Jeesuksen alkuperäinen nimi Yahushua

Yahushua on Herramme

Jeesusta kutsuttiin hänen äidinkielellä Yahushua. Tämä nimi on käännetty Jeesukseksi, jona hänet paremmin tunnetaan.

Nyt kun antikristus on tulossa valtaan, niin Jeesus eli Yahushua on ilmoittanut, että antikristus tulee valehtelemaan olevansa Jeesus Kristus. Siis antikristus valehtelee olevansa Jumala. Antikristus ei ole Jeesus eikä Jumala, älkää uskoko häntä.

Antikristus pitää koko maapallon alueella ensin hirmuhallintoaan ja seitsemän vuoden ahdistusten aikojen lopulla oikea Jeesus tekee näkyvän paluun pyhiensä kanssa ja kukistaa tämän antikristuksen.

Sen takia Jeesus haluaa, että puhuttelisimme hänen alkuperäisellä nimellään eli Yahushua, jotta tämä tulisi kaikille tutuksi:

"..I, GOD, your Heavenly FATHER, call on everyone to pray from today in the Name of YAHUSHUA, MY Beloved SON. The reason for this is that the antichrist will use this name: ‘Jesus Christ’ as his identity in the tribulation, once MY bride is gone. It will be hard, hard times, as never seen on this earth. I have already called many of MY bride to pray in MY SON’S original Name: YAHUSHUA. Make it a habit MY beloved, the Name YAHUSHUA has much strength and is extremely pleasing to ME, your GOD..."

PS:

Apokryfikirjat eivät päässeet Raamattuun, mutta tässä on yksi apokryfikirja, Elian ilmestys, joka kertoo minkälainen on tämä antikristus. Kristityt voivat koetella tätä tekstiä:

"...laittomuuden poika ilmestyy sanoen "minä olen kristus", vaikka hän ei ole. Älkää uskoko häntä!

Laittomuuden poika seisoo pyhissä paikoissa. Hän sanoo auringolle "laske", ja se laskee. Hän sanoo "loista" ja se tekee sen. Hän sanoo "pimenny" ja se tekee sen. Hän sanoo kuulle "muutu veriseksi" ja se tekee sen. Hän kulkee meren ja jokien päällä kuin kuivalla maalla. Hän laittaa rammat kävelemään. Hän laittaa kuurot kuulemaan. Hän laittaa mykät puhumaan. Hän laittaa sokeat näkemään. Spitaaliset hän puhdistaa, sairaat hän parantaa. Paholaiset hän heittää ulos. Hän moninkertaistaa merkkinsä ja ihmeensä jokaisen läsnäolossa. Hän tekee niitä tekoja, joita Kristus teki paitsi kuolleiden herättämistä.

Tästä te tiedätte, että hän on laittomuuden poika, koska hän ei kykene antamaan elämää.

Katso, minä kerron minkälainen hän on, niin että voitte tunnistaa hänet. Hän on hoikkajalkainen nuori mies, vähän harmaita hiuksia hänen päänsä etupuolella. Hänen kulmakarvansa yltävät hänen korviinsa. Hänen käsiensä etupuolella on spitaalista muistuttava paljas läikkä. Hän muuttaa itsensä niiden läsnäolossa, jotka näkevät hänet. Hänestä tulee nuori lapsi. Hänestä tulee vanhus. Hän muuttaa itseään joka kohdassa, mutta hänen päänsä merkkejä hän ei kykene vaihtamaan. Siitä te tiedätte, että hän on laittomuuden poika..."

http://www.apokryfikirjat.com/elia.htm

13

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yahushua on Herramme
      • ihan muuten vaan

HEi, ensinnäkään; Me olemme nyt maassa jonka nimi on Suomi, ja meille tämän maan ihmisinä Jeesus on Jeesus. Mutta jos haluat kutsua Israelilaisittain niin ole toki hyvä vaan, rukoile kuitenkin sinne Jeesukselle ja sano sitten sitä nimeä miten itse haluat.

• Tai sitten tuo nimi

Immanuelille annettaessa oli Yehoshua. Vokaaleja ei ole tallennettu hepreassa, mutta kreikassa on ja sekä septuagintassa että Ilmestyskirjassa Isän antamana Jeesuksen kautta tuo nimi on ilmoitettu "Iesous" ja nähdään että vokaalit ovat eou konsonanttien lisäksi. Tietysti voi heprean nimen kreikkalainen muoto kenties muuttua myös vokaalien osalta, mutta ei ole mielestäni siihen perustetta ja myös heprean kielen nimet alkuteksteissä käyttävät muotoa Yehoshua tai Yeshua ja tulee myös Joshua nimestä joka on suomennettu Joosuaksi.

