Olen ottanut pikavippejä maksaakseni ruokakuluja, asumiskuluja (asuntolaina,sähkö, vesi), vakuutusmaksuja, puhelin yms. laskuja, mitään en ole turhuuksiin käyttänyt. Nyt pikavipit perinnässä, kaikki olen saanut sovittua mutta maksusuunnitelmia sen verran iso määrä etten niistä taida selviytyä. Tiedän, että itse olen velkani hankkinut mutta yritin vain tulla toimeen ja pitää katon pääni päällä. Mistään en apua saa, kaikki mahdollisuudet käytetty. Olen ahdistunut, masentunut ja niin lamaantunut näiden vuoksi etten enää kykene normaaleihin arkirutiineihin, olen menettänyt elämäniloni ja luopunut toivosta.
Olen vaarassa menettää kaiken asuntoani myöten ja jos jotenkin tästä selviän ja saan aloittaa puhtaalta pöydältä, olen ikionnellinen.
Tämä ihan varoituksen sanaksi: jos vain löydätte jonkin muun mahdollisuuden niin välttäkää pikavippejä. En halua kenellekään samaa tunnetta kuin itselläni tällä hetkellä on.
Kova opetus
4
327
Vastaukset
- Velkavelho
Aina on olemassa tie ulos. Aina.
Oletko täydellisen rakastunut kotiisi, vai kykenisitkö ajattelemaan itsesi johonkin pienempään ja halvempaan? Asunto myyntiin, uusi halvempi tilalle ja välistä nykäisemilläsi rahoilla hoidat vipit pois.
Ovatko luottotietosi edelleen tallella? Oletko kysynyt pankista järjestelyluottoa asuntoasi vastaan? Oletko hyödyntänyt lyhennysvapaat vuotesi? Pystyisitkö neuvottelemaan asuntolainallesi uuden, pidemmän maksuaikataulun, esim. 5 vuotta lisää?
Entäpä mikä alunperin horjutti taloutesi siihen pisteeseen, että otit sen ekan vipin? Miksi niitä piti ottaa lisää, olivatko tulosi pienentyneet vai menosi paisuneet? Kaikki luettelemasi käyttökohteet ovat muuten sellaisia, mitkä kannattaa kilpailuttaa. Useimmille vippaajille käy siten, että paisuva velka alkaa olla se uusien vippien ottamisen syy. Jos et kykene noudattamaan maksusuunnitelmaa perintätoimiston kanssa, ole sinne hyvissä ajoin yhteydessä ja yritä neuvotella uusi aikataulu, maksaahan se, mutta pääset taas jonkun kuukauden eteenpäin.
Pääasia on, ettet lamaannu. Tämä on vain rahaa, ei syöpä tai luonnonkatastrofi, joka vaatii ihmishenkiä. Kyllä sinä selviät tästä. - kestänkö enää
Hei,
olen vastaavan laisessa tilanteessa, vippejä talousmaksuihin ei rälläämiseen.
Masentaa ja ahdistaa, pohdin miksi tuli lapsiakin hankittua kun , ei pysty hoitamaan asioitaan.
Kukaan ei juuri arvaisi heikkoa taloustilannettamme, naapurit ehkä ihmettelevät, kun emme matkustele. Lapset kaiketi tiedostavat tilanteemme, nuoremoi 8v kysyi äskettäin "olemmeko köyhiä". Vanhempi 15 v. tajuaa että olemme tiukoilla, kalliit harrastukset eivät ole mahdollisia kuten kavereillaan.
Lasten kavereit tuntuvat saavan koko ajan kaikenlaista ja perheet matkustelevat.
En kestä kuunnella naapureiden,työkavereiden tai tuttujen illanvietoista , teatteri-illoista tai matkareissuista.
Harmittaa ja ahdistaa miksi olen tälläinen olen pohtinut syitä käytökselleni miksi olen näin toiminut.
Olen juuri ja juuri selvinnyt, että luottotiedot ovat tallella. Mieheltä ne on aikoja sitten mennyt oman tilanteesan vuoksi.
Itse teen lisätöitä aina kun mahdollista ja TOIVOA on antanut varsin säännöllinen yhteydenpito velkojiin.
Kaiken laisia vaihtoehtoja mielessä pyörinyt,
mistä apua.
Joulukin tulossa, mitenkähän selvitään ja jaksetaan.
Lasten vuoksi...!- 3+20
Joulu ei tarkoittaa rahaa, joulu on tunnelmaa, läheisyyttä, aikaa yhdessä = ilmaista, ja ei edes korkoa.
- Peace&Love
"Ja miksi ihmiset me valitetaan turhasta
Vaik tiedetään olot jossain muualla
Eikä tunnu pulaa meillä ruuasta
Ne heittää sitä roskiin sekä murhasta
Ei saa kuolla suruun konkurssista
Ei se saa eksyttää mua kurssista
E-ei
Vaikka kaikki ei ookaan perfektii
Pelkkää simaa ja serpentiinii
Välillä on hyvää ottaa perspektiivi
Laajentaa näköpiirii
Ja kun näkee maailma,
avaraa ja julmaakin kenties huomaankin,
on paljon, mitä ottaa selviönä
mullekin alkaa selvitä
pikku hiljaa"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama93424Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve583263Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä442969Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932836On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622688Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732638Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972610Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1132317Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl552063Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk661951