Pidempi putki....
26
257
Vastaukset
- alkoton
Tuossa ei ole mitään hauskaa. Alkoholista uhotaan ja ollaan tykkäävinään mutta lopulta kun pullot ja lompakko on tyhjeneet, jäljellä on vaan epätoivoinen witutus.
Kun ei ota, ei jälkeenpäin harmita koskaan kun saa mennä selvinpäin nukkumaan ja herätä ilman krapulaa tai masista. Näin se vaan on mutta tätä ei moni suostu itse uskomaan vaan heitellään ryyppäämisestä huumoria. Epätoivoista, ryyppäämisessä ei ole mitään hauskaa. Lopulta.- SmIlE!
Alkoton hei, eikös raittiuden pitäisi olla iloinen asia? Raittithan voi hyvällä syyllä nauraa "putkimiehille", eihän se enää raitista koske. Hymyä huuleen!
- Entinen doku
SmIlE! kirjoitti:
Alkoton hei, eikös raittiuden pitäisi olla iloinen asia? Raittithan voi hyvällä syyllä nauraa "putkimiehille", eihän se enää raitista koske. Hymyä huuleen!
Mistähän saisin halvalla 225/55/16 olevat talvirenkaat, vanteilla, mieluummin aluvanteet.
Ai niin, jako Mersu 240 e v 2001 sopivat.
- ;)
Taidat olla tosikko? Totta, ryyppäämisessä EI OLE mikään hauskaa, tuo vitsi oli kuitenkin niin paikkansa pitävä. Me raittiit sen tajuamme, vai tajuammeko? Jos raittiutesi on NOIN tosikkomaista, kannattaisi ehkä ruveta ryyppäämään. Itse olen ollut raitis jo toista vuosikymmentä, silti jaksan nauraa tällaisille vitseille, tämähän on kuitenkin "taviksen" elämää.
Hanki löysempi pipo..... ;)- alkoton
En ole tosikko, ottaa päähän vaan tämä kun alkoholista revitään joka paikassa huumoria positiivisessa sävyssä. Mutta koska juopposeni tunnut huumorista pitävän, tuossapa sitä lisää: http://www.youtube.com/watch?v=OrS4kGD3eSc&feature=related
- alkoton
Lisää huumoria: http://www.youtube.com/watch?v=LelyhIjkJ5k&feature=related
Suosittelen katsomaan videota varsinkin kohdasta 6:48 eteenpäin kun miehet kertovat miltä tuntuu jälkeenpäin kun tuli terveys (aivot kutistuneet, jalat amputoitu jne.) tuhottua viinalla. Herättää ajatuksia.
Alkoholista luodaan aivan liikaa positiivista mielikuvaa, kun pitäisi koettaa herätellä porukkaa näyttämällä mitä viina voi saada aikaan. - ;)
alkoton kirjoitti:
Lisää huumoria: http://www.youtube.com/watch?v=LelyhIjkJ5k&feature=related
Suosittelen katsomaan videota varsinkin kohdasta 6:48 eteenpäin kun miehet kertovat miltä tuntuu jälkeenpäin kun tuli terveys (aivot kutistuneet, jalat amputoitu jne.) tuhottua viinalla. Herättää ajatuksia.
Alkoholista luodaan aivan liikaa positiivista mielikuvaa, kun pitäisi koettaa herätellä porukkaa näyttämällä mitä viina voi saada aikaan.Voi sentään. Uskotko todellakin, että olemalla tiukkis ja moralisoiva, teet suomalaisista raittiita? Jos me olemme raittiita, annetaan niiden juoda joita janottaa ja annetaan niiden hehkutella vitseillä alkoholista jotka niitä kertoa haluavat. Oikein tuntuu, että olet aa:lainen, hehän moralisoivat kaiken aikaa. Hei, annetaan kaikkien kukkien kukkia, etenkin huumorin kukkien. Onko sinun muuten vaikea olla seurassa, jossa nautitaan alkoholia, vai alatko moralisoimaan? Kaikki juovat ihmiset ei ole alkoholisteja, eivätkä sellaiseksi tule, tässä se pointti.
