1. Kukaan ei loukkaannu niin verisesti kuin narsisti. Suuresta itsekeskeisyydestään johtuen narsisti kokee itsensä uhrien uhriksi (perustelen ajatustani sillä että tavallinen rento ja suvaitseva ihminen ei vedä hernettä nenään jokaisesta vastoinkäymisestä)
2. Narsisti tekee narsistin. Jokainen uhri joka on loukkaantunut (kokenut narsistisen loukkaantumisen) ja vastaa tähän tunteeseensa kokemalla vihaa ja katkeruutta, on tilassa josta voimme käyttää kansankielen nimitystä narsisti. (verratkaa uhria joka itkee lohduttomana, uhriin joka tihkuu vihaa, katkeruutta ja kostonhimoa)
3. Narsistit eivät olekaan ulkopuolisia outoja ja vaarallisia petoja, lähes epäinhimillisiä maagisine manipulointikykyineen. Narsistit ovat sisällämme; ainakin minä uskallan sen tunnustaa. Jos minua raapii tarpeeksi syvältä, muutun perin v***umaiseksi ihmiseksi. Tämä johtuu oikeutuksen tunnelukostani.
4. Tunnelukot ovat normaali henkinen mekanismi, napsuvat päälle ja pois, ja kahta samanlaista päivää ei ihmisellä ole. Oikeutuksen tunnelukko mahdollistaa koston, ikävä kyllä tai onneksi, miten sen nyt kukin kokee.
5. Kosto on illuusio-ajatus jossa ihminen tekemällä jotain pahaa toiselle kuvittelee poistavansa mielipahansa.
6. Mitä vähemmän tunnelukkoja meillä on päällä, sen rennompi olo on.
7. Valta on sekä illuusioa että totta; meillä ei ole valtaa muihin ja yrittämämme hallinta kääntyy lopulta meitä itseämme vastaan. Mutta meillä on valta itseemme.
8. Narsistisen loukkauksen kokenut uhri, jolla itsekeskeisyys ja uhriutuminen ovat kaventaneet voimakkaasti näkökenttää, voi olla sokea narsistisille piirteilleen, esim kateus, kostonhimo, vihaaminen, mitätöinti, pilkallisuus ja halveksunta. Samalla kyseinen uhri saattaa havannoida samat piirteet ulkopuolellaan, ja suhtautua niihin erittäin kriittisesti ja moralisoiden.(kestämättä itse kritiikkiä sekä huumorintajuttomuus)
9. Kaikki kohtaamamme narsistit ovat kaltaisiamme ihmisiä joiden terveeseen narsismiin on tullut häiriöitä. Tämä näkyy häiriökäyttäytymisenä. Häiriön kesto voi olla lyhyt tai pitkä. Häiriöt paranee, ja häiriöistä pystyy parantumaan.
10. Häiriöitä ei kannata pelätä, meillä kaikilla on niitä ajoittain, mutta niille kannattaa tehdä jotain. Itse. (muistammehan nyrkkisäännön; vain narsisti odottaa erityiskohtelua ;) ) Oikein ystävälliset voivat myös auttaa muita, silloin kun neuvoa kysytään.
Tällaisia olen täällä oppinut, josta kiitos palstalaisille :)
-yxex-
Narsismi itsessä onkin helppo tunnistaa.
88
585
Vastaukset
- henna...
"2. Narsisti tekee narsistin. Jokainen uhri joka on loukkaantunut (kokenut narsistisen loukkaantumisen) ja vastaa tähän tunteeseensa kokemalla vihaa ja katkeruutta, on tilassa josta voimme käyttää kansankielen nimitystä narsisti. (verratkaa uhria joka itkee lohduttomana, uhriin joka tihkuu vihaa, katkeruutta ja kostonhimoa)"
Älkääpäs nyt uhrit, jos satutte lukemaan tuon, syyllistykö tuollaisesta höpötyksestä. KUN UHRI JOSSAIN VAIHEESSA KOKEE LOUKKAANTUMISTA, VIHAA, KATKERUUTTA sellaista ihmistä kohtaan, joka on kohdellut häntä huonosti, SE ON NORMAALIA REAGOINTIA kaltoinkohteluun, EIKÄ TÄLLAINEN IHMINEN OLE NARSISTI. Kaikki tunteet on narsistin piinaamalle sallittuja, lohduttomasta itkusta loukkaantumiseen ja vihaan, on hyvä jos näitä tunteita pystyy läpikäymään, se on myös tie voimaantumiseen. :D
"9. Kaikki kohtaamamme narsistit ovat kaltaisiamme ihmisiä joiden terveeseen narsismiin on tullut häiriöitä. Tämä näkyy häiriökäyttäytymisenä. Häiriön kesto voi olla lyhyt tai pitkä. Häiriöt paranee, ja häiriöistä pystyy parantumaan."
Tuon tietää jokainen, joka vähänkin on lukenut OIKEAA tietoa narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, että narsistit eivät käyttäydy normaalin ihmisen tavoin, eivät ole "kaltaisiamme" vaan heidän vaikutuspiiriin ja millään muotoa riippuvaiseksi joutuminen on hyvn tuhoavaa. Nämä häiriöt eivät yleensä parane koskaan ja narsisti hyvin harvoin todellisuudessa hakeutuu hoitoon, koska ei pysty sisäistämään koko asiaa, millainen hän on, teoreettista ja luettua tietoa heillä voi olla paljonkin mutta siihen se jääkin, jos tätä tietoa narsismista narsisteilla on, he käyttävät sitä vain manipulointikeinojensa tukena ja syyllistävät uhreja omista ominaisuusistaan. :D"Älkääpäs nyt uhrit, jos satutte lukemaan tuon, syyllistykö tuollaisesta höpötyksestä."
Toivoin rakentavaa kritiikkiä, en mitätöintiä :) Mitä henna pelkäät? Sitäkö ettei ihmiset osaa ajatella ihan itse?
Miksi muuten HUUDAT? Onko sinulla rauhallinen ja mukava olo? :)- henna...
yxex kirjoitti:
"Älkääpäs nyt uhrit, jos satutte lukemaan tuon, syyllistykö tuollaisesta höpötyksestä."
Toivoin rakentavaa kritiikkiä, en mitätöintiä :) Mitä henna pelkäät? Sitäkö ettei ihmiset osaa ajatella ihan itse?
Miksi muuten HUUDAT? Onko sinulla rauhallinen ja mukava olo? :)Rakentavaksi tuo oli tarkoitettu, mutta ehkä sinä et pysty sitä ymmärtämään.
En pelkää mitään erityistä.
Toivon nimenomaan, että ihmiset osaisivat ajatella itse eivätkä uskoisi soopaa. Ja uskon kyllä, että osaavatkin, jos vaan saavat tietoa asioista.
Isoja kirjaimia käytin korostaakseni asiaa, en ainakaan löydä täältä mahdollisuutta esim lihavoida tekstiä.
Joo, on ihan rauhallinen ja mukava olo. henna... kirjoitti:
Rakentavaksi tuo oli tarkoitettu, mutta ehkä sinä et pysty sitä ymmärtämään.
En pelkää mitään erityistä.
Toivon nimenomaan, että ihmiset osaisivat ajatella itse eivätkä uskoisi soopaa. Ja uskon kyllä, että osaavatkin, jos vaan saavat tietoa asioista.
Isoja kirjaimia käytin korostaakseni asiaa, en ainakaan löydä täältä mahdollisuutta esim lihavoida tekstiä.
Joo, on ihan rauhallinen ja mukava olo.(nyt opin senkin että huutaminen on puheen LIHAVOINTIA)
Ensin mitätöit höpötykseksi.
Nyt mitätöit soopaksi.
?
Onko mitätöinti sinulle rakentavaa kritiikkiä?
Entä näetkö kirjoituksissani mitään arvoa tai hyödyllisyyttä?- henna...
yxex kirjoitti:
(nyt opin senkin että huutaminen on puheen LIHAVOINTIA)
Ensin mitätöit höpötykseksi.
Nyt mitätöit soopaksi.
?
Onko mitätöinti sinulle rakentavaa kritiikkiä?
Entä näetkö kirjoituksissani mitään arvoa tai hyödyllisyyttä?"Ensin mitätöit höpötykseksi.
Nyt mitätöit soopaksi."
Höpötys ja soopa on höpötystä ja soopaa, en siitä voi sen enempää keskustella kun asiasta, jota pitää epätotena, ei ole muuta keskusteltavaa. Ihmettelen (tai aikaisemmin ihmettelin, en enää) kyllä mm. sinua, että kun minä tai joku kirjoittaa negatiivisia asioita narsistista, niin alatte usein välittömästi haukkua näin kirjoittavaa, aika ihmeellistä touhua mielestäni sellaiselta, joka väittää itse olleensa narsistin kiusattavana. Hassua. Ja herättää kyllä ajatuksia... henna... kirjoitti:
"Ensin mitätöit höpötykseksi.
Nyt mitätöit soopaksi."
Höpötys ja soopa on höpötystä ja soopaa, en siitä voi sen enempää keskustella kun asiasta, jota pitää epätotena, ei ole muuta keskusteltavaa. Ihmettelen (tai aikaisemmin ihmettelin, en enää) kyllä mm. sinua, että kun minä tai joku kirjoittaa negatiivisia asioita narsistista, niin alatte usein välittömästi haukkua näin kirjoittavaa, aika ihmeellistä touhua mielestäni sellaiselta, joka väittää itse olleensa narsistin kiusattavana. Hassua. Ja herättää kyllä ajatuksia...Kiitos. Ainakin nyt argumentoit jollain lailla vastauksesi. Jos kirjoitukseni ovat mielestäsi soopaa, hyväksyn sen sinun mielipiteenäsi, koettamatta muuttaa käsitystäsi. Hiukan yliampuvaa on mielestäni se että varoittelet muita uhreja lukemasta minun ja muiden ,mielestäsi palstanarsistien' kommentteja, ja jopa ohjailet uusia kirjoittajia NUTtiin saamaan 'parempia' ohjeita.