• uskon Raamattua

Raamattumme puhuu Jeesuksesta:

Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.
        2. Aabrahamille syntyi Iisak, Iisakille syntyi Jaakob, Jaakobille syntyi Juuda ja tämän veljet;
        3. Juudalle syntyi Faares ja Sera Taamarista, Faareelle syntyi Esrom, Esromille syntyi Aram;
        4. Aramille syntyi Aminadab, Aminadabille syntyi Nahasson, Nahassonille syntyi Salmon;
        5. Salmonille syntyi Booas Raahabista, Booaalle syntyi Oobed Ruutista, Oobedille syntyi Iisai;
        6. Iisaille syntyi Daavid, kuningas. Daavidille syntyi Salomo Uurian vaimosta;
        7. Salomolle syntyi Rehabeam, Rehabeamille syntyi Abia, Abialle syntyi Aasa;
        8. Aasalle syntyi Joosafat, Joosafatille syntyi Jooram, Jooramille syntyi Ussia;
        9. Ussialle syntyi Jootam, Jootamille syntyi Aahas, Aahaalle syntyi Hiskia;
        10. Hiskialle syntyi Manasse, Manasselle syntyi Aamon, Aamonille syntyi Joosia;
        11. Joosialle syntyi Jekonja ja tämän veljet Babyloniin siirtämisen aikoina.
        12. Babyloniin siirtämisen jälkeen Jekonjalle syntyi Sealtiel, Sealtielille syntyi Serubbaabel;
        13. Serubbaabelille syntyi Abiud, Abiudille syntyi Eljakim, Eljakimille syntyi Asor;
        14. Asorille syntyi Saadok, Saadokille syntyi Akim, Akimille syntyi Eliud;
        15. Eliudille syntyi Eleasar, Eleasarille syntyi Mattan, Mattanille syntyi Jaakob;
        16. Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
        17. Näin on sukupolvia Aabrahamista Daavidiin kaikkiaan neljätoista polvea, ja Daavidista Babyloniin siirtämiseen neljätoista polvea, ja Babyloniin siirtämisestä Kristukseen asti neljätoista polvea.

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.1.html

• Nimissä kannattaa

pitää tolkku sillä Persoona pelastaa Nimessään ja eriseurat eivät ole Jumalan tahto Nimessäänkään.

• rer-#

Yahushua akusai Hirohchito oli se alkuperäinen. Kuuluisa elektroniikan tutkija.

• tässä on linkki

Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana, niin katso, tietäjiä tuli itäisiltä mailta Jerusalemiin,
      ja he sanoivat: "Missä on se äsken syntynyt juutalaisten kuningas? Sillä me näimme hänen tähtensä itäisillä mailla ja olemme tulleet häntä kumartamaan."
      Kun kuningas Herodes sen kuuli, hämmästyi hän ja koko Jerusalem hänen kanssaan.
      Ja hän kokosi kaikki kansan ylipapit ja kirjanoppineet ja kyseli heiltä, missä Kristus oli syntyvä.
      He sanoivat hänelle: "Juudean Beetlehemissä; sillä näin on kirjoitettu profeetan kautta:
      'Ja sinä Beetlehem, sinä Juudan seutu, et suinkaan ole vähäisin Juudan ruhtinasten joukossa, sillä sinusta on lähtevä hallitsija, joka kaitsee minun kansaani Israelia'."
      Silloin Herodes kutsui salaa tietäjät tykönsä ja tutkiskeli heiltä tarkoin, mihin aikaan tähti oli ilmestynyt.
      Ja hän lähetti heidät Beetlehemiin sanoen: "Menkää ja tiedustelkaa tarkasti lasta; ja kun sen löydätte, niin ilmoittakaa minulle, että minäkin tulisin häntä kumartamaan".

Kuultuaan kuninkaan sanat he lähtivät matkalle; ja katso, tähti, jonka he olivat itäisillä mailla nähneet, kulki heidän edellään, kunnes se tuli sen paikan päälle, jossa lapsi oli, ja pysähtyi siihen.
      Nähdessään tähden he ihastuivat ylen suuresti.
      Niin he menivät huoneeseen ja näkivät lapsen ynnä Marian, hänen äitinsä. Ja he lankesivat maahan ja kumarsivat häntä, avasivat aarteensa ja antoivat hänelle lahjoja: kultaa ja suitsuketta ja mirhaa.
      Ja Jumala kielsi heitä unessa Herodeksen tykö palaamasta, ja he menivät toista tietä takaisin omaan maahansa.
      Mutta kun he olivat menneet, niin katso, Herran enkeli ilmestyi Joosefille unessa ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä ja pakene Egyptiin, ja ole siellä siihen asti, kuin minä sinulle sanon; sillä Herodes on etsivä lasta surmatakseen hänet".
      Niin hän nousi, otti yöllä lapsen ja hänen äitinsä ja lähti Egyptiin.
      Ja hän oli siellä Herodeksen kuolemaan asti; että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo: "Egyptistä minä kutsuin poikani".

