Onko vinkkejä hyvästä mahalääkkeestä mitä voisi heti kärkeen hakea Goan apteekista pöpöjä karkoittamaan yöpöydälle. Eivät varmaan paljon kustanna niin josko varmuuden vuoksi ostettuna auttas taikauskoista...Imodiumin voimaan ei oikeen jaksa uskoa.
Kannattaa tietysti heti vaan reippaasti ehkä kutsua lääkäri paikalle niin ei tarvi kärsiä päivätolkulla jos niin onnettomasti sattuu että se tauti iskee.
Mahatautiin lääke
9
496
Vastaukset
- poksuoksu
Jos tauti iskee niin ei muuta ku heti vaan lääkäri paikalle.Saat semmoset rohdot että pian tauti on muisto vain.
- mahapaha
Jos mahatauti ei ole kovin paha ja kuume ei nouse, kannattaa lääkitystä vältellä päivän tai pari. Lääkitys tappaa hyvätkin bakteerit. Nestetasapainosta täytyy huolehtia, esim. nauttimalla veteen sekoitettavaa jauhetta, joka sisältää "electrolytes". Eli suoloja. (Sopii myös kovalla helteellä juotavaksi) Saa kaikista apteekeista. Apteekista kannattaa muutenkin kysellä rohtoja vatsan hoitoon, apteekkarit kyllä tietävät sopivat lääkkeet. Mutta jos tauti jatkuu ja kuume nousee, niin lääkäri on tietenkin paras vaihtoehto. Ensi ravinnoksi teetä, paahtoleipää ja riisiä.
- Intian kävijä
Cyclopam vihreä levy 12kpl 26 Rupiaa
1 tabletti 24h - Peset kätesi kunnoll
..ja muutenkin pidät huolta, ettet pistä niitä pöpöjä suuhusi. Ei juomiin jäitä, etkä juo hanasta tuleva vettä, etkä pese hampaitasi sillä.
Ihan yksinkertaisesti, käsihygienia kuntoon ja juot pullotettua vettä, pidä mukanasi käsidesiä, niin selviät ilman vatsatauteja Intiassa.
Olen jokusen kerran perheeni kanssa Intiassa matkannut ja vielä ei olla onnistuttu sairastumaan vatsatauteihin, vaikka on matkattu kaupungeissa, maaseudulla ja syöty monenkirjavissa paikoissa. - kuutamo
siis älä ota jäitä ne on tehty aina paikalliseen veteen.käsihygenia asia 1, mutta silti voi tulla kipeäksi.
jos saat vatsa oireita - älä odottele miksi tauti muuttuu vaan heti soita lääkäri hän tuo lääkkeet mukana. odotellessa menetät hyviä lomapäiviä ja tauti yleensä aina pahanee. vatsatautiin saa paikalliselta lääkäriltä sinisiä tabletteja jolla minun vatsa tauti lähti päivässä. ei muita sivuoireita tullut.
itselläni meni vatsa sekaisin ja juoksin vessassa koko yön. aamulla soitin lääkärin huoneeseen joka tuli noin parin tunnin kuluttua. teki rutiini tutkimukset ja antoi vatsaan tabletit muistaakseni 1 tab 5 päivänä ja sitten jotakin jauhetta suola-sokeri tasapainoon. lääkäri ottaa maksun käteisenä, mutta antaa kuitin millä saa suomesta vakuutuksesta rahat pois.minulle lääkäri käynti maksoi hotellille lääkkeineen noin 35€. eli vatsataudit ei ongelma.- paanu
Ei se välttämättä auta ettet ota jäitä tai käytät käsidesiä. Mä olen tehnyt niin joka vuosi, ja silti tullut aina kipeäksi. Eikä siihen mahatautiin välttämättä tarvi mitään lääkäriä, ne samat antibiootit ja suola/sokeripussit saa apteekista ihan ilman reseptiä, eikä maksa montaa €:a. Ei sitä kannata etukäteen murehtia, small potatoes!
- Tepa*
Ja ei kyllä kaikki jäät ole tehty paikalliseen veteen. Kyllä siellä on myös ravintoloita, jotka haluavat pitää asiakkaansa...
Matkalla mukanani on aina laajakirjoinen Ciprofloxacin antibiootti. Antibioottien käyttöä kannattaa välttää mutta siinä vaiheessa kun vatsaa kivistää ja on paha ripuli ja/tai oksennus (ja pitää tehdä töitä) olen ottanut 1-2 tablettia ja jo helpottaa. Vaikka kaikkien tietieen sääntöjen mukaan kuuri pitää syödä loppuun jne. lääkärini sanoi että jos tiedän meneväni syömään "epämääräiseen" paikkaan, voisin ottaa sitä myös ennakkoon, jota en ole koskaan tehnyt. Tämä on varmaan vastoin kaikkia "lääkäri" sääntöjä.
Kyseinen antibiootti no pelastanut monta (Intian) matkaa. Lääkettä saa Suomesta reseptillä tai Intiasta ilman reseptiä muutamalla eurolla. Intiasta ostetuista lääkkeistä ei kyllä voi olla aina varma siitä mitä saa.Ekassa vatsataudissani kävin lääkärillä, ja sain tropit mitkä tehosi. Toisessa vatsataudissa, joka ei ollut yhtä paha, kävelin katuapteekkiin ja kyselin "jotain ripuliin". Sain 10kpl suuria keltaisia tabletteja eurolla, sisälsivät kahta eri antibioottia, ja määräyksenä oli syödä niitä 2 päivässä viiden päivän ajan. Toimivat hyvin, ja kolmannessa ripulissa toistin tämän saman tempun. Tehosivat alle vuorokaudessa.
Jotkut turistit, jotka saivat ripulin, söivät pelkkää riisiä tautinsa ajan. Itse olin ennemmin meidän keinon kannalla, sillä mitä suotta tyytyä pelkkään riisiin, kun tarjolla on uskomattomia makuelämyksiä.
Söin myös Suomesta ostettuja maitohappobakteereja koko reissun ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194949Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä563950Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve703543Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942868On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1412418Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572309Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582094