Kysymyksiä pohdittavaksi..

xcch

Jos menee suhteeseen tietämättään että henkilö on narsisti, niin onko merkitystä sillä, että onko henkilöllä ratkaisemattomia henkilökohtaisia ongelmia vai ei. Muuttuuko narsisti jotenkin erillaiseksi jos henkilöllä on kaikki ongelmat ratkaistu, vaikka narsisti ei voit tätä tietää? Syntyykö nph narsismi puolison ratkaisemattomista ongelmista vai onko se olemassa jo suhteesen mennessä , kun henkilö osoittautuu olevan nph narsisti parisuhteessa?

Entä jos menee tietämättään heikoille jäille ja putoaa niihin, onko merkitystä sillä, että onko henkilöllä ratkaisemattomia henkilökohtaisia ongelmia vai ei?. Vaikuttaako se jotenkin jään kantavuuteen?

29

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M.B.D.

No sikäli mikäli se jää valitsi kävelijänsä, vangitsi tämän ja suorastaan hypnotisoi ja kun uhkaavasti natisi liitoksissaan niin pelotteli uhriraukan siihen jäälle tapittamaan tumput suorina alla halkeilevaa jäätä ja jos kaikki tämä siksi, että se jää vainusi sen heikkouden ja vastaanottavaisuuden siitä uhrista suorastaan ylimaallisilla pedon voimillaan..

Niin mikäpä ettei vaikuttaisi jään kantavuuteen.

• 18+7

Xcch:
        Entä jos menee tietämättään heikoille jäille ja putoaa niihin, onko merkitystä sillä, että onko henkilöllä ratkaisemattomia henkilökohtaisia ongelmia vai ei?. Vaikuttaako se jotenkin jään kantavuuteen?

M.B.:
        No sikäli mikäli se jää valitsi kävelijänsä, vangitsi tämän ja suorastaan hypnotisoi ja kun uhkaavasti natisi liitoksissaan niin pelotteli uhriraukan siihen jäälle tapittamaan tumput suorina alla halkeilevaa jäätä ja jos kaikki tämä siksi, että se jää vainusi sen heikkouden ja vastaanottavaisuuden siitä uhrista suorastaan ylimaallisilla pedon voimillaan.

Aloituksen vertaus oli ihan järkevä, samoin kuin heikoille jäille voi narsistinkin kanssa mennä yhteen tietämättömänä vaarasta.

Olen tänään "huvitellut" sillä kun olen palstaa käynyt muutaman kerran lukemassa, että kun on ilmestynyt muutama asiallinenkin kirjoitus niin olen etukäteen arvaillut, minkälaiseksi esitetty asia tullaan pian vääntämään. Pitää sanoa että pääasiallinen taito taitaa joillakin olla tuo asioila ja sanoilla kikkailu, muuta arvoa noilla ei sitten yleensä olekaan ja sekin on kyllä hyvin kyllästyttävää kun ei sitten juuri muuta asiaa ja tarkoitusta juuri näytä olevankaan.

• 24
        18+7 kirjoitti:

Xcch:

M.B.:
        No sikäli mikäli se jää valitsi kävelijänsä, vangitsi tämän ja suorastaan hypnotisoi ja kun uhkaavasti natisi liitoksissaan niin pelotteli uhriraukan siihen jäälle tapittamaan tumput suorina alla halkeilevaa jäätä ja jos kaikki tämä siksi, että se jää vainusi sen heikkouden ja vastaanottavaisuuden siitä uhrista suorastaan ylimaallisilla pedon voimillaan.

Aloituksen vertaus oli ihan järkevä, samoin kuin heikoille jäille voi narsistinkin kanssa mennä yhteen tietämättömänä vaarasta.

