Exäni karmea teko

kauhusta_kankeana

Exäni antoi lapsemme vapaaehtoisesti huostaan koiransa takia. Mistä hilkutista tälläisiä ämmiä edes sikiää?

Erosin exästäni, joka otti eromme erittäin raskaasti. Lapsemme oli tuolloion pari vuotta vanha. Exäni ei millään meinannut jättää minua rauhaan, vaan soitteli ja tekstaili jatkuvasti, sekä alkoi jopa seuraamaan minua ja vahtimaan. Jossain vaiheessa aloin ihan oikeasti pelkäämään turvallisuuteni puolesta, koska exän jutut alkoivat käymään yhä sairaammiksi. Onnekseni sain töiden puolesta osallistua kansainväliseen projektiin ulkomailla parin vuoden ajan. Tämän johdosta suostuin, että exäni saa lapsen yksinhuoltajuuden ja minä vaan kiltisti makselen elatusmaksuja. Tuolloin ajattelin, että yhteishuoltajuus on käytännössä aika hankala toteuttaa kun vanhemmat asuvat eri puolilla maailmaa, joten tuolloin exän yksinhuoltajuus tuntui järkevältä ratkaisulta lapsenkin kannalta.

Lähdin siis ulkomaille jättäen vain sähköpostiosoitteeni exälle, enkä muita yhteystietojani, koska en todellakaan jaksanut sitä terrorisointia. Elareita kiltisti makselin ja todella harvoin edes vaivauduin vastaamaan exäni sähköposteihin, koska ne olivat niin älyttömiä.

Palattuani ko. projektin päädyttyä Suomeen, sain kuulla, että exäni oli antanut lapsemme huostaan, koska koira ei tullut niiden kanssa toimeen. Aivan järkyttävää!!!!

Tälläisen tarinan kuulin. Ollessani ulkomailla, exäni taisi masentua, kun hänen pakkomielteensä eli minä olin poissa, eikä hän voinut minua terrorisoida enää. Töihin hän ei palanut, vaan oli kaiken aikaa kotona. Exäni hankki jostain moniongelmaisen koiran, koska halvalla sen sai. Koira oli kiertänyt yhdestä ongelmakodista toiseen ja sitä on mitä ilmeisimmin pahoinpidelty. Yhdessä vaiheessa kuullemma koira ja lapsi eivät tulleet toimeen, vaan koira hyökki lapsen kimppuun ilman mitään pätevää syytä ja lapsi kävi jopa pari kertaa lääkärissä tikattavana.

Lääkäri teki exästäni lastensuojeluilmoituksen ja sossun tädit ilmeisesti olivat sanoneet, että joko lapsen tai koiran tulee lähteä, koska lapsen henkeä uhkaa iso, arvaamaton, moniongelmainen koira. Exäni oli sitä mieltä, että luopuu ennemmin lapsesta kuin piskistään.

Minulle ei tietenkään ilmoitettu mitään, koska yhteystietoni eivät olleet tiedossa exäni sairaan pakkomielteen takia. Voinko nyt vaatia huostaanoton purkua ja lapseni huoltajuutta itselleni? Ottaisin lapseni erittäin mielelläni itselleni, koska exäni mitä ilmeisemmin on todella pahasti sairastunut masennukseen tai vastaavaan mielenterveyshäiriöön. Ei kukaan terve uhminen luovu lapsestaan jonkun himputin piskin tähden!

164

14709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itteesmeeäijä

      exä teki ihan oikein jos ei kyennyt jos meni kuten kuvasit.
      koska et ole ollut kiinnostunut lapsestasi vuosiin, turha esittää sitä nytkään.
      Sinähän koit parhammaksi lähteä maasta eli asetit työn lapsen edelle.
      Ehkä tuo exä ei olisi joutunut tilanteeseen (siis sairastunut) antaa lapsi huostaan, mikäli olisit ollut tukemassa lapsen äitiä tapaamalla lasta välillä ja antamalla täten äidille vapauksia elämässään.
      Eihän kukaan terve ihminen luovu lapsestaan jonkun himputin työn tähden!!

      • ap

        Podin koko aikana huonoa omatuntoa, mutta lapseen oli lähes mahdotonta pitää yhteyttä exän toilailujen vuoksi. Kaiken lisäksi muutaman vuoden ikäinen lapsi ei kauheasti voi mitään puhelimessakaan sanoa.

        Lähetin postikortteja firman nimissä, ettei exä saanut minun henkilökohtaista osoitetta tietoonsa, merkkipäinä ja juhlina lapselle yksinomaan osoittaen, mutta heti meiliin ilmestyi kiitosviesti ja hirveä rakkauden tunnustus exältä. Kun yritin puhua puhelimessa (tämäkin firman luurista, ettei puhelinnumeroani exä saa), niin exä nappasi sen ja ei antanut sitä lapselle. Exäni sekosi totaalisesti ja hänellä suorastaan oli pakkomiele minuun.

        En luopunut lapsesta työn takia, vaan lähdin exääni karkuun niin kauas kuin mahdollista.


      • Millamagilla
        ap kirjoitti:

        Podin koko aikana huonoa omatuntoa, mutta lapseen oli lähes mahdotonta pitää yhteyttä exän toilailujen vuoksi. Kaiken lisäksi muutaman vuoden ikäinen lapsi ei kauheasti voi mitään puhelimessakaan sanoa.

        Lähetin postikortteja firman nimissä, ettei exä saanut minun henkilökohtaista osoitetta tietoonsa, merkkipäinä ja juhlina lapselle yksinomaan osoittaen, mutta heti meiliin ilmestyi kiitosviesti ja hirveä rakkauden tunnustus exältä. Kun yritin puhua puhelimessa (tämäkin firman luurista, ettei puhelinnumeroani exä saa), niin exä nappasi sen ja ei antanut sitä lapselle. Exäni sekosi totaalisesti ja hänellä suorastaan oli pakkomiele minuun.

        En luopunut lapsesta työn takia, vaan lähdin exääni karkuun niin kauas kuin mahdollista.

        ap kirjoittelee täällä milloin minkäkin laisia provoja joista tämä on yksi esimerkki. Kovasti tuntuu mielikuvitusta riittävän.


      • Millamagilla kirjoitti:

        ap kirjoittelee täällä milloin minkäkin laisia provoja joista tämä on yksi esimerkki. Kovasti tuntuu mielikuvitusta riittävän.

        tää on sentää hyvä trolli, ku tääl on ne 10000 paskaa rinnalla nii kyllähän tommosta lukee ihan innolla.


      • Tiiviö

        Hmm,ehkäpä keittiönne oli jo alunperinkin mitoitettu kyseiselle henkilömäärrälle vain aivan liian pieneksi ja ruokarauhattomaksi.Hmm, ehkäpä tilanne saattaisi olla aivan toinen jos se olisi alunalkaenkin mitoitettu kyseiselle.Hmm, henkilömäärälle avoimen valoisaksi ja sopivaksi.


      • Horot hoitoon!!!

        Taidat sinäkin olla sairas. En itse ainakaan jäisi suomeen jonkun mielenterveyshäiriöisen akan takia. Jos uskoo että joku pystyy huolehtimaan lapsesta sillä aikaa kun olet itse ulkomailla töissä niin ei se oo miehen vika jos akka antaa lapsen huostaan ennen kun luopuu koirasta. Sossun olisi vähintäänkin pitänyt ilmoittaa lapsen isälle tästä, esim sähköpostilla. Jolloin asiat olisi ehkä mennyt toisin.


      • itteesmeeäijälle

        niinpä sinäpä sen sanoitkin että vain sairaat luopuvat lapsesta/lapsistajonkun piskin takia


      • ....
        Horot hoitoon!!! kirjoitti:

        Taidat sinäkin olla sairas. En itse ainakaan jäisi suomeen jonkun mielenterveyshäiriöisen akan takia. Jos uskoo että joku pystyy huolehtimaan lapsesta sillä aikaa kun olet itse ulkomailla töissä niin ei se oo miehen vika jos akka antaa lapsen huostaan ennen kun luopuu koirasta. Sossun olisi vähintäänkin pitänyt ilmoittaa lapsen isälle tästä, esim sähköpostilla. Jolloin asiat olisi ehkä mennyt toisin.

        Jättäisitkö sinäkin lapsesi vuosiksi jonkun mielenhäiriöisen huostaan? Minä en.


      • Veroja makselen
        .... kirjoitti:

        Jättäisitkö sinäkin lapsesi vuosiksi jonkun mielenhäiriöisen huostaan? Minä en.

        Onko sillä niin väliä, kun mielenterveysongelmat ovat pahasti periytyviä. Olisi pitänyt huomata ongelma ennenkuin alkoi lisääntymään. Nyt on taas yksi yhteiskunnan elätettävä lisää kierrossa. Kiitos tästäkin.


      • Kuomakutonen

        Eikä varsinkaan koiran tähden.


      • Äippä*
        ap kirjoitti:

        Podin koko aikana huonoa omatuntoa, mutta lapseen oli lähes mahdotonta pitää yhteyttä exän toilailujen vuoksi. Kaiken lisäksi muutaman vuoden ikäinen lapsi ei kauheasti voi mitään puhelimessakaan sanoa.

        Lähetin postikortteja firman nimissä, ettei exä saanut minun henkilökohtaista osoitetta tietoonsa, merkkipäinä ja juhlina lapselle yksinomaan osoittaen, mutta heti meiliin ilmestyi kiitosviesti ja hirveä rakkauden tunnustus exältä. Kun yritin puhua puhelimessa (tämäkin firman luurista, ettei puhelinnumeroani exä saa), niin exä nappasi sen ja ei antanut sitä lapselle. Exäni sekosi totaalisesti ja hänellä suorastaan oli pakkomiele minuun.

        En luopunut lapsesta työn takia, vaan lähdin exääni karkuun niin kauas kuin mahdollista.

        "ap" >"...Kaiken lisäksi muutaman vuoden ikäinen lapsi ei kauheasti voi mitään puhelimessakaan sanoa". Et ole tosissas :O Minulla ainakin on kaksikin 3v lastenlasta ja kyllä sieltä juttua tulee puhelimessa aikas reippaasti. Et taida kovin paljoo tosiaan ollua ollut yhteydessä lapseesi kun et tiedä 3v lapsista mitään.

        Kun päätit jättää exäsi taaksesi muuttaessasi ulkomaille, niin jätit silloin kyllä ihan tietoisesti myös lapsesi. Jos lapsesi olisi ollut sulle rakas niin olisit lapsesi takia pysynyt suomessa ja tehnyt jotain exäsi suhteen..kuten hommannut lähestymis kiellon ja sopinut lastenvalvojan kanssa niin että lastenvalvja tuo lapsen säännöllisesti tapamaan sua tai että menet tapaamaan lasta johonkin tiettyyn paikkaan missä ei ex-vaimosi ole paikalla.

        Mutta, se toinen asia... kyllä,sinä voit hakea oikeusteitse lapsesi huoltajuutta edelleen koska olet lapsen isä. Jos sinulla on muuten asiat ok ja koet että olet kykenevä antamaan lapselle kunnollisen kodin. Et ryyppää etkä vietä muutenkaan huonoa elämää ja raha asiat on ok, silloin ei pitäisi olla mitään estettä saada lasta itsellesi. Mutta, mieti tarkkaan, lapsi ei ole mikään esine mitä heitellään paikasta tiseen omien mieltymysten mukaisesti milloin minnekin. Lapsesta on vähintäänkin 18 vuotta täysi vastuu...vanhemmuus ei lopu ikinä.


      • ihmistä ymmärtävä

        Tiedä se, että jos lapsi halutaan perheeseen niin se pitää myös säädyllisesti osata kasvattaa! Lapsi on 100% AINA ENSIMMÄISENÄ OLTAVA!!! Piskit ja muut eläimet pitää juoksuttaa koska ne sitä pyytävät - etenkin koirat. Kissakin on helpompi hoitaa kuin piski. Ihmisen kanssa voi keskustella ja saada ymmärtäviä vastauksia jos verttaa haukkuun!!


      • dj dh vdhvrdfth
        Veroja makselen kirjoitti:

        Onko sillä niin väliä, kun mielenterveysongelmat ovat pahasti periytyviä. Olisi pitänyt huomata ongelma ennenkuin alkoi lisääntymään. Nyt on taas yksi yhteiskunnan elätettävä lisää kierrossa. Kiitos tästäkin.

        Mielenterveysongelmat eivät ole kovin vahvasti geneettisesti periytyviä. Se on se sairas koti ja sairas kodin malli, joka periytyy herkemmin.


      • wufwuf
        ihmistä ymmärtävä kirjoitti:

        Tiedä se, että jos lapsi halutaan perheeseen niin se pitää myös säädyllisesti osata kasvattaa! Lapsi on 100% AINA ENSIMMÄISENÄ OLTAVA!!! Piskit ja muut eläimet pitää juoksuttaa koska ne sitä pyytävät - etenkin koirat. Kissakin on helpompi hoitaa kuin piski. Ihmisen kanssa voi keskustella ja saada ymmärtäviä vastauksia jos verttaa haukkuun!!

        itse olet piski


      • WGF
        Millamagilla kirjoitti:

        ap kirjoittelee täällä milloin minkäkin laisia provoja joista tämä on yksi esimerkki. Kovasti tuntuu mielikuvitusta riittävän.

        Olen samaa mieltä, ja ainahan nämä talikallot on sitten naista syyttämässä, mutta heidän käsityksensä on, ett' he voi tehdä mitä haluaa.Turpiin tällaiselle valittajalle


      • kaina11

        Juuri näin ,, Todella rohkeasti tehty äidiltä..Isästä voi sanoa, että hylkäsi lapsensa samalla kun hylkäsi lapsien äidin.. Ei tainnut ymmärtää, että on ihmisistä kyse ja useammasta..


      • Tikkejä, kyyneleitä.

        On turha huutaa exän tehneen sitä tai tätä ja löytää hänestä syntipukki kaikkeen. Ei tässä nyt todellakaan ole kyse pelkästään siitä, että hän pitäisi hankkimaansa hurttaa tärkeämpänä kuin lapsia.

        Lasten turvallisuus on taattava, ja jos perheessä on sairaan äidin lisäksi vielä epäsosiaalinen ja arvaamaton, jopa vaarallinen, koira, lapset otetaan heti kiireellisesti huostaan.

        Exäsi on varmasti psyykkisesti huonossa kunnossa. Tuskin hänestä on äidiksi, joten siinä mielessä on ihan oikein, että lapset ovat huostassa. Ehkä hän on itsekin ymmärtänyt tämän ja "koira" on vain pinnallinen, muodollinen tekosyy, jonka esittää lasten huostaan ottamisesta. Kätevä selitys, jolla väistää kiusalliset kysymykset ja tunteet.

        Kysymys sinänsä on tietenkin, millaisia psyykkisiä haavoja tämä lapsiin luo: joka tapauksessa heille tulee tunteita hylätyksi tulemisesta ja jopa syyllisyydentunteita - lapsi kun katsoo itsessään olevan jotain kauheasti vialla, kun äiti on hänestä luopunut.

        Tällaisten tunteiden muodostuminen lapsen psyykeen on otettava huomioon. Ei huostaanotto ole koskaan kevyt asia, ainahan siinä on tavallaan kyse pahemman vaihtoehdon pois sulkemisesta.

        Toivottavasti lapset pääsevät tasapainoiseen ympäristöön normaalin perheen hoidettaviksi eikä lapsuus mene pelkästään lastenkodissa. Laitos on laitos.


      • skitsokojo?
        dj dh vdhvrdfth kirjoitti:

        Mielenterveysongelmat eivät ole kovin vahvasti geneettisesti periytyviä. Se on se sairas koti ja sairas kodin malli, joka periytyy herkemmin.

        Skitsofrenia kyllä periytyy hyvinkin vahvasti, ikävä kyllä :(


      • idiootti isänä taas
        ap kirjoitti:

        Podin koko aikana huonoa omatuntoa, mutta lapseen oli lähes mahdotonta pitää yhteyttä exän toilailujen vuoksi. Kaiken lisäksi muutaman vuoden ikäinen lapsi ei kauheasti voi mitään puhelimessakaan sanoa.

        Lähetin postikortteja firman nimissä, ettei exä saanut minun henkilökohtaista osoitetta tietoonsa, merkkipäinä ja juhlina lapselle yksinomaan osoittaen, mutta heti meiliin ilmestyi kiitosviesti ja hirveä rakkauden tunnustus exältä. Kun yritin puhua puhelimessa (tämäkin firman luurista, ettei puhelinnumeroani exä saa), niin exä nappasi sen ja ei antanut sitä lapselle. Exäni sekosi totaalisesti ja hänellä suorastaan oli pakkomiele minuun.

        En luopunut lapsesta työn takia, vaan lähdin exääni karkuun niin kauas kuin mahdollista.

        Kyllä sä käytännössä hylkäsit lapsesi kylmästi. Sori, vain teot ratkaisevat. Valheellisia sanoja kun on niin helppo suoltaa.

        Sääli sun lastas.


    • Lapselle oma isä

      Tietysti voit ja kyllä ulkomailla asuminen on monasti syy yksinhuoltajuuden myöntämiselle toiselle. Lapsi on jo parivuotias, joten hänen kanssaan tulee jo helposti toimeen. Nyt vaan toimeksi, jotta lapsi ei ehdi olla liian kauan uudessa sijoitusperheessään ja kiintyä siihen liikaa, jolloin sinun luokse muuttaminen muuttuisi hankalaksi..pieni lapsi kyllä sopeutuu nopeasti..Onnea matkaan!

      • ap

        Lapsemme on nyt 7-vuotias.

        Lapsemme oli 2-vuotias erotessamme, 4-vuotias muuttaessani ulkomaille ja nyt hän on 7-vuotias ja on asunut sijoitusperheessä puoli vuotta.

        Miten minun tulee nyt hakea sitä huoltajuuden palauttamista? Mihin tulee vedota? Voiko exänikin saada huoltajuuden vain onko se häneltä mennyt lopullisesti?


      • bbb
        ap kirjoitti:

        Lapsemme on nyt 7-vuotias.

        Lapsemme oli 2-vuotias erotessamme, 4-vuotias muuttaessani ulkomaille ja nyt hän on 7-vuotias ja on asunut sijoitusperheessä puoli vuotta.

        Miten minun tulee nyt hakea sitä huoltajuuden palauttamista? Mihin tulee vedota? Voiko exänikin saada huoltajuuden vain onko se häneltä mennyt lopullisesti?

        enmpä uskoisi että exälläsi on enää mahdollisuutta saada huoltajuutta. Mutta itselläsi voi olla mahdollisuus.


      • Rosso 1
        ap kirjoitti:

        Lapsemme on nyt 7-vuotias.

        Lapsemme oli 2-vuotias erotessamme, 4-vuotias muuttaessani ulkomaille ja nyt hän on 7-vuotias ja on asunut sijoitusperheessä puoli vuotta.

        Miten minun tulee nyt hakea sitä huoltajuuden palauttamista? Mihin tulee vedota? Voiko exänikin saada huoltajuuden vain onko se häneltä mennyt lopullisesti?

        Ota yhteyttä sosiaaliviranomaisiin niin asia selviää.Ei tällä palstalla kannata kysellä näinkin vakavasta asiasta.


      • Otapas
        ap kirjoitti:

        Lapsemme on nyt 7-vuotias.

        Lapsemme oli 2-vuotias erotessamme, 4-vuotias muuttaessani ulkomaille ja nyt hän on 7-vuotias ja on asunut sijoitusperheessä puoli vuotta.

        Miten minun tulee nyt hakea sitä huoltajuuden palauttamista? Mihin tulee vedota? Voiko exänikin saada huoltajuuden vain onko se häneltä mennyt lopullisesti?

        yhteyttä oikeusaputoimistoon,osaavat siellä tarkoin neuvoa
        mitä pitää tehdä.Onnea matkaan.


      • satusetä??
        Rosso 1 kirjoitti:

        Ota yhteyttä sosiaaliviranomaisiin niin asia selviää.Ei tällä palstalla kannata kysellä näinkin vakavasta asiasta.

        No eihän täällä todellisessa tilanteessa olevat kyselekään. :D Kaikenlaisia satujen keksijöitä riittää.


      • hammettahankalaa
        bbb kirjoitti:

        enmpä uskoisi että exälläsi on enää mahdollisuutta saada huoltajuutta. Mutta itselläsi voi olla mahdollisuus.

        Jos olisit nainen ja tilanteesi olisi kuten se sinulla nyt on, sinulla on suomessa hyvät mahdollisuudet saada lapsesi takaisin, mutta kun olet miesä sossuntädit näkevät sinut huonoksi ihmiseksi kun jätit perheesi ja muutit ulkomaille. siinä on jo yksi syy tehdä sinusta syyllinen ja jos alat vaatimaan lastasi itsellesi, sossuntädit saattavat keksiä laittaa lapsen takaisin äidilleen, ja tulet samaan kompromissipäätöksellä sen koiran itsellesi, jotta äiti ja lapsi tulisi voimaan hyvin. Tämä on suomessa sosiaaliviranomaisten ammattitaitoa ja sitä mihin heidät on koulutettu ja aivopesty. Monessakaan virassa ei ole suotavaa ajatella omilla aivoilla. Onnea yritykseen mutta vaikeaa tulee olemaan, jollet hanki itsellesi hametta.


      • satusetä?? kirjoitti:

        No eihän täällä todellisessa tilanteessa olevat kyselekään. :D Kaikenlaisia satujen keksijöitä riittää.

        siis täh? totta munassa kaikki parisuhde yms ongelmat hoidetaan internetissä eikä osapuolien kanssa. ootteko oikeesti noin tyhmii vai oletko trollli. :D


      • satusetä??
        koirakaulus kirjoitti:

        siis täh? totta munassa kaikki parisuhde yms ongelmat hoidetaan internetissä eikä osapuolien kanssa. ootteko oikeesti noin tyhmii vai oletko trollli. :D

        Miksi olisin trolli? Siksikö kun sanoin että kyseessä on keksitty juttu.? Aika tosissaan täällä jotkut ottaa tällaiset sadut.


      • äippä72
        ap kirjoitti:

        Lapsemme on nyt 7-vuotias.

        Lapsemme oli 2-vuotias erotessamme, 4-vuotias muuttaessani ulkomaille ja nyt hän on 7-vuotias ja on asunut sijoitusperheessä puoli vuotta.

        Miten minun tulee nyt hakea sitä huoltajuuden palauttamista? Mihin tulee vedota? Voiko exänikin saada huoltajuuden vain onko se häneltä mennyt lopullisesti?

        Harmi, kun et silti pitänyt sitä yhteishuoltajuutta.....sehän on kuitenkin käytännössä usein vai paperilla oleva asia. Mutta, kun hankit kunnon lakimiehen (eli kokemusta huoltajuusasioista) ja alat hakemaan oikeuden kautta huoltajuutta, toki sossut haluu kans arvioida, et oletko hyvä huoltaja :)
        Tee lapsesi takia, jos hänestä yhtään välität, en ole vielä eläissäni tavannut ihmistä jolle sijaiskoti ei olisi jälkiä jättänyt....


    • sossupaholainen

      Huostaanotto ei poista huoltajuutta, eli jos exäsi on ollut yksinhuoltaja, hän on sitä nytkin. Mutta koska lapsi on huostaanotettu, lapsen asumisesta ja hoidosta päättää sosiaalitoimi. Oikeus tuskin edes ottaa käsiteltäväkseen huoltajuuden muutosta jos tiedossa ei ole huostaanoton lopettamista. Sinun pitää nyt ottaa yhteys lapsesi huostaanottaneeseen sossuun ja sopia yhteydenpidosta lapseesi. Sitten voit hakea huostaanton purkua ja siinä samalla huoltajuutta itsellesi.

      • Trollari

        Niin, jos oikeasti asia kiinnostaisi, niin juristiin olisi kannattanut olla jo yhteydessä. Vähän turha on täällä avautua...


    • TIJHMOEIPUY

      Juuri näin kun "sossupaholainen" kirjoittaa, eli nyt otat yhteyttä kaupunkinne lastensuojeluun ja varaat sinne ajan, jolloin voit keskustella tilanteesta ja kysyä miten tässä tulisi edetä!!

      • lapsen etu ensin

        Minkä takia lasta taas turhaan riepottelemaan käytännössä täysin vieraalle miehelle kun on jo kiintynyt sijaisperheeseen?! Miten nyt yhtäkkiä kiinnostaa kun ei aikaisemminkaan???


      • vain lapset
        lapsen etu ensin kirjoitti:

        Minkä takia lasta taas turhaan riepottelemaan käytännössä täysin vieraalle miehelle kun on jo kiintynyt sijaisperheeseen?! Miten nyt yhtäkkiä kiinnostaa kun ei aikaisemminkaan???

        Minä olen ihan erimieltä.Ota isä vaan reippaasti meihin tanttoihin yhteyttä.Ei entisellä vaimollasi ole ollut tunteet kohdallaan kun lapsensa vaihtaa koiraan.Sen ovat varmasti sosiaalityöntekijät huomanneet.Sinua minun kävin ensiksi sääliksi naiset on kovia ja halpamaisia .Tämä maailma on tehty naisille kun on eroista kysymys, monta kertaa isää olisi parempi huoltaja kuin äiti.Äiti usein menee heti miestä etsimään ja taas kierre jatkuu, tästä voisin kirjoittaa vaikka kirjan.Itse olen mieheni kanssa kasvattanut 5 poikaa ja kaikilla on oma perhe ,ja minkä tunnen ammattisilmällä niin kumpikin osa puoli hoitavat lapsiaan,yhden pojan perhe voutui luopumaan allergian takia koirasta ja kissasta jotka oli varmaan heille rakkaita, mutta lapsi voitti .Enkä usko että on on ollut tyrkyllä muuta vaihtoehtoa.Minä sanon ilkeästi että tuolaiset naiset pitäisi salvaa jotka tekee tähän maailmaan lapsia.


    • eihitto!

      et pitänyt OMAAN lapseesi yhteyttä hullun naisen takia?? ei helkkari. kertoo aika paljon sinusta. asetit työsi lapsen edelle, lapsen äiti asetti koiran lapsen edelle. Hyvä että lapsi on nyt uudessa perheessä!!

      • mummikka

        Veit jalat suustani. Jokainen järjissään oleva vanhempi taistelee lapsensa puolesta eikä pakene ulkomaille ja jätä lasta hullun vanhemman hoitoon. Vai kuinka ?


      • I AGREE!!


    • .a,sldf,asdöals

      Niinkuin noi pari viimeistä, ensin et ollut lainkaan huolissasi "hullusta" exästäsi vaan jätit pienen lapsen hänen "armoilleen" ja pakenit, samalla hylkäsit lapsesi kokonaan. Joku kortti on yhtä tyhjän kanssa.

      Sitten kun sinulle sopii taas, exän "hulluus" ei enää vaivaa lainkaan ja palaat suomeen ja alat vaatimaan lapsen huoltajuutta.

      Toivottavasti tässä asiassa, mikäli menee käräjien kautta, tehdään vanhemmuuden arviointi jossa psykologit mittaavat myös aloittajan ominaisuuksia.

      En mitenkään pysty uskomaan että äiti laittaisi lapsen huostaan koiran vuoksi. Semmoinen ei ole mahdollista, eiköhän tuossa kohtaa ole melko suurta valhetekstiä.
      Aloittajan mielenterveyttä todellakin voisi koetella koska taitanee olla vanhemmista se joka ei ole ihan täysissä tolkuissaan.

      • vieras mies

        Lapsella on hullu koira-uskovainen äiti. Ja tunnekylmä isä. Jos isä on jonkun herätyksen saanut pitää yhteyttä lapseen, yhteys sossuun, sinnehän isä elarinkin maksaa. Ei hän nips-naps napata lasta itselleen, mahtaako lapsi edes tunnistaa koko äijää. Tapaamisoikeutta isä voi nöyrästi kysyä ja siihen sossu ja fiksu sijaisperhe suostunee.


      • Sijaisäiti kahdelle
        vieras mies kirjoitti:

        Lapsella on hullu koira-uskovainen äiti. Ja tunnekylmä isä. Jos isä on jonkun herätyksen saanut pitää yhteyttä lapseen, yhteys sossuun, sinnehän isä elarinkin maksaa. Ei hän nips-naps napata lasta itselleen, mahtaako lapsi edes tunnistaa koko äijää. Tapaamisoikeutta isä voi nöyrästi kysyä ja siihen sossu ja fiksu sijaisperhe suostunee.

        Sijaisperhe ei voi kieltää isää tapaamasta lasta jos sossu antaa siihen luvan.
        Voi tosin olla, ettei isä ole enää kovin tuttu lapselle, jota on nähnyt vuosia sitten.

        Aloitus tuntuu kyllä provolta, mutta vastaan kuitenkin.

        Aloittajalle sanon, että huostanneeseen sossuun yhteys ja he tekevät suunnitelmia eteenpäin. Isän tilanne katsotaan ja sitten saat mahdollisesti tapaamiset pyörimään. Älä odota liikoja; 7-vuotiaalla voi olla jo omia mielipiteitään ja ehkä kokee, että olet hänet hylännyt. Sinun täytyy mennä lapsesi eteen nöyränä poikana.

        Puhut rumasti ex-vaimostasi. Toivottavasti lapsesi saa tehdä omat johtopäätöksensä äidistään itse.
        Ymmärrät varmaan, ettei haukkuminen ainakaan edistä projektiasi sossun kanssa, joten kannattaa miettiä omaan myös käytöstään.


      • Sijaisäiti kahdelle
        Sijaisäiti kahdelle kirjoitti:

        Sijaisperhe ei voi kieltää isää tapaamasta lasta jos sossu antaa siihen luvan.
        Voi tosin olla, ettei isä ole enää kovin tuttu lapselle, jota on nähnyt vuosia sitten.

        Aloitus tuntuu kyllä provolta, mutta vastaan kuitenkin.

        Aloittajalle sanon, että huostanneeseen sossuun yhteys ja he tekevät suunnitelmia eteenpäin. Isän tilanne katsotaan ja sitten saat mahdollisesti tapaamiset pyörimään. Älä odota liikoja; 7-vuotiaalla voi olla jo omia mielipiteitään ja ehkä kokee, että olet hänet hylännyt. Sinun täytyy mennä lapsesi eteen nöyränä poikana.

        Puhut rumasti ex-vaimostasi. Toivottavasti lapsesi saa tehdä omat johtopäätöksensä äidistään itse.
        Ymmärrät varmaan, ettei haukkuminen ainakaan edistä projektiasi sossun kanssa, joten kannattaa miettiä omaan myös käytöstään.

        Korjaus viimeiseen lauseeseen;
        "...kannattaa miettiä omaan myös käytöstään."=
        ...kannattaa miettiä myös omaa käytöstään.


    • hylkääjä

      pako maailmalle?
      heitteillejättö! eipä ne asiat täällä etene...
      ...epänormaalia meininkiä!

    • sillai

      Mies hylkäsi lapsensa lisäksi koiran. On tosin jokaisen oma asia mikä on elämässä tärkeintä kukaan toinen ei voi sitä sanella. Aivan hyvin koiraa voi pitää lasta tärkeämpänä kysehän on tunteesta eikä tunteita voi määrätä. AP teki väärin, vaimo ei.

      • Trollen

        Onneksi osaat lukea muutakin kuin otsikon. Onnittelut kommentoinnista ilman tekstin lukemista. AP teki väärin lisääntyessään häiriintyneen ihmisen kanssa, sen myönnän.


      • Tunotupahousu

        Kyllä ihmisessä on vikaa jos koira on tärkeämpi, kuin lapset... tai puoliso tai kuka tahansa ihminen. Koira on eläin.


      • -----
        Trollen kirjoitti:

        Onneksi osaat lukea muutakin kuin otsikon. Onnittelut kommentoinnista ilman tekstin lukemista. AP teki väärin lisääntyessään häiriintyneen ihmisen kanssa, sen myönnän.

        Molemmin puolin. Molemmissa häiriintyneisyyttä.


      • Ihminenontyhmäeläin
        Tunotupahousu kirjoitti:

        Kyllä ihmisessä on vikaa jos koira on tärkeämpi, kuin lapset... tai puoliso tai kuka tahansa ihminen. Koira on eläin.

        Miten niin kuka tahansa ihminen? Ihminenkö on jotenkin automaattisesti jotenkin hemmetin erinomainen? Ei ole, koiraa sopii arvostaa useinkin enemmän. Koirani on ollut oma itsensä, uskollinen ystävä, koira esittämättä mitään muuta, lohtu, tuki, siitä on ollut seuraa, sen kanssa voi lenkkeillä, jäljestää ja puuhailla, se on hyvä kaveri. Toisinkuin exäni, joka oli perässähiihtäjä, pummi, ei lohtua eikä apua missään ja muutenkin teennäiseksi pettäjäksi osoittautunut luuseri. Voin ihan suoraan sanoa, että koirani merkkaa minulle paljon enemmän.

        Puhumattakaan ihmisrodun idooteista, psykopaateista tai vaikka pyrkyreistä. Rakastan koiraani enemmän kun ahneitä pörssisikoja. Itseasiassa, nyt kun tarkkaan miettii, koira on tärkeämpi minulle kun suuri osa ihmisistä, joista en nää mitään syytä keksiä, miksi he olisivat minulle tärkeitä, kun ovat kehittymättömiä, ilkeitä, eläinrääkkääjiä, sivistymättömiä, epätasa-arvoisia.

        Koirat ovat paljon viisaampiakin kun suurin osa. Ne eivät esitä, eivät laskelmoi, ja osaavat elää päivän kerrallaan. Ne arvostavat omaa perhettään ja laumaansa, vaikkeivat saisi seksiä koskaan, eikä vastakkaisen sukupuolen koiraa olisi mailla halmeilla. Toisinkuin ihminen joka vinkuu, valittaa ja jauhaa paskaa, pettää ja eroaa, jos ei saa kaikkea haluamaansa...
        Koirat ottavat lunkisti, sopeutuvat ja jos joku sekopää ihminen, mitä muka pitäisi pitää jotenkin koiraa tärkeämpänä, ei hakkaa niistä sekopäitä myös, niin ne ovat parempia kuin omistajansa.

        Eli, siis... Miksi ketä tahansa ihmistä pitäisi arvostaa enemmän kuin koiraa tai sen pitäisi olla tärkeämpi? Eläin kun eläin.
        Ja jos puoliso osoittautuu ainoastaan eteväksi näyttelijäksi, niin mitä iloa siitä on?

        Olet oikeassa siinä, että koira on eläin. Niin on ihminenkin. Ihminen vaan on ainoa typerys pallolla, joka ei tiedosta olevansa eläin...


      • ihmisenparasystävä
        Tunotupahousu kirjoitti:

        Kyllä ihmisessä on vikaa jos koira on tärkeämpi, kuin lapset... tai puoliso tai kuka tahansa ihminen. Koira on eläin.

        Sinäpä sen sanot;" Kyllä ihmisessä on vikaa"........
        Koirasta saa todella luotettavan kaverin, Ystävän jne......
        Ihmesestäkin voi saada, mutta se on harvinaisempaa, älä vähättele eläinten rehellisyyttä sekä luotettavuutta, ihmisestä ei siihen ole.....

        Ap on mielestäni myös trolli....................

        Olen itsekin 4 tyttären isä ja 3X isoisä.................


      • Koiran orjia
        Ihminenontyhmäeläin kirjoitti:

        Miten niin kuka tahansa ihminen? Ihminenkö on jotenkin automaattisesti jotenkin hemmetin erinomainen? Ei ole, koiraa sopii arvostaa useinkin enemmän. Koirani on ollut oma itsensä, uskollinen ystävä, koira esittämättä mitään muuta, lohtu, tuki, siitä on ollut seuraa, sen kanssa voi lenkkeillä, jäljestää ja puuhailla, se on hyvä kaveri. Toisinkuin exäni, joka oli perässähiihtäjä, pummi, ei lohtua eikä apua missään ja muutenkin teennäiseksi pettäjäksi osoittautunut luuseri. Voin ihan suoraan sanoa, että koirani merkkaa minulle paljon enemmän.

        Puhumattakaan ihmisrodun idooteista, psykopaateista tai vaikka pyrkyreistä. Rakastan koiraani enemmän kun ahneitä pörssisikoja. Itseasiassa, nyt kun tarkkaan miettii, koira on tärkeämpi minulle kun suuri osa ihmisistä, joista en nää mitään syytä keksiä, miksi he olisivat minulle tärkeitä, kun ovat kehittymättömiä, ilkeitä, eläinrääkkääjiä, sivistymättömiä, epätasa-arvoisia.

        Koirat ovat paljon viisaampiakin kun suurin osa. Ne eivät esitä, eivät laskelmoi, ja osaavat elää päivän kerrallaan. Ne arvostavat omaa perhettään ja laumaansa, vaikkeivat saisi seksiä koskaan, eikä vastakkaisen sukupuolen koiraa olisi mailla halmeilla. Toisinkuin ihminen joka vinkuu, valittaa ja jauhaa paskaa, pettää ja eroaa, jos ei saa kaikkea haluamaansa...
        Koirat ottavat lunkisti, sopeutuvat ja jos joku sekopää ihminen, mitä muka pitäisi pitää jotenkin koiraa tärkeämpänä, ei hakkaa niistä sekopäitä myös, niin ne ovat parempia kuin omistajansa.

        Eli, siis... Miksi ketä tahansa ihmistä pitäisi arvostaa enemmän kuin koiraa tai sen pitäisi olla tärkeämpi? Eläin kun eläin.
        Ja jos puoliso osoittautuu ainoastaan eteväksi näyttelijäksi, niin mitä iloa siitä on?

        Olet oikeassa siinä, että koira on eläin. Niin on ihminenkin. Ihminen vaan on ainoa typerys pallolla, joka ei tiedosta olevansa eläin...

        Koirat on luonnevikaisia varten. Ei terve ihminen tarvitse koiraa mihinkään, eikä ainakaan laita koiraa ihmisen edelle.


