Opiskelijan toimeentulotuki

ei nimimerkkiä

Hei, kyselisin oliskiko kellään tietoa seuraavanlaisesta asiasta. Olen ollut masennuksen takia vuoden sairauslomalla. Olen siis opiskelija, jolla on pieni tytär. MInulla ei kuitenkaan ole enää edes opintotukioikeutta, koska kaikki kuukaudet on käytetty. Nyt olisi sitten edessä kuntoutustuen haku, mutta vähän skeptinen olen kannattaako sitä edes yrittää, kun olen kuullut ettei sitä kovin helposti myönnetä. Ja jos se myönnetään, niin saanko mielenterveyteni takia yrittää opiskella yhtään? Tuntuu vaan hurjalta maksaa erikoislääkärille todistuksesta, jos sitten ei koko kuntoutustukea myönnetäkään... Tosiaan ainoat tuloni ovat asumistuki, elatustuen minimimaksu ja lapsilisä. Ne riittävät suunnilleen vuokraan. Olisikohan minulla MITÄÄN mahdollisuuksia toimeentulotukeen, jos kuntoutustukihakemus hylätään? Vai päteekö tähän se, että sossu kehottaa ottamaan sitä jotakin sosiaalista luottoa?

Kellään kokemusta tämmösestä opiskelijan tilanteesta? Kiitos!

11

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petu...

Sosiaalisella luotolla ei saa korvata toimeentulotukea. Tee hetimiten hakemus sosiaalitoimistoon toimeentulotuesta.

• hjfjökgdkf

Ei vaan tee hetimiten kuntoutustukihakemus. Toimeentulotuki on se viimesijainen turva niinkuin Petu varmaan "asiantuntijana" tietää.

• Petu...
        hjfjökgdkf kirjoitti:

Ei vaan tee hetimiten kuntoutustukihakemus. Toimeentulotuki on se viimesijainen turva niinkuin Petu varmaan "asiantuntijana" tietää.

Toimeentulotukihakemuksen käsittelyaika 7 arkipäivää. Kuntoutustukihakemuksen käsittelyaika 7 kuukautta. Kuntoutustuen hakeminen ei saa olla ehto toimeentulotuen myöntämiselle.

• ei nimimerkkiä

Kiitos Petu tiedosta! Yritän kerätä voimia paperisotaan :)

• jep jep

Voimat on kuitenkin riittäny lastentekoon.

• ei nimimerkkiä

Eeh, lapsi on kyllä tehty kauan ennen sairastumista masennukseen. Kylläpäs jollaki on taas tehny mieli purkaa omaa pahaa oloaan tuntemattomaan ihmiseen :D

• totuus sattuu

Jollaki on tarvetta puhua totuuksia.

• Kaikil nenä niskassa

Nää "totuudenpuhujat" tunnistaa helposti kadulla.

• yrittäjä

Masennus ei oo mikään sairaus vaan patalaiskojen selitys.
      Kaikenlaiset korvaukset sen perusteella pitäisi lopettaa. Onneksi niitten saaminen. mm. sairauslomakorvauksen osalta on nyt jo oikeita sairauksia vaikeampaa.

Kyllä olis aikanaan sota hävitty, tai ainakin jälleenrakennus jäänyt tekemättä jos masennus olisi silloin jo ollut muotia.

Ja onneksi meillä on mahdollisuus määrätä lääkäriin työterveyslääkärille joka vanhan kansan lääkärinä on mun kanssa samaa mieltä.

• lisää samanlaisia

Masennus on muotisairaus nykyään.Yrittäjä puhuu täyttä asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2773
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2656
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2601
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2561
    5. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      41
      2306
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      101
      2126
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      50
      2022
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      141
      1876
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1715
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      17
      1578
    Aihe