Miksi jotkut qruiserissa huijaavat ihmisiä?

syrjitty

Olen törmännyt qruiserissa paljon sellaisiin tyyppeihin jotka profiili teksteissään suorastaan kerjäävät viestejä. Jotain tähän malliin: "pistäkää viestiä tulemaan", "uudet tuttavat ovat aina tervetulleita", "kannattaa olla yhteyksissä", jne.... Mutta kuinka ollakkaan, sitten kun niille viestiä laittaa niin ei kuulu minkäänlaista vastausta. Niin sitä en ymmärrä että mitä sellaisten päässä liikkuu joiden pitää tahallaan harhauttaa ihmisiä?

11

573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plokkaaja-687086

Mitä enemmän viestejä sitä enemmän valkattavaa. Siksi helpostilähestyttävyys. Joku kiinnostavampi on mennyt sun edelle ja siks et saanut vastausta. Jos näin käy jatkuvasti, mikset laita omaa ilmoa esille?

• syrjitty

Jos tarkoitat tuolla ilmolla omaa ilmoitusta, niin minulla kyllä on omakin ilmoitus eli profiiliteksti. Ja itse olen ihan selkeästi ensinnäkin ilmoittanut että minkä ikäistä seuraa etsin. Ja kaikkiin viesteihin olen aina vastannut mitä on tullut ilmoitettuun ikähaarukkaan kuuluvilta. Ja jos viestejä kerran ollaan vailla niin niihin myös vastataan!

• Onhan se ärsyttävää kun ei ihmiset vastaile viesteihin, mut ei se huijaamista ole. Se ett ne pyytelee viestejä ei tarkoita ett ne alkais juttelemaan henkilön kanssa, joka ei vaikuta kiinnostavalta.

Voitas verrata tosi elämään, jos känninen patu tulee sulle keskustelemaan avio-ongelmistaan, niin kuinka varmaa on että alkaisit juttelemaan sen henkilön kanssa asiasta?

• syrjitty

No en ehkä sillä hetkellä alkaisikaan, vaan sanoisin suoraan että jos sinulla on minulle asiaa, niin tule puhumaan sitten kun olet selvinpäin.
      Mutta tässä itse asiassa on kysymys siitä että jos pyydetään viestejä ilman mitään ehtoja, niin silloin niihin myös vastataan ilman mitään ehtoja, sitä kutsutaan suoraselkäisyydeksi. Mutta jos tuntuu siltä ettei halua vastata kakille niin silloin täytyy myös julkaista jonkulaiset ehdot, niin olen itsekkin tehnyt. Esimerkiksi olen laittanut selkeän ikä haarukan näkyviin, ja sen että etsin vain miehiä en naisia. Mutta kun toiset saattavat laittaa että miehiä kaikista ikärymistä, niin silloin se kans tarkoittaa sitä, eli 0-100 vuotiaita. Ei kukaan ihminen osaa lukea toisen ajatuksia, niin senpä takia ne täytyy tuoda julki jos on jotain ehtoja sen suhteen ettei aijo vastata kaikille. Ja jos niitä ehtoja ei ole ja siitä huolimatta jätät vastaamatta vaikka varta vasten olet pyytänyt viestejä, niin se on ihan selvää huijaamista. Se on sama asia jos näet kotisi tiellä kulkevan jonku ihmisen, ja huudat ulko ovelta että tule sisälle keitetään kahvit, ja kun hän on astumassa ovesta sisään niin lyöt nokan edestä oven kiinni.

Ja mitä tulee minuun itseeni, niin käyn töissä en omista rikosrekisteriä, en tupakoi en käytä alkohoolia enkä muitakaan päihteitä. Joten en tunne olevani kenellekkään huonoa seuraa.

• tiutau87

Bhööh... ittellä lukee siellä profiilissa että 'kavereita/ystäviä' ja silti jokaikinen kerta ennemmin tai myöhemmin on sitten paljastunut minkä takia viestiä kirjotetaan. >.<

Toisekseen, se on hankalaa keksiä juteltavaa sellanen kanssa, joka profiilissa jo selittää ummet ja lammet. Ei jää mitään kysyttävää niin sitten ei oikein löydy mitään puheenaihettakaan. Ja viestittely jää siihen pariin-kolmeen.