Ota vähän rennommin, kiristävä pipokin hellittää...
- gger
Teillä joillain raittiina olevilla on paha tapa tuomita kaikki alkoholisteiksi jotka viinaa juovat. Suomessa tämä viinanjuonti kulttuuri on kyllä vahvaa, mutta ei täällä kaikki ole mitään deekuja kuitenkaan. Ihminen itse tekee omat valintansa ja aiheuttaa omat ongelmansa, joten mielestäni alkoholia ei voi edes syyttää mistään, vaan suurin syypää olet sinä itse jos et osaa kontrolloida elämääsi.
- ;)
Juuri näin! Olen itse lopettanut juomisen, koska en osannut ottaa oikein. Tätä tässä olen ihmetellyt ja kommentoinutkin, että jos itse ei osaa, ei se tarkoita että muut eivät osaisi. Kun itse aikanaan lopetin dogaamisen, kävin pari kertaa aa:ssa ja huomasin, miten tuo väki moralisoi, ihan kuin vain he olisivat oikeassa. Alkoholi on pysyvä osa suomalaista kulttuuria, siihen me raittiit emme voi vaikuttaa. Alkoholistiksi tulee vain häviävän pieni osa juovista ihmisistä, miksi siis alinomaa tuomitsisimme?
Valitettavan moni raitistuttuaan alkaa moralisoimaan muita. Sääli, kaikkien on annettava elää ja päättää ITSE asioistaan, eikö?- samoinkinajatteleva
Jyrkästi samaa mieltä.Ei kaikki suurkuluttajatkaan ole alkoholisteja.
Kyllä ihminen, juoppo alkoholistikin, saa määrätä ITSE omat juomisensa ja raha-asiansa. Puolisoiden ja naapureiden on ihan turha ottaa kantaa jonkun juopotteluun. Ottakoot eron juovasta akasta tai ukosta, jos ei miellytä elää juoppokodissa.. Ja työnantaja antakoon potkut jos hoitoonohjaus ei miellytä juoppoa.
- Feenix Bird
;)
"1.11.2011 20:26 "
Hieno, mahtava kirjoitus!!
Juuri noin olen kokenut ja koen edelleen, kuten omakohtaisen näkemyksesi ilmaiset.
Myös minä olen lopettanut alkoholin käytön. Ihmettelen miksi AA-väki suuressa mittakaavassa, harvoja lukuun ottamatta moralisoivat toisia alkoholia käyttäviä, tai sitten henkilöitä jotka eivät käy AA:ssa, mutta ovat raittiina?
Ihmettelen suuresti AA-laisten puheita joissa tuodaan esille seuraavia seikkoja:
- ei ole muuuta paikkaa raitistua kuin AA
- jos raitis henkilö, AA-lainen ei käy ryhmissä, hän ei ole kunnon AA-lainen.
- AA-laisten täytyy olla tekemisissä myös AA:n ulkopuolella.
- uskoa ei pidä sotkea raitistumiseen. Raitistuminen hoidetaan AA:ssa.
- parjataan ja panetellaan retkahtaneita.
- jne.
Olen aikoinaan nostanut "kissan pöydälle" mm, edellä olevista asioista miksi
näin käyttäydytään?
Lopputulos oli karmea! Harvat AA-laiset tukivat minua!
Valtaosa tuomitsi minut mm, huonona AA-laisena, jne!
Onko meillä raitistuneilla oikeus arvostella kenenkään henkilökohtaisia asioita.
Eikö meidän pidä antaa rehellinen tukemme ja mielipiteemme kaikille
niitä tarvitseville? Minä ymmärrän ainakin asian näin.
Absoluuttinen totuus on, että on monia eri tapoja raitistua kuin AA.
Ellei raitistunut AA-lainen käy ryhmissä, onko hän huonompi ihminen?
Onko AA-laisen oltava yhteydessä AA:n ulkopuolella AA-laisiin vastoin
omaa tahtoaan?
Eikö AA-laisella ole oikeutta uskoon?
Onko AA-laisilla oikeus panetella ja parjata retkahtaneita?
Mielestäni meillä ei yhdelläkään ainakaan AA:ssa raitistuneella ole oikeutta tuomita ketään mistään. Olemmeko me raittiit lumivalkeita saadessamme elää raittiina? Mielestäni emme takuulla, emme ikinä!
Edellä esille nostamia asioita ei ole käsitelty AA:n pöytien ääressä, vaan AA-laisten vakio kokoontumispaikassa, ulkopuolella AA.n.
Käyn paikassa tosiharvoin. koska en viitsi ottaa kantaa noihin asioihin.
Minua hävettää heidän toiminta. Mutta tunnen sääliä niitä kohtaan joihin
ne kohdistuvat.
Olen toki analysoinut paljon mm, tuollaiseen käytökseen johtaneita syitä.
Olen päässyt mielestäni "perille" jossain määrin miksi.
Kun on aikanaan ollut paljon tekemisissä samojen henkilöiden kanssa, niin
oppii "lukemaan" suurin piirtein mistä kenkä todellisuudessa puristaa.
Nyrkkisääntönä hyvään elämääni on ollut aito nöyryys, jota tarvitaan jos haluaa olla rehellinen itselleen. Silloin ei selittelyjä tarvita.- alkoton
En tiedä kenestä puhut, mutta selvennyksenä pari asiaa
-en ole koskaan käynyt AA-kerhossa tai ollut missään tekemisissä ko. tahon kanssa
-kommentoin vain mielestäni huonoa huumoria, en mahda sille mitään jos te otatte tekstini henkilökohtaisena moralisointina. Alkoholin käytöstä luodaan positiivista mielikuvaa aivan liikaa yleensäkin.
-ne jotka alkoholia pystyvät kohtuudella nauttimaan, siitä vaan mutta kohtuuttomasti juovia on aivan liikaa. Mielestäni kohtuukäyttöä ei ole jos juodaan joka päivä vaikka otettaisiinkin vain pari. Jos ei voi olla ottamatta niitä niin silloin on ongelma. - Pthyi taas
Lopetahan se pakanakerhon mainostaminen, jos ei mitään muuta asiaa ole.
Otas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:
http://piv.pivpiv.dk/ - alkoton
Pthyi taas kirjoitti:
Lopetahan se pakanakerhon mainostaminen, jos ei mitään muuta asiaa ole.
Otas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:
http://piv.pivpiv.dk/En mainosta mitään kerhoa, sen sijaan odotinkin sinun vajaapään liirumlaarumiasi.
Et edes tajua mitä kirjoitin, huolestuttavaa. - t. voipytty
alkoton kirjoitti:
En tiedä kenestä puhut, mutta selvennyksenä pari asiaa
-en ole koskaan käynyt AA-kerhossa tai ollut missään tekemisissä ko. tahon kanssa
-kommentoin vain mielestäni huonoa huumoria, en mahda sille mitään jos te otatte tekstini henkilökohtaisena moralisointina. Alkoholin käytöstä luodaan positiivista mielikuvaa aivan liikaa yleensäkin.
-ne jotka alkoholia pystyvät kohtuudella nauttimaan, siitä vaan mutta kohtuuttomasti juovia on aivan liikaa. Mielestäni kohtuukäyttöä ei ole jos juodaan joka päivä vaikka otettaisiinkin vain pari. Jos ei voi olla ottamatta niitä niin silloin on ongelma.F.B: kirjoitti aa-laisten puheista muun muassa:
Hei Feenix Bird!
Tässä minulta pientä kommenttia, kun olen kauan ollut AA:n tuella raittiina:
- ei AA.n ohjelma väitä, että AA olisi ainoa paikka raitistua. Moni juoppo kuitenkin on kokeillut erilaisia konsteja ja kun viimeisenä keinona on turvautunut AA:n antamaan mahdollisuuteen onkin raitistunut. Tällainen ihminen voi sitten todeta että vain AA:ssa raitistuu. Tällainen raitistuminen on kuitenkin vain hänen henkilökohtainen kokemuksensa, jota ei voi yleistää.
