Hei,
Elikkäs, olen ihastunut erääseen komeaan, nuoreen mieheen, joka opiskelee kanssani samassa paikassa. Olen jo pitkälle aikuinen, mutta silti en oikein tiedä, miten tällaisessa tilanteessa tulisi toimia, ja kuinka voisin lähestyä ihastustani.
Me emme siis tunne keskenään toisiamme emmekä näe kuin aina silloin tällöin " koulun" käytävällä, mutta silti mies on jäänyt mieleeni ja huomaan, että hänkin katselee minua. " Tutustumisemme" on siis jäänyt pelkästään katseiden tasolle, mutta en haluaisi jättää tilaisuutta käyttämättä, jos olisi pienikin mahdollisuus , että meistä voisi joskus tulla jotain.
Siis te, viisaat, flirttailun ja rakkauden asiantuntijat: Kuinka voisin tilanteessani edetä ja osoittaa miehelle selvemmin kiinnostukseni? En ole tavannut häntä koskaan opiskelupaikkamme ulkopuolella( esim.baarissa), joten ainakin näillä näkymin tutustumisen tulisi tapahtua selvin päin,ilman minkäänlaisia ennakkotietoja, mikä ei ole helppoa. En edes tiedä, onko kyseinen tapaus vapailla markkinoilla, mutta ottaisin siitä mielelläni selvää! Neuvoja, kiitos!:)
Mitä tehdä ihastukselle opiskelupaikalla?
52
2469
Vastaukset
- neuvoja.
Aloita siitä, että seuraavan kerran tavatessanne käytävällä hymyilet hänelle ja katsot vähän pidempään häntä silmiin. Jos rohkenet, voit myös sanoa jotain hauskaa, ihan mitä tahansa. Se auttaa alkuun. Tavoitteena on tietenkin, että jäätte juttelemaan enemmänkin. Sitten kun niin tapahtuu, koeta johdatella puhetta siihen malliin, että saatte sovituksi jonkin tapaamisajan, vaikka kävelyn tai kahvilakäynnin tms. merkeissä. Ja kyllä mieskin avittaa tilanteessa, jos on vähänkään sinusta kiinnostunut. Kannattaa yrittää, sillä tuollaista hyvää tilaisuutta ei pidä jättää käyttämättä! Ja selvinpäin on paljon parempi aloittaa. Onnea matkaan :) :)
- Suncrusader
Miehenä ja kokemuksen kautta sellaisen neuvon voisin antaa, että pelkkä jatkuva hymyily tai kerran bussivuoroista kysyminen ei anna selvää kuvaa kiinnostuksesta eli kannattaa ehdottaa jotain konkreettista jos haluaa, että juttu etenee.
Kerran itselle kävi niin, että sain ehdotettua yhdelle tuntemattomalle naiselle, että käytäisiin pelaamassa tennistä yhdessä, nainen ilahtui ja käytiin muutaman kerran pelaamassa, mutta myöhemmin selvisi, että nainen oli varattu. Suostui siis vain, koska halusi pelikaverin. Itse kävin pelaamassa vain mahdollisen suhteen toivossa :D - 1+15
Jos tunnet edes nimen ja teillä on edes jotain yhteisiä tuttuja, niin voit varmaan pyytää feisbuukkaveriksi. Siitä sitten vaan tykkäilet ja pistät kommenttia ja muuten väännät jutun juurta...
- matleena222
Sehän tässä pahinta onkin, kun en tiedä edes hänen nimeään, eikä meillä taida olla yhteisiä tuttujakaan, sillä opiskelemme aivan eri aloja.
Äsh, elämä on vaikeaa! Kumpa saisikin ihmisen, jonka haluaisi ja se olisi sitten siinä, eikä tarvitsisis miettiä tällaisia.- vapaa nuorimies
Hmm... jos saan kysyä, niin minnepäin Suomea tämä menee? Itselläni on nimittäin aika lailla samanlainen tilanne kuin sinulla.
Tai kerro vaihtoehtoisesti jotain tuntomerkkejä itsestäsi tai tästä ihastuksestasi tai vaikka molemmista.
