Exän pillin mukaan

Exän varjo

Niin, no siltä se tuntuu, että exän pillin mukaan tässä mennään. Eikä suinkaan ole minun exäni, vaan miesystäväni/ puolisoni exä.

Herättäkää minut, ravistelkaa minua, kommentoikaa ihan mitä vaan, että pääsen tästä kiduttavasta tunteesta, joka on ottanut vallan.

Tarinani on seuraava:
Tapasin miehen 10 kk sitten. Meillä molemmilla on yksi lapsi aiemmasta liitosta, joka päättyi suunnilleen samoihin aikoihin. Ennen kuin tapasimme, olimme olleet n. 8-9 kk sinkkuja ja totutelleet uuteen elämäntilanteeseen.

Emme varsinaisesti asu yhdessä, mutta ainakin aikaisemmin olimme tiiviisti minun tai hänen kotonaan. Esittelimme lapsemme toisillemme hyvin samoihin aikoihin eli toukokuussa ja minun lapseni tuli arkeemme mukaan kesällä. Siitä saakka hän onkin ollut arjessamme todella tiiviisti. Itse olen nähnyt mieheni lapsen kaiken kaikkiaan kaksi kertaa hyvin pikaisesti...

Tämä koko kuvio on alkanut puristaa ja ahdistaa todella. Tunnen itseni hylkiöksi, kun minua ei kelpuuteta mieheni lapsen seuraan. Pääsyyllinen tässä on mielestäni mies, jolla ei ole "munaa" tehdä valintaa.

Syy kaikkeen on siinä, että miehen ex-vaimo ei halua lapselle sydänsuruja. Hän ei halua, että lapsi kiintyy minuun ja sitten minä menenkin pois hänen elämästään. Hän on sanonut, että sitten, kun hän (siis ex-vaimo) on varma, että suhteemme on kestävä, saan olla tekemisissä lapsen kanssa.

Ymmärrän äidin huolen ja suojelemisen. Kukapa haluaisi lapselleen kipua ja surua. Siksi minäkään en heti esitellyt miestä lapselleni, vaan tunnustelin useamman kuukauden ajan, voisiko tästä tulla jotakin.
Mutta en kerta kaikkiaan ymmärrä sitä, miten mieheni voi edes suostua tähän. Eikös hänen kuuluisi pitää seisoa minun rinnallani, puolustaa meidän yhteistä juttua, eikä tukea exän näkemystä hatarasta suhteestamme? Minulle tämä näyttää siltä, että mies ei ole päästänyt exästään irti, hän haluaa miellyttää entistä vaimoaan, eikä ehkä vain ymmärrä tallovansa siinä samalla minua.

Käytännön arjessamme tilanne on nyt se, että mieheni hoitaa lastaan exän luona käytännössä koko ajan. Hän menee töistä exän kotiin, on siellä lapsen kanssa ja menee illalla omaan asuntoonsa nukkumaan. Se tarkoittaa sitä, että me emme enää juurikaan näe, koska arkisin mies on lapsen kanssa illat ja viikonloppuisin päivät...ja aina exän kotona.

Tätä muutaman kuukauden eläneenä, päätin lopettaa jutun. Mies lupaili ja lupaili, että hän muuttaa asioita ja puhuu exän kanssa. Muutosta ei ole näkynyt ja odotan yhä konkreettisia muutoksia.
Minulla ei löydy yhtään ymmärrystä tilanteeseen, en halua joustaa yhtään. Tunnen olevani hirviö ja siitä huolimatta minusta tuntuu, että minä olen narri, jota mieheni ja hänen exänsä pitävät pilkkanaan.

Tärkeä asia tässä on se, että kyse ei ole lapsesta. Lapsi on tervetullut elämääni, koska mies ja lapsi ovat kokonaisuus, ihan kuten minä ja minun lapseni. Olen aina sanonut, että lapsi saa tulla meille milloin vain, ei koskaan ole mitään syytä, miksi meille ei voisi tulla.

Mies on päättänyt kuitenkin elää exän toiveiden mukaisesti ja tehdä niin kuin entinen vaimo haluaa.

Minä istun ja odotan milloin puhelimeni soi. Onhan minulla mies, jolla on mahtava ääni. Olen suhteessa äänen kanssa, joka soittaa minulle ja kertoo miten tärkeä olen ja miten hän on valmis tekemään ihan mitä vain vuokseni.

41

2587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei muutu

Miehelle exä on elämä, et sinä.

• toista mieltä

ymmärrän että tilanne rassaa sinua.. Sen asian näkisin toisin, eli kyllähän miesystävälläsi on munaa! Hänellä on munaa pitää huoli että lapsi pysyy hänen elämässään.

Miesystäväsi exää en ymmärrä suojelussa lasta sydänsuruilta, nehän kuuluvat elämään, milloin vaihtuu päiväkodin täti, kerhonvetäjä, opettaja, neuvolan täti jne.. Sehän on pääasia että aiti ja isä pysyy paketissa oli muita vaihtuvia elementtejä kuinka paljon tahansa.

Olettaisinkin että kyseessä on lapsen äidin pelko joutua syrjäytetyksi omasta roolistaan.. Ja mielestäni olisikin erittäin tärkeää että voisitte sopia asiat niin että lapsen äiti voi olla varma ettei hänen paikkaansa uhata, koska äiti on kuitenkin aina äiti!