Olen tänään "huvitellut" sillä kun olen palstaa käynyt muutaman kerran lukemassa, että kun on ilmestynyt muutama asiallinenkin kirjoitus niin olen etukäteen arvaillut, minkälaiseksi esitetty asia tullaan pian vääntämään. Pitää sanoa että pääasiallinen taito taitaa joillakin olla tuo asioila ja sanoilla kikkailu, muuta arvoa noilla ei sitten yleensä olekaan ja sekin on kyllä hyvin kyllästyttävää kun ei sitten juuri muuta asiaa ja tarkoitusta juuri näytä olevankaan.

"Aloituksen vertaus oli ihan järkevä, samoin kuin heikoille jäille voi narsistinkin kanssa mennä yhteen tietämättömänä vaarasta."

Niin tai tarkkaan ottaen siis se että jos vahingossa kävelee heikoille jäille tai aloittaa suhteen ihmisen kanssa, jota ei tiedä narsistiksi, niin siihen ei vaikuta mitään se onko ko. henkilöllä jotain ratkaisemattomia ongelmia vai eikö ole. Asia oli vissiin joillekin liian vaikeasti ymmärrettävä :D

• 18+7 kirjoitti:

Xcch:

M.B.:

"Olen tänään "huvitellut" sillä kun olen palstaa käynyt muutaman kerran lukemassa, että kun on ilmestynyt muutama asiallinenkin kirjoitus"

Kiitos henna... kun arvostat kirjoituksiamme! Ja osaat sanoa sen tuolleettis hmm...aika ovelasti, kaksois-jotain-miten se nyt meni ;-D

Alkaisitko palstan sheriffiksi? Voisit siivota koko paikan, ja poistaa kaikki sanoilla kikkailijat ja huuhaan höpöttäjät. Ei riekkuisi enää palstatilaa tuhlaamassa temppuilija, yxex, kettu, mää, lynsky, dizel, katkoviiva-nim...jne...

Saapuisi rauha maahan. Ihmisillä olisi hyvä olla. Olisi vain sheriffi ja hänen hovinsa. Jookosta joo?

>:-P

• 24
        yxex kirjoitti:

"Olen tänään "huvitellut" sillä kun olen palstaa käynyt muutaman kerran lukemassa, että kun on ilmestynyt muutama asiallinenkin kirjoitus"

Kiitos henna... kun arvostat kirjoituksiamme! Ja osaat sanoa sen tuolleettis hmm...aika ovelasti, kaksois-jotain-miten se nyt meni ;-D

Alkaisitko palstan sheriffiksi? Voisit siivota koko paikan, ja poistaa kaikki sanoilla kikkailijat ja huuhaan höpöttäjät. Ei riekkuisi enää palstatilaa tuhlaamassa temppuilija, yxex, kettu, mää, lynsky, dizel, katkoviiva-nim...jne...

Saapuisi rauha maahan. Ihmisillä olisi hyvä olla. Olisi vain sheriffi ja hänen hovinsa. Jookosta joo?

>:-P

"...kun arvostat kirjoituksiamme! Ja osaat sanoa sen tuolleettis hmm...aika ovelasti, kaksois-jotain-miten se nyt meni ;-"

Sanoin selvästi että en arvosta kirjotuksianne, joten se ei ole kaksoissidosviestintää koska sanomani on selvä ja yksiselitteinen. Ymmärsitkö väärin sanan kaksoissidosviestintä?

• M.B.
        18+7 kirjoitti:

Xcch:

M.B.:

Arvot, joita ihminen itselleen asettaa tärkeiksi, tavoiteltaviksi, suotaviksi, hyväksyttäviksi, ihailtaviksi ja mitä milloinkin, niin eikö pääasia ole se, että ihminen, joka arvottaa tekee sen omista lähtökohdistaan käsin?

