Löytyyköhän mistään käsityösivulta virkkausohjetta hiusverkkoon?
Tarkoitan sellaista vähän myssymäistä.
Tämän tapaista
http://www.oliviarougeshop.com/hiusverkko-p-986.html
mutta ohuempaa lankaa, eikä ihan noin simppeli, vaan taakse kenties joku kuvio.
Jollei löydy, niin suunnitelkaahan joku käsityöntaitaja!
Hiusverkko virkkaamalla
9
516
Vastaukset
- hth**
Yrität ehkä olla hauska, mutta kuulostat siltä, että käsket, sen sijaan että pyytäisit nätisti. Konditionaali ja kiitos auttavat kummasti.
Kohteliaisuutta kehiin tai kehitä itse ohjeesi.- Paha mieli
Tälle sivustolle on valitettavasti pesiytynyt henkilö, joka mollaa vuorotellen jokaisen aloittajan aloituksen. Kertoo vain ikävästä ihmisestä jolla on paha olo itsellään ja aikaa roikkua täällä keljuilemassa.
Täältä saa oikeasti apuja ja niin moni kässäriharrastaja vilkaisee sivut päivittäin. Myös minä. Kyselin sukkalngoista jokin aika sitten ja eiköhän sielläkin ollut tämä sama kettuilija viisastelemassa. Vastikään nimim.Milla sai ikäviä kommentteja. Mielestäni täältä kysellään neuvoja, eikä tuollaiset vastaukset kuin hth**,edistä asiaa lainkaan.
Haluaisinkin, että hth'' keroisi, miksi hänen pitää olla ilkeä. Luulen, että he jotka kyselevät täältä apuja, odottavat oikeita vastauksia. Monesti paljon tekevällä sormet oikein syyhyää, että pääsee ideaansa käytännössä toteuttamaan ja kun saa vinkin sopivaan linkkiin tai ohjeen, se tuottaa iloa. Sellaiset ikävät kommentit, joilla työ ei edisty,ei tuota muuta kuin kysyjälle pahan mielen! - hth**
Paha mieli kirjoitti:
Tälle sivustolle on valitettavasti pesiytynyt henkilö, joka mollaa vuorotellen jokaisen aloittajan aloituksen. Kertoo vain ikävästä ihmisestä jolla on paha olo itsellään ja aikaa roikkua täällä keljuilemassa.
Täältä saa oikeasti apuja ja niin moni kässäriharrastaja vilkaisee sivut päivittäin. Myös minä. Kyselin sukkalngoista jokin aika sitten ja eiköhän sielläkin ollut tämä sama kettuilija viisastelemassa. Vastikään nimim.Milla sai ikäviä kommentteja. Mielestäni täältä kysellään neuvoja, eikä tuollaiset vastaukset kuin hth**,edistä asiaa lainkaan.
Haluaisinkin, että hth'' keroisi, miksi hänen pitää olla ilkeä. Luulen, että he jotka kyselevät täältä apuja, odottavat oikeita vastauksia. Monesti paljon tekevällä sormet oikein syyhyää, että pääsee ideaansa käytännössä toteuttamaan ja kun saa vinkin sopivaan linkkiin tai ohjeen, se tuottaa iloa. Sellaiset ikävät kommentit, joilla työ ei edisty,ei tuota muuta kuin kysyjälle pahan mielen!Vastailen täällä usein ja annan ihan asiallisia vastauksia. Käytän aina samaa nimimerkkiä, eli voit katsoa, mitä sillä on vastattu. Sukkalankaketjuun en ole vastannut edes...
Pidemmän päälle vaan alkaa ärsyttää, että ihmiset eivät osaa olla kohteliaita. Onko sinusta todellakin tuo aloittajan tyyli suositeltava ja kohtelias? Kuinka paljon enemmän olisi vienyt aikaa muotoilla tuo viimeinen lause pyynnöksi? " jos ohjeita ei ole, voisiko joku käsityötaitaja (ehtiessään) sellaisen suunnitella, kiitos."
Usein kysymyksissä ei kerrota, mitä oikeasti halutaan, Usein kysytään asioita, joihin itse löytäisi kyllä vastauksen, jos vaan vähän yrittäisi, eikä olisi niin laiska ja palveltava. Mutta sellaisiinkin olen ihan kiltisti vastannut, kun on ollut aikaa. Mutta tuollainen aloittajan asenne tympii. Ja joskus kiehahtaa. yllättävän harvoin kuitenkin. Toki myönnän, että jos ei voi sanoa jotain nättiä niin voisi olla hiljaa - ja sitten aloittaja ihmettelisi, että mikä vika kun ei vastata. Ehkä nyt seuraavalla kerralla muotoilee hieman paremmin kysymyksensä?
Teen joitain käsitöitä elinkeinona, joitakin ja harrastuksena. Täällä käyn omalla ajalla ja yleensä ihan mielelläni vastailen. Täällä vastaavat ihmiset eivät saa palkkaa kirjoituksistaan - siksi olisi hyvä neuvoa kysyessään olla kohtelias ja lähteä siitä, että hyvää hyvyyttään ihmiset vapaa-ajallaan sitten niihin vastaavat eivätkä ole täällä palvelemassa. Peruskäytöstapoja kun aloittaja osoittaa, niin heti laitan linkkejä ohjeisiin.
- koriste33
No eipä tuohon paljon ohjetta tarvita, tarkemmin kuvaa kun katsot niin voit mallista virkata. Kuviota tuollaiseen en tekisi kenties joku irtokoriste. Kukapa täällä ilmaiseksi alkaa mitään ohjetta väsäämään?
