kukkatapetteja ja korulauseita
rakastumista väärin
horoskooppimerkein
unessa selitetyin termein
yrttiteet ja ylioppilaskeksit
maisema joka ei vaihdu yöksi
posliiniastioina kilisevät sanat
kasvava jukkapalmu kohisten
toisin ei voisi olla
pöytä hyötykäytössä
myötähäpeäpäivää
jalat ristissä odotellen
Tapaamistiheys villitsee
11
86
Vastaukset
- *MURUKULTA*
Morjens r_r
Otsikkosi saa jo hymyn huulille ja..
.."toisin ei voisi olla
pöytä hyötykäytössä
myötähäpeäpäivää
jalat ristissä odotellen"
Ja runosi.... :)
Mää mittään tiiä, mut....
Minulla kun tulee näitä omia sisäisiä 'tuntemuksia'...
kun avaan jonkun kirjoituksen, kuten nyt,,
voi tässä, jos äkkiä ajattelee, napata, että olet onnellinen.. ;)- rahvaanrunoilija
Hei:) Joo, onnellinen olen, tunnustan!
Olin miettinyt aihetta viikonlopun aikana, mutta ei ollut sopivaa hetkeä kirjata ajatuksia ylös.. laitoin vain paperille stilisoimatta sen tietyn tuntemuksen, ajattelin että muokkaan siitä jotain.. mutta tämä oli jotenkin niin hauska tuollaisenaan, että pakkohan tälle on nauraa..
Otsikoiden keksiminen tuottaa ajoittain vaikeuksia.. mieleen tuli "tiheys", sehän liittyy jotenkin kemiaan, jossa en koskaan ole ollut haka.. täällä vaikutti joskus runoilijatar, jolla oli aika villejä otsikoita tyyliin: "Neutronien graafinen hämärä".. Yritin hakea jotakin samansuuntaista, koska mielestäni sopii tunnelmaan.
Hmm.. tätä runoa on mahdoton tulkita tai jos yrittää, niin taatusti menee pieleen. Ainakaan minä en siihen pysty.
Tuosta sain ajatuksen, että seurassani saa kokea myötähäpeää, sillä olen päättänyt jatkossa kotona nauttia kuohuviiniä mukeista. Olen kyllästynyt tapasäädöksiin ja turhiin tavaroihin kaapeissa.- rahvaanrunoilija
Viikonloppuna kävin keskusteluja, kun olin vierailuilla.. ympäri maata olen ollut huomaavinani naistyöntekijöiden yhtäläisiä nykyongelmia alalla kuin alalla:
1) Jokaisella työpaikalla on tapahtunut viimeaikoina jonkinlainen muutos.
2) Tämä muutos on AINA muutos huonompaan.
3) KAIKKI osastolla ovat muutoksen takia ylityöllistettyjä ja stressaantuneita.
4) Esimies on täysi pölvästi.
Työelämän ilmastonmuutos on mielenkiintoinen aihe sinällään, mutta n. sadannen samanlaisen puheenvuoron uuvuttamana huomasin ajatusteni askartelevan muualla, huomasin ajattelevani runomuodossa.
Juot kuoharin mukeista ja kahvin kuohuviinilaseista? Täytyy antaa tunnustusta, että et vain puhu elämän yksinkertaistamisesta vaan otat asiaksesi tehdä konkreettisia toimia. Jos tietää oikean etiketin ja silti päättää toimia toisin, sehän on tietoista sääntöjen rikkomista ja näinollen hyväksyttävää. Heikot ovat etiketin orjia! rahvaanrunoilija kirjoitti:
Viikonloppuna kävin keskusteluja, kun olin vierailuilla.. ympäri maata olen ollut huomaavinani naistyöntekijöiden yhtäläisiä nykyongelmia alalla kuin alalla:
1) Jokaisella työpaikalla on tapahtunut viimeaikoina jonkinlainen muutos.
2) Tämä muutos on AINA muutos huonompaan.
3) KAIKKI osastolla ovat muutoksen takia ylityöllistettyjä ja stressaantuneita.
4) Esimies on täysi pölvästi.