Olet huvitellut hyvin samankaltaisesti kuin minä. Minullakin on tapana aloitus luettuani arvioida, että minkälaiseksi ketju saattaa muodostua, silloinkin kun en itse siihen kirjoita. Itseasiassa tietynkaltaiset aloitukset saa minut jopa lyömään vetoa itseni kanssa siitä, että kuka empaatikoista rientää ensimmäisenä paikalle ja millä sanoilla päänsilitys noin suunnilleen tapahtuu :) Ihan kiva huvittelumuoto, ei siitä sen enempiä.

Mutta. Jos sinä pidät huolen omista arvostuksen kohteistasi ja hellittelet itselläsi mielikuvaa erinomaisesta paremmuudestasi, niin minä pidän huolen omista tekemisistäni ja siitä, että kuinka minä huvittelen.

Heikoilla jäillä ihmissuhteessa on ihan ymmärrettävä kielikuva. Kielikuva jo sinällään on leikkiä kielellä ja sanoilla, niin onpahan taas ihme kun pitää takertua kun joku toinen leikittelee. Meninkö mielestäsi liian pitkälle?

Mielestäni en koska useinhan tuota uhrin suhdetta narsistiinsa halutaan tälläkin palstalla jääräpäisesti korostaa niin, että se uhri on se, joka on vietävänä siitä syystä, että narsisti on se joka vie.

Se mikä kyllästyttää sinua, ei välttämättä kyllästytä minua ja se mikä kyllästyttää minua, ei välttämättä kyllästytä sinua. Joten jos sinulla ei muuta ongelmaa ole, niin voit jättää ensikerralla kommentoimatta. Ota vaikka provosoimattomuusharjoituksena :) Näin ihan neuvona.

• 24 kirjoitti:

"...kun arvostat kirjoituksiamme! Ja osaat sanoa sen tuolleettis hmm...aika ovelasti, kaksois-jotain-miten se nyt meni ;-"

Sanoin selvästi että en arvosta kirjotuksianne, joten se ei ole kaksoissidosviestintää koska sanomani on selvä ja yksiselitteinen. Ymmärsitkö väärin sanan kaksoissidosviestintä?

"Sanoin selvästi että en arvosta kirjotuksianne"

Palstalaiset saattavat suhtautua tuohon kommenttiisi hiukan murheellisesti.

Sheriffin virka saattaisi tehdä sinulle hyvää. Pääsisit tarkastelemaan omaa oikeuskäsitystäsi ja omaa suvaitsevaisuuskäsitystäsi ihan uudesta perspektiivistä.

• M.B.
        24 kirjoitti:

Minä en ainakaan lue mistään, että olisit sanonut olevasi arvostamatta kirjoituksiamme.

Puhut huvittelustasi. Ja siitä, että mielestäsi meidän kirjoituksillamme ei ole muuta arvoa kuin sanoilla kikkailu.

Huvittelu vaatii jonkinasteisen arvostuksen. Arvostat ainakin huvittelumielessä ja sanailla kikkailuhan on sanoilla leikkimistä, leikkiminen ja huvittelu sopii sanoina rinnakkain sotimatta tarkoituksissa.

Tuo miten kirjoitit siitä, että miten joillakin on pääasiallinen taito:

Olen tänään "huvitellut" sillä kun olen palstaa käynyt muutaman kerran lukemassa, että kun on ilmestynyt muutama asiallinenkin kirjoitus niin olen etukäteen arvaillut, minkälaiseksi esitetty asia tullaan pian vääntämään. Pitää sanoa että pääasiallinen taito taitaa joillakin olla tuo asioila ja sanoilla kikkailu, muuta arvoa noilla ei sitten yleensä olekaan ja sekin on kyllä hyvin kyllästyttävää kun ei sitten juuri muuta asiaa ja tarkoitusta juuri näytä olevankaan."

lainasin koko kappaleen.. Muuta arvoa noilla ei sitten yleensä olekaan--> oma mielipiteesikö? Tämä sama, jossa lukee myös, että asia on niin myös muitten mielestä ja että jossa samalla hieman puolihuolimattomasti karistat itsestäsi irti sen vastuun mikä sinulla itselläsi on oman kirjoitustesi suhteen. Arvotat tekstissäsi. Samalla taidat arvottaa omat tekstisi vihjailuineen sille hieman korkeammalle asteelle, sille, joissa tekstillä on totuudellisesti informoiva arvo kaikkine palstanarskuvihjailuineen ja niistä huolimatta.

