Nämä keskustelut täällä eivät ole uhrien käsialaa vaan katkerien narsistien samaa höpinää vuodesta toiseen. Oikea narsistin uhri siirtyy elämässä eteenpäin eikä jää katkerana soittamaan samaa levyä vuodesta toiseen.
Oikeat narsistien uhrit haluavat elää elämäänsä ja saada sen takaisin katsomatta enää taaksepäin. Mennyt on mennyt ja vain tulevaisuudella on merkitystä. Kannattaako jäädä miettimimään narisistia sen kummemmin vai kannattaisiko mielummin miettiä omaa elämäänsä.
Eikö tällä uhrina olemisella ole tarkoitus vain saada narsistista huomiota ja leikkiä marttyyriä. Vertaistukiryhmät ovat täynnä addiktoituneita narsisteja, jotka eivät koskaan haluakaan irti ongelmistaan ja joille vertaistukiryhmät tuovat kaivatun huomion keskipisteenä olemisen.
Oikeat narsistin uhrit
70
345
Vastaukset
Annan yläpeukun, ja jaan samalla kanssasi palstan uhrien päällemme langettaman kivisateen :)
Eteenpäin pitäisi elämässä pyrkiä, kohti anteeksiantoa, poispäin vihasta ja katkeruudesta.- _ __ ___ ____
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Ehkä monet ovat myös tehneet itsestään uhrin sen jälkeen, kun ovat huomanneet olevansa narsistin uhreja. Surullinen tilanne.
Marttyyrius ja katkeruus polttavat ihmistä sisältä päin. Nuo tulet voi sammuttaa vain ihminen itse. Monet tarvitsevat siihen myös apua. - A
Kiitos reippaasta puheenvuorosta :)
Niinpä. Koko homma on riistäytynyt jotenkin käsistä...
Alunperin kai narsistin uhrilla tarkoitettiin aivan toista, kuin mitä nykyään...Nykyään KAIKKI haluavat olla uhreja.
Kyseessä on samanlainen muoti-ilmiö, kuin mitä masennus oli kerran...Jokainen oli masentunut, tai vähintään burn outin partaalla, kunnes hupsista keikkaa kyseiseen selitykseen kyllästyttiin niin, ettei sillä enää saanutkaan sympatiaa osakseen...Tuo on myös niiden oikeiden masentuneiden halventamista, aivan kuten "narsistin uhriksi" itseään nimittävät halventavat niitä oikeita uhreja...Niitä, jotka eivät oikeasti voi olosuhteilleen mitään.
Ei ole mitään "taikaa", mikä pitää tavallisen, terveen ihmisen narsistin kanssa suhteessa. On ainoastaan itsekästä väittää näin, tehdä itsestään se kaiken narsismista tietävä uhri, joka vaatii maailman sympatiat osakseen...Narsistin seura siis tekee myös usein kaltaisekseen...vaikka sitä ei haluaisikaan myöntää. Se on niin juurtunet syvälle itseen, että siitä on tullut osa itseä. Kaikenlainen "sairaudentunto" siis puuttuu.
Saman ilmiön näin myös kotonani lapsena...
Äitini oli tuo SUURI uhri, ja isäni PAHA psykopaatti...Siinä sitten kilpailtiin loputtomiin, kumpi on se viattomampi tapaus...Sivusta seuraajana sanoisin, että molemmat olivat yhtä "vahingollisia" meille lapsille. Eri tavoin vain...
Uhrius on myös eräänlaista itsekkyyttä, aivan kuten narsismi.
Se on itseensä käpertymistä pahimmillaan.
Itse olen ollut sekä "uhriuden", että narsismin uhri...joten tiedän mistä puhun.
Mielestäni ihmisten pitäisi unohtaa tuollaiset typerät tittelit ja ottaa kerrankin vastuu omasta elämästään ja VALINNOISTAAN.- M.B.
*applause*
Kiitos diiiiseli tästä =)
Samoin ajattelen.
Molemmat puolet on nähty ja jopa koettu =)
Ei sille mitään voi mitä on esim juuri kotona tapahtunut, sille vain, mitä tekee sen jälkeen. Itselläni meni liiiiian pitkään tajutakseni sen mutta matkalla ollaan.
Onneksi on "vertaisia" tähänkin.
Näin juuri.
Tack for tältä päivältä. Olennaisesta.
- =?
Ihan hyvä aloitus ja hyvä asenne! :)
Alun hämmennyksen ja raivon jälkeen olen saavuttanut tilan, jossa osaan taas katsoa eteenpäin, nautin elämästäni enkä edes ehdi murehtia narsistia ja hänen tekojaan. Olen myös fyysisesti saanut häneen etäisyyttä, sekin toki auttaa.
Itse olisin mieluusti jättänyt väliin "ah niin muodikkaan" kokemuksen narsistisesta ihmisestä ja hänen uhrina olemisestaan. Enpä ollut tiennyt tällaista olevan olemassakaan. Tämä narsistinen ihminen tupsahti elämääni olosuhteiden pakosta, en siis ole hänen kanssaan seurustellut tai halunnut ystävystyä hänen kanssaan. Ilman ulkopuolisia yhdistäviä tekijöitä emme varmaan koskaan olisi olleet tekemisissä.
Haluaisin kuitenkin vähän puolustella meitä palstailevia uhreja.
Itse käyn mm. tällä palstalla, koska selviämiseni narsistista perustui myös tietoon narsismista. Itse aloitin ihan nollasta, en ollut koskaan tarkemmin perehtynyt narsismiin enkä niin ollen pitkään aikaan tajunnut, mikä siinä ihmisessä oikein oli. Asiallinen tieto narsisimista on minulle työväline narsistin kanssa selviämiseen. Eikös vanha viisauskin kuulu, että voittaaksesi vihollisesi sinun tulee tuntea hänet? :) Vaikka en nyt tarkoita, että tässä ketään pitää voittaa tai kukaan on vihollinen sanan varsinaisessa merkityksessä.
Poimin siis tiedonmuruja täältä kommenttien sekamelskasta. Lämmin kiitos kaikille niitä antaneille! Ja jos joskus saan kirjoitettua jotain, joka auttaa jotain toista, niin hyvä. :)Ei siinä mitään pahaa tai väärää ole jos tunnistaa narsististen toimintatapoja tms., mutta olet matkalla asenteesi perusteella. JES !
YOU WILL DO IT !!!! =)- henna...
"Tämä narsistinen ihminen tupsahti elämääni olosuhteiden pakosta, en siis ole hänen kanssaan seurustellut tai halunnut ystävystyä hänen kanssaan. "
JOS olisit seurustellut tai ystävystynyt hänen kanssaan, ajatuksesi/tunteesi saattaisivat olla aika paljon erilaiset narsistin suhteen.
Ja sekin täytyy itseni sanoa, että ennen suhdettani narsistin kanssa kuullessani tuttujen tarinoita k-päämiehistään, jotka esim pahoinpitelivät ja pettivät, oli oma hämmästykseni suuri että miten antoivat kaiken sen tapahtua itselleen ja olin sitä mieltä että minä en koskaan hyväksyisi sellaista. Ja niin kuitenkin itse menin "ansaan" narsistin kanssa, joka esitti ihan muuta kuin mitä todellisuudessa oli. Jos olisin silloin tiennyt edes jotain tästä persoonallisuushäiriöstä niin saattaa olla, että näin ei olisi käynyt. - =?
henna... kirjoitti:
"Tämä narsistinen ihminen tupsahti elämääni olosuhteiden pakosta, en siis ole hänen kanssaan seurustellut tai halunnut ystävystyä hänen kanssaan. "
JOS olisit seurustellut tai ystävystynyt hänen kanssaan, ajatuksesi/tunteesi saattaisivat olla aika paljon erilaiset narsistin suhteen.
Ja sekin täytyy itseni sanoa, että ennen suhdettani narsistin kanssa kuullessani tuttujen tarinoita k-päämiehistään, jotka esim pahoinpitelivät ja pettivät, oli oma hämmästykseni suuri että miten antoivat kaiken sen tapahtua itselleen ja olin sitä mieltä että minä en koskaan hyväksyisi sellaista. Ja niin kuitenkin itse menin "ansaan" narsistin kanssa, joka esitti ihan muuta kuin mitä todellisuudessa oli. Jos olisin silloin tiennyt edes jotain tästä persoonallisuushäiriöstä niin saattaa olla, että näin ei olisi käynyt." "Tämä narsistinen ihminen tupsahti elämääni olosuhteiden pakosta, en siis ole hänen kanssaan seurustellut tai halunnut ystävystyä hänen kanssaan. " "
"JOS olisit seurustellut tai ystävystynyt hänen kanssaan, ajatuksesi/tunteesi saattaisivat olla aika paljon erilaiset narsistin suhteen."