Työelämän ilmastonmuutos on mielenkiintoinen aihe sinällään, mutta n. sadannen samanlaisen puheenvuoron uuvuttamana huomasin ajatusteni askartelevan muualla, huomasin ajattelevani runomuodossa.
Juot kuoharin mukeista ja kahvin kuohuviinilaseista? Täytyy antaa tunnustusta, että et vain puhu elämän yksinkertaistamisesta vaan otat asiaksesi tehdä konkreettisia toimia. Jos tietää oikean etiketin ja silti päättää toimia toisin, sehän on tietoista sääntöjen rikkomista ja näinollen hyväksyttävää. Heikot ovat etiketin orjia!Omia huomioita.. Säästötoimet ovat johtaneet siihen, että valtiolle ei enää saada jonkin tietyn alueen ammattilaisia eläkkeelle siirtyvien tilalle, kun ei olla viime vuosina muistettu perehdyttää ihmisiä aiheeseen. Eli tulee tilanteita, joissa asiat viivästyvät..
Olen nähnyt ihmisiä, jotka tekevät töitä oman jaksamisen äärialueilla ja lopulta lähtevät ovet paiskoen toisiin töihin. Olen myös nähnyt ihmisiä, jotka eivät ole ikinä tehneet kunnolla töitä ja ruikuttavat suureen ääneen.
Esimies ei ole pölvästi. Korvaan sen sanalla hallinto. Silloin kuin hallinto paisuu suuremmaksi kuin asiaosaaminen. Silloin hallinto tulee sokeaksi sille, minkä takia se on luotu.
Omalla alalla EU:hun liittymisen myötä työnlaatua on huononnettu ja osittain siirrytty tekemään tyhjänpäiväisyyksiä riittämättömillä resursseilla. Kun kaiken pitää olla yhteismitallista ilmasto-oloista ja maaperästä huolimatta, niin tehdään liiaksi kompromisseja. Täytetään direktiivien vaatimuksia, mutta unohdetaan se, mikä on tärkeintä.
Kahvia en juo, vaikka veneessä on perkolaattori ja ekspressokeitin ystäviä varten :). Koti on minua ja niitä ystäviä varten, joita sinne kutsun. Ei siis tule olemaan esittelykohde.brutsparklingwine kirjoitti:
Omia huomioita.. Säästötoimet ovat johtaneet siihen, että valtiolle ei enää saada jonkin tietyn alueen ammattilaisia eläkkeelle siirtyvien tilalle, kun ei olla viime vuosina muistettu perehdyttää ihmisiä aiheeseen. Eli tulee tilanteita, joissa asiat viivästyvät..
Olen nähnyt ihmisiä, jotka tekevät töitä oman jaksamisen äärialueilla ja lopulta lähtevät ovet paiskoen toisiin töihin. Olen myös nähnyt ihmisiä, jotka eivät ole ikinä tehneet kunnolla töitä ja ruikuttavat suureen ääneen.
Esimies ei ole pölvästi. Korvaan sen sanalla hallinto. Silloin kuin hallinto paisuu suuremmaksi kuin asiaosaaminen. Silloin hallinto tulee sokeaksi sille, minkä takia se on luotu.
Omalla alalla EU:hun liittymisen myötä työnlaatua on huononnettu ja osittain siirrytty tekemään tyhjänpäiväisyyksiä riittämättömillä resursseilla. Kun kaiken pitää olla yhteismitallista ilmasto-oloista ja maaperästä huolimatta, niin tehdään liiaksi kompromisseja. Täytetään direktiivien vaatimuksia, mutta unohdetaan se, mikä on tärkeintä.
Kahvia en juo, vaikka veneessä on perkolaattori ja ekspressokeitin ystäviä varten :). Koti on minua ja niitä ystäviä varten, joita sinne kutsun. Ei siis tule olemaan esittelykohde.Vaikka nyt mietinkin iloisia asioita. Varasin lentoliput kahdelle eri matkalle ensi vuodeksi ;).
- rahvaanrunoilija
brutsparklingwine kirjoitti:
Vaikka nyt mietinkin iloisia asioita. Varasin lentoliput kahdelle eri matkalle ensi vuodeksi ;).