- kuka tahansa voi erota milloin tahansa AA:sta joko raittiina tai juomisen takia, joten ei AA:sta eronnut voi olla kunnon aa-lainen eikä myöskään huono sellainen.
- vapaaehtoisesti voi tietenkin olla kenen kanssa tahansa. Monilta juopoilta on kuitenkin kaveri- ja ystäväpiiri häipynyt, joten ainakin minun on kiva ollut olla tekemisissä toisten aa-laisten kanssa muuallakin kuin palavereissa tai isoilla päivillä. Kesälomankin voi suunnitella niin, että pääsee vierailla paikkakunnilla uudenlaisiin palavereihin..
- ohjelmamme suosittaa jäseniään pitämään yhteyttä omaan uskontokuntaansa. AA on syntynyt vain auttamaan alkoholiongelmaisia raittiuteen. Kuka tahansa voi liittyä, jos haluaa lopettaa juomisen.
- retkahtaneitten parjaaminen on tietenkin vastoin kaikkia hyviä tapoja. Jos haluavat, heille voidaan antaa tukea raitistumiseen, ja sitä varten ryhmät kokoontuvat säännöllisesti. Ja on toivottavaa, että palaveriin osallistuu tulokkaiden lisäksi eri pituisiin raittiuksiin päässeitä alkoholisteja. On tärkeää, että jokainen kertoo millä tavoin on pysynyt raittiina tai miten on menettänyt sen. - Feeniix Bird
t. voipytty kirjoitti:
F.B: kirjoitti aa-laisten puheista muun muassa:
Hei Feenix Bird!
Tässä minulta pientä kommenttia, kun olen kauan ollut AA:n tuella raittiina:
- ei AA.n ohjelma väitä, että AA olisi ainoa paikka raitistua. Moni juoppo kuitenkin on kokeillut erilaisia konsteja ja kun viimeisenä keinona on turvautunut AA:n antamaan mahdollisuuteen onkin raitistunut. Tällainen ihminen voi sitten todeta että vain AA:ssa raitistuu. Tällainen raitistuminen on kuitenkin vain hänen henkilökohtainen kokemuksensa, jota ei voi yleistää.
- kuka tahansa voi erota milloin tahansa AA:sta joko raittiina tai juomisen takia, joten ei AA:sta eronnut voi olla kunnon aa-lainen eikä myöskään huono sellainen.
- vapaaehtoisesti voi tietenkin olla kenen kanssa tahansa. Monilta juopoilta on kuitenkin kaveri- ja ystäväpiiri häipynyt, joten ainakin minun on kiva ollut olla tekemisissä toisten aa-laisten kanssa muuallakin kuin palavereissa tai isoilla päivillä. Kesälomankin voi suunnitella niin, että pääsee vierailla paikkakunnilla uudenlaisiin palavereihin..
- ohjelmamme suosittaa jäseniään pitämään yhteyttä omaan uskontokuntaansa. AA on syntynyt vain auttamaan alkoholiongelmaisia raittiuteen. Kuka tahansa voi liittyä, jos haluaa lopettaa juomisen.
- retkahtaneitten parjaaminen on tietenkin vastoin kaikkia hyviä tapoja. Jos haluavat, heille voidaan antaa tukea raitistumiseen, ja sitä varten ryhmät kokoontuvat säännöllisesti. Ja on toivottavaa, että palaveriin osallistuu tulokkaiden lisäksi eri pituisiin raittiuksiin päässeitä alkoholisteja. On tärkeää, että jokainen kertoo millä tavoin on pysynyt raittiina tai miten on menettänyt sen."t. voipytty
4.11.2011 11:52
Kiitos vastateesistä.
Lue kirjoitukseni uudelleen. Huomaat etten kirjoita AA.n ohjelmasta.
Tiedostan ja ymmärrän AA-ohjelman mielestäni erittäin hyvin ymmärtääkseni
sen sisällön.