    • nnnnnnn

      Hyvä että lapsi on päässyt sijoitusperheeseen. Seitsemänvuotiaalle on kuitenkin todennäköisesti kehittynyt jo jonkinlaiset traumat sairaasta äidistä ja isästä, joka hylkäsi lapsen sairaan äidin takia. Tässä vaiheessa on itsekästä koittaa hakea lapsen huoltajuutta. Antaisit lapsen elää kerrankin normaalia perhe-elämää.

    • omakohtainenkokemus

      Jos lapsi on jo 7v, niin hänen holtajuuteensa vaikuttavat lapselle läheiset ihmiset. Onko lapsi tekemisissä isänsä kanssa mitenkään? Ovatko lapsen muut sukulaiset tekemisissä lapsen kanssa esim. ap:n omat vanhemmat? Ap:n kannattaisi joka tapauksessa pitää jonkinlaista yhteyttä lapseen, vaikka sijaisperhehoito jatkuisikin. Lapset ovat pieniä vain hetken ja aikuistuessaan lapsi tajuaa miten vähän on merkinnyt vanhemmilleen.

      • Vauhtia asioihin

        Olettepa tietämättömiä asioista.
        Ei esim isovanhemmalla ole mitään oikeuksia lapseen nähden.
        Olen myös nähnyt äitejä, jotka eivät hittojakaan välitä lapsestaan.
        Kaikilla niillä on kylläkin ollut nupissa jotain vikaa.
        Ihan oikeesti.
        Ei se ole oikein, että exät soittelevat jatkuvalla syötöllä, vaikka itsellä olisi jo yritystä rauhoittua omaan elämäänsä.
        Minun tiedossani on naisia, jotka eivät omien murrosikäistensä kanssa pärjää, yrittäen lasta/lapsia johonkin laitokseen.
        Ei siinä kuulkaa isovanhempia kysytä, ainakaan isän puolelta.
        Ole sinnikäs AP ja yritä saada lapsi itsellesi, mutta vain siinä tapauksessa, että sisäistät millainen on tuon ikäinen lapsi?
        Miten paljon vaatii aikaa?
        Ei häntä voi vuosiin yksin jättää kotiin, jos vaikka tekisi mieli rimpsalle tai kaljalle.


      • MammaMyös
        Vauhtia asioihin kirjoitti:

        Olettepa tietämättömiä asioista.
        Ei esim isovanhemmalla ole mitään oikeuksia lapseen nähden.
        Olen myös nähnyt äitejä, jotka eivät hittojakaan välitä lapsestaan.
        Kaikilla niillä on kylläkin ollut nupissa jotain vikaa.
        Ihan oikeesti.
        Ei se ole oikein, että exät soittelevat jatkuvalla syötöllä, vaikka itsellä olisi jo yritystä rauhoittua omaan elämäänsä.
        Minun tiedossani on naisia, jotka eivät omien murrosikäistensä kanssa pärjää, yrittäen lasta/lapsia johonkin laitokseen.
        Ei siinä kuulkaa isovanhempia kysytä, ainakaan isän puolelta.
        Ole sinnikäs AP ja yritä saada lapsi itsellesi, mutta vain siinä tapauksessa, että sisäistät millainen on tuon ikäinen lapsi?
        Miten paljon vaatii aikaa?
        Ei häntä voi vuosiin yksin jättää kotiin, jos vaikka tekisi mieli rimpsalle tai kaljalle.

        Hyvin sanottu! Kyllä lapsen etu on että tuntisi omat vanhemmat ja jos mahdollista, myös asua heidän kanssaan. Ei huostaanottoa varmasti ihan päivässä pureta. Jos Isä kuitenkin haluaa aidosti ja oikeasti korjata jotain, pelisääntöjä noudattaen mukaan vaan lapsen elämään! Demonisoimatta äitiä ja itsekin nöyrällä mielellä.

        Minusta on hienoa jos itse tajuaa tehneensä virheen ja yrittää sen korjata. Joskus ei ole kuin huono ja sitäkin huonompip vaihtoehto, josta valita!

        Meitä on moneen junaan meitä rikkinäisiä ihmisiä.

        Tsemppiä Isälle. Kunpa äitikin saisi jostain apua, että saisi elämänsä jonkinlaisille raiteille koirineen.


    • Pelisi menetetty

      K U V I T T E L E T K O että tämä palsta on oike atapa saada asia etenemään???

      Jo pelkästään tänne kirjoittelu ja kuvittelusi että täällä sinulle ratkaisu kerrottaisiin - se jo osoittaa että et ole sopiva missään nimessä huoltajaksi.

      Ne päätökset tehdään ihan muualla - EI suomi24 tarinapalstalla !!!

      T U R H A edes kuvitella että saisit biologisen, siemennesteestäsi alkunsa saaneen lapsen itsellesi.
      OLET TEHNYT AIKOJA SITTEN SELVÄKSI ETTÄ ET HÄNTÄ OLE HALUNNUT EIKÄ SE ENÄÄ MUUTU.

      Saatat olla eri mieltä , jos olet niin hanki juristi. EI se muulla tavalla selviä jos edes sittenkään.

      • huh,huh.

        Ei voi
        kuin ihmetellä, miten sheriffit jaksavat paimentaa tällaista avohoidokkia, joka tähänkin ketjuun suoltaa päättömyyksiään.


    • aika outo ap

      Koeta nyt ap ensimmäisenä päätttää, onko sinulla yksi vai kaksi lasta. Ihmetyttää myös, mikset ole taistellut hänestä jo aikoja sitten. Suomi on täynnä sosiaaliviranomaisia ja lakimiehiä, jotka olisit voinut valjastaa käyttöösi.

    • 1+2

      Kaverit on aina sanoneet että akat on syntymästään asti täysin sekopäitä ja tekevät mitä idiootimpia tekoja.

    • Lapsi rauhaan!!!

      Jos ap:n teksti on totta niin siinäpä on oikein mallivanhemmat! Huh huh... Miten ap kehtaa edes pitää itseään jotenkin parempana kuin sairasta exäänsä? Molemmat ihan täysin sekopäitä ja lapsestaan piittaamattomia! Kannattaa antaa sen lapsen vaan elää rauhallista ja varmaankin ihan normaalia elämää sijaisperheessä, jossa häntä rakastetaan ja hänestä välitetään. Turhaan mennä sekoittamaan lapsen elämää lisää.

      • ressukoita nähnyt

        Näyttää siltä, että yli puolet ei edes ymmärrä/muista, mitä ap on kirjoittanut monessa eri osiossa. Niistä kuitenkin tehdään terhakkaasti erilaisia päätelmiä, joista vain pieni osa perustuu kerrottuihin tosiseikkoihin ja suuri osa on täysin omavaltaisia päätelmiä, mitkä eivät perustu mihinkaan tosiseikastoon.
        Juolahtiko kenellekään mielee, että osapuolet eivät nuorina olleet kumpikaan kypsyneet vielä vanhemmuuteen, mutta nyt saattaa asiat olla ihan toisin.
        Ei 5 vuotta sitten tehdyt päätökset ole ikuisia. Eihän tässä tarvita kuin rakentavaa keskustelua sosiaalitoimen ja sijaisperheen kanssa ja vasta sitten katsotaan miten asiassa voitaisiin lapsen kannalta parhaiten edetä.
        Aina pitää kuunnella usean tahon mielipiteet ja niistä vasta muodostaa kokonaiskäsitys siitä, miten asiassa olisi hyvä toimia.


    • kyllä voit

      Voit vaatia lapsesi itsellesi.

    • itsekäs olet!

      hän ehkä luopui lapsesta koska niin oli parasta jos kerta hän on masentunut, parempi niin kun teurastaa oma kakara. Mutta kyllähän sinäkin jätit lapsesi, valitsit työn ulkomailla lapsesi sijasta. ELi sinuna en alkaisi syyttelee tai osoittelee sormia ja haukkumaan ketään hulluksi, erot ovat rankkoja ja jotkut ottaa sen vakavammin sen parisuhteen kun sinä näköjään. joillekin se ei ole vain eron jälkeen tunteet pois päältä ja viileen kylmästi etiäppäin! Surulla on monet kasvot.. ja monenlaista tapaa surra.
      On paljon helpompi hoitaa koiraa kun lasta varsinkin jos on sairastunut eikä vain pysty, koska lapsi vaatii niin paljon enemmän mitä exä ei pysty nähtävästi antamaan ja katsoi että parempi on luopua lapsesta ja ehkä yrittää näin luoda paremman elämän sille.
      Se että koiralla on ongelma, se on ihmisten vika, ei koiran! Se on traumatisoitunut ja tarvii paljon huomiota ja rakkautta. Se että se hyökkää lapseen sillä voi olla huonoja kokemuksia lapsien kanssa joten nyt se suojelee itseään lapsilta.
      Minun koira tekee samoin, sen jälkeen kun on saanu avokasta kakaroilta ja turpiinsa. Kyllä heilläkin on tunteet! Lapsilla taas ei tuossa iässä... Ne retuttaa ja luulee et se onvaan kivaa leikkiä!

    • kotiäiti38v.

      Tälläsiä juttuja on maailma täynnä.Aloittaja ajattelee tässä vain itseään.Lapselle on parempi olla siellä missä nyt on.Ei ole lapsen edun mukaista alkaa 'heittelemään' paikasta toiseen.Eihän lapsi edes tunne isäänsä.SIjaisperheet valitaan tarkoin,joten lapsi on turvallisessa kodissa.Biologinen side ei ole tärkeä vaan se kuka oikeasti välittää ja rakastaa.Aloittaja on lapselleen tuntematon.

      • Äippä*

        "Kotiäiti38" > Mistä sinä tiedät onko lapsen parempi olla siellä missä nyt on? Oletko kenties käynyt kysymässä lapselta? Jos lapsi on ollut vasta puolivuotta sijaiskodissa niin ei hän ole ehtinyt paikkaan kiintyä (koska on jo 7v) Erään sukulaiseni lapsi on sijaiskodissa ja lapsi on vasta 4v ja ollut sijaiskodissa vissiin vuoden verran, ja edelleen kaipaa kotiinsa jokaikinen päivä :( Kyllä useimmiten lapselle se oma koti ja oma vanhin on se paras mahdollinen huoltaja jos on kysee terveistä ihmisistä siis.
        Toiasekseen ne sijaiskodit ei aina ole niitä parhaita ja tarkoin valittuja. Tiedän erään perheen joilla oli useampi sijais lapsi ja jokunen omakin, mutta tämä sijaisperheen isä käytti seksuaalisesti hyväkseen niitä lapsia. Onneksi se lopulta selvisi ja ukko jäi kiinni ja lapset sijoitettiin muualle. Mutta, tapaus rikkoi ne lapset niin että tänäpäivänä ne lapset on kaikki jotain psyykkisesti sairaita tai narkkeja tms. elämässä ei pärjääviä :( Ihmiset pystyy kyllä teskentelemään fiksua tarvittaessa vaikka taustalla olis mitä. Joten se niistä ihanista sijaiskodeista. JOS isällä on vaan mahdollisuuksia ja jos hän on tervepäinen ihminen niin toki tekee kaikkensa saadakseen lapsensa luokseen. Kannattaa aloittaa se tutustuminen ihan alusta ja edetä pikkuhiljaa niin että lapsi oppii kunnolla isänsä tuntemaan. Vaatii ehkä aikaa ja kärsivällisyyttää mutta uskon että se kannattaa.


    • Epätosi juttu

      Tämä juttu on joko sairas provo tai vain kopioitu jostain ulkomaisesta juttupankista. Jos kerran äijä lähtee ulkomaille kahdeksi vuodeksi käymättä kertaakaan katsomassa lapsiaan, on se tarinana niin epäuskottava, että hoh-hoijaa. Toisekseen jos hän kerran sähköpostiosoitteensa jätti, mikseivät 'sossun tädit' lähettäneet hänelle sitä kautta infoa? Mikähän mahtaa olla tämän sivuston adminin motivaatio julkaista tällaista potaskaa?

      • Tylsä provo

        Niin ja ne elarit, miten muka maksoi lapsesta joka oli jo huostaanotettu ?
        Pikkasen ap:n tarina ontuu...


      • -----------------
        Tylsä provo kirjoitti:

        Niin ja ne elarit, miten muka maksoi lapsesta joka oli jo huostaanotettu ?
        Pikkasen ap:n tarina ontuu...

        Joutuu huostaanotetustakin maksamaan "elareita."
        Ainakin 15 vuotiaasta.


