eli kaikki ketkä ostatte lahjan/lahjoja lapsillenne mitä ne tänä vuonna ovat?
Minä olen aika innokas ostelemaan,ostan aika monta lahjaa per nenä mutta jos puhutaan niistä "päälahjoista" tai toivelahjoista:) eli itse näin
9v tyttö littlepets viidakkotalo?? tai mikä sen virallinen nimimahtaa ollakkaan:)
15v tyttö hiustenkuivaaja ja suoristinrauta
19v poika konttori/tietokonetuoli
lasten lahjat
18
390
Vastaukset
- oijjoijjoi
me saadaan vanhemmilta kirjat. Olen siis 17, ja sisko 15. Lahjoja tulee muutenkin tarpeeksi, ja joulun kaupallisuus on jotain niin naurettavaa. Eikä todellakaan ole kyse siitä, että ei vanhemmilla olisi varaa ostaa muuta, pelkästään äiti tienaa 100 000 e/kk, ja isäkin on hyväpalkkainen. Mutta emme halua/tarvitse mitään älytöntä roinamäärää.
- hehheh
100000€ kuussa? Ehkä tarkoitit vuodessa.
- aloittaja jatkaa
:) ei ollutkaan tarkoitus mitata lahjan arvoa rahassa :) minulla ei ole rahaa,mutta ostan silti ja kuten näet isommille jo jotensakin hyötytavaraa :):) ja kyllä,minunkin nuorimmat saavat minulta myös kirjat jos se sinun arvoasteikollasi on vähemmän naurettavaa :):)
- ...
Itse olen miettinyt, etten ostaisi omalle lapselleni ollenkaan lahjaa. Minusta on melkoisen turhaa vielä, kun lapsi ei osaa vielä mitään toivoa. Kaiken tarvittavan hän saa silloin kun tarvitsee, joululahjat ovat mielestäni sellaista ylimääräistä luksusta, siis niitä turhukkeita, joita lapsi syystä tai toisesta elämäänsä haluaa, kuten juuri noita leluja,s itten kun osaa pyytää. Nyt kun ei osaa vielä toivoa, niin suotta ostan mitään turhuketta. Viime jouluna hän lahjan sai meiltäkin oli silloin alle vuoden ja tarvitsi työntökärryä muutenkin, sen osto sattui hyvin joulun aikoihin, joten laitoin pakettiin, nyt mitään sellaista ei ole mitä tarvihtisi... Mummoilta, ukeilta, kummeilta ja isoisovanhemmilta on jo tulossa kasapäin turhaa sälää, suottapa sitä itse lisäämään... Mieheni on kyseenalaistanut päätöstäni olla ostamatta mitään (meillä minä hoidan lahjaostot, mieheni ei niihin puutu, kuin vain joutuu minulle jotain hankkimaan aina, vaikka minä nimeän hyvin tarkkaan koon ja värinkin mitä ostaa), joten siksi olisi kiva kuulla muidenkin mietteitä; tarvitseeko lapselle ostaa joululahjoja jo ennenkuin hän niistä mitään käsittää...
- aloittaja vastaa :)
no,minusta jouluun voi juuri säästää ne mahdolliset tarveostoksetkin..vaatteitahan esim kasvava lapsi tarvitsee miltei aina....eri asia jos joulua ei vietetä lainkaan mutta kun sinäkin tunnut saavan lahjan niin vastaukseni on että kyllä,lapsikin sen lahjansa saa vaikkei ymmärräkkään :) minä en ainakaan henkilökohtaisesti kummeilta ja mummeilta yms odota niitä kalleimpia ostoksia vaikapa kengät,talvipuku tms joten sellaisetkin on ihan hyvä lahja juuri sellaiselle joka ei vielä käsitä ,mutta noin tavan vuoksi kuitenkin :) isompana eivät sitten ole mielusimpia kaikile lapsille ainakaan :):)
- ...
aloittaja vastaa :) kirjoitti:
no,minusta jouluun voi juuri säästää ne mahdolliset tarveostoksetkin..vaatteitahan esim kasvava lapsi tarvitsee miltei aina....eri asia jos joulua ei vietetä lainkaan mutta kun sinäkin tunnut saavan lahjan niin vastaukseni on että kyllä,lapsikin sen lahjansa saa vaikkei ymmärräkkään :) minä en ainakaan henkilökohtaisesti kummeilta ja mummeilta yms odota niitä kalleimpia ostoksia vaikapa kengät,talvipuku tms joten sellaisetkin on ihan hyvä lahja juuri sellaiselle joka ei vielä käsitä ,mutta noin tavan vuoksi kuitenkin :) isompana eivät sitten ole mielusimpia kaikile lapsille ainakaan :):)
Pyrin olemaan ekologinen, vaikkei tästä muovikrääsän määrästä perheessäämme uskoisi, kiitos mummojen... Pakettien puutteesta lapsi ei tule kärsimään, sisältö huolettaa kuitenkin vain minua. Mieheni vanhemmat, ne ovat aivan hurjia pakettien määrässä ja siksi kai miehellänikin on jokin käsitys, että paketteja pitää ostaa vain saamisen ilosta ja siksi kauhistui ajatustani, että itse emme lapselle hommaa mitään. Asumme sen verran pohjoisessa, että talvivaatteet on hommattu jo kuukausia sitten, koska ostan laadukasta en viitsisi kolmatta satsia niitä enää ostaa, lapsen talvivaatteisiin mennyt pikaisen laskelman mukaan tänä talvena sellainen kolme- ja puolisataa euroa... Miehen halut huomioon ottaen olen nyt miettinyt, että jospa se tarvihtisi jotain ja voisi todellakin käyttöesineen pakettiin kääriä, mieleen ei vain tule mitään puutetta...