- mävaan000
Ei muuta ku näytät ihastuksesi selvästi! Mitään ei saa, jos ei yritä. Ja jos yrittää, voi saada juuri sen, mitä eniten haluaa!:)
- matleena222
Vapaa nuorimies: Minne päin Suomea haluaisit tämän menevän?:)
- asdsaklouj
Itä-Suomeen
- vapaa nuorimies
Sinnepäin tietenkin, missä minä olen. :)
En tiedä, viitsinkö ainakaan vielä kertoa paikkaa, missä olen, sillä tulenkohan muuten paljastaneeksi itseni. Tosin kyllä se erittäin epätodennäköistä on, että tämä nuori nainen, jota tarkoitan, lukisi näitä viestejä. :)
- gggfsfgssgsffsfsf
mulla on aivan sama tilanne!
- toinen mies
Oletko mies vai nainen?
- itsekin vapaa
gggfsfgssgsffsfsf: Jos olet nainen, niin kertoisitko jotain lisää tästä tilanteestasi?
- gggfsfgssgsffsfsf
toinen mies kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
nainen
- toinen mies
gggfsfgssgsffsfsf kirjoitti:
nainen
Kerroppa siinä tapauksessa jotain lisää itsestäsi, tästä ihastuksestasi tai tilaneestasi.
- gggfsfgssgsffsfsf
toinen mies kirjoitti:
Kerroppa siinä tapauksessa jotain lisää itsestäsi, tästä ihastuksestasi tai tilaneestasi.
kerropa sinä vaihteeksi jotain ;)
- toinen mies
gggfsfgssgsffsfsf kirjoitti:
kerropa sinä vaihteeksi jotain ;)
No kerronpa sitten minäkin pituuteni, kun tässä ketjussa näköjään sitä on jo tuntomerkkeinä käsitelty.
Oma pituuteni on muuten myös jonkin verran yli 180 cm. Sopiiko sinun ihastuksesi tuntomerkkeihisi?
- matleena222
Kiva tietää, että muitakin on samassa veneessä.:) Vapaa nuorimies: vihjeenä, että asun ei- niin- isolla paikkakunnalla..
- vapaa nuorimies
Vai niin. No eipä taida siinä tapauksessa olla meillä samasta tapauksesta kyse, mikäli asuinpaikkakuntasi ja opiskelupaikkakuntasi ovat samoja. Toisaalta, jos tarkoitat "ei niin isolla paikkakunnalla" sellaista paikkaa, johon käytät vertailukohtana Helsinkiä, niin silloin varmaan Suomessa ovat lähes kaikki paikkakunnat sellaisia. Mutta arvelisin kuitenkin, että tarkoitat suomalaisessa yleisessä mittakaavassa "ei niin isoa paikkakuntaa".
Hmm... Haluaisitko kertoa millaisessa koulussa tämä sinun tapauksesi tapahtui (AMK, korkeakoulu, yliopisto vai jokin muu)?
Joka tapauksessa onnea matkaan kuitenkin sinulle sen ihastuksesi kanssa. :)
- vapaa nuorimies
Matleena222: Oletko enää täällä? Antaisitko vielä jonkin vihjeen tapaukseesi liittyen? Eivät meidän tapauksemme varmaan samoja ole, mutta olipa tulos mikä hyvänsä, asiaan olisi mukava saada varmuus. :)
- sivustaseuraaja
Matleena varmaankin turhautui kun sinä et anna hänelle mitään vihjeitä, odotat vain hänen kertovan itsestään. Jospa sinä vapaa nuorimies vaikka kertoisit miltä paikkakunnalta olet, niin ehkäpä hänkin innostuisi taas kirjoittelemaan.
- 2h65e6j
Mikä ihme siinä on että pitää aina tivata "tuntomerkkejä".
Jotenkin säälittävää jauhamista ja arvausleikkiä puolin ja toisin.
Ottakaa itseäänne niskasta ja perseestä kiinni ja menkää juttelemaan ihastuksellenne älkääkä viikkotolkulla leikkikö täällä naurettavine vihjeinenne.- sivustaseuraaja2
Eihän tämä ketju ole vielä edes viikon vanha.
