Olenko huono ratsastaja jos en tipu:???

Tyhmä(kö)

on tullut ratsastettua jo 4 vuotta kaiken laisilla hevosilla..ja oon tippunu vaan kerran ja seki oli tasa-paino virhe ku menin ekaa kertaa ilman satulaa j ayritin nostaa laukkaa:/..mut siis en oo sen jälkee tippunu on ollu lähellä, mut ei siel vaa tuu alas. Onks se normaalii??haluisin tietääon se sanonta et "kun on tippunu 100 kertaa nii sit voi sanoo et on hyvä ratsastaja:d"(tai joku semmone)oonks mä sit jotenki huono vai onks mul ollu vaa tuurii??

22

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhhmmmmmmm

Jaa a....No riippuu vähän siitäkin millasilla hepoilla oot ratsastellu. Jos oot vaa menny ratsastuskouluponeil, jotka lyllertää vaa ja ei tee mitää ni iha hyvin voi olla ettei sieltä helposti tipu. Kun taas minä oon kerran vaa käyny ratsastuskoulus alkeiskurssin ja muuten ratsastellut hankalilla hevosilla ja poneilla (ryöstää,hyppii pystyyn,pukittelee,säikkyy,...) niin on tullut kupsahdettua alas useaan kertaan. Ei vaan siellä voi pysyä kun poni lähtee vetämään sellasia takajalat päähän pukkisarjoja niin alottelijat harvoin pysyvät siellä selässä. Itsekin ratsastanut vasta toista vuotta, mutta yksityisopettajilta saanut opetusta, lähes joka päivä on tullut ratsasteltua oman ponin takia ( tämä siis on se takajalat päähän ja pukkisarjoja poni) eli etsippäs käsiisi tälläinen poni niin varmasti tulet tippumaan ;) ei siellä aina pysy. Toi 100x tippunu ni on hyvä ratsastaja niin uskon, että se viittaa juuri niihin vuosiin, että kun on 100x tippunut niin on tullut harrasteltua joko useampi vuosi tai hankalilla heposilla, joten olisi sellai niin kuin hyvä ratsastaja...

• Oonhyväselittää.com

hhhmmmmmmm:

Ei ratsastuskoulujen ponitkaan mitään lyllertäjiä ole todellakaan. Varsinkin suurissa kouluissa hevosilla on monta tuntia päivässä ja ne on oppinut pelottelemaan ihmisiä, (esim. näykkii ja puree kun ei halua tuntilaista boksiin tai tunnilla vetää pään laukasta alas, pukittaa tms.) Itse en ole isoissa ratsastuskouluissa ollut, mutta kaveri käy joka viikko (ratsastanut 8 vuotta) ja mukana olen useasti. Ja tottakai kouluista löytyy myös niitä lylleröitä... en kiistä!

Itse en ole tippunut ikinä, ja koen silti kehittyväni koko ajan paremmaksi ratsastajaksi. 3 vuotta ratsastellut. se 100x. tippuminen tarkoittaa mielestäni sitä, että opit aina virheistäsi tässä ja esim. jos nostat laukkaa ja nojaat aivan liikaa sisään ja tiput. Niin silloin opit että et nojaa liikaa sisään seuraavassa laukannostossa. :)))

• ridakouluuvastaan...

oon 15w. ja ridannu 6v.? mullaki oli sama tilanne kunnes hankin oman ponin...... oon tippunu varmaan päälle sata kertaa sen jälkeen kun hankin oman ponin ja paneuduin enemmän ridaukseen . eli oon varmaan jo ylittäny sata kertaa tippumisen:) on tullu hevonen potkastua, ryöstäny, pukittanu, purru, jne. ja tippunu oon niin settiksen kuin ison 165cm. korkean jytkyn selästä ja siinä sitä kehittyy vasta kun pääsee pois tuolta ridaus koululta, koska onko niillä hevosilla sitten hyvä olla kun ihmisiä pörrää ympärillä ja ratsastja vaihtuu, minun mielestä ei! oma ponini ei puolen vuoden jälkeen ole juurikaan yhtään temppuillu ja niin ihana kuin voi olla!ratsastus kouluun en poniani laittaisi aivan hirveä paikka!(poikkeuksiakin on) mutta en pidä niistä!!!

• hmmmmmmmmmmmm

Oonhyväselittää.com:

En yleistänytkään kaikkia....niinkuin itsekin myönsit siellä on paljon myös hyviä tuntiponeja/hevosia, jotka eivät ole mitään julmureita, jotka yrittäisivät poistaa ratsastajan selästään. Että jos niillä on mennyt on vähemmän tilanteita tippua...

