Anna aiheeseen liittyvä kommenttisi.
Älä saarnaa. Älä valista. Kerro mahdollisimman puhtaasti mitä tapahtui ja miten.
Moraali. Oikeus. Itsekkyys.
Eri asioita. Miksi narsisti on moraalisesti väärässä?
Narsistit ovat moraalisesti vammautuneita
44
394
Vastaukset
- 18+9
Koska hän esimerkiksi vääristeli ja valehteli pelastaakseen oman nahkansa ja vierittääkseen syyn toisen eli minun niskoille ja syyllistääkseen minua.
Koska hän yleensäkin turvautuu valheisiin ajaakseen omaa etuaan.
Koska hän ei kunnioita muita.
Oliko saarnausta? :) - 20+17
Koska hän vaati ehdotonta uskollisuutta minulta ja oli sairaalloisen mustasukkainen ja vainoharhainen sen suhteen mutta katsoi itse oikeudekseen samaan aikaan elää suhteessa monen kanssa, jotka suhteet aluksi yritti salata ja valehteli päin naamaa, että kyse on vain siitä, että nämä sivusuhteet juoksevat hänen perässään ja ovat häneen rakastuneita ja juoksevat hänen perässään ja yrittävät rikkoa meidän välit valehtelemalla että heilläkin on mm. seksisuhde, kuten todellisuudessa olikin.
- onneksi ohi on
Siksi koska oli auervaara narsisti, jonka kaikki vakituiset naissuhteet perustuivat siihen, että jokaisessa näissä avoliitoissa oli lopputulos se, että hän eli taloudellisesti täysin näiden naisten kustannuksella niin että yksin nainen maksoi ruoat ja vuokran ynnä muut menot. Kun naiset halusivat irrottautua suhteesta, uhkasi ja käytti fyysistä väkivaltaa ja sillä uhkailua.
- 11+1
No se että käytti fyysistä väkivaltaa alistamiseen eikä koskaan jälkeenpäin myöntänyt mitään tehneensä, syytti toista hulluksi, joka kuvittelee kaikenlaista.
- psykopaattiko
Katsoi olevansa lakien yläpuolella, ajoi autoa humalassa ja koki tulleensa väärin kohdelluksi kun jäi siitä kiinni ja sai rangaistuksen. Hyökkäsi ravintolassa ihmisten päälle ja pahoinpiteli heitä, mutta yleensä kukaan ei uskaltanut tehdä rikosilmoitusta koska uhkasi kostolla jos he niin tekisivät, katsoi oikeudekseen pahoinpidellä, koska oli aina hänen mielestään toisen syy, että narsistilta meni hermot.
"Miksi narsisti on moraalisesti väärässä? "
Minun mielestäni kysymys voisi olla myös:
'Miksi ja milloin me olemme moraalisesti väärässä?'
Näemme helposti muiden vääryydet ja osoitamme helposti muita sormella.- 18+10
"Minun mielestäni kysymys voisi olla myös:
'Miksi ja milloin me olemme moraalisesti väärässä?"
Kysymys ei liittyisi silloin ollenkaan narsismipalstaan. Narsistit tekevät moraalisesti vääriä tekoja paljon keskimääräistä enemmän, koska he eivät koe moraalin koskevan heitä itseään kuten useimmat ei-narsistit kokevat koska ei-narsistilla on moraalisäännöt ja omatunto.
Sopii tietysti sinun ajamaasi ideologiaan, että kaikki ovat narsisteja, mikä ei ole totta. 18+10 kirjoitti:
'Miksi ja milloin me olemme moraalisesti väärässä?"
Kysymys ei liittyisi silloin ollenkaan narsismipalstaan. Narsistit tekevät moraalisesti vääriä tekoja paljon keskimääräistä enemmän, koska he eivät koe moraalin koskevan heitä itseään kuten useimmat ei-narsistit kokevat koska ei-narsistilla on moraalisäännöt ja omatunto.
