kerroin että olen löytänyt jonkun (heitä ei onneksi ikäero haittaa, mutta tarkkoja numeroita he eivät tiedäkään) ja sinne mentiin ihan sovussa.
Miehelläni on myös poika, joten pelottaa etteivät he muutenkaan hyväksy minua "perheeseen". Hankalaa, hankalaa. :P
- angstinentaivas..
miksi on lykkääntynyt, tiedätkö syytä? Ajattelin vaan että minut kyllä kutsuttiin melko nopeaan anopille kaffeille ja näytille.. muttamutta kuultuaan että olen vähän vanhempi, niin anoppini passitti mieheni ulos tekosyyn varjolla ja piti minulle kahdenkeskisen "haastattelun" asioistamme.. En edes muista mitä kaikkea privaattia hän kyseli. Nielin kahvini loppuun ja päätin mielessäni että kyläilen vain pakolliset.. enää en lainkaan.. ei muuten kyläile mieskään kuin jouluisin..
toivottavasti sinulle ollaan ystävllisempiä! - lotta:)
Pari kertaa on päättänyt mennä salille samalla kun käy vanhemmillaan, "eikä halua jättää minua yksin sinne". Pari kertaa sanonut että joku toinen kerta, vaikka ensi viikonloppuna tms. Hänen sisarensa olen tavannut ja olen heistä (apista ja anopista) vähän juron vaikutelman.
Ja minä kun luulin että nuori naisystävä on hieno meriitti. :D- Alkaa ihmetyttää
Onko hän nolo suhteenne vuoksi?
Kysy suoraan, häpeääkö hän sinua.
- jep jpe jep
Eihän vanhemmat kutsu pojan nais/tyttöystävää käymään, vaan kyllä se menee niin että se on pojasta kiinni milloin se tuodaan näytille.
- Näitäkin on paljon
No syitähän voi olla monia, yleensä täällä ei sitä totuutta kerrota, vaan siloitellaan pois.
Mutta näillä vanhemilla voi olla tiedossa se oikea totuus, joka estää tapaamisen.
Toisella on niin moraariton tausta, että sen hyväksyminen on suorastaam rikollisen hyväksyntää.
Kun tämä henkilä on rikkonut jotain tullessaan niin paljön, että sitä ei voi millään tavalla antaa anteeksi, päinvastoin toivoo, että oman lapsen silmät avautuvat, eikä hän tuhlaa elämäänsä hirviölle.
Syitä voi olla hyvin monia, tuskin kukaan vanhempi haluaa lapselleen pahaa, mutta haluaako tämä uusi ihminen määrittää kaiken ja katkaista välit venhempiin, jotta hänen tötrkymenneisyys ei tulisi oikealla tavalla tietoon.
Joten jokainen tapaus näistäkin voi olla niin erilainen ja täällä vain kirjoitetaan valheita.- Mustaa valkoisella!
Arveletko, että aoittajalla on niin hämärä menneisyys, että kukaan ei tahdo häneen tutustua?
Aika hurja väite.
Tulee mieleen, että kirjoitus on pahansuopa ja mollaa turhaan aloittajaa, joka on ongelmissa tulevan sukunsa kanssa.
Mistä valheista mahtaa olla kysymys.
- angstinen..
Jesses.. Aloittajan anoppihan saattaa olla millainen tahansa ilkiö, eikä mies halua viedä näytille koska tuntee oman äitinsä ja on ilmeisest vienyt ennenkin jonkun näytille.. Siitä on jäänyt varmaan senverran pahoja kokemuksia ettei halua nuoremman vaimonsa loukkaantuvan vanhempiensa takia. Tämä on kylläkin kaikkein todennäköisin selitys.. kuten itsellenikin selväksi tuli anoppini tavatessani. Mieheni häpesi äitiään selvästi kun tämä todellakin tenttasi asioita minulta..