Ratkaisuna voisi olla hyvä esim. isä viettää joka "tapaamis aikansa" oli se sitten viikko tai viikonloppu, kahdestaan lapsensa kanssa, jolloin sinäkin voit olla lapsesi kanssa kahden, ja joka toisen vietätte "uusioperheenä" yhdessä, näin tottuisitte toisiinne, ja kuitenkin jokainen lapsi saisi myös lähivanhempansa kanssa olla ilman "vieraita" osapuolia, koska siihen täytyy myös lapsilla olla oikeus.

Sitten, jos ja kun muutatte virallisesti saman katon alle, asiathan muuttuvat jonkin verran.. mutta väittäisin että kun teillä on pienet lapset, ja suhde suhteellisen tuore, on todella hyvä että on omat asunnot ja oma rauha tarvittaessa.

• ap

Kiitos teille molemmille tosi paljon kommenteistanne, niin sinulle "ei muutu" kuin sinullekin "toista mieltä".
        "ei muutu", minusta tuntuu juuri tuolta, että exä on se elämä, en minä.
        "Toista mieltä" olen ehottomasti samaa mieltä, että unelmaisä hän on ja siitä puolesta olen iloinen. En haluakaan hänen isyyttään rajoittaa.
        Kyse on kuitenkin järjestelystä, jonka ex on sanellut. Miehen ei tarvitse valita minun ja lapsen välillä, vaan minun ja exän välillä.
        Suhteemme ja tapaamisemme parustuvat siihen, miten ex-vaimon aikataulut antavat periksi. Mies ei tunnu tekevän sitä lopullista valintaa, eli sitä, että hän sitoutuu minuun ja tekee valinnat meidän perhettämme ajatellen. Minulle meidän perheeseen kuuluvat hän, minä ja meidän molempien lapset.
        Olen kiitollinen kommentistasi, sillä olen niin juuttunut onnettomuuden tunteeseen ja raviostelu, ihan millainen vaan, tekee minulle tosi hyvää :-D :-).

• ootko sairas?

hih.. kiva kun vastaa itselleen! Heheee...

• Ei exn talutusnuoras

Älä anna tuon hihittelevän provoajan pilata mieltäsi yhtään enempää.
      Jos haluat vaihtaa ajatuksia, laita mailiosoite, niin kirjoitan. Itse sain kyllä tavata mieheni lapsia heti, mutta muuten tanssittiin pitkäänkin hänen pillinsä mukaan kunnes tein hommasta lopun. Aviossa olemme edelleen, kaikki lapset ovat elämässämme ja rauha maassa kun ex tajuaa ettei voi pompotella miten sattuu.

Sen verran on pakko ihan tähän kommentoida, että olette olleet jo 10kk yhdessä. Eikö tuo ole jo vakavaa....montako vuotta teidän pitää olla yhdessä että ex antaa lasta tavata ??? Eiköhän isän ja äidin ero ole aiheuttanut pahimmat sydänsurut, joten siinä mielessä aika härskiä vedota tuollaisiin syihin.

• Maltti=valtti

Tämän viestiin ensin kommentti. Minusta 10 kk ei ole vielä vakavaa, varsinkin kun ap:n mukaan mies on pääsääntöisesti illat ja viikonloput lapsensa luona, josta siirtyy omaan kotiinsa.

Sitten ap viestiin. Ensinnäkin voimia sinulle. Nämä "lapsellisten" suhteet ei ole niin mutkattomia kuin ennen lapsia. Minusta hyvää miesystävässäsi on se, että hän pitää huolta vastuistaan (lapsestaan). Tämä tarkoittaa sitä, että todennäköisesti hän on mahdollisesti sitoutuessanne myös luotettava puoliso.

Miehille ero ja ero lapsesta on melkoinen käymisprosessi. Tapasitte kuitenkin tuohon prosessiin suhteutettuna aika pian (mikä minusta on silti hyvä, ettei ehdi jumiutumaan yksinäiseksi). Miehellä voi olla myös omia lojaaliusristiriitoja suhteessa lapsensa tunteisiin/pelkoihin ja sinun asemaasi. Joten "syy" ei välttämättä ole sen exän vaatimusten yksistään.

Anna miehelle aikaa ja tilaa, aika parantaa näitä asioita. En halua uskoa, että kyseessä on mikään "vanha suola janottaa" asia, vaan miehen oma tapa toimia.

Voimia, jaksamista ja elämäniloa!

• ap

"ei exn talutusnuoras" ja "Maltti=valtti"..Kiitos todella paljon kommenteistanne!
      Oikeasti, tuntuu, että olen umpikujassa ja juuttunut siihen, että näin ei voi jatkua. Samat ja eriävät mielipiteet auttavat näkemän omaa napaa pidemmälle. Toivon tämän keskusteluketjun auttavan myös muita saman pulman kanssa painivia.
      Mies on ihana ja lapsi on ihana, enkä haluaisi heistä luopua, mutta en vain halua aina jäädä kakkoseksi exän jälkeen.

Tämä 10 kk:n kuvio meni siten, että miehen vastuu lapsesta kasvoi hurjasti loppukesällä.
      Pikku piru sanoo olkapäällä, että vastuu lisääntyi silloin, kun ex sai tiedon suhteestamme. Enkeli toisella olkapäällä rauhoittaa, että ihan näin se ei ollut. Mieheni alkoi viettää exän luona todella paljon aikaa elokuussa, jonka jälkeen olemme nähneet tosi harvoin. Siihen saakka tapasimme usein. Siihen saakka mies jotenkin onnistui aikatauluttamaan menonsa niin, että hänellä riitti todella paljon aikaa lapselle, mutta myös minulle.

