Mitäs minä nyt teen?

neuvot tarpeen

Entiseni ei ole hyväksynyt sitä, että naissuhteensa päättyvät aina niin että nainen heittää hänet ulos vaan on sitten väkisin tunkeutunut heidän asuntoihinsa niin että lähestymiskieltoa ja poliisiakin on tarvittu.

Minäkin olen joutunut hänet heittämään ulos elämästäni. Joku aika sitten hän taas innostui vonkaamaan minua takaisin ja sanoi rakastavansa minua ylikaiken. Sanoin, että suhteessamme tapahtui niin paljon pahoja asioita, etten halua enää ajatella suhdetta hänen kanssaan.

Hän sanoi olevansa hyvin pahoillaan kaikesta tapahtuneesta. Hetken kuluttua hän kuitenkin sanoi, että oletkos ajatellut omaa osuuttasi tapahtuneissa, sanoi että jos sinä provosoitkin hänet jatkuvasti käyttäytymään huonosti.

Koska täällä on opetettu, että uhrin pitää tarkastella omaa osuuttaan niin otin neuvoistanne vaarin ja sanoin että niin, varmaan se oli juuri niin ja koska olen sellainen, niin jo omaksi parhaakseen hänen pitäisi lopettaa vonkaaminen koska olen tällainen häntä pahuuteen provosoiva ihminen ja muutenkin ehkä kannattaisi lopettaa yritykset pettää nykyistä vaimoaan, vaimokin saattaa muuttua minun kaltaisekseni ja heittää hänet pihalle, jos saa kuullu asiasta.

Mutta ei auttanut, entistä kiihkeämmin vaan vannoi rakkauttaan.

Miten voisin vielä enemmän tarkastella itseäni, että saisin tuon loppumaan? Koska olen jo nyt ottanut opikseni neuvoistanne ja mieltänyt, että syy on suurimmaksi osaksi minussa, niin en halua pilata miehen elämää katkeralla ja ilkeällä ja läheisriippuvaisella persoonallani suostumalla hänen painostukseensa jatkaa suhdettamme?

25

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvot tarpeen

"Entiseni ei ole hyväksynyt sitä, että naissuhteensa päättyvät aina niin että nainen heittää hänet ulos vaan on sitten väkisin tunkeutunut heidän asuntoihinsa niin että lähestymiskieltoa ja poliisiakin on tarvittu. "

Niin, sitä piti vielä sanomani, että tietysti nämä ovat vaan hänen entistensä panettelua, koska hekään eivät ole tarkastelleet itseänsä tarpeeksi ja ovat provosoivia, ilkeitä, katkeria läheisriippuvaisia. Olleet mieleltään vinkstahtaneita jo ennen suhdettaan tähän mieheen, niin kuin minäkin.

• M.B.

Aivan loistava esimerkki kaksoissidosviestinnän sivuhaaroista!!

Jaa-a, kun kerran olet pähkäillyt noin pitkälle, että olet juuri neuvojemme mukaan toiminut (että mitä palstalla uhria neuvotaan) ja tuohon lopputulokseen päätynyt, niin seurauksethan on tietenkin tällä palstalla, vai mitä ;) Mehän siellä (palstalaiset) huseerataan jalkojamme levitellen ja seipäitämme ojennellen (muista enää ees ap:n taeinan sukupuolia).

• neuvot tarpeen

Niin, tosiaan siinä mielessä kyllä loistava esimerkki kaksoissidosviestinnästä, että tyyppi sanoi minua niin ihanaksi ihmiseksi, jota vieläkin rakastaa eniten maailmassa, mutta samaan hengen vetoon syytti minua siitä että provosoin hänet pahoihin tekoihin. Kun siis tarkemmin ajattelee kirjoittamaasi, niin olet oikeassa.

Mutta ymmärrän kyllä, että koska narsisti ei ole itse valinnut olla narsisti, niin syy tuohon kaksoissidosviestintäänkin on minussa, jos syytän siitä narsistia.

