Evenin'

M.B.

11

727

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Surullisen kaunis Garyn biisi. Sinulla on aina ollut poikkeuksellinen kyky löytää visuaalisesti ja soundillisesti upeitä biisejä Mää.

Se mitä se tuo minulle: kerron sen teille.

Se yksinäisyys, riipivä yksinäisyys: on yksin maailmassa ilman kenenkään turvaa, suojaa ja lohtua. Ilman toisten ymmärrystä tai jakamaa ystävyyttä, toveruutta tai läheisyyttä. Se kipu on niin kamalaa, ettei sitä voi ilmoille henkäistä; juuri siksi, koskei sitä kukaan toinen ymmärrä.

Ymmärrätkö sinä kipuni? Et tietenkään, ethän sinä itse koe sitä. Enkä minä koe sitä kipua, jonka sinä tunnet. Minulla ei ole siitä harmainta aavistustakaan. Jotain voin kuvitella - mutta kuvitelmani on vain sitä minkä arvon tuolle kivulle annan. Toinen suuremman, toinen vähemmän. Ei kukaan meistä: ole toisen jalanjäljissä. Eikä tarvitsekaan. Siksi olemme nin kaukana toisistamme. Mutta ymmärrämme sen olemassaolon; ja siksi kun hyväksymme ihmisyyden niin hyväksymme kivun hahmon toisissamme. Se tekee meistä toisistaan hyväksyviä palstakirjoittajia. Osittain.

Antaakohan joku omalle kivulleni suuremman arvon? Toivottavasti ei. Se ei ole sen arvoista. Enkä arvota ihmistä kokemansa kivun määrällä. Ehkä se arvostus tulee sieltä, miten hän sieltä osaa nousta; suureksi ja kauniiksi ihmiseksi, vähitellen, omien voimavarojensa mukaan.

Laitan myöhemmin ja tuonnempana toisen ketjun jossa puhun kivun muistosta. Tämä kommenttini on jo parin vuorokauden mittainen eli historiaa mitä palstalla tapahtunut mutta se tuli päästessäni vihdoin nettimaailmaan ja aloittamiani jatkamiani.

• M.B.

:)

Ymmärrän kivusta paljonkin. Olen vain oppinut olemaan välittämättä siitä ja nauttimaan sen kauneudesta.

Toisaalta en ole varma esititkö kysymyksen minulle suoraan vai ilmaan kaikille tuntemattomille lukijoille "haasteena" kääntää katse mahdolliseen itseen.. hmm..

Voihan velvollisuus. Olen siirtänyt omiani jo pari päivää sillä lopputuloksella, että joudun nyt valitsemaan tekemättömät työt, juuri kun tuntui siltä, että viihtyisin palstalla paremmin... :/ Miksi en koskaan opi.. :)) Kysymykseeni ei tarvitse vastata, vitsailen itselleni..

• M.B.

=DD Aahhahhaa... Osuva-ko.. :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      57
      3119
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      40
      2918
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      93
      2826
    4. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2678
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2638
    6. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      97
      2610
    7. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      4
      2427
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      112
      2312
    9. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2049
    10. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      65
      1920
    Aihe