• mää:DDD

Minä en ratsasta -koulussa vaan käyn pikkutallilla, lentelen usein kun hyppäään 120 ja te n äkkikäännöksen se opettsaa.. toisella kerralla en tee äkkikääännöstä

• öööööööööööööööööööö

ööööööööööööööööööööööööööööööööö.

• no se 100 kertaa kuvaa just sitä aikaa kuinka kauan on ratsastanut vuosissa ja kuinka monella hevosella.En ole 100 kertaa viel tippunut vaik 15 vuotta ratsastanut,mut joskus tullu als kuitenkin,esim kun heppa yhtäkkiä esteellä kieltää niiin oon menny puomin yli ilman hevosta.

Tekevälle sattuu,näin se on

• hhdsljgkhfdd

et ole huono ratsastaja. se sanonta tarkoittaa vain sitä että siihen mennessä kun on tippunut sata kertaa on kertynyt ratsastusvuosia aika monta, ja on oppinut virheistään mitä on tehnyt että on pudonnut, niin silloin pystyy esim ennaltaehkäisemään putoamisia ja onnettomuuksia, koska virheistä oppii

• K Vepsä

Sanonta että kun on tippunut 100 kertaa niin voi sanoa että on hyvä ratsastaja... EI PIDÄ PAIKKAANSA!!! Ei hevosen kuulu normaalisti lingota ratsastajia selästään, hevosella on joku mielen vika, tai sitä sattuu jos se rupeaa pukittamaan.
      Joskus toki pukittaminen johtuu yli energisyydestä, mutta ei yleensä. Ja jos tippuu sen takia että hevonen pelästyy jotain OIKEASTI pelottavaa on se ymmärrettävää, mutta jos se pelästyy vaan jotain autoa tms. kannattaisi hevoselle tehdä siedätys koulutus... Ratsastelen hevosella joka on siedätetty, ja voin sanoa että se ei pelkää mitään!! Sen kanssa voi kävellä vaikka moottorisahahn ohi, pelti purkkien läpi, ilmapallojen päältä, ja se ei edes epäröi niiden yli menoa. Se luottaa ratsastajaansa niin paljon että menee minne vain ratsastaja pyytää.Kerran tai parikin se on pukittanut, mutta se johtui väärän laisesta satulasta, mikä sattui sitä selkään, mutta satula sitten vaihdettiin.

• vino

Ensinnäkin toi just kertoo siitä että sulla on hyvä tasapaino! Ja toi sanonta on kyllä ihan päin mäntyjä, koska ihan väärin :) (tää on mun mielipide asiasta)

• hanki elämä?

No ihan ensinnäkin, ootko joku 8vee? Kuka uskoo tollaseen puheeseen ? :D
      hei haloo ? Jos se niin menis, nii jokainen ihminen jolla on huono tasapaino on MM-tasoisia ratsastajia parempia :D ÄLY HOI ÄLÄ JÄTÄ ! :D
      vai oliko tää jotain huomion hakua ? On totta, että kun putoaa oppii virheistään yms.
      Mut siis joo ei, jos putoot 10000 kertaa se kertoo sen, että ratsastus on kaikkea muuta kun sun lajisi... :D
      HAALLELUUJA HEIJ ? :D

• Essica

Mä oon ratsastanu 7 vuotta, erilaisilla hevosilla, hyppäny metriä, hypänny ilman satulaa, ratsastanu muutenkin ilman satulaa, koulukiemuroita vääntänyt, laukannut nuorella hevosella ilman satulaa sänki- ja pitkäheinäsellä pellolla, mennyt naisten satulassa, kuolleessa inkkarissa, "tehnyt maailmanympärysmatkoja", laukannut väärinpäin enkä ole IKINÄ tippunut, enkä koe olevani mitenkään surkea ratsastaja... (: ei se tippuminen kerro kuinka hyvä olet! Jos et tipu sulla on vaan hyvä tasapaino eikä siinä ole mitään vikaa!!

• assi

TUNTIHEVOSET EI TEMPPUILE PAITSI JOS KÄYT JOSSAIN MAAAAAILMAN HUONOIMMASSA TALLISSA !!!! MUN TALLIN HEVOSET ON KILTEJÄ NE IE NÄYKI TAI MITÄÄN ET OLE HUONO RATSASTAJA!!!!!!!!!!!!!!!1

• elpu

Et, sulla on hyvä tasapaino ja refleksit.