Kiva kuulla "Ei exn talutusnuoras", että teillä asiat ovat asettuneet ja exän pompottelu loppui. Olisi todella kiva jutella kokemuksistasi. Koetan laittaa osoitteen, kunhan ehdin. Tänään en ehdi :-).

• --KK--

Oletko ajatellut, ettei syy olekaan exän, vaan miehen, joka ei ehkä ole niin varma suhteenne kestävyydestä kuin sinä? Miehet lämpenevät vakituiseen suhteeseen huomattavasti hitaammin kuin naiset, varsinkin epäonnistuneen liiton jälkeen. Kun on jo yksi lapsi, josta on vastuussa, tuntuu hurjalle ajatukselle ottaa siihen kuvioon toinenkin lapsi. Aina on riski, että uusikin suhde kariutuu..

• aikaa surra

Niin ja se uusikko painostaa joka asiassa. Uusio ei anna miehen surra rauhassa vaan painostaa miestä taas uuteen väärään suhteeseen.
        En ymmärrä miksei eroavan anneta miettiä rauhassa asioita kun pitää taas ottaa siihen arkeen joku, toisaalta hyvä ettei tarvi surra yksin, ja pyykinpesijä ja eteenpäin tsemppaaja.. mutta silti.

• ap
        aikaa surra kirjoitti:

Niin ja se uusikko painostaa joka asiassa. Uusio ei anna miehen surra rauhassa vaan painostaa miestä taas uuteen väärään suhteeseen.
        En ymmärrä miksei eroavan anneta miettiä rauhassa asioita kun pitää taas ottaa siihen arkeen joku, toisaalta hyvä ettei tarvi surra yksin, ja pyykinpesijä ja eteenpäin tsemppaaja.. mutta silti.

"--KK--" ja "aikaa surra"
        Kiitos myös teille kommenteistanne.
        Jos oikein ymmärsin viestinne, ydin oli niissä sama, vaikka hieman eri sanakäänteitä käytittekin.
        Tässä kuviossa on ollut alunperin juuri niin päin, että hän kosi jo kuukauden tuttavuuden jälkeen. Hän oli varma, että minä olen se "oikea". Monet vakuuttelut hän on antanut, että ei todellakaan kaipaa exäänsä, eikä hänellä ole mitään syytä jarrutella meidän suhdettamme. Hän oli se, joka ei halunnut aikaa miettiä, oli niin varma asiasta että ei tarvitse miettimis tai prosessoimisaikaa.
        Siksi tämä muutos olikin shokki, koska hänen puheensa ja tekonsa ovat ristriidassa. Aloin elää hänen puheitaan todeksi ja sitten syksyllä hän kääntää kelkan totaalisesti toisin päin. Olemme hänen sanojensa mukaan edelleen pari, mutta käytännössä vain puhelimessa ja tapaamme harvoin: silloin kun hänellä ei ole muuta tekemistä.

En halua kahlita ketään. Sitä olen sanonut alusta asti. Tarkoitukseni olisi elää onnellista elämää. Jos minä en kiinnosta, niin eikös olisi reilua viheltää peli poikki, eikä roikottaa sellaisessa epätietoisuuden ja odotuksen tilassa?

• wilma60
        ap kirjoitti:

Jos oikein ymmärsin viestinne, ydin oli niissä sama, vaikka hieman eri sanakäänteitä käytittekin.
        Tässä kuviossa on ollut alunperin juuri niin päin, että hän kosi jo kuukauden tuttavuuden jälkeen. Hän oli varma, että minä olen se "oikea". Monet vakuuttelut hän on antanut, että ei todellakaan kaipaa exäänsä, eikä hänellä ole mitään syytä jarrutella meidän suhdettamme. Hän oli se, joka ei halunnut aikaa miettiä, oli niin varma asiasta että ei tarvitse miettimis tai prosessoimisaikaa.
        Siksi tämä muutos olikin shokki, koska hänen puheensa ja tekonsa ovat ristriidassa. Aloin elää hänen puheitaan todeksi ja sitten syksyllä hän kääntää kelkan totaalisesti toisin päin. Olemme hänen sanojensa mukaan edelleen pari, mutta käytännössä vain puhelimessa ja tapaamme harvoin: silloin kun hänellä ei ole muuta tekemistä.

En halua kahlita ketään. Sitä olen sanonut alusta asti. Tarkoitukseni olisi elää onnellista elämää. Jos minä en kiinnosta, niin eikös olisi reilua viheltää peli poikki, eikä roikottaa sellaisessa epätietoisuuden ja odotuksen tilassa?

Rakkauden ensihuumassa miehillä menee lujaa ja suusta tulee sanoja jotka eivät välttämättä tarkoita mitään. Tai sillä hetkellä voikin tarkoittaa mutta kun eletään yhdessä vähän pitempään niin pikkuhiljaa tulee sitä arkeakin ja todellisuutta suhteeseen mukaan. Ja siinä vaiheessa miehiä voi ehkä ruveta pelottamaan ja he ikäänkuin astuvat askeleita taaksepäin. Teidänkin tapauksessa mies ehkä kokeen tilanteen jatkamisen tällä tavalla helpommaksi. En syyttäisi ex:ää siitä että nyt mennään täyisin hänen pillin mukaan vaan eiköhän tässä tilanteessa mies ole se joka ei uskalla tehdä muutosta asiaan.