Kyllä, olen ollut kaltoinkohdeltu...olen vain päässyt sen yli jo. Sinäkin varmasti pääset, tai olet ehkä jo päässytkin.
"niin alatte usein välittömästi haukkua..."
Kuule henna, kerros rehellisesti, vieläkö oletusarvosi suhtautua kirjoituksiini on se että olisin multinikki? Väärä oletusarvo saattaa nimittäin sotkea luetun ymmärtämisen.
Olen yxex, the only and original ;)- henna...
yxex kirjoitti:
Kiitos. Ainakin nyt argumentoit jollain lailla vastauksesi. Jos kirjoitukseni ovat mielestäsi soopaa, hyväksyn sen sinun mielipiteenäsi, koettamatta muuttaa käsitystäsi. Hiukan yliampuvaa on mielestäni se että varoittelet muita uhreja lukemasta minun ja muiden ,mielestäsi palstanarsistien' kommentteja, ja jopa ohjailet uusia kirjoittajia NUTtiin saamaan 'parempia' ohjeita.
Kyllä, olen ollut kaltoinkohdeltu...olen vain päässyt sen yli jo. Sinäkin varmasti pääset, tai olet ehkä jo päässytkin.
"niin alatte usein välittömästi haukkua..."
Kuule henna, kerros rehellisesti, vieläkö oletusarvosi suhtautua kirjoituksiini on se että olisin multinikki? Väärä oletusarvo saattaa nimittäin sotkea luetun ymmärtämisen.
Olen yxex, the only and original ;)"Kuule henna, kerros rehellisesti, vieläkö oletusarvosi suhtautua kirjoituksiini on se että olisin multinikki?"
Koska olette nyt ottaneet hampaisiinne näemmä sen, että minä (ja xcch) ei vastata kaikkiin kysymyksiinne niin vastaan tämän kerran.
Ensiksi tuosta vastaamattomuudesta, en vastaa kysymyksiin, jotka luultavasti aiheuttaisi pitkän turhanpäiväisen väännön vain tiettyjen keskustelijoiden kesken (paitsi silloin kun saatte minut provosoitumaan tuollaiseen) ohi varsinaisen ketjun aiheen ja se on muita lukijoita kohtaan todella itsekästä ja yleensä niissä ei tule lopullinen totuus esille minkäänlaisella vääntämisellä.
Siis sellaisiiin kysymyksiin en vastaa, mitkä koen selviksi provosoimisyrityksiksi loputtomaan asioista vääntämiseen missä ei ole lopulta päätä eikä häntää.
Myös jos kysymys on mielestäni kovin henkilökohtainen en koe olevani mitenkään velvoitettu vastamaan (ainakaan ihmisille jotka jatkuvasti mitätöivät kirjoituksiani), siitä on päätösvalta vain minulla vastaanko vai en.
Sitten voi olla, että olen oppinut tuon vastaamatta olemisen "teiltä" itseltänne, jo kauan aikaa olen huomannut, että kun ihmettelen jonkun kirjoittajan ristiriitaisia kirjoituksia, johon sitten vaaditaan "todisteena" vaikka linkkiä, niin olen lukemattomat kerrat aikaisemmin sen linkin etsinyt, jonka jälkeen kyseiseen asiaan ei tältä "vaatijalta" ei ole tullut niin minkäänlaista vastausta. Tyyliin "todista milloin olen noin sanonut" ja kun sitten etsin missä ko. henkilö on niin sanonut, niin silloinpa kommentointi loppuukin, kun ei voi selville todisteille mitään.
Samoin olen huomannut, että täällä on mielestäni sellaisia, joille asiasta keskustelu ei tunnu olevan pääasia vaan jonkinlainen (muka?) älyllinen kikkailu sanoilla ja käsitteillä pääasiana "voittaminen" ja joskus käy niin että omalla tiedollani ja älylläni pystyn jonkun väittämän todistamaan vääräksi ja näkemään, että ihminen on puhunut itsensä "pussiin" ja haluan siihen vastauksen, niin tämä henkilö ei taatusti vastaa sellaiseen.
Ylipäätään en tunne enää tarvetta vastata kaikkeen henkilökohtaiseen ja tuoda itseäni sellaisten ihmisten reposteltaviksi, jotka ajattelevat/kirjoittavat pahaa minusta. Tämä on ihan sen itsetutkiskelun mukanaan tuomaa viisautta, olen jälkeenpäin havainnut että olen tosiaan liian herkkä menemään yleensäkin ihmisten luomaan "tunneilmastoon" mukaan, kadotan hetkeksi omat ajatukseni ja todelliset tunteeni. Kokemukseni eksastäni näin jälkeen päin havaittuna on juuri se kun hän käänsi keskustelun vaikka ilmeisiini, yksittäiseen sanaani, asentooni, väitti minun tehneen jotain mitä en ollut tehnyt jne niin hän sai minut mukaan provokaatioonsa ja ajatukseni pois alkuperäisestä aiheesta, niin kuin hänen tarkoituksensa olikin, sai aiheutettua ahdistusta ja pahaa mieltä. Nykyisin olen viisaampi ja tiedän, että minun ei tarvitse lähteä tällaiseen mukaan.
Ehkä yksi syy tähän palstakiusaamiseenkin löytyy siitä, että olen vastaillut liian herkästi kaikkeen, koska yleensä normaalissa elämässä vastaaminen toisen kysymykseen ja väittämiin tuntuu kohteliaalta ja korreksilta, mutta onneksi olen oppinut erottamaan, että on tietynlaisia ihmisiä, joiden kysymykset voi vain ohittaa, koska tarkoituksena on lähinnä kiusaaminen ja provosoiminen.
Tervettä itsensä kunnioittamista on se, että mihin voi lähteä mukaan ja mihin ei pidä reagoida.
Kysymykseesi että oletko mielestäni multinikki vastaan että pidän hyvinkin mahdollisena, että sama henkilö joka on sinun nimimerkkisi takana olisi myös muutaman muunkin nimimerkin takana. En ole halunnut noin uskoa, mutta sama tunne palaa väkisin mieleen tämän tästä näitä kirjoituksia lukiessani. Kuten sanoin, varma en voi olla eikä siitä totuutta saa selville varmaan koskaan ja eikä se mikä on totuus minua enää edes kiinnosta. - M.B.
henna... kirjoitti:
"Kuule henna, kerros rehellisesti, vieläkö oletusarvosi suhtautua kirjoituksiini on se että olisin multinikki?"
Koska olette nyt ottaneet hampaisiinne näemmä sen, että minä (ja xcch) ei vastata kaikkiin kysymyksiinne niin vastaan tämän kerran.
Ensiksi tuosta vastaamattomuudesta, en vastaa kysymyksiin, jotka luultavasti aiheuttaisi pitkän turhanpäiväisen väännön vain tiettyjen keskustelijoiden kesken (paitsi silloin kun saatte minut provosoitumaan tuollaiseen) ohi varsinaisen ketjun aiheen ja se on muita lukijoita kohtaan todella itsekästä ja yleensä niissä ei tule lopullinen totuus esille minkäänlaisella vääntämisellä.
Siis sellaisiiin kysymyksiin en vastaa, mitkä koen selviksi provosoimisyrityksiksi loputtomaan asioista vääntämiseen missä ei ole lopulta päätä eikä häntää.
Myös jos kysymys on mielestäni kovin henkilökohtainen en koe olevani mitenkään velvoitettu vastamaan (ainakaan ihmisille jotka jatkuvasti mitätöivät kirjoituksiani), siitä on päätösvalta vain minulla vastaanko vai en.
Sitten voi olla, että olen oppinut tuon vastaamatta olemisen "teiltä" itseltänne, jo kauan aikaa olen huomannut, että kun ihmettelen jonkun kirjoittajan ristiriitaisia kirjoituksia, johon sitten vaaditaan "todisteena" vaikka linkkiä, niin olen lukemattomat kerrat aikaisemmin sen linkin etsinyt, jonka jälkeen kyseiseen asiaan ei tältä "vaatijalta" ei ole tullut niin minkäänlaista vastausta. Tyyliin "todista milloin olen noin sanonut" ja kun sitten etsin missä ko. henkilö on niin sanonut, niin silloinpa kommentointi loppuukin, kun ei voi selville todisteille mitään.
Samoin olen huomannut, että täällä on mielestäni sellaisia, joille asiasta keskustelu ei tunnu olevan pääasia vaan jonkinlainen (muka?) älyllinen kikkailu sanoilla ja käsitteillä pääasiana "voittaminen" ja joskus käy niin että omalla tiedollani ja älylläni pystyn jonkun väittämän todistamaan vääräksi ja näkemään, että ihminen on puhunut itsensä "pussiin" ja haluan siihen vastauksen, niin tämä henkilö ei taatusti vastaa sellaiseen.