• M.B.
        neuvot tarpeen kirjoitti:

Niin, tosiaan siinä mielessä kyllä loistava esimerkki kaksoissidosviestinnästä, että tyyppi sanoi minua niin ihanaksi ihmiseksi, jota vieläkin rakastaa eniten maailmassa, mutta samaan hengen vetoon syytti minua siitä että provosoin hänet pahoihin tekoihin. Kun siis tarkemmin ajattelee kirjoittamaasi, niin olet oikeassa.

Mutta ymmärrän kyllä, että koska narsisti ei ole itse valinnut olla narsisti, niin syy tuohon kaksoissidosviestintäänkin on minussa, jos syytän siitä narsistia.

Ehkä sinun ei tarvitse syyttää siitä narsistia, riittää että toteat asian itsellesi ja uskot itseesi?

Syyttämisellä ei pitkälle pötkitä, nimimerkillä kokemusta on.... Se on poikkeuksetta ensimmäinen hyökkäys riippumatta siitä, että sinä katsoisit sen ensimmäiseksi puolustuksesesi...

• neuvot tarpeen
        M.B. kirjoitti:

Ehkä sinun ei tarvitse syyttää siitä narsistia, riittää että toteat asian itsellesi ja uskot itseesi?

Syyttämisellä ei pitkälle pötkitä, nimimerkillä kokemusta on.... Se on poikkeuksetta ensimmäinen hyökkäys riippumatta siitä, että sinä katsoisit sen ensimmäiseksi puolustuksesesi...

Olen sen oppinut että narsistille ei kannata sanoa että narsisti on narsisti. Enkä ole sitä koskaan hänelle sanonutkaan. Riittää kyllä se että olen sen itselleni todennut.

• M.B.

Olen sen oppinut että narsistille ei kannata sanoa että narsisti on narsisti. Enkä ole sitä koskaan hänelle sanonutkaan. Riittää kyllä se että olen sen itselleni todennut.

No niin.. oletko kysynyt ihan rauhallisen ystävälliseen sävyyn, että mitä mieltä hän on siitä, kun sinä pilaat (ja kaikki mitä on anatnut kuulua sinusta) hänen elämäsnä, että sinusta on parempi olla tekemättä niin, koska sinusta tuntuu sellainen niin pahalta.. ?? (tämä on sitten pelikorttiveto joka kannattaa pelata vain kaikki vastausvaihtoehdot huomioituaan).

Lyhyesti: jos haluat eroon, tee ero selväksi

Jos et: kyseenalaista hänen syynsä haluta eroa??

Ja minun asema neuvonantajana on parisuhdetta haluamaton henkilö, joka osaa rakastaa. Tämä ihan vinkkeliksi...

• neuvot tarpeen
        M.B. kirjoitti:

No niin.. oletko kysynyt ihan rauhallisen ystävälliseen sävyyn, että mitä mieltä hän on siitä, kun sinä pilaat (ja kaikki mitä on anatnut kuulua sinusta) hänen elämäsnä, että sinusta on parempi olla tekemättä niin, koska sinusta tuntuu sellainen niin pahalta.. ?? (tämä on sitten pelikorttiveto joka kannattaa pelata vain kaikki vastausvaihtoehdot huomioituaan).

Lyhyesti: jos haluat eroon, tee ero selväksi

Jos et: kyseenalaista hänen syynsä haluta eroa??

Ja minun asema neuvonantajana on parisuhdetta haluamaton henkilö, joka osaa rakastaa. Tämä ihan vinkkeliksi...

Olen puhunut jo kauan aikaa, ystävllisesti, kaikilta kanteilta, loputtomasti.

"Lyhyesti: jos haluat eroon, tee ero selväksi"

Olen tehnyt niin jo vaikka kuinka kauan aikaa. Todella selvästi, en ole jättänyt mitään tulkinnan varaa hänelle. Kuitenkin ystävällisesti mutta päättäväisesti.

Kuitenkin hän palaa asiaan toistuvasti viikkojen tai kuukausien jälkeen aivan kuin mitään keskusteluja asiasta ei olisi ikinä käytykään. Olen uhannut lähestymiskiellolla, mutta en toteuttanut sitä. Onko se ainoa vaihtoehto?

• M.B.

Olen puhunut jo kauan aikaa, ystävllisesti, kaikilta kanteilta, loputtomasti.

"Lyhyesti: jos haluat eroon, tee ero selväksi"

Olen tehnyt niin jo vaikka kuinka kauan aikaa. Todella selvästi, en ole jättänyt mitään tulkinnan varaa hänelle. Kuitenkin ystävällisesti mutta päättäväisesti.

Kuitenkin hän palaa asiaan toistuvasti viikkojen tai kuukausien jälkeen aivan kuin mitään keskusteluja asiasta ei olisi ikinä käytykään. Olen uhannut lähestymiskiellolla, mutta en toteuttanut sitä. Onko se ainoa vaihtoehto?

Ilmeisesti. Sitä ennen varoitus lähestymiskiellosta. Sano vaikkapa, että kahden viikon päästä teen susta sellaisen jos et jätä rauhaan ja sitten kahteen viikkoon et vastaa mitään mihinkään ja jos vielä yritää, teet lähestymiskiellon.

Ja jos vaikuttaa oikeasti vaaralliselta niin aiemmin. Oikeasti kannattaa varmaan varata neuvotteluaika poliisilta ja selostaa tilanne kaiken varalta. Eli tietävät ilmaantua pikaisesti paikalle jos tulee rähinää...

Tai sitten teet saman tien suoriltaan.

Kuuntele itseäsi. Se ei pidä paikkaansa, että uhri ei voisi mitenkään päin käyttäytymisellään vaikuttaa mihinkään. Jos tiedät, että jokin erityisesti toista provosoi ÄLÄ tee sitä. Eli ElisaKetunkin useasti mainitsema matalan profiilin linja.

Katoa toisen ulottuvilta niin pitkälle kuin se on mahdollista.

• neuvot tarpeen

Kai sinä nyt ironian ja kaksoissidosviestinnän erotat?

En ole väittänyt, että seuraukset olisivat tällä palstalla vaan sitä että p*rkele, kun nuo neuvonne ei meinaa millään toimia, minä niin tosissani haluaisin jo että tyyppi lopettaisi toiminnan, jonka koen piinaamisenani. Ymmärrän kyllä tuntea syyllisyyttä tuostakin tunteestani, joka johtuu vain siitä, että olen mieleltäni ja tunne-elämältäni viallinen, mutta en vain itse sitä ymmärrä, enkä ymmärrä että itse olisin hoidon tarpeessa.

• M.B.

Ehkä kysymys on jälleen reaktiovastaavuudesta ja reaktioviiveestä. Opettele olemaan hiljaa ensimmäiseksi ja opettele jäsentelemään itsellesi se mitä haluat saada sanotuksi. Sen voi kirjoittaa vaikka muistiin itselleen. Ja tilaa toisen vastauksille. Jos ei kohtaa, asia uudelleen puheeksi rohkeasti. Jos ei ymmeneskään kerta auta, unohda ja mieti uudelleen, että mitä haluat.

• No, jos et sitä ymmärrä, niin onhan sinussa joku vika! Palstan vika (hyi!) on se, ettei asiaa ole paremmin sinulle selitetty, mutta se johtuu kyllä siitä, että olet selvästikin provosoinut palstan huonoihin neuvoihin (tuplahyi!). Muistathan tuntea pahaa oloa siitäkin, ja se jälkeen voisit pyytää täällä kaikilta anteeksi. Kunhan olet tutkiskellut itseäsi vielä hetken lisää ja syvemmältä, kyllä se sieltä löytyy!

Tämähän on hauskaa :) Mitäs sitten tehtäis?

