Olematon Äänieristys

Rv-1912

Hei! Kyllä taas valvotti, kun yläkerran naapuri naputteli yöllä kello 0.1.00 tietokonettaan, asun täällä itäisessä kantakaupungissa vanhassa jykeväsä kivitalossa, jossa välipohjat on onttoa puuta ja huoneistojen väliset seinät pahvia, kaikki kuuluu, kun naapuri avaa mikron oven, kun käynnsitää sen kuuluu hurina,kun sulkee kuuluu kolina, kuuluu puhe ja pieru, joku kuorsaa niin kuuluu, samoin kuseminen ja suihkun äänet.. Asukkatkin ovat näissä vanhoissa taloissa aika häiritseviä, kovaäänisiä ja juopottelijoita ja kun normaali puhekin kuuluu läpi, on vaikea elää juoppojen keskellä.
Varmaankin tämä on sen aikakauden rakentamista kun ei ollut mitään määräyksiä, näin sanoi isännöitsijäkin ja pahoitteli, että vaikea asiallle mitään tehdä.
Uudemman asunnon haku onkin menossa kovaa vauhtia ja kaikkeni panostan, niin onni suosee rohkeaa, nykynormit täyttävään kunnolliseen asuntoon on päästävä.

18

1601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +0ivai09v+

Näitä on paljon ja ihmettelen miksei uudet asukkaat kalliita remontteja tehdessään lisää eristystä, ehkä eivät tiedä asiasta, kun kukaan ei uskalla kertoa, pannaan vain vahinko kiertämään.

• Arkkitehti Safa

Siinäpä se, pistetään pintaa vaan ja marmoria, keittiötasoja, vaikka näissä vanhoissa pitäisi kaikki seinät eristää, samoin välipohjat, hormit, ei niistä koskaan uuden veroista saa, mutta ihmiset vaan asuu noissa, kuuntelee ääniä ja mitään ei tehdä.
      Ennen ei ollut mitään äänieristysvaatimuksia, siksi näissä museotaloissa on näitä kanakakka seiniä ym.
      Kallion alue Helsingissä mm rakennettu työväen vuokra-asunnoiksi, ei niitä laadulla tehty ja pahiten kanakakkaseiniä on 1920-40 luvun taloissa, näissä Jugendeissa taas on välipohjat puuta ja wc tilojen vastainen seinä 5 cm, kuvitelkaa, kuinka kuuluu, , neljänneskiven tiiliseinä, sentään jotain eristää, vaikka usein sekin sortunut vuosien myötä ja kaikki kuuluu.

• Karppa-09

Mulla olisi tässä mielenkiintoinen juttu. Mulla on tallentava digiboxi, jolla tallennan leffoja, urheilua ja musiikkia eli ihan normi juttua. Juttu on siinä, kun käytän boxiani, niin yläkerran kyylä häirintyy niin että hän ei pysty nukkumaan. Hän on tosiaan aivan toisessa huoneistossa ja hän häiriintyy pienestä digiboxin hurinasta. Itse minua ei pienet hurinat häiritse. Nukun loistavasti. Siis omassa kämpässä. Tässä on naurettava juttu siinä että tämä kyylä luulee hallitsevansa minun tekemisiä. Hän herättelee ihan mielivaltaisesti minua toistuvasti kun tallennan esim. myöhäisleffoja. Kysyn vaan millä oikeudella hän herättelee minua toistuvasti? Eihän mun tarvitse muuten välittää hänestä mutta noi toistuvat herätykset ovat törkeitä. Kysyn vaan millä oikeudella tämä henkilö saa toistuvasti herättää minua täydestä unesta. Tämä hänen toiminta on todella sairasta. Olen tästä asiasta kirjoittanut ja soittanutkin isännöitsijälle. Poliisilla on myös tieto tästä. Lakimieheni tietää myös asiastani. Mullahan on täydet oikeudet tallentaa boxilllani ohjelmia eli mitä hittoa se kuuluu hänelle, että mitä mä teen himassa.

• N buki

Asut Karppa mitä ilmeisemmin Vanhassa talossa, niissä on olematon äänieristys monessa.

• Karppa113

Asun vuonna 1994 rakennetussa asunnossa.

• Huutavan ääni?

Ei nämä kyyälät tarvitse "vanhoja taloja". Kyylä on kyylä, ja kyylä hermostuu vahdatessaan valoa naapurin ikkunassa, tai veuhtoessaan rapussa kymmenen kertaa yössä korva toisen postilukussa. Kyylä vetää vessan, jos toinen uskaltaa sen vetää, ja tietokoneen naputus kuuluu vasaran tavoin ohimoissa naapurikylälle! Hän voi alkaa hakata seinää, se kammottaa.

