Lilianin pikkusiskolle -ja veljelle nimet

triplaäiti844

Synnytin 2 viikkoa sitten pienet kaksosvauvat, tytön ja pojan. Meillä on ennestään Lilian Mea Alviira 3v.
Haluisin että kolmikolla olisi yhteneväiset nimet. Lisää lapsia ei enää ole tulossa, kun tuli nyt kerralla kaksi joten olisi kiva keksiä -ian päätteiset nimet nyt kerralla jotta kolmikko täyttyisi. Myös -ia käy, kun noita -ian päätteisiä on vähän harvemmassa, varsinkin pojalle. Tarvisin nyt kuumeisesti apua, sillä en itse keksi millään mitään joka osuisi oikein kunnolla.

Näitä olen miettinyt:
Tytölle:
Vivian (ehkä liian samanlainen lillin kanssa?)
Aleksia/n
Evian (onko liian erikoinen?)
Neelia
Lumian
Malin (ei ole -ia pääte mutta kaunis)
Adelia



Pojalle:
Kaspia/n
Alexsandria (onko liian pitkä ja vaikea suomenkielelle?)
Alexsander (okei, ei siinä ole -ian/ia päätettä mutta hyvin kaunis)

Varsinkin poikaan tarviin vinkkejä, kun tuntuu etten keksi.
Sitten nämä, joita en halua: Maria, Sylvia, Olivia, Emilia jne..

10

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 45+

      Malin ja Alexander ovat parhaat. Myös Kaspian voisi olla kiva.

      Kirjoitusasusi Alexsander on minusta virheellinen, koska X pitää sisällään k:n ja s: ääntiöllisesti.

      Evian on maailmanlaajuisesti tunnettu pullovesi, joten se on vähän out.

      Vivian on mielestäni liian samanlainen kuin Lilian. Näin nimen Vivia, mitä pidät siitä? Sopisi hyvin Lilianin kanssa. Kaspian ja Marian/Maryan sopiisivat hyvin yhteen.

      Minkälainen sukunimi teillä on?

    • -ada-

      Lilianin veljelle Bastian ja siskolle Adelin(e)!?!

      Pojalle: Fabian, Kian, Ossian, Jamian, Jason, Eliel

      Tytölle: Rosalin, Minea, Jasmian, Olivia, Alina, Karolin

      Nimien yhtenäisyyttä vois miettii esim sillee et kaikki nimet loppuis konsonanttiin, n-kirjaimeen tai johonkin muuhun kuten s- tai l-kirjaimeen (Niklas/Eelis/Emil/Mariel/). Tai että jokaisessa nimessä ois l-kirjain niinkuin Lilianissa.

      Kaksosille sopis samalla kirjaimella alkavat nimet Edvin ja Ellen, jotka loppukirjaimen ja tyylin mukaan sopivat myös siskon nimeen!

      Lilian, Ellen ja Edvin!!!

    • Täti

      Tytölle
      Jasmin Kia Auroora
      Erin Tia Marleena

      ja pojalle
      Albin Noa Aleksander
      A(a)aron Leo Samuel
      Kaspian Ali E(e)vert

    • rilla-milla

      Amelie
      Antonia

    • keskiv

      Lilian, Leo ja Linda

      Lilian, Aaron ja Evelyn

      Lilian, William ja Silvia

      Lilian, Zacharia ja Seila (Seelah)

      Lilian, Johan ja Caitlin

      Lilian, Erik ja Josefin

      Lilian, Alain ja Sophia

      Lilian, Gustav, Viktoria

      Lilian, Herman ja Crystal

    • 27

      Eikös pojalle voisi sopia myös Kristian? Mielestäni Aleksandria kuulostaa tytön nimeltä.

      Evian nimenä taas tuo mieleen sen lähdevesimerkin, vaikka onhan se myös ranskalinen paikannimi. Miltä kuulostaisi nimenä Evin? Tiedän pari tyttöä, jolla on se nimenä.

      • +++

        Vähän ulkomaisiltahan nämä kuulostavat, mutta Sebastian ja Adrian nyt tulivat mieleen.


    • triplaäiti84

      Hei, on jäänyt vastailu, kun kirjotin myös tuonne "tyttöjen nimet"- palstalle ja siellä on ollut vilkkaampaa keskutelua. Evin on ihana nimi ja tulee ehdottomasti listalle :)
      Ylempänä oli pojalle nimi Alain, ajattelin laittaa sen listalle muodossa Alan tai Aladin (ellei ole liian imelä disney nimi)

    • NimiNimi

      Malin Via Aleksia ja Konstantin Leo Aleksander.

    • tupailu

      Lilian, Ellen ja Joel

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe