Olen tässä lueskellut aikalailla jo kirjoitettuja neuvoja muille akustisen kitaran hommajille. Lukeminen lisäsi vain kysymyksiä eikä vastauksia niinkään...
Kysyisinkin nyt, että millaista kitaraa suosittelisitte pienelle naisihmiselle? Olen 165 pitkä ja siro. Syliin ei siis kovin suurta soitinta mahdu. Teräskielisen meinasin hommata jokatapauksessa. Tykkään soinnista enemmän kuin nailonkielistä. Kansi ilmeisesti täytyy olla kokopuuta? Soitin tulisi vaan laulun säestykseen ja sormin näppäiltäväksi. Kotona soitettavaksi. Ihan hirveästi ei ole soitosta kokemusta... Ekaa kitaraa siis ollaan hankkimassa. Millainen koppà? Itse olin miettinyt d-koppaista.
Tällä kertaa on hieman turha sanoa että mene musiikkikauppaan kokeilemaan kun sellainen löytyy vasta 150 km päästä.... Netistä siis olisi tarkoitus tilata esim. thomann sivulta. Laittakaa mielipiteitänne ja vaikka linkkejä ehdotuksista! Kiitos jo etukäteen :)
Ps:hyvää Joulun odotusta!
Neuvoa akustista kitaraa hankittaessa!
1
59
Vastaukset
- Muusikko porist
Jaahas. Ekaks sanoisin et jos olet hankkimassa ensimmäistä kitaraa ja sulla ei ole soitosta paljoo kokemusta niin kannattaa hankkia kitara jonka hinta luokka on 100-200€ jos esim. kyllästyy soittamiseen. Netistä ei kannata tilata koska et voi tietää miten kitara tuntuu kädessä eli jos kaula on liian paksu niin sointu otteista on paljon työtä kun taas kaula joka on "ohut", niin sormile ei ole välttämättä tilaa sointu otteita varten, joten suosittelen että menisit sinne musa liikkeeseen kokeilemaan kitaroita. Kopalla ei ole mun mielestä niin paljoo merkitystä. Ja tietenkin sen merkkisen kitaran ostaa, josta pitää ;). Tän enempää en nyt keksi neuvoja. Toivottavasti löydät hyvän kitaran :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama133453Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603293Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä462992Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942848On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622688Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732648Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972620Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1132327Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl572077Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk661971