Ylipäätään en tunne enää tarvetta vastata kaikkeen henkilökohtaiseen ja tuoda itseäni sellaisten ihmisten reposteltaviksi, jotka ajattelevat/kirjoittavat pahaa minusta. Tämä on ihan sen itsetutkiskelun mukanaan tuomaa viisautta, olen jälkeenpäin havainnut että olen tosiaan liian herkkä menemään yleensäkin ihmisten luomaan "tunneilmastoon" mukaan, kadotan hetkeksi omat ajatukseni ja todelliset tunteeni. Kokemukseni eksastäni näin jälkeen päin havaittuna on juuri se kun hän käänsi keskustelun vaikka ilmeisiini, yksittäiseen sanaani, asentooni, väitti minun tehneen jotain mitä en ollut tehnyt jne niin hän sai minut mukaan provokaatioonsa ja ajatukseni pois alkuperäisestä aiheesta, niin kuin hänen tarkoituksensa olikin, sai aiheutettua ahdistusta ja pahaa mieltä. Nykyisin olen viisaampi ja tiedän, että minun ei tarvitse lähteä tällaiseen mukaan.
Ehkä yksi syy tähän palstakiusaamiseenkin löytyy siitä, että olen vastaillut liian herkästi kaikkeen, koska yleensä normaalissa elämässä vastaaminen toisen kysymykseen ja väittämiin tuntuu kohteliaalta ja korreksilta, mutta onneksi olen oppinut erottamaan, että on tietynlaisia ihmisiä, joiden kysymykset voi vain ohittaa, koska tarkoituksena on lähinnä kiusaaminen ja provosoiminen.
Tervettä itsensä kunnioittamista on se, että mihin voi lähteä mukaan ja mihin ei pidä reagoida.
Kysymykseesi että oletko mielestäni multinikki vastaan että pidän hyvinkin mahdollisena, että sama henkilö joka on sinun nimimerkkisi takana olisi myös muutaman muunkin nimimerkin takana. En ole halunnut noin uskoa, mutta sama tunne palaa väkisin mieleen tämän tästä näitä kirjoituksia lukiessani. Kuten sanoin, varma en voi olla eikä siitä totuutta saa selville varmaan koskaan ja eikä se mikä on totuus minua enää edes kiinnosta.Älä provosoidu :o
Voihan sitä aina siirtää sen vastuun pois itseltä, että "kun saatte minut provosoitua", mutta mutta..
Kun tuo vastaamattomuus kysymyksiin nyt kerran on muutamaan otteeseen lueteltu palstanarsistin tunnusmerkiksi... hmm, en vaan muista että kenen toimesta. No, minä ja huono muistini :D ... olinkohan sanomassa jotakin...
hmm.. en varmaankaan. - henna...
henna... kirjoitti:
"Kuule henna, kerros rehellisesti, vieläkö oletusarvosi suhtautua kirjoituksiini on se että olisin multinikki?"
Kysymykseesi että oletko mielestäni multinikki vastaan että pidän hyvinkin mahdollisena, että sama henkilö joka on sinun nimimerkkisi takana olisi myös muutaman muunkin nimimerkin takana. En ole halunnut noin uskoa, mutta sama tunne palaa väkisin mieleen tämän tästä näitä kirjoituksia lukiessani. Kuten sanoin, varma en voi olla eikä siitä totuutta saa selville varmaan koskaan ja eikä se mikä on totuus minua enää edes kiinnosta.Kun juuri nyt olen näin avoimella päällä niin voin kertoa yhden esimerkinkin: "roolisi" (jos se on tehty rooli) lienee olla vähän niinkuin lempeä,toisia tukeva isähahmo mutta heti jos kanssasi on ERI MIELTÄ, sinun kirjoitustyylisi muuttuu salaman nopeasti ja siihen tulee hyvin paljon temppuilijan roolia mukaan. Tulee mieleen että heti kun hermostut, et toimi "käsikirjoituksesi" mukaan. Vähän saman tapaista muutamilla muillakin. Tämä vain siinä tapauksessa, jos päätelmäni on oikea. Jos on oikea, niin mielestäni se on tosisairasta. Mutta kuten sanottu, en tiedä olenko tässä oikeassa vai väärässä. Olen muuten elämässäni huomannut, että intuitioni tuollaisissa asioissa on osunut usein oikeaan, vaikka sitä olisi tapahtumahetkellä pystytty perustelemaan hyvinkin vääräksi mutta jokin on jälkeenpäin satavarmasti todistanut, että olinkin oikeassa. Tästä multinikki asiasta paha mennä sanomaan, mikä on totuus.
- henna...
henna... kirjoitti:
Kysymykseesi että oletko mielestäni multinikki vastaan että pidän hyvinkin mahdollisena, että sama henkilö joka on sinun nimimerkkisi takana olisi myös muutaman muunkin nimimerkin takana. En ole halunnut noin uskoa, mutta sama tunne palaa väkisin mieleen tämän tästä näitä kirjoituksia lukiessani. Kuten sanoin, varma en voi olla eikä siitä totuutta saa selville varmaan koskaan ja eikä se mikä on totuus minua enää edes kiinnosta.NÄIDEN ARVOSTELIJOIDEN TAPAUKSESSA ARVOSTELEMALLA SITÄ ETTÄ EI VASTAA KAIKKIIN KYSYMYKSIIN HALUTTAISIIN TAATA MITÄTÖIMISEN JA MIELIPITEIDEN LYTTÄÄMINEN MAHDOLLISTUMINEN MAHDOLLISIMMAN MONILLA KIRJOITUKSILLA, KUN VASTAA JOHONKIN, SIIHEN VOIDAAN VASTATA TAAS JATKAMALLA MITÄTÖIMSTÄ JA MIELIPITEIDEN LYTTÄÄMISTÄ. EI HALUTA ETTÄ PELI VIHELLETÄÄN POIKKI, SILLOIN KUN SE MENEE ASIATTOMAKSI. EI HALUTA ETTÄ "SAALIS" KARKAA? (=LIHAVOITUA :d :d :d) Esitin nyt asian karikatyyrin omaisesti kun huomasin että siitäkin minua syytetään :D :D :D
- A
henna... kirjoitti:
NÄIDEN ARVOSTELIJOIDEN TAPAUKSESSA ARVOSTELEMALLA SITÄ ETTÄ EI VASTAA KAIKKIIN KYSYMYKSIIN HALUTTAISIIN TAATA MITÄTÖIMISEN JA MIELIPITEIDEN LYTTÄÄMINEN MAHDOLLISTUMINEN MAHDOLLISIMMAN MONILLA KIRJOITUKSILLA, KUN VASTAA JOHONKIN, SIIHEN VOIDAAN VASTATA TAAS JATKAMALLA MITÄTÖIMSTÄ JA MIELIPITEIDEN LYTTÄÄMISTÄ. EI HALUTA ETTÄ PELI VIHELLETÄÄN POIKKI, SILLOIN KUN SE MENEE ASIATTOMAKSI. EI HALUTA ETTÄ "SAALIS" KARKAA? (=LIHAVOITUA :d :d :d) Esitin nyt asian karikatyyrin omaisesti kun huomasin että siitäkin minua syytetään :D :D :D
> Esitin nyt asian karikatyyrin omaisesti kun huomasin että siitäkin minua syytetään :D :D :D
- Sinullahan on paljonkin huumorintajua. Olet vain pitänyt sitä piilossa :) *Halisuukotus* - hihhihhii
A kirjoitti:
> Esitin nyt asian karikatyyrin omaisesti kun huomasin että siitäkin minua syytetään :D :D :D
- Sinullahan on paljonkin huumorintajua. Olet vain pitänyt sitä piilossa :) *Halisuukotus*Huumoria on monenlaista, jos osaa nauraa itselleen huvi ei lopu koskaan :)
henna... kirjoitti:
NÄIDEN ARVOSTELIJOIDEN TAPAUKSESSA ARVOSTELEMALLA SITÄ ETTÄ EI VASTAA KAIKKIIN KYSYMYKSIIN HALUTTAISIIN TAATA MITÄTÖIMISEN JA MIELIPITEIDEN LYTTÄÄMINEN MAHDOLLISTUMINEN MAHDOLLISIMMAN MONILLA KIRJOITUKSILLA, KUN VASTAA JOHONKIN, SIIHEN VOIDAAN VASTATA TAAS JATKAMALLA MITÄTÖIMSTÄ JA MIELIPITEIDEN LYTTÄÄMISTÄ. EI HALUTA ETTÄ PELI VIHELLETÄÄN POIKKI, SILLOIN KUN SE MENEE ASIATTOMAKSI. EI HALUTA ETTÄ "SAALIS" KARKAA? (=LIHAVOITUA :d :d :d) Esitin nyt asian karikatyyrin omaisesti kun huomasin että siitäkin minua syytetään :D :D :D
Henna, varsin hyvää itsetilitystä kirjoitit tuntemuksistasi ja huonoon oloon johtaneista syistä. Kiitos. Poimin muutamia minua mietityttäviä kohtia:
"Koska olette nyt ottaneet hampaisiinne näemmä sen, että minä (ja xcch) ei vastata kaikkiin kysymyksiinne niin vastaan tämän kerran. "
Puhut 'te' muodossa ja koen tulleeni liitetyksi johonkin ryhmään tahtomattani, koen epäoikeudenmukaisuutta väitteestäsi. Mitä tulee omiin vastauksiini; kun olen välillä pois täältä pidemmän tovin, unohtelen asioita, viestitulvakin eksyttää, niin taatusti olen unohtanut vastata monellekin ihmiselle (sama pää kesät talvet). Tässä samalla anteeksipyyntöni niille jotka kokevat turhautumista siitä etten ole vastannut. Ja minulta voi aina kysyä uudelleenkin vanhaakin asiaa, jos siltä tuntuu.