Niin. Oikeastaan tarkemmin sanoen halusin aluksi tutustua häneen ja tulla jopa hänen ystäväkseen, koska kyseessä on kumppanilleni erittäin tärkeä ja läheinen ihminen ja kyllä muutenkin tähän asti olen ollut liiankin luottavainen ja tutustunut mielellään uusiin ihmisiin. Mutta eihän siitä sitten mitään tullut, alusta saakka oli niin vaikeaa.
Vaikeaa on ollut ja melkein ero tuli kumppanin kanssa, kun tämä henkilö aiheutti niin vakavan luottamuspulan ja kunnioittamisen pulan välillemme. Nyt tilanne vaikuttaa erinäisten episodien jälkeen rauhoittuneen, toivottavasti olotila kestää kauan. En toivo tällaista kenellekään.
- A
Hyvä keskustelu.
Paljon rohkeita punnittuja puheenvuoroja, jotka täydentävät toisiaan.
Kyllä näillä eväillä jo uskaltaa! Kiitos!
:) - 13
Ns. narsistien uhrit ovat korostaneet kirjoittavansa varoittaakseen uusia sortumasta samaan ansaan, usein tänne tuleekin kysymyksiä asiasta.
Monet uudet "uhrit" ovat antaneet kiitosta saadusta informaatiosta koskien narsimia joka autte heitä vapautumaan menneisyyden taakasta.
Ainoastaan narsistin uhreilla on tämän kaltaiseen auttamiseen tarvittava asiantuntemus, tämä on merkki myös siitä että menevät elämässä eteenpän ja ovat selviytyjiä.- A
> Ainoastaan narsistin uhreilla on tämän kaltaiseen auttamiseen tarvittava asiantuntemus, tämä on merkki myös siitä että menevät elämässä eteenpän ja ovat selviytyjiä.
- Kuulostaa siltä, että narsismin välillinen hyödyllisyys edellämainitulla avalla legitimoitaisiin. Maailmassa olisi pahoja asioita ja hyvät pahat koulisivat hyviä paremmiksi. Jotenkin ... tietoinen strategia, ei erityisen spontaania toimintaa? - henna...
Tässäpä ketju, jossa on aika kattavasti esittäytyneet mielipiteineen ne (muutama vielä puuttuu) joiden vilpittömyyteen ei hirveästi mielestäni kannata uskoa, silloin kun sattuvat olemaan sillä tuulella, että kun joku kertoo kokemuksistaan narsistin uhrina, niin kirjoittavat välillä myös uhria "ymmärtäviä" ja "tukevia" kommentteja. Olisikohan tämän välillä esiintyvän takinkäännön omista mielipiteistään syynä juuri tuo "vaatii maailman sympatiat osakseen" eli pelko persiissä että kun joku kirjoittaa uhrikokemuksistaan niin pelätään että sellaisten kirjoittajien tukemisesta saa sympatiaa ja siitä ollaan kateellisia ja vaatimassa oma osansa, narsisti kun on pohjaton kaivo, mille ei usein tunnu riittävän mikään?
En tarkoita teitä nimimerkit =? ja 13.
Tämänkin kirjoituksen perusteella tulee varmaan syytöksiä uhriutumisesta, katkeruudesta ja ilkeydestä, mutta omasta mielestäni tässä on kysymys lähinnä kyllästymisestä kaikenlaiseen pelleilyyn tällä palstalla ja sanoinpahan suoraan VAN OMAN mielipiteeni. :D - M.B.
henna... kirjoitti:
Tässäpä ketju, jossa on aika kattavasti esittäytyneet mielipiteineen ne (muutama vielä puuttuu) joiden vilpittömyyteen ei hirveästi mielestäni kannata uskoa, silloin kun sattuvat olemaan sillä tuulella, että kun joku kertoo kokemuksistaan narsistin uhrina, niin kirjoittavat välillä myös uhria "ymmärtäviä" ja "tukevia" kommentteja. Olisikohan tämän välillä esiintyvän takinkäännön omista mielipiteistään syynä juuri tuo "vaatii maailman sympatiat osakseen" eli pelko persiissä että kun joku kirjoittaa uhrikokemuksistaan niin pelätään että sellaisten kirjoittajien tukemisesta saa sympatiaa ja siitä ollaan kateellisia ja vaatimassa oma osansa, narsisti kun on pohjaton kaivo, mille ei usein tunnu riittävän mikään?
En tarkoita teitä nimimerkit =? ja 13.
Tämänkin kirjoituksen perusteella tulee varmaan syytöksiä uhriutumisesta, katkeruudesta ja ilkeydestä, mutta omasta mielestäni tässä on kysymys lähinnä kyllästymisestä kaikenlaiseen pelleilyyn tällä palstalla ja sanoinpahan suoraan VAN OMAN mielipiteeni. :D:) Sun mielipiteet henna... ne jatkaa jalostumistaan jaloimpaan muotoonsa aina vaan...
Ja sulla on myös hyvin hienovarainen ja hyvin viisas tapa noin yleensä esittää mielipiteitä :) Erityisesti.. hmm.. siitä tietystä vakiintuneesta näkökulmasta, jossa lepää absoluuttinen totuus ja tietämys asioista ja niiden tolista aina päätteiden toisille puolin.
Hmm.. M.B. kirjoitti:
:) Sun mielipiteet henna... ne jatkaa jalostumistaan jaloimpaan muotoonsa aina vaan...
Ja sulla on myös hyvin hienovarainen ja hyvin viisas tapa noin yleensä esittää mielipiteitä :) Erityisesti.. hmm.. siitä tietystä vakiintuneesta näkökulmasta, jossa lepää absoluuttinen totuus ja tietämys asioista ja niiden tolista aina päätteiden toisille puolin.
Hmm..*Hali*
Mb:lle =)
Hauskaa torstain myöhäisiltaa, mulla alkaa olemaan pikkukakkonen katottuna jo.- M.B.
lynett kirjoitti:
*Hali*
Mb:lle =)
Hauskaa torstain myöhäisiltaa, mulla alkaa olemaan pikkukakkonen katottuna jo.*halitulijallaa takaisin*
Mulla ei ole vielä kaikki vaadittavat lastenohjelmat kasassa, jotta päivän läpipääsy olisi ikäänkuin.. varma :D vai miten tuo sanotaan, tuollainen..
*pitäis varmaan nuq* M.B. kirjoitti:
*halitulijallaa takaisin*
Mulla ei ole vielä kaikki vaadittavat lastenohjelmat kasassa, jotta päivän läpipääsy olisi ikäänkuin.. varma :D vai miten tuo sanotaan, tuollainen..
*pitäis varmaan nuq*Juu, tässähän mäkin taas olen vaikka ei sais. Hyi hyi. Mulle.
Mutta onhan se kivempi mennä ökymairea hymy kasvoilla nukkumaan (sen lisäksi että oli jo maireutta lärvissä muutenkin.
Käske mut nyt pois tästä. Kirja käteen (harjunpäätä tänään) ja sänkyyn, mars !- A
lynett kirjoitti:
Juu, tässähän mäkin taas olen vaikka ei sais. Hyi hyi. Mulle.
Mutta onhan se kivempi mennä ökymairea hymy kasvoilla nukkumaan (sen lisäksi että oli jo maireutta lärvissä muutenkin.
Käske mut nyt pois tästä. Kirja käteen (harjunpäätä tänään) ja sänkyyn, mars !*Poimii kainaloon, kantaa makuuhuoneeseen, vaihtaa yöpukuun, peittelee vällyihin, suukottaa otsalle, sammuttaa valot, menee keittiöön, levysoittimen ääni keittiöstä oven takaa tuudittaa uneen*
- henna...
M.B. kirjoitti:
:) Sun mielipiteet henna... ne jatkaa jalostumistaan jaloimpaan muotoonsa aina vaan...
Hmm.."Ja sulla on myös hyvin hienovarainen ja hyvin viisas tapa noin yleensä esittää mielipiteitä :) Erityisesti.. hmm.. siitä tietystä vakiintuneesta näkökulmasta, jossa lepää absoluuttinen totuus ja tietämys asioista ja niiden tolista aina päätteiden toisille puolin."
No kuule, sillon ei ainakaan tarvitse arvailla, mitä sanoillani tarkoitan ja sekin on hyvä että mielipiteeni ovat vakiintuneita eikä vaihtele ketjusta toiseen, niin ei jää arvailujen varaan, mitä mieltä olen.