Niin, työnantajakin voisi ruusumaalailun sijaan laittaa rehellisesti työpaikkailmoituksiinsa: "Etsimme joukkoomme vahvistusta tekemään tyhjänpäiväisyyksiä riittämättömillä resursseilla".
Perkolaattori? Ystäviesi tähden toivon, ettei se ole minkäänsortin kidutusväline vaan kahvinkeittoon liittyvä aparaatti... Itse asiassa ei olisi hullumpi idea tehdä kodistaan esittelykohde.. juuri luin lehdestä, että venäläiset eivät saa Suomessa kulutettua niin paljon rahaa kuin haluaisivat.. takuulla heitä kiinnostaisi maksaa siitä, että pääsevät tutustumaan tyypilliseen suomalaiseen kotiin, pääsymaksuun voisi sisältyä tervetuliaiskuohari ja kuppi ekspressoa.
Hauskaa matkojen odotusta:) Veikkaan Reykjavikia ja New Delhiä. rahvaanrunoilija kirjoitti:
Niin, työnantajakin voisi ruusumaalailun sijaan laittaa rehellisesti työpaikkailmoituksiinsa: "Etsimme joukkoomme vahvistusta tekemään tyhjänpäiväisyyksiä riittämättömillä resursseilla".
Perkolaattori? Ystäviesi tähden toivon, ettei se ole minkäänsortin kidutusväline vaan kahvinkeittoon liittyvä aparaatti... Itse asiassa ei olisi hullumpi idea tehdä kodistaan esittelykohde.. juuri luin lehdestä, että venäläiset eivät saa Suomessa kulutettua niin paljon rahaa kuin haluaisivat.. takuulla heitä kiinnostaisi maksaa siitä, että pääsevät tutustumaan tyypilliseen suomalaiseen kotiin, pääsymaksuun voisi sisältyä tervetuliaiskuohari ja kuppi ekspressoa.
Hauskaa matkojen odotusta:) Veikkaan Reykjavikia ja New Delhiä.Islanti kiinnostaisi, mutta myös Barcelona, Krakova, Lontoo jne.. Perkolaattori on se vanhanajan kahvinkeitin, jota pidettiin hellalla ja se pulputti kahvin valmistuessa :). Entäs jos koti ei ole tyypillinen?
- rahvaanrunoilija
Ok, kiitos tiedosta, ukillani taisi olla sellainen.. ja se kahvin makukin oli aika poikkeava normaalista suodatinliemestä.
Epätyypillinen koti kiinnostaisi kotimaisiakin ihmisiä. Onhan noita kotimuseoita. Lapissa maksetaan siitä, että saadaan juoda kahvia pahkakupista.. mikseivät maksaisi samalla logiikalla siitä että voivat juoda kuohuviiniä kahvimukista? Viitaten uusimpaan runoosikin.. jos ei nyt ärsytä, niin ainakin ihmetyttää ihmisten rahankäyttö, se on välillä vailla logiikkaa. En ole yrittäjä, mutta miettinyt sitäkin vaikeutta kun ei voi tietää mitä ihmiset haluavat ja mitä eivät. Poikkeuksena siunatut venäläiset, jotka tuhlaavat säkkikaupalla rahaa kaikkeen. - kaukainen.vaeltaja
Tästä minä pidän: puhdasta tajunnanvirtaa. Etenkin "posliiniastioina kilisevät sanat" on lempilauseeni, sellainen runon taitekohta.
- rahvaanrunoilija
Kiitos paljon asiantuntevasta kommentista. Omasta mielestänikin kyseinen lause oli eräänlainen avain; sen muodostuttua saatettiin puhua jopa mukiinmenevästä runosta.
Tajunnanvirta oli "pakon sanelema" tyylivalinta. Teehetkeä tässä kuvaillaan, eikä tästä runosta saa selville kuvataanko tässä runon kertojan sielun haltioitumista henkevästä ilmapiiristä vai ajatusten karkailemista läheiseen pubiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve523012Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932816On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622678Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.722629Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä962593Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1082189Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1431900Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk631875Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?231757