On ollut aika, jolloin monissa teksteissä oli muukin tarkoitus. Niiden sisältö vain usein joutui palstariitelyn ja vänkäilyn aiheeksi, koska eräät toiset nimeltämainitsemattomat palstakirjoittajat olivat jatkuvasti sitä mieltä, että niissä vääristellään, kalastellaan uhreja, annetaan ymmärtää, harjoitetaan huuhaata, leikitään asiantuntijaa.. ja hohhoijaa mitähän kaikkea.. linkitetään liikaa, kamutetaan liikaa.. ja..ja..ja.. olen varma, että lista on pidempi oikeasti..

Mutta. Tämä on henkilökohtainen näkemykseni asiasta ja ymmärrän hyvin, että olet juuri sinä, joka olet juuri tuota mieltä, huomaamatta lainkaan sitä historiallista kehitystä, mikä palstalla on ollut.

Keskityt liikaa itseesi, mutta väärinpäin. Täällä on hei muitakin.

Ja kyllä. Yxexä on oikeassa. Arvostat kirjoituksiamme ja jos olet eri mieltä asiasta, olet vain sokea omalle tavallesi ilmoittaa asiat suoraan. Joka ei siis ole suora. Vaan hieman suoruuteen päin viittaava.

• -

muna vai kana?

• osoita minulle yksi ihminen seitsemästä miljardista, jolla ei olisi jokin henkilökohtainen ongelma ratkaisematta

;)

(Jeesus?)

• tän mä tiedän:

XCCH!!!

Kysy jotain vaikeempaa.

• xcch

"osoita minulle yksi ihminen seitsemästä miljardista, jolla ei olisi jokin henkilökohtainen ongelma ratkaisematta "

Kyse ei ole siitä että ongelmia ei ole vaan siitä, että miten ratkaisemattomat ongelmat vaikuttavat jään kantavuuteen? / nph suhteeseen?

• xcch
        tän mä tiedän: kirjoitti:

XCCH!!!

Kysy jotain vaikeempaa.

:)

• Hoitoon vaan

"kysymyksiä pohdittavaksi"

no tuossapa sinulle xcch pohdittavaa - vaikka psykoterapeutin vastaanotolle pariksi vuodeksi.

• xcch

"no tuossapa sinulle xcch pohdittavaa - vaikka psykoterapeutin vastaanotolle pariksi vuodeksi."

Taisi olla vaikeita kysymyksiä :)

• M.B.
        xcch kirjoitti:

"no tuossapa sinulle xcch pohdittavaa - vaikka psykoterapeutin vastaanotolle pariksi vuodeksi."

Taisi olla vaikeita kysymyksiä :)

Kysymykset eivät koskaan ole vaikeita. Ne ovat vain kysymyksiä :)

• xcch

"Saapuisi rauha maahan. Ihmisillä olisi hyvä olla. Olisi vain sheriffi ja hänen hovinsa. Jookosta joo? "

Muuten hyvä ajatus, mutta etkö tiennyt vain narsisteilla on varaa omaan hoviväkeen?. Hennalla ja minulla hovia ei valitettavasti ole :o/

• xcch

Omalta puolelta lähtisin siitä, että kaikki saa kirjoitella täällä niissä rajoissa jotka palvelunpitäjän säännöt ja suomen laki sanoo.

Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, kannattaa kuitenkin kunnioitta toisten mielipiteitä ja kokemuksia. Esim. uhrin aseman tietää vai uhri itse, lisäksi jokainen kokemus on yksiöllinen.