Tuosta että väittäisin minun mielipiteeni ym. olevan absoluuttinen totuus, olen kyllä kanssasi täysin eri mieltä, niin en ole väittänyt vaan hyvinkin usein käytän sanaa MIELESTÄNI, jota sitäkin jossain vaiheessa arvosteltiin ja ivaltiin ja väitettiin sen olevan merkki nph:sta. - M.B.
henna... kirjoitti:
"Ja sulla on myös hyvin hienovarainen ja hyvin viisas tapa noin yleensä esittää mielipiteitä :) Erityisesti.. hmm.. siitä tietystä vakiintuneesta näkökulmasta, jossa lepää absoluuttinen totuus ja tietämys asioista ja niiden tolista aina päätteiden toisille puolin."
No kuule, sillon ei ainakaan tarvitse arvailla, mitä sanoillani tarkoitan ja sekin on hyvä että mielipiteeni ovat vakiintuneita eikä vaihtele ketjusta toiseen, niin ei jää arvailujen varaan, mitä mieltä olen.
Tuosta että väittäisin minun mielipiteeni ym. olevan absoluuttinen totuus, olen kyllä kanssasi täysin eri mieltä, niin en ole väittänyt vaan hyvinkin usein käytän sanaa MIELESTÄNI, jota sitäkin jossain vaiheessa arvosteltiin ja ivaltiin ja väitettiin sen olevan merkki nph:sta.Juu, varmaan irvailtiin vain ja ainoastaan sulle, eikä ollenkaan sille yleiselle mielipideilmastolle asiasta, että usein se (omasta mielestäni ainoa oikea tapa ilmaista mielipiteensä on minä-muotoisin lausein ellei sitten lainaa suoraan pureksimatta jotakin toista) minä minä minä - puhe on se, jota narsisti harrastaa. Sehän se on se, helppo väänneltävä kohta listaa..
Aika moni muukin on saanut kuulla milloin keneltäkin. Noin yleensä en ymmärrä edelleenkään miksi ei saisi tarkastella ja 'maistella' asioita eri näkökulmista eri puolilta. Miksi esimerkiksi on oletettavaa, että odotus vaikkapa tällä palstalla on se, että ollakseen ei-narsisti jonkun muun mielestä, pitää olla ymmärtämässä joka ainoaa uhrin kertomaa tapaustarinaa juuri tietyin sanakääntein?
Eikö esimerkiksi sitä saa jättää jollekin sen paremmin tekevälle syistä A-Ö, jotka sillä hetkellä on vallalla.. ?
Jotenkin aina säännöllisin väliajoin muistuu mieleeni oma tarinani mansikkajäätelöstä ja vaniljajäätelöstä ihan näin palstakommentointeihin liittyen. Kun on kerran maininnut lempijäätelökseen mansikkajäätelön, vanilja onkin sitten automaattisesti poissuljettu vaihtoehto, koska on samantien vähintäänkin takinkääntäjä..
Miksi pitää tilanteet jäädyttää olemaan jotakin? Mitä jos tilanne ei juuri sillä hetkellä ole niin, mutta sitten tietäessään, että jotta ei joudu kenenkään riepottelemaksi turhaan, niin joutuu pitämään kiinni juuri yhdenlaisesta tavasta toimia... ja se vaikka ei tuntuisi siltä, jotta muut eivät vetäisi niitä pikaisia johtopäätelmiään just siitä kommentoimattomuudesta juuri sillä hetkellä.. tai niin päin kun tarpeeksi jättää kommentoimatta, niin saakin lukea milloin sitä ja milloin tätä ja milloin sen ja tän merkityksistä...
Eli pitäisi elää valheellisesti palstalla, jotta ei tulisi väärin perustein tuomituksi.
Aika..moista..
Ja tarpeeksi usein kun mielestäsi olet oikeutettu sanomaan kanssakirjoittajiasi yksiselitteisesti vaan narsisteiksi, niin kyllä se toistuvuus sen tietyn absoluutin tyylisen leimansa siihen mielipiteeseen tuo.
Mutta sinänsä kiitettävää, että ei jää arvailujen varaan tuo mielipiteesi. Siitä sitten vaan.. jatkamaan. Jotta voi taas kohta ihmetellä, että mistä tuulee ja mihin suuntaan, kun siis se oma olemisesi ja kirjoittelusi ei niin vähäisemmissäkään määrin koskaan vaikuta siihen, että mitä muut sinulle kommentoivat tai miten??
Jos kirjoittaminen ja kommentoiminen on kirjoittajankin vastuulla, kuin myös lukijan, niin mistä muotoutuu minulle sellainen käsitys, että sinä olet poikkeus tässä asiassa? Kuvittelenko minä, vai olenko peräti vainoharhainen? Välistä kirjoitat niin kuin sinulla ei olisi omalta osaltasi mitään vastuuta siitä, että miten kirjoitat, mutta vastaavasti taas lukijalla on kaikki vastuu ja varsinkin vastakommentin kirjoittajalla... M.B. kirjoitti:
Juu, varmaan irvailtiin vain ja ainoastaan sulle, eikä ollenkaan sille yleiselle mielipideilmastolle asiasta, että usein se (omasta mielestäni ainoa oikea tapa ilmaista mielipiteensä on minä-muotoisin lausein ellei sitten lainaa suoraan pureksimatta jotakin toista) minä minä minä - puhe on se, jota narsisti harrastaa. Sehän se on se, helppo väänneltävä kohta listaa..
Aika moni muukin on saanut kuulla milloin keneltäkin. Noin yleensä en ymmärrä edelleenkään miksi ei saisi tarkastella ja 'maistella' asioita eri näkökulmista eri puolilta. Miksi esimerkiksi on oletettavaa, että odotus vaikkapa tällä palstalla on se, että ollakseen ei-narsisti jonkun muun mielestä, pitää olla ymmärtämässä joka ainoaa uhrin kertomaa tapaustarinaa juuri tietyin sanakääntein?
Eikö esimerkiksi sitä saa jättää jollekin sen paremmin tekevälle syistä A-Ö, jotka sillä hetkellä on vallalla.. ?
Jotenkin aina säännöllisin väliajoin muistuu mieleeni oma tarinani mansikkajäätelöstä ja vaniljajäätelöstä ihan näin palstakommentointeihin liittyen. Kun on kerran maininnut lempijäätelökseen mansikkajäätelön, vanilja onkin sitten automaattisesti poissuljettu vaihtoehto, koska on samantien vähintäänkin takinkääntäjä..
Miksi pitää tilanteet jäädyttää olemaan jotakin? Mitä jos tilanne ei juuri sillä hetkellä ole niin, mutta sitten tietäessään, että jotta ei joudu kenenkään riepottelemaksi turhaan, niin joutuu pitämään kiinni juuri yhdenlaisesta tavasta toimia... ja se vaikka ei tuntuisi siltä, jotta muut eivät vetäisi niitä pikaisia johtopäätelmiään just siitä kommentoimattomuudesta juuri sillä hetkellä.. tai niin päin kun tarpeeksi jättää kommentoimatta, niin saakin lukea milloin sitä ja milloin tätä ja milloin sen ja tän merkityksistä...
Eli pitäisi elää valheellisesti palstalla, jotta ei tulisi väärin perustein tuomituksi.
Aika..moista..
Ja tarpeeksi usein kun mielestäsi olet oikeutettu sanomaan kanssakirjoittajiasi yksiselitteisesti vaan narsisteiksi, niin kyllä se toistuvuus sen tietyn absoluutin tyylisen leimansa siihen mielipiteeseen tuo.
Mutta sinänsä kiitettävää, että ei jää arvailujen varaan tuo mielipiteesi. Siitä sitten vaan.. jatkamaan. Jotta voi taas kohta ihmetellä, että mistä tuulee ja mihin suuntaan, kun siis se oma olemisesi ja kirjoittelusi ei niin vähäisemmissäkään määrin koskaan vaikuta siihen, että mitä muut sinulle kommentoivat tai miten??
Jos kirjoittaminen ja kommentoiminen on kirjoittajankin vastuulla, kuin myös lukijan, niin mistä muotoutuu minulle sellainen käsitys, että sinä olet poikkeus tässä asiassa? Kuvittelenko minä, vai olenko peräti vainoharhainen? Välistä kirjoitat niin kuin sinulla ei olisi omalta osaltasi mitään vastuuta siitä, että miten kirjoitat, mutta vastaavasti taas lukijalla on kaikki vastuu ja varsinkin vastakommentin kirjoittajalla...Näin hassua unta; olin siinä ylläpidon tietokoneiden täyttämässä toimistossa, ylläpitäjiä oli kolme, kaksi miestä ja yksi nainen. He lukivat narsismi-palstaa ja kehuivat meitä että ompa aikamoisen valovoimaisia kaveruksia tällä palstalla.
