olen jssäoulukuussa 62 täyttävä, ansiosidonnaisella oleva työtön.
Olin pitkään yrittäjänä, jolloin minulle kertyi erittäin huonoa eläketurvaa.
Parhaillaan työllistin 40-60 työntekijää, yritykseni joutui alan huonojen suhdanteiden takia konkurssiin -90 luvun lopulla.
Sen jälkeen toimin palkkatyössä markkinointitehtävissä kohtuullisellapalkalla,
yritys ajautui konkurssiin 2009. Olen saanut kohtuullista päivärahaa, josta vouti vie kuukausittai vanhan yritykseni velkoja 700-1000€ kuukaudessa.
Työkkärissä minulle on sanottu: no hätä, saat ansiosidonnaista kunnes täytät
65 v. Nyt kuitenkin asia on muuttunut olen alle kuukauden liian VANHA saamaan lisäpäiväkorvausta? koska ansiosidonnaisen kertymä on tapahtunut vasta 2000 luvulla se jäänee aika pieneksi.
Nyt minun pitäisi alkaa hakea työttömyyseläkettä, joka pudottaa tulojan n. 60%.
voiko mennä näin??,
Siis liian VANHA 1 KK.
500 pv täyttyy!
Liian Vanha ent.Yrit
3
265
Vastaukset
- ProPro
Aivan näin. Työttömyyspäivärahan lisäpäiväoikeus on vain vuonna 1950 tai sen jälkeen syntyneillä.
40-luvulla syntyneet pääsivät/pääsevät työttömyyseläkkeelle, jos edellytykset täyttyvät. He eivät voi päästä lisäpäivärahalla 60 vuoden iän ollessa täynnä. - jekky
Demerit sortaa työttömiä koska se edistää sosialismia. Sortamalla työttömiä Demarit kääntääkin kritiikin Suomalaiseen yhteiskuntaan väittäen että yhteiskunta ei toimi. Ensin ajetaan huonoja lakeja ja sitten syytetään yhteiskuntaa.
- aatunaatos
no mitä huonoa siinä on kun eläkkeelle pääsee....kysyn vaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761697
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3471278- 661179
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html195940- 44898
- 69778
- 49770
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244537725- 119664
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79650