"että täällä on mielestäni sellaisia, joille asiasta keskustelu ei tunnu olevan pääasia vaan jonkinlainen (muka?) älyllinen kikkailu sanoilla ja käsitteillä pääasiana "voittaminen"
Täällä on niin älykkäitä kirjoittajia että olen monta kertaa lukenut kommentin moneen kertaan tajuamatta mitään. Luotan silti siihen että asia jää alitajuntaani ja selkiytyy jonain päivänä. Joskus näin on käynytkin :) Se asia, jos tulee sellainen tunne että 'yrittääkö toinen voittaa minut kikkailulla' kertoo yleensä ihmisen omasta voitonhalusta, josta seuraa väärä olettamus; kikkailijan pitäminen vastustajana (mun mielestä mieli voi toimia näin)
"Kysymykseesi että oletko mielestäni multinikki vastaan että pidän hyvinkin mahdollisena, että sama henkilö joka on sinun nimimerkkisi takana olisi myös muutaman muunkin nimimerkin takana....vähän niinkuin lempeä,toisia tukeva isähahmo mutta heti jos kanssasi on ERI MIELTÄ, sinun kirjoitustyylisi muuttuu salaman nopeasti ja siihen tulee hyvin paljon temppuilijan roolia mukaan."
Minunkin mielikuvitukseni kehittelee kaikenlaisia olettamuksia kuka kukin on-tyyliin, näin varmaan kaikilla täällä. Oletusarvoisesti uskon kuitenkin kaikkien olevan erillisiä. Tyylin muuttumisesta: jos sinä lyttäät, provosoit ja mitätöit muita, voit olla varma että saat hyvin samankaltaisia/tyylisiä vastauksia takaisin. Se ei saisi kuitenkaan olla syy niputtaa ihmisiä multinikiksi. Temppuilijaa arvostan älykkäänä palstakirjoittajana...etkö ole lainkaan huolissasi siitä mitä kanssakirjoittajallesi on tapahtunut?
"JATKAMALLA MITÄTÖIMSTÄ JA MIELIPITEIDEN LYTTÄÄMISTÄ. EI HALUTA ETTÄ PELI VIHELLETÄÄN POIKKI, SILLOIN KUN SE MENEE ASIATTOMAKSI. EI HALUTA ETTÄ "SAALIS" KARKAA? (=LIHAVOITUA :d :d :d) Esitin nyt asian karikatyyrin omaisesti kun huomasin että siitäkin minua syytetään :D :D :D "
A.n tavoin arvostan esiintullutta huumoriasi...tässä oli tiettyä tilannekomiikkaakin :)
Huumori on defensseistä suurin.hihhihhii kirjoitti:
Huumoria on monenlaista, jos osaa nauraa itselleen huvi ei lopu koskaan :)
Huumori, se elämän kukka.
Muuten tuollaisen palstauhritumisen(kin) voisi jättää omaan arvoonsa.
Se on joidenkin suola ja varmaan pippurikin.lynett kirjoitti:
Huumori, se elämän kukka.
Muuten tuollaisen palstauhritumisen(kin) voisi jättää omaan arvoonsa.
Se on joidenkin suola ja varmaan pippurikin.hih ja L
Kun palstalla on liian totista, kevennän mieltäni karvajalkanatsilla ;-D
http://www.youtube.com/watch?v=aG1JUPolccYyxex kirjoitti:
hih ja L
Kun palstalla on liian totista, kevennän mieltäni karvajalkanatsilla ;-D
http://www.youtube.com/watch?v=aG1JUPolccYTääänks YyyyEeee =)
Totta, menee kurtisteluksi taas. Ryhtiliike !
*Siirtyy rennommalle linjalle takaisin*
Aaaaahhh....
- henna...
"Rakentelen faktoja, tuotan illuusioita, esittelen niitä, ja siten luon oman todellisuuteni. Se on epävakaa tapa olla olemassa, ja niinpä valitsen illuusioihini huolella tarpeeksi tosiseikkoja, jotta ne olisivat uskottavia. Ja testaan koko ajan niiden uskottavuutta muiden ihmisten reaktioiden avulla. "
Tuo lainaus yllä olevasta Vakninin linkistä.
Koskee narsistisesti persoonallisuushäiriöistä, ei hänen uhriaan.- henna...
"Koskee narsistisesti persoonallisuushäiriöistä, ei hänen uhriaan", höh. vähän epätarkka lause, paremmin kertoo narsistisesti persoonallisuushäiriöisestä, ei hänen uhristaan.
henna... kirjoitti:
"Koskee narsistisesti persoonallisuushäiriöistä, ei hänen uhriaan", höh. vähän epätarkka lause, paremmin kertoo narsistisesti persoonallisuushäiriöisestä, ei hänen uhristaan.
Vagnin oli tuota mieltä. Mitä mieltä sinä olet? Komppaat narsisti Vagninia? Mitätöit?
- M.B.
yxex kirjoitti:
Vagnin oli tuota mieltä. Mitä mieltä sinä olet? Komppaat narsisti Vagninia? Mitätöit?
HIENO keksustelu :)
*jatkakaa* - M.B.
M.B. kirjoitti:
HIENO keksustelu :)
*jatkakaa*OK. Siis tavutan: kek-sus-te-lu. :D
M.B. kirjoitti:
OK. Siis tavutan: kek-sus-te-lu. :D
:-D
Suorastaan sujuvaa dialoogia hyvässä hengessä :)- M.B.
yxex kirjoitti:
:-D
Suorastaan sujuvaa dialoogia hyvässä hengessä :)Kyllä. Välillä pitää selventää itselleen, että mitä aiemmassa kommentissaan tarkoiotti. Siksi tavutin selkeämmäksi, jotta itse ymmärtäisin itseäni.
Vai viittaatko sinä mahdollisesti koko ketjuun? :o
;) M.B. kirjoitti:
Kyllä. Välillä pitää selventää itselleen, että mitä aiemmassa kommentissaan tarkoiotti. Siksi tavutin selkeämmäksi, jotta itse ymmärtäisin itseäni.
Vai viittaatko sinä mahdollisesti koko ketjuun? :o
;)Ymmärrät itseäsi loistavasti, ja minä sinua riittävästi, samanhenkisyyttäkin tuntuu olevan, sellaista pilkesilmäistä kurittomuutta ;)
*täytyy mennä jelppimään kettua...se on moro* =)
- xcch
"Mitä mieltä sinä olet? "
Etkö lukenut loppuun, tässä oli hennan mielipide..
"Tuon tietää jokainen, joka vähänkin on lukenut OIKEAA tietoa narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, että narsistit eivät käyttäydy normaalin ihmisen tavoin, eivät ole "kaltaisiamme" vaan heidän vaikutuspiiriin ja millään muotoa riippuvaiseksi joutuminen on hyvn tuhoavaa. Nämä häiriöt eivät yleensä parane koskaan ja narsisti hyvin harvoin todellisuudessa hakeutuu hoitoon, koska ei pysty sisäistämään koko asiaa, millainen hän on, teoreettista ja luettua tietoa heillä voi olla paljonkin mutta siihen se jääkin, jos tätä tietoa narsismista narsisteilla on, he käyttävät sitä vain manipulointikeinojensa tukena ja syyllistävät uhreja omista ominaisuusistaan. :D"
"Mitätöit?"
Taisit syyllistyä tähän itse.- xcch
yxex kirjoitti:
Jos osoitat missä mitätöin hennaa, annan perustellun vastauksen ;)
Et lukenut etkä keskittynyt vastaamaan, henna oli kopsanut pienen osa vakinin kirjoitusta viitaen silihen että siinä ei mainittu uhria ja sinä tartuit siihen ja kyselit hennan mielipidettä, vaikka hän kirjoittanut pitkän kirjoituksen ilmaisten siinä mielipitensä. Ja raskauttavana asianhaarana pidän sitä että menit vielä syyttämään mitätöinnistä. Eli vedit koko homman sivuraiteelle ja kukapas muu kuin M.B . kiirehti paikalle piikittelemään. :o]
- M.B.
xcch kirjoitti:
Et lukenut etkä keskittynyt vastaamaan, henna oli kopsanut pienen osa vakinin kirjoitusta viitaen silihen että siinä ei mainittu uhria ja sinä tartuit siihen ja kyselit hennan mielipidettä, vaikka hän kirjoittanut pitkän kirjoituksen ilmaisten siinä mielipitensä. Ja raskauttavana asianhaarana pidän sitä että menit vielä syyttämään mitätöinnistä. Eli vedit koko homman sivuraiteelle ja kukapas muu kuin M.B . kiirehti paikalle piikittelemään. :o]
:) Piikki pyllyssäs.
Jos yxexä kokee, että hänen kirjoituksensa yritetään mitätöidä jonkun toimesta, kai hänellä on sama oikeus sellaiseen tuntemukseen kuin kellä tahansa sellaisella, jolla on vastaava tuntemus???
Ja suotta se sinäkään otat osaa mihinkään ainoa perustelunasi, että kun joku muukin. Hieman lapsellista. Joten piikki pyllyys. xcch kirjoitti:
xcch
Entä jos vastaisin että tämä kommenttisi on höpötystä ja soopaa? ;)
En syyttänyt hennaa mitätöinnistä vaan totesin mitätöinniksi. Myöskin rakentavasta kritiikistä meillä on poikkeava käsitys. Saahan niitä näkemyksiä olla. Jokaisen subjektiivinen näkemys on se oikein juuri hänelle.