Sitten yksi heistä sanoi että perhana jos nuo kirjoittajat kyllästyy ja lähtee pois, menetämme heidät.
Ylläpitäjät kehitti suunnitelman mille itsekin naureskelivat, ja antoivat toisilleen yläfemmaa:
' luodaan uh...ri-hahmo, joka käyttäytyy kuin piirrelistojen nph, ja jolle ei mene mikään jakeluun, sellainen täydellisen iloton ja itseriittoinen hahmo. Sellainen mistä riittää haastetta ja takaa viihdearvon lukijoille vuosiksi'
Aikansa ilakoituaan keksinnöllään, ja Vakninin teksteistä luntattuaan he keksivät vielä luoda tuolle dramaqueenille 'hovinkin', hahmon joka peesailee ja kehuu kuningatarta.
;-DDD- M.B.
yxex kirjoitti:
Näin hassua unta; olin siinä ylläpidon tietokoneiden täyttämässä toimistossa, ylläpitäjiä oli kolme, kaksi miestä ja yksi nainen. He lukivat narsismi-palstaa ja kehuivat meitä että ompa aikamoisen valovoimaisia kaveruksia tällä palstalla.
Sitten yksi heistä sanoi että perhana jos nuo kirjoittajat kyllästyy ja lähtee pois, menetämme heidät.
Ylläpitäjät kehitti suunnitelman mille itsekin naureskelivat, ja antoivat toisilleen yläfemmaa:
' luodaan uh...ri-hahmo, joka käyttäytyy kuin piirrelistojen nph, ja jolle ei mene mikään jakeluun, sellainen täydellisen iloton ja itseriittoinen hahmo. Sellainen mistä riittää haastetta ja takaa viihdearvon lukijoille vuosiksi'
Aikansa ilakoituaan keksinnöllään, ja Vakninin teksteistä luntattuaan he keksivät vielä luoda tuolle dramaqueenille 'hovinkin', hahmon joka peesailee ja kehuu kuningatarta.
;-DDDEi se mitään.. mun koneella on käväissyt jo jokin kaappausohjelma ja taitaapa olla päällä tälläkin hetkellä :)
Ja.. =DD Enpäs kerrokaan. Mutta tiedän, että moderaattoreina toimii ihan oikeat ja elävät ihmiset ja kuinka jumalaisen täydellisinä kaikkine inhimillisyyksineen heitä voidaan pitää.. Että.. mikäpä unessa vikana. En tiedä S24:n rahoituksesta, enkä siitäkään, että kenen pussiin rahat menevät jos menevät, mutta kun saan tietooni niin änkeän jaolle...
Mutta..oletko lukenut kirjan Pekka Töpöhäntä? Siinä on hauskoja hahmoja.. Monni ja Pilli ja Pulla esimerkiksi =DD M.B. kirjoitti:
Ei se mitään.. mun koneella on käväissyt jo jokin kaappausohjelma ja taitaapa olla päällä tälläkin hetkellä :)
Ja.. =DD Enpäs kerrokaan. Mutta tiedän, että moderaattoreina toimii ihan oikeat ja elävät ihmiset ja kuinka jumalaisen täydellisinä kaikkine inhimillisyyksineen heitä voidaan pitää.. Että.. mikäpä unessa vikana. En tiedä S24:n rahoituksesta, enkä siitäkään, että kenen pussiin rahat menevät jos menevät, mutta kun saan tietooni niin änkeän jaolle...
Mutta..oletko lukenut kirjan Pekka Töpöhäntä? Siinä on hauskoja hahmoja.. Monni ja Pilli ja Pulla esimerkiksi =DDVoin kuvitella että kun YP.t vilkuilee tännepäin, niin saattavat hiukka pärskiä kahvia näytölle nauraessaan...ihmisiä ovat
- 13
Mahtaako nuo mainitsemasi takinkääntäjät olla ns. käänteisnarsisteja, siis jotka kääntyilevät aina tilanteen mukaan, tuntomerkit oli, oman tahdon puuttuminen ja antaa toisten päättää omista asioistaan ja ovat lapsenmielisiä :)
- henna...
En tiedä ovatko :D mutta minun tietojeni (ja kokemukseni) mukaan narsisti on juuri sellainen, että hänellä ei ole pysyviä arvoja, puutteellinen käsitys oikeasta ja väärästä ainakin sen suhteen mikä koskee häntä itseään, hän saattaa ihan siitä vaan vaihtaa mielipiteensäkin päinvastaiseen kuin on vähän aikaa esitttänyt jos kokee siitä jotenkin hyötyvänsä.
- M.B.
henna... kirjoitti:
En tiedä ovatko :D mutta minun tietojeni (ja kokemukseni) mukaan narsisti on juuri sellainen, että hänellä ei ole pysyviä arvoja, puutteellinen käsitys oikeasta ja väärästä ainakin sen suhteen mikä koskee häntä itseään, hän saattaa ihan siitä vaan vaihtaa mielipiteensäkin päinvastaiseen kuin on vähän aikaa esitttänyt jos kokee siitä jotenkin hyötyvänsä.
"minun tietojeni (ja kokemukseni) mukaan narsisti on juuri sellainen, että hänellä ei ole pysyviä arvoja, puutteellinen käsitys oikeasta ja väärästä ainakin sen suhteen mikä koskee häntä itseään, hän saattaa ihan siitä vaan vaihtaa mielipiteensäkin päinvastaiseen kuin on vähän aikaa esitttänyt jos kokee siitä jotenkin hyötyvänsä."
Ja näillä perusteilla ja lausumaasi liittyen olet valmis osoittamaan, että palstalla on narsisteja. Mielenkiintoista. Sinä tosiaan taidat, joko vetää hyvin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä ihmisistä elämissään pelkän palstakirjoittelun perusteella tai sitten omaat todellakin näyttöpäätteitä lävistävän näkökyvyn ja pääset ihan oikeasti seuraamaan tälläkin palstalla kirjoittelevien ihmisten elämää KAIKKINENSA ihan läheltä, arvot, oiken ja väärän käsityksiensä ilmenemiseen heidän todellisessa ja konkreettisessa elämässään ja mielipiteiden muodostumisen kulkua ja kehitystä aina syntypisteestä loppupisteeseen ja kaikki kaikkien kaikkeen mahdollisesti muutkin vaikuttavat seikat pääset ottamaan huomioon ihan, näin, näyttöpäätteen avustuksella ja täten olet ihan passeli ihminen langettamaan pyhän arviosi kanssakirjoittajistasi kevyen ohimennen, meihin ja teihin jakaen....?
Mielenkiintoista. Kuulostaa aika omnipotenttiselta minusta, mutta mikäpä siinä sitten :) - xcch
M.B. kirjoitti:
"minun tietojeni (ja kokemukseni) mukaan narsisti on juuri sellainen, että hänellä ei ole pysyviä arvoja, puutteellinen käsitys oikeasta ja väärästä ainakin sen suhteen mikä koskee häntä itseään, hän saattaa ihan siitä vaan vaihtaa mielipiteensäkin päinvastaiseen kuin on vähän aikaa esitttänyt jos kokee siitä jotenkin hyötyvänsä."
Ja näillä perusteilla ja lausumaasi liittyen olet valmis osoittamaan, että palstalla on narsisteja. Mielenkiintoista. Sinä tosiaan taidat, joko vetää hyvin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä ihmisistä elämissään pelkän palstakirjoittelun perusteella tai sitten omaat todellakin näyttöpäätteitä lävistävän näkökyvyn ja pääset ihan oikeasti seuraamaan tälläkin palstalla kirjoittelevien ihmisten elämää KAIKKINENSA ihan läheltä, arvot, oiken ja väärän käsityksiensä ilmenemiseen heidän todellisessa ja konkreettisessa elämässään ja mielipiteiden muodostumisen kulkua ja kehitystä aina syntypisteestä loppupisteeseen ja kaikki kaikkien kaikkeen mahdollisesti muutkin vaikuttavat seikat pääset ottamaan huomioon ihan, näin, näyttöpäätteen avustuksella ja täten olet ihan passeli ihminen langettamaan pyhän arviosi kanssakirjoittajistasi kevyen ohimennen, meihin ja teihin jakaen....?
Mielenkiintoista. Kuulostaa aika omnipotenttiselta minusta, mutta mikäpä siinä sitten :)Sorry oli bannatussa ipssä ja minun piti se kiertää, jotta minun nimmari ei joudu banniin. Joten en voinut käyttää nimerkkiäni joten olin se 13. Joten voit M.B unohtaa vieraskoreutesi ja haukkua myös minut :)
Kirjoitit
"Ja näillä perusteilla ja lausumaasi liittyen olet valmis osoittamaan, että palstalla on narsisteja. Mielenkiintoista. Sinä tosiaan taidat, joko vetää hyvin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä ihmisistä elämissään pelkän palstakirjoittelun perusteella"
En malttanut olla kommentoimatta.
