Asun kerrostalossa, jossa on aika huono äänieristys, talo rakennettu n. 60-70-luvulla. En kuule mitään muita naapurin ääniä, mutta kaikenmaailman kopinat ja paukkeet kuuluu seiniä pitkin tosi hyvin, sekä jos joku on alakerran keittiössä niin tuntuu kuuluvan joka kaapin aukaisukin. Putkistotkin paukkuu. Ihmettelen, miten niin paljon melua lähteekään ihmisistä, epäilen kuuluuko oma asumiseni noin vai johtuneeko putkiston käytöstä äänet. Olen mielestäni aika passiivinen asuja ja siivoan ja ramppaan portaissa harvoin. Joskus illalla myöhään ihmettelen, kuuluuko omat keittiön ääneni. Keittiössä en asu, toisin kuin naapurini. Naapureiden on melutasosta päätellen tehdään suursiivous joka aamu viimeistään klo 8. Joskus klo 6. Melua kestää noin kaksi tuntia. Kesti mulla noin pari kuukautta tottua, etten herää ihan jokainen aamu ääniin, koska itse olen työttömänä ja nukun pitempään. Ja matotkin on tampattava viimeistään klo 8. Käytän tulppia yleensä joka aamu jolloin herään. Onnekseni ongelma on jokseenkin siedettävä ja pitää vain hyväksyä se, ettei ole varaa asua omakotitalossa ja pahempiakin naapureita olen joutunut kestämään. Mutta kyllä ihmetyttää nämä siivoushullut mummot. Mikä hiton tarve on siivota joka päivä?
siivoushullut naapurit
17
1568
Vastaukset
- kerran viikossa
asun omakotitalossa ja naapurini piiskaa mattoja aina. Yksi matto ja 15minuutin piiskaus. En ymmärrä sitä ollenkaan.
- ..............
aikanaan asuin kerrostalossa ja tein vuorotyötä, eikö juuri sellaisena aamuna kun olisin saanut nukkua, roudasi naapuri kolistellen tuuletusparvelleelle mattonsa viimeistään klo 8.00. Kyllä v...... Mutta minkäs teet, tottahan jokainen saa aamulla siivota.
Mutta joskus eläkeläisiltä unohtuu sellainen toisten asukkaisen ajattelu mm. voisi ajatella että kello on vasta 8.00, empä taida ihan vielä alkaa hakkaamaan mattoja, vaikka vasta klo 10.00....
Miksi pitää olla niin kaavoihin kangistunut ? - näin on..
Ratkaiset pitkälti ongelman sillä että menet töihin..
- dgfgdfgdfgdfgd
Aina kun kuuluu siivousääniä tai muuta niin hakkaa vasaralla patteriin ja huudata stereoita täysillä. Rappukäytävässä et katso ketään silmiin/käytä aina aurinkolaseja. Jos joku naapuri yrittää puhua sinulle niin haistattele ja totea ettei kuulu mun asiat sulle. Parkkeeraa auto aina oven eteen.
- on erikoista....
Minä luulin että mattoja piiskattiin viimeksi 70-luvulla. Jo 80-luvullahan tuli niin tehokkaat pölynimurit, että mattojen piiskaus tuli turhaksi. Eihän monessa kerrostalossa ole enään matonpiiskaustelinettäkään..... kummallista touhua, kyllä!
- ölakds ölaksd öalkd
Olen varmasti oikeassa, koska mattoja ostaessa myyjätkin neuvovat olemaan tamppaamatta ja vain viemään matot ulos tuulettumaan.
Tamppaamalla lika -kuulema- tampataan mattoon yhä syvemmälle ja sen takia tamppauksen vaikutus on kyseenalainen. Lisäksi on mattoja, joissa nukat on solmittu tai liimatttu ja tamppaaminen on sitäkin pahempaa niille. - oikeinkirjoitus
Ei enään. Se on enää.
- ent.suomimummo
Minä ainakin käsittelen mattopiiskalla muutamien viikkojen välein vuodevaatteita, sillä ihmisestää erittyvä ihon kuona-ainesta imuri ei ime. Jos ei koskaan tamppaa vuodevaatteita, ihmisen jätteet jäävät koneen seinämille ja putkistoihin, tukkien ne. Sellaisella koneella vaatteita ei enää voi pestä.