Ihminen alkaa häiriökäyttäytymään sillä hetkellä kun negatiiviset tunteet valtaa mielen. En ollut tarkoittanut aloitustani provoiluksi uhreja vastaan, vaan esitelläkseni palstalla oppimiani asioita, joihin kuuluu mm se miksi meistä kulloinkin tuntuu miltä, ja miksi.
Sivuraiteille eksyn tavantakaa, olen myös kova rönsyilemään. Minulle on siitä huomautettu useammankin kerran karttakeppi kädessä. Miksiköhän, ja varsinkin täällä kaukaisen maan kaukaisessa pikku nurkkauksessa ;)
Hyvä että puolustat ystävääsi ilkeältä maailmalta. Vaikka elämän olotila on 'elämä on', sen voi silti kokea niin monella tapaa. Ja tällä tarkoitan että elämä on, mutta me 7 miljardia ihmistä näemme ja koemme sen hyvin yksilöllisesti.
Taidat tykätä määbäästä :-D Niin minäkin!M.B. kirjoitti:
:) Piikki pyllyssäs.
Jos yxexä kokee, että hänen kirjoituksensa yritetään mitätöidä jonkun toimesta, kai hänellä on sama oikeus sellaiseen tuntemukseen kuin kellä tahansa sellaisella, jolla on vastaava tuntemus???
Ja suotta se sinäkään otat osaa mihinkään ainoa perustelunasi, että kun joku muukin. Hieman lapsellista. Joten piikki pyllyys.Senkin kiltti piikki =)
- henna...
yxex kirjoitti:
xcch
Entä jos vastaisin että tämä kommenttisi on höpötystä ja soopaa? ;)
En syyttänyt hennaa mitätöinnistä vaan totesin mitätöinniksi. Myöskin rakentavasta kritiikistä meillä on poikkeava käsitys. Saahan niitä näkemyksiä olla. Jokaisen subjektiivinen näkemys on se oikein juuri hänelle.
Ihminen alkaa häiriökäyttäytymään sillä hetkellä kun negatiiviset tunteet valtaa mielen. En ollut tarkoittanut aloitustani provoiluksi uhreja vastaan, vaan esitelläkseni palstalla oppimiani asioita, joihin kuuluu mm se miksi meistä kulloinkin tuntuu miltä, ja miksi.
Sivuraiteille eksyn tavantakaa, olen myös kova rönsyilemään. Minulle on siitä huomautettu useammankin kerran karttakeppi kädessä. Miksiköhän, ja varsinkin täällä kaukaisen maan kaukaisessa pikku nurkkauksessa ;)
Hyvä että puolustat ystävääsi ilkeältä maailmalta. Vaikka elämän olotila on 'elämä on', sen voi silti kokea niin monella tapaa. Ja tällä tarkoitan että elämä on, mutta me 7 miljardia ihmistä näemme ja koemme sen hyvin yksilöllisesti.
Taidat tykätä määbäästä :-D Niin minäkin!"Ihminen alkaa häiriökäyttäytymään sillä hetkellä kun negatiiviset tunteet valtaa mielen."
Totta, ainakin siinä mielessä että narsistin tapa kohdella läheisiään aiheuttaa aina negatiivisia tunteita (sehän on ihan normaalia, muuten olisi tunteeton teflon) ja jos se ei aiheuta mitään häiriökäyttäytymistä, niin normaali ihminen ainakin reagoi kyllä tuohon narsistille ominaiseen törkeästi kohteluun moninkin eri tavoin. - M.B.
henna... kirjoitti:
"Ihminen alkaa häiriökäyttäytymään sillä hetkellä kun negatiiviset tunteet valtaa mielen."
Totta, ainakin siinä mielessä että narsistin tapa kohdella läheisiään aiheuttaa aina negatiivisia tunteita (sehän on ihan normaalia, muuten olisi tunteeton teflon) ja jos se ei aiheuta mitään häiriökäyttäytymistä, niin normaali ihminen ainakin reagoi kyllä tuohon narsistille ominaiseen törkeästi kohteluun moninkin eri tavoin."normaali ihminen ainakin reagoi kyllä tuohon narsistille ominaiseen törkeästi kohteluun moninkin eri tavoin."
Kiitos :) - M.B.
yxex kirjoitti:
Senkin kiltti piikki =)
Tylsät piikit sattuu eniten ;)
henna... kirjoitti:
"Ihminen alkaa häiriökäyttäytymään sillä hetkellä kun negatiiviset tunteet valtaa mielen."
Totta, ainakin siinä mielessä että narsistin tapa kohdella läheisiään aiheuttaa aina negatiivisia tunteita (sehän on ihan normaalia, muuten olisi tunteeton teflon) ja jos se ei aiheuta mitään häiriökäyttäytymistä, niin normaali ihminen ainakin reagoi kyllä tuohon narsistille ominaiseen törkeästi kohteluun moninkin eri tavoin."Totta, ainakin siinä mielessä että narsistin tapa kohdella läheisiään aiheuttaa aina negatiivisia tunteita "
Kyllä näin, ja sitten ne itselle syntyneet negatunteet taas aiheuttaa itsessä häiriökäyttäytymistä...kasvojen mikroilmeistä tiuskimiseen...tai pahempaa, jolloin syntyy helpohkosti jatkumo missä molemmat kärsii, ja missä molemmat saattavat luulla kärsivänsä yksin, sen toisen ollessa syypää.
Muitakin käytösvariaatioita varmasti on. Piiloviha. Marttyyrius..- A
yxex kirjoitti:
Pahimmat kitu-piikit ei edes pistä ;)
Meillä A-seksuaaleilla on taipumus olla pistämättä juuri silloin kun sitä eniten haluttaisiin. Sori vaan kaikille.
http://www.youtube.com/watch?v=0GtJ_icyIBs&feature=related - A
M.B. kirjoitti:
"normaali ihminen ainakin reagoi kyllä tuohon narsistille ominaiseen törkeästi kohteluun moninkin eri tavoin."
Kiitos :)> normaali ihminen ainakin reagoi kyllä tuohon narsistille ominaiseen törkeästi kohteluun moninkin eri tavoin.
Me epänormaalit emme reagoi. Meillä on tarve katsoa, kuinka alas tuo vajoaa. Reaktioviiveemme kohtuuttomuus korreloi vasta ihmisyyden kadottamiseen. Sen jälkeen ei enää olekaan mitään tuhottavaa.
Väkivalta on suunnatonta. Se johtaa aina kuolemaan.
- xcch
"2. Narsisti tekee narsistin. Jokainen uhri joka on loukkaantunut (kokenut narsistisen loukkaantumisen) ja vastaa tähän tunteeseensa kokemalla vihaa ja katkeruutta, on tilassa josta voimme käyttää kansankielen nimitystä narsisti. (verratkaa uhria joka itkee lohduttomana, uhriin joka tihkuu vihaa, katkeruutta ja kostonhimoa)"
Vähän liikaa laajennettu, olen hennan kanssa samoilla linjoilla (yllätys varmaan:).
Jos ihminen ei reakoi vakavaan kaltoinkohteluun kuvatulla tavalla, on joko kuollut tai tunnekuollut tai on poikkeusellinen itsehillintä kyky.
Siis ei normaaleista asioista kannate tehdä nph asioita.
Ero nph ja normaalin välillä näkyy vasta sitten kun henkilö on ylittänyt kiivastuksissaan hyvän maun rajat, siihen asti kaikki soveltuu sekä nph:n että normaaliin. Mutta rauhoituttuaan normaali ihminen on pahoillaan ja pyytää yleensä anteeksi ja tekee sopivia tekoja katumisen merkiksi.
Mutta nph ihminen ei tunnusta, syyttää puolisoa ja oikein tiukassa paikassa jossa puoliso uhkaa esim. erota saattaa teeskennellä katuvaa, mutta kostaa myöhemmin tämän katkeran nöyryytyksen puolisolle. Ja tämä on poikkeuksetta toistuva ilmiö nph:n kohdalla, tämä on tullut koettua ainakin satojakertoja, kun on ollut nph:n tunteen purkauksen maalitaulu.- nro34
kuinka montaa nikkiä käytätte;)
- A
nro34 kirjoitti:
kuinka montaa nikkiä käytätte;)
> kuinka montaa nikkiä käytätte;)
Minulla on tarkkarajainen tiukasti rajattu persoonallisuus ja käytän vain yhtä.
Olen myös hyvin perso sille, että minut aina huomataan. Toimin siksi majakkana yöperhosille, lepakoille ja muille siivekkäille.
Myrskyissä tuon valoa pimeyteen, jos eivät käämit pala ja sähköt katkea. Tätä varten on kuitenkin paksut kaapelit ja runsaasti varajärjestelmiä. Minua ympäröi lukuisia vaarallisia karikoita. Siksi minut usein kierretään kaukaa. Toimin tavallisille ohikulkijoilel varoitusmerkkinä.
Täällä on kovin yksinäistä. Mutta itsehän olen tänne asettunut. Ilahdun kyllä jokaisesta vierailijasta. Suosittelen varsinkin päivämatkoja. Aurinkoisena päivänä luonani voi viettää kovinkin iloisen ja ikimuistoisen tuokion.
http://www.google.fi/search?hl=fi&cp=6&gs_id=m&xhr=t&q=majakka&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1280&bih=668&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi - henna...
Ja onhan ihan tunnettu tosiasia, että narsisti ensin itse provosoi uhristaan negatiivisia tunteita esiin mitä törkeimmillä tempuilla ja sitten syyttää uhria narsistiksi, ilkeäksi, mielenvikaiseksi yms. itse aiheuttamiensa reaktioiden perusteella.
