Onko mahdollista saada opiskelujen ohella jotakin osasairauspäivärahaa? Eli siis opintotuen lisäksi. Olen tällä hetkellä sairaslomalla b-todistuksella ja alotan mahd. tammikuussa koulun toisessa kaupungissa. Koulumatkojen, vuokran vakuutusmaksun ja ruoan(johon ei oikeastaan edes jää rahaa) jälkeen minulle ei jää euroakaan.
Ajattelin, että millä ihmeellä maksan lääkkeeni ja kelaterapian? :D Kunnan terapia kun kestää meillä vain sen 6kk ja se sopivasti loppuu jouluna.
Opiskelujan ohella sairausapäivärahaa?
7
90
Vastaukset
- Vanhempi Ihminen
Ei osasairaspäivärahalle pääse ymmärtääkseni jos saa Kelan minimisairauspäivärahaa ja sen yhdistäminen opintotukeen lienee todella vaikeaa, sanoisin mahdotonta.
Sinulla on mahdollisuus hakea toimeentulotukea ainakin terveydenhoitomaksuihin. - 321456897
Voit yrittää päästä kuntoutustuelle jolloin sinulle maksetaan kuntoutustukea koulutuksen aikana, mutta tämäkin vain jos olet ollut jo vuoden sairaslomalla.
opintotukea ja sairaslomarahaa ei saa samaan aikaan, koska et ole sairas kyetessäsi opiskelemaan.
Kannattaa sossuun mennä. - fasdsdsdaad
No olen kyllä sairas, mutta opiskelu ja työelämä vaativat eri asioita. Töihin en ole vielä valmis, siksi onkin inhottava tilanne. Nyt minua tuetaan vain jäämään kotiin saikkuamaan. Tällainenhan tämä yhteiskunta on =(
Vuotta en kerkeä olemaan sairaslomalla ennen kuin opinnot alkavat. Plaaah... Minulle muutenkin tällainen kouluun lähteminen on vuosisadan saavutus, kun olen nyt 6kk maannut kotona. Inhottavaa, että tavallaan minua nyt rankaistaan siitä, koska silloin saan vähemmän rahaa kuin mitä nyt saikulla. Ja vielä kun ne rahat eivät riitä mihinkään....
Vielä kun en varmaan voi muuttaa kyseiselle paikkakunnalle opiskelija-asuntoon, koska minulla on niin kovat asuntokriteerit sairauteni tähden. Saan paniikkikohtauksia kerrostalojen ylimmissä kerroksissa :DDD Eli eihän tälläistä valikoivaa mihinkään oteta.- 1353548453132
Miksi et voi mennä sossuun? Jos sinulle jatketaan sairaslomaa, mutta niin että voit käydä koulussa, niin sinun kuuluisi saada apua sosiaalitoimistosta ainakin lääkkeisiisi.
Mitään ylimääräistä et ikävä kyllä saa.
- dasdasasssds
Sossusta en valitettavasti saa rahaa... Tajusin myös, että enhän minä saa mitään, koska minun tulee tietenkin ottaa ensisijaisesti opintolainaa -.- Inhottavaa tuo lainan tuputtaminen.
- 4231432432423
Lääkkeisiin kuuluisi kyllä antaa, riippuen toki mistä lääkkeistä kyse. Jos masennuslääkkeistä, niin oitis sossuun puhumaan uudelleen asiasta.
- kklllk
4231432432423 kirjoitti:
Lääkkeisiin kuuluisi kyllä antaa, riippuen toki mistä lääkkeistä kyse. Jos masennuslääkkeistä, niin oitis sossuun puhumaan uudelleen asiasta.
Kuten aloittaja sanoi, sossusta ei saa mitään rahaa, ellei opintotuen rinnalla ole opintolainaa. Sairauslomaa ei taas voi saada, jos opiskelee - yksikin suoritettu opintopiste lopettaa sairauspäivärahan ja siirtää henkilön takaisin opintuen piiriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194909Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543922Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603493Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362386Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta562284Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084