- dsghfdh45744
Sen sijaan, että arvuuttelet täällä joskos "vapaa mies" olisi 0.0001:n todennäköisyydellä tämä kyseinen mies, mene rohkeasti puhumaan miehelle tosielämässä. Voit vaikka sanoa ihan suoraan samat asiat, jotka kirjoitit avausviestiin. Eivätköhän useimmat miehet suhtaudu positiivisesti tuollaiseen huomioon, vaikka olisivat varattuja/ei muuten vaan nappaisi. Ja jos ei suhtaudu, niin silloin on paskapää ja onkin parempi ettei tullu sovittua mitään.
- ooppilaas
no mennäänpä sitten itse asiaan eli oletkos sinä vanhempi nainen kenties opettaja?
- keskustelija10
Ei kai aloittaja ole ainakaan minun tietääkseni missään maininnut, että hän olisi vanhempi nainen?
- ooppilaas
no ei ei mutta etsittyä henkilöä vanhempi. joku 25 tai vastaava
- matleena222
Mielenkiintoista keskustelua käyty näköjään sillä aikaa, kun en ole täällä käynyt. Onhan se aika epätodennäköistä, että juuri kyseinen henkilö pyörisi näillä palstoilla, mutta sinä vapaa nuorimies - nimimerkillä kirjoittanut, anna vaan itsestäsi jotain tuntomerkkejä, jos haluat:,jopsa asia selviäisi sitten:)
- keskustelija10
Ei minun tietääkseni aloittaja ole maininnut mitään tällaistakaan.
- vapaa nuorimies
matleena222 kirjoitti:
Mielenkiintoista keskustelua käyty näköjään sillä aikaa, kun en ole täällä käynyt. Onhan se aika epätodennäköistä, että juuri kyseinen henkilö pyörisi näillä palstoilla, mutta sinä vapaa nuorimies - nimimerkillä kirjoittanut, anna vaan itsestäsi jotain tuntomerkkejä, jos haluat:,jopsa asia selviäisi sitten:)
Nyt tiedän. Kertoisitko, milloin viimeksi näit tämän ihastuksesi? Se saattaisi kertoa minulle jo aika paljon, mahdollisesti jopa kaiken oleellisen.
- wefcvtynyuh
vapaa nuorimies kirjoitti:
Nyt tiedän. Kertoisitko, milloin viimeksi näit tämän ihastuksesi? Se saattaisi kertoa minulle jo aika paljon, mahdollisesti jopa kaiken oleellisen.
miksei se jo voi vaan kertoo vaan pitää esittää mysteeri naista? kunnon trolli saatana varmaan nautii jo tästäkin tilanteesta
- vapaa nuorimies
matleena222 kirjoitti:
Okei. Annan erään tuntomerkin. Olen pituudeltani 180cm-185cm välissä. Sopiiko ollenkaan tämä tuntomerkki?
- nuori ja hukassa
vapaa nuorimies kirjoitti:
Okei. Annan erään tuntomerkin. Olen pituudeltani 180cm-185cm välissä. Sopiiko ollenkaan tämä tuntomerkki?
Moi vapaa nuorimies :) En ole Matleena, mutta voisin kirjoittaa sanasta sanaan kuten hän. Kouluni sijaitsee pääkaupunkiseudulla, kuten luonnollisesti myös ihastukseni koulu. Tämä ihanan katseen omaava mies on juuri samanpituinen kuin sinä ja hiuksistaan tumma. Harmittaa, että tuskin näen tätä söpöä enää tämän vuoden puolella. Täytyy vaan toivoa, että hän on samoilla kursseilla kanssani myös ensi vuonna... Tuskin olet hän, mutta jostain syystä halusin silti vastata tähän :) Onnea metsästykseen :)
- vapaa nuorimies
nuori ja hukassa kirjoitti:
Moi vapaa nuorimies :) En ole Matleena, mutta voisin kirjoittaa sanasta sanaan kuten hän. Kouluni sijaitsee pääkaupunkiseudulla, kuten luonnollisesti myös ihastukseni koulu. Tämä ihanan katseen omaava mies on juuri samanpituinen kuin sinä ja hiuksistaan tumma. Harmittaa, että tuskin näen tätä söpöä enää tämän vuoden puolella. Täytyy vaan toivoa, että hän on samoilla kursseilla kanssani myös ensi vuonna... Tuskin olet hän, mutta jostain syystä halusin silti vastata tähän :) Onnea metsästykseen :)
Joo. Kirjoituksestasi kävi ilmi, että meillä "nuori ja hukassa" ei ole samasta tapauksesta kyse. Mutta onnea sinullekkin metsästykseen. :)
Matleena222:n tapauksesta olisi mukava kuulla lisää. :)
- sinnepäinjuu
no onko sen paikkakunnan nimessä kolme i kirjainta?
- .......
Tää ei taida mennä ihan oikeeseen paikkaan mutta yritetään nyt kuitenkin.
Eli olen naiseton mies, seurustelua ei ole koskaan ollut, edes juuri koskaan en ole puhunut tytölle muita kuin "pakollisia" asioita. En yksinkertaisesti tiedä mitä sanoa kellekkään, eikä kukaan tyttö mullekkaan puhu, varmaan juuri sen takia koska en osaa keskustella.
Paitsi, eräs opiskelupaikallani oleva tyttö, jonka "tunnen" on joskus sattunut sanomaan juuri MINULLE jotain "piristävää", "mukavaa", "satunnaista jauhantaa" vaikka en ole itse mitenkään uskaltanut sanoa mitään, ainakaan aloittaa keskustelua.
"Keskustelut" on jäänyt lyhyiksi, lähinnä vastaus kysymykseen tyylisiksi tai toteamuksiksi, koska en edelleenkään tiedä mitä sanoa.
Erästä yhtä lausetta viimevuonna mietiskelin kuukausia, "entä jos" ... "mitä jos olisin osannutkin vastata erillä tavalla" , Mitkään näistä ei ole ollut mitään suoria vihjailuja vaan lähinnä sitä jauhantaa.
Esimerkiksi vaikka, onko hyvää ruokaa tms. Sanottakoon että koskaan kukaan tyttö ei ole noin minulle puhunut, mainittakoon vielä että paikalla on yleensä muitakin "tuttuja" eli miksi juuri minä?
Aika vastakin oli yksi juttu missä hän kiinnitti minuun edes pientä huomiota, mutta ei siitä sen enempää.
Kahdenkesken haluaisin nähdä hänet, koska on todella outoa jos minä aloittaisin yhtäkkiä keskustelun, koska yleensä olen vain hiljaa, koska en keksi sanottavaa. Sanoisin vielä että minulle ainakin kyseinen ihana tyttö kelpaisi.
Olisiko tyttö edes jollain tavalla juuri minusta kiinnostunut VAI onko tyttö niin hyväntahtoinen että haluaisi jollain tavalla muistaa joukon hiljaistakin porukkaa, sillä muut eivät sitä tee...
Olenko hirvittävän epätoivoinen ja yritän tehdä tosi pienistäkin asioista jotain merkittävää, koska mitään suurta ei minulle koskaan ole tapahtunut.
Kaikki jää arvailujen varaan sillä en näe häntä missään enää kovin useasti, enkä varsinkaan koskaan kahdenkesken ilman kuulevia korvia. Olisi silti kiva tietää mitä mieltä tästä ollaan, itse olen liian huono ottamaan selvää. - x
Tuntuu aika tutulta tilanteelta. Onko kaupunkina Lahti?
- ....
Onneksi ei.
- vappaa
Hei matleena222. Kertoisitko mikä kaupunki on kyseessä, niin tietäisin olenko itse vielä "pelissä mukana".
- vappaa
Tietoa kaupupngista odotellaan!!
- vappaa
siis kaupungista
- matleena222
vappaa kirjoitti:
siis kaupungista
Kerroppas sinä vapaa mies, missä kaupungissa asut.:) Et ole nimittäin paljastanut itsestäsi vielä juuri mitään.:/
- vappaa
Etelä-Suomen läänissä...
- vappaa
entä missä sinä, matleena222?
- 6e48ku7tilyiuöo
ootte te kyllä pellejä :D
ämmä ei edes kaupunkia ole kertonut ja 40 viestiä jo ketjussa..