    • Maryan -80

      Minä en ainakaan antaisi lapseni huoltajuutta sairaalle ihmiselle, ja sitten pakenisi ulkomaille. Työt saisi jäädä. Minä tekisin kaikkeni, että saisin lapsen huoltajuuden itselleni, olkoonkin uhrauksena se, että joutuisin exäni vainon kohteeksi. Ainahan voi koittaa hakea vaikka lähestymiskieltoa, mutta selvää on että lasta ei voi mielenvikaiselle antaa. Olet toiminut itsekkäästi paetessasi. Et ajatellut lapsesi parasta sen enempää kuin vaimosikaan ajatteli! Parasta pistää toimeksi, jos et halua lapsesi vieraantuvan sinusta täysin. Olet ollut poissa hänen varhaislapsuutensa, ei hän kohta enää tunnista sinua isäkseen, ja voi olla aika katkera siitä, että jätit hänet hullun naisen armoille!

    • nepsutus

      Kyllä mä luopuisin lapsesta, jos koira olisi ennen lasta tullut perheeseen. Ja jos toisinpäin, luopuisin koirasta.

      • Elukat elukoina

        Kyllä maailma on mätä. Ihminen menee aina koiran edelle. Ihminen, jolle koira on tärkeysjärjestyksessä yhtäkään ihmistä korkeammalla on sairas.


      • koira on perheenjäse
        Elukat elukoina kirjoitti:

        Kyllä maailma on mätä. Ihminen menee aina koiran edelle. Ihminen, jolle koira on tärkeysjärjestyksessä yhtäkään ihmistä korkeammalla on sairas.

        Asia ei ole noin. Se mikä sinulle on tärkeintä ei ole välttämättä muille sitä etkä sinä voi sanella mitä muiden tulisi ajatella. Monelle koira voi olla tärkeämpi ja tämä ihan ok.


      • Äippä*
        koira on perheenjäse kirjoitti:

        Asia ei ole noin. Se mikä sinulle on tärkeintä ei ole välttämättä muille sitä etkä sinä voi sanella mitä muiden tulisi ajatella. Monelle koira voi olla tärkeämpi ja tämä ihan ok.

        Höpö höpö "koira on perheenjäsen"...koira voi olla perheen jäsen mutta se ei ole kuitenkaan verisiteellä perheenjäsen. Ei normaali ihminen voi verrata tasaveroiseksi koiraa ja omaa lasta. Lapsi on omaa lihaa ja verta, mitä koira ei ole...ainkaan ei pitäisi olla, ja jos on niin sitten on jotain pahasti pielessä :)

        Olkoon koira tullu vaikka 5vuotta ennen lasta taloon, niin se on siltikin VAIN koira. Ihminen joka ajattelee niin että koira on tärkeämpi kuin omat lapset niin sellaisen ihmisen ei kannata kyllä hommata niitä lapsia ollenkaan, vaan pysyttelee niissä koirissa. Se ymmärrän täysin että jotkut ihmiset haluavat mieluummin itselleen koiran kuin lapsen, ja se on ihan ok. Mutta, jos sen lapsen tekee, niin kyllä sen lapsen pitäisi olla vanhemmilleen tärkeämpi kuin se koira.

        Mut kukin tietysti ajattelee laillaan tässä sairaassa maailmassa.


      • AHAHAHA
        koira on perheenjäse kirjoitti:

        Asia ei ole noin. Se mikä sinulle on tärkeintä ei ole välttämättä muille sitä etkä sinä voi sanella mitä muiden tulisi ajatella. Monelle koira voi olla tärkeämpi ja tämä ihan ok.

        Hahahah....sekopää kriminaalikoira on tärkeämpi kuin omaa verta ja lihaa oleva lapsi LOL. Ehdotan kemiallista tai mekaanista kastraatiota tuommoisille ihmisille ja täysi adoptiokielto myös. Ei tule sitten valinnnan vaikeutta eteeen.


    • lapset on parasta el

      Mä voin ottaa sen teidän lapsen, niin ei tarvitse miettiä kuka sitä hoitaa. Mulle ei tarvii maksaa edes elareita.Otan koirankin.

    • dabbad

      Lapset ja koirat on ällöjä mutta kyllä koiran ennemmin ottaisin..

      • gyguuytuiokjhuygtfrd

        dappad, et sitten ole tullut ajatelleeksi että olet itsekin joskus ollut lapsi? inhoat siis myös itseäsi sanoessasi että lapset ovat ällöjä!!!!!!!!!!!!!


      • nönöy
        gyguuytuiokjhuygtfrd kirjoitti:

        dappad, et sitten ole tullut ajatelleeksi että olet itsekin joskus ollut lapsi? inhoat siis myös itseäsi sanoessasi että lapset ovat ällöjä!!!!!!!!!!!!!

        Minä ainakin olin pienenä suloinen koiranpentu.


    • jk

      vai niin

    • olet vitun itsekäs

      teit kyllä teksissäs aika selväks että et oo välittäny lapsestas paskaakaan, joten jätä se nyt rauhaan! se on päässy eroon mieleltään sairaasta äidistään, miks se kaipais nyt uutta mielipuolee elämäänsä?

    • kaikenlaista...

      Ei lapsia noin vain "huostaan anneta", kyllä siinä on vakavampaa taustalla. Jo se, että exäsi esittää asian tuolla tavalla, kertoo siitä, ettei hän ole äidiksi sopiva. Suoraan sanoen ihan täydellä pakalla moinen äiti ei pelaa, jos arvaamaton hurtta on tärkeämpi kuin lasten hyvinvointi.

      Jos koiraa pidetään noin tärkeänä, se mitä ilmeisemmin kehittyykin sekopäiseksi. Koira on koira, sitä pitää kohdella kuin laumaeläintä eikä kuten ihmistä. Sen pitää olla lauman alin, eikä lauman pomo.

      Mitä ilmeisimmin exäsi ei tajua edes koirista mitään saati lasten kasvattamisesta.

    • No dog . . .

      Juuri tätä minä olen aina sanonut. Kukaan terve ja tasapainoinen ihminen ei hanki haisevaa likaista koiraa kotiinsa. Jos perheeseen ilmestyy koira, niin vanhemmilla tai lapsilla on tunneilmaisun vamma. Jos esim. perheen tyttö pyytää hankkimaan koiran, niin silloin koko perheen pitää mennä kiireesti terapiaan. Se on vain lapsen hätähuuto. Sellanen perhe on henkisesti kylmä ja myöhemmin ehkä sairastutaan masennukseen. Työnhaussa tätä pitäisi painottaa ja kysyä aina "onko perheessänne koira?" Suomessa on paljon piilosairaita ihmisiä. Minä ainakin aion äänestän sellaista presidenttiä jonka perheessä ei ole koiraa !!! Sillä varmistan, että hän elää tasapainoisessa kodissa ja kykenee tekemään järkeviä päätöksiä.

      • Hoidata itsesi.

        Kissa ihmisiä vissiin. No kissa ihmiset on ihan yhtä sairaita ja jos sulla on lapsi niin varmaan sama sairaus. Jotkut vaan pitää koirista ja osaa kasvattaa niitä vaikka onkin tasapainoinen mutta jos tommonen vähä-älyinen kuvittelee että koiran omistajat ei ole tasapainoisia niin kannatan että hakeudut itse terapeutin luokse käymään niin voi omasta kuupasta löytyä jotain pientä vikaa.


      • nilviäinen!

        ... yleensä kokemus puhuu puolesta? otan osaa traumaattiseen lapsuuteesi. olen pahoillani puolestasi.


      • HULLUJEN HURTAT
        Hoidata itsesi. kirjoitti:

        Kissa ihmisiä vissiin. No kissa ihmiset on ihan yhtä sairaita ja jos sulla on lapsi niin varmaan sama sairaus. Jotkut vaan pitää koirista ja osaa kasvattaa niitä vaikka onkin tasapainoinen mutta jos tommonen vähä-älyinen kuvittelee että koiran omistajat ei ole tasapainoisia niin kannatan että hakeudut itse terapeutin luokse käymään niin voi omasta kuupasta löytyä jotain pientä vikaa.

        Minusta kyllä se, että perheeseen hankitaan lemmikki, on pikemminkin merkki terveestä perheestä. Ei tietenkään, jos hurtta tai katti menee lasten edelle. Joillakin psyykkisesti alamittaisiksi jääneillä (varsinkin) naisilla voi olla täysin sairas suhde lemmikkiinsä. Sen reagointia ja käytöstä tulkitaan kuin ihmistä tai omat tunteet ja käytös heijastetaan koiraan.

        Esim, minun naapurinani oli eräspsyykepotilas naikkonen, joka teki päätelmiä muista ihmisistä sen mukaan, haukkuuko hänen koiransa heitä! Piskit olivat suoraan sanoen pilalla, kauheita hemmoteltuja räksyttäjiä, jotka joskus purivat omistajaansakin, jos ruoka-astiaa lähestyi. Kerran ne sattuivat karkaamaan takapihalta ja tulivat minun luokseni. Koirien tapaan parin nuuskuttelun jälkeen oltiin hyvää pataa. Sekopää akka alkoi "rakastaa" minua ja lähetellä tekstareita ja kirjelappusia, koska koiratkin alkoivat "tykätä" minusta. Että silleen, kaikenlaisia lahopäitä...


    • Yksinhuoltajan ääni

      Jos todella haluat lapsesi itsellesi niin ehkä paras paikka kysyä asiasta on kaupungin sosiaalitoimi tai lakimies. Täältä ei ehkä saa kaikkein ammattitaitoisinta apua - myötätuntoa ehkä.

      Jos lapsesi on tällä hetkellä hyvässä kodissa ja viihtyy niin mieti kuitenkin kaksi kertaa - jaksatko todella panostaa yksinäsi lapseen riittävästi, jotta HÄNEN elämästään tulee parempi. Älä tee muutoksia sen takia että se tuntuu sinusta oikeammalta/paremmalta. Lapsen biologisena vanhempana saat varmasti kuitenkin tavata lastasi kun nyt olet taas maisemissa.

      Lapsen kasvatus yksin on todella rankkaa, aikaavievää ja vaativaa - kokemusta on.

    • Hevonpaskaa-----

      HUONO PROVO!

      Lukekaa nyt itsekin te kaikki kommentoijat jotka kuvittelette tuon olevan totta.

    • ihan oikein.

      Miksi edes jätit lapsesi tuollaiselle ihmiselle ja pakkoko noita hulluja on edes nusssia? Toivottavasti lapsella on nyt hyvä koti, vaikka tuskin taitaa sinua edes kiinnostaa.

    • Eddia.E

      Kukaan ei voi tietää todellista tilannetta. On mahdollista että tekstisi puoltaa vain sinua, että haet lohtua ja kannustusta, että olet vääristellyt asiat ja syytät kaikesta entistä puolisoasi; että haet painavan taakan katoamista kirjoittamalla tänne toivoen saavasi tukea ja lohtua.
      Kaikesta huolimatta minä olen katsonut samankaltaisen tilanteen vierestä. En ole koskaan tukenut lapsen hylkäämistä saati luovuttamista (sillä oma isäni on tärkeä ihminen ollut lapsuuden, nuoruuden ja siksi myös aikuisuuden), mutta olen nähnyt omin silmin tilanteen jossa luovuttaminen oli tuskattomin ratkaisu. En voi tuomita sinua sillä päätöksesi lähteä tuntui sinusta parhaimmalta. Tuskin sinun olosi on sitä nyt? En voi tietää mitä tunnet enkä edes halua, mutta voit muuttaa kaiken.
      Ystäväni, jolla oli hyvin samankaltainen tilanne kuin sinulla nyt, jätti lapsensa äidin huostaan. Minun on turha kuvailla mitä mies tunsi tai kuinka rikki hän oli, edes sitä mitkä ovat ne syyt miksi mies otti ja lähti jättäen taakseen lapsensa sillä se ei ole kuitenkaan ”tarpeeksi pätevä kenellekään joka tätä lukee” sillä kukaan joka täällä pätee ei ole käynyt sitä helvettiä minkä ystäväni tai Sinä. Tämä on lukijoiden silmissä kuin puhdasta *askaa ja provo. Joka tapauksessa, nyt ystäväni lapsi on 18vuotta. He tapasivat ensimmäisen kerran puolitoista vuotta sitten eikä kukaan tiennyt mitä pitäisi tehdä tai toimia. Ystäväni istutti lapsensa pöydän ääreen ja kertoi miksi lähti, miksi hylkäsi hänet. Hänestä ei kasvanut lapselleen isähahmoa, mutta lapsi sai vastaukset niihin aukollisiin kysymyksiin. Vaikka, heille ei kasvanut isä-poika suhdetta, he ovat yhdessä nyt!
      Niin kauan kun ajalla on ominaisuus liikkua, Sinulla on mahdollisuus korvata se minkä otit pois itseltäsi mutta ennen kaikkea lapseltasi.

    • Jos et ole ollut kiinnostunut lapsistasi tuona aikana -et ole pitänyt yhteyttä, niin olettaisin että se on pitkä miinus hakiessasi huoltajuutta. Lisäksi jos työsi vaatii paljon matkustelua, et ehkä pysty tarjoamaan pysyvyyttä ja rutiinia.