Kysymys kuuluu ovatko tällaiset AA-laiset jotka toimivat kirjoittamallani tavalla
ymmärtäneet AA-ohjelman sisällön? Kirjoituksessani löytyy oma mielipiteeni
tähän. Mutta vastaan tässä. Ei!
Kuten olen todennut aiemmin. Tällaiseen käytökseen on monia erilaisia syitä.
Tarvittaessa voin analysoida kuinka itse tulkitsen tuollaiset epäkorrektit
käytökset?
Vihjeenä on 7 kuolemansynnistä ensimmäinen. Suurelle osalle
syy löytyy juuri siitä. Tosin on myös monia muita syitä jotka vaativat äidinkielen
mukaisen ns, jäsentämisen.
Jos sopii? Ota kantaa laajemmin kirjoitukseeni. Saadaan mahdollisia, erilaisia näkökulmia availtua, niin jollekin / joillekin voi selvitä asioita, jotka ovat askaruttaneet mieltä.
- trh
-Ehkä sinun ei kannattaisi ottaa sitä huumoria niin henkilökohtaisesti? ja tekstistäsi saa juuri sellaisen kuvan että olet juurikin sellainen moralisti, kun alat heti laittelee linkkejä pahimpiin videoihin ääritapauksista.
-Ja jos kyseinen huumori ei nappaa, niin miksi sitä pitää edes alkaa noteeraamaan millään tavalla? Ymmärtäsin toki jos tuokin juttu olisi jotenkin järkyttävä tai loukkaava jotakin kohtaan, mutta tuossa ei ole mitään sopimatonta, harmiton vitsi vain.- alkoton
Moralisoidaan sitten kun ei se mene perille; lopeta se viinalla lutraaminen niin kenties sinäkin kehittyisit luetun ymmärtämisessä. Myönnä, olet alkoholisti. Se on ensimmäinen askel matkalla kohti parantumista. Ilo viinan kanssa on pelkkää teeskentelyä. Voimia sinulle.
- ;)
alkoton kirjoitti:
Moralisoidaan sitten kun ei se mene perille; lopeta se viinalla lutraaminen niin kenties sinäkin kehittyisit luetun ymmärtämisessä. Myönnä, olet alkoholisti. Se on ensimmäinen askel matkalla kohti parantumista. Ilo viinan kanssa on pelkkää teeskentelyä. Voimia sinulle.
Sinun kanssasi, moralisti, on tarpeetonta jatkaa keskustelua.
"Myönnä, olet alkoholisti"
Mistä sinä sen tiedät, mitä kirjoittaja on?
Jo tällainen nimittely kyseenalaistaa tarinasi... - alkoton
;) kirjoitti:
Jo tällainen nimittely kyseenalaistaa tarinasi...Minä tiedän sen yhtä hyvin millainen k.o. kirjoittaja on kuin te "tiesitte" minut AA-jäseneksi. Minulla on yhtä suuri oikeus kirjoittaa vääriä (ehkä) oletuksia toisesta kuin teillä muillakin. Joten myönnä sinäkin vaan, olet alkoholisti.
- alkoton
;) kirjoitti:
Jo tällainen nimittely kyseenalaistaa tarinasi...Sitäpaitsi, nykyajan moraali kun on sitä sun tätä viinanjuonnin ihannointineen niin kyllä tätä korkeaa moraalia alkoholin käytön suhteen tarvitaan. Valitettavasti tulevat sukupolvet nostavat entisestään ongelmien määrää, mennään suoraan koulun penkiltä eläkkeelle, tehdään itsareita ja rötöstellään ja syrjäydytään epäonnistuneen kasvatuksen johdosta niin vanhempien kuin yhteiskunnan taholta. Alkoholin saantia tulisi rajoittaa radikaalisti siirtämällä viinakset pois ruokakaupoista ja tehostamalla valvontaa. Tai sitten nostamalla raskaasti keskioluen ym siidereiden hintaa, tai sekä että. Ulkomailta tuodulle viinalle tiukat rajat. Tottakai kotiteollisuus saattaisi lisääntyä mutta alkoholin aiheuttamat kustannukset vähenisivät radikaalisti, vaikka miten vastaan väittäisitte. Ruotsin malli suomeen. Repikää siitä huumoria.
