naimahaluton avovaimo

tapaus

minulla on eräs ystävä, joka on ollut avoliitossa jo todella kauan, ja lapsiakin on perheessä. Joskus on puhe kääntynyt heidän avioitumiseen, mutta joka kerta vuosien varrella tulee sama vastaus: ei aio! No, eipä siinä mitään, mutta, mutta...Olen alkanut ajattelemaan tätä miestä. Tuliko hän huijatuksi, tietääkö hän ettei hän tule koskaan päätymään naimisiin lastensa äidin kanssa? Luulen että nainen halveksii miestä eikä siksi avioidu, ikäänkuin etsii parempaa??? Toivooko mies että avovaimo vastaisi joskus myönteisesti kosintaansa ja siksi jäi roikkumaan häneen, ja tajuaako hän että itseasiassa häntä käytetään vain hyväkseen? olen alkanut jotenkin pitää tuota päättäväistä sinkkuilua lapsiperheessä outona suhteena, ja siis hän on melko varma ettei koskaan hänen kanssaan avioudu.

7

669

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outoilija

No meitä naimahaluttomia on aika paljon, eikä sillä ole kyllä mitään tekemistä suhteeseen sitoutumisen kanssa. Minäkään en halua naimisiin. Jos joskus tulen toisiin aatoksiin niin se on sitten sen ajan asia.

• voi kiesi sentään

Voi, onneksi kaikilla ei asiat pyöri vain naimisiin menon ympärillä :) Elämä on parhaimmillaan mukavaa, ilman rajoitteita siitä miten kuuluu tehdä ja miten se nyt naapurin Lissua harmittaa.

Voi Lissu, keskity sinäkin oleelliseen, eli ihan oman elämäsi pohdintaan, jookos :)

• 17

Höh, mitä kummaa tuossa on.
      Itse en halunnut naimisiin mistään hinnasta mutta eukko vinkui vuosia joten menin ja kaduttaa vieläkin.

• Mietihän

Jos ne kerran ovat olleet jo kauan yhdessä ja lapsiakin on siunaantunut niin tuskin kyse on huijauksesta. Kuka nainen tekisi lapsia miehen kanssa jota helveksii?

• mk

Ei se mitään sinkkuilua ja itekki naiseni kanssa ollut jo yli 20v ja kihloissa vuosesta 1991 ´ja yksi lapsi. Ei ole mitään tarvetta naimiisiin mennä kun homma toimii muutenkin ja asunto puoliksi että silleen. Sitoutuminen siihen yhdessä olemiseen on kaikkein tarkein.

• Röhkis

Niin itse en ikinä ole ymmärtänyt miksi pitää mennä "kihloihin", eikö homma muka toimi ilman? Toiset taas ei ymmärrä naimisiin menon tarkoitusta. Kukin tyylillään.

Jos ap.kysyjää noin kauheasti asia askarruttaa, kysy miksi hän ei halua naimisiin?
        En usko, että nainen aktiivisesti on etsimässä parempaa. Ja onhan heillä yhteisiä lapsiakin? Ei kannata tehdä hätäisiä johtopäätöksiä asioista joista ei tiedä tarpeeksi.

• kumpi..

Mistä tiedät varmaksi kumpi kieltäytyy? Mies vai nainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      115
      4392
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      78
      3200
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      100
      1463
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      86
      1316
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      95
      869
    6. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      18
      703
    7. Lähes kaikki keskustelut kasvotusten

on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk
      Ikävä
      21
      696
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      677
    9. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      111
      663
    10. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      43
      639
    Aihe