Pillereistä hormoonihirviöksi

Thelma-and-Louise

Naiset!
Ajattelin jakaa kanssanne kokemukseni e-pillereistä. Monet meistä syövät noita ihmetabuja vuosikausia jopa -kymmeniä. Välillä ollaan onnellisesti raskaana ja sitten rumba alkaa taas. Viimeisen raskauteni jälkeen aloitin uuden pillerimerkin, oloni on ollut huono -päässä huimaa, väsyttää, vtuttaa, oikeastaan koko elämä on ollut hankalaa. Mulle ei vaan tullut ollenkaan mieleen, että voisi olla kyse noista pillereistä. Ajattelin, että vauva-arki vaan on niin raskasta ja unenpuute vaivaa, että kaikki on ihan normaalia. Vasta liian monen riidan ja äkkipikaisen puuskan jälkeen tajusin, etten se ole oikea "minä" joka käyttäytyy noin. Rupesin ajattelemaan, että joskohan pillereiden lopetus auttaisi jotakin asiaan. Joten jätin pois pillerit ja oloni on ihana! Olen voimissani ja nautin rakkaistani, toivon etten ole sössinyt elämääni pilalle noiden ihmepillereiden vuoksi. Ehkäisy pitää nyt miettiä uusiksi, toivon että saan takaisin myös seksihaluni sekä mieheni ja lähipiirini ymmärtämyksen.

4

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 125874

Itse en ole äiti mutta kokemukseni ovat samanlaiset kuin sinulla. Olen nyt käyttänyt ehkäisyrengasta kohta vuoden putkeen ja alkaa tosiaan hermot mennä! Saan välillä aivan outoja kiukkukohtauksia, jotka tulevat kuin tyhjästä. Lisäksi seksi ei kiinnosta enää yhtään. En keksi muuta selitystä kuin juuri nuo hormonit. Ajattelin itsekin lopettaa hormonaalisen ehkäisyn jotta poikaystäväni saisi kiltin tyttöystävänsä takaisin :D. Huono puoli vaan on se, että mikään muu ehkäisy ei ole niin varmaa kuin hormoneilla.

Mietityttää myös se, miksi miehille ei keksitä mitään muita ehkäisykeinoja kuin kondomi tai putkien katkaisu? Kurjaa että meidän naisten täytyy aina kärsiä näistä.

• Seinähulluko??

Enpä olekaan tullut ajattelleeksi pillereiden syönnin vaikutuksia noin..
      Itsellä on melkei kestovitutus, Ihan sama mitä tekee tai on tekemättä niin aina on valittamista..Sit viel seksi ei huvita, enempiki pakko pullaa, nukuttaa miten sattuu ja entisestä iltasin aikasin nukkumaan menijästä tulikin aamusta myöhään nukkuja, mikä ei ny vaan lapsi perheessä onnistu ilman riitoja! Ukon tekemiset ja tekemättä jättämiset aiheuttaa iha kauheita kiukku kohtauksia..(riita syntyy vaikka pelkästä vessapaperista...) Lieköhän ahistavat tuntemuksetki katoais ku lopettas pillerit??
      Välistä tuntuu et ennemmin oisin vaikka raskaana, sillonkaa oo näin vaikeeta...
      Kiitokset näkökannasta ja silmien avaamisesta!!

• hyhypypy

sain jatkuvasti hullunkohtauksia,teki mieli rikkoa tavaroita,haukuin kaiken pystyyn,huusin,vitutus oli päivittäistä,pienikin asia väärässä paikassa sai minut haukkumaan mieheni pystyyn...kunnes jätin pillerit pois,enää ei vi**ta! luulin oikeasti olevani todella masentunut,epäilin synny.jälk.masennusta ja mitä kaikkea,haudoin vaan aamusta iltaan,kuin p**ka olen,,onneksi en kerennyt menemään turhaan psykille,tai terapeutille,mitä nyt ovatkaan,,kukapa nyt ois uskonut että jotkin monihormoniyhdistelmä pillerit,olivatkin tämän takana,,nyt minulle tarjotaan hormoni kierukkaa,mutta en ota sitä, en halua enää raivotautia ehkäisymenetelmän takia. kaikista epillereistä elämäni aikana minulla on ollut sivuoireina jatkuvaa vuotoa,kaikkia merkkejä melkeinpä on kokeiltu,viimeisenä nämä monihorm.yhdi.pillerit,en olisi ikinä uskonut,että jättämällä nää syömättä,minusta tulee tasapainoinen. pistää miettimään,kun on teinistä asti syöty pillereitä,niin onko osa minun jatkuvasta negatiivisuudesta,ollutkin vain näiden aiheuttamaa,,sillä raskaana ja synnytyksen jälkeen (en syönyt pilsuja) olin positiivinen,iloinen,yms..mies oli alkuun sitä vastaan,et jätän ehkäisyn pois,mutta nyt kun on huomannut eron käytöksessäni,hänkään ei halua minun käyttävän mitään hormonivalmisteita,vaan sanoi,että olen paljon mukavampi kun en käytä niitä ja haluaa minut tälläisenä pitää.

• Mirena toista kertaa

Aika vanha ketju, mutta kirjoitan kuitenkin... Minulla pillerit vaikutti niin, että olin ihan pirttihirmu. Suutuin pienemmästäkin asiasta ja tunteet oli koko ajan pinnassa. Yleensä olen luonteeltani todella rauhallinen ja pitkäpinnainen. Lääkärin kanssa vaihtoehtoja mietittiin ja ensin kokeiltiin kuparikierukka, mutta se aiheutti ihan hirveät vuodot (kuukautiset kesti lähes kaksi viikkoa ja vuotoa oli niin paljon, että yösidekään ei riittänyt vaan läpi tuli pahimmillaan muutamassa tunnissa.
      Sitten kokeiltiin hormonikierukkaa (en ollut vielä silloin synnyttänyt). Ja aah mikä autuus. alun tiputteluvuodon jälkeen kuukautiset jäivät pois ja mieliala vaihtelut jäivät pois. Kierukka otettiin pois kun alettiin lasta toivomaan ja laitettiin sitten uusi takaisin heti synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksen yhteydessä. Hormonikierukan hormoni vaikuttaa paikallisesti, eikä sitä pääse elimistöön niin paljoa. Suosittelen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2773
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2648
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2601
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2561
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      94
      2103
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      50
      2012
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      141
      1876
    8. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1655
    9. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      17
      1548
    10. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      36
      1495
    Aihe