• ei toimi tämä
        xcch kirjoitti:

Omalta puolelta lähtisin siitä, että kaikki saa kirjoitella täällä niissä rajoissa jotka palvelunpitäjän säännöt ja suomen laki sanoo.

Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, kannattaa kuitenkin kunnioitta toisten mielipiteitä ja kokemuksia. Esim. uhrin aseman tietää vai uhri itse, lisäksi jokainen kokemus on yksiöllinen.

"Omalta puolelta lähtisin siitä, että kaikki saa kirjoitella täällä niissä rajoissa jotka palvelunpitäjän säännöt ja suomen laki sanoo."

Paljon on viestejä, jotka ovat palvelunpitäjän sääntöjen vastaisia tai aiheeseen kuulumattomia. Pitäisi olla jatkuvasti ilmoittamassa asiattomista viesteistä, jos ilmoittaa ja ne poistetaan, niin lisää ilmaantuu heti, joten ei sellaista jaksa kukaan tehdä, vaan mieluummin jättää koko palstan lukematta.

Ajatuksena se että uhrit ja narsistit voisivat keskustella keskenään on kyllä mielenkiintoinen, mutta lienee kuitenkin lähes mahdoton, koska narsistit eivät miellä sitä mikä heitä vaivaa tai eivät hyväksy sellaisia kirjoituksia, joissa sitä käsitellään.

Monesti tulee mieleen eräs uhmaikäinen sukulaistyttö, jonka kanssa aikuiset yrittää keskustella kun hän tekee jotain väärin, vaikka lyö pikkuveljeään kun tämä ei tee niin kuin tyttö tahtoo, niin tyttö laittaa sormet korviinsa ja huutaa suureen ääneen että läälääälääääläää eikä suostu kuuntelemaan mitä aikuiset hänelle sanovat. Sama juttu täälläkin, kun joku kirjoittaa esimerkiksi narsistien tuhoavasta tavasta kohdella toisia ihmisiä, niin aletaan kirjoittaa jotain käsittämättömiä aiheeseen kuulumattomia ja keksittyjä juttuja, joita nimitetään huumoriksi. Tai aletaan haukkua ja nimitellä tätä kirjoittajaa.

• xcch
        ei toimi tämä kirjoitti:

"Omalta puolelta lähtisin siitä, että kaikki saa kirjoitella täällä niissä rajoissa jotka palvelunpitäjän säännöt ja suomen laki sanoo."

Paljon on viestejä, jotka ovat palvelunpitäjän sääntöjen vastaisia tai aiheeseen kuulumattomia. Pitäisi olla jatkuvasti ilmoittamassa asiattomista viesteistä, jos ilmoittaa ja ne poistetaan, niin lisää ilmaantuu heti, joten ei sellaista jaksa kukaan tehdä, vaan mieluummin jättää koko palstan lukematta.

Ajatuksena se että uhrit ja narsistit voisivat keskustella keskenään on kyllä mielenkiintoinen, mutta lienee kuitenkin lähes mahdoton, koska narsistit eivät miellä sitä mikä heitä vaivaa tai eivät hyväksy sellaisia kirjoituksia, joissa sitä käsitellään.

Monesti tulee mieleen eräs uhmaikäinen sukulaistyttö, jonka kanssa aikuiset yrittää keskustella kun hän tekee jotain väärin, vaikka lyö pikkuveljeään kun tämä ei tee niin kuin tyttö tahtoo, niin tyttö laittaa sormet korviinsa ja huutaa suureen ääneen että läälääälääääläää eikä suostu kuuntelemaan mitä aikuiset hänelle sanovat. Sama juttu täälläkin, kun joku kirjoittaa esimerkiksi narsistien tuhoavasta tavasta kohdella toisia ihmisiä, niin aletaan kirjoittaa jotain käsittämättömiä aiheeseen kuulumattomia ja keksittyjä juttuja, joita nimitetään huumoriksi. Tai aletaan haukkua ja nimitellä tätä kirjoittajaa.