Että se niistä salaliittoteoriosita ja järki käteen..- angstinen
ja on se muutenkin niin että ellei joku kutsu kotiinsa7lapsuudenkotiinsa niin vika on yleensä juuri siinä lapsuudenkodissa. Että sitä jotuu joko häpeämään taikka selittelemään. Ei siinä mitään rikollisuutta todellakaan tarvita, vaan vain yksi ilkeä akka..
Vielä kun parilla menee hyvin ja nainen on nuorempikin .. anoppi kaiketi halkeaa kateudesta tai katkeruudesta. Kyllä mies suojelee vaimoaan tälläiseltä. Ja itseäänkin..
- Exxon Valdez
Lotta hei,jätä se mies.
Kirpasee hieman alussa,helpompi jättää jos ei ole vielä omia tenavia.
Äläkä hommaa niitä tuon kanssa,parempiakin löytyy.
Valheilla on nyt menty,ne v-mäiset vanhemmat on tajunneet missä mennään. - CCroissant
Mitä luultavammin miehesi häpeää vanhempiaan (tai jompaa kumpaa heistä), hän ei ole itse parhaimmissa väleissä vanhempiensa kanssa (esim. johtuen edellisen suhteen lapsesta), hän häpeää sinua, koska olet nuori tai jollain tavalla sellainen ihminen, ettei hänen vanhempansa hyväksy... Syitä voi olla monia... Tiedän esimerkiksi erään nuoren miehen, joka ei suostunut viemään tyttöystäväänsä näytille, koska tämä oli lihava ja tiesi ettei hänen vahempansa hyväksy lihavia... :( kamalalta se kuullostaa, mutta jotkut ihmiset on vaan niin pinnallisia ja ajattelee eri tavalla.
- anoppikans
Mikset sinä kutsu niitä vanhempia teille? Sanot vaikka, että ajattelit jo olevan aika tutustua.
Syystä tai toisesta miehesi vaikuttaa häpeävän sinua.
Voit sanoa miehellesi, et voit palata kotiin julkisilla. Sinänsä se, ettei miehesi halua jättää sinua yksin vanhempiesi luokse arvelluttaa.- kjhjvghcrtcr
Kyse voi todella olla siitä, etteivät appi ja anoppi halua tavata.
Omille vanhemmilleni en voi viedä uutta naista näytille, koska he eivät ole vuosien aikana toipuneet erosta, josta minä olen. Luultavasti he osaisivat käyttäytyä (uuden) naisystäväni kanssa, mutta heillä ei ole minkäänlaista mielenkiintoa tutustua uuteen rakkauteeni.
Tämän kerron vain siksi, että on hirveää seurata miehen syyttelyä ties miksi. - jk
vai n iin
- jk
vai niin
- selvä juttu
Ei tietenkään tarvitse odottaa kutsua, vaan menette yhdessä miehen kanssa silloin kun hän menee tapaamaan vanhempiaan. Ei kai hänkään tarvitse kutsua sinne mennäkseen? Kutysuminen mukaan kuuluu miehellesi, siis hän kertoo vanhemmilleen että tuo sinut tullessaan ja hän pyytää sinut mukaansa. Elikkä kerro nyt miehellesi että haluat tutustua hänen vanhempiinsa, ja hän saa luvan järjestää tapaamisen. Luultavasti vanhemmat jo odottavat että poika toisi avovaimonsa näytille, ja ihmettelevät miksi sinä et halua tutustua heihin ettekä ole myöskään kutsuneet heitä teille.
Jos miehellä on tekosyitä että sinä et voi lähteä mukaan, on hänellä myös joku todellinen syy että ei halua teidän tutustuvan. Jos hän tosissaan haluaisi, hän jättäisi muut samalla kertaa tapahtuvat ja tapaamistanne haittaavat menot väliin sillä kertaa ja todella järjestäisi asian. Häpeääkö hän esitellä sinua? Vai häpeääkö vanhempiaan? Vai pitääkö hän sinua kuitenkin vain tilapäisenä seuralaisena, jota ei näytetä sukulaisille että on sitten helpompi erota? Kysy mieheltä.- mikä on ongelma?
Ehkä miehen vanhemmat luulevat että hänellä ei ole tyttöystävää tai että sinä olet vain joku lyhytaikainen heila???