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.2.html

• Henri

Minä uskon, että Jumalan, Isän nimi on Yahweh/Yahuveh. Katsokaa evankelisluterilaista, vuoden 1992 Raamatun-käännöstä ja etsikää 2. Moos. (Exodus) 3:14 alaviite:

"»Minä-joka-olen» (hepreaksi ehje a er ehje) viittaa Ju- malan nimeen Jahve (vrt. jae 15). ehje merkitsee 'minä olen', jahve 'hän on'. Jahve-nimen asemesta käytetään käännöksissä perinnäisesti sanaa 'Herra'. Myös juutalaiset ovat vanhastaan lukeneet tämän sanan kohdalla adonaj 'Herra', koska he kokonaan lakkasivat lausumasta nimeä Jahve. Myös vanhoissa käännöksissä (kreikkalaisissa, latinalaisissa jne.) käytetään Jahve-nimen tilalla Herraa tarkoittavaa sanaa."
      http://www.evl.fi/raamattu/1992/2Moos.3.html

Jos Herran Jumalan nimi olisi esim. Jehova, miksi sitten sanotaan "HalleluYAH"? Selvä "YAH" siinä perässä, vai mitä? Tai entä miksi monilla profeetoilla on nimissään loppuliite "YAH" (hepr. mukaillen, EliYAH, JesaYAH, JeremiYAH)?

Mikä on hyvä huomata, on se, että alaviitteessä mainitaan "Jahve-nimen asemesta käytetään käännöksissä perinnäisesti sanaa 'Herra'". Niin, tähän jamaan sitä ollaan jouduttu ihmisten perinteiden takia. Eikös ihmisten perinteistä varoitettukin Raamatussa (Matt. 15:1-3)?

Mitä tulee Messiaan, Pelastajan nimeen, olen tullut siihen johtopäätökseen Pyhän Hengen (Ruach ha Kodesh) johdattamana, että Hänen nimensä on Yahushua. Miten Joosuan nimikin hepreaksi lausuttiin? Kukaan ei luultavasti voi olla siitä täysin varma, mutta verratessa nimeä "Joosua" ja "Yahushua", niin eivätkö ne lausuttaessa kuulostaisikin melko lailla samalta? Katsotaanpa jälleen vuoden 1992 käännöstä, Matt. 1:21 alaviite:

"Jeesus on kreikkalainen muoto hepreankielisestä nimestä Joosua, joka merkitsee 'Herra pelastaa'."
      http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.1.html#o1

Demonstroidaanpa hieman, käytännön järkeä peliin. Jos sinun nimesi on vaikkapa "Esko" ja kutsuisin sinua nimeltä "Marko", miltä se tuntuisi?

Siteerataan jälleen kirjoituksia:

"Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia."
      (Joh. 5:43)
      http://www.evl.fi/raamattu/1992/Joh.5.html#o13

Minä ja Isä olemme yhtä."
      (Joh. 10:30)
      http://www.evl.fi/raamattu/1992/Joh.10.html#o27

"Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä NIMESI voimalla, sen nimen, JONKA OLET MINULLE ANTANUT, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä."
      (Joh. 17:11)
      http://www.evl.fi/raamattu/1992/Joh.17.html#o45

"Minä ja Isä olemme yhtä?" Miettikää nyt, on Yahweh/Yahuveh ja Yahushua, molemmissa on etuliite "Yah" ja molemmat tarkoittavat samaa ("Yah pelastaa"). Eikö tässä ole paljonkin järkeä?

• Beth El Rabbi

YAHWE pelastaa,se on totta,siinä ei ole mitään riitelemistä.ADONI ja ADONAI,kaksi eri persoonaa,yksi on MESSIAS ja yksi ON YAHWE,eli ylin JUMALA.Se potkii kolminaisuusopin ovesta ulos.Raamattu ai ilmaise meille millä nimellä Jeesuksen muita taivaallisia veljiä kutsutaan,mutta ehkä se ei meille kuulukkaan ? Muistaakseni kuninkaan ,Jehosofat ,nimi tarkoittaa JEHOVA on pelastus,siis nimillä on usein yhtäläisyys JEHOVAAN. Hallelujah-WE.???

• Dropped...

What? En oikein pysynyt mistään kohtaa kärryillä. Ei sen väliä, varmaan ei mulle ollu tarkoitettukaan :D

• KTS (Ei kirj.)

Kuten Leidi Linduxliina on todennut, wannabeejudaistien äärimeshiaanislössin Jaahushuashuas on nimenomaan lopun ajan antikristus.

• Beth El Rabbi

Mistä Raamatunkäännöksestä tuo oli lainattu,taidat esiintyä profeettana eksyttäen ihmisiä.Pedon merkistä kyllä mainitaan Raamatussa,sekä saatanan kannattajien otsamerkistä,koska jos sitä merkkiä ei ole,niin et voi ostaa etkä myydä.Siitä merkistä ei moni uskalla edes arvioida,koska siitä ilmaisusta voi saada syytteen antisemitismistä,ja se saattaa tuhota henkilön taloudellisen aseman täydellisesti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      30
      5110
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      64
      4091
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      77
      3667
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2718
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      154
      2526
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2378
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      79
      2189
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2167
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      138
      1695
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1538
    Aihe