Se vaan on niin. Luulen että pian asennan koneeseeni jonkin Linux-distron, olen oikeasti kyllästynyt skannaamaan konetta koko ajan ja puhdistelemaan rekisteriä yms. Miksi Windowsissa pitää koko ajan pitää olla näitä ohjelmia joilla ne muka alkaa toimimaan paremmin vaikka ei Win silti toimi yhtään paremmin. Microsoft on mielestäni epäonnistunut oikeasti käyttiksen teossa.
Miten Windows voi olla niin huono?
22
170
Vastaukset
- Pakkasta on
Toise ne vaan puhuvat lämpimikseen ...........
- dälli
On se todella ilmoja pidellyt.
Tuossa justiinsa asentelin uuden HL-4140CL tulostimen yhden Linux-verkon tulostimeksi. Omassa käytössä viimeisin Win-distro oli NT. Sen jälkeen ei ole ollut tarvetta sinne kurkistella.
"Luulen että pian"
Siitä vain luulemaan. Jos siltä tuntuu. Sitä mitä minä asiasta luulen, en pane tähän. - windows 8
"olen oikeasti kyllästynyt skannaamaan konetta koko ajan ja puhdistelemaan rekisteriä "
Miksi ihmeessä siellä teet noin? windowsihan skannailee automaattisesti. Miksi puhdistat rekisteriä kun ohjelmien omilla uninstalleilla ei rekisteriin jää mitään? Joskus se on sinunkin opeteltava käyttämään windowsia, kuten on win95 aikana jo opetettu että ohjelmat poistetaan oman lisää-poista sovelluksen kautta, eikä itse esitetä asiantuntijaa ja lykitä vain delete-nappia program filesin kansion kohdalla. Koita nyt ottaa se merkittävä kynnys windowsin käytössä ja oppia, samalla tavalla nämä vehkeet on toiminu jo apttia rallaa 15 vuotta..- 31
"ohjelmien omilla uninstalleilla ei rekisteriin jää mitään"
Jää kyllä, katsele vaikka joskus. - windows 8
31 kirjoitti:
"ohjelmien omilla uninstalleilla ei rekisteriin jää mitään"
Jää kyllä, katsele vaikka joskus."Jää kyllä, katsele vaikka joskus"
Kuule ihan sama vaikka jäisikin, ei ole nämä iltasadut registerien turboamisista kiinnostanut sitten win95 aikojen. Näkisin joskus edes normaalisti käytössä olevan windows-koneen hidastuvan ajan ja vuosien myötä, mutta kun ei. Olen itse asennellut ja poistellut kymmeniä, ellei satoja ohjelmia windows seiskaani, eikä mitään ihmeellistä ole tapahtunut mihinkään suuntaan.
Muutenkin koomisia nämä iltasadut, syytetään jotain mystisen olemuksen omaavaa registeriä windowsin hidastumsisesta. Selittelisitte mieluummin jumala ja jeesus -juttuja kuin kovasta uskosta windowsin registeriin, niin saisitte jopa hengenheimolaisia paikallsisesta kirkosta ajatuksillenne. - 31
windows 8 kirjoitti:
"Jää kyllä, katsele vaikka joskus"
Kuule ihan sama vaikka jäisikin, ei ole nämä iltasadut registerien turboamisista kiinnostanut sitten win95 aikojen. Näkisin joskus edes normaalisti käytössä olevan windows-koneen hidastuvan ajan ja vuosien myötä, mutta kun ei. Olen itse asennellut ja poistellut kymmeniä, ellei satoja ohjelmia windows seiskaani, eikä mitään ihmeellistä ole tapahtunut mihinkään suuntaan.
Muutenkin koomisia nämä iltasadut, syytetään jotain mystisen olemuksen omaavaa registeriä windowsin hidastumsisesta. Selittelisitte mieluummin jumala ja jeesus -juttuja kuin kovasta uskosta windowsin registeriin, niin saisitte jopa hengenheimolaisia paikallsisesta kirkosta ajatuksillenne.Toisille tietotekniikka ei ole uskonto...
Eihän Windowsissa ole mitään tuollaisia ohjelmia. Itse olet sellaiset humpuukiohjelmat siihen laittanut.
- American dynamo
"Eihän Windowsissa ole mitään tuollaisia ohjelmia."