Ja toimii toisinkinpäin valitettavasti: jos itte kirjoitan viestiä vaikka jollekin toiselle samalla paikkakunnalla olevalle joka on parisuhteessa, niin voi että ollaan varpaisillaan. Jos ehdottaa vaikka kahville tai leffaan menoa, niin että poikkikset mukaan kans, niin kertaakaan ei oo onnistunut. Harmi. Etenkin kun ne homobaarit on niin uskomattomia lääviä tai sitten lihatiskejä. Ja siellä vasta kaksmielistä väärinymmärrystä riittääkin. :(

• syrjitty

Jotku miehet saattavat olla niin omistushaluisia että heidän poikakavereillaan ei saisi olla mitään muuta seuraa kun he itse. Mutta en usko että sellaisestakaan parisuhteesta on pitemmän päälle mitään iloa että pitäisi hyljätä kaikki muu elämä sukulaisista lähtien.

• asfnj

itse olen 16 vuotias, ja en ymmärrä miksi muilla alaikäisillä on melkein aina " 30 v ei kiinnosta" tai "kuvattomille en vastaa" siis itsekkään en etsi seksiseuraa qruiserista, enkä varmaa lähtisikään yli 30 vuotiaan tuntemattoman matkaan, mutta silti ollakseni ystävällinen vastaan joka 40 vuotiaille joilla ei edes ole kuvaa, koska itseäni ärsyttää suunnattomasti jos en saa vastausta jollekkin, tulee helpottunut olo vaikka vastaus on kielteinen.

teenkö oikein jos teen näin?

• syrjitty

No kyllähän se viksua on jonkulainen vastaus aina antaa, ja jos joku henkilö ei jostain syystä miellytä niin sen kielteisen vastauksen voi antaa kohteliaastikkin.
      Se on hyvä että asia tulee kerralla selväksi niin ei jää mitään hampaankoloon.

• qruiser on qruiser

ei kannata murehtia moisesta! qruiser on ja pysyy tollasena, koska se vaan kuuluu asiaan. jos ihmiset ei qruiserissa viitsi/jaksa/halua/jne. vastata takasin niin sit ne jättää vastaamatta. jos profiilisivulla lukee, että "en vastaa tälläsii ja semmosiin viesteihin" niin kuka edes viittis laittaa mitään?

• Feikkaaja on typerä.

Jotenkin ymmärtää jos joku ei vastaa, välitä tai viitsi vastata. Kai siihen syynsä.
      Oudompia viestittelijoitä ovat sitkeät vastailijat jotka ehdottellevat yhteydenpitoa, pyytävät heti kuvia ja tietoja mutta itsestä ei kerrota mitään, kuvista puhumattakaan. Todellisia tapaamisia lupaillaan ilman tarkoitustakaan tavata mutta lopuksi peruutellaan ja selitellään. Muutamat jatkavat samoja loputtomia feikkailujaan vuodesta toisiin. Saisivatko jotain innostusta seksimaailmaansa viesteillä?
      Jos sopii tapaamisesta ja haluaa perua sen niin asiallisinta on laittaa viesti kohteelle. Helpompi on sitten myöhemmin sopia tapaaminen vaikka uudestaan.
      Vuosien mittaan ovat monet epäaidot kirjoittelijat tulleet tunnistettaviksi, nimimerkit vaihtelevat mutta usein kirjoittaja on silti helposti tunnistettavissa

• syrjitty

Qruiser on tietääkseni sitä varten jossa seksuaaliset vähemmistöt voivat etsiä joko kaveri tai vakavempaa seuraa tai sitten muuten tutustua uusiin ihmisiin. Mutta jos ihminen haluaa omistautua vain itselleen niin siihenkin on oikeus, mutta sitä en ymmärrä että miksi täytyy liittyä tällaisiin sosiaalisiin medioihin jos kerran haluaa olla rauhassa. Mutta jos esimerkiksi hakee seuraa tietyn ikäisistä niin mikä siinä on niin vaikeaa laittaa se ikä haarukka näkyviin. Olen törmännyt monta kertaa tyyppeihin jotka ilmoittavat että kakista ikäryhmistä, mutta sitten kun heitä lähestyy niin valitetaan että liian vanha jne. Ja se on myös totta mihin tuo edellinenkin viittasi että pyydetään tapaamisia ja sitten kun olisi oikeasti tulossa tapaamaan niin katkaistaan heti yhteyden pito, niin sellainen on myös todella ilkeää ja nöyryyttävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2773
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2656
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2601
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2561
    5. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      41
      2306
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      101
      2126
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      50
      2022
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      141
      1876
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1715
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      17
      1578
    Aihe