Kannattaa vaihtaa työpaikkaa, sillä yö on tarkoitettu nukuttavaksi, ei työajaksi. Vai kuka väittää, että luonto on luonut meidät yöeläjiksi? - ölakds ölaksd öalkd
ölakds ölaksd öalkd kirjoitti:
Olen varmasti oikeassa, koska mattoja ostaessa myyjätkin neuvovat olemaan tamppaamatta ja vain viemään matot ulos tuulettumaan.
Tamppaamalla lika -kuulema- tampataan mattoon yhä syvemmälle ja sen takia tamppauksen vaikutus on kyseenalainen. Lisäksi on mattoja, joissa nukat on solmittu tai liimatttu ja tamppaaminen on sitäkin pahempaa niille.ölakds ölaksd öalkd
- monttu auki
Meillä naapuri haravoi pihaansa 6 h joka viikonloppu, ravistelee pensaista kuvia lehtiä ja nyppii niitä, iltaisin jopa otsalampun valossa. Kesäisin leikkaa nurmikkoaan 2 h/viikko,meillä samankokoinen, jonka leikkaan max 15 minuutissa. Ei em. touhut mua häiritse mutta on meillä ihmetystä piisannut, kun eivät oleskele siellä pihallaan lainkaan!
- Juhlapäivät siivoten
Samaa ihmettelen ja tullaan jostain mökeiltä pihatöihin surruttaan leikkuria pyhäiltaisin ja juhannusaattonakin leikkurit huutaa pyhäpäivää lukuunottaen.
Näillä naapureilla on kaikilla mökit josta tullaan kotiin kesäsunnuntaisin ja iltaisin alkaa kauhea ruohonleikkuukoneiden ja trimmereiden pärinä. Ei millään pyhäpäivinä ole merkitystä kun moottorisaha käy vaikka äitienpäivänä. Me olemme jo pitkään ihetelleet tätä joka kesä sunnuntai ja kaikki juhannusaattona toiminta terrorismia.
Mitä virkaa näillä juhlapyhillä oikein on kun toiset vetää moottorilla tai tamppaa mattoja kuin hullut? Ei sitten saatankaankaan rauhaa edes kesä pyhinä kun joku Puuha Pete alkaa oikein hommiin. Me olemme pyritty tekemään kaikki meteliä aiheuttavat puuhamme arkisin ja hyvissäajoin ennen iltaa klo kahdeksaatoista. Vaikka meitä on kaksi työtätevää aikuista niin olemme onnistuneet ajoittamaan nuo metelöivät puutarhatyöt niin ettei tarvitse aattoja ja pyhäpäiviä niillä naapureita häiritä. Mattojen tamppaus telinettä ei ole ollenkaan kun mattoja ei tarvitse paukuttaa kun on imurit ja painepesuri jolla voi ne pestä kesällä. Tuo maton tamppaus on täysi järjetöntä touhua ainoastaan kannattaa 20 asteen pakkasessa tuulettaa mutta kaikki muu mattoon kohdistuva väkivalta on ihan turhaa. Loimet vain löystyy mutta eihän sitä kukaan vanhanaikaiseen systeemiin voi uskoa.
En minäkään ihmettele jos joku Puuha- pete tekee äänettömiä töitä kotonaan tai puutarhassaan juuri äitienpäivänä tai juhannusaattoona mutta näitä ääneä tuottavia puuhaajia ihmettelen eniten.
Miksi tämmöisiä sunnuntaita ja juhlapyhiä on yleensäkkään keksitty kun toisille ne ovat työpäiviä kaiken sen merkityksen suoraan sanottuna. Äitienpäivänäkin on naapurilla moottorisaha ja kirves melunnut Ja viimeinen niitti oli keväällä lakkiaispäivänä kun monet yritti ylioppilaisjuhlia pitää niin alko senpäiväinen moottorisahan päryyttäminen. Se oli vappuna ja just vappuaattona.
Valittaahan ei saa kun naapurille on juuri aatto ja kaikki juhlapyhät työpäiviä siellä harrasteliiterissään kun muutakaan elämää ei ole ja ämmä on lähtenyt ajat jo sitten. Kun menee vituiksi niin tampataan matot ja ajetaan ruohikot just ärsyttävimpiin aikoihin kuten pyhäpäivimä näyttääkseen että hyvin menee vaikka kaikki päin persettä.
