takuuajan jälkeen

vain öljynvaihdot!

Oletteko siirtynyt takuuajan jälkeen, vain öljynvaihtohuoltoihin?

13

386

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaa toimintaa

minä huollan merkkiliikkeessä aina auto on vm 2007 accord diesel
      ajettu 135.000km
      ei se niin pirun kallista ole ettei sitä kerran vuodessa voi huoltaa merkkiliikkeessä
      huollot olleet 300-400e
      120.000 huolto oli 590e
      siihen oli iso huolto

• elämä on säästöä

Huonoa logiikkaa, kun auto vanhenee ja kuluu niin lopetettaisiin huoltaminen. Silloinhan siirrytään korjaus puolelle ja se on yleensä kalliimpaa ja tulee seisontapäiviä.

• Typeryyden huippu

Todella typerää säästää huolloissa, kun auto vanhenee. Silloinhan se juuri tärkeätä onkin.

Jos ei ole varaa maksaa muutamaa satasta huollosta, niin ei kyllä todellisuudessa varaa pitää sitä autoakaan.

• eivalohoitoa

Höpö höpö. Mulla Civisissä oli vain yksi huolto merkkikorjaamossa. Joskin sekin ensihuolto aikanaan tupla kilometreillä.
        Itse öljyt vaihdoin kympin välein ja autolla ajettiin yli 400tkm. Vaihtoi kotia täydesssä kunnossa.

• Niinpä....
        eivalohoitoa kirjoitti:

Höpö höpö. Mulla Civisissä oli vain yksi huolto merkkikorjaamossa. Joskin sekin ensihuolto aikanaan tupla kilometreillä.
        Itse öljyt vaihdoin kympin välein ja autolla ajettiin yli 400tkm. Vaihtoi kotia täydesssä kunnossa.

Kyseessä siis lienee jokin 90-luvun Civic, koska noin paljon ajettu.

Nyt puhutaankin muutaman vuoden ikäisistä, joissa takuu juuri mennyt umpeen.

Tekniikka "pikkaisen" erilaista kuin noissa vanhoissa, ja kannattaa ehdottomasti huoltaa, muutakin kuin öljynvaihdot.

Tavallinen "Matti Meikäläinen" ei noihin nykyautoihin paljon pysty tekemäänkään, kuin öljynvaihdon, ilman mittalaitteita ja kunnon tietämystä.

• simppeliä
        Niinpä.... kirjoitti:

Kyseessä siis lienee jokin 90-luvun Civic, koska noin paljon ajettu.

Nyt puhutaankin muutaman vuoden ikäisistä, joissa takuu juuri mennyt umpeen.

Tekniikka "pikkaisen" erilaista kuin noissa vanhoissa, ja kannattaa ehdottomasti huoltaa, muutakin kuin öljynvaihdot.

Tavallinen "Matti Meikäläinen" ei noihin nykyautoihin paljon pysty tekemäänkään, kuin öljynvaihdon, ilman mittalaitteita ja kunnon tietämystä.

Siis Mitä huollat Öljyt ,suodattimet 20000km tulpat 120000km vaihteisto oljy polttainesuodin..
        jarrupalat tark tai vaihto ja herkistys kun vaihdat renkaat.."voit tarkkailla sitten onko kaikki muut ok!

takuun jälkeen aina huollan itse.. jää rahaa jos tarvii "korjailla"

Civic 18 Sport

• Vuosimalli?
        simppeliä kirjoitti:

Siis Mitä huollat Öljyt ,suodattimet 20000km tulpat 120000km vaihteisto oljy polttainesuodin..
        jarrupalat tark tai vaihto ja herkistys kun vaihdat renkaat.."voit tarkkailla sitten onko kaikki muut ok!

takuun jälkeen aina huollan itse.. jää rahaa jos tarvii "korjailla"

Civic 18 Sport

Ja vuosimalli on?

• Itsetunto kohdallaan

Joopa-joo; -90 -luvun loppupuolen menopeli on alla ja ainakaan huolloissa en ole autoani käyttänyt. Auto on ollut minulle 12 vuotta ja kaksi kertaa on ollut korjattavana ja kallista oli. Ajan autoni aivan loppuun, joten sitten puolen miljoonan kilometrin jälkeen en voi paljoa huoltokirjalla brassailla. Saanko satasen-pari siitä autostani sitten enemmän on aivan sama.

En käytä mielelläni autoani huollossa, sillä rahasta se on minulla kiinni. Tosin autoa on "vara" (=pakko) pitää, joten tän erään kaverin kommentti tässä tuli muusattua. Öljynvaihto suositusten mukaan 15 000 km:n välein ja öljytikkua on turha välillä nostaa, sillä kone ei syö öljyä. Autolla ajettu 235 000 km.

Itselleni on sama, mitä vuosimallia autoni on, kunhan on halpa pitää ja kulkee.
      Pahimmassa välikädessä lienevät ne takuulta pudonneet, jotka miettivät huoltaako/ei. Naapurillakin on tuo ja tuo merkki....

• Omatoiminen

Takku-ajan jälkeen olen tehnyt itse "määräaikaishuollon" 2006-accordiin. Öljyt ja suodatin öljynvaihdossa, itse loput huoltokirjan mukaan ja pelittänyt on. Kerran vuoteen katsastuksessa käydään auto läpi sitten tarkemmn. Jos tulee korjattavaa niin sitten korjataan mutta minusta on tyhmää maksaa kalliita huoltoja joista suurin osa on tarkistuksia ja "valohoitoa" jotka voi tehdä itsekin.

• näin

Mitä tarkastuksista maksaa rahastusta ja valohoitoa vain?? Kun öljyt ja kaikki suodattimet sekä tulpat vaihtaa määräajoin sekä seuraa että muut nesteet on ok kuten jäähdytin-, jarru-, kytkin ja ohj.tehostin-nesteet. Kuluvat osat menee jokatapauksessa jossain vaiheessa vaihtoon...

• kekesavo

Ei merkkihuollossakaan tehdä mitään erityistä normaalihuollossa,korkeintaan tarkistetaan onko softapäivityksiä autolle. Softapäivitykset pystyy itse tarkistamaan Hondan sivuilta.

Esim normaali öljynvaihtohuolto maksoi muutama vuosi takaperin vajaat 200 euroa, jos itse vaihdat säästät 150 euroa. Ei se ole hullu joka pyytää. Siksi teen itse kaikki huollot 2006 malliseen Hondaan.

Honda on siitä hyvä auto että mitään erikoislaitteita ei tarvita normaali huoltoo, kuten esim joissain euromerkeissä on huoltovalojen kuittauksia yms.

• bromssarit

Kyllä minä lisäksi ne jarrut avaisin ja herkistäisin, sekä suodattimet vaihtaisin.

• rahaa jäää

Juu juuri vaihdoin itse Öljyt ,suodin..100000km huolto se oli siinä jarrut herkistin renkaiden vaihdon yhteydessä..120000 kun tuleepi sama juttu vaihteistoöljyt ja tulpat .. siinäpä se... 600 huollossä n.150 ite...et sillei 2008 1,8 sp

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      20
      4988
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4006
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      72
      3584
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2678
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2443
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      59
      2328
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      63
      2113
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2077
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      126
      1544
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1495
    Aihe