• horse 98

sanonta "kun on tippunut sata kertaa niin on hyvä ratsastaja"tarkoittaa kun on ratsastanut niin kauan että on tippunut sata kertaa niin on varmasti hyvä ratsastaja

• möhh

no jos oot vaan neljä vuotta ratsinu niin eihän se ny kauheena oo..kyl sää sielt viel kerkeet muksahella monta kertaa alas!ei se tarkota et ois huono mut se justii et sit ku on sen verran alas tullu niin alkaa tosiaan olla jo tota kokemusta.kaikki ratsastajat tippuu joskus.sitä ny ei varmaan kannata ressata ja murehtia...

• omenahamppari

Se et tippuu 100 kertaa ni on hyvä ei todellakaan tarkota et sillon o hyvä kosk voi tippuu vaik 20 kertaa yhen tunnin aikana jos on vaan kertakaikkian paska ratsastaja!!!!kyl ymmärän jos tippuu mont kertaa jos ratsastaa nuorila ja vaikel hepoil tai jos heppakieltä pahasti tai muut.se on vaan virheist oppii=))et oo kyl huono=))

• teppo tulppu

kaikkiha tietää että ratsastajat himoitsee hevosen lerssistä ja on vittuuntuneita jos joutuu tammalla ratsastamaan, muistutan kumminkin että eläimiin sekaantuminen on rikos! ja tiedä mitä tauteja noin likasissaki elukoissa on! kävelevätki omassa paskassaan!! hyi! ettekä te heppatytöt sen puhtaampia ole! joten vaihda lajia, ratsastus on nolo laji kun nykyään kaikki tietää heppatyttöjen salaisuuden.

• (mestari)ratsataja

no kyll sä vie tiput.. jos oikein kovasti toivot:D ja jos sun teoriaan on uskomista niin mä oon sitte ihan super hyvä kun ekan kerran kun tipuin olin ratsastanu 3kertaa talutuksessa sitte menin yksin ratsastaan ravurilla ja tipuin kaks kertaa samalla rats.kerralla ja käsi poikki:D nyt sitte on jo 11v. ratsastusta takana tuosta ekasta tippumisesta ja on käyty maistamassa sitä hiekkaa kans varmaan sen 100kertaa ja kerran polvikin leikattu:D eli kyll tuut vie lentään kun löydät jonkun pirtsakan ratsun sen väsyneen puksun tilalle:D lupaan sen:) sitten pääset meidän mestareiden kerhoon:D

• joop

Hyvänen aika... ei ratsastuksen taitamista katota siinä miten monta kertaa tuut alas?
      Itse olen tippunut vain noin 4 kertaa 6 vuoden sisällä, minulla on aina ollut hyvä tasapaino ja parempi niin :)

• heppaostos

Se sanonta että kun on tippunut 100 kertaa hevosen selästä niin on hyvä ratsastaja, ei tarkota ihan sitä mitä se antaa luulla. hyvä ratsastaja on vasta kun osaa tulkita hevosta ja toimii sitä kohtaa reilusti, ja niin ettei turhaan nyi ohjista paitsi puolipidätteillä voi mutta ei liian rajusti. Ja ratsastajan kannattaisi tottua myös siihen putoamiseenkin. Itse en ole vuoteen tippunut, viime kesänä tipuin aika monesti kun mulla on huono tasapaino ja menin ravia ilman satulaa niin tipuin noin 7 kertaa :D ja elämäni aikana oon tippunu varmaan jtn 10-15 kertaa hevosen selästä, ja suurin syy siihen on se, että suoraan sanottuna pelkään joskus mennä tietyistä kohdista kentällä jollain tietyllä hevosella, sillä tiedän sen pukittavan tai juoksevan altani pois siinä kohdassa, äitini hevosella sellainen kohta on kentän takaosa :DD

• Murrrrrr...

Mä sanoin kerran kaverille et oon melkein yhtä hyvä ratsastamaan vaikka oon ratsastanu vasta n. puol vuotta. Sit se sano et se on paljon parempi koska on tippunu neljä kertaa. Nii onks toi muka totta?! Ite oon kyllä menny sellasella säpsyllä hevosella joka pomppii pystyyn, pukittelee ja ryöstää. Ja selvisin tippumatta! Se ite tippu siitä kun hevonen vetäs ohjat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      39
      3001
    2. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      34
      2228
    3. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      48
      2149
    4. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      79
      2009
    5. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      54
      1726
    6. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      57
      1469
    7. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      16
      1442
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      45
      1279
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      111
      1186
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      915
    Aihe