      Koskaan ei ole liian myöhäistä -ole yhteydessä asiaa käsittelevään sosiaalivirkailijaan ja sovi välittömästi tapaaminen lastesi kanssa. Siitä se lähtee; isä on aina isä mutta parempi jos herää osoittamaan kiinnostusta lapsistaan mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Vaikka vanhempien välejä ei olisi ollenkaan, lapsiin voi pitää yhteyttä!

    • naivii

      Opetelkaa kirjoittamaan hyviä provoja, jos provoja on pakko kirjoitella. Ylläpitoko niitä väsää, koska aina yhtä hölmöt keskustelut nostetaan etusivun aiheiksi, vaikkei kukaan ole vielä ehtinyt vastaamaan provoon.

    • 443434

      Jos ei ole provo, niin tuohan kertoo että kummatkin ovat sekopäitä ja että lapsen huostaanotto on lapselle parasta.

      Isä tiennyt jo ennen muuttamistaan että exä on sekopää, silti valmis antamaan hänelle lapsen huoltajuuden ja itse lähtee kauas pois. Ei edes pidä yhteyttä lapseensa, toteaa vaan syyksi sekopäisen exänsä.

      Ei siis lapsen turvallisuutta ajattele lainkaan.

      Älä rupea enää isäksi, sinusta ei siihen ole.

      • mmmmmmmmmm

        älä rupea latelemaan neuvoja, ei sinusta ole siihen


    • No joo

      Palattuani ko. projektin päädyttyä Suomeen, sain kuulla, että exäni oli antanut lapsemme huostaan, koska koira ei tullut niiden kanssa toimeen. Aivan järkyttävää!!!!


      Tästä kohdasta huomaa, että kyse on keksitystä tarinasta. Ensin ja jatkossa puhut yhdestä lapsesta, tässä monikossa "niiden kanssa". Exähän tuli toimeen koiran kanssa, koska (muka) piti sen ennemmin kuin lapsen. Mikä lie totuus vai onko vaan mukavaa keksiä tarinoita? Onhan se kiva katsoa, mitä ihmiset vastaavat.

    • lapset vege vaan

      Lapsesta on paljon enemmän vaivaa niin pois vaan, kyllä minäkin enemmän koirista tykkään!

      • siittiösi ovat virus

        nyt kun otat silmän käteen ja luet kaikki ylläolevat tekstit niin tajuat kuinka typerä olet! asetuit juuri aloittajan ex-naisen saappaisiin.


    • 16+8

      Aloittajalle: Et sitten niinku pitänyt 2:een vuoteen yhteyttä edes tenaviisi :) Aika siistiä, sanoisin karun siisti provo hehheeeh. Ja nyt tulet peräämään "oikeuksia" yleiselle keskustelupalstalle ja TÄYSIN VENTOVIERAILLE selittelemään. Et viittis kuule mennä jälleen kerran pesuhuoneen peilin eteen tsekkaamaan ja miettimään mikä tarve sulla oli tulla sekoittamaan ihmisten uutta vuotta ilmanaikuisella provolla. Millä ja missä vaiheessa olet pääsi sekoittanut ulkomailla ollessasi?

      • sekavaavaiei

        No HÖH. Jospas... en tiiä.... mut ehkä sillä mammalla oli toinen lapsi jonkun toisen kanssa ja sit tää yksi tän isukin kaa... Siis onhan nykyään äidillä vaikka neljäkin muksuu eri isille :)


    • l93ö02

      AP:n elämässä taas työ on tärkeintä ja hän on katsonut oman työnsä niin tärkeäksi, että on ollut valmis katkaisemaan välit häneen kahdeksi vuodeksi ja jättänyt täysin lapsen hoitamisen ex-vaimolleen. Minusta miehen on turha osoitella sormella, kun itse on vielä syyllisempi kuin hänen exänsä. Ex sentään yrittänyt parhaansa.

      Huostaan voi lapsi joutua eri syistä. Jos tarina on tosi, niin todennäköisesti naisen elämä on tällä hetkellä niin rankkaa, että hän tarvitsee aikaa toipumiseensa, jolloin on hänen on pitänyt antaa lapsi väliaikaisesti huostaan, jotta saa omat asiansa kuntoon. Silloin voi olla, että voimia ei ole naisella ollut lapsen hoitamiseen, mutta koirasta hän on saanut positiivista energiaa, joka saattaa auttaa toipumisessa.

    • Kommenttisi: "Mistä hilkutista tälläisiä ämmiä edes sikiää?" jäi mieleen, miksi vitussa sinä olet mennyt sitten nussimaan??? idiootti..

    • Tekopeli

      Keksitty juttu, ei noin hullua ihmistä voi Suomesta ainakaan löytyä!

      • hulluuaa

        kyllä noin hulluja ämmiä,löytyy joka kylästä,tiedän usiamman terroristi ämmän.


    • 3+18

      Kyllä löytyy, mutta ilman koiraa! Mutta en rupea selittelemään yksityisasioitani sen enempää...

    • mistä näitä riittää

      Tuntuu että hait perheestä vipuvaikutusta urallesi ja kun aika oli kypsä löytyi ne "Mainilan laukaukset" eli tekosyyt lähdölle. Aina on jotenkin helppo nähdä kumpi osapuoli perheessä on joutunut uraamaan enemmän, vaikka pitkässäjuoksussa pitäisi muistaa että tilanteet vuorottelee eli ylämäessä ja alamäessä pitäisi löytyä sitoumusta. Jätit perheesi etkä kantanut vastuuta tiukoissa paikoissa, nyt kun tilanne on ohi liihottelet tänne kuin kevätperhonen vaatimaan osaasi medestä. Jos haluat jonkun ohjeen sanoisin että maksa velkasi... kaikille.

    • olet ärsyttävä

      Olen samaa mieltä edellisen ja useimpien muiden kans,tiedän /tunnen itsekin niin paljon valehtelevia äijiä...eikä sua todellakaan oma lapsi kiinnosta aidosti pätkääkään,että turha ruikuttaa ja koittaa esittää omia stoorejasi,ja miten lapseen vaikuttaisi sekin,että haukut hänen äitiään mielisairaaksi! Tuskin sentään psykiatri olet! taidat itse olla se sairas,kuulostat narsistiselta luonteelta.niin,mee äijä ittees,sanon minäkin!!!Et edes ansaitse tavata lastasi,vai montako niitä sitten olikaan...

    • r.kaasa

      Uskoisin että voit hakea purkupäätöstä, tästä on olemassa oikeuden ennakkopäätös. Oma isä tai äiti on aina vieraita parempi vaihtoehto. Asia riippuu myös suhteestasi lapsiin ja siitä mitä mieltä he ovat. Uskoisin että kannattaa tehdä yhteistyötä lasten suojeluihmisten kanssa. Riita tilanne hankaloittaa asioita joten tekisin mieluimmin yhteistyötä. Jos tunnet jonkun laki-ihmisen joka voisi neuvoa asiasta tarkemmin se olisi myös hyvä asia. JOs sinulla on hyvät suhteet lapsiisi, ja pystyt osoittamaan pystyväsi pitämään heistä huolta niin uskon että myös saat lapset itsellesi. Toivon sinulle menestystä hankkeissasi ja hyvää alkanutta vuotta.

      • olet ärsyttävä

        Oma äiti ja isä ei ole aina paras vaihtoehto. aloittajan ekat puheet lapselleen/lapsilleen ois alkaa haukkua lasten äitiä hulluksi,että "piti ihan ulkomaille asti lähteä karkkuun". Huh huh! Ei aloittajasta ole isäksi!!!


    • provo

      provo

      • JukkaPekka.

        Miksi kaiken täytyy olla aina provo? Maailmassa tapahtuu joukkoraiskauksia, lapsen tappoja, väkivaltaa ja murhia, hyväksikäyttöjä... Miksi tämä ei voisi olla totta?


    • olet ärsyttävä

      Miten voisi muka olla hyvät suhteen lapseen/lapsiin,jos heidät hylkää vuosikausiksi,lähtee ihan ulkomaille pakoon "sairasta exää".vaikutat tunne vammaiselta ja tosi kylmältä tyypiltä.

      • harmin paikka

        Moni tekee elämässään virheitä kun niiden seurauksia ei voi etukäteen nähdä. Kaikki olisi voinnut mennä hyvinkin. Nythän jää sitten virheiden korjailu ainoaksi tehtäväksi. Onnea siihen. Hyvä jos lapsen saa pois huostasta ja saatte normaalit huoltajuuden käyntiin, voi olla yksinhuoltajuus toisella, mutta että molemmat tapaavat lasta säännöllisesti. Siinäkin on teidän tapauksessa varmaankin tekemistä. Aina ei arvata sitä kuinka työläs elämä voi olla avioeron jälkeen siihen asti kunnes lapset asettuvat omilleen. Tsemppiä teille molemmille!


    • isoisä isovaari

      ehdottomast,sinun tulee taistella loppuun saakka,lapsestasi.nyt sinulla ei ole sitä ämmää ainakaan esteenä.pysyt mahdollisimman rauhallisena kaikissa tapaamisissa.yritystä ja onnea.

    • En usko.Tää on provo.

    • Lööperiä

      Täyttä lööperiä koko tarina johon en alkuunkaan usko. Jotenkin maagisesti sait heti kuulla lapsen huostaanotosta kun palasit Suomeen. Miksi et aikaisemmin? Eikö perheesi tai ystäväsi ollut sinuun yhteyksissä ennen Suomeen tuloa tai sinä heihin? Mutta kun astuit Suomen maaperälle niin jostakin kumman syystä sait vasta silloin asiasta tietää. Liian epäjohdonmukaista.

      Ja vielä sama uutistoimisto joka ei sinulle kertonut lapsen huostaanotosta osasi välittää tiedon ettei koira ja lapsi tullut toimeen. Erotessasi lapsi oli siis kaksi vuotta ja neljä muuttaessasi ulkomaille. Ja sanoit, ettei muutaman vuoden ikäinen lapsi osaa juuri puhelimessa puhua ulkomailta soittaessasi. Täyttä lööperiä. Neljä vuotias osaa puhua oikein hyvin jo ja keksit oivan syyn jälleen ettei sinussa voi olla mitään syytä miksi et pitänyt lapseen yhteyttä.

      Teet itsestäsi uhria jota paha nainen vainoaa niin, että miehen pitää oikein ulkomaille karata. Vielä sillä hinnalla, että luopuu lapsestaan tyystin. Ja tämän jälkeen paha nainen on paha myös lapselle ja antaa lapsensa pois ja sinä olet jälleen entistä suurempi uhri. Tämä koko homma on vain huomion ja sympatian hakua. Keksitty tarina joita sama kirjoittaja on kirjoittanut varmasti Suomi24 useammankin.

    • juu.

      No varmaan hänellä oli masennusta tms. Mutta sinunkin käytöksesi kertoo välinpitämättömyydestä eron alkuvaiheessa, et selvittänyt ehkä asioita rauhallisesti keskustellen eri näkökannoilta tai ollut tuttuna. Toisen olisi pitänyt vain kadota olemassaololtaan. Se voi tehdä pahaa toiselle. Eri asia jos olisi ollut hankala tilanne jo lähtökohtaisesti siihen. Myöhemminhän se meni sellaiseksi, ettei se olisi ollut mahdollistakaan. Oikeastaan katosit vain toisen elämästä alunperinkin (se järkyttää kokemattomia varsinkin syvästi), pidät itseäsi jotenkin parempana. Toivottavasti saisitte molemmat vielä nähdä lapsenne ja olla hänen seurassaan. Viimeistään vanhempana hän saattaisi etsiä teitä. Ahdistuksessa nainen on saattanut luopua huoltajuudesta, mikä pitäisi antaa anteeksi joskus - eri asia jos hän olisi muuten kylmä ihminen -luulen ettei ole(?). Suutuksissa moni voi sanoa kaikkea ikävää mitä ei tarkoita. Koira asia olisi tosiaan hänen pitänyt hoitaa eritavalla. Ehkä sinun olisi aiemmin pitänyt myös kiinnostua lapsen hyvinvoinnista.. Mutta ehkä kaikki nyt vielä järjestyy parempaan suuntaan. Toivon että voisit ystävällisempi muita kohtaan, vaikka jatkossa elämässä. Zemppiä.

    • hurtta on kivempi

      Olisit iloinen, että sinun ei tarvitse enää maksaa elatusapuja. Ethän sinä sentään hurtan elättimestä maksa?

    • seppi0s

      Et ole pekkaa parempi
      luovuit lapsistasi työn takia......

