Xcch:n kirjoituksesta oli pakko kopioida erilliseksi ketjuksi:
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/E1D5A313E3FBEFD8C2256BC9003A839D
Väkivaltaa ei pidä sietää, muuten sitä ei saada ikinä vähenemään.
UHRIT, pankaa narsistit vastuuseen
19
164
Vastaukset
- G.G.
Erittäin tärkeää narsistien uhreille mieltää se, mikä ON väkivaltaa!!!!!!
Sitä ei muuta miksikään narsistien omat mussutukset siitä että mutta kun se uhri on sellainen ja tällainen eikä uhrien syyllistäminen narsistien OMISTA teoista.
Narsisteja ja heidän ominaisuuksiaan EI MUUTA MIKSIKÄÄN se vaikka palstan narsistit laulaisivat enkelten kielin puolustellessaan narsistia, ei se että vedotaan siihen että lapsuuden traumat johtavat narsistisiin tekoihin, ne teot ON, ja niitä EI PIDÄ HYVÄKSYÄ.
On tutkijoiden asia miettiä mistä narsismi johtuu, johtuuko se lapsuuden traumoista vai mistä ja yrittää keksiä parannuskeinoja heille, MUTTA SE EI OLE UHRIEN ASIA EIKÄ KENENKÄÄN TAVALLISEN IHMISEN ASIA. Henkinen ja fyysinen väkivalta ON AINA TUOMITTAVA asia, oli sen alkusyy mikä tahansa.
TSEMPPIÄ JA VOIMIA KAIKILLE VIELÄ NARSISTIEN RUSENTAMANA OLEVILLE, ARVOSTAKAA OMAA (JA LASTENNE) ELÄMÄÄ JA HANKKIUTUKAA PIINAAJASTA EROON!!!!!!!!!! OLETTE ANSAINNEET PALJON PAREMPAA KUIN MITÄ NARSISTILLA ON IKINÄ TEILLE TARJOTA!- olet oikeassa
"On tutkijoiden asia miettiä mistä narsismi johtuu"
Mikset tee sitä itse?
- Enemmän tietoa
Mielestäni tietoa narsistisesta persoonallisuuhäiriöstä pitäisi jakaa enemmän niin, että esim. lastenhuoltoasioista päätettäessä voitaisiin tunnistaa narsistinen henkilö. Työpaikoille, asianajajille ja esim. poliiseille tiedon välittäminen ei myöskään olisi pahitteeksi. Tietäisivät tarkemmin minkälaisen henkilön kanssa saattavat olla tekemisissä. Narsistit ovat taitavia puhujia ja manipuloijija, yleensä puhuvat kaikki pyörryksiin. Uhrien pitäisi hakea enemmän lähestymiskieltoja narsisteille, hakea apua ja ilmoittaa herkästi poliisille narsistin vainoamisesta sekä henkisestä että fyysisestä väkivallasta.
- peepeehoo
NIMENOMAAN. Olen samaa mieltä, että tietoa pitää lisätä ja uhrien pitää myös hakea lähestymiskieltoja, hakea apua ja ilmoittaa poliisille.
Tietoa narsisteista ei ole tarpeeksi, ja tavallinen ihminen, oli vaikka kuinka viranomainen tai muuta, ei usko, että narsistinlaisia ihmisiä on edes olemassa. Narsistin rääkkäämä uhri siinä vaiheessa kun hän hakee apua on jo niin alistettu, masentunut, ahdistunut, että viranomainen saattaa tulkita hänet jotenkin "oudoksi" varsinkin kun vastassa on narsisti, joka esiintyy näissä tilanteissa coolina, rauhallisena, KIELTÄEN KAIKKI TEKONSA ilman että mitään merkkiä valehtelusta näkyy hänessä.
Minua myös ärsyttää suunnattomasti tällaiset palstat missä yritetään levittää ihan perätöntä muka-tietoa narsisteista, kerjätään heille sääliä heidän mahdollisten lapsuuden traumaattisten kokemusten johdosta, manipuloideen uskomaan asioita mitkä eivät ole totta. Narsistin mahdollisten traumaattisen lapsuudenkokemusten pohtiminen kuuluu asiaa tutkiville ammattilaisille, mutta se ei saa millään tavalla estää saattamasta narsistia vastuuseen teoistaan. Ei narsisteja pidä sääliä, narsistit itse eivät edes pysty tuntemaan sääliä ketään kohtaan. - olet oikeassa
peepeehoo kirjoitti:
NIMENOMAAN. Olen samaa mieltä, että tietoa pitää lisätä ja uhrien pitää myös hakea lähestymiskieltoja, hakea apua ja ilmoittaa poliisille.