Pitäähän ihmisten kirjoitteluun luottaa, eikä kovin pitkälle tarvi vetää johtopääröksiä. Oireen on aika selviä.
Vähän sama asia kun joku kirjoittelisi hurjia sotajuttuja ja väittäisi olevansa rauhan aktivisti. Narsistien uhreilla on kehittynyt yhtä selvä kyky erottaa narisistit aika nopeasti. - M.B.
xcch kirjoitti:
Sorry oli bannatussa ipssä ja minun piti se kiertää, jotta minun nimmari ei joudu banniin. Joten en voinut käyttää nimerkkiäni joten olin se 13. Joten voit M.B unohtaa vieraskoreutesi ja haukkua myös minut :)
Kirjoitit
"Ja näillä perusteilla ja lausumaasi liittyen olet valmis osoittamaan, että palstalla on narsisteja. Mielenkiintoista. Sinä tosiaan taidat, joko vetää hyvin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä ihmisistä elämissään pelkän palstakirjoittelun perusteella"
En malttanut olla kommentoimatta.
Pitäähän ihmisten kirjoitteluun luottaa, eikä kovin pitkälle tarvi vetää johtopääröksiä. Oireen on aika selviä.
Vähän sama asia kun joku kirjoittelisi hurjia sotajuttuja ja väittäisi olevansa rauhan aktivisti. Narsistien uhreilla on kehittynyt yhtä selvä kyky erottaa narisistit aika nopeasti.:DDD Hahahahahhhaaa...
Jos oikeasti tuntisit minut, et yhdistäisi nimeäni sanaan vieraskoreus edes samana viikkona. Ja silti, SILTI, olen kohtelias lähes 100% tapaamilleni ihmisille, ihan aidosti ja teeskentelemättä :)
Mutta, se onkin jotakin, jonka voi painattaa vaikka wc-paperiin ja pyyhkiä sillä..
Tämä on S24-palsta narsismista... - =?
henna... kirjoitti:
Kompsista tälle, Henna. :)
- henna...
=? kirjoitti:
Kompsista tälle, Henna. :)
:)
- hölmöähöpinää
Jo se että joku ulkopuolinen alkaa määrittelemään minkälainen on oikea narsistin uhri, on hyvin narsistista ja omituista.
Luulisin, että se on kostoa siitä, että nph on määritelty (asiantuntijoiden toimesta) tietyiksi ominaisuuksiksi narsistisesti persoonallisuushäiriöisessä ihmisessä.
Narsistien uhrit koostuu erilaisista ihmisistä, mikä ei ole psykiatriassa mikään tietyllä tavalla määritelty ryhmä tai mitenkään tunnevammaisista koostuva ryhmä siitäkin huolimatta että suhteeseen narsistin kanssa saattaa helpommin jäädä kiinni pitemmäksi aikaa ihmiset jotka ovat esim. läheisriippuvaisia ja tämäkin saattaa johtua siitä, että narsistit "metsästävät" läheisriippuvaisia ihmisiä, koska saavat heidät ehkä helpommin alistettua kuin itsenäisen ihmisen.- A
'Narsistin uhrien' jälkeen voitaisiin laatia piirrelista 'yliajetuista jalankulkijoista'. Eiköhän joku siitäkin tehtävästä selviä, joku erityislahjakas.
- 1+18
Eipä päästy tässäkään ketjussa ilman hennan paranoiaa ja kateutta: heti kun joku kehui keskustelijoita hyvistä kommenteista, henna tuli ja puukotti jokaista kirjoittajaa selkään. Mitenkäs se sanonta meni, ettei skorpioni luonnolleen mitään voi.
- B. Louie
"Nämä keskustelut täällä eivät ole uhrien käsialaa vaan katkerien narsistien samaa höpinää vuodesta toiseen. Oikea narsistin uhri siirtyy elämässä eteenpäin eikä jää katkerana soittamaan samaa levyä vuodesta toiseen."
Gia Lous, oikeassa olet. Jos uhrius jatkuu kuukausia ja vuosia, on kyseessä itseuhtiutuminen, käänteisnarsismi tai narsismi, joka ilmenee marttyyriutena ja itsesäälinä.
Mietin kyllä, että jotenkin meidän täytyisi suhtautua myötätunnolla myös heitä kohtaan. Se on tosin yhtä vaikeaa kuin narsistin kanssa vuorovaikutuksessa oleminen. - Snipp
Kaikenlaista hiihtäjää tältä palstalta kyllä löytyy. Sen olen huomannut, vaikka en täällä kovin usein vierailekaan. Olen itse tällaisen "oikean narsistin" "uhri". Voin kyllä sanoa, että mietin mennyttä välillä paljonkin. Elän toki omaa elämääni, mutta menneisyyden haamut vainoavat ajoittain. Mielestäni toi "Mennyt on mennyt ja vain tulevaisuudella on merkitystä" kuulostaa tällä hetkellä itselleni saavuttamattomalta unelmalta. Ei sillä, ettenkö yrittäisi. Tiedän kyllä, että voin vain itse vaikuttaa elämääni, ei kukaan voi sitä puolestani tehdä. Tiedän myös, minkälaista valheellista paskaa narsistien elämä on. He eivät ehkä edes itse sitä tajua. Minulla sentään on työkaluja, joiden avulla saatan joku päivä kyetä normaaliin elämään. He tuskin siihen koskaan pystyvät ja kyllähän se aika surullista on. No ehkä kuitenkin parempi niin, että he ei koskaan joudu kohtaamaan sitä hirvittävää tajunnan kirkastumaa, kun he tajuavat minkälaisia ovat muita kohtaan olleet. He vain jatkavat muiden kaltoinkohtelua hamaan loppuun saakka, kokien että on ihan oikeutettua kohdella muita miten huvittaa.
Jotenkin tuntuu, et vertaistukiryhmissä ei kyllä aidot narsisti käy. Kaikki kaltoinkohdellut eivät välttämättä ole sen suuren ja mahtavan narsistin kaltoinkohtelemia - ja siinäkin, minkä itse kokee kaltoinkohteluksi on isoja henkilökohtaisia eroja. Pohjimmiltaan kaiketi kuitenkin itse luomme oman todellisuuskäsityksemme, joka voi olla uhritodellisuuskäsitys, epäuskoisen todellisuuskäsitys tai kaikkitietävä todellisuuskäsitys. Narsistisiksi katsotut puolustuskeinot ovat arvokkaita työkaluja tuota todellisuuskäsitystä luotaessa. Tosin jos niistä luopuu - hyväksyy, että itsekin käyttäytyy välillä, kuin se suuri ja mahtava narsisti konsanaan - voi olla, että luopuessaan todellisuuskäsitystä muovaavien lohkomisen, leikkaamisen, koteloimisen, sisäistämisen ja ulkoistamisen sitä rajaavista ominaisuuksista, todellisuuskäsitys jalostuu avarammaksi ja kaltoinkohtelukin saa merkityksen.
- Rimaa hipoen
Kyllä mulle jäi ahdistus- ja pelkotiloja narsistista. Jäi ihan harhaisiakin pelkoja, tosin niistä olen jo selvinnyt, enkä enää usko, että kaikki haluavat tappaa mun eläimet :D Eteenpäin sanoi mummo lumessa, vaan elämän jatkamista vaikeuttaa se, etten kykene luottamaan keneenkään. Ennen narsistia uskoin ihmisestä perusolettamuksena hyvää kunnes toisin todistetaan. Nyt tilanne on päinvastainen. Odotan ja etsin ihmisestä petoksellisuutta, valehtelemista jne. Olen itseäni soimannut loputtomiin asti, etten huomannut narsistin näyttelemistä. Ja nyt olen päättänyt, ettei minua enää huijata. Noh, kolikon kääntöpuolella on sitten se luottamattomuus. Kenties ajanmittaan se helpottaa ja opin taas luottamaan kanssaihmisiin.
Oma juttunsa on sitten oman fyysisen koskemattomuuden rikkoutumisen trauma. Eli narsistini oli myös väkivaltainen fyysisesti. Siitä on jäänyt oma kauhunsa, jota olen joutunut tarkoin käsittelemään. Huutamista en kestä ollenkaan, en ole sitä kestänyt ennenkään ja luulen että narsistin jälkeen vielä huonommin.
Jos uhri pääsee irtautumaan narsististaan, kyllä se elämänhalu on siinä kohtaa jo valtaisa! Ja eteenpäin halutaan! Mutta jotta eteenpäin pääsee, se vaatii paljon työtä, jotta saa taas palaset kohdalleen omassa päässä. Narsisti on niin hirveän taitava syöttämään negatiivisia ajatuksia toisen päähän.
