Apostolien teot:
24:13 eivätkä myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he LAHKOKSI sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
24:15 ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
Olen samaa lahkoa, kuin Paavali!
Varokaa! Lahkolaiset voivat joutua hurmoksiin:
Apt
10:10 Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui HURMOKSIIN.
10:11 Ja hän näki taivaan avoinna ja tulevan alas astian, ikäänkuin suuren liinavaatteen, joka neljästä kulmastaan laskettiin maahan.
10:12 Ja siinä oli kaikkinaisia maan nelijalkaisia ja matelijoita ja taivaan lintuja.
10:13 Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö."
Apt
22:13 tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen.' Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
22:14 Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
22:15 sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
22:17 Kun olin palannut Jerusalemiin, tapahtui minun rukoillessani pyhäkössä, että minä jouduin HURMOKSIIN
22:18 ja näin hänet. Ja hän sanoi minulle: 'Riennä ja lähde pian pois Jerusalemista, sillä he eivät ota vastaan sinun todistustasi minusta.'
Tunnustan olevani lahkolainen...
27
117
Vastaukset
- toinen Hega
Niin minäkin!
- ja kolmas
Ja minä :)
- Jeesuksen oma
Joko sinä olet liittynyt tähän "kristttyjen lahkoon" kasteessa?:
APT
24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he LAHKOKSI sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,- 1 Kristuksessa.
Olen liittynyt Jeesuksen Kristuksen lahkoon kasteessa 1980 luvun alussa. Enkä kadu päivääkään sillä elämä on niin vaihtelevan rikasta henkisesti Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
- toinen Hega
1 Kristuksessa. kirjoitti:
Olen liittynyt Jeesuksen Kristuksen lahkoon kasteessa 1980 luvun alussa. Enkä kadu päivääkään sillä elämä on niin vaihtelevan rikasta henkisesti Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
Eikö ole ihmeellistä, että Jeesusken Kristuksen "lahkoon" on liittynyt kasteessa ihmisiä jo lähes kahden tuhannen vuoden ajan?
toinen Hega kirjoitti:
Eikö ole ihmeellistä, että Jeesusken Kristuksen "lahkoon" on liittynyt kasteessa ihmisiä jo lähes kahden tuhannen vuoden ajan?
Pelastuksen,peruste jeesuksessa ei ole mikään lahko. Lahkostakin on maininta jonka raamattu sanoo synniksi.
epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus,
21 kateus, juomingit, remuaminen ja muu sellainen. Varoitan teitä, kuten olen jo ennenkin varoittanut: ne, jotka syyllistyvät tällaiseen, eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.
Gal.5:20-21- Jeesuksen oma
kuulija1 kirjoitti:
Pelastuksen,peruste jeesuksessa ei ole mikään lahko. Lahkostakin on maininta jonka raamattu sanoo synniksi.
epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus,
21 kateus, juomingit, remuaminen ja muu sellainen. Varoitan teitä, kuten olen jo ennenkin varoittanut: ne, jotka syyllistyvät tällaiseen, eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.
Gal.5:20-21Pelastus ei ole ihmisen käsissä, vaan Jumalan.
Jos luit Raamatunjakeet keskustelun avauksesta, huomaat että kristittyjä on nimitetty lahkoksi jo lähes kahden tuhannen vuoden ajan.
Juutalaiset katsovat että kristinusko on Jumalaan uskovien lahko. Jeesuksen oma kirjoitti:
Pelastus ei ole ihmisen käsissä, vaan Jumalan.
Jos luit Raamatunjakeet keskustelun avauksesta, huomaat että kristittyjä on nimitetty lahkoksi jo lähes kahden tuhannen vuoden ajan.
Juutalaiset katsovat että kristinusko on Jumalaan uskovien lahko.Jeesuksen oma
Aivan juutalaiset fariseuset nimittivät lahkoiksi. Paavali olikin toitamietä siitä,koska lahkolaisuus desta tuli riitoja seurakunnissa.- Jeesuksen oma
kuulija1 kirjoitti:
Jeesuksen oma
Aivan juutalaiset fariseuset nimittivät lahkoiksi. Paavali olikin toitamietä siitä,koska lahkolaisuus desta tuli riitoja seurakunnissa.>>Aivan juutalaiset fariseuset nimittivät lahkoiksi. Paavali olikin toitamietä siitä,koska lahkolaisuus desta tuli riitoja seurakunnissa. >>
Tarkoittiko Paavali Juutalaisten paikallisseurakuntia, vai kristittyjä?