Meidän pojat yksinkertaisesti ilmoittivat jonain päivänä että "tulen käymään tyttöystäväni kanssa". Niin yksinkertaista se on. Tapaaminen ei ole appivanhempien vastuulla, vaan on MIEHESI asia kutsua sinut esiteltäväksi. Miehen vanhemmat eivät voi tietää, milloin suhteenne on niin vakituinen että on aika tutustua, vaan mies kertoo sen itse vanhemmilleen viemällä sinut sinne. Toinen vaihtoehto, että te kutsutte appivanhemmat kylään.
- keskustelun paikka
Appivanhempien käsitys sinusta on juuri sellainen, mitä miehesi on sinusta kertonut. Tietenkään heillä ei voi olla mitään sinua vastaan, elleivät ole kuulleet sinusta jotain negatiivista. Mietippä itse, miksi he eivät "tahdo" tavata, Onko sinussa joku syy, jotain vikaa, jonka he jostain syystä tietävät ennen kuin ovat sinua tavanneet? Vai kuvitteletko kenties itse että sinua ei sinne haluta?
Ei ole mahdollista, että he eivät pidä sinusta, jos eivät sinua tunne, Älä siis syytä heitä haluttomuudesta, vaan itseäsi siitä että et mene reilusti tutustumaan, tai miestäsi siitä että hän estää tapaamisenne. Ei se näin voi jatkua, selvittäkää asia.- arvaan näin
Appivanhemmat eivät voi kutsua sinua, jos eivät tiedä sinusta mitään. Ehkä he jopa luulevat jotain toista naista miehesi morsiameksi.
- Kaikki toivo
Appivanhempien käsitys sinusta on juuri sellainen, mitä miehesi on sinusta kertonut. Tietenkään heillä ei voi olla mitään sinua vastaan, elleivät ole kuulleet sinusta jotain negatiivista. Mietippä itse, miksi he eivät "tahdo" tavata, Onko sinussa joku syy, jotain vikaa, jonka he jostain syystä tietävät ennen kuin ovat sinua tavanneet? Vai kuvitteletko kenties itse että sinua ei sinne haluta?
niin mietipä sitä, voivatko aappivanhemmaat tietää sinusta jotain hyvin pahaa, jota luultavasti et ole keronut kumppanillisikaan.
Tiedän tässä juuri tapauksen, jossa on todella huono tausta ja appivanhmmat eivät voi millään hyväksyä asiaa, jonka tietävät ja näinollen eivät voi vastaanottaa tätä ihmistä.
Tämä kaveri valahtelee kaikin tavoin asioita uudelle kumppanille, joka ei todellakaan tiedä totuutta, johtuen siitä että ei ole ollu paikkakunnalla kahteenkymmeneen vuoteen ja taas nämä appivanhammat ovat joutuneet tämän kumppanin tekemiset saamaan tietoonsa omassa työssään ja ovat vaiti-olovelvollisia ja eivät voi paljastaa tietojaan yhtään enmpää.
Tilanne on suorastaan traakinen, nämä vanhemmat nääntyvät tuskansa alle.
Ainut toivo on siinä, että jotakin toisen tavoista tulee ilmi ja pari eroaa, siinä kaikki toivo. - Näitäkin nähty
Kysy mieheltäsi suoraan, miksi hän ei vie sinua näytille? Tilanne on täysin epänormaali. Syitä voi olla lukemattomia, turha niitä täällä on spekuloida ja saada miniäplanttu entistä enemmän tuntemaan itsensä ei-toivotuksi.
"Vika" on miehestä tai hänen suhteistään vanhempiinsa johtuva. Miniän asia ei ole kutsua appivanhempiaan kylään, kun ei ole esitelty. Mitäs jos ehdottaisit naimisiin menoa ja kunnon häitä, silloin on miehen pakko vastata jotain. Jos edelleen vetkuttelee, ilmoita ettet enää odottele vaan etsit uuden elämän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve472974Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922808On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952590Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1062163Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1421890Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611832Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?221715