Tällä hetkellä taistelen masennusta vastaan, enkä lannistu! Elämäni on ollut liian pitkään taistelemista...- xcch
J"os uhri pääsee irtautumaan narsististaan, kyllä se elämänhalu on siinä kohtaa jo valtaisa! Ja eteenpäin halutaan! Mutta jotta eteenpäin pääsee, se vaatii paljon työtä, jotta saa taas palaset kohdalleen omassa päässä. Narsisti on niin hirveän taitava syöttämään negatiivisia ajatuksia toisen päähän.
Tällä hetkellä taistelen masennusta vastaan, enkä lannistu! Elämäni on ollut liian pitkään taistelemista..."
Mikä tahansa trauma jonka ihminen saa, vaatii aikaa ja voimia parantua, yleensä vuosia. Älä välitä tuollaisista kirjoituksista, palstalla on todella narsisteja, joitten tarkoitus on lannistaa uhreja. Lisäksi on vielä narsistien hoviväkeä jotka puolustavat narsisteja.
On haluttu todisteita siitä että onko uhreja syyllistetty, no tässä aloituksessa on yksi esimerkki aika törkeästä syyllistämisestä. Omien taraumojen kanssa taistelevista uhreista tehtii kerralla narsisteja. Ja narsistien hovi kiirehti tietenkin vahvistamaan narsun päätöksen.. Tulet huomaamaan että tästäkin totuudesta tullee alapeukkua ja miinuksia :)
- 17+4
Mä en ole vielä siinä vaiheessa, että pääsisin eteenpän. Elämässä kyllä, mutta pään sisällä soi levy sitä samaa, kun ei tajua niin ei tajua miksi itse salli tehdä kaikki ne asiat itselleen. Terapiassa niitä tietty käydään läpi, mutta välillä masentuu vielä enemmän kuin on jo ja levy menee päälle. Sen soimista sitten yrittää turruttaa lääkkeillä, että olis hiljaista, kun ei jaksa itkeäkään enää.
- niinuska76.
Tämä nykyinen uhrikeskustelu on muutenkin mennyt ihan yli äyräiden. Jokainen alkaa jo olemaan jonkinlaisen "pedon" uhri. Olen tutustunut muutamaan ihmiseen, jotka väkisin halusivat olla uhreja suhteessa. Eksäni on tästä hyvä esimerkki. Aina riidan aikana muisti kertoa, miten hän on se uhri kaikessa. Nosti itsensä jalustalle. Jossain vaiheessa hän alkoi tehdä sitä, että riidan aikana provosoi minut niin pitkälle, että hermoni meni ja olin hyvin ilkeä sanoissani. Onko se muka sitten oikein? Hän osasi itsekin olla hyvin ilkeä ja iski aina vyön alle minulle aroista asioista. Mutta miksi se meni aina niin, että hän oli se marttyyrimainen uhri ja minä se paskiainen? Enpä ole koskaan aikaisemmin mieheltä nähnyt noin ämmämäistä käytöstä. Ja miten ihmeessä joku ihminen haluaa alentaa itsensä uhri-asemaan? Itsekin olen ollut se "uhri" yhdessä suhteessa, mutta en suostu edes käyttämään sitä sanaa itsestäni.
- M.B.
No täällä on yksi, joka on todistanut miesten ämmämäistä käytöstä... Ja sen, että kuinka pitkälle se ollaan valmis viemään silmänkään rävähtämättä ja omien osuuksien ilmaantuessa keskusteluun, täydellinen venkurointi, jossa parhaimmillaan syytetään venkuroinnista.. :)
Tämä palsta.. on parhaimmillaan apua asioitten ja vastaavien keskustelukulkujen hahmottamiseen ja siihen, että oppii kiinnittämään itse huomiota siihen, että mihin toinen todennäköisesti kiinnittää huomiota ja sellaisen karsimiseen niin, että muu oleminen säilyy kuitenkin luontaisena. Eli reaktioiden ja kulkujen hiomista niin, että itse tietää missä itse on silloin kun toinen alkaa johdattelemaan siihen suohon.
Senkin poikki voi oppia kulkemaan kastelematta nilkkojaankaan :) - xcch
M.B. kirjoitti:
No täällä on yksi, joka on todistanut miesten ämmämäistä käytöstä... Ja sen, että kuinka pitkälle se ollaan valmis viemään silmänkään rävähtämättä ja omien osuuksien ilmaantuessa keskusteluun, täydellinen venkurointi, jossa parhaimmillaan syytetään venkuroinnista.. :)
Tämä palsta.. on parhaimmillaan apua asioitten ja vastaavien keskustelukulkujen hahmottamiseen ja siihen, että oppii kiinnittämään itse huomiota siihen, että mihin toinen todennäköisesti kiinnittää huomiota ja sellaisen karsimiseen niin, että muu oleminen säilyy kuitenkin luontaisena. Eli reaktioiden ja kulkujen hiomista niin, että itse tietää missä itse on silloin kun toinen alkaa johdattelemaan siihen suohon.
Senkin poikki voi oppia kulkemaan kastelematta nilkkojaankaan :)"No täällä on yksi, joka on todistanut miesten ämmämäistä käytöstä.."
No mutta miten M.B. nyt noin vaahtoaa? :[ - M.B.
xcch kirjoitti:
"No täällä on yksi, joka on todistanut miesten ämmämäistä käytöstä.."
No mutta miten M.B. nyt noin vaahtoaa? :[En vaahtoa, shampoo loppui :)
- 1+2=3
"Tämä nykyinen uhrikeskustelu on muutenkin mennyt ihan yli äyräiden. "
Johtuu lähinnä yhden henkilön pakkomielteestä ja mielenhäiriöstä. - *huokaus*
1+2=3 kirjoitti:
Johtuu lähinnä yhden henkilön pakkomielteestä ja mielenhäiriöstä.Diiiiiih...
- xcch
M.B. kirjoitti:
En vaahtoa, shampoo loppui :)
"En vaahtoa, shampoo loppui :)"
Outs, siitäkös se johtui, minä jo ihmettelin. Ole varovainen niiden pullojes kanssa, tämä varotus koskee muitakin pulloja ja purkkeja :) - M.B.
xcch kirjoitti:
"En vaahtoa, shampoo loppui :)"
Outs, siitäkös se johtui, minä jo ihmettelin. Ole varovainen niiden pullojes kanssa, tämä varotus koskee muitakin pulloja ja purkkeja :)Niin siis mikä johtui? Sulta katkeaa terä noista sun pistely-yrityksistäs aina säännöllisesti silloin, kun et huomaa sujuvaa rakoa lopettaa piikitelyn yltäessä tasolle, jossa automaattisesti häviät :)
Satutitko itsesi dyykkaillessasi pulloja kauppaan palautettavaksi ja sait haavan sormeesi ylellisyystuotteestani nimeltä lasinkeräykseen mennyt tyhjä shampoopullo vai mistä moinen outs-kommentointi?? Eikö se sinun pitäisi olla hivenen varovaisempi noilla harrastuksillasi?? Vai vihjailetko entisen akkasi oltua alkoholisti, että kaikki muutkin naiset ovat, jos eivät jonkin sortin narsisteja, niin alkoholisteja??
Heti janottaa, pitääkin muistaa ostaa punkkupullo ensi viikonlopuksi kun en ole naismuistiin juonut ja pitää harjoitella, että pysyy hereillä pikkujouluaikana, ettei sammu ekasta glögistä :)
Hmm.. piparinleivontaa, joulutorttuja ja mausteista punaviiniä ja kynttilöitä koko ensi viikonloppu :) Kiitos ideasta!! Olit kultainen kun avitit keksimään moisen mahtavan idean!! - huh huh
1+2=3 kirjoitti:
Johtuu lähinnä yhden henkilön pakkomielteestä ja mielenhäiriöstä.Tämä kommentti ei ole pelkästään yllä olevaan vaan luin tästä ketjusta muutaman tätä aikaisemmin olleenkin, joten vastaus on myös niihin ja vähän aikaisemmin luin ketjun jossa aloittaja ei ymmärtänyt ketjun tapaa keskustella. Siinä oli lopussa, oliko nimimerkki inkapoo tai jotain vastaavaa, joka monella viestillään kirjoitti siitä miten nämä keskustelut on ihan normaaleja eri mielipiteitä omaavien keskusteluja. Mutta tämähän on, yllä oleva mukaan lukien ihan sairasta ja oksettavaa. Luultavasti jokainen joutuu joskus elämässään vastuuseen sanoistaan ja ilkeyksistään. Kiitos ja näkemiin.