Nyt mitä olen isovanhempien ja isoisovanhempien tavaroita kartoittanut, tulossa on rattikelkka, baby born jolle mummon neulomia vaihtovaatteita (pääsee lapsi riisumaan ja pukemaan -selityksen saattelemana), toinen nukke, pehmonalle, duplolegoja ja muutama kirja ja vasta pankkitililläni käydessäni huomasin jo lapsen tilille tipahtaneen ihan hyviä hyvän joulun toivotuksia... En ole katkera mutta kuitenkin, minä käyn töissä ja ansaitsen ihan keskivertoisesti ja säästänytkin olen, mutta silti alle kaksi vuotiaalla lapsellani on noin kolme kertaa enemmän rahaa tilillään kuin minun käyttötililläni... Ja silti mieheni haluaa, että lapsilisät säästetään lapselle itselleen tulevaisuutta varten. Kertoo ehkä jotain mieheni perheen kulttuurista olla jonkinverran tuon rahan ja materian perään... Itse olen lähtöisin keskivertoisesta perheestä ja koskaan mistään paitsi ole jäänyt ja mielestäni vanhempieni antama satanen joululahjaksi meille molemmille yhdessä on ihan riittävä, mutta appivanhempanipa antavat tonnin meille molemmille omissa kuorissaan joka helkutin joulu, lisäksi viime vuonna esimerkiksi päältä ajettava ruohonleikkuri... En tiedä siis onko tässä nyt minulla kyse enemmän vain periaatteen mukaisesta protestoinnista tuota mielestäni älytöntä menoa vastaan...
- hipsuui
Ostettiin 1 v tyttärelle sellainen prion puinen palikka laatikko, hän kun tykkää sovitella erilaisia paloja koloihin jne toivottavasti on mieluinen... ja ostettiinpuinen koska se kestää vähän kovempaa paukuttelua
- espoonperhe
Ostetaan lapsillemme lahjat:
Poika 5v.
- Lego Ninjago talo (ykköstoive)
- laadukasta muovailuvahaa ("kehittävä" lahja)
-Pehmeä paketti eli joku kiva vaate ihan arkikäyttöön (varmaan jotain lapsesta mieluisaa esim. spiderman paita tms)
-Lautapeli (kaksi toivevaihtoehtoa on)
Tyttö 1v.
-Pienten nukketalo tilpehööriä (tän joulun ykkös lelu-lahja)
-Brio palikkatorni ("kehittävä" lahja)
-Pehmeä paketti eli jokin arkivaate
-baby born nukelle vaihtovaate (nukke siis on jo)
Ja alennuksista saattaa tulla vielä bongailtua jotain "ylimäärästä" esim. legoja ym "merkkileluja" jos hyviä tarjouksia kävelee vastaan.
Meidän ostamien lahjojen lisäksi tulee vielä kummien ja joidenkin sukulaisten ostamia/tekemiä lahjoja. - juunas74
me ostettiin hiukan alle 1v tytölle kirja ja tornipalikat. isovanhemmille ja kummeille pyynnöstä esitetty tarvelahjatoiveita kuten pulkka, potta ja työntökärry. tovon ettei saa enempää kun muutenkin pienet tilat ja tavaraa on jo muutenkin. turhaa tilpehööriä inhoan, ja kuitenkin sitä aina jostain tulee... enkä halua opettaa lasta siihen älyttömään tavarapaljouteen!
- jgdkj
Ostan varmaan viisikuiselle ahkiopulkan ja ehkä lampaantaljan siihen jos löydän hyvän ja edullisen. Innostuu kuitenkin eniten lahjapaperista.
- Cloetta...
Meillä lapset on jo aikuisia tai lähes aikuisia ja toivovat, ettei lahjoja olisi paljon eikä varsinkaan mitään krääsää tai tyyliin suklaarasioita. Emme siis osta mitään huonoa tai epäkäytännöllistä. Tässä muutamia jo ostettuja lahjoja:
partakone, seinäkello, vatkain, Marimekon purkkeja, yöasu, paita, seinäkalenteri sekä jokaiselle lapselle rahalahja, joka on persoonaton mutta nuorelle aikuiselle tuiki tärkeä ja mieluinen. Me saamme mieheni kanssa lapsiltamme yleensä lahjakortin johonkin kylpylään tai muuhun, jossa voimme viettää yhdessä laatuaikaa. - kohtakahdenä
pojalle 3,5v ostin parkkitalon ja pikkuautoja siihen,lisäksi ostan varmaan jonkun pelin.sukulaisilta saa aura-auton,tukkirekan,peiton,autoverhot-mukin-tossut ja jonkun piirretynelokuvan.siinä onkin jo tarpeeks yhdelle lapselle.ensi jouluna sit saa miettiä toisellekkin muksulle...