Elä siinä sitten. Ilmeisesti äänisignaalit etenevät naapurikyylän hermojärjestelmissä, sillä eihän äänieristeet, eihän, voi olla nin huonot; että tämänkaltaisetkin kuuluvat!

Todellisesta metelistä saa ja pitä valittaa, mutta se, että naapuri "tulee seinän" läpi päivälläkin, jos uskaltaa esim. eteisessä puhua, on SAIRASTA! Nämä hermorauniot pois hermoparantoloihin.

• Tee mittaus

No tuo tukli selville olen asunut 1994 ja 95 rakennetuissa ja niissä oli kaikki eristeet jätetty pois, jopa rakennenusmestari sanoi, että ei hormeihin tarvitse laittaa mitään ersitettä, kuului vessan äänet, suihkut ym piktin asuntoa, yhtä huono oli kuin 30 luuvn kanankakaseinäisessä talossa. Asun nyt 2006 valmistuneessa ja on kuin toinen maailma, nykyään pitää hormit eristää, läpivedot eristää, ei kuulu vessan ääniä ei suihkun ääniä, ei juuri mitään, välipohjakin on yli 10 cm paksumpi kuin 90 luvun asunnoissa. Surkeaa, että 90 luvulla saatiin rakentaa noin huonosti, mutta Karppa oletkohan ihan tosissasi, että nauhoittamisen ääni kuuluisi, tuohan olisi jo niin outoa, että tarkastuksen paikka, ei liene enään edes 90 luvun normin mukaista.

• täpä

Eräs rakennusmies sanoi:
      Että seinien äänieristystä pitää lisätä JOS huushollista löytyy tai ostetaan Piano,muuten "normaali"riittää,että varmasti vastaisuudessakin, joutuu/saa kuulla(vastentahtoaa) mitä naapurissa mihkäkin kellonaikaan tehdään.

• ex-kalliolainen

Ja eräs asiantuntija sanoi että tv:tä ei pitäisi sijoittaa patterin eikä ikkunan viereen,patteri johtaa ääntä,samoin kuin ikkuna.

Tämä 93 rakennettu talo on hatara kuin korttipakka,naapuri pilkkoo ruokaa laittaessaan jotain,naps naps ja entäpä kun hakataan pihviä tai vatkataan sähkövatkaimella!
      Puhumattakaan suihkusta,wc:stä ja tv:n katselusta.Kaikki kuuluu,ja häiritsee.

Aikoinaan 70-luv Kalliossa asuessani äänet kuului myös,vaikka seinät oli paksua kiveä,kummallista.Ja ei tarvinnut korva seinässä kuunnella.
      Tiesi naapurin riidat ym.

• naapuri on pahin!

Todella huono äänieristys myös meillä, naapurin puhelinkeskustelut, lasten äänet, tv kuuluu aivan suoraan läpi. Vielä kun seinän takana on jokailtainen äänekäs telkkarin huudattaja, niin hermo menee. Yhteistyökykyä naapurilla ei myöskään ole, asiasta on mainittu kauniisti, mutta äänenvoimakkuudet vain nousseet ja jatkuu noin klo 22-23 tienoille joka ilta. Valitus kiinteistöyhtiöön edessä?

• Kallion asukas.

http://www.korvo.fi/21

Vanhoissa kivitaloissa tämä välipohjissa käytetty ontto, ohut alalaattapalkisto kantaa äänet, niin pysty kuin sivusunnassa, tät käytettiin eristyisesti Kallion 20-40 luvun "jykevissä" kivitaloissa, sitä vanhemissa lahonnut puinen välipohja, että sillee ja siksi vanhassa kuuluu, puhe ja pieru Huh, huh

• Oik Yo

Harmillista on, mutta, mutta kun ennen rakennettiin , niin ei ollut mitään nykypäivän ääneneristysmääräyksiä. Ihmiset sopetuivat asumaan piensissä kopeissaan äänet hyväksyttiin, siksi se on vaikeaa, kun tietää, että uusissa on nykyään hyvä äänieristys, mutta miksi minä asun kantakaupungin vanhassa kivitalossa, jossa ei ole ollenkaan äänieristyst- Valinnan kysymys ja rahakysymys, ei mistään uudesta talosta saa 15 neliön yksiötä, kun ei niitä rakenneta, siksi vanha, vaikka kaikki kuuluukin ja baarit lähellä.