Tietoa narsisteista ei ole tarpeeksi, ja tavallinen ihminen, oli vaikka kuinka viranomainen tai muuta, ei usko, että narsistinlaisia ihmisiä on edes olemassa. Narsistin rääkkäämä uhri siinä vaiheessa kun hän hakee apua on jo niin alistettu, masentunut, ahdistunut, että viranomainen saattaa tulkita hänet jotenkin "oudoksi" varsinkin kun vastassa on narsisti, joka esiintyy näissä tilanteissa coolina, rauhallisena, KIELTÄEN KAIKKI TEKONSA ilman että mitään merkkiä valehtelusta näkyy hänessä.
Minua myös ärsyttää suunnattomasti tällaiset palstat missä yritetään levittää ihan perätöntä muka-tietoa narsisteista, kerjätään heille sääliä heidän mahdollisten lapsuuden traumaattisten kokemusten johdosta, manipuloideen uskomaan asioita mitkä eivät ole totta. Narsistin mahdollisten traumaattisen lapsuudenkokemusten pohtiminen kuuluu asiaa tutkiville ammattilaisille, mutta se ei saa millään tavalla estää saattamasta narsistia vastuuseen teoistaan. Ei narsisteja pidä sääliä, narsistit itse eivät edes pysty tuntemaan sääliä ketään kohtaan."Minua myös ärsyttää suunnattomasti tällaiset palstat missä yritetään levittää ihan perätöntä muka-tietoa"
Ei palsta ärsytä sinua. Sinä ärsyynnyt itse.
"Ei narsisteja pidä sääliä"
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. -Matt. 6:9–13- - Zzzzzzzzzz,,,,,
olet oikeassa kirjoitti:
"Minua myös ärsyttää suunnattomasti tällaiset palstat missä yritetään levittää ihan perätöntä muka-tietoa"
Ei palsta ärsytä sinua. Sinä ärsyynnyt itse.
"Ei narsisteja pidä sääliä"
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. -Matt. 6:9–13-Tuosta tulikin mieleen että monet narsistit ja psykopaatit käyttävät uskontoa hyväkseen nujertaessaan uhrinsa. Tulkitsevat sitäkin ihan omalla tavallaan.
Uskovainen narsisti tai psyko tuskin antaa kenellekään anteeksi vaikka vaatii sitä muilta.
- Enemmän tietoa
Totta joka sana. Viranomaiset eivät voi käsittää, että tällaisia henkilöitä (narsistit) on edes olemassa, koska heillä ei ole riittävää asiantuntemusta. Tiedon lisääminen tästä vakavasta persoonallisuushäiriöstä ja sen aiheuttamista suurista haitoista auttaa ymmärtämään uhrin kärsimystä ja parantamaan uhrin asemaa..
- nisset ja nasset
Se asiantuntemus tulee ikävä kyllä vain oman kokemuksen kautta ja sekin on pitkä koulutusjakso yleensä.
- tietoa tarvitaan
nisset ja nasset kirjoitti:
Se asiantuntemus tulee ikävä kyllä vain oman kokemuksen kautta ja sekin on pitkä koulutusjakso yleensä.
Uskon myös, että täysin voi ymmärtää vasta kun on itse kokenut, mutta uskon että kouuluttamalla viranomaisia ym. pystytään myös paljon jakamaan tietoa jolla on positiivinen vaikutus.
- nisset ja nasset
tietoa tarvitaan kirjoitti:
Uskon myös, että täysin voi ymmärtää vasta kun on itse kokenut, mutta uskon että kouuluttamalla viranomaisia ym. pystytään myös paljon jakamaan tietoa jolla on positiivinen vaikutus.
Joskus uhrinkin käytös voi olla harhaanjohtava, koska uhri joutuu myös kamppailemaan oman todellisuuskäsityksensä kanssa johtuen siitä että on sairaan ihmisen kanssa tekemisissä ja se sairaus ei näy ulospäin ainakaan ihan heti vaan vasta pidemmän ajan kuluttua. Tietenkin uhrikin voi sairastua siinä stressitilanteessa ja sehän on narsistille oikein loistava paikka kiinnittää kaikki huomio uhrin sairauteen ja päästä itse kuin narsisti veräjästä. Samoin narsisti pystyy kyllä harhauttamaan ne asiantuntijat, joilla ei ole riittävää kokemusta ja osaamista asiassa. Eli nämä lähtökohdat kun ottaa huomioon niin päästään alkuun.
- xcch
Kiitos. Hyvä että teit uuden avauksen tuon linkin kanssa, siinä on hyvät ohjeet miten menetellä narsistin äityessä kovin hankalaksi.
