Elikkä, minulla on n.3½kk laskettuunaikaan ja olen jo alannut miettimään paikkaa vauvan sängylle ja hoitopöydälle. Mieheni katsoo päälleni ja huokailee..mutta minusta tuntuu,että jos en nyt jo ala tekemään jotain,kaikki jää viime hetkeen tai sitten jokin on laittamatta kun vauva syntyy.
Olen miettinyt jo jopa vauvan vaate laatikoston paikkaa.
Suvussa on paljon lapsia jotka ovat syntyneet ennen aikaisesti. Toinen sisaruksistani syntyi 3vko ennen. Siskoni lapsi syntyi n.2vko ennen. Ja siis muutenkin tosiaan suvussa ollut noita ennen aikaisia..yhdellä syntyi n.1kk ennen. Eli siis sekin ehkä tekee minulle tuon,että kaiken pitää olla valmiina hyvissä ajoin..
Onko tuo minun touhottaminen aivan hölmöä vai onko se ihan ok?
3½kk laskettuunaikaan
4
76
Vastaukset
- aikuisten äiti
Touhua vaan. Kivahan niitä on laittaa silloin, kun on into päällä.
- lisäys
Sitäpaitsi viimeisillään ei jaksa muuta kuin hengittää niin hyvä olla aikaisin liikkeellä!
- prinsessa 13.9.2011
Mulla nyt 5 viikkoinen ihana prinsessa ja alotin vauvan huoneen sisustamisen kanssa siinä 4kk ennen laskettua aikaa koska järjestys vaihtu kuitenki ja oli ihana sisustaa vauvan huonetta ja laittaa pieniä vaatteita jo esille yms. :) Rattaat ja kaukalon tilasin jo 6kk ennen laskettua aikaa :) Meilläkin suvussa kaikki saanu 4-6viikkoa aikaisemmin lapsen mutta mulla kävin niin että prinsessa synty viikoilla 39 5 ja tosissaan ei viimesillään kuitenkaan kauheasti jaksa touhuta hyvä alottaa ajoissa :)
- Ei ole hölmöä!
Hah, meillä oli lastenhuone maalattuna keltaiseksi jo ennen raskautta ja jo kodinhoitohuoneremontissa ennen ehkäisystä luopumista huomioitiin se, että jos Luoja meille lapsia suo niin pöytätasolle tulee hoitotaso.
Jouduin vuodelepoon yli 2kk ennen laskettua aikaa, joten ihan hyvä, että suurin osa asioista oli hoidettu jo hyvissä ajoin. Ei sillä, että pahimpaan pitäisi varautua, ja jos tulee yllättäviä tilanteita niin aika vähällä tavaralla sitä pärjää ja niitä voi ostella syntymän jälkeenkin... mutta minusta vauvahankintojen tekeminen oli mukavaa juuri niin, että niitä sai katsella ja hankkia kaikessa rauhassa silloin kun kiinnosti.
Keskiraskaudessa monilla on se touhotustarve, kun sopeudutaan tulevaan ja malttamattomina halutaan tehdä jotain konkreettista. Sit kun se maha estää nousemasta sohvalta normaalisti niin se on riittävän konkreettista ilman ostoksiakin :) Ja vaikka osa odottajista käy täysillä kierroksille laitokselle asti, niin osalla vauhti loppua kohden hidastuu, kolotuksen alkaa vaivata, eikä ehkä ostoskierros liian piukkaan toppatakkiin tungettuna saa aikaan riemunkiljahduksia.
Nauti vauvatouhotuksesta, mutta ymmärrä, että miehellesi asia voi kyllä olla vielä aika epäkonkreettinen. Kyllä hän sieltä perästä tulee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama93424Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve583263Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä442969Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932836On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622688Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732638Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972610Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1132317Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl552063Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk661951