• Stadin Kundi

Heikko on vanhan talon ääniersitys, mutta kallion viihde tempaisee mukaansa ja missä muualla on jopa yöllä intiimihierontaa tarjolla, et näin mennään kuiteskii.

• nyt palaa käpyy

noniin tänä iltana 7 uutisilla aloiteltiin ja todennäköisesti vielä kymmenen uutiset pääsee kuuntelemaan kätevästi seinän läpi. eihän tässä omaa telkkaria tarvitsekaan, kun iltaohjelmat kuulee sanasta sanaan selvästi naapurin telkkarista. toiselta puolelta huushollia voikin sitten käydä välillä kuuntelemassa naapurien perheriitoja ja puhelinkeskusteluja, jos pelkät asiaohjelmat alkavat kyllästyttää. äänieristystä taloihin prkl!

• trettrt

Asun 2010-luvulla rakennetussa asunnossa, ja kurjan ohuet välipohjat naapuriin. Mitään ei olla eristetty! Kuorma-auto kun kulkee talon ohi, niin tuntuu että auto on sisällä. Katolla pauhaa ilmanvaihto, joka tärisyttää koko taloa. Bensan katkut tulee ilmanvaihdosta sisään, ilmanvaihtokone on hajoamaisillaan, olen kahteen kertaan isännöitsijälle ottanut yhteyttä, mutta mitään ei olla tehty. Lisäksi naapuriin on seinässä kolo, eikä sekään kuulemma ole ongelma, kunhan ilmanvaihtokone pitää painetta päällä eivät hajut tule sisälle.

• Palstaa seurannut

Älä viitsi hilda-rane valhdella, sinun asuntosi rakennusvuosi muuttuu joka jutussa, sinä asut 1920 luvulla rakennetussa kerrostalossa helsingin kalliossa jossa kanankakkaseinät ja ontto välipohja ja kärsit huonosta äänieristyksestä.
      Hilda taas kaivanut vanhan ketjun esiin, että saa keskustella itsensä kanssa, kyseiset ongelmayt, josita phut ovat juuri noita vanhan talon ongelmia, nykypäivän uusissa asunnoissa on oma ilmanvaihto, joka täysin suodatettu ja eristetty, mutta antaa hullun puhua, noita mielikuvitustarinoitaan, niitähän tällä Multi-Hilda-Ranella eli remontti-rane, stadin starbu, nuori kaunis nainen ym riittää.
      Tuntuu, että hildalla on ruvennut hihna heittämään lopullisesti, niin levottomia ovat viime päivinä olleet tämän hyypiön nyt nimimerkillä trettr jutut, hyvin usein käyttää, jotain kummallista peräaukko nimimerkkiä, kun tuo asia on lähellä Hilda-ranen sydäntä.

Tuo kyllä huvittavaa, kun tämän Hilda-Ranen tekstin tunnistaa heti kun on lukenut ensimmäisen lauseen, niin samaa toistavia ja yksinkertaisia ovat tämän vanhan kallion talon asukkaan jutut, mutta eihän niitä ole palstalla ollut vasta kuin vähän yli 10 vuotta, haeppas taas lääkkeet itsellesi..

• Jokaisessa kerros...

talossa on huonot äänieristykset, en ole asunut tähän mennessä yhdessäkään hyvässä talossa. Tämä on kuin vankilassa olisi :(
      Samaa paskaa päivästä ja vuodesta toiseen.
      Jos vain voittaisi lotossa, niin muuttaisin omaan taloon asumaan.
      Ei viitsi kutsua ketään kylään, kun ei halua kaikkia asioitaan saattaa naapureiden tietoon. Äänieristyksestä on turha puhua, kun kaikki äänet kuuluuvat läpi.

• Ei ihan jok.

Sä et ole ihan uudessa asunutkaan, olen asunut monessa ja vanhoissa 20-50 luvun taloissa kökköö, samoin 60-90 luvun taloissa , mutta 2005 vuoden jälkeen valmistuneissa näistä paras, ainaskin itse olen tyytyväinen uuteen asuntooni ei kuulu äänet, kuten kuului, vanhassa kanankakkaseinäisessä talossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      83
      7391
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      113
      6072
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      149
      4240
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      225
      2916
    5. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      36
      2870
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      78
      2846
    7. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      85
      2560
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      90
      2298
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      186
      2209
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      1686
    Aihe