- huh huh
huh huh kirjoitti:
Tämä kommentti ei ole pelkästään yllä olevaan vaan luin tästä ketjusta muutaman tätä aikaisemmin olleenkin, joten vastaus on myös niihin ja vähän aikaisemmin luin ketjun jossa aloittaja ei ymmärtänyt ketjun tapaa keskustella. Siinä oli lopussa, oliko nimimerkki inkapoo tai jotain vastaavaa, joka monella viestillään kirjoitti siitä miten nämä keskustelut on ihan normaaleja eri mielipiteitä omaavien keskusteluja. Mutta tämähän on, yllä oleva mukaan lukien ihan sairasta ja oksettavaa. Luultavasti jokainen joutuu joskus elämässään vastuuseen sanoistaan ja ilkeyksistään. Kiitos ja näkemiin.
Yllä oleva:
Johtuu lähinnä yhden henkilön pakkomielteestä ja mielenhäiriöstä. " - xcch
M.B. kirjoitti:
Niin siis mikä johtui? Sulta katkeaa terä noista sun pistely-yrityksistäs aina säännöllisesti silloin, kun et huomaa sujuvaa rakoa lopettaa piikitelyn yltäessä tasolle, jossa automaattisesti häviät :)
Satutitko itsesi dyykkaillessasi pulloja kauppaan palautettavaksi ja sait haavan sormeesi ylellisyystuotteestani nimeltä lasinkeräykseen mennyt tyhjä shampoopullo vai mistä moinen outs-kommentointi?? Eikö se sinun pitäisi olla hivenen varovaisempi noilla harrastuksillasi?? Vai vihjailetko entisen akkasi oltua alkoholisti, että kaikki muutkin naiset ovat, jos eivät jonkin sortin narsisteja, niin alkoholisteja??
Heti janottaa, pitääkin muistaa ostaa punkkupullo ensi viikonlopuksi kun en ole naismuistiin juonut ja pitää harjoitella, että pysyy hereillä pikkujouluaikana, ettei sammu ekasta glögistä :)
Hmm.. piparinleivontaa, joulutorttuja ja mausteista punaviiniä ja kynttilöitä koko ensi viikonloppu :) Kiitos ideasta!! Olit kultainen kun avitit keksimään moisen mahtavan idean!!"Niin siis mikä johtui? Sulta katkeaa terä noista sun pistely-yrityksistäs aina säännöllisesti silloin, kun et huomaa sujuvaa rakoa lopettaa piikitelyn yltäessä tasolle, jossa automaattisesti häviät :)"
Ja minä luulin että se oli vain leikkimielistä huumoria, onkohan tämä sitä kuuluisaa kasoisidosviestintää.. Houkuttelet minut laskemaan leikkiä ja sitten se onkin piikittelyä. :o[ - M.B.
xcch kirjoitti:
"Niin siis mikä johtui? Sulta katkeaa terä noista sun pistely-yrityksistäs aina säännöllisesti silloin, kun et huomaa sujuvaa rakoa lopettaa piikitelyn yltäessä tasolle, jossa automaattisesti häviät :)"
Ja minä luulin että se oli vain leikkimielistä huumoria, onkohan tämä sitä kuuluisaa kasoisidosviestintää.. Houkuttelet minut laskemaan leikkiä ja sitten se onkin piikittelyä. :o[Se muuttui piikittelyksi tulkinnan kautta ja tulkinnan jätit avoimeksi, joten käytin sitä, mitä olet kertonut. Ja vastasin :)
Mikäli haluaa leikkimielisesti sanailla ja kisailla, kannattaa pidättäytyä sellaisessa kisailussa, jossa ei ole negatiivisen puolelle lipsahtavan tulkinnan mahdollisuutta, koska kun se on, on lopputulema sen mukainen.
Ehkä ollet jo huomannut, että suhtaudun tiettyyn tyyliin näpäyttäen. Koulutus ja koulutuksen yrittäminen on oma fetissisi, johon en osallistu, joten kun varoitit muistakin pulloista ja purkeista, suoritit sosiaalisen kömpelyyden, joka erilaisella historialla olisi tulkittu suopeammin, nyt näin :)
Mutta idea on edelleen hyvä, kiitos siitä. xcch kirjoitti:
"Niin siis mikä johtui? Sulta katkeaa terä noista sun pistely-yrityksistäs aina säännöllisesti silloin, kun et huomaa sujuvaa rakoa lopettaa piikitelyn yltäessä tasolle, jossa automaattisesti häviät :)"
Ja minä luulin että se oli vain leikkimielistä huumoria, onkohan tämä sitä kuuluisaa kasoisidosviestintää.. Houkuttelet minut laskemaan leikkiä ja sitten se onkin piikittelyä. :o[Käännä tuo toisin X ?
Tai ota sekin huomioon ?
Mitäs jos itse harrastit kaksoista ja nyt se onkin vain leikkimielistä huumoria.
Uhriushan on subjektiivinen kokemus, eikö niin ?huh huh kirjoitti:
Tämä kommentti ei ole pelkästään yllä olevaan vaan luin tästä ketjusta muutaman tätä aikaisemmin olleenkin, joten vastaus on myös niihin ja vähän aikaisemmin luin ketjun jossa aloittaja ei ymmärtänyt ketjun tapaa keskustella. Siinä oli lopussa, oliko nimimerkki inkapoo tai jotain vastaavaa, joka monella viestillään kirjoitti siitä miten nämä keskustelut on ihan normaaleja eri mielipiteitä omaavien keskusteluja. Mutta tämähän on, yllä oleva mukaan lukien ihan sairasta ja oksettavaa. Luultavasti jokainen joutuu joskus elämässään vastuuseen sanoistaan ja ilkeyksistään. Kiitos ja näkemiin.
"Siinä oli lopussa, oliko nimimerkki inkapoo tai jotain vastaavaa, joka monella viestillään kirjoitti siitä miten nämä keskustelut on ihan normaaleja eri mielipiteitä omaavien keskusteluja"
Ne ovatkin =)
Hyvä kun nappasit kiinni !huh huh kirjoitti:
Yllä oleva:
Johtuu lähinnä yhden henkilön pakkomielteestä ja mielenhäiriöstä. "Välillä näyttää siltä.
Mutta auttaisiko, jos tulisit puolitiehen vastaan ?
Inkoponkon kirjoitus ei ollut tuomitseva, ei ilkeä eikä muutakaan. Vaan katseleva.- M.B.
lynett kirjoitti:
Käännä tuo toisin X ?
Tai ota sekin huomioon ?
Mitäs jos itse harrastit kaksoista ja nyt se onkin vain leikkimielistä huumoria.
Uhriushan on subjektiivinen kokemus, eikö niin ?Huomioi, että hou-kut-te-lin hänet laskemaan leikkiä... =DD Kun en vaahdonnutkaan..
M.B. kirjoitti:
Huomioi, että hou-kut-te-lin hänet laskemaan leikkiä... =DD Kun en vaahdonnutkaan..
Eli voi olla....
kaksoista, joka kuitataan huumorilla.
kaksoista, joka heitetään ja vastauksen jälkeen sitten kuitataan huumorilla.
kaksoista, joka heitetään ja sitten vastauksen jälkeen kuitataan huumorilla ja koetaan että se toinen heitti kaksosen ilmaan ( ;) )
Eli meitä mahtuu tänne =)lynett kirjoitti:
Eli voi olla....
kaksoista, joka heitetään ja sitten vastauksen jälkeen kuitataan huumorilla ja koetaan että se toinen heitti kaksosen ilmaan ( ;) )
Eli meitä mahtuu tänne =)Ja totta kai kaksoista, joka heitetään ja sitten vastauksen jälkeen kuitataan huumorilla ja koetaan että se toinen heitti kaksosen ilmaan jonka koettaa pistää huumoriksi =)
Tämä on hyvä esimerkki siitä, kuinka kokemus on sub-jek-tii-vi-nen =)
Eli kaksi ihmistä (tai enempi tässä tapauksessa) näkee asian ihan eri tavoin.- M.B.
lynett kirjoitti:
Eli voi olla....
Eli meitä mahtuu tänne =)Tännehän kyllä mahtuu :D Tilaa riittää..
M.B. kirjoitti:
Tännehän kyllä mahtuu :D Tilaa riittää..
Totta helkutissa mahtuu =)
En tiedä termejä mutta rajaton on varmaan aika osuva.
Mutta... henna eikä xcch (sori että nimesin juuri teidät mutta en jaksa koluta jokaista vaihtuvaa merkkiäkään) pidä mitenkään yllä konfliktitonta ympäristöä vaan kokevat sen oikeutetuksi "kritiikiksi" mikä muiden esittämänä on syyllistämistä, kiusaa ja jotain vainoa.