    • rakki ammuttava

      Siis haloo jos äiti ottaa mieluummin rakin kun lapsensa on hänellä pahasti pääs vikaa .Mielestäni sosiaalivirkailijat olisivat voineet hyvin selvittää missä isä on ja ottaa yhteyttä häneen kun äiti on kykenemätön hoitoon lastansa. Ihmetyttää kun nykyään noista rakkeista pidetään paremmin huolta kun lapsista. jos rakki hyökkää ihmisen kimppuun se kuuluu lopettaa heti .Toivottavasti saat lapsesi takaisin itsellesi se on jo lapsenkin edun mukaista

      • haloooooooooo

        päässä on vikaa jos mieluummin ottaa kakaran kuin koiran


    • 7 x 7

      Biomassaesiintymä, joka vaihtaa lapsen koiraan joutaa asumaan toveriensa - muiden elukoiden koukkoon - kenneliin tai eläintarhaan.

    • väsynyt trollaaja

      "Palattuani ko. projektin päädyttyä Suomeen, sain kuulla, että exäni oli antanut lapsemme huostaan, koska koira ei tullut niiden kanssa toimeen."

      NIIDEN? Lapsia on siis useampia?
      Ja olet maksanut elatusmaksuja, vaikka lapset on huostaanotettu?
      Ja olet ollut kadoksissa sossuilta ulkomailla oleskelusi ajan?

    • Tyypillistä tunnemaailman fragmentoitumista. Onhan se outoa rakastaa eläimiä enemmän kuin ihmisiä. Katsokaapa kaupungilla kulkevia city-imbesilli-naisia koirineen: koira ihailee (rumaakin) naista, ei valita, ei vaadi paljoa ja antaa takuuvarmasti naisen kaipaamaa huomiota. Tähän kun yhdistää "kaalimadot" ja muut kumiset kullinkorvikkeet, niin eipä tarvitse ihmetellä millaiselta tulevaisuus näyttää ...

    • Ystävänä eläimet

      Miksi nainen ottaa lemmikseen eläimen? Jos siitä muodostuu kuin se olisi ihminen. Onko eläin nukke jolle voidaan sanoa ja tehdä mitä tahansa. Haluaa olla kunkku, voi määrätä voi silittää paijata jultellla komentaa. Haluaa käyttää valtaansa ja näyttää kaikille kuinka ihana hänen lemmiksä koira on.
      Viedään lääkäriin, nukutaan samassa sängyssä ja katsotaan että saa kaikki ravinteet kun turkki kiiltää. Aika koittaa eläimelle alkaa murheiden viikko kuukausi vuosi kuin elämän loppu naiselle tulisi. Polttohaudataan ja laitetaan uurnaan viedään kirjahyllyyn uurineen muiden uurnien joukkoon valokuvineineen. Kirjahyllyssä ptikä rivi tammiuurnia kun omat rakkaat elämet ovat niin rakkaita. Eläimet muodostuvat naiselle kaikkein rakkaimmaksi jolloin unohtuu lapset ja mies, kun aikaa ei ole muuhun kuin omille eläimlle. Miksi nainen haluaa hallita eläimiä? Mies ja lapset eivä riitä. Vaan eläimet ovat aina etusijalla.

      • "Miksi nainen ottaa lemmikseen eläimen?"

        Isolla koiralla on iso pippeli eikä se tarvitse viagraa...


    • biobio

      Ja lapsetko eivät ihaile tyhmää ja rumaakin vanhempaansa? usein lapset hankitaankin pönkittämään omaa egoa, itsekkyyssyystä.

    • Outoja kaikki?

      Jos ei ole provo, niin älä hyvä mies vaan lähe ainoana vaikuttimena raha ja elatusmaksujen .... niin unohda, jos vaikuttimena ne. Sillä lapsen elämisen maksaminen täysikään on hivenen kalliimpaa saati vastuu sekä välttäminen 100% oman elämän ohella. Et taida aavistaakkaan?
      Jos oli provo - mistä olet katkera???

    • rp44t

      Joo, hieno provo kyllä sinänsä, mutta olet tehnyt tarinaasi yhden virheen. Jos toinen olisi toisella puolen maapalloa eli hylkäisi itse lapsensa täysin ja pelkkä sähköposti on yhteydenpitoväline, niin turha kai siinä on vastuullista vanhempaa esittää. Jos ja kun näitä tarinoita eri yksityiskohdilla ikävä kyllä kuitenkin on, niin aloitus on totta: "mistä näitä ihmisiä sikiää"

      Voihan sitä ajatella huumorin tajuisesti, että hänellä sentään oli koira syynä, sinulla kun ei ollut sitäkään.

      Lapsi ei totisesti kuulu kummallekaan ja hänen on pidemmän päälle parempi päästä jonnekin missä häntä oikeasti rakastetaan.

      Toivottavasti tuommoiset ihmiset eivät lisääntyisi, ikävä kyllä, näitä tarinoita sekopäävanhemmista riittää. Kurjaa on.

    • Soppakauhan käyttäjä

      "Jakutse", hei. Olet suutari ammatiltasi ja teet mm. loistobuutseja, mutta muista, että sinua merkittävämpiä miehiä on tässä maassa hiljennetty. Lopullisesti. Muistat varmaan Penna Tervon, Väinö Leskisen, Paul Paavelan ja Keijo Liinamaan? Asian vahvistaa Heikki Urmas, jos viitsit hakea netistä tuolla nimellä.

    • hekoheko

      kuka hullu uskoo tämän aloituksen todenperäisyyteen
      pelkkää provoa tai aloitteen tekijä on itse hullu

    • Exä ja kv. projekti

      Minä en oikeastaan ikinä ole havainnut ilman että joku muu on sanonut sitä ensin, että jokin teksti täällä on trolli, mutta tämä kyllä todellakin on ihan ensi lukemalla ja varmasti!

    • Joutsen

      Hei!

      Mikäli tarinasi on todella tosi, toivottavasti palkkaat itsellesi juristin
      hoitamaan huostaanoton purkua ja huoltajuuden saamista itsellesi.
      Onhan se nähty ja kuultu, kuinka sosiaaliviranomaisen päätöksiä on
      lähes mahdoton purkaa, varsinkin, jos lapsi on sosiaalitoimen mielestä
      "juurtunut" sijaiskotiin tai perhekotiin, jonne on sijoitettu.
      Lienee parempi, että asiaa on hoitamassa juridisen puolen asiantuntija
      heti ensimmäisestä yhteydenotosta lähtien sosiaaliviranomaiseen.
      Lisäksi uskoisin, että sosiaaliviranomaisen "asenne" asiaan on
      alkujaankin toinen, kun mukana on juristi. Toivotan tsemppiä ja
      pitkäjännitteisyyttä, koska nämä asiat ei hetkessä ratkea.
      Toivottavasti saat kuitenkin edes tapaamisoikeuden läpseesi heti.

    • piiiitkätarina

      jotkut sanoo et toi on tarina eli ihan keksitty juttu mut kuka jaksais kirjottaa noin pitkää juttuuu oikeesti !!

    • did--dou

      koira parka

    • Totuuksien_Laukoja_1

      Olet siis KAUPPATIETEEN MAISTERI jonka se akka on löytänyt täältä deitistä! Nainen joka jätti lapsensa rakin takia ei vpoi olla muutakuin NETTINAINEN!!!.. Sä olet siis NETTINAISEN unelmien täyttymys.. TUMMA ADONIS jollaon MAISTERIN TUTKINTO..

    • iikk itkuiikka

      Etkö sinä hoida tätä lasta .... vaimolle teit lapsen .... niin valitusta vaan ... kyllä koirat ja kissat sopivat samaan talouteen lasten kanssa ... tästä tuli mieleen yksi asia entäs´ lehmät, lampaat, siat ja hevoset

    • satuilija taas

      Hauskoja ja värikkäitä keksittyjä tarinoita osaat kyllä kirjoitella. Mistä saat nuo aiheet? Muuntelet ja yhdistelet joistain romaaneista, iltaroskalehdistä ja rikospornolehdistä?

      Ehkä oletkin S24:n palkkalistoilla ja kehittelet repäiseviä tarinoita eri palstoille ja ne sitten keräävät isot määrät kommentteja ja usein pääsevät etusivulle :) No eipä siinä mitään kun ei tästä tarvitse mitään maksaa, selaimessakin mainosestot :)

    • 435345345

      Jo kerran "hylkäsit" lapsesi niin miksi enää vaivaudut hakemaan mitään yksinhuoltajuutta?

      Eikö olisi parempi että olisi uusilla vanhemmilla ja sitten tutustuisit (jos se on heille ok?).

    • kdofij0u

      Olen todella pahoillani sinun ja lapsesi puolesta. Olen sitä mieltä, että exän mielen tasapainottomuus kävi todella ilmi vasta kotimaahan palattuasi, joten ymmärrän, että uskalsit jättää lapsen hänen haltuunsa. En tunne lastensuojelulakia, mutta kannattaa kysyä olisiko mahdollisuus saada huoltajuus itselle: kaikki ahdistelut ja kiusaamiset pöytään, että ymmärtävät, miksi suostuit yksinhuoltajuuteen ja tartuit työtilaisuuteen ulkomailla. Tsemppiä!

    • hohhoijaa.....

      Kummasti tuo tarinasi etenee, jossain vaiheessa kerrot useammasta lapsesta...

      " Palattuani ko. projektin päädyttyä Suomeen, sain kuulla, että exäni oli antanut lapsemme huostaan, koska koira ei tullut niiden kanssa toimeen...."

      Trollitutk huomasi myös keskimääräistä heikomman äidinkielentaitosi. Projektit eivät päädy vaan päättyvät. Tietäisit, jos olisit yhdessäkään työskennellyt .... :D

    • ihan nyt vaan

      Kuka muuten menee tommoisen kanssa naimisiin saakka?
      vai onko kaikki naiset tommottii...?

    • ,l,l,l,l,l,

      Mikäli aloittajan teksti on todenperäinen niin väkisinkin mietityttää seikka miksi on lapsi laitettu huostaan.
      Tuskin ihan pienestä syystä.
      Kun sitten ajattelee sitä taustaa ja lapsen ikää niin väkisinkin mieleen tulee että olisiko kyseessä jonkinsortin käytöshäiriöinen lapsi, joka siis oikkuilee epävakaasta lapsuusajasta ja kenties isän hylkäämisestä?
      Jonka hoitamista äiti ei ehkä muuten vaikeassa elämäntilanteessa jaksanut enää yksin suorittaa, koska tukijoukkoja ei ollut lähellä?

      Saattaisi jopa olla jotain vastaavaa tapahtunut. Siinä tapauksessa olisi lapsen kannalta hyvin väärin lähteä häntä riepottelemaan, varsinkin jos hän on puolisen vuotta asunut jossain perheessä ja jos alkaa sinne kotiutumaan.

      Mitä lapselle vielä tapahtuisikaan ennen aikuisikää, jos isä sotkisi kuviot tässä vaiheessa ja sitten lisäksi vielä haukkuisi äitiä kuten tekstissään haukkuu.
      Se lapsihan kuolisi henkisesti, ihan kokonaan.

      MInä ensin yrittäisin selvittää lapsen tilannetta sossujen kautta ja kysyisin heiltä neuvoa tilanteeseen.

      • MammaMyös

        Kyllä todellakin voi olla myös niin, että Äidiltä on lapsi otettu huostaa ei suinkaan koiran vuoksi vaan siksi, että on lukuisista yrityksistä huolimatta epäonnistunut lapsen hoitamisessa.

        Terveydenhuollon ihmisten on nykyisin pakko ilmoittaa näistä keisseistä sossuun. Joten, jos hauva on pariin otteeseen tehnyt lapseen vekkiä, se kyllä riittää syyksi ottaa tällainen perhe tarkempaan syyniin. Ja jos se mielenterveys todella on heittänyt, se kyllä selviää kotikäynnillä.

        Kun aikuiselta loppuvat psyykkiset voimat, lapset syövät mitä löytävät, kulkevat likaisissa vaatteissa ja voivat aika huonosti. Koti on kuin pommin jäljiltä ja potilas itse kyllä näyttää ja haisee siltä, että on hätä. Koira tai ei, tuossa tilanteessa ammattilainen kyllä ymmärtää mikä lapselle on parasta.

        Ei tämä tarina ole mitenkään mielikuvituksellinen. Näitä on kuulkaa rakaat ihmiset Suomen kunnat täynnä! :( Mikä meissä on vikana?


    • rikki nainen

      kauhusta_kankeana-nikkinen hei!
      .
      Sinun viesti puhutteli minua koska minulla on rikkinäinen lapsuus.
      Sinun lapsi on varmaan jo rikki. Ja koita järjestää tapaaminen ja se varmaan merkitsisi lapsellesi. Pidä huolen että jatkossa te tavattaisiin. Kai se riittäisi sinulle?
      Toivottavasti se sijoitusperhe saattaisi olla oikea paikka lapselle missä hänen olisi hyvä olla ja varttua ja olla ehjä....
      Sinuna ajattelisin vain lapsen parasta.