Toisaalta mikä kiire teillä on edetä asioissa. Te olette pari vaikka tapaatte harvoin. Tuohan on oikeastaan aika ihanteellinen tilanne, jaatte vain hyvät hetket toistenne kanssa. Suhde säilyy tuoreempana kun ette kyhnää koko aikaa toistenne kyljessä. Mies varmaan tarvitsee nyt tällaista aikaa ja miettii tahollaan onko kuitenkaan vielä valmis sitoutumaan ja perustamaan uutta perhettä.

• Ravistusta
        ap kirjoitti:

”Jos minä en kiinnosta, niin eikös olisi reilua viheltää peli poikki, eikä roikottaa sellaisessa epätietoisuuden ja odotuksen tilassa? ”

Mies ”roikottaa” koska ei halua loukata sinua ja viheltämällä peli poikki epäselvässä tilanteessa. Hän tietää kiintymyksesi ja koska on itsekin kiintynyt sinuun hän haluaa pitää myös sinut. Olet hänelle ns. saavutettu entisen jälkeen. Ei sellaisesta halua luopua. Näin paradoksaalista se joskus on kun toinen on epäreilu ”puhelinsuhteelleen ja tavataan kun ei ole nyt muutakaan tekemistä -suhteelleen”.

Sinun on tehtävä johtopäätökset ja vihellettävä peli poikki. Tulevaisuus näyttää sen jälkeen onko kaipaus todellista siellä toisessa päässä. Ole nainen äläkä harakka, vai haluatko roikkua pitkäänkin vielä :-/

• --KK--
        wilma60 kirjoitti:

Rakkauden ensihuumassa miehillä menee lujaa ja suusta tulee sanoja jotka eivät välttämättä tarkoita mitään. Tai sillä hetkellä voikin tarkoittaa mutta kun eletään yhdessä vähän pitempään niin pikkuhiljaa tulee sitä arkeakin ja todellisuutta suhteeseen mukaan. Ja siinä vaiheessa miehiä voi ehkä ruveta pelottamaan ja he ikäänkuin astuvat askeleita taaksepäin. Teidänkin tapauksessa mies ehkä kokeen tilanteen jatkamisen tällä tavalla helpommaksi. En syyttäisi ex:ää siitä että nyt mennään täyisin hänen pillin mukaan vaan eiköhän tässä tilanteessa mies ole se joka ei uskalla tehdä muutosta asiaan.

Toisaalta mikä kiire teillä on edetä asioissa. Te olette pari vaikka tapaatte harvoin. Tuohan on oikeastaan aika ihanteellinen tilanne, jaatte vain hyvät hetket toistenne kanssa. Suhde säilyy tuoreempana kun ette kyhnää koko aikaa toistenne kyljessä. Mies varmaan tarvitsee nyt tällaista aikaa ja miettii tahollaan onko kuitenkaan vielä valmis sitoutumaan ja perustamaan uutta perhettä.

Samaa mieltä Wilma60:n kanssa, ja kokemuksesta. Olen itse tällainen äärimmäisen varovainen ihminen. Ihastuin kyllä vahvasti miesystävääni heti, mutta en missään nimessä halua päästää 9 kk:n seurustelun jälkeen sotkemaan organisoitua arkeani :) Ehkei meillä sitten ole oikea suhde,kun emme elä sitä arkea,mutta olemme tyytyväisiä yhteiseen vapaa-aikaan,lapsien kera tai ilman..
        Olen myöskin aina pikkuisen herkkä tuohon exien käyttämiseen puskurina ja selityksenä joka asiaan,koska oma exäni on käyttänyt minua tekosyynä omiin toilailuihinsa. Jo naimissa ollessa jokainen vastoinkäyminen oli syytäni,ja sama jatkui eron jälkeen.
        On se kumma juttu,miten pätevä olen aiheuttamaan uudessa suhteessa uskottomuutta, riisumatta itse housujani..

• miesten narreja
        wilma60 kirjoitti:

Niin, ihmisillä varsinkin naisilla on kyky uskoa kaikki mitä mies sanoo vaikka viikon päästä tapaamisesta, kuinka hän rakastaa ja olet maailman ihanin....
        mutta toisten palautetta ei hyväksytä mikä on negatiivista.

Nainen uskoo kaiken minkä haluaa...ja enemmänkin.

Välttämättä mies ei tarkoita mitä sanoo, mutta tietää mistä narusta vetää.

• eräs narri
        miesten narreja kirjoitti:

Niin, ihmisillä varsinkin naisilla on kyky uskoa kaikki mitä mies sanoo vaikka viikon päästä tapaamisesta, kuinka hän rakastaa ja olet maailman ihanin....
        mutta toisten palautetta ei hyväksytä mikä on negatiivista.

Nainen uskoo kaiken minkä haluaa...ja enemmänkin.

Välttämättä mies ei tarkoita mitä sanoo, mutta tietää mistä narusta vetää.

usko on hyvän suhteen pohja.
        ei kai epäluuloisena ole järkeä jatkaa tai ylipäätään aloittaa suhdetta?
        jos ketjun aloittaja on löytänyt kivan miehen, on se loogista että näkee asiat valoisana ja haluaa uskoa hyvää toisesta.
        ikävää, että mies ensin lupaa ja sitten kaataa kylmää vettä niskaan syömällä lupaukset.
        se että uskoo, saattaa tehdä naisesta narrin
        mutta valehtelu tekee miehestä k***pään. koska valheestahan silloin on kyse, kun sanotaan ensin yhtä ja sitten toista.
        Mielummin narrinhattu päässä, kun k**** aivoissa.