• neuvot tarpeen
        M.B. kirjoitti:

Ehkä kysymys on jälleen reaktiovastaavuudesta ja reaktioviiveestä. Opettele olemaan hiljaa ensimmäiseksi ja opettele jäsentelemään itsellesi se mitä haluat saada sanotuksi. Sen voi kirjoittaa vaikka muistiin itselleen. Ja tilaa toisen vastauksille. Jos ei kohtaa, asia uudelleen puheeksi rohkeasti. Jos ei ymmeneskään kerta auta, unohda ja mieti uudelleen, että mitä haluat.

Kenelle sanotuksi? Tällä palstalla? Vai entiselle äijälle?

Totta puhuen haluaisin vain tietää, että miten saan sen v*tun äijän uskomaan, että suhteemme on loppu??????? Olen sen jo kauan hyvin selvin sanoin hänelle sanonut.

• neuvot tarpeen
        inkoponko kirjoitti:

No, jos et sitä ymmärrä, niin onhan sinussa joku vika! Palstan vika (hyi!) on se, ettei asiaa ole paremmin sinulle selitetty, mutta se johtuu kyllä siitä, että olet selvästikin provosoinut palstan huonoihin neuvoihin (tuplahyi!). Muistathan tuntea pahaa oloa siitäkin, ja se jälkeen voisit pyytää täällä kaikilta anteeksi. Kunhan olet tutkiskellut itseäsi vielä hetken lisää ja syvemmältä, kyllä se sieltä löytyy!

Tämähän on hauskaa :) Mitäs sitten tehtäis?

Se on tullut palstalla selväksi, että vika on!

Mutta tämä ei ole minusta mitenkään hauskaa!

• M.B.

Se on tullut palstalla selväksi, että vika on!

Mutta tämä ei ole minusta mitenkään hauskaa!

Palsta on elämäsi??

• neuvot tarpeen
        M.B. kirjoitti:

Palsta on elämäsi??

No ei todellakaan ole, mutta hermostuin nyt vaan asiasta ja halusin lukea ja löytää neuvoja.

• neuvot tarpeen

No ei todellakaan ole, mutta hermostuin nyt vaan asiasta ja halusin lukea ja löytää neuvoja.

Poistun palstalta, hyvää yötä! Kiitos niille ketkä vastasivat. Olin kiukkuinen kun tein aloituksen koska olen välillä epätoivoinen tuon asian kanssa ja lukiessani oli tunne että täälläkin vain syytellään uhreja. Kaipa minun pitää kuitenkin ihan itse keksiä joku ratkaisu tuolle asialle, tavalla tai toisella.

• M.B.

Kenelle sanotuksi? Tällä palstalla? Vai entiselle äijälle?

Totta puhuen haluaisin vain tietää, että miten saan sen v*tun äijän uskomaan, että suhteemme on loppu??????? Olen sen jo kauan hyvin selvin sanoin hänelle sanonut.

No jos ei sanoma ole mennyt perille, niin luuletko, että menee oikeasti tämän palstailunkaan jälkeen!!

Älä vastaa. Mihinkään. Kait sulla silmä on ovessa? Ei tarvitse edes avata..

• M.B.

Poistun palstalta, hyvää yötä! Kiitos niille ketkä vastasivat. Olin kiukkuinen kun tein aloituksen koska olen välillä epätoivoinen tuon asian kanssa ja lukiessani oli tunne että täälläkin vain syytellään uhreja. Kaipa minun pitää kuitenkin ihan itse keksiä joku ratkaisu tuolle asialle, tavalla tai toisella.

Kyllä pitää :D Ennen kaikkea jos se asia sinua vaivaa!! Sinä tunnet palstalaisia paremmin elämästäsi poistoa odottavan kohteen, joten osaat varmasti tehdä tarkemmat päätökset asiaan liittyen ihan itse.. paremmalla osumatarkkuudella..

• neuvot tarpeen kirjoitti:

Hieman vaikea suhtautua, kun tuollaisen aloituksen takana voi olla kuka tahansa ja millä tahansa motivaatiolla ja millä tahansa vakavuusasteella...