Huomaa että kristityt eivät nimittäneet itseään lahkoksi, vaan juuri ne jotka eivät olleet uskossa kastettuja "kristittyjä".
Alussa ei kristittyjä nimitetty kristityiksi,vaan heitä kutsuttiin (Jeesuksen?)opetuslapsiksi.
Vasta Antiokiassa tuo nimitys tälle "kristittyjen lahkolle" annettiin. Jeesuksen oma kirjoitti:
>>Aivan juutalaiset fariseuset nimittivät lahkoiksi. Paavali olikin toitamietä siitä,koska lahkolaisuus desta tuli riitoja seurakunnissa. >>
Tarkoittiko Paavali Juutalaisten paikallisseurakuntia, vai kristittyjä?
Huomaa että kristityt eivät nimittäneet itseään lahkoksi, vaan juuri ne jotka eivät olleet uskossa kastettuja "kristittyjä".
Alussa ei kristittyjä nimitetty kristityiksi,vaan heitä kutsuttiin (Jeesuksen?)opetuslapsiksi.
Vasta Antiokiassa tuo nimitys tälle "kristittyjen lahkolle" annettiin.Paavali oli syntyperäisn roomalainen,kristityt ja paikallisseurakunnat jerusalemin ympärillä.
- mathetes
kuulija1 kirjoitti:
Paavali oli syntyperäisn roomalainen,kristityt ja paikallisseurakunnat jerusalemin ympärillä.
"Paavalin syntyperä"!
Kirjoitit:
>>Paavali oli syntyperäisn roomalainen....
- ??
Mikä oli Jeesuksen kansallisuus?
- Jeesus ON
Juudan sukukuntaa ja Aabrahamille luvattu Siemen ja Daavidin Juurivesa ja Juudan Leijona!
Kansalaisuudesta en tiedä, mutta ei ollut rooman kansalaisuudesta mitään kirjoitettu. Lieneekö Israel ollut kansalaisuutena, kun ei ollut itsenäinen. Verotuskäytäntö suoritettiin sukukunnan mukaan.
- Tahdotko pelastua?
HUOM!
HUOM!
HUOM!
Paavali ei tunnustanut itseään lahkolaiseksi, vaan opetti lahkolaisuuden olevan kadotukseen johtava synti. "... eriseurat, lahkot ... , jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa!" Gal. 5:19-21.
Mitä Paavali tunnusti Apt. 24:14? "Sen minä tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi SANOVAT...!" Meitäkin voivat haukkua lahkolaisiksi, mutta emme saa olla sellaisia!
HUOM!
Jeesuksen sanat käytäntöön:
"Menkää kaikkeen maailmaan ja saarntakaa evankeliumia kaikille luoduille! Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen!" Markus 16:15-20.
Tahdotko SINÄ pelastua ja päästä Taivaaseen?- Huomio2
>>Paavali ei tunnustanut itseään lahkolaiseksi, vaan opetti lahkolaisuuden olevan kadotukseen johtava synti. "... eriseurat, lahkot ... , jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa!" Gal. 5:19-21.
Mitä Paavali tunnusti Apt. 24:14? "Sen minä tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi SANOVAT...!" Meitäkin voivat haukkua lahkolaisiksi, mutta emme saa olla sellaisia!>>
Luterilaiset nimittelevät Jeesuksen käskyn mukaisesti kastavia kristittyjä lahkolaisiksi, kuten juutalaiset nimittivät aikoinaan Paavalia ja muita kristittyjä.
Eikö se ole juuri eriseuraisuutta?:
Gal
5:10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
5:11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
5:12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
5:15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
5:19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
5:21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
5:22 Mutta Hengen hedelmä on RAKKAUS, ilo, rauha, pitkämielisyys, YSTÄVÄLLISYYS, HYVYYS, uskollisuus, SÄVYISYYS, ITSENSÄHILLITSEMINEN.
5:23 Sellaista vastaan ei ole laki.
5:24 Ja NE, JOTKA OVAT Kristuksen Jeesuksen OMAT, OVAT RISTIINAULINNEET LIHANSA HIMOINEEN JA HALUINEEN.
5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
5:26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.