- A
henna... kirjoitti:
Ja onhan ihan tunnettu tosiasia, että narsisti ensin itse provosoi uhristaan negatiivisia tunteita esiin mitä törkeimmillä tempuilla ja sitten syyttää uhria narsistiksi, ilkeäksi, mielenvikaiseksi yms. itse aiheuttamiensa reaktioiden perusteella.
Tietyn rajan jälkeen kaikki ovat vastuussa omista tunteistaan. Zidane teki suuremman virheen kuin Materazzi.
"Vähän liikaa laajennettu, olen hennan kanssa samoilla linjoilla"
Olen iloinen että olette ystävystyneet. Jokaisella pitäisi olla ystäviä. Täällä palstalla voisimme olla kaikki ystäviä erimielisyyksistä huolimatta. Väittelytaitoa on toisilla, riitelytaitoa vissii meillä kaikilla :)
Keskustelu on kehittävää niin kauan kun sitä ei kukaan voita.
Koetin 2 kohdasssa tuoda esiin 2 erilaista uhria; lannistuneen uhrin joka herkemmin pyytää apua, ja narsismihäiriintyneen uhrin joka tihkuu vihaa.
Aloitukseni koskee ns tavallisia narsisteja, niitä itsekkäitä itsekeskeisiä väärällä tavalla itserakkaita ihmisiä, joiden tunteisiin kolahtaa kun asiat ei mene niin kuin on meinannut (narsistinen loukkaus, tuttua täällä palstallakin)
"Mutta rauhoituttuaan normaali ihminen on pahoillaan ja pyytää yleensä anteeksi ja tekee sopivia tekoja katumisen merkiksi"
Juuri näin. Keskivertoihminen rauhoittuu suhteellisen nopeasti ja alkaa tehdä korjaavia toimenpiteitä.
Pitkävihaisuuteen saattaa vaikuttaa 'päälle jäävät tunnelukot ja defenssit', ja niitä ei pysty ulkopuolinen ronkkimaan, vaan jokaisen tulee suorittaa itse tutkiskelunsa. Tai tukistelunsa ;)- M.B.
"Siis ei normaaleista asioista kannate tehdä nph asioita."
Siis niinku täysin samaa mieltä.
Määrittelisitkö vielä tuon normaalin, kun sen määritelmä aina tipahtaa pois mielestä? - henna...
yxex kirjoitti:
"Vähän liikaa laajennettu, olen hennan kanssa samoilla linjoilla"
Olen iloinen että olette ystävystyneet. Jokaisella pitäisi olla ystäviä. Täällä palstalla voisimme olla kaikki ystäviä erimielisyyksistä huolimatta. Väittelytaitoa on toisilla, riitelytaitoa vissii meillä kaikilla :)
Keskustelu on kehittävää niin kauan kun sitä ei kukaan voita.
Koetin 2 kohdasssa tuoda esiin 2 erilaista uhria; lannistuneen uhrin joka herkemmin pyytää apua, ja narsismihäiriintyneen uhrin joka tihkuu vihaa.
Aloitukseni koskee ns tavallisia narsisteja, niitä itsekkäitä itsekeskeisiä väärällä tavalla itserakkaita ihmisiä, joiden tunteisiin kolahtaa kun asiat ei mene niin kuin on meinannut (narsistinen loukkaus, tuttua täällä palstallakin)
"Mutta rauhoituttuaan normaali ihminen on pahoillaan ja pyytää yleensä anteeksi ja tekee sopivia tekoja katumisen merkiksi"
Juuri näin. Keskivertoihminen rauhoittuu suhteellisen nopeasti ja alkaa tehdä korjaavia toimenpiteitä.
Pitkävihaisuuteen saattaa vaikuttaa 'päälle jäävät tunnelukot ja defenssit', ja niitä ei pysty ulkopuolinen ronkkimaan, vaan jokaisen tulee suorittaa itse tutkiskelunsa. Tai tukistelunsa ;)"Pitkävihaisuuteen saattaa vaikuttaa 'päälle jäävät tunnelukot ja defenssit', ja niitä ei pysty ulkopuolinen ronkkimaan, vaan jokaisen tulee suorittaa itse tutkiskelunsa. Tai tukistelunsa ;) "
Pitkävihaisuutta ei ole se, että ei muuta mielipidettään narsisteista, jonka on kokemuksensa ja hankkimansa tiedon perusteella faktaksi todennut. henna... kirjoitti:
"Pitkävihaisuuteen saattaa vaikuttaa 'päälle jäävät tunnelukot ja defenssit', ja niitä ei pysty ulkopuolinen ronkkimaan, vaan jokaisen tulee suorittaa itse tutkiskelunsa. Tai tukistelunsa ;) "
Pitkävihaisuutta ei ole se, että ei muuta mielipidettään narsisteista, jonka on kokemuksensa ja hankkimansa tiedon perusteella faktaksi todennut.Se patologia.
Eräät haluavat narsistisesti koteloida, leikata ja heijastaa itsestään kaikki narsistisen kauden vammat 'narsistiin'.
Sellainen ilmenee patologisina persoonallisuudenpiirteinä. Pitäisi opetella erottelemaan eri persoonallisuudet häiriöistä ja erityisesti traumojen aiheuttama käyttäytyminen persoonallisuuden aiheuttamasta käyttäytymisestä.
Suosittelen ammattiapua eräille täällä.A kirjoitti:
Tietyn rajan jälkeen kaikki ovat vastuussa omista tunteistaan. Zidane teki suuremman virheen kuin Materazzi.
Zidane oli hyvä pää-pelaaja. Yksi väärä pukkaus pilasi maineen, tai kasvatti sitä. Oikeutuksen tunnelukko antoi valtuudet ja vei harkintakyvyn.
- M.B.
temppuilija kirjoitti:
Se patologia.
Eräät haluavat narsistisesti koteloida, leikata ja heijastaa itsestään kaikki narsistisen kauden vammat 'narsistiin'.
Sellainen ilmenee patologisina persoonallisuudenpiirteinä. Pitäisi opetella erottelemaan eri persoonallisuudet häiriöistä ja erityisesti traumojen aiheuttama käyttäytyminen persoonallisuuden aiheuttamasta käyttäytymisestä.
Suosittelen ammattiapua eräille täällä.Kiitos suosituksesta ;)
Mukava nähdä :)
*halaus* henna... kirjoitti:
"Pitkävihaisuuteen saattaa vaikuttaa 'päälle jäävät tunnelukot ja defenssit', ja niitä ei pysty ulkopuolinen ronkkimaan, vaan jokaisen tulee suorittaa itse tutkiskelunsa. Tai tukistelunsa ;) "
Pitkävihaisuutta ei ole se, että ei muuta mielipidettään narsisteista, jonka on kokemuksensa ja hankkimansa tiedon perusteella faktaksi todennut."Pitkävihaisuutta ei ole se, että ei muuta mielipidettään narsisteista"
Saatat olla oikeassa.
Kuitenkin on myös sanottu että fanaattisten 'ristiretkien' takana on aina jokin käsittelemätön ongelma. Ehkä näinkin..- henna...
yxex kirjoitti:
"Pitkävihaisuutta ei ole se, että ei muuta mielipidettään narsisteista"
Saatat olla oikeassa.
Kuitenkin on myös sanottu että fanaattisten 'ristiretkien' takana on aina jokin käsittelemätön ongelma. Ehkä näinkin.."Kuitenkin on myös sanottu että fanaattisten 'ristiretkien' takana on aina jokin käsittelemätön ongelma. Ehkä näinkin.. "
Koetko kenties "fanaattisena ristiretkenä" sen, että mm. minä sinnikkäästi puhun narsistien monista tuhoavista ominaisuuksista mitkä ovat uhrista riippumattomia vai sen että osa kirjoittajista jatkuvasti puhuu siitä että jokainen ihminen on narsisti, myös uhri on narsisti. Vai kenties jotain ihan muuta? henna... kirjoitti:
"Kuitenkin on myös sanottu että fanaattisten 'ristiretkien' takana on aina jokin käsittelemätön ongelma. Ehkä näinkin.. "
Koetko kenties "fanaattisena ristiretkenä" sen, että mm. minä sinnikkäästi puhun narsistien monista tuhoavista ominaisuuksista mitkä ovat uhrista riippumattomia vai sen että osa kirjoittajista jatkuvasti puhuu siitä että jokainen ihminen on narsisti, myös uhri on narsisti. Vai kenties jotain ihan muuta?Kertaus on opintojen äiti, sano entinen opettaja.
temppuilija kirjoitti:
Kertaus on opintojen äiti, sano entinen opettaja.
Cleckley revised á la temppu.
1. Ensivaikutelmaltaan luotaantyöntävä.
2. Haihattelija, unelmoija.
3. Reagoi tunteella.
4. Kykenemätön selkäänpuukotuksiin.
5. Selkeän suoraviivainen ajatusmaailmassaan, jota kuvaa parhaiten rehellisyys.
6. Osaa pyytää anteeksi ja kykenee myöntämään itselleen häpeällisiä henkilökohtaisia asioita.
7. Sosiaalinen, pyrkii muodostamaan ryhmiä
8. Kyky nähdä kokonaisuuksia ja oppia virheistään
9. Kyky olla itsekäs niin, että se palvelee yleistä hyvää
10. On kosketuksissa omiin tunteisiinsa
11. Näkee itsensä
12. Tuntee sisäistä häpeää tuottaessaan omalla toiminnallaan negatiivisia tunteita toisille.
13. Outo ja luotaantyöntävä käyttäytyminen juopuneena ja joskus muulloinkin.
14. Pitää itsemurhaa luonnollisena vaihtoehtona.
15. Loistava rakastaja.
16. Tietää ettei elämää voi suunnitella ja hyväksyy sen.- pisti silmään
temppuilija kirjoitti:
Cleckley revised á la temppu.