LOL - ei kannata
Toista voi katsella monestä syystä. Voipi jopa olla ettei hän ole edes susta kiinnostunut. Joskus toinen saattaa katsoa, kun ihmettelee miks sä katsot häntä. Voihan olla ettei se mies pidä susta. Kannattais ainakin miettiä vähän aikaa ennen kuin menee nolaamaan itsensä. Jos se mies olis susta kiinnostunut, niin kai hän olis jo jotain tehnyt sen asian suhteen. Ei kaikki miehet ole ujoja tutustumaan heitä kiinnostavaan naiseen. Sun kannattaa ottaa tosiaan huomioon se ettei kaikki katseet ole kiinnostusta täynnä vaan voi olla jo inhoakin sen katseen takana. Tyyliin ett mitä sä tölläät jne...
- ujo ja ihastunut
"Voipi jopa olla ettei hän ole edes susta kiinnostunut."
Asia voi olla niin, mutta asia voi olla toisinkin.
"Kannattais ainakin miettiä vähän aikaa ennen kuin menee nolaamaan itsensä."
Eihän siinä tule itseään nolattua, mikäli toinen onkin kiinnostunut. Eikä välttämättä tule itseään nolattua siinäkään tapauksessa, vaikka toinen ei olisikaan kiinnostunut. Vaikka heistä ei tulisikaan seurustelevaa paria, niin voihan olla, että heistä tulee kuitenkin ystävät. Ystävyyskin on hyvä ja tärkeä asia elämässä.
"Jos se mies olis susta kiinnostunut, niin kai hän olis jo jotain tehnyt sen asian suhteen. Ei kaikki miehet ole ujoja tutustumaan heitä kiinnostavaan naiseen."
Osa miehistä kuitenkin on niin ujoja, että vaikka ovat äärettömän kiinnostuneita naisesta, niin eivät kuitenkaan uskalla tehdä asian eteen mitään. Mistäs tiedät, ettei tämä mies olisi juurikin niin ujo?
Ujolla ihmisellä saattaa olla erittäin korkea kynnys kertoa ihastumisestaan ihastuksen kohteelle, vaikka kohde olisi tuttu. Kynnys on vielä korkeampi, kun kyseessä on tuntematon kohde, josta ei tiedä yhtään mitään, eikä niitä kahta tärkeintä kysymystä, että onko ihastus vapaa ja onko ihastus kiinnostunut.
"Sun kannattaa ottaa tosiaan huomioon se ettei kaikki katseet ole kiinnostusta täynnä vaan voi olla jo inhoakin sen katseen takana. Tyyliin ett mitä sä tölläät jne... "
Voihan asia tietenkin olla näinkin, mutta voi asia olla täysin toisinkin. Katseita voi olla joskus hyvin vaikea tai jopa mahdotonta tulkita.
- vapaa nuorimies
Matleena222. Oletko vielä täällä? Jos olet, niin haluaisitko vastata noihin kahteen mainitsemaani tuntomerkkiini? Eli milloin olet viimeksi nähnyt tämän ihastuksesi? Ja sopiiko aiemmin ilmoittamani tuntomerkki itsestäni, eli pituuteni ollenkaan sinun ihastukseesi? :)
- vapaa nuorimies
Matleena222: Jos jostain uskomattomasta syystä minä sattuisin olemaan se sinun ihastuksesi, niin sanonpa sen verran, että minulle saa tulla juttelemaan aivan vapaasti. :)
- Matleena222
Hei vapaa nuori mies,
Asun Pohjois- Suomessa. Sinä varmaan etelämpänä?- pohjoisen poika
Kuinkas pohjoisessa ollaan? Ja kertoisitko jonkin tuntomerkin tai jotain tuntomerkkejä itsestäsi ja/tai ihastuksestasi tai kertoisitko jotain muita asiaan liittyviä tuntomerkkejä?
- Vapaa nuorimies
Mielenkiintoista. Kerro Matleena222 lisää.
- pakko kysyä
Jos aloittaja on vielä paikalla, niin pakko kysyä: Onkos juttusi edistynyt mitenkään näiden kuluneiden kuukausien aikana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama837391Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1136072Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1494240Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2252916Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?362870Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.782846Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta852560Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl902298- 1862209
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko431686