Eipä ole homma juuri muuksi muuttunut niistä ajoista - kristittyjä nimitellään edelleen lahkolaisiksi.
- HUOM!
Hyvä
HUOM! - Jeesus on Herra.com
Ja nyt kaikki kastamattomat kasteelle!
Turussa raamatullinen kastetilaisuus 7.3. Ilmoittaudu palauteosion kautta:
http://www.Jeesus-on-Herra.com - Siinä se.
Turussa raamatullinen kastetilaisuus 7.3. Ilmoittaudu palauteosion kautta:
http://www.Jeesus-on-Herra.com- - uhrina. rikoksen
Lasten kastaminen
on synti.
Kirkkoon liittäminen
on rikos
ihmisyyttä vastaan.
- rikoksen uhrina...
Lasten kastaminen
on synti.
Kirkkoon liittäminen
on rikos
ihmisyyttä vastaan. - Lahkolaisuus Jumalan
kadottavana syntinä on tietysti nimikristillisyys ilman Jeesuksen antamaa elävää vettä ja Pyhän Hengen osallisuutta ja sydämen uskoa ja suun tunnusta ja rakkauden hyvää hedelmää.
- Ihmislähtöinen lahko
on kaikki itsestä tai omasta ryhmästä erillinen. Näillä ei ole mitään merkitystä Jumalan tuomioissa, kuten varmaan jokainen voi ymmärtää vain pöhöttyneiden ihmisten itserakkautena ja oikeassa olemisena, jos sen perusteella toisilleen jakaa tuomioita.
Kannattaa jokaisen ymmärtää Jeesuksen opetus Nikodeemukselle (Joh. 3) ja samoin Ilmestyskirjassa Isän esilletuomien tärkeys Laodikeasta ja muusta, sillä vaikka oli Jumalan seurakunta, niin ei ollut arvollinen, koska oli ihmiskeskeinen Jumala-Jeesus-keskeisyyden sijaan. Itsestään Laodikea antoi aivan valheellisen todistuksen ja kannataa jokaisen seurakunnan itseään punnita ja tarkastella "onko Jeesus Pyhän Hengen kautta Päänä" vai onko ihmiset johtamassa tai harhaanjohtamassa toisiaan ilman Herran Hengen johdatusta. Kysymys on vakava, kuten näemme Laodikeasta.
Ollaan uskollisia vähässä ja rakastetaan Jeesusta tekemällä tahtonsa ihan kaikessa, sillä puolisydämisyys vaikka olisi miten inhimillisesti hyvältä kuulostavaa sielulista uskonnollisuutta ei todellakan pelasta ketään, kuten Laodikea selvästi opettaa myös Jumalan seurakunnalle ja omaa seurakuntaansa sellaisina pitäville.
Koetelkaa oletteko uskossa ja onko seurakunnan Päänä Jeesus vai nimellinen kristillisyys tai muu. - Jumalan Lahko
rakastaa Jeesusta kuten Paavali ja apostolit ja Pyhän Hengen kasteen saamat viisaat pyhät öljy astioissaan. Ei eksytä!
- Kun Jumala
Sauluksen pelasti niin sai Paavalina alkaa Jumalaa palvelemaan sen kutsumuksensa mukaan. Näin oli myös monet muut pelastetut, vaikka opetuslapset tahtoivat kieltää Jeesuksen nimessä toimivaa joka ei heidän mukanaan kulkenut, mutta Jeesus opetti "älkää kieltäkö!"
Toki ymmärtää uskonnollisten johtajien halun myös Jeesusta arvostetella kun Poika Isää palveli ja ylipapit ja fariseukset olivat kovimmat arvostelijat, koska tahtovat käyttää sitä valtaa, jonka uskovat omistavansa Jumalassa ja olivatkin ylipapin ja hallitusmiesten asemassa, eikä ollut kuin Jumalan antama kuten kaikki esivalta kirjoitusten mukaan.
Ainoa pelastavat Lahko on Isän Jumalan ja Herran Jeesuksen valtakunta. Valtuutensa Jumala antaa oman tahtonsa mukaan Jeesuksen tai Vastustajan kautta, sillä kaikki on Jumalasta.
Jeesus sanoi Pilatukselle: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi." (Joh. 19:11)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917550Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1226285Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604417Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2333034Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902628Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh321898- 1291531
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971514Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21762"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19703