- verkkovirkkuu
No, tarkkaa ohjetta on muutenkin vaikea antaa, kun ei tiedä minkä kokoisen haluat ja millaista lankaa on käytettävissä.
Aloita virkkaamalla ketjusilmukoita niin päänympäryksen verran. Sitten vaan ketjusilmukoilla 'verkkoa'... - -anne-
Entä jos virkkaisi aluksi kuin pyöreää pöytäliinaa, niihin kun on helppo löytää ohjeitakin. Ja jos sen tyyppistä kuviota tarkoitat, niin alun voisi tosiaan tehdä pikkuisesta pitsiliinasta. Siitä sitten jatkaa ympyrää pelkkänä verkkona tarvittava määrä. Kun 'liina' vaikuttaa tarpeeksi suurelta niin sitten vähän aikaa samaa verkkoa ilman levennyksiä jolloin liina alkaa muotoutua pussimaiseksi. Ja lopuksi sitten samaa verkkoa kaventaen sen verran että on päänympärykseen sopiva. Reuna kannattaa varmasti vielä viimeistellä muutamalla tiiviillä kerroksella kiinteitä silmukoita. En oikein tiedä miten tuo pysyy päässä eli kiinnitetäänkö jollain hiussoljilla tms. Tai sitten voisi reunaan pujottaa kuminauhan tai yhtenä vaihtoehtona virkata tiiviin reunaosan matkalle mukaan ohutta neuleiden resoreihin tarkoitettua kumilankaa.
- teksin_jos_osaisin
Kiitos Paha mieli, kiitos kommenteista myös koriste33:lle ja virkkuukoukulle.
Ja erityiskiitos -anne-:lle! :-)
Pohdin, että tuommoiseen ohje voisi jo löytyä jostain käsityölehdestä, siksi kysyin (itse en ole käsityönharrastaja). Tuohan on tulevaisuuden trendiasuste (ellei jo sitä ole?).
-anne-:n ohjeistus kuulostaa hyvältä; että jos aloittaisi jollain pitsiliinan tähtikuviolla, siis sieltä takaraivolta, ja sitten lopun tekisi vaan yksinkertaista verkkoa. Ja lopuksi verkon reunan sisään virkkaisi ohuen pyöreän kuminauhan. Avot!
Virkkaamalla ja sovittamalla (ja purkamalla) ja taas virkkamalla se varmaan täytyy tehdä - että löytyy sopiva koko. - Hops!
Itse olen aika tarkka puhetyylistä ja hermostun jos joku on töykeä ja hyökkäävä.
Minusta aloittaja ei sellainen ollut. Ei olenkaan käskevä vaan pikemminkin leikillinen "suunnitelkaahan!" ja perään kehu "käsityötaitaja!"
Eli selvästi olemme yksilöitä, toinen näkee töykeyttä siellä missä sitä ei ole ja kenties päinvastoinkin.
Itse taas VIHAAN foorumeilta tuttua ilkeilijöiden pelossa vallassa olevaa asennetta jonka mukaan aina kun kysyy tai pyytää jotain pitäisi ensin aina mollata itseään ja sitten suuresti anella ja madella jotta saisi ehkä vastauksen.
Olisko aloittajan tyyli ollut parempi jos hän olisi sanonut jotain sellaista kuin
"olen tosi huono kun en itse osaa, sen tiedän, antakaa anteeksi... mutta kun näin tällaisen kuvan niin olin myyty ja haluaisin sellaisen... vaikka rumalta se varmaan mun päällä näyttäisi... kuten sanottu olen huono enkä osaa, osaisiko, ja rohkenenko pyytääkään moista, joku neuvoa tai jopa antaa ohjetta miten tällainen tehtäisiin? Siis sinä joka osaat ja olet hyvä (etkä huono kuten minä) ja olisin siitä IKIKIITOLLINEN!!"
Ei. Ei, ei, ei.- hth**
Matelua en toki toivo. Simppeli kiitos lauseen perään tekee siitä pyynnön, eikä käskyn. Hymiöiden käyttö auttaa tulemaan ymmärretyksi. Huumori,erityisesti ironia ja sarkasmi, ovat vaikeita lajeja ihan kasvokkainkin, joten palstakirjoittelussa on parempi varmistaa, että viestin sävy ei jää huomaamatta tai sitten pitäytyä vähemmän haasteellisessa ilmaisussa.
Aloittajan viesti olisi ollut tulkittavissa huumoriksi, jos siinä olisi ollut edes se hymiö. Kehotus ja huutomerkki tekevät siitä minulle käskyn ja "Käsityötaitaja" tässä kontekstissa haiskahtaa vähän samalle kuin se, että kudotetaan käsitöitä harrastavalla kaverilla puoli-ilmaiseksi sukat, kun "sultahan se niin näpsäkästi sujuu vaikka telkkaria katellessa". Onhan se kohteliaisuus...kai...
Huomannet, että ilman kirjoittajan tarjoamaa lisäinformaatiota viestin sävystä, se voidaan tulkita kovin moninaisin tavoin.
Ja niin, jos on _ihan_ pakko valita kahden ääripään; matelun ja ylimielisyyden välillä, niin matelua sitten mieluummin. Näin siis minun mielestäni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi912660On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole522607Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732569Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä792468Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl421976Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu681954Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1401843Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve291402Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko301361Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?191248