"Sama juttu täälläkin, kun joku kirjoittaa esimerkiksi narsistien tuhoavasta tavasta kohdella toisia ihmisiä, niin aletaan kirjoittaa jotain käsittämättömiä aiheeseen kuulumattomia ja keksittyjä juttuja, joita nimitetään huumoriksi. Tai aletaan haukkua ja nimitellä tätä kirjoittajaa."

Kyllä ja usein kuitataan vuosia jatkuneet pahoinpitelyt sillä että nph ei ole syyllinen siihen että on nph. Vaikka se on totta, mutta nph on yhtä syyllinen tekoihin kuin kuka tahansa ihminen. Tarkoitus on vain vetää asia sivuraiteelle.

Usein vedotaan siihen että uhrilla on käsittelemättömiä tunteita joitka pitäisi tunnistaa ja tunnustaa, mutta kun katsoo kirjoitusten sisältöä, niin uhrit ovat usein tässä tunnista tunnusta asiassa paljon pitemällä kuin niiden vaatijat.

Uhrit kirjoittaa selkeää asiaa ja perustelvat ne hyvin, mutta usein näillä vaatijoilla on tunnelukot päällä josta syystä eivät voi myöntää nph:n todellista luonnetta, eikä sitä mitää vahinkoa sellainen lähi ympäristössä aiheuttaa.
        Eivätkä he näe muita uhreja kuin puolison, vaikka todellisuudessa nph aiheuttaa kaaosta ja ongelmia missä ikinä liikkuukin.

• M.B.
        ei toimi tämä kirjoitti:

No ei niistä uhreistakaan saa keskustella. Mistäköhän se todellinen nimittely alkaa? Ainakin se alkaa ännällä se nimisana, jolla nimitellään joko suoraan tai monen kiemuran kautta vihjailevasti.

• xcch
        M.B. kirjoitti:

No ei niistä uhreistakaan saa keskustella. Mistäköhän se todellinen nimittely alkaa? Ainakin se alkaa ännällä se nimisana, jolla nimitellään joko suoraan tai monen kiemuran kautta vihjailevasti.

Jäikö M.B. lukematta?

• M.B.
        xcch kirjoitti:

Jäikö M.B. lukematta?

En vastannut sulle.

Jäikö jotakin sulta huomaamatta?

(V: niin ei tarvi liikaa miettiä, se sininen nuoli)

• dghopyrw.

• loputon suo

Exäni seurustelee narsistin kanssa. Naisella on paljon henkilökohtaisia ongelmia . Manipuloi lapset ja itse esittää aina viatonta. Koskaan ei syy ole hänessä, ei vaikka rikoksistakin tuomittu. Syyttää kaikesta muita jatkuvasti. Sääliksi käy exää.

• Uhrina on pakko syyttää että uhrina olo todentuu.

• xcch

"Syyttää kaikesta muita jatkuvasti"

Tavallista, mitä enemmän itse tekevät pahuutta, niin sitä enemmän syyttävät muita..

• M.B.

Ja ne jotka ovat jo ytimiä myöten tottuneet toimimaan narsistin kanssa suhtautuvat kaikkeen syyllistämisenä ja syyttämisenä. Sekin on tapa josta voi opetella pois. Jos haluaa.

• xcch

"suhtautuvat kaikkeen syyllistämisenä ja syyttämisenä."

Tuo sääntö ei ole toteutunut tällä pastalla, enkää minä oikein muutenkaan usko tuohon. Narsu perheessä syyttäjä on narsisti ei muut, eikä puoliso ole herkkä kritiikille, ainakin itsellä narsun syytökset on pikemminkin kasvattanut huomattavasti kritiikin kestoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      52
      3012
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      93
      2816
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2678
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      72
      2629
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      96
      2593
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      108
      2189
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      143
      1900
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      63
      1875
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      23
      1757
    Aihe