Opiskelijan toimeentulotuki

ei nimimerkkiä

Hei, kyselisin oliskiko kellään tietoa seuraavanlaisesta asiasta. Olen ollut masennuksen takia vuoden sairauslomalla. Olen siis opiskelija, jolla on pieni tytär. MInulla ei kuitenkaan ole enää edes opintotukioikeutta, koska kaikki kuukaudet on käytetty. Nyt olisi sitten edessä kuntoutustuen haku, mutta vähän skeptinen olen kannattaako sitä edes yrittää, kun olen kuullut ettei sitä kovin helposti myönnetä. Ja jos se myönnetään, niin saanko mielenterveyteni takia yrittää opiskella yhtään? Tuntuu vaan hurjalta maksaa erikoislääkärille todistuksesta, jos sitten ei koko kuntoutustukea myönnetäkään... Tosiaan ainoat tuloni ovat asumistuki, elatustuen minimimaksu ja lapsilisä. Ne riittävät suunnilleen vuokraan. Olisikohan minulla MITÄÄN mahdollisuuksia toimeentulotukeen, jos kuntoutustukihakemus hylätään? Vai päteekö tähän se, että sossu kehottaa ottamaan sitä jotakin sosiaalista luottoa?

Kellään kokemusta tämmösestä opiskelijan tilanteesta? Kiitos!

11

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petu...

Sosiaalisella luotolla ei saa korvata toimeentulotukea. Tee hetimiten hakemus sosiaalitoimistoon toimeentulotuesta.

• hjfjökgdkf

Ei vaan tee hetimiten kuntoutustukihakemus. Toimeentulotuki on se viimesijainen turva niinkuin Petu varmaan "asiantuntijana" tietää.

• Petu...
        hjfjökgdkf kirjoitti:

Ei vaan tee hetimiten kuntoutustukihakemus. Toimeentulotuki on se viimesijainen turva niinkuin Petu varmaan "asiantuntijana" tietää.

Toimeentulotukihakemuksen käsittelyaika 7 arkipäivää. Kuntoutustukihakemuksen käsittelyaika 7 kuukautta. Kuntoutustuen hakeminen ei saa olla ehto toimeentulotuen myöntämiselle.

• ei nimimerkkiä

Kiitos Petu tiedosta! Yritän kerätä voimia paperisotaan :)

• jep jep

Voimat on kuitenkin riittäny lastentekoon.

• ei nimimerkkiä