Tässä vaiheessa voisi istua (minä myös) alas, huokaista ja miettiä - olenko Pekkaa pahempi ? Tai Erkkiä ? Marjaa ? What ever ?
Miksi joillekin on suotava oikeus narsistiseen käytökseen ja joillekin ei ?
Päivän pulma =)
Oikeutuksen suoma iiiiiiihana tekosyy ?- M.B:
lynett kirjoitti:
Totta helkutissa mahtuu =)
En tiedä termejä mutta rajaton on varmaan aika osuva.
Mutta... henna eikä xcch (sori että nimesin juuri teidät mutta en jaksa koluta jokaista vaihtuvaa merkkiäkään) pidä mitenkään yllä konfliktitonta ympäristöä vaan kokevat sen oikeutetuksi "kritiikiksi" mikä muiden esittämänä on syyllistämistä, kiusaa ja jotain vainoa.
Tässä vaiheessa voisi istua (minä myös) alas, huokaista ja miettiä - olenko Pekkaa pahempi ? Tai Erkkiä ? Marjaa ? What ever ?
Miksi joillekin on suotava oikeus narsistiseen käytökseen ja joillekin ei ?
Päivän pulma =)
Oikeutuksen suoma iiiiiiihana tekosyy ?:) Jaa-a. En tiedä muista, minä suon vain itselleni.. Buaaahhaahaahhaaa =DD
*alkoi oikeasti naurattamaan*
Mietiskelin tuossa ohi selatessani aiempia kirjoituksia, olisikohan peräti ollut tässä ketjussakin, xcch:n esittämää pohdintaa siitä, että kuinka voi väittää olevansa pasifisti ja samalla kuitenkin kirjoittaa.. jep, löytyi..
"Vähän sama asia kun joku kirjoittelisi hurjia sotajuttuja ja väittäisi olevansa rauhan aktivisti. Narsistien uhreilla on kehittynyt yhtä selvä kyky erottaa narisistit aika nopeasti."
Nii-in, miten ihmeessä voi.. Ja mikä tuo narsistien uhrien kyky erottaa narsistit aika nopeasti sitten on kykynä, oikeasti?? Milloin se on oikea kyky ja milloin se on kuvitelmaa sellaisesta kyvystä? Mitä jos niiden välillä ei näe itse eroa, joka mahdollisesti on? M.B: kirjoitti:
:) Jaa-a. En tiedä muista, minä suon vain itselleni.. Buaaahhaahaahhaaa =DD
*alkoi oikeasti naurattamaan*
Mietiskelin tuossa ohi selatessani aiempia kirjoituksia, olisikohan peräti ollut tässä ketjussakin, xcch:n esittämää pohdintaa siitä, että kuinka voi väittää olevansa pasifisti ja samalla kuitenkin kirjoittaa.. jep, löytyi..
"Vähän sama asia kun joku kirjoittelisi hurjia sotajuttuja ja väittäisi olevansa rauhan aktivisti. Narsistien uhreilla on kehittynyt yhtä selvä kyky erottaa narisistit aika nopeasti."
Nii-in, miten ihmeessä voi.. Ja mikä tuo narsistien uhrien kyky erottaa narsistit aika nopeasti sitten on kykynä, oikeasti?? Milloin se on oikea kyky ja milloin se on kuvitelmaa sellaisesta kyvystä? Mitä jos niiden välillä ei näe itse eroa, joka mahdollisesti on?Mulle tulee tosta mieleen, että tavallaan siitä tulee "asiantuntijaksi" uhrina mutta tavallaan nimenomaan vaaralliseksi.
Eli alkaa näkemään sitä mitä ei ole.
Jos olettaa jonkun narsistiksi, sen voi löytää. Se on se "riski".
Mä muistan mun oman "heräämisen" - mä aloin miettimään kaikenlaista ja hyvin ´moni oli ainakin melkein narsisti. En mä enää ajattele niin.
Mä tajusin, että ihminen joka on "ahtaalla", saattaa täyttää änpeehoon kriteerit.
Ja monista syistä (kuten lähetän terveiset hennalle, että miehesi saattoi olla vain addikti eikä se vähennä kärsimyksesi määrä).
MIksi ?
Siksi että se kävi minulle.
JA monelle muullekin.
Mulle toi palstanarsisti-juttu on vain vitsi.
Sori dizel jo etukäteen mutta käytän sua esimerkkinä :
Näettekö, että sama ihminen jolla on narsistisia piirteitä heeeeerre guuuuude vaikka kuinka paljon, kykenee silti tiedostamaan niitä ja keskustelemaan niistä.
Onko se uhka änpeehoon määritelmälle ?
Tiedän itsekin tietyissä asioissa ja tiettyjen ihmisten silmissä olevani "se" mutta mussa on paljon muutakin.
Siitäkin on hyvä puhua.lynett kirjoitti:
Mulle tulee tosta mieleen, että tavallaan siitä tulee "asiantuntijaksi" uhrina mutta tavallaan nimenomaan vaaralliseksi.
Eli alkaa näkemään sitä mitä ei ole.
Jos olettaa jonkun narsistiksi, sen voi löytää. Se on se "riski".
Mä muistan mun oman "heräämisen" - mä aloin miettimään kaikenlaista ja hyvin ´moni oli ainakin melkein narsisti. En mä enää ajattele niin.
Mä tajusin, että ihminen joka on "ahtaalla", saattaa täyttää änpeehoon kriteerit.
Ja monista syistä (kuten lähetän terveiset hennalle, että miehesi saattoi olla vain addikti eikä se vähennä kärsimyksesi määrä).
MIksi ?
Siksi että se kävi minulle.
JA monelle muullekin.
Mulle toi palstanarsisti-juttu on vain vitsi.
Sori dizel jo etukäteen mutta käytän sua esimerkkinä :
Näettekö, että sama ihminen jolla on narsistisia piirteitä heeeeerre guuuuude vaikka kuinka paljon, kykenee silti tiedostamaan niitä ja keskustelemaan niistä.
Onko se uhka änpeehoon määritelmälle ?
Tiedän itsekin tietyissä asioissa ja tiettyjen ihmisten silmissä olevani "se" mutta mussa on paljon muutakin.
Siitäkin on hyvä puhua.olisi kovin vaikea kehittyä terveeksi luokiteltavaksi minäksi ilman narsistisia defenssejä
huh huh kirjoitti:
huh huhille että huh huh.
"oliko nimimerkki inkapoo tai jotain vastaavaa, joka monella viestillään kirjoitti siitä miten nämä keskustelut on ihan normaaleja eri mielipiteitä omaavien keskusteluja. Mutta tämähän on, yllä oleva mukaan lukien ihan sairasta ja oksettavaa."
Annan kritiikkiä, joka aiheuttanee että koet narsistisen loukkauksen, ja sen tunteesi vallassa miellät minut narskuksi...sitä projisointia näes..
Inkoponko, joka kirjoitti pitkät hyvät kommentit (ts teki vapaaehtoisesti jotain palstalaisia hyödyttävää) ei ole ansainnut mitätöintiäsi. Lisäksi kommenttisi oli tyypillinen narsistin kaksoissidosviesti, jonka tarkoitus on saada näyttämään normaali epänormaalilta ja vieläpä syyllistää kanssakirjoittajat sinun sairastuttamisesta. Hoh.
*i h m e t t e l e e*
- 14+3
Elämä on ihan tarpeeksi vaikeaa ilman kaikenmaailman kikkailuja ja teeskentelyjä.
- snowy
kysyisin miehenä asiasta että olenko narsisti,lapsieni äiti syyllistää minua narsistiksi.olen joskus käyttänyt alkoholia vähän enemmän mutta poikamme syntymän jälkeen vähentänyt ja hakenut aa klinikalta apua,kuukauden juomatta ollesani otin sitten yksi sunnuntai kaverin kanssa pienen kännin enkä soittanut asiasta.avovaimo kielsi jopa sauna oluen juomisen.kyseisen asian takia en nyt saa edes tavata lapsiani eikä lapseni saa pitää muhun yhteyttä.
No, vaikeapa se on täältä asiaa tarkastella mutta moni sekoittaa juovan ihmisen käytöksen narsistiseen persoonallisuushäiriöön.
Tosta voisi päätellä, että joko luonteesi muuttuu kun juot tai sitten sitä käytetään "keppihevosena". Enpä voi tietää.
Lasten tapaamista hän ei voi evätä, sen turvaa laki.
- 15+16
Mitä? Saavatko täällä uhrit huomiota? Huomiohan kuuluu narsisteille!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194919Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543935Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603513Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362397Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572289Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084