      • vanteeks sun lantees

        Epäilen asiattomasti et tällä kundilla o vaa nii järjetön slaikka et siitä hä sekoo joka mimmi T:anteeksi


    • EI VITTU!!!

      Siis nyt helvetti! Se koira on ongelma paska kun hyökkäilee viattoman lapsen kimppuun ja se exä varmaan vielä ongelmallinen jos ottaa koiran lapsien sijasta. Koira täytyy lopettaa jos sen elämä on niin paskaa että se on ollut väkivallan kohteena ja nyt hyökkäilee viattomien kimppuun. Lapsi saa itse valita pysyykö hän sijaisperheessä vai oman isänsä luona. Ja se exä voi painua helvettiin.

    • wdwdw22

      hahaha ai vanhemmat ei saa ryypätä vai? VITTU MITÄ PASKAA mun mutsi ja faija on ollu aina kännissä ympäri vuorokauden kun olin lapsi HAISTAKAA *****

      mun mielestä ryyppäämises ei oo mitään vikaa kyllä mäkin opin sen pienenä tajuamaan että ei ne ole järjissään!!!!! mut nyt en haluu yhtään lasta kun en kestäis niitä edes 1 sekuntia eikä nykyään saa edes polttaa tupakkaa tai ryypätä jos on lapsia.......!

    • ...

      Aivan helvetin sairasta...koira on tärkeämpi kun oma lapsi...Ei tuo nainen mitään sössun tätejä kaipaa vaan esim. Moision sairaala voisi olla oikea paikka.

    • saariston mies

      Mutta tuohan on ihan oikein! Jos exä ei kelpaa niin mitäpä sinä tekisit sitten sillä lapsella? Lapsihan on vain seksinteon sivutuote jonka olet saanut aikaiseksi tuon exäsi kanssa. Kyllä minäkin ottaisin mieluummin vaikka koiran kuin jonkun lapsen josta ei ole kuin vain harmeja ja melkoinen menoerä. Sitäpaitsi et ole liiemmälti tainnut välittääkään koko lapsesta kun olet lähtenyt ulkomaille ottamatta sitä mukaan. Itse en välittäisi niin lapsista kuin koirastakaan mutta myönnän että seksi tekee hyvää mutta sellaiset teot pitää tehdä niin ettei tule jälkiseurauksia. Sanoisin että unohda koko juttu niin eipä tarvitse enää kuullakaan exästä eikä siitä ns. piskistäkään. Miksi ylipäätään roikut enää koko tuossa asiassa?

    • Anja S.

      Minäkin valitsisin kyllä koiran, ennenkuin minkään perhanan penskan.

      • Mielenterveys?

        Ongelma on tiedostettu ja sosiaalityöntekijöitä on alettu kouluttamaan tunnistamaan ja tiedostamaan, milloinka kysmyksessä on kostaminen.

        Lapsi koston välineenä avioerossa.
        Yliopistot, sekä Awen Oy ovat alkaneet kouluttamaan lasten parissa työskenteleviä tunnistamaan mahdolliset kiusanteot, kostottoimenpiteet ja vallankäytöntön.

        Etelä-Karjalan Kesäyliopisto Ammatillissivistävä koulutus Lappeenrannassa

        Lapsi koston välineenä ja lyömäaseena huoltajuusriidoissa ja eroissa

        Koulutus on suunnattu lastensuojelun työntekijöille, lastensuojelulaitosten ja perhekotien henkilöstölle, sosiaalityöntekijöille, terveydenhuoltohenkilöstölle, psykiatrisen hoitotyön henkilöstölle, poliiseille, kasvatus- ja perheneuvolan työntekijöille, opettajille, juristeille, tuomareille ja syyttäjille, maahanmuuttajatyötä tekevälle henkilöstölle, seurakuntien työntekijöillle ja kriisityöntekijöille.

        Sisältö
        Lapsen ja toisen vanhemman suhteen tuhoaminen: kuka, miten ja miksi?
        Merkitys ja psykososiaalinen oirehdinta lapsen kannalta.
        Tapausten oikeudellinen ja strateginen arviointi.
        Mitä voin ammattilaisena tehdä tilanteen purkamiseksi?

        Koston psykologia: Miksi kostetaan, kuka kostaa? Onko kosto suloista?
        Kosto avioeroperheessä: toisen vanhemmuuden tietoinen tuhoaminen.


        Aika ja paikka
        26.10.2011 klo 9.00 - 16.00
        Hotelli Patrian auditorio, Kauppakatu 21, Lappeenranta.

        Luennoitsijat
        Helinä Häkkänen-Nyholm, psykologian tohtori, psykologi, PsyJuridica OyJan-Olof Nyholm, varatuomari, lakimies, PsyJuridica Oy

        Hinta
        195 €, sisältää luentomateriaalin sekä aamu- ja päiväkahvin

        Ilmoittautuminen 21.10.2011 mennessä

        Ilmoittautuminen on sitova. Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen tapahtuvasta peruutuksesta peritään puolet koulutusmaksusta. Mikäli perumista ei tehdä lainkaan tai henkilö ei saavu paikalle, peritään koko maksu. Oikeus muutoksiin pidätetään. Koulutusvahvistus
        ---


      • Sivistystä.
        Mielenterveys? kirjoitti:

        Ongelma on tiedostettu ja sosiaalityöntekijöitä on alettu kouluttamaan tunnistamaan ja tiedostamaan, milloinka kysmyksessä on kostaminen.

        Lapsi koston välineenä avioerossa.
        Yliopistot, sekä Awen Oy ovat alkaneet kouluttamaan lasten parissa työskenteleviä tunnistamaan mahdolliset kiusanteot, kostottoimenpiteet ja vallankäytöntön.

        Etelä-Karjalan Kesäyliopisto Ammatillissivistävä koulutus Lappeenrannassa

        Lapsi koston välineenä ja lyömäaseena huoltajuusriidoissa ja eroissa

        Koulutus on suunnattu lastensuojelun työntekijöille, lastensuojelulaitosten ja perhekotien henkilöstölle, sosiaalityöntekijöille, terveydenhuoltohenkilöstölle, psykiatrisen hoitotyön henkilöstölle, poliiseille, kasvatus- ja perheneuvolan työntekijöille, opettajille, juristeille, tuomareille ja syyttäjille, maahanmuuttajatyötä tekevälle henkilöstölle, seurakuntien työntekijöillle ja kriisityöntekijöille.

        Sisältö
        Lapsen ja toisen vanhemman suhteen tuhoaminen: kuka, miten ja miksi?
        Merkitys ja psykososiaalinen oirehdinta lapsen kannalta.
        Tapausten oikeudellinen ja strateginen arviointi.
        Mitä voin ammattilaisena tehdä tilanteen purkamiseksi?

        Koston psykologia: Miksi kostetaan, kuka kostaa? Onko kosto suloista?
        Kosto avioeroperheessä: toisen vanhemmuuden tietoinen tuhoaminen.


        Aika ja paikka
        26.10.2011 klo 9.00 - 16.00
        Hotelli Patrian auditorio, Kauppakatu 21, Lappeenranta.

        Luennoitsijat
        Helinä Häkkänen-Nyholm, psykologian tohtori, psykologi, PsyJuridica OyJan-Olof Nyholm, varatuomari, lakimies, PsyJuridica Oy

        Hinta
        195 €, sisältää luentomateriaalin sekä aamu- ja päiväkahvin

        Ilmoittautuminen 21.10.2011 mennessä

        Ilmoittautuminen on sitova. Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen tapahtuvasta peruutuksesta peritään puolet koulutusmaksusta. Mikäli perumista ei tehdä lainkaan tai henkilö ei saavu paikalle, peritään koko maksu. Oikeus muutoksiin pidätetään. Koulutusvahvistus
        ---

        Myös Awen Oy on alaknut kouluttamaan lastensuojelusta vastaavia tiedostamaan ja tunnistmaan, milloinka lasta käytetään lyömäaseena.

        Luento 18.4.2012.

        Luennoitsijat.

        Kohderyhmät

        http://www.awen.fi/ohjelmat/Lapsi koston valineena avioerossa_18.4.2012.pdf
        ---.


    • plääh!

      että oikein projektityössä ulkomailla ja elareita makselit, ja sinulle ei ilmoitettu..höpönlöpön..
      sä et ole Keravaa kauempana käynytkään ja itse piinaat sitä nuorta naista joka eräänä humalaisena yönä sai sulta lapsen ja klamydian.mee töihin tai tee niitä töitä' äläkä vehtaa tääl provoilemassa.

    • plääh!

      että oikein projektityössä ulkomailla ja elareita makselit, ja sinulle ei ilmoitettu..höpönlöpön..
      sä et ole Keravaa kauempana käynytkään ja itse piinaat sitä nuorta naista joka eräänä humalaisena yönä sai sulta lapsen ja klamydian.mee töihin tai tee niitä töitä' äläkä vehtaa tääl provoilemassa.

    • ap

      Avaus ilmoitettu eteenpäin Nimimerkki kauhusta_kankeana on trolli ,koska ei ole vastannut kertaakaan avaukseensa.

      Toivottavasti tämä pelle saadaan hoitoon, kun paskoja trollejaan tekee useille forumeille

    • Annelia..

      En yhtään ihmettele vaikka aloittaja olisikin tosissaan. Täytyy sanoa että ap on kyllä täysin tunnekylmä ja pahvi koska jättänyt lapsen eikä pitänyt ecxän takia yhteyttä. Sitä en myöskään ihmettele että exällä naksahtanut sillä raskauden jälkeinen tunne-elämä ei ole naisilla mitään tasaista.

      Minulla oli yhtä p"ask"a ex mies kuin sinä. Rakensimme talo, koira ja pieni lapsi. Hän ei sitten jaksanut... voi voi. Mikä helvetti muuten on että minun äitinä piti jaksaa ja rakentaa talo valmiiksi, hoitaa lapsi ilman elatustukea ja siinä raataessani sairastuin syöpään. Isän mielestä hänen ei kuulunut maksaa elatustukea.

      Sinun kaltaisisia luuseri isiä vaan on ja toivon että lapsi saa kunnon vanhemmat sijaiskodissa sillä äiti teki hyvän työn kun antoi lapsen pois kun ei jaksanut.

      Kyllä vaan osa miehistä on surkeita vellihousuja ei mitään miehiä.

    • Payback is sweet

      Jep, ja kyllä vaan kaiken maailman sekopäiset horot pääsee lapsia synnyttämään. Itse tunnen kyllä ihmisiä, joille koira on tärkein, mutta nää on kaikki olleet lapsettomia. Jos lapsia on, niin koirathan elää vain n. 6 - 12 vuotta. Mites sitten selitellään lapsille asiaa... että he ovat toissijaisia koiraan verrattuna ;). Jos minut olis lapsena hylätty koiran takia, laittaisin äitini maksamaan asiasta erittäin rankasti.

    • sickening

      naiset ovat sikoja. meikkaavia sikoja

      • GGGGGGGGG

        Tykkäät siis miehistä? Miksi roikut yh-palstalla, HOMO?


    • trollitusta

      one word:TROLLOL

    • vihaanlapsia

      Kyllä koira minunkin arvomaailmassani on tärkeämpi kun karmeat, rääkyvät kiukuttelevat kakarat.

      Lapset saisivat kasvaa nopeasti 18 vuotiaksi, jolloin annan niille kengän kuvaa perseelle. Yksin saavat pärjätä, jos haluavat opiskella jotain, niin sen aikaa voin pitää kotona, muuten saavat pärjätä omillaan.

    • pelleiivari

      Mitä naiset valitatte, itsehän niitä kakaroita haluatte, monikaan mies ei haluasi lasta suhdetta pilaamaan mutta kun muijat vaatii. Minä tosin olen heti jättänyt muijan joka rupee lapsista puhumaankaan.

    • näinon

      Kyllä on tänäpäivänä parempi pariskunnat ettette niitä lapsia kärsimään hankikkaan Saavat liian paljon isäpuolia ja äitipuolia .Vaihdatte parisuhdetta kuin rukkasta .Vähemmästäkin lapset menee sekaisin.

    • kivoja eläimiä viiks

      Itse jätit lapsesi työsitakia??? Mietippä sitä paskahousu.

    • Joopatijoojoo

      Ja joku vielä väittää, että huostaanotoille ei olisi perustetta Suomessa? Luojan kiitos lapsi on päässyt vanhemmistaan ja huonoista oloista eroon, vihdoin ja viimein.

    • tsemppiä000

      vitt#"% mitä komentteja. Te bitchit ootte kaikki samanlaisia. Jos oku äijä jotain tekee niin se on 100% väärin, ihan sama mitä on tapahtunut.
      toivon että saat lapsen yksinhuotajuuden takaisin. Koeta kestää

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3434
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      563
      3229
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2892
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2082
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1855
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      141
      1477
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe