hei
haluaisin tiedä millainen on suuhygienistin pääsykoe. mitä tarkoitetaan ainestokoesta ja mitä se sisältää eli mistä siheesta se on. miten pitä valmistautua jne.
olen kiitollinen jos joku kertoisi omista kokemuksistaan ja antaisi tietoa.
suuhygienistin pääsykoe (kokemuksia?)
8
3931
Vastaukset
- ewrgwe4
Heh tiedä vaikka opiskelisit tällä hetkellä kanssani helsingin ruskeasuolla kyseiseen koulutukseen. :D No joka tapauksessa...viime syksyn kokeessa oli aineisto-osuus ja keskusteluosuus ainakin helsingissä.
Aineistotehtävässä annettiin puoli tuntia aikaa lukea noin seitsemän sivun teksti läpi niin monta kertaa kuin haluaa ilman että teki muistiinpanoja. Tämän jälkeen aineisto otettiin pois ja piti vastata annettuihin kysymyksiin kirjallisesti aineiston pohjalta.
Keskusteluosuudessa jaettiin keskustelijat 5-8 ryhmiin. Opettajat antoivat keskustelun aiheeksi suun terveyden edistäminen, jonka jälkeen oppilaiden täytyi ruveta keskustelemaan keskenään vapaasti aiheesta. Luulen, että tässä arvostettiin yhteistyökykyä eikä sitä, että teilaa muut tietämyksellään. Pointtina siis rakentava keskustelu. Lienee sanomattakin selvää ettei tuppisuu voi saada tästä osiosta kovin korkeita pisteitä.
Viime syksyn kokeen perusteella neuvonani hakijoille on opetella ns. perusjutut suun oikeanlaisesta hoidosta, jotta on jotain mistä sitten keskustella. Lisäksi keskustelussa kannattaa siis olla puhelias (muttei liian) ja perusmukava. Aineistotehtävässä riittää periaatteessa hyvä muisti ja olennaisten asioiden hahmottaminen.- AhkeraOpiskelija
Vihdoin tietoa aineistotehtävästä. Kiitos!
Oliko aineisto artikkeli jostain ajankohtaisesta asiasta vaiko ihan vaan tietoisku?
Minkätyyppisiä kysymyksiä aineiston jälkeen kysyttiin?
Olen menossa valintakokeisiin ja on hyvä että voi vähän valmistautua. Nyt sitten vaan etsimään tietoa suun hoidosta.
- hiiva_taas
Itse olin pääsykokeessa kaksi vuotta sitten. Keskusteluosuudessa kannattaa pitää katsekontakti myös itse opettajiin. Pieni hymy tekee ihmeitä. Kannattaa olla mahdollisimman paljon äänessä ja jos joku yrittää varastaa puhelunvuoron, niin korota ääntä. Huom! Tässä osiossa jaetaan elintärkeitä pisteitä. Tarkoituksena ei ole olla liian "vieraskorea". Tehtävän kuluessa huomaat, että opettajat tekevät koko ajan merkintöjä vihkosiinsa tyyliin yksi ope seuraa yhtä pääsykokelasta ja kirjaa hänen kommenttejaan ylös. Mitä enemmän järkevää sanottavaa on, sen parempi. Mitä jos odotat koko ajan muiden lopettavan puheensa ja sitten oletkin tilanteessa, jossa kaikki sanottava on jo sanottu, että sinä ole saanut suustasi muuta kuin "hei" session alussa???
- yun000
hei, olen thaimaalainen ja nyt kutsuttu metropolia, minulla erittäin jännittää , olisin kivaa jos tiedän millainen on valintakoa, suuri kiitokset
- jonna1122
mihin kaupunkiin ootte hakenu? onko turun kutsut tullu jo?
- tytsy9
minulle ainakin tuli jo maanantaina
- megi
Kutsut tälle vuodelle tulleet, ainakin Oulusta ja Kuopiosta. Kokeet jo ensi viikolla.
- yun000
olen kakenut helsingista, tietysti valitakoa on vaikea. onko joku tietää millainen on valitakoa ? ohhh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194919Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543925Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603503Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362397Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572289Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084