- tammikuussa2012
Laittamasi linkki oli niin hyvä ja tarpeellista tuoda esille täällä missä suurimmalla osalla on vain tarkoituksenaan hämmentää uhreja lisää ja jatkaa samaa manipuloimista mitä se tosielämän narsistikin on tehnyt tai tekee. :)
tammikuussa2012 kirjoitti:
Laittamasi linkki oli niin hyvä ja tarpeellista tuoda esille täällä missä suurimmalla osalla on vain tarkoituksenaan hämmentää uhreja lisää ja jatkaa samaa manipuloimista mitä se tosielämän narsistikin on tehnyt tai tekee. :)
Se on vain käänteispykologiaa...Joskus on pakko tökkiä, että porukka herää. ;)
- minä itse
dizel kirjoitti:
Se on vain käänteispykologiaa...Joskus on pakko tökkiä, että porukka herää. ;)
JUu niin varmaan. Kommentistasi tulee mieleen että minäkin olin muutaman vuoden narsistin kanssa ja vuosien ajan se ivaili sitä miten lihava olen niin että lopulta sai minutkin uskomaan sen ja häpeämään itseäni. Sitä se sitten puolusteli jälkeenpäin kun vonkasi takaisin luokseni ja sanoin etten tuollaista jatkuvasti haukkuvaa ja mollaavaa ihmistä ota enää takaisin ja mainitsin sen jatkuvista puheista "miten sitä inhottaa katsella minua kun olen niin vastenmielisen lihava" (en edes ole) niin tämä väitti että "hyvällähän minä vain, halusin sinua tökkiä että heräisit huomaamaan että ehkä pitäisi vähän laihduttaa mutta et sinä oikeesti ole juurikaan ylipainoinen".
(Itse voin sanoa että minä ainakaan en kaipaa yhtään sinulta käänteis- enkä muutakaan psykologiaa, yleensä ohitan sinun(kin) kirjoitukset lukematta niitä) minä itse kirjoitti:
JUu niin varmaan. Kommentistasi tulee mieleen että minäkin olin muutaman vuoden narsistin kanssa ja vuosien ajan se ivaili sitä miten lihava olen niin että lopulta sai minutkin uskomaan sen ja häpeämään itseäni. Sitä se sitten puolusteli jälkeenpäin kun vonkasi takaisin luokseni ja sanoin etten tuollaista jatkuvasti haukkuvaa ja mollaavaa ihmistä ota enää takaisin ja mainitsin sen jatkuvista puheista "miten sitä inhottaa katsella minua kun olen niin vastenmielisen lihava" (en edes ole) niin tämä väitti että "hyvällähän minä vain, halusin sinua tökkiä että heräisit huomaamaan että ehkä pitäisi vähän laihduttaa mutta et sinä oikeesti ole juurikaan ylipainoinen".
(Itse voin sanoa että minä ainakaan en kaipaa yhtään sinulta käänteis- enkä muutakaan psykologiaa, yleensä ohitan sinun(kin) kirjoitukset lukematta niitä)Turhaan mulle raivoat, en ole eksäsi.
Sitä paitsi "tökkiminen" sen vuoksi, että toinen tajuaisi lähteä suhteesta, ennenkuin käy huonosti ja lihavaksi haukkuminen kaksi eri asiaa...
- mieti vähän
Mielenkiintoinen huomioni tämän palstan kirjoituksista on se, että kun kirjoitetaan että narsistit ovat narsisteja lapsuuden traumoistaan johtuen niin tämän vuoksi katsotaan heidän olevan syyttömiä tekoihinsa ja sysätään vastuu heidän uhreilleen mutta sitten kun samat kirjoittajat kirjoittavat että uhri alistuu narsistin alistaessa ja se (esim. itsetunnon puute) johtuu lapsuuden traumoista, niin se onkin jokin kamala vika uhreissa, joilla uhrit kylmästi syyllistetään siitä kun ovat antaneet narsistin alistaa.
Olen iloinen siitä, että palstan vaki-kirjoittajat ovat väkivallan vastustajia!
Väkivaltaa ei pidä hyväksyä saatuna, eikä itse aiheutettuna. Tämä onkin ollut pitkään teemana palstalla; olla vastuussa itselleen. Väkivallan tekijät tulee saattaa edesvastuuseen teoistaan, jos eivät osaa olla vastuussa itselleen.
Neuvoni uhreille: älkää kostako rikosta rikoksella, siihen on olemassa oikeusjärjestelmä.- 2012
"Neuvoni uhreille: älkää kostako rikosta rikoksella, siihen on olemassa oikeusjärjestelmä. "
Ja uhrien tehtävä on viedä jutut oikeusjärjestelmän käsiteltäväksi. Jos vain vaikenee ja kärsii, tilanne ei tule muuttumaan, koska muutos on narsistille itselleen mahdoton. Älkääkä kuunnelko narsisteja, joiden mielestä oikeuden hakeminen itselleen olisi kostamista.
- Vi(L)ppiluotto.fi
Huh, on tällä palstalla sentään joitakin, jotka tajuavat mistä on kyse! Narsistin täytyy aina vastata itse teoistaan. Turha syyttää lapsuuttaan yms. Toki se vaikuttaa narsistin käyttäytymiseen. Mutta vastuuta ei pidä missään nimessä sysätä uhreille, lääkäreille, poliiseille, tuomareille, eikä psykiatreille.
JOKAINEN VASTATKOON OMISTA TEOISTAAN! Ja kärsikööt rangaistukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve442931Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922793On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952571Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1032147Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl512031Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1421890Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611772Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?201648