Sopii tietysti sinun ajamaasi ideologiaan, että kaikki ovat narsisteja, mikä ei ole totta.Minä uskon että Sinä olet hyvä ihminen. Ja suopea, suvaitseva, ystävällinen, huomioonottava, huumorintajuinen, ymmärtäväinen, hellä ja kiltti. :)
Mutta; voitko ajatella että missään elämäntilanteessa voisit olla noiden arvojesi vastakohta? (vaikkapa narsisti, pienen ohikiitävän hetken)- xcch
'Miksi ja milloin me olemme moraalisesti väärässä?'"
Hyvä keskutelu aihe, mutta täysin väärä palsta, vilkaise vaikka palstan otsikkoa :I. xcch kirjoitti:
'Miksi ja milloin me olemme moraalisesti väärässä?'"
Hyvä keskutelu aihe, mutta täysin väärä palsta, vilkaise vaikka palstan otsikkoa :I.Kiitos opastuksesta valita oikea palsta xcch.
Ajattelumallissani en enää ulkoista 'narsistia' ihmisen ulkopuolella lymyäväksi salaperäiseksi pedoksi, vaan meissä ihmisissä olevaksi piirteeksi jota emme halua nähdä itsessämme.
Olen hyvä ja paha.
En suosittele teoriaani sinulle ;)- henna...
yxex kirjoitti:
Kiitos opastuksesta valita oikea palsta xcch.
Ajattelumallissani en enää ulkoista 'narsistia' ihmisen ulkopuolella lymyäväksi salaperäiseksi pedoksi, vaan meissä ihmisissä olevaksi piirteeksi jota emme halua nähdä itsessämme.
Olen hyvä ja paha.
En suosittele teoriaani sinulle ;)"Ajattelumallissani en enää ulkoista 'narsistia' ihmisen ulkopuolella lymyäväksi salaperäiseksi pedoksi, vaan meissä ihmisissä olevaksi piirteeksi jota emme halua nähdä itsessämme."
Nph ei olekaan ihmisen ulkopuolella lymyävä salaperäinen peto vaan nph:ssa olevat piirteet, joita nph:t eivät halua nähdä itsessään ja yksi tapa sulkea tämä ajatuksistaan on väittää, että kaikki ihmiset ovat nph:ta ja sekoittaa psykologian termi "terve narsismi" narsistiseen persoonallisuushäiriöön, ehkä se helpottaa sinua mutta näin ulkoapäin näyttää aika epätoivoiselta...ja lapselliseltakin. henna... kirjoitti:
"Ajattelumallissani en enää ulkoista 'narsistia' ihmisen ulkopuolella lymyäväksi salaperäiseksi pedoksi, vaan meissä ihmisissä olevaksi piirteeksi jota emme halua nähdä itsessämme."
Nph ei olekaan ihmisen ulkopuolella lymyävä salaperäinen peto vaan nph:ssa olevat piirteet, joita nph:t eivät halua nähdä itsessään ja yksi tapa sulkea tämä ajatuksistaan on väittää, että kaikki ihmiset ovat nph:ta ja sekoittaa psykologian termi "terve narsismi" narsistiseen persoonallisuushäiriöön, ehkä se helpottaa sinua mutta näin ulkoapäin näyttää aika epätoivoiselta...ja lapselliseltakin.Mistä me muuten tiedetään onko MUUT ihmiset nph.ä? Eihän psykologitkaan saa meistä ihmisistä selkoa...eikä aina taideta saada itekään itsestämme, vai.. (?)
Puhumattakaan tuntemattoman palsta-kanssakirjoittajan diagnosoinnista ja arvostelemisesta..- 28
yxex kirjoitti:
Minä uskon että Sinä olet hyvä ihminen. Ja suopea, suvaitseva, ystävällinen, huomioonottava, huumorintajuinen, ymmärtäväinen, hellä ja kiltti. :)
Mutta; voitko ajatella että missään elämäntilanteessa voisit olla noiden arvojesi vastakohta? (vaikkapa narsisti, pienen ohikiitävän hetken)"Mutta; voitko ajatella että missään elämäntilanteessa voisit olla noiden arvojesi vastakohta? (vaikkapa narsisti, pienen ohikiitävän hetken) "
Tämä kysymys ei ollut minulle, mutta vastaan omasta puolestani.
Ei. En voisi.
Minä kannan vastuun kaikesta tekemästäni, ei ole tarvetta esimerkiksi lähteä jälkeen päin vääristelemään ja kieltämään tekemisiäni.
Kestän kyllä häpeän virheistäni, mutta en voisi elää itseni kanssa, jos valehtelisin.
Minulle tärkeitä arvoja ovat totuus ja rehellisyys.
En myöskään halua manipuloida ketään.
Uskon kyllä, että narsistille on vaikea uskoa, että meitä tällaisiakin ihmisiä on olemassa ja vieläpä enemmän kuin narsisteja. 28 kirjoitti:
"Mutta; voitko ajatella että missään elämäntilanteessa voisit olla noiden arvojesi vastakohta? (vaikkapa narsisti, pienen ohikiitävän hetken) "
Tämä kysymys ei ollut minulle, mutta vastaan omasta puolestani.
Ei. En voisi.
Minä kannan vastuun kaikesta tekemästäni, ei ole tarvetta esimerkiksi lähteä jälkeen päin vääristelemään ja kieltämään tekemisiäni.
Kestän kyllä häpeän virheistäni, mutta en voisi elää itseni kanssa, jos valehtelisin.
Minulle tärkeitä arvoja ovat totuus ja rehellisyys.
En myöskään halua manipuloida ketään.
Uskon kyllä, että narsistille on vaikea uskoa, että meitä tällaisiakin ihmisiä on olemassa ja vieläpä enemmän kuin narsisteja.Uskomatonta, että noin hyviä ihmisiä on olemassa! Onneksi olkoon!
Sillä ikävä kyllä minun on tunnustettava että olen löytänyt itsestäni noiden mainitsemieni hyveiden vastakohdatkin. Hyi minua. Eikö ole kamalaa ;)- 28
yxex kirjoitti:
Uskomatonta, että noin hyviä ihmisiä on olemassa! Onneksi olkoon!
Sillä ikävä kyllä minun on tunnustettava että olen löytänyt itsestäni noiden mainitsemieni hyveiden vastakohdatkin. Hyi minua. Eikö ole kamalaa ;)"Uskomatonta, että noin hyviä ihmisiä on olemassa! Onneksi olkoon!"
Kiitos kiitos, mutta taisit saada väärän kuvan. En minä ole mikään täydellisen hyvä ihminen, teen paljonkin virheitä eri asioissa, mutta osaan ja haluan pyytää niitä anteeksi ja korjata parhaani mukaan. Siinä silti pysyn, että en valehtele enkä manipuloi. Olen ihan 100 % varma, että läheisenikin vahvistavat tämän. :)
"Sillä ikävä kyllä minun on tunnustettava että olen löytänyt itsestäni noiden mainitsemieni hyveiden vastakohdatkin. Hyi minua. Eikö ole kamalaa ;) "
Sinä olet sinä ja minä olen minä. :) - uuuuuuuuuuuutttttttt
yxex kirjoitti:
Minä uskon että Sinä olet hyvä ihminen. Ja suopea, suvaitseva, ystävällinen, huomioonottava, huumorintajuinen, ymmärtäväinen, hellä ja kiltti. :)
Mutta; voitko ajatella että missään elämäntilanteessa voisit olla noiden arvojesi vastakohta? (vaikkapa narsisti, pienen ohikiitävän hetken)"Mutta; voitko ajatella että missään elämäntilanteessa voisit olla noiden arvojesi vastakohta? (vaikkapa narsisti, pienen ohikiitävän hetken) "
Olet joskus kirjoittanut että olet oppinut hyvin paljon tällä palstalla nph:sta, mutta ethän sinä ole oppinut edes perusasiaa: joku on narsisti tai ei ole narsisti, ei hetkeksi tai pidemmäksi aikaakaan voi ruveta/joutua narsistiksi ja sitten taas ei olisikaan narsisti. Narsisti on aina narsisti. Uskon että sinäkin tiedät kyllä tuon, mutta miksi sinnikkäästi yrität saada ihmiset uskomaan jotain tuollaista potaskaa? Ehkä oma lehmä ojassa etkä pysty näkemään omaa itseäsi tai sitten huvitttelet pitämällä pilkkanasi lukijoita ja toisia kirjoittajia.