- ÄitiOululainen
Minä ostin pojalle 14v. lahjakortin kokovartalohierontaan,olen ostanut sen jo muutamana vuonna. Tykänny kovasti. Sitten boksereita,sukkia ja merkki t-paita. Lisäksi pizzeriaan lahjakortti,saa käydä kolme eri kertaa herkuttelemassa. Viimeiseksi sitten Veikkauksen arpapaketti.
- järki käteen..
Tyttö 15v ei saa multa (äiti) mitään. Ostan sitten joulujälkeen alesta vaatteita, nyt samat vaatteet maksaa puolet enemmän. Lahjapaketteja saa muutaman kummeiltaan,hän tietää että mitä vanhemaksi tulee sen vähemmän, itse en osta aikuisille, enkä halua että mulle ostetaan. Näin pysyy joulunvitto kohtuudessa, eikä tarvi stressata kaupoissa juosten. Joulun voi viettää viettämättä ostohysteriaa....
- paljoa ei tarvita
Ostimme 1,5-vuotiaallemme puisen junaradan, on sellainen kestävä klassikko, joka (toivottavasti) jaksaa kiinnostaa pitkään ja sen kanssa viihtyy yksinkin leikkien, mutta kavereitakin mahtuu mukaan. Bonuksena aikuisenkin on hauska olla mukana rataa rakentamassa ja leikkimässä.
Toivon, että tänä jouluna (eikä myöskään tulevina) lahjavyöry ei ole yhtä valtava kuin lapsen ensimmäisenä jouluna. Minusta pari "järkevää" lahjaa riittäisivät hyvin, sittenkin kun tyttö on jo isompi ja ymmärtää asioista enemmän. Isommalle lapselle kun varmaan helposti ostetaan sellaisia muovisia pilipalileluja, joilla ei oikeasti voi edes leikkiä ja jotka eivät kovin kauaa jaksa lasta kiinnostaa. - näinnäin
4-vuotiaalle:
- lisäosa Brion junarataan
- Mauri Kunnaksen avaruuskirja
- autonkuljetusrekka, jossa mukana muutama pikkuauto
- vaatepaketti: 2xyöpuku, boxerit, paita, merinovillaliivi, Tohvelisankarin kerhotossut
2-vuotiaalle:
- Pupu tupuna ja Muumi kirjat
- palapeli
- leikkikissa, joka kehrää ja naukuu
- vaatepaketti: yöpuku, tunika merinovillahousut, neuletakki, Tohvelisankarin kerhotossut
Yhteiseks saavat vielä Pomppivat Kanit-pelin
Isovanhemmilta ja kummeilta on tulossa vaatteita, pussilakanat ja isommalle sukset. Ehkä jotain muutakin mistä en tiedä. :)
Ihan ok määrä lahjoja mielestäni tämän ikäisille. Pääasia ettei tule sitä muovikrääsävyöryä, jotka saa suunnilleen laittaa roskiin joulun jälkeen, kun eivät kauemmin kestä ehjänä. Kummallekin sellaisia leluja mitkä tiedetään olevan mieluisia. Vaatteita tarvii aina, ja jouluna ja synttäreillä pitää saada myös vähän jotain ei niin tarpeellista. Ei meillä muutoin leluja ostetakkaan. Isommalle ei ostettu kahtena ensimmäisenä vuonna lahjoja ollenkaan, kun sai niitä kumminkin mummoilta ja kummeilta, eikä vielä ymmärtänyt mitään koko joulusta. Pienempi sai ensimmäisenä jouluna yhden paketin meiltä; tuntu kivalta ostaa kun isompikin sai sillon ensimmäiset lahjansa. Nyt yritettiin ostaa kummallekin tasapuolisesti, vaikka pienempi ei vielä niin lahjojen päälle ymmärräkään. Ois varmaan ollu ihan tyytyväinen ihmetellessään isoveljen lahjoja, mutta reilummalta tuntui näin... :) - kilttipukki
Meilläkin lapset ovat jo isoja ja lähes aikuisia/tai aikuisia, joten hirveää lahjavuorta ei enää tule, niinkuin pieninä ollessaan. Pakettiin menee kirjoja, elokuvia, pelejä, pyjamaa, tyynyä, peittoa, kahvinkeitintä, vedenkeitintä, huopaa, angry birdsiä, meikkejä, koruja, arabiaa ja Iittalaa.
- pulkk
Lapsi 8 vee toivoo läppäriä, wii peliä, kännykkää kosketin näytöllä tai jotain tietokenepeliä.. Saa nintendo wiin ja jotai muuta pientä kuten hyödyllisä vaatteita kummeilta ja sukulaisilta mitä sit tuleekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194949Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä563960Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve713549Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942868On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1462432Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592318Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582094