Eli missä ryhmässä aloitit ratsastaminen, mihin seuraavaksi yms. Minä:
Olin 3vuotta talutuksessa ja kävin alkeiskurssin. Mitä nyt?
Ratsastus taival
6
86
Vastaukset
- _katherine_
ryhmät vaihtelee rats.koulusta riippuen, joten kysy opettajalta.
Useimmilla talleilla on alkeiskurssin seuraajana jatkokurssi. - pikaratsastajatar
Omalla tallillani siihen aikaan kun aloitin (eli noin 4 vuotta sitten), ei ollut ollenkaan alkeisryhmiä, joten jouduin heti sellaiseen ryhmään, jossa muut olivat ratsastaneet n.2-3 vuotta. Sain olla ekan tunnin talutuksessa, mutta seuraavalla kerralla ratsastin jo ilman taluttajaa.
Vuoden olin siinä ryhmässä ja sitten vaihdoin ryhmään, jossa muut olivat jo ratsastaneet n.4-6 vuotta. Edistyin, tai pitäisikö sanoa että jouduin edistymään nopeasti, mutta se ei tuottanut suuria ongelmia. Sain kaikki kiinni taidoiltaan ja olin jopa joitain parempi, vaikka olin ratsastanut vuoden ja he n. 4-6 vuotta.
Ratsastin yhteensä noin 2 vuotta tuossa koulupainotteisessa ryhmässä ja noin vuosi sitten siirryin estevalmennukseen, kun pohjana oli n.3 vuotta kouluratsastusta. Nyt siis olen ollut estevalmennusryhmässä noin vuoden ja olen hypännyt enimmillään 95cm. Muut ryhmässämme ovat nyt ratsastaneet n. 6-8 vuotta. Ryhmässämme on tosin myös yksi 13v tyttö, joka on ratsastanut n. 3 vuotta ja on samalla tasolla meidän kanssa.
Itse siis etenin suht nopeasti ja nyt jatkan sitten valmennuksessa. Mutta olen jo 16-vuotias ja ratsastuksen aloitin vasta 12-vuotiaana, kun ratsastukseen ei aiemmin ollut mahdollisuutta. - Ok...
Öhhh..... KOLME vuotta talutuksessa...?????
- _katherine_
RIippuu aika paljon iästä, että koska pääsee eroon taluttajasta.
Kyllä minullakin oli taluttaja useamman vuoden. Tosin vain siksi, että ikääkin oli alle 7v.
Joskus 5-vuotiaana kävin jonkun ponialkeiskurssin ja ehkä 6-vuotiaana ihan normaalin alkeiskurssin. Taluttajat oli tällöin.
Sen jälkeen ratsastin ihan normaalissa ratsastusryhmässä. Joskus 10-vuotiaana aloitin ns. valmennusryhmässä, jolloin tunteja oli 2krt/vk.
12-vuotiaana sain oman ponin. - lOlzzzx
HAHAH..3vuotta taluttajalla..kuule yli puolet mitä oot oppinu on menny hukkaan, koska ku sulla on taluttaja nii sun ei tarvis ite ees ohjata ja se hevonen/poni seuraa sitä taluttajaa..ite ainaki aloin kehittyy paljo nopeemmi ilman taluttajaa..ja hei jos oot nyt ratsastanu 3vuotta nii, kannattasko siirtyy pois niilt talutus tunneilt..kuulut jo johonki 3-5 vuotta ratsastaneitte ryhmää....oot just varmaa joku semmone 8v jka haluu ratsastaa muttei uskalla ilman taluttajaa
- Tähti-Tuuletar
Aloitin ratsastamisen eräällä tallilla alkeiskurssilla, jolla oli välillä taluttajia. En tätä ennen ollut käynyt kovinkaan montaa kertaa pelkässä talutuksessa, suurin piirtein vain huvipuiston "ponitalutuksissa" yms.
Nyt olen aloittanut ratsastuksen uudelleen harrastuksen lopettamisen jälkeen. Käyn itse vielä alkeistunneilla toisella tallilla.
Sinun täytyy miettiä, osaatko jo perusasiat ja olisitko valmis siirtymään vaikkeimmille tunneille? Ratsastuskokemuksestasi (tai ainakin vuosistasi) päätellen voisit mielestäni siirtyä jo eteenpäin. Kysy talliltasi, mikä olisi sinulle hyvä ryhmä seuraavaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?413017Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n352248Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari532162Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa802019Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh551742Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä161502Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr571479Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http441295Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1221198Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian161944