• mikään ei ole totta
        eräs narri kirjoitti:

usko on hyvän suhteen pohja.
        ei kai epäluuloisena ole järkeä jatkaa tai ylipäätään aloittaa suhdetta?
        jos ketjun aloittaja on löytänyt kivan miehen, on se loogista että näkee asiat valoisana ja haluaa uskoa hyvää toisesta.
        ikävää, että mies ensin lupaa ja sitten kaataa kylmää vettä niskaan syömällä lupaukset.
        se että uskoo, saattaa tehdä naisesta narrin
        mutta valehtelu tekee miehestä k***pään. koska valheestahan silloin on kyse, kun sanotaan ensin yhtä ja sitten toista.
        Mielummin narrinhattu päässä, kun k**** aivoissa.

Mutta on hölmö joka kaikki uskoo!

Kaikki puhuu pehmosia, ei edes narriksi tullut ihminenkääno le täysin rehellinen.

Semmoista ihmistä ei ookkaan joka ei olisi koskaan valehdellut.

Heikkoja on hyvä kusettaa, ja käyttää hyväksi asiassa kuin asiassa, sillä heitä on niin helppo huijaa.

• edelleen narri
        mikään ei ole totta kirjoitti:

Mutta on hölmö joka kaikki uskoo!

Kaikki puhuu pehmosia, ei edes narriksi tullut ihminenkääno le täysin rehellinen.

Semmoista ihmistä ei ookkaan joka ei olisi koskaan valehdellut.

Heikkoja on hyvä kusettaa, ja käyttää hyväksi asiassa kuin asiassa, sillä heitä on niin helppo huijaa.

Yleisesti maailmalla KYLLÄ hölmö on jos kaikki uskoo
        mut nyt on kyse suhteesta. miksi suhteessa ei voi luottavaisin mielin olla hölmö yhdessä toisen hölmön kanssa ilman, että tarvitsee puntaroida jokaista sanaa -tarkoittaakohan tuo nyt mitä sanoo-. ei siinä ole mitään järkeä.
        kyllä suhteessa pitää pystyä sanomaan ja luottamaan toisen sanaan niin hyvässä kuin pahassa. eihän kaikkea tarvi sanoa siirappiin käärittynä tai kaikkein ikävimmällä tavalla. mutta pitää tietää mitä toisen päässä liikkuu ja mitä se tarkoittaa, jotta voi ylipäätään rakentaa mitään suhdetta.

• Haaveet kaatuuuuuuuu

" Hän oli varma, että minä olen se "oikea". Monet vakuuttelut hän on antanut, että ei todellakaan kaipaa exäänsä, eikä hänellä ole mitään syytä jarrutella meidän suhdettamme. "

No voi pyhä jysäys!!!!! Onhan se kiva laittaa sanoja toisten suuhuh... ja kuvitella kaikennäköistä..
      Oletko noin epätoivoinen????
      Aika lapsellinen olet.

• ap

Yritän pitää jalat maassa....koetan olla aikuinen, mutta olen tdellakin monessa asiassa tosi lapsellinen ja minulla on paljon opittavaa.
        Viesteissäni kirjoitan kuitenkin vain hänen sanomia sanoja: toistan juuri sen, mitä hän on minulle sanonut!
        En laita sanoja hänen suuhunsa. Hän itse sanoi minulle kaiken tuon aiemmin kirjoittamani ja paljon, paljon enemmän.

• ap

Lisäys edelliseen:
        Kuten yhdessä aiemmassa viestissäni kirjoitin "hänen puheensa ja tekonsa ovat ristriidassa".
        Eli mies kosii, vannoo ja lupaa kaiken, mitä vain voi luvata, puhuu, puhuu , kertoo kaiken, mitä aiemmissa viesteissäni kirjoitin hänen sanoneen, vakuuttelee, vakuuttelee tosi paljon ja kauniisti, puhuu naimisiinmenosta tammikuussa, yhteenmuutosta, perheestä, lapsista, siitä miten tärkeä jaa rakas olen, miten onnellinen hän on kanssani, miten hän ei voi elää ilman minua, miten hän oli onneton exän kanssa, miten hän muuttaa kanssani yhteen vaikka huomenna, eikä koskaan halua satuttaa minua, eikä tehdä mitään, mikä pahoittaa mieleni...jne. jne.

• ????????????????????
        ap kirjoitti:

Lisäys edelliseen:
        Kuten yhdessä aiemmassa viestissäni kirjoitin "hänen puheensa ja tekonsa ovat ristriidassa".
        Eli mies kosii, vannoo ja lupaa kaiken, mitä vain voi luvata, puhuu, puhuu , kertoo kaiken, mitä aiemmissa viesteissäni kirjoitin hänen sanoneen, vakuuttelee, vakuuttelee tosi paljon ja kauniisti, puhuu naimisiinmenosta tammikuussa, yhteenmuutosta, perheestä, lapsista, siitä miten tärkeä jaa rakas olen, miten onnellinen hän on kanssani, miten hän ei voi elää ilman minua, miten hän oli onneton exän kanssa, miten hän muuttaa kanssani yhteen vaikka huomenna, eikä koskaan halua satuttaa minua, eikä tehdä mitään, mikä pahoittaa mieleni...jne. jne.

NO MIKSET SÄ SITTEN OLE AIKUINEN, HERRANJESTAS!!!!!!

