Millaisia kirjoja olette lukeneet? Onko joku kirja jäänyt erityisesti mieleen? Suositteluja?
Hyviä kirjoja?
15
264
Vastaukset
- lukutoukka
ooh toki jos tykkäät kauhusta ja vampyyreistä (kuulostaa lapselliselta) ni aikuiste kauhu osastolt läytyy Charlaine Harrisin Sookie Stackhouse-sarja (eka osa on veren voima)
No jos tykkäät semmossiiist nyyhkis/rakkauskirjoist ni Johanna Thydellin Katon kokoinen tähtitaivas
ja Emma hambergin Linan yökirja on iha ok. - N3rd g1rl 13
Itse tykkään Replica-sarjasta, AkuAnkasta ja olen lukenut pari manga-kirjaa. Kannattaa kokeilla myös omaa luovuuttansa, itse piirrän sarjakuvia, se on kyllä jännää
Stephen king: Musta torni -sarja oli aika mieleenpainuva.
Nyt luen Mika Waltari: Sinuhe eqyptiläinen ja ihan ok:lta vaikuttaa. Sitä on myös kehuttu todella paljon.Kerranki tääl on joku tosi kiva aihe :33♥
Eli parhaat kirjasarjat mitä oon lukenu, on:
-Twilight, ehdottomasti paras♥ (Kirjottanut Stephenie Meyer)
-Percy Jackson, tosi hyvä sarja ja kertoo Kreikan mytologian jumalista mielenkiintosella tavalla. :) (Kirjottanu Rick Riordan)
- Georgia Nicolsonin salatut elämät. Ainaki 10-osane kirja sarja, tosi mahtava ja hauska ♥
Siinä nyt oli ne mitkä tuli ekana mieleen..
ps. Lisäks oon kuullu et Jacqueline Wilsonin kirjottamat kirjat on ihan huippuja ^.^♥- mä vaa
Deborah Spungen - Nancy, Legs McNeil & Gillian McCain - Please kill me (punkin sensuroimaton esihistoria), Seita Parkkola & Niina Repo - Jalostamo, Seita Parkkola - Usva, no juu, tosa ny pari:)
- Sikariporras
Ilkka Remes, erityisesti mieleen jäi Ikiyö.
- asdgalamblöö
Brandon Mull: Myyttihovi
On ihan mahtava sarja, odotan innolla vikaa osaa:) - vapaudenkaipuu
Kylhän mie tyksiin lukea. Mieleenpainuvimpii kirjoi mitä oon lukenu on ollu Donna Tarttin Jumalat juhlivat öisin, Audrey Niffeneggerin Aikamatkustajan vaimo, Alexandre Dumasin Monte Criston Kreivi, Coelhon Veronika päättää kuolla ja sit jos sanois virelää Deborah Spungenin Nancyn.
Suomalaisesta jos tykkää ni Terhi Rannelan Taivaan tuuliin on ihana, se on nuortenkirja eli sopii sellasillekin, jotka ei niin hirveästi lueskele ^^ - 34553453453
ehdottomasti ''saatana saapuu moskovaan''. ihan tajuttoman hyvä.
- Samuel Vimes
Ulkomaisista kirjailijoista pidän kenties eniten Terry Pratchettistä, hänen kirjoissaan on huumoria. kotimaisista Ilkka Remeksen romaanit ja A.W. Yrjänän runokirjat ovat mahtavia.
Kiitos vastauksista :) Parhaimpia kirjoja mitä itse olen lukenut, ovat ehdottomasti Harry Potterit. Lapsena luin Stacy Schiffin Kleopatran, se kirja jäi mieleen erittäin hyvänä lukuelämyksenä. Yllättävän hauska kirja jonka vastikään luin on Juha Vuorisen Juoppohullun päiväkirja.
mrfrasier kirjoitti:
Juoppohullun päiväkirjasta on toinenkin osa. Oletko lukenut?
En ole vielä. Anna Janssonilla on myös hyviä kirjoja, esim Haudankaivaja.
- kirjahullu1
paras kirjasarja, jonka oon lukenu on Perillinen. (eka osa on Eragon). sen on kirjottanu Chritopher Paolini.
- tumbelos
ilkka remekset on hyviä. Sitten tää Percy Jackson kirjasarja ja joku graalin malja kirja sarja
ne on ihan hyviä nuortenkirjoja
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama215003Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634026Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve733593Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732688Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472453Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602338Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632123Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272097- 1341623
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505