Minulla ei mielestäni , tai en itse ole huomannut niin ole mitään narsismiin viittaavia juttuja, paitsi suuruuskuvitelmat..
Usein kuvittelen että olisi ihan vitun mahtavaa olla laulaja, tai palomies tms joku sankari, jota kaikki ihailisi.. Ihan vain sen fiiliksen takia.
Joskus avaan youtuben, katselen live-esityksiä parhaista biiseistä ja kuvittelen olevani laulaja itse ja toisinaan taas kuvittelen, että olen tosielämän toimintasankari, esim. suuren tragedian uhatessa minä olen se, joka puhuu kokonaiselle kansakunnalle ja pelastan.. No tyyliin tuollaisia :D
Siis ne ovat vain sellaisia unelmiani, joita ajattelen koska saan niistä hyvän olon. Kuinka mahtavaa olisikaan olla kaikkien tuntema laulaja, josta ihmiset ottaisivat kuvia, ja tuttavat katsoisivat kateellisena, kuten ystävät ''hitto kun en ollut tuon kanssa sillon kun oltiin nuoria'', jne.
Toisaalta olen vielä 17. Mutta olenko narsisti? Vai ovatko nämä ihan normaaleja nuoren ihmisen kuvitelmia? Toisethan ajattelee varmaan, että suutelee tiettyä tyttöä, ja toiset taas kuvittelee itsensä kuuluisaksi sankariksi, joka pelastaa ihmiskunnan, kävelee planeettojen pinnalla ensimmäisenä ym ym..
Joten valaiskaapa minua?
Olenko narsisti?
18
137
Vastaukset
- lllll++++
Et tuon perusteella ole :D
- 24
Kuulostaa ihan normaalilta haaveilulta tuossa iässä. Ja mistäs sitä koskaan tietää vaikka haaveista tuliskin totta!
- xcch
Kerroit tuon avoimesti, narsisti ei koskaa kerro tuollaisita asioista vaan salaa ne, mutta elää sillä tavoin kuin olisi jo kuuluisa ja viisas.
- Juha82222221
ihan hyvä ihmisen haaveillakin.... esim ihmiset jotka ei ole duunissa niin ne saattaa haaveilla jostain suurestakin ehkä ??
- lotto
Unelmia ja haaveita pitää olla. Minä haaveilen lottovoitosta ja siitä miten rahat käyttäisin jos sellaisen saisin.
- Uneksija2
Haaveilla voi paljon mutta jos haluaa niiden toteutuvan on jotain tehtäväkin.
- henna...
Uneksija2 kirjoitti:
Joo jos haluaa niiden toteutuvan mutta voi sitä haaveilla kaikenlaista vaikka tietääkin ettei todennäköisesti toteudu. Se ero ei-narsistilla ja narsistilla, että narsistilla on suuruudenhulluja kuvitelmia, joihin ne uskoo mutta tavallinen ihminen erottaa sen että jotkut haaveet ovat vain haaveita.
- Uneksija2
henna... kirjoitti:
Joo jos haluaa niiden toteutuvan mutta voi sitä haaveilla kaikenlaista vaikka tietääkin ettei todennäköisesti toteudu. Se ero ei-narsistilla ja narsistilla, että narsistilla on suuruudenhulluja kuvitelmia, joihin ne uskoo mutta tavallinen ihminen erottaa sen että jotkut haaveet ovat vain haaveita.
Niin siksi juuri tuo "jos" on tuossa. Eihän kaikkia haaveita ole välttämättä edes mahdollista toteuttaa mikä ei tietenkään siis tarkoita että niistä haaveilu olisi jotenkin epätervettä. Ainakin jos osaa erottaa unen ja toden.
- paljon kokemusta
Uneksija2 kirjoitti:
Aina ei tarvitse tehdä mitään, että haaveet toteutuvat.
- henna...
Kyllä mielestäni voivat olla normaalin nuoren ihmisen kuvitelmia, tai vähän vanhemmankin:D Nph on paljon laajempi ja vakavampi häiriö, vaikuttaa monin tavoin mm. ihmissuhteisiin.
- Kunpa minäkin...
Henna, sinä tiedät kyllä narsismista hirveän paljon, olet niin varma noissa mielipiteissäsi. Olet varmaan jokin asiantuntija! Kunpa minäkin tietäisin noin paljon
- henna...
Kunpa minäkin... kirjoitti:
Henna, sinä tiedät kyllä narsismista hirveän paljon, olet niin varma noissa mielipiteissäsi. Olet varmaan jokin asiantuntija! Kunpa minäkin tietäisin noin paljon
:)
- Juha8222222
mitä sanot Henna siihen että olen yksinäinen vailla kavereita?
johtuuko kenties siitä että olen kiusattu ??
,mielestäni viestisi oli positiivinen ja oikea.
Toki siitä voidaan kskustella aina mikä on väärin ja oikein mut on hyvä käyttää järkeä sekä olla kannustava muille eikö??- henna...
"mitä sanot Henna siihen että olen yksinäinen vailla kavereita?
johtuuko kenties siitä että olen kiusattu ??"
Voi, kamalan vaikea sanoa, kun en tunne sinua.
Voi kenties johtua siitä, että olet kiusattu, ja se on nakertanut itsetuntoasi. Ihmiset taitavat olla myös aikamoisia laumaeläimiä, jos on jotenkin persoonallinen tyyppi ja jotenkin poikkeaa laumasta, sekin voi aiheuttaa kiusaamista, ellei tämä persoonallinen tyyppi ole vahva ja hyvällä itsetunnolla varustettu?
"Toki siitä voidaan kskustella aina mikä on väärin ja oikein mut on hyvä käyttää järkeä sekä olla kannustava muille eikö?? "
Kyllä.
Elämä taitaa olla valintoja oikean väärin välillä kaikilla, ja sen pohtimista, että mikä on oikein ja mikä väärin. Se mielestäni erottaa ei-narsistin ja narsistin, että narsisti ei pohdi eikä välitä siitä ITSEÄÄN KOSKIEN, mikä on oikein ja mikä väärin, ei kai heillä ole oikein edes kykyä erottaa sitä. Näyttäisi olevan aika pitkälle niin, että narsistien kohdalla tämä rajoittuu vain siihen, että heidän mielestään kaikki muut tekevät väärin paitsi he itse.:D
- Juha822222
Narsistit on väärässä koska tekevät väärin ja me muut olemme tietenkin oikeassa.
- henna...
No narsistit ovat ainakin siinä väärässä, missä tekevät väärin ja siinä ainakin me muut olemme oikeassa, että narsistit tekevät väärin toisia ihmisiä kohtaan useinkin :D Jokainen ihminen taitaa olla joskus väärässäkin mutta sellainen ihminen, joka ei ole narsisti, on kykenevä oppimaan virheistään, mihin nuo narsistit eivät pysty.
- Juha822222
niin siksi koska Narsisti on aina oikeassa ja ei kadu mitään tietääkseni, ei näe itsessään vikaa niin siksi eivät pysty.
Hyvin kiteytetty sulta.
Näissä kiusaamisasioissa olen omasta mielestäni oikeassa. - Viisitoista päivää
Et todellakaan ole mikään narsisti. Mutta valitettavasti huipulle nouseminen vaatii sellaisia muista piittaamattomiakin toimia, jotka ovat narsistisia.
Joten tulevaisuutesi voi olla ironinen, pelkäät narsismia mutta voit joutua käyttämään sen keinoja unelmasi saavuttaaksesi. Kyllä omatuntosi ohjaa oikeisiin tekoihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi842745On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612642Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952551Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu892085Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502012Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411866Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk531572Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171498Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve361485