Mä oon vasta 18-vuotias ja oon vasta alkanut miettimään eri uskontojen vaikutusta ihmisiin ja sitä kuinka jotenkin uskonnot vangitsevat ihmiset tavallaan kahleisiin.
Se että uskonnot saavat ihmiset tunteemaan jonkun asian pyhäksi ja tärkeäksi ja antaa elämälle tarkoituksen on mielestäni hieno asia. Mutta kuitenkin kun olen tutkinut eri uskontojen sanomaa ja mitä uskonnot ajattelevat elämisen tarkoitukesta niin on mun mielestäni jotenkin ahdistavaa ajatella, että on nii monta eri suuntaa miten ihmiset tavoittelevat "taivasta" uskontojen avulla. mikä on kaiken tarkoitus?
sanotaan nytten, että muslimi perheeseen syntyy uusi lapsi. lapsi opetetaan pienestä asti elämään uskontonsa mukaisesti ja sillä tavoin kun kuuluu. Näin usein lapsella ei ole omaa valintaa vaa automaattisesti hän tuntee islamin uskon pyhäksi ja oikeaksi tieksi kulkea, koska näin hän on oppinut elämään pienestä pitäen. en tiiä että onko kukaan lukenut sinuhe egyptiläistä mutta mielestäni Mika waltarin sanoma siitä että uskonnot vievät ihmiset hukkaan ja vangitsevat ihmiset ja saavat heidät epätoivoisiksi ja surkeiksi on jotenki ajatuksia herättävä ja tavallaan ahdistava. itse olen syntynyt perheeseen jossa kristin usko on vaikkuttava tekijä meijän suvussa. mun äiti ja täti ja muutenkin koko suku on aika ankariaan uskoskossaan jotenkin. jos koitan ottaa puheeks äitin kanssa siitä kuinka on eri näkemyksiä ja eri uskontoja ja että hekin vaikka nuo muslimit tuntevat oman oppinsa pyhäksi ja oikeaksi niin hän kertoo minulle että se on harha oppi ja paholaisesta ! koita mennä kertomaan jollekkin hinduille että on vain YKSI jumala niin he pitävät sinua hulluna. tiiän että uskontojen takia moni on kuollut ja että uskonnot ovat sotineet kautta historian toisiaan vastaan. minkä takia !? mikä on oikea vastaus. haluan itsekkin tuntea jonkin asian pyhäksi ja jonkin tarkoituksen elämääni, mutta on hankalaa kun tuntuu että kaikki on ristiriidoissa keskenään. haluan uskoa jumalaan johonkin pyhään että saisin mielen rauhan , haluan löytää sen.
ajatteluni on varmaa aika kankeaa koska oon niin nuori ja kokematon , ja sori kaikista kielioppi virheistäni joita olen viljellyt nyytten.
Mutta toivon että saisin keskustella jonkun viisaan kanssa ja toivoin että joku lukisi tämän saarnan :)
elämän tarkoitusta vaan
2
<50
Vastaukset
- Ilman jumalia
Pyhyyden kokemukset eivät edellytä uskoa jumaliin. Huomaat sen kyllä jossakin vaiheessa, ellet ole jo huomannutkin. Olet lukenut hyvän kirjan mutta lue niitä vielä lisää. Hyviä on paljon eikä haittaa vaikka väliin sattuu joku huonompikin, pääasia että luet paljon. Jos suosituksia kaipaat, niin kokeilepa vaikka näitä: Hesse: Lasihelmipeli, Marquez: Sadan vuoden yksinäisyys, ja tietysti Waltarin Johannes ja Mikael -kirjat.
- etsivä löytää
Vastaan sinulle että uskonto orjuuttaa, terve yhteys Jumalaan ja antaa elämälle tarkoituksen, turvallisuuden ja rauhan. Olen ollut uskossani kaunan, ja en edes mainosta mitään kristillistä kuppikuntaa.
Oma neuvoni on sinulle: rukoile, mieti ja tutkaile rauhassa. Kyllä rehllinen kyselijä saa vastauksen ja löytää totuuden!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve523012Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932816On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622678Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.722629Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä962593Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1082189Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1431900Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk631875Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?231757