- ;)
alkoton kirjoitti:
Minä tiedän sen yhtä hyvin millainen k.o. kirjoittaja on kuin te "tiesitte" minut AA-jäseneksi. Minulla on yhtä suuri oikeus kirjoittaa vääriä (ehkä) oletuksia toisesta kuin teillä muillakin. Joten myönnä sinäkin vaan, olet alkoholisti.
Kyllä, olen aikoja sitten myöntänyt, olen alkoholisti. Juuri siksi lopetinkin, enkä osannut sitä käyttää. Ehkä sinäkin olet, tännehän ei juuri muut, kuin alkoholiongelmaiset kirjoittele.
En siltikään moralisoi niitä, jotka osaavat käyttää alkoholia oikein. Alkoholi on varsin jalo aine niille, jotka sitä osaavat käyttää. Alkoholin käyttäjistä ehkä 2% tulee alkoholistiksi. Mikä sinä olet ketään tuomitsemaan? Lopettaisit jo...
- trh
-Ikäväähän se on että eletään tätä lama-aikaa. enkä ihmettele yhtään että osa nuorista aloittelevat dokailemaan ja turhautumaan, kun ei niitä töitä vain löydy vaikka koulut on käyty kunnialla. Eikä ne ongelmat mihinkään katoaisi vaikka alkoholi olisi kuinka supertarkkailussa, sillä jos ne tuotteet eivät löydy kaupasta niin silloin ne löytysivät kaduilta ja rikollisuus vain kukoistaisi. Etkä varmaankaan tullut ajatelleeksi, mitä seuraamuksia siitä tulisi jos suurin tarjonta olisi vahvoissa epämääräsissä viinakseissa. Luojalle kiitos että sinä et ole se joka päättää meidän asioista.
- Niin ja ei meistä kukaan ole sinua kutsunut ''AA-jäseneksi,'' porukka vain kertoi omakohtasia kokemuksiaan. Joten ehkä sinulla on varaa kehittyä tässä lukemisen ymmärtämisessä :) muutenkin tuo sun nimittelys sai mut vain nauramaan, oiskohan aika kasvaa aikuiseksi?- alkoton
Yksittäiset ongelmatapaukset ehkä joo hankkisivat "epämääräistä viinaa" josta sokeutuisivat mahdollisesti tms. mutta alkoholin aiheuttavat ongelmat vähenisivät kokonaisuutena. Nämä yksittäiset ongelmatapaukset olisivat ongelma joka tapauksessa.
- alkoton
Edelleenkin luetun ymmärtämisesi tökkii pahasti. En ehdottanut etteikö viinaa pitäisi saada mistään kaupasta, halusin vain tätä;
"Alkoholin saantia tulisi rajoittaa radikaalisti siirtämällä viinakset pois ruokakaupoista ja tehostamalla valvontaa. Tai sitten nostamalla raskaasti keskioluen ym siidereiden hintaa, tai sekä että. Ulkomailta tuodulle viinalle tiukat rajat."
Alkon ym. pubien viinanmyyntiä en siis lopettaisi, silloin alkaisi ongelmia tulemaan kieltolain aikojen malliin. Aijai kun suuta kuivaa, lähdenpä juomaan kirkasta...ja raikasta kraanavettä ;)
- trh
No tulitko ajatelleeksi, että jos alkolla olisi esim. monopoli asema alkoholi tuotteiden myynnissä, että voisi olla mahdollista että joka kadunkulmasta löytyisi silloin sellainen. Ja miten ajattelit tuon siiderien ja keskioluen hinnan nostamisen onnistuvan? Kertomaan kilpaileville yrityksille että he eivät saa valita omien tuotteidensa hintoja? tuo sun ihanne ajattelusi kusee siihen että suomalaisille maistuu alkoholi ja sen takia sillä tehdään paljon rahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1328132Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1587344Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1855005Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2523358Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1042842Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82649Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1482487- 1782323
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari181955Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n121949