3. Reagoi tunteella.
6. Osaa pyytää anteeksi ja kykenee myöntämään itselleen häpeällisiä henkilökohtaisia asioita.
11. Näkee itsensä
12. Tuntee sisäistä häpeää tuottaessaan omalla toiminnallaan negatiivisia tunteita toisille.
15. Loistava rakastaja.
16. Tietää ettei elämää voi suunnitella ja hyväksyy sen."Cleckley revised á la temppu.
3. Reagoi tunteella.
11. Näkee itsensä
15. Loistava rakastaja.
16. Tietää ettei elämää voi suunnitella ja hyväksyy sen. "
Oisko pitänyt vielä lisätä, että vastaa kysymykseen vastaamatta kysymykseen mitään? Heh.... - A
temppuilija kirjoitti:
Se patologia.
Suosittelen ammattiapua eräille täällä.> Pitäisi opetella erottelemaan eri persoonallisuudet häiriöistä ja erityisesti traumojen aiheuttama käyttäytyminen persoonallisuuden aiheuttamasta käyttäytymisestä.
Siinäpä tehtävä.
http://www.youtube.com/watch?v=mjWC4Z-2-7E&feature=related
- A
Kopsasin talteen :)
Teen seuraavaksi aatehistoriallisen tutkimuksen ja vertaan näitä Mooseksen Lakeihin :))
Erojakin on :)))
Kiitos että on :))))- 5+20
Onks nyt päivän sana lyödä uhreja Raamatulla päähän, kun uhrien itsetutkiskelu kenties on loppuun kaluttu, lueskelin vaan tuota toista ketjua ..?:D
No en oo kuule Mooses-2 :-D
Aloituksestani tuli turhan pitkä (olisi tullut pitempikin mutta kumitin osan pois)
Jäsentelin ajatukseni numeroittain, en savitaulukäskyiksi kuitenkaan, vaan herättämään ajatuksia. En muuttaakseni mitään, en voittaakseni mitään...hmm..mikäs motiivi jäi jäljelle...ai niin, se jos joku saa jostain ajatuksestani apua itselleen.. :)
- Kaameuden naamio
Aloitus oli hyvä yxex. Hienoa tekstiä! Näinhän se on myös mielestäni.
Täälläkin meitä on paljon, jotka olemme huonon omantuntomme takia täällä miettimässä olemmeko narsisteja, onko joku muu, kun on ollut niin kamala vai mikä onkaan totuus.
Jo tämä huono omatunto riittää paljastamaan ettei ole narsisti, sitä ei usein täällä sanota. Muiden hirmuteot on helpompi nähdä narsistin tekeleinä, kun toisen tunteita ja ajatuksia, etenkään turruttavan katkeran vihan läpi, ei ole usein mahdollista tunnistaa, lukea tai tietää.
Ylipäänsä tilanteet joissa ihmiset tuntuvat täältä etsivän apua ovat tilanteita joissa toisen ei haluta antaa tietää ajatuksiasi. Parisuhteiden loput, katkerat valtataistelut ja muut täydellisen ihmisen kaamean puolen näyttävät tilanteet joissa toiselle ei edes yritetä sallia mahdollisuutta ymmärtää omia tekoja.Kiitos kaameuden naamio!
Ehkä olemme kaikki sekä uhreja että narsisteja, mutta ääripäissä ollessamme emme havaitse toista ääripäätämme(?)
Mainitsit turruttavan katkeran vihan...siinä mielentilassa ei meistä kukaan liene kykene tekemään järkeviä päätöksiä. Konseptit sekoaa.
Omantunnon ja sydämen äänen kuunteleminen on tärkeää. Juuri nega-tunteet helposti peittävät alleen nuo tärkeät äänet. Kuuletteko ne?(ottakaa rento asento ja kuunnelkaa itseänne, tärkeää ihmistä) :)
Olen itsekin kiitollinen siitä, että olen voinut kirjoitella tällä palstalla. Ja erityisen kiitollinen olen muutamalle nimimerkille ja heidän ajatuksilleen.
Hienosti kiteytit monta juttua aloitukseesi yxex.
"9. Kaikki kohtaamamme narsistit ovat kaltaisiamme ihmisiä joiden terveeseen narsismiin on tullut häiriöitä. Tämä näkyy häiriökäyttäytymisenä. Häiriön kesto voi olla lyhyt tai pitkä. Häiriöt paranee, ja häiriöistä pystyy parantumaan." -yxex
Mielestäni tämä pitäisi muotoilla niin, että kaikki eivät ole patologisia tapauksia. Oikea ympäristö, oikeat olosuhteet, voivat antaa joillekin traumatisoituneille ja persoonallisuudeltaan eri tavoin häiriintyneille ihmisille mahdollisuuden muutokseen, joka tulee nimenomaan häiriöiden ja traumojen merkityksen ymmärtämisen kautta. Periaatteessa A:n ajatukset ovat nätisti muotoiltu ja moni hänen kommenteistaan sisältää alitajuisen tai tietoisen viittauksen juurikin siihen millä aikuinenkin häiriintynyt rikollinen voi löytää merkityksen kaikille pahoille teoilleen ... he tarvitsevat sitä mitä he olisivat tarvinneet lapsina: rajoja ja rakkautta - korjaavan kokemuksen. Tuollaisen voi saada monellakin tavalla aikuisena. Ja niille ei rikollisille 'narsisteille' jotka ovat sekoittaneet elämänsä, tuon kokemuksen voi saada ilman vankeinhoitolaitoksen asettamia rajojakin.Hei temppu :)
Vastailin ihmisille tuonne ylemmäs ketjuun ainutlaatuisen nopealla kymmensormikirjoituksellani, jossa kaksi sormea tekee töitä ja kahdeksan huilaa ;)
Kuule, olen äänitorvena monille ihmisille jotka ovat kiitollisia sun kirjoituksistasi ja näkemyksistäsi!dizel kirjoitti:
Temppu is back in the building! (;
http://www.youtube.com/watch?v=SmM0653YvXU&feature=relatedKävin lepäämässä tuolla Hotelli Hesperiassa - sain nappulat mukaan. Viis siitä meneekö kovaa, kunhan lääkitys on kohdillaan
temppuilija kirjoitti:
Kävin lepäämässä tuolla Hotelli Hesperiassa - sain nappulat mukaan. Viis siitä meneekö kovaa, kunhan lääkitys on kohdillaan
Totta =)
Ja sossu maksaa kun penkeillä käy vain tarpeeksi notkumassa ;)
Nice to see...hear...no...read you, again =)- 14+9
temppuilija kirjoitti:
Kävin lepäämässä tuolla Hotelli Hesperiassa - sain nappulat mukaan. Viis siitä meneekö kovaa, kunhan lääkitys on kohdillaan
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9863571
Onko tässä selitys monille tämän palstan outouksille, mitä ei ole pystynyt koskaan tajuamaan.
Tämä oma kommenttini kuulostaisi omituiselta siinä vaiheesa, jos/kun hän todennäköisesti poistaa kirjoitamansa, sen vuoksi Temppuilijan edellä oleva kirjoitus kopioituna tähän:
"Kävin lepäämässä tuolla Hotelli Hesperiassa - sain nappulat mukaan. Viis siitä meneekö kovaa, kunhan lääkitys on kohdillaan - 5+19
14+9 kirjoitti:
Onko tässä selitys monille tämän palstan outouksille, mitä ei ole pystynyt koskaan tajuamaan.
Tämä oma kommenttini kuulostaisi omituiselta siinä vaiheesa, jos/kun hän todennäköisesti poistaa kirjoitamansa, sen vuoksi Temppuilijan edellä oleva kirjoitus kopioituna tähän:
"Kävin lepäämässä tuolla Hotelli Hesperiassa - sain nappulat mukaan. Viis siitä meneekö kovaa, kunhan lääkitys on kohdillaanLainaus skitsofreniapalstalla kirjottamastasi, joka saattaa kertoa siitä, että et olekaan ilkeyttäsi kiusaamassa täällä ihmisiä vaan ajatusmaailmasi on tuollainen:
"Itselläni viiraa välillä, lähinnä jonkinlaisia harhoja, pinttyneitä harhaluuloja, mutten enää ota niitä tosissasni. Uskon vain sen minkä näen. Itse näen alttiuteni sairastua skitsofreniaan lähinnä inspiraation lähteenä ja myöhemmin masennuksen kautta kiinnostuttuani psykologiasta koko juttu on avautunut aivan eri näkökulmasta - kysymys on kuin onkin terveestä toimivasta mielestä, joka suojaa haurasta herkkää minuutta. Luin mielenkiintoisen kirjan tuossa hiljattain Itsen defensseistä ja psykoosiin liittyvästä symboliikasta, mistä inspiroituneena olen valinnut itselleni nimimerkinkin. "
Saa ajattelemaan täälläkin kirjoittamaasi ihan eri näkökulmasta. - 11+11
5+19 kirjoitti:
Lainaus skitsofreniapalstalla kirjottamastasi, joka saattaa kertoa siitä, että et olekaan ilkeyttäsi kiusaamassa täällä ihmisiä vaan ajatusmaailmasi on tuollainen:
"Itselläni viiraa välillä, lähinnä jonkinlaisia harhoja, pinttyneitä harhaluuloja, mutten enää ota niitä tosissasni. Uskon vain sen minkä näen. Itse näen alttiuteni sairastua skitsofreniaan lähinnä inspiraation lähteenä ja myöhemmin masennuksen kautta kiinnostuttuani psykologiasta koko juttu on avautunut aivan eri näkökulmasta - kysymys on kuin onkin terveestä toimivasta mielestä, joka suojaa haurasta herkkää minuutta. Luin mielenkiintoisen kirjan tuossa hiljattain Itsen defensseistä ja psykoosiin liittyvästä symboliikasta, mistä inspiroituneena olen valinnut itselleni nimimerkinkin. "
Saa ajattelemaan täälläkin kirjoittamaasi ihan eri näkökulmasta. - 19+5
11+11 kirjoitti:
muuttuuko narskujahtisi nyt skitsofreniajahdiksi?
- 14+12
19+5 kirjoitti:
muuttuuko narskujahtisi nyt skitsofreniajahdiksi?
vai jahtaatko temppuilijaa jostain henkilökohtaisesta syystä?
temppuilija kirjoitti:
14+12 kirjoitti:
vai jahtaatko temppuilijaa jostain henkilökohtaisesta syystä?
Mun mielestä temppuilija rohkenee kirjoittaa ja tarkastella asioita harvinaisen monipuolisista näkökulmista. Onko psykoosi sairaus? Vai onko mielen jossain tilanteessa säryttävä, voidakseen eheytyä. Olen itsekin kaynyt kommentoimassa muutaman harvan kommentin skitsofrenia, psykologia ja filosofia palstoilla. Leimaako se minua, vai leimataanko minut :)
yxex kirjoitti:
Mun mielestä temppuilija rohkenee kirjoittaa ja tarkastella asioita harvinaisen monipuolisista näkökulmista. Onko psykoosi sairaus? Vai onko mielen jossain tilanteessa säryttävä, voidakseen eheytyä. Olen itsekin kaynyt kommentoimassa muutaman harvan kommentin skitsofrenia, psykologia ja filosofia palstoilla. Leimaako se minua, vai leimataanko minut :)
Mitä sitten, vaikka olisinkin skitsofreninen narsisti?
Kuka sellaisesta olisi kiinnostunut?
Huvittaa tuo väite minun multinikkeilystä. Se kuulostaa projektiolta :D
Siihen liittyen ja useaan muuhunkin harhaluuloon palstalla:
- piintynyt harhaluulo on yksi skitsofrenian muoto
- jaettu harhaluulo on myös yksi skitsofrenian muoto
- jatkuvat vainoharhat ovat myös skitsofrenian seurausta- 17+15
temppuilija kirjoitti:
Mitä sitten, vaikka olisinkin skitsofreninen narsisti?
- jatkuvat vainoharhat ovat myös skitsofrenian seurausta"Mitä sitten, vaikka olisinkin skitsofreninen narsisti?
- jatkuvat vainoharhat ovat myös skitsofrenian seurausta "
Ehkä tuo tieto auttaa ymmärtämään, miksi kirjoituksesi ovat sellaisia kuin ovat? En usko, että se muuten juuri ketään kiinnostaakaan. 17+15 kirjoitti:
"Mitä sitten, vaikka olisinkin skitsofreninen narsisti?
- jatkuvat vainoharhat ovat myös skitsofrenian seurausta "
Ehkä tuo tieto auttaa ymmärtämään, miksi kirjoituksesi ovat sellaisia kuin ovat? En usko, että se muuten juuri ketään kiinnostaakaan."En usko, että se muuten juuri ketään kiinnostaakaan. "
Kun kysymys on uskostasi, siitä ei ole syytä kiistellä. Hyväksyn uskosi, sillä se on omasi. Täällä on myös niitä kirjoittelijoita, jotka pyrkivät kohti tiedon lähteitä.- A
> tarvitsevat sitä mitä he olisivat tarvinneet lapsina
Ja ne rajat on opittava ihan itse raivaamaan maastoon hyvin alkeellisilla työkaluilla.
*Iso Hali*
*Pussaus* - A
14+9 kirjoitti:
"Kävin lepäämässä tuolla Hotelli Hesperiassa - sain nappulat mukaan. Viis siitä meneekö kovaa, kunhan lääkitys on kohdillaan> Mielisairaus ei ole häpeä eikä ihmisen omaa syytä.
Ei niin. Joltakin toiselta on molemmat jalat poikki.
- henna...
Kuvaamanlaiseesi tilaan narsistin saattama uhri ei tarvitse itsesyytösiä siitä että itse olisi narsisti VAAN SEN TAJUAMISTA, ETTÄ SE KALTOINKOHTELIJA ON NPH, EI UHRI ITSE. Kaikenlaiset tunteet lohduttomasta itkusta vihaan ovat normaaleja reaktioita kaltoinkohteluun eivätkä merkki siitä että uhri olisi narsisti. Tuota väittämää narsistit usein käyttävät saadakseen uhrinsa lopullisesti muserrettua, "pesevät omat kätensä puhtaiksi" ja syyttävät ja halveksivat kun näkevät "omien kättensä töitten tuloksen" ja projisoivat omat ominaisuutensa ja tunne-elämän vammansa uhriinsa.- yläpeukku
Kyllä hennan kirjoituksissa edelleen loistaa järjen valo, vaikka se kuinka herättääkin kateutta arvon narsistit :) En jaksa enää peukutella kun sitä käytetään täällä ihan selkeesti vallan välineenä.
Henna
"Kaikenlaiset tunteet lohduttomasta itkusta vihaan ovat normaaleja reaktioita"
Me ihmiset emme silti näe kaikenlaisia tunteenilmaisuja normaaleina siltä ihmiseltä saatuna, jota kohtaan olemme loukkaantuneet, ts olemme kokeneet narsistisen loukkauksen.yläpeukku kirjoitti:
Kyllä hennan kirjoituksissa edelleen loistaa järjen valo, vaikka se kuinka herättääkin kateutta arvon narsistit :) En jaksa enää peukutella kun sitä käytetään täällä ihan selkeesti vallan välineenä.
Annan sulle yläpeukun hennan peukutuksesta ;)
- jk
sairasta touhua
- vermot
"ja projisoivat omat ominaisuutensa ja tunne-elämän vammansa uhriinsa."
Totta, tämä onkin yksi niistä sairaamista piirteistä ja joka oli vaikea tajuta.
Erikoinen ominaisuus nähdä toisessa omat väärinteot ja heikkouden ja osoittaa vihaa toista kohtaan sen takia. Ei ihme että itsekkin olin niin hämmästynyt asiasta, sanoin nph:lle että nythän syytät minua omista teoistasi. Mutta viha vain ylty..
kiitos henna, pisteitä sinulle myös minulta ystävä. :)
Minun piti vaihtaa nikkiä tuli vähän ongelmia vanhan kanssa.. :) - älä lyö
jokaisessa ihmisessä on monta eri puolta jotka tulee esille mihin tilanteeseen joudumme ja kuinka meitä kohdellaan. kaikki osaamme varmasti olla ilkeitä kun tarpeeksi ärsytetään ja pinnan palaminen on yksilöllistä.
en vain ymmärrä mitä tekemistä sillä on narsismin kanssa, mielestäni se ei ole narsismia, ehkä olen väärässä sillä tuntuu olevan vaikeaa tietää tarkat narsismin piirteet ja kuka todella on narsismi. sen mitä kuvaat narsistiseksi niin silloin olemme sitä kaikki enemmän tai vähemmän.
en vain kuitenkaan tunne itseäni siitä mitä kirjoitit. varmaan perintötekijät vaikuttavat kanssa asiaan.
tiedän että minun sukuni on pitkävihaista toisen vanhempani puolelta ja itse en sitä ymmärrä ollenkaan.
vihataan, ollaan kateellsia, kieroillaan selän takana,loukkaannutaan pienistä asioista ja mökötetään vuositolkulla. onko ne narsisteja ? joskus lohdutan itseäni kun en kuulu tuohon joukkoon että näin on parasta, sillä olen kaikkea tuota vastaan ja enhän voi silloin tulla toimeen suvun kanssa.en hyväksy heidän tapaansa olla ratkaisematta ongelmia vihalla ja mykkökoululla. - hypätkää jorpakkoon
Tämän yxexin ja kumppaneiden viestit on kyllä ihan perse estä. Siinä on taas varsin itseensä tyytyväinen, omasta äänestään tykkäävä pullamössö kermaper se, joka on saanut aina tahtonsa läpi, ja luulee olevansa vähintään jeesuksesta seuraava.
Ja tietävänsä narsismista kaiken.
Muutenkin nämä höpömamit täällä naurattaa, eiköhän sentään olisi syytä jättää narsismidiagnoosit asiantuntijoiden tehtäviksi ja ihan livenä, eikä täällä suoli 24:n peräsuolipalstalla.
Se tästä vielä puuttuu että tyhmät akat alkavat tappelemaan keskenään ja nokkimaan toisiaan ilkeästi, ja höpöttämään mitä turhemmista asioista, näinhän aina käy aina tosielämässä, mm. työelämässä.
Viisastelevat kateelliset ja itsestään liikaa luulevat akat on kaiken pahan alku ja juuri.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama907522Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1216257Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604387Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2333024Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902608Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh241846Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1821427- 1171406
Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21741"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19693