- rahkasara
Meidän seinänaapuri imuroi ehkä kerran-pari viikossa klo 6 aamulla, ennen kuin lähtee töihin. Imurointia kestää ehkä 5 minuuttia. Eikä se olekaan mitä tahansa imurointia, vaan ämmä hakkaa listoja kuin raivohullu, siirtelee isoja tavaroita raahaamalla niitä lattiaa vasten eikä muutenkaan säästele äänissä.
Olemme tästä sanoneetkin, että se häiritsee. Itse kuljen vuorotyössä, ja joskus olisi mukava nukkua pidempään kuin kuuteen. Korvatulppia käytän, mutta siitä huolimatta herään aina tähän tajuttomaan meluun.
Naapureiden kanta asiaan on se, että koska hiljaisuus on klo 22-06, niin heidän ei tarvitse tämän ajan ulkopuolella ottaa naapureita huomioon. Onko siis niin, että mekin saisimme heitellä tavaroita, soittaa musiikkia ja paukuttaa seiniä ja pattereita koko päivän klo 06 ja 22 välillä? Viis siitä, jos se jotakin häiritsee..
Seuraavan kerran, kun ämmä aloittaa imuroinnin klo 6 aamulla, otan yhteyttä isännöitsijään ja kysyn hänenkin kantansa asiaan.
Huvittavinta on, että kyseisen imurihäirikön mies kuuluu taloyhtiön hallitukseen ja kuvittelee siksi voivansa tehdä mitä huvittaa.
Esimerkiksi kaataa pihan puut ilman lupia, käy luvatta takapihallamme ja jätti portinkin auki niin, että koira olisi voinut päästä karkuun.
Lisäksi on täys alkoholisti, joka on mm. yrittänyt väkisin tulla asuntoomme yöllä, ja toisinaan soittaa musiikkia läpi yön. - jk
ei mikän
- juoruilijat pois
kyllä kerrostalossa on mukava asua, kun kaikki noudattaa sääntöjä, meillä on todella hyvät säännöt, seki, ettei saa jäädä juttelemaan yhteisiin tiloihin :)
kyttäys väheni ja saa vapaasti kävellä pihalla, ilman, että joku kyselee koko ajan, mitä teet, minne meet... - Sulassasovussa
Minä tamppaan toisinaan lampaantaljoja, ovat niin pitkäkarviasta villaa! Mutta kyllä mä sen iltapäivä neljään ajoitan! :)
Mutta meilläkin vastaava imurointi/kolaus/metelöintiongelma yläkerrassa; naapurit kun tykkäsivät rempata, vaihtaa järjestystä tai vain jodlata esim. klo 01.00. Itsellä herätys viideltä aamulla, olisi tehnyt mieli koisia..
Onneksi tämä ongelma selvisi puhumalla, menin rohkeasti ylös ja selvisi, että sällit olivat Nepalista, ja pitävät ravintolaa. Heillä siis tapana valvoa enemmän yöaikaan ja nukkua päivisin. Ymmärsivät kuitenkin häiritsevänsä ja pyysivät anteeksi. Tuhkakupinkin hommasivat, kun valitin tuhkasta parvekkeella.
Täytyy vaan yrittää ensinnä ystävällisesti sanoa ja tiedustella, että onkohan naapuri edes hoksannut aiheuttavansa melua ja haittaa - me kun ollaan niin erilaisia kaikki! Toiselle pieni kolina on piinaa - yksi nukkuu, vaikka rälläkkä ja pora soi.. :) Zemppiä sinne!
PS, en toki voi kiistää sitäkään, että toisinaan naapuriin vaan sattuu niitä todella sekopäisiä ihmisiä, joiden kanssa ei voi keskustelua järkevästi edes käydä... - nokkapokkapoks
Hei!
Minä olen työttömänä. Sen sijaan, että nukkuisin venytetyt unet, herän viimeistään klo 7, hoidan aamu toimet ja rupean siivoamaan. Minulla kissa, koira sekä ihania karvapalloja.
Minä kirjoittaisin sinuna työttömyys palstalle valittamaan kun töitä ei saa sen sijaan, että valittaisin täällä miten en saa nukuttua kunnon yö unia. En kehtaisi! - quiqqakuikka
Itselläni on naapurit,jotka aloittavat siivouksen ensin yksi naapuri ja sit hetken päästä toinen.. siitä voi sitten kuvitella,millaista meteliä siittä lähtee... Molemmat yläkertalaisia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama275080Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644071Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve773637Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732708Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1492497Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602358Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792179Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272137- 1351674
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371525