Eihän aloittaja sellaista väittänytkään Sitä vain joka tuutista sanotaan miten se ja se tihulaisjahtaaja on hyvä ja toinen sekä kolmas nopeuttavat Windowsia, ja sitten päälle vielä näiden osittain samoja ominaisuuksia lupailevien ohjelmien kilpailevat versiot. Tietokone-lehdellä näitä näkyy jatkuvasti, joka viikko?
Peruslähtökohta on se, että tavallinen ihminen saa pelkästää jo tietotekniikan sopulilaumalta vuoden aikana pahuksen suuren rautaisannoksen hyviksi ja tarpeellisiksi kehutuista ohjelmista. Paha on pienen ihmisen väittää vastaan.
Aloittajalle:
Windowsia ei ole suunniteltu alati kehittyväksi tuotteeksi palvelemaan asiakkaiden tarpeita yhä paremmin, vaan sitomaan heidät Microsoftin ekosfääriin siinä kuin laitevalmistajat ja kilpailijatkin.
- windows 8
"
Windowsia ei ole suunniteltu alati kehittyväksi tuotteeksi palvelemaan asiakkaiden tarpeita yhä paremmin, vaan sitomaan heidät Microsoftin ekosfääriin siinä kuin laitevalmistajat ja kilpailijatkin"
No mitäs nämä pitkin vuotta tulleet tiedot tulevista windows 8:n uudistuksista sitten ovat jossei tarkoitus palvella käyttäjiä yhä paremmin? Esim. natiivi usb3-tuki? Formaalinen tuki hybridi ssd:lle jne?- American dynamo
"Esim. natiivi usb3-tuki? Formaalinen tuki hybridi ssd:lle jne?"
Usb 3 -tuki oli jo Ubuntu 9.10:ssa, siis vuonna 2009. Nyt on vuosi 2012. Mitä hybridilevyihin tulee, niitä myös tuetaan. Tässä käynnistyvät Windows 7 - jossa sinun mukaasi hybridilevy ei pahemmin edes pelittäisi - Ubuntu hybridilevyllä ja Mac ssd-levyllä. Lienee sanomattakin selvää, että Ubuntu käynnistyi nopeiten, vaikka siinä ei ollut testattavista se nopein levy.
http://www.youtube.com/watch?v=M1fFFJUFsC0
- ubuntu-käyttäjä
Windows on riesa, joka kahlitsee käyttäjät kiinni Microsoftiin ja toisaalta alistaa kaikki yhteiskunnan harjoittamaan windows-vakoiluun. Siksi Windowsista on sytä luopua ja siirtyä käyttämään laadukkaita, turvallisia käyttöjärjestelmiä.
- ubuntu on haitake
jonka se tuleva win8 osaa automaattisesti koneelta poistaa jos sinne olisi jostain syystä sellainen eksynyt
- ubuntu-käyttäjä
Ubuntu on haitake vain typerien windows-fanaatikkojen mielestä. Windows 8 ei poista ubuntua ja ubuntun saa asennettua myös win 8 koneisiin.
- 19+11
ubuntu-käyttäjä kirjoitti:
Ubuntu on haitake vain typerien windows-fanaatikkojen mielestä. Windows 8 ei poista ubuntua ja ubuntun saa asennettua myös win 8 koneisiin.
Mitä varten kukaan Ubuntu käyttäjä asentaisi koneeseensa Windowsin? Eikös teidän mukaan Ubuntu käyttöjärjestelmä tee kaiken paremmin kuin Windows.
Linuxilaiset puhuvat paljon, mutta kuitenkin lopulta käyttävät Windowsia kun pitää oikeasti tehdä jotain eikä vain näperrellä (selailla nettiä). - ubuntu-käyttäjä
19+11 kirjoitti:
Mitä varten kukaan Ubuntu käyttäjä asentaisi koneeseensa Windowsin? Eikös teidän mukaan Ubuntu käyttöjärjestelmä tee kaiken paremmin kuin Windows.
Linuxilaiset puhuvat paljon, mutta kuitenkin lopulta käyttävät Windowsia kun pitää oikeasti tehdä jotain eikä vain näperrellä (selailla nettiä).Ajatusmaailmasi on täysin sairas. Linux-käyttäjillä ei ole Windowsia kun me emme siitä paskasta maksa. Mulla on kolmessa koneessa Ubuntu (11.10), mutta en käytä Windowsia. En tarvitse Microsoftin paskasoftaa mihinkään. Ubuntulla tekee IHAN KAIKEN niin paljon paremmin kuin Windowsilla.
