Kaipaan hyviä neuvoja seuravanlaiseen tilnteeseen; valmistuin tietotekniikan tradenomiksi 2010 42-vuotiaana. No turha luulla että saisin kummoistakaan työtä ko. alalta tämän ikäisenä, olen tällä hetkellä toimistosihteerinä ja inhoan työtäni. Pomon taholta olen kokenut työpaikkaakiusaamista alusta lähtien, ja viimeaikoina eräs puolivuosisataa talossa ollut eläkeiän partaalla oleva, itseään kuningatarena pitävä vanhempi nainen on myös alkanut kohdistaa turhautumistaan minuun. Työtehtäväni ovat erittäin vaatimattomia, toisinaan jopa peukalon pyörittämistä, ja kun ehdotin pomolle että voisin opetella jotakin myös tuotannon puolelta, niin sehän ei sopinut ollenkaan. Nyt haluan talosta ulos.
Olen ajatellut kouluttautua sairaanhoitajaksi, opiskeluaikana tein paljon töitä terveydenhoidon parissa ja pidin siitä. Tarvitsisin hyviä vinkkeja toimeentulon suhteen. Itse olen ajatellut näin: kunhan saan opiskelupaikan, anon pankilta lyhennysvapaata asuntolainan maksusta vuodeksi, haen opintotukea ja asumislisää. Tuon vuoden aikana pyrin suorittamaan opintoja vähintään 60 op, jonka jälkeen saan jo alan töitä. Asun kahdestaan alaikäisen lapseni kanssa, ja jotenkin pitäisi tuo aika kituuttaa. Töitä tekisin sen verran kuin opintotukea saava voi tienata.
Nykyisessä tilanteessa tunnen olevani kuin täi tervassa, minua ei pienessä asiantuntijatyöyhteisössä arvosteta yhtään, selkään puukotetaan minkä keritään, ja tosi sisäänlämpiävä paikka muutenkin.
Kiitos hyvistä neuvoista etukäteen. Alan lukea tuleviin pääsykokeisiin.
Kuinka luovia aikuisopiskelijana pienin tuloin?
3
209
Vastaukset
- jipotellen
Jos selkäänpuukottaminen johtuu omasta asenteestasi, jota et tiedosta itse, se tulee jatkumaan seuraavassakin paikassa.
Miten sairaanhoidon pääsykokeisiin luetaan? Sehän on psykologinen testi.
Eli testaan tässä nyt sitä, miten paljon haluat muutosta. Jos pillastut tästä, niin olet varmasti oikealla tiellä.- #?!?!?!?#
Tähän nimenomaiseen oppilaitokseen on luettava hoitotyön etiikasta ja ihmisen fysiologiasta ja anatomiasta. Psykologistakin puolta testataan kyllä.
En pillastunut, mutta mietin kyllä että miksi vastasit, kun sinulla ei varsinaisesti ollut mitään hyödyllistä asiaa.
- oppimassa
Hakusanaksi kun laitat aikuiskoulutus,saat myös tietoa taloudesta. Mikäli täytät ehdot , voisi aikuiskoulutusraha olla sinulle hyvä ratkaisu. Aikuiskoulutusrahasto myöntää. Itse opiskelen juuri sen turvin, ja työsuhde silti säilyy sen aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama997810Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1466562Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1804679Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2423207Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta972717Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh622144- 1471818
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121816Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa231675Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971604