- A
Oma narsismini ilmenee tiedostamattomana riidanhaluisuutena. Elämäni on tämän riidanhaluisuuteni voittamista. Kaksi kolmasosaa on jo takana ilman veritekoja. Uskon että on mahdollista hylätä hylkääminen ja elää tuottamatta uhreja.
- oldmetall
Narsistit ovat mielestäni moraalisesti vammautuneita siksi, että he katsovat oukeudekseen käyttäytyä oman mielensä mukaan.
Narsistilla on oma moraalikäsityksensä ja siinä muut käyttäytyvät väärin aina.
Narsistilla ei koskaan ole moraalista krapulaa, mutta jos narsisti katsoo, että toinen on menetellyt väärin niin narsisti on mestari syyllistämisessä.
Jos narsisti joutuu riitaan jonkun kanssa niin väärässä on toinen osapuoli ,narsisti ei koskaan ole väärässä.
Yksi sana puuttuu narsistin sanavarastosta ja se on sana : Anteeksi.- henna...
Tai "anteeksi" sanaa käytetään tarkoittamatta sillä mitään muuta kuin että tarkoituksena on päästä narsistin omaan päämäärään.
- xcch
"Narsistilla ei koskaan ole moraalista krapulaa, mutta jos narsisti katsoo, että toinen on menetellyt väärin niin narsisti on mestari syyllistämisessä."
Totta, lisäksi sekin menee toisen piikkiin että kun narsu tekee itse väärin, niin syyttää siitä toisia. Eli narsun läheinen saa syyt niskoilleen omista ja narsun tekemistä väärin teoista. Joista tietysti suurin osa on tietysti narsun tekemiä.. "Yksi sana puuttuu narsistin sanavarastosta ja se on sana : Anteeksi. "
Juuri näin!
Ja luulenpa tietäväni syyn tähän; oikeutuksen tunnelukko.- Gitta<3
Olen niin paljon samaa mieltä kanssasi. En ole vielä koskaan kuullut anteeksi pyyntöä, vaikka olisin jatkuvassa henkisessä kuristuksesa.
Voiko arvottomuus olla arvo?
Jos näin on, kysymyksessä on arvomaailmaansa toteuttava ihminen, jolle hänen moraalinsa on alisteinen.
Voitaisiin puhua tässä yhteydessä myös vapaasti muovautuvan arvomaailman omaavan ihmisen ja kiinteän arvomaailman omaavan ihmisen välisestä ristiriidasta.
Ristiriita poistuu, jos vastakkain on kaksi vapaasti arvomaailmaansa muovaavaa ihmistä. Edelliset voivat vaikuttaa sairailta kapeakatseisen kiinteäarvoisen maailmankuvan suhteen. Sama toisinpäin.
Miksi? Koska todellisuuskäsitykset ovat erilaisia.- tampesteri12
"Ristiriita poistuu, jos vastakkain on kaksi vapaasti arvomaailmaansa muovaavaa ihmistä. Edelliset voivat vaikuttaa sairailta kapeakatseisen kiinteäarvoisen maailmankuvan suhteen. Sama toisinpäin"
Narsistin arvomaailma ei ole vapaa, vaan erittäin kapeakatseinen. Narsistilla on moraali, mutta se muuttuu hänen tarpeidensa mukaan. - henna...
"Koska todellisuuskäsitykset ovat erilaisia. "
Nph:n todellisuuskäsite poikkeaa merkittävästi muiden ihmisen todellisuuskäsityksistä.
- ei_moraalia
Pettää puolisoaan surutta, mutta vaatii puolison olevan uskollinen.
Omasta mielestään voi tehdä lähes mitä vaan, jos muut kohtelee häntä samoin, niin sitten häntä on kohdeltu väärin.
Hänellä on on oikeus muiden puolisoiden "käyttöön". Jos puolustat omaa puolisoa, puutut Narskun asiohin, eli narskulle asiolle on vain yksi puoli, se oma. Muita ei oteta huomioon.
N saarnaa: "miten joku voi käyttäytyä noin" itse toimii samoin muutaman minuutin päästä.- manipuloinnin mestar
Väittää toista narsistiksi vaikka on itse sitä
- Juha822222
siis tuo on täysin käsittämätöntä.....
vihaan muuten sanaa Narsku, kuulostaa niin ärsyttävältä.
minä uskon olevani narskun uhri koulussa, hän alisti minua, kiusasi ja mitätöi koko ajan.
hän myös oli kaikkitietävä ja kehui itseään, sai yleensä turpaan kaikilta pojilta,
minäkin tinttasin häntä kerran naamaan kun sain tarpeekseni.
mutta sitten hän käänsi episodin minun syyksi että minä olisin aggressiivinen vaikka itse hän yllytti minut tappeluun ... tappeluun kun tarvitaan yleensä kaksi osapuolta.
narsisti on aina tuollainen, aina pitää päteä ja laittaa toisen syyksi. - Kertokaa mielipide
Tutustuin netin kautta erääseen mieheen kolmisen vuotta sitten. Asumme kaukana toisitamme. Hänellä on paremmat mahdollisuudet liikkua ja matkustaa, joten yleensä hän tuli minun luokseni. Alussa kaikki oli hurmaavaa. Hän oli huomaavainen ja romanttinen. Välillä kuitenkin yhtäkkiä ymmärsi asiat aivan kummallisella tavalla ja näki ihan vääristellyn totuuden tai tulkitsi vihamielisesti ihan tavallisia sanoja. Kun hön suuttuu, ei vika koskaan ole hänessä. Sulkeutuu omaan "muuriinsa" eikä koskaan pyydä anteeksi vaan odottaa minun lepyttelevän pitkään ja kaikin mahdollidin tavoin. Yhden ainoan kerran on todennut: minö olen tällainen ( lue= minut pitää hyväksyä näin). Asiat, jotka minussa häntä hurmasivat, tuntuvat nyt olevan vain ärsytyksen aihe. Olen elänyt jo yhden pitkän suhteen, missä minut alistettiin, minua arvosteltiin ja lopulta hylättiin kun olin jo aivan riekaleina. En suostu siihen enää. ja kun tämän ilmaisen, saan vain vihat niskaani.
kesällä vietin lomani hänen luonaan. Kaikki tuntui minusta menneen oikein hyvin kunnes viimeisenä iltana sain jälleen haukut kaikesta ja vihat niskaani. Olin kuulemma luonut hänelle illuusion, ettö jäisin luokseen ja en kuulemma osaa sitoutua enkä rakastaa. olin järkyttynyt! Sanojani ja tekemisiäni vääristeltiin hyvin kummallisesti ja olin aivan ihmeissäni.Kaikki näytti menevän hyvin ja sitten tämä kamala vihanpurkaus! Nyt kysyn, olenko tekemisissä narsistin kanssa? Pistin välimme katkolle hiljattain jaolen edelleenkin saanut haukkuja ja vihaisia yhteydenottoja. Olen kuitenkin edelleen mielessäni edelleen elättänyt toivoa yhteisestä tulevaisuudeta.Sitä että vosiimme selvittää mistä yhtäkkinen viha päälleni. Lukiessani narsismista näen hänessä useita tähän viittaavia piirteitä. Sanovat etteivät he muutu. Nyt minua pelottaa ja surettaa. Voiko hän olla narsisti?
Onko parempi unohtaa ja lopettaa toivomasta?Terve ja vuorovaikutuksellinen parisuhde antaa tilaa toisen ilmaisulle. Se ei vääristä toisen tuomaa totuutta tai suhtaudu siihen vihamielisesti (jos provosointi puuttuu). Jos toinen osapuoli ei ole valmis keskustelemaan ja kommunikoimaan ja siirtää olettamansa "syyn" toisen niskaan, hänellä ei ilmeisestikään ole valmiuksia juuri tarkastella omaa osuuttaan. Kommunikointi on aivan jäässä jos toinen jää mököttämään ja odottaa vain toiselta hyvitystä. Terve kumppani ei ala myöskään haukkumaan ja osoita aggressioita siksi, että laitat suhteen katkolle hänen käyttäytymisensä vuoksi.
Ei oikein täyty hyvän parisuhteen edellytykset. Entäs sitten kun se kuuluisa ihana arki tulee vastaan? Onko oletusta että keskusteluataito putkahtaisi jostain esiin? Sinuna luottaisin nyt vaistoihisi. Jos olet aiemminkin ollut kaltoinkohtelevassa suhteessa, huomaat kyllä merkit. Voitko pahoin? Oletko masentunut tai onneton kun olette olleet yhdessä ja mahdollisesti erossa ollessanne?
Onko kaveri narsistisesti häiriöinen; voi olla tai voi olla olematta. Jotain on kuitenkin ja pahasti vialla. Jotenkin kertomuksestasi tulee kylmä ja huono olo. Sinuna miettisin tarkkaan mitä haluat. Aseta rajat sille, miten sinua kohdallaan. Jos saat ryöpytyksen osaksesi siksi, niin silloin sinulla on todella syytä pysytellä loitolla. Älä ikävöi ja elättele toiveita sellaiseen, jonka kanssa olet onneton. Se ei ole sen arvoista.
Mieti myös seuraavaa: oletko kovin kiltti tai huolehtivainen ihminen?- oldmetall
Näin jälkikäteen olen huomannut sen kun mulla oli ystävättärenä pesunkestävä narsisti ja vielä ystävyytemme katkettua hurmaannuin mieheen joka täytti kaikki narsismin piirteet.
Puhalsin pelin poikki enkä ruvennut viemään suhdettamme pidemmälle. Voin sairaalloisesti olla kiitollinen, että olin parikymmentä vuotta narsistisen ystävättäreni henkisessä rusennuksessa, että osasin varoa.
Narsistinen mies oli alkuun hurmaava ja teki kaikkia palveluksia mulle niin että tunsin olevani kuin kuningatar, mutta mua rupesi ahdistamaan kun hän äkkiä hinkui sitoutumista ja rupesi kaventamaan elämääni jopa suunnitteli yhteistä kesälomaa hänen ehdoillaan ja romanssi oli ollut vasta kuukauden.
En jäänyt pähkäilemään vaan kylmästi puhalsin pelin poikki ja hän roikkui ja mankui yhteisen tulevaisuutemme perään, mutta onneksi mies löysi uuden kumppanin ja sain olla rauhassa.
On tullut vaan eräs asia mulle selväksi ja olen huomannut, että hyvien ihmisten seurassa oloni tuntuu voimakkaalta, vapaalta ja optimisteselta.
Kun taas lytistäjien seurassa tunnen itseni väsyneeksi ja pelokkaaksi.
Ikäänkuin kävelisin lasinsiruilla ja koko ajan pelkäisin koska lasia pahasti porautuu jalkapohjiini.
Narsisti lienee moraalisesti väärässä normisääntöjen puitteissa ja elää seitsemää kuolemansyntiä jatkuvasti =)
Mua vaan kiinnostaa yleisesti, että jos ajatellaan narsistia persoonallisuushäiriöisenä - miten hän voidaan nähdä demonisoituna juonittelijana (vaikka käytäntö sitä olisi) koska kyse on persoonallisuushäiriöstä eikä mistään tietoisesta valinnasta olla paha ?
Varsinkin jos ajatellaan että nph on parantumaton tila.
Onko se valinta ?
Miten siihen sekoitetaan moraali muuten kuin normien puitteissa ?
Miten tähän keskusteluun, kun ajatellaan persoonallisuushäiriöisenä (vakavasti sellaisena)... voidaan sekoittaa tämän ihmisen moraali ?
Onko hänellä näiden faktojen puitteissa valinnanvaraa ?
Eli moralisoidaan ihmistä joka on "sairas", tiedostamattaan "sairas" ?
Toki hänen tekonsa ovat moraalisesti arveluttavia eikä niitä pidä hyväksyä mutta jotenkin tuntuu oudolta nämä yhtälöt.- M.B.
Tauon paikka mulle. Sää harrastat nyt munankuorillakävelyä ja mulla hirvittää sun puolesta :o
Yrität kavuta ylemmäs moraalikeskustelun ensimmäiseltä portaalta ja minä petaan tänne pehmikkeiksi patjoja ja tyynyjä ja villapeitteitä, sillä ensimmäinenkin porras on jo aika korkealla.. M.B. kirjoitti:
Tauon paikka mulle. Sää harrastat nyt munankuorillakävelyä ja mulla hirvittää sun puolesta :o
Yrität kavuta ylemmäs moraalikeskustelun ensimmäiseltä portaalta ja minä petaan tänne pehmikkeiksi patjoja ja tyynyjä ja villapeitteitä, sillä ensimmäinenkin porras on jo aika korkealla..Skrits skräts....hui !
=)
Musta se on vain outo yhdistelmä kaiken kaikkiaan.- M.B.
lynett kirjoitti:
Skrits skräts....hui !
=)
Musta se on vain outo yhdistelmä kaiken kaikkiaan.:) On, kieltämättä.
- henna...
Narsistit ja psykopaatit oikeudessa syyntakeisia. Ymmärtävät tekevänsä väärin mutta eivät välitä.
- 200+200
Narsisti ei ole tehnyt omasta mielestään väärin, vaan todellakin uskoo voivansa käyttäytyä ylimielisesti ja odottaa muiden ymmärtävän hänen toimintatapansa.
Jotenkin jännä juttu miten narsku ei kertakaikkiian pysty näkemään miten hänen oma tuominta vaikuttaa muihin ihmisiin. Mielestäni tämä toimintamalli ei ole tietoisesti valittu vaan kuuluu hänen persoonaan
esim:
Pitää pettämistä tuomittavana, mutta itse pettää minkä kerkeää.
Suuttuu jos ei hänelle pidetä seuraa, mutta voi vain kirjaimellisesti unohtaa toisen ihmisen.
Narsistin tarpeet pitää ottaa huomioon, muilla ei niin väliä. - älä lyö
narsistilla ei ole moraalia ja miten voi olla moraalisesti väärässä ? luettuani muiden vastaukset en voi juuri mitään lisätä.
kaksinaamainen ihminen pahimmasta päästä. ikävää kun en edes yhtään hyvää piirrettä löydä tästä ihmisestä parinkymmenen vuoden jälkeen ,siitä syystä että kun heräsin totuuteen en voi uskoa että mikään se mitä olin pitänyt hyvänä asiana oli totta. Mitä se moraali on...Jotain syötävää? *nam* ;P
- oldmetall
Sulle moraali on marsipaania kun heitit tuollaisen kainalohikisen pierun, toisten mielipteiden älyllisyyttä aliarvioiden
oldmetall kirjoitti:
Sulle moraali on marsipaania kun heitit tuollaisen kainalohikisen pierun, toisten mielipteiden älyllisyyttä aliarvioiden
Eipä edes käynyt mielessä muiden mielipiteet, kun tuon kirjoitin. :)
- oldmetall
dizel kirjoitti:
Eipä edes käynyt mielessä muiden mielipiteet, kun tuon kirjoitin. :)
Niin tosiaan eihän toisten mielipiteillä mitään merkitystä olekaan
- M.B.
oldmetall kirjoitti:
Juuri näin.
*rasvaa vanhasta ladon ovesta saranat samalla kun täyttää astianpesukonetta jonkun syödessä* oldmetall kirjoitti:
Ei tietenkään...pitäisikö olla?
( Outoa höpötystä... )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922773On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612656Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952561Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve412306Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1012126Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502022Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411876Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611715Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171578