• ap
        ???????????????????? kirjoitti:

NO MIKSET SÄ SITTEN OLE AIKUINEN, HERRANJESTAS!!!!!!

"????????????????????"
        Varmasti kommentistasi irtoaisi enemmän, jos kertoisit vähän lisää. Mitä/ missä/milloin tarkoitat?
        Kaikki mielipiteet ovat tervetulleita, niin hyvässä kuin pahassakin :-D.
        Uudet näkökulmat auttavat navigoimaan vähän paremmin.

• Miksi tyytyä moiseen

Ei toi musta normaalilta seurustelusuhteelta kuullosta. En suostuisi puhelinsuhteeseen jossa mies elää arkea entisen perheensä kanssa ja mulle soitellaan kunhan tärkeimmät on hoideltu alta pois ja se ex pidetty tyytyväisenä.
      Miksi et arvosta itseäsi enempää? Etkö usko että voisit saada parempaa? Luuliistko että kukaan mies olisi valmis samaan, jos laittaisit asetelman toisin päin? Enpä usko...

• Exätexät

Unohda se mies! Usko pois, kerron kokemuksesta. Löydät kyllä jonkun arvoisesi, joka ei exäänsä hyysää tuolla tavoin. Exän tunteistahan tuossa viimekädessä on kysymys, ei lapsen.

• ap

Kiitos teille "Miksi tyytyä moiseen", Exätexät" ja kaikki muutkin kommenteistanne.

En tiedä tuosta normaaliudesta....jotenkin ajattelen, että minun pitäisi ymmärtää, ja silti toivon, että myös minua ymmärrettäisiin.
        Pelkään luovuttaa, koska olen täysillä matkassa. Ajatus lopettamisesta satuttaa, tulee kaupan päälle ikävä, yksinäisyys. Toisaalta ajatus jatkamisesta satuttaa.

Hän ei ole valmis yhtään kompromisseihin. Juttelin asiasta eilen illalla. Hän tokaisi vakavalla naamalla, että "ota poikaystävä", joka pitää seuraa , kun hän ei ole paikalla.
        Minulle oikeasti jäi täysin epäselväksi, vaikka asiasta tiedustelin, kiusasiko hän minua vai tarkoittiko todella mitä sanoi. :-( :-( :-(

Nyt minä taidan olla totaalinen idiootti ja narri jne. Hänen sanansa osoittavat, että hän ei yhtään ymmärrä, miten tärkeä hän on minulle ja miten paljon kaipaan häntä.

• tasa-arvo.
        ap kirjoitti:

Kiitos teille "Miksi tyytyä moiseen", Exätexät" ja kaikki muutkin kommenteistanne.

En tiedä tuosta normaaliudesta....jotenkin ajattelen, että minun pitäisi ymmärtää, ja silti toivon, että myös minua ymmärrettäisiin.
        Pelkään luovuttaa, koska olen täysillä matkassa. Ajatus lopettamisesta satuttaa, tulee kaupan päälle ikävä, yksinäisyys. Toisaalta ajatus jatkamisesta satuttaa.

Hän ei ole valmis yhtään kompromisseihin. Juttelin asiasta eilen illalla. Hän tokaisi vakavalla naamalla, että "ota poikaystävä", joka pitää seuraa , kun hän ei ole paikalla.
        Minulle oikeasti jäi täysin epäselväksi, vaikka asiasta tiedustelin, kiusasiko hän minua vai tarkoittiko todella mitä sanoi. :-( :-( :-(

Nyt minä taidan olla totaalinen idiootti ja narri jne. Hänen sanansa osoittavat, että hän ei yhtään ymmärrä, miten tärkeä hän on minulle ja miten paljon kaipaan häntä.

Se ihminen ei välitä susta pätkän vertaa, sä olet sille vaan se helppo ja varma nakki, joka on käytettävissä sillon, kun herralle sopii.
        älä tuollaista paskaa kaipaa, joka sua kusettaa. Hän on täysin exäriippuvainen mies.

• ap
        tasa-arvo. kirjoitti:

Se ihminen ei välitä susta pätkän vertaa, sä olet sille vaan se helppo ja varma nakki, joka on käytettävissä sillon, kun herralle sopii.
        älä tuollaista paskaa kaipaa, joka sua kusettaa. Hän on täysin exäriippuvainen mies.

Tottakai kaikki määrittelevät itse, mitä sietävät.
        Joskus asian jakaminen on terveellistä, koska on juuttunut omaan ajatusputkeen. Hain avullanne ulospääsyä omasta putkesta.

Vakavasti sanottuna en tiedä pätkääkään, mitä kannattaa tehdä tai mitä sietää. Ehkä aika näyttää, mikä olisi ollut viisainta tai mikä oli viisasta.

Tällä hetkellä mies on tietoinen siitä, että näin minä en halua jatkaa. Nyt emme kuitenkaan lopeta juttua. Antaa ajan kulua. Siten saamme molemmat selvitettyä ajatuksemme, toistaiseksi vielä yhdessä.

Hän on vapaa, en aio pakottaa, sitoa, kahlita minuun. Hän saa tehdä, mitä haluaa, saa olla missä haluaa ja kenen kanssa haluaa. Minä katson ajan kanssa pysynkö sisällä vai alanko siirtyä ulos hänen piirileikistään.

• angelika05

Toisaalta, jos hän nyt on tietoinen siitä, ettet lähde mihinkään, ei tilanne vaadi muutostakaan hänen näkökulmastaan, koska kuitenkin olet tarpeeksi tyytyväinen pysyäksesi?

En koskaan ole uhkailun kannalla, koska se ei ole aikuismaista. Itse sanoisin, että "MINÄ haluan nyt miettimisaikaa esim. viikon. Viikon ilman, että tavataan. Teen päätökseni viikon päästä suhteemme suhteen sen perusteella, löydänkö tarpeeksi syitä jäädä tai sitoutua sinuun ja minkälaisen kuvan sinäkin annat tulevaisuudestamme yhdessä." ja sitten et ole yhteydessä itse ollenkaan. Odota, jos häneltä tulee reaktioita. kyllä hänenkin täytyy tietää, että ahdistuksesi on aitoa ja hänen tulee ottaa se tosissaan jos kerran sinua rakastaa ja haluaa yhteiden tulevaisuuden.

• älä lyö

itse en hyväksyisi tilannetta. olette kuitenkin olleet yhdessä sen verran kauan että ei ole väärin että saat tavata kaverisi lapsen. ei lapsia voi ylisuojella, luulen että tämä on sen exän tapa pitää miehestä kiinni. hän on tajunnut että voi menettää hänet täysin sinulle. useasti riidat alkaa eron jälkeen silloin kun kuvaan astuu uusi mies tai nainen, silloin herää mustasukkaisuus ja täydellinen menettämisen pelko.
      eikö miehellä ole säännöllisiä tapaamisaikoja ? jos hän on tosissa sinun kanssasi hän jättää exänsä elämään omaa elämäänsä.

• mene hoitoon.

Jos olet rikkonut toisten perheen, niin et kai kuvittele että sinä ole se jonka pillin mukaan mennään?

Se perhe on miehen ja hänen exän, joten sinä ole se joka tulee persässä ja tottelee, ei suinkaan se eronnut perhe!!

Sinä kuuntelet ei se miehen exä lapsineen.

10 kk yhdessä, ja luulet jo omaavan koko perheen jasuvun???

Heh.. kaikkea sitä kuulee.

• totuus.....

lissu vois vaikka tappaa ittensä eikä kukaan itkisi eikä kaipaisi

• lopettaisit jo

Kuulostatpa ihan mieheni eksältä. Katkeruus on vain liikuttavan käsinkosketeltavaa.

• ulpukka788

Samanlaista meilläkin. Exä ei siis anna lapsia meidän kotiimme tai jos antaa alkaa soittelu ja viestittelykierre. Exä puhuu lapsilleen että olen paha ihminen ja minua pitää pelätä jne. Meillä on ollut sellainen ratkaisu, että mies käy tapaamssa lapsia heidän kodissaan max tunti viikossa. Jos ex suostuisi päästämään lapsensa isänsä luo niin ilo mielin auttaisimme ja ottaisimme lapset aina kun ex tarvitsee tai lapset haluavat. Mielestäni se olisi myös hänelle helpompaa jakaa lastenhoitovastuuta miehellekin. Mutta kun ei niin ei. Ja minä en ole halunnut sekaantua heidän riitoihinsa, mies tekee mitä tekee.

• Lilliputti84

Valitettavasti näyttää ja tuntuu siltä, että miehesi ei ole katkaissut ns.napanuoraansa exään. Ehkä he ovat joskus suunnitelleet palaavansa yhteen lapsen takia tms. Niin kauan kuin napanuoraa ei ole katkaistu, valitettavasti teidän suhteenne ei toimi.
      Exä on exä ja syystäkin. Pitää olla selkeät rajat, myös lapsilla. Lapsi on sekaisin varmasti ja luulee että isi ja äiti on yhdessä kun isi kerta on sielä häntä hoitamassa, äidin kotona.
      Niin rankalta kuin kuulostaakin, sinun on aika jatkaa omaa elämääsi. Mies on valintansa tehnyt ja valinta on ollut exä. Voimia!

• JJJJJJJJJJ

Järjestä tapaaminen, juttele miehen kanssa syvästi. Sano että rakastat häntä jos rakastat. Mutta sano, että ei ole järkeä jos toinen käytännössä on koko ajan exän luona. Eli sano että jos homma jatkuu, sinun on pakko vetäytyä, koska haluat miehen jonka kanssa viettää aikaa. Ei nyt koko aikaa tarvitse olla yhdessä, mutta normaalisti. Tuo mitä nyt tapahtuu ei ole normaalia, miehen exä käyttää psykologista kieltä ja peliä ja vetoaa heidän ystävyyteensä ym. tuossa ja saa kiltin miehen sidottua. Ahdistava tilanne. Mutta miehen on tehtävä se ratkaisu, ei sinun. Homma on kuitenkin ainakin minun näkökulmastani jo niin pitkällä, että kannattaa esittää jonkinlainen vaatimus.... tai ainakin kertoa tunteesi ja mitä ajattelet.

Nauti elämästäsi! Jos tuon miehen kanssa ei kolahda, löydät varmasti uuden!
      Hyviä miehiä riittää.

Onnea keskusteluihin.... olkaa rehellisiä. Toisen kunnioitus on tärkeää, ja miehesi ei kyllä nyt ihan kunnioita kun viettää kaiken aikansa exän luona.

• että sillä lailla

Itellä oli vähän vastaava tilanne - mies kyseli exältään asioita joista piti aikuisen miehen osata päättä aivan itse. Huusin rakkaalleni vitusti päin naamaa muutaman kerran kunnes paksuun kalloon vähitellen upposi että miehen omissa päätöksissä kysytään itseltä, ja nykyiseltä kumppanilta. Ei exältä. Silti omasta lapsesta pidetään huoli.

Loppui exän manipulointi, ja mies vapautui henkisesti exän vallasta. Aina kun exä yritti, sanoin miehelleni että noi asiat on sun ihan omia päätettäviä. Muutaman huutamisen jälkeen puhuminen ja sitten jopa puoli sanaa riitti.

Nyt miehellä on munat ja päättää aikuisen itse. Lapsi voi hyvin, vaikka äitinsä silloin tällöin vielä yrittääkin pyytää exänsä tekemään asioita joita voi pyytää vain puolisolta/poikaystävältä (kodin "miesten töiden" teko, rahaa äidin tarpeisiin). Hän manipuloi lapsen kautta isää, ja isä tarvitsi tukea toiselta aikuselta saadakseen manipuloinnin loppumaan.

Jos en olisi pitänyt tiukasti kiinni asenteestani, olisin nyt mieheni exän manipuloitavissa minäkin. Tekemisemme ja lomamme ym määräisi hän - eli emme menisi mihinkään ja tekisi mitään.

Ja tämä aikuisten epäkypsä tunne-elämän leikki olisi viimekädessä kaatunut lapsen niskaan.

Ikävä että jouduin huutamaan ja raivoamaan, ei kuulu luonteeseeni, mutta tämän paksukalloisen mieheni kanssa se oli ainoa toimiva keino, sillä hän oli syvällä avioeron jälkeisessä tunnemyräkässä vaikka erosta oli jo vuosia, koska hän oli huolissaan lapsesta, eikä ollut saanut aiemmin tukea etä-isyyteen muilta aikuisilta.

• tiukkaa teksitiä

Hehheee... tää oli hyvä!!! Nauroimme kippurassa kun luettiin ... tosi hauskasti väritetty!! heh...

"Huusin rakkaalleni ******* päin naamaa muutaman kerran kunnes paksuun kalloon vähitellen upposi "

" Muutaman huutamisen jälkeen puhuminen ja sitten jopa puoli sanaa riitti.
        Jos en olisi pitänyt tiukasti kiinni asenteestani, olisin nyt mieheni exän manipuloitavissa minäkin."
        " Nyt miehellä on munat ja päättää aikuisen itse
        huutamaan ja raivoamaan, ei kuulu luonteeseeni, mutta tämän paksukalloisen mieheni kanssa se oli ainoa toimiva keino,"

Voi hyvä tavaton näitä katkeria ihmisiä!! Hehheee... voiks toi olla tosi!! No ei voi! Hehheee

En yhtään ihmettele, että toinen suhde miehelle on läpimenojuttu, kun tälläisiä on enää tarjolla.

• kokenutsa

Miehesi erosta oli kuitenkin olosuhteisiin nähden melko vähän aikaa, ennen kuin hän tapasi sinut. Itselläni meni yli vuosi toipua lapsen isän kanssa käydystä taistelusta erotilanteessa. Hän tosin löysi uuden naisen jo muutaman kuukauden kuluttua lopullisesta erostamme. Minulla se ei mennyt ihan niin. Elin sinkkuna lapseni kanssa n. 2 v, ennen kuin löysin uuden miehen elämääni, jota rakastan todella paljon. Menimme tovi sitten naimisiin, ja hän rakastaa lastani aivan kuin omaansakin. Mainittakoon siis, että lapseni biologinen isä ei lopullisen eromme jälkeen pitänyt yhteyksiä lähestulkoon ollenkaan, pian 2 vuotta tulee siitä kun yhteydenotot loppuivat kokonaan.

Tilanteesi vaikuttaa nyt siltä, että miehesi edelleen on kiinni exässään tiukemmalla otteella, kuin antaa sinun ymmärtää. Hänellä ehkä edelleen on tunteita exäänsä kohtaan, koska eron jälkeen on turha odottaa että muutaman kuukauden kuluttua kaikki tunteet olisivat kadonneet, vieläpä kun lapsi liittyy kuvioihin. Uuteen suhteeseen ryntääminen heti piakkoin eron jälkeen on muutenkin huono vaihtoehto. Luulenpa, että jos tuo tahti ei tuosta pian muutu, voit sanoa hyvästit miehellesi, ellet tosiaan halua joutua keskelle tunteiden sekamelskaa, ja lopulta saattaisit kuitenkin kaikesta uhrautumisestasi huolimatta joutua pettymään.

• oot hoidon tarpeessa

Mikäs pilli sillä on? Pajupilli vai nokkahuilu? Vai kenties picolo, siitä lähtee niiiiiiiiiiiin kiva ääni...

• hoitoja tilattu

juu mul on huomenna jalkahoito ja ylihuomenna hiushoito.;D

• yksi vaihtoehto

Tai sitten mies ja ex ovat edelleen yhdessä, mutta tauolla asumisen suhteen.
      Tälläisiä suhteita on nykyään jonkin verran esim. taloudellisista syistä.
      Ja mies toki haukkuu exää että saa sinut uskomaan kaiken pupun ja olemaan hänelle se rakastajatar, se sopii miehille loistavasti.
      Onko seksi se loistava asia teillä??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4969
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      61
      3989
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      72
      3564
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      103
      2885
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2708
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2668
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      98
      2644
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2433
    9. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      59
      2328
    10. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      62
      2110
    Aihe