Onnea matkaan, toimivan ratkaisun löytymiseen ja elämän jatkumiseen!

Ja hyvää yötä itse kullekin säädylle :)

• M.B.
        inkoponko kirjoitti:

Hieman vaikea suhtautua, kun tuollaisen aloituksen takana voi olla kuka tahansa ja millä tahansa motivaatiolla ja millä tahansa vakavuusasteella...

Onnea matkaan, toimivan ratkaisun löytymiseen ja elämän jatkumiseen!

Ja hyvää yötä itse kullekin säädylle :)

Naimaton kuittaa.. yöt :)

• M.B.
    • heleppo:

sun vika on siinä, että päästät edes mitään kommunikointiyhteyttä syntymään, etkä osaa pitää kiinni omista rajoistasi. Jos et kerran halua kuulla hänestä mitään, niin ole kuulematta.

• vaikea tapaus

Aloittaja kertoi saman tapaisesta tapauksesta, mitä itsekin olen kokenut yrittäessäni eroa narsistista eli kun olen pitänyt kiinni rajoistani enkä vastannut edes puheluihin niin tämä on tullut väksin kotiin rikkoen oven tai parvekkeen kautta. Poliisin voi soittaa apuun mutta kauanko heidän tulonsa kestää, jos ehtiikin tunkeutua sisään ja tehdä jotakin ennen poliisin tuloa. Itselläni auttoi vain paikkakunnan vaihtaminen niin ettei hän saa mistään kautta uutta osoitettani.

• Aloittaja Neuvot tarpeen:

Sikäli hyvä kun toit tarinassi tänne; monihan meistä painii saman ongelman kanssa jossakin vaiheessa enempi tai vähempi.

Minun neuvoni on ollut aina selkeä ja ehdoton: pysyä pois tieltä, herättämättä mitään huomiota, aiheuttamatta provokaatiota, olla huomioimatta millään lailla. Tehdä myös itsensä merkityksettömäksi. Jos olet merkityksetön, sinussa ei ole mitään, mistä hän saisi otetta.

Meillä kaikilla on sisäsyntyinen tarve olla huomattu ja rakastettu. Ja tuolle saapasjalallekin, joka saattaa olla elämämme suurin rakkaus ja samalla pahin munaus kautta elämän, haluamme ehkä tiedostomattomasti näyttää: "vielä olla jotain, olla parempi, näyttää hyvältä, olla haluttu (ähäkutti, siitäs sait)". Mutta tämä on virhe jos toisintojaan kaipaava saapasjalka puskee elämäämme; silloinhan me olemme se kaivattu lähde mistä hän saa ravintonsa. En väitä että toimisit näin, mutta se on mietittävä tarkkaan, mitä hän ehkä sinulta haluaa.

Toinen on tuo rajojen vetäminen ja pitäminen, mistä jo aiemminkin sinulle mainittiin. Ne oltava tiukasti hallussa ja pidettävä tiukasti kiinni. Ajattele, että ex on pieni tuhma lapsi, jolle pitää osoittaa nurkkaa. Silti provosoimatta. Ei ole aina helppoa tehdä päätöstä lähestymiskiellosta ja soittaa virka-apua paikalle, mutta tämä päätös on tehtävä, jos toinen toistuvasti loukkaa rajojasi ja yhteenotot alkavat muodostua aggressiivisimmiksi.

Eräs asia vielä; älä näytä pelkoasi. Jos tunnet pelkoa, piilota se, tai mikä parempi, käsittele se ja koeta päästä sen yli. Se on suoja sinulle itsellesi, itseltäsi vastaan. Saapasjalat aistivat pelon ja osaavat käyttää sitä hyväksi. Pelko itsessäsi taas saa toistamaan virheitäsi ja estää irtiottoa.

Voimia matkallasi. Kuljemme kanssasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2773
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2656
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2601
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2561
    5. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      41
      2306
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      101
      2126
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      50
      2022
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      141
      1876
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1715
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      17
      1578
    Aihe