Windows-fanaatikot eivät ymmärrä, että linux-käyttäjät ja mac-käyttäjät EIVÄT käytä Microsoftin ulosteita koneissaan.
19 11 mene ja hirtä itsesi, tee palvelus maailmalle. Kaikki muutkin Microsoftin orjat voivat tehdä saman ihan vapaasti. - 13+4
ubuntu-käyttäjä kirjoitti:
Ajatusmaailmasi on täysin sairas. Linux-käyttäjillä ei ole Windowsia kun me emme siitä paskasta maksa. Mulla on kolmessa koneessa Ubuntu (11.10), mutta en käytä Windowsia. En tarvitse Microsoftin paskasoftaa mihinkään. Ubuntulla tekee IHAN KAIKEN niin paljon paremmin kuin Windowsilla.
Windows-fanaatikot eivät ymmärrä, että linux-käyttäjät ja mac-käyttäjät EIVÄT käytä Microsoftin ulosteita koneissaan.
19 11 mene ja hirtä itsesi, tee palvelus maailmalle. Kaikki muutkin Microsoftin orjat voivat tehdä saman ihan vapaasti."Windows 8 ei poista ubuntua ja ubuntun saa asennettua myös win 8 koneisiin. "
Noin kirjoitit aikaisemmassa viestissäsi. Ilmeisesti winukalle on kuitenkin tarvetta. - Jeo, näio
19+11 kirjoitti:
Linuxilaiset puhuvat paljon, mutta kuitenkin lopulta käyttävät Windowsia kun pitää oikeasti tehdä jotain eikä vain näperrellä (selailla nettiä).Vain pelaamiseen ja muutamaan hyöty ohjelmaan pakollinen.
- OldSchoolNewSchool
Maku asia sanoi Musti kun muniaan nuoli.
Itse käytin pitkään Windowsia, aina 3.1 lähtien ja edelleen seiskaa silloin tällöin.(Töissä)
Linuxia on tullut käytettyä sekä työpöydällä että palvelimessa. Nykyään ainoa Linux distro johon kosken on Mint FluxBox. (mm. omassa mediapalvelimessa)
Jokapäiväisessä käytössä olen taas alkanyt suosimaan Applen tietokoneita. MacBook pro kulkee mukana minne menenkin ja kodin ykköskoneena on 27" iMac joka on ehkä paras tietokoneostokseni koskaan.
Ja OSX Lionin jälkeen tuntuu että Windows seiskakin on kivikautinen...
Niin ja tuli myös iPad2 hankittua, ihan hauska laite joka on ollut enemmän vaimon käytössä. Mutta iPad majailee pääasiassa olohuoneessa nettipäätteenä. Joskus tulee otettua iPad mukaan läppärin sijaan, esim. viikonloppureissulle lähtiessä tjms.
Eiköhän maailmassa ole sijaa niin Windowsille, Linuxlle kuin OSX:llekkin. Parempi että on valinnanvaraa! Windows on hintaansa nähden ylikallis rumilus ja oikea tylsimys!
openSUSE ei maksa mitään ja käyttäjä voi muokata järjestelmää oman kykynsä ja halunsa puitteissa. Tämä on vapauttaa puhtaimmillaan.
Linuxin käyttö on oiva keino sivistää itseään ja samalla ollaankin osa maailmanlaajuista tieteellistä yhteisöä.- toimiiko tämä
MotoGP 2007 siinä openSUSE rypistyksessä ja jos toimii niin millaisella ruudunpäivitysnopeudella ???
- ATK-asiantuntija_
Ei kannata olla säätämässä jatkuvasti, en minä ainakaan niin tee. Linuxien kanssa tuo säätäminen on arkipäivää joten kenties vanhasta tottumuksesta niin teet, asenna ihmeessä jokin distro niin pääset sudottelemaan ja puukottamaan konffitiedostoja ihan pakostakin eikä vain huvikseen.
- Odotetaan-win-päivitystä
Tää Windowsin päivitys vasta herkkua on! Eteenkin kun päivitysruljanssi kestää vähintään 3 tuntia.
Ja se kruunaa koko "windoosan" alimpaan manalan syövereihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi842745On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612642Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952551Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu892085Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502012Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411866Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk531572Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171498Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve361485