Älypuhelinten ongelma: vanhat Windows-käyttäjät?

Franken

Nyt kun valtaisalla vyöryllä ihmiset siirtyvät käyttämään älypuhelimia on olemassa selkeä vaara että oli käytössä mikä käyttöjärjestelmä tahansa niin erityisesti nämä vanhat pinttyneet Windows-tietokonetta käyttäneet klikkaavat eri sivustoilta tarjottavia sovellusohjelmia ja muita härpäkkeitä vanhalla tottumuksella ja saavat haittaohjelmia.

Olen teroittanut kaikille että sovellusohjelmat pitää asentaa vain näistä järjestelmäsoftan toimittaman suosittamasta ns. apps-storesta eikä mistään nettisivustoista. Linux-käyttäjät tietävät tämän kokeneina pakettihallintasysteemin käyttäjänä mutta entä nämä pönttöpää-Windows-ihmiset?

32

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Repairman1975

      Windows ihmiset ovat tottuneet lataamaan ohjelmansa ties mistä ja sitten noutamaan kaikenlaista kräkkiä ja muuta pientä joilla saa ladatut ohjelmat toimimaan ja lopulta koneensa solmuun.

      Eli ei mitään uutta maailmassa. Hyvä että tulee pian paljon älypuhelimia korjattavaksi Windows tietokoneiden lisäksi, tarkoittaa lisää töitä ja rahaa minulle!

      Toivottavasti Windows ihmiset eivät koskaan opi huolehtimaan tietokoneestaan tai muista laitteistaan kunnolla. Bisness luistaa kun tyhmät säheltää ;)

    • ubuntu-käyttäjä

      Windows puhelimet tulevat olemaan katastrofi tietoturvan ja yksityisyyden kannalta. Ihan oikeasti jos Microsoft ei opi järjestämään turvallista pakettivarastoa niin helvetti on pian irti virusten ja haitakkeiden kanssa. Googlen moka marketin kanssa ei vissiin ole opettanut yhtään Microsoftille.

    • liikunta

      Älypuhelinten ongelma on yleensä niiden käyttäjä - siis tarkoitan nyt nördeä, jonka elämä on yhtä nördäilyä...

      Paras paikka älypuhelimille on vessan pönttö

    • Sekuriittimies

      Windowshan on hyvin turvallinen käyttöjärjestelmä, ottaen huomioon miten paljon siihen tehdään haitakkeita. Tietoturva on huomioitu jo toistakymmentä vuotta, perinteitä siis on. Windows-käyttäjillä on myös tervettä epäilyä kannattaako kaikkea ladata ja klikata. Järkevä käyttäjä jolla on päivitetty käyttis, ei ole nähnyt vihulaisia vuosiin.

      Toisin on Linux-järjestelmien kanssa, jossa tietoturva perustuu siihen, että ketään ei kiinnosta tehdä haittaohjelmia siihen käyttäjämäärän vähäisyyden vuoksi. Kaikkea voi turvallisin mielin klikkailla ja ladata koneelle.

      Androidin kohdalla tämä tuli selväksi. Tietoturva oli heti retuperällä, kun Linux yleistyi niissä laajasti. Luuri oli varsinainen virus-imuri, joka vei käyttäjältä jopa rahat tililtä pelkällä tekstiviestin lähetyksellä.


      "Android-puhelinten haittaohjelmista on tullut rikollisten uusi kasvualue. Tietoturvayhtiö McAfee selittää, miten rikollinen vie Android-puhelimen omistajan rahoja. Temppu perustuu tekstiviestien lähettämiseen, ja toisten viestien kavalaan tuhoamiseen."

      http://www.tietokone.fi/uutiset/nain_kannykan_tuholainen_vie_rahasi

      • Ddir

        "Windowshan on hyvin turvallinen käyttöjärjestelmä, ottaen huomioon miten paljon siihen tehdään haitakkeita."

        Ei jumalauta! Mistä keksit!

        "Tietoturva on huomioitu jo toistakymmentä vuotta, perinteitä siis on"

        Linuxissa on jo ytimen koodauksessa otettu tietoturva huomioon.

        "Windows-käyttäjillä on myös tervettä epäilyä kannattaako kaikkea ladata ja klikata."

        Sairaalloista hommaa epäillä joka painallusta?

        "Järkevä käyttäjä jolla on päivitetty käyttis, ei ole nähnyt vihulaisia vuosiin."

        Niin jos haittaohjelma on tunnistettu ja sille on syötetty tunnistetieto virustorjuntaan, muuten haittaohjelman on helppo asentua käyttäjän huomaamatta järjestelmään.

        "Toisin on Linux-järjestelmien kanssa, jossa tietoturva perustuu siihen, että ketään ei kiinnosta tehdä haittaohjelmia siihen käyttäjämäärän vähäisyyden vuoksi. Kaikkea voi turvallisin mielin klikkailla ja ladata koneelle."

        Linuxiin on sadottain haittaohjelmia. Tietoturva perustuu siihen että ne haittaohjelmat eivät asennu itsekseen järjestelmään kuten windowsissa.
        Jos asennat Linuxiin haittaohjelman, haitakkeen elinkaari loppuu siihen yhteen koneeseen. Eli ei käyttäjämäärillä ole väliä, vaan on turhauttavaa jos haittaohjelmaa ei saa leviämään. Klikkailla ja latailla saa Linuxilla vaikka haittaohjelmia, kunhan sitä ei asenna järjestelmään.

        "Androidin kohdalla tämä tuli selväksi. Tietoturva oli heti retuperällä, kun Linux yleistyi niissä laajasti. Luuri oli varsinainen virus-imuri, joka vei käyttäjältä jopa rahat tililtä pelkällä tekstiviestin lähetyksellä."

        Tämähän ei mitenkään ole Linuxin vika eikä edes Androidin, vaan Googlen joka
        ei tarkasta sovelluksia ennen niiden julkaisua. Jokainen voi tehtailla haittaohjelmia ja laittaa ne ladattavaksi. Android on kuin windows johon umpimähkään joudutaan lataileen ja asenteleen ohjelmia.


      • Ddir kirjoitti:

        "Windowshan on hyvin turvallinen käyttöjärjestelmä, ottaen huomioon miten paljon siihen tehdään haitakkeita."

        Ei jumalauta! Mistä keksit!

        "Tietoturva on huomioitu jo toistakymmentä vuotta, perinteitä siis on"

        Linuxissa on jo ytimen koodauksessa otettu tietoturva huomioon.

        "Windows-käyttäjillä on myös tervettä epäilyä kannattaako kaikkea ladata ja klikata."

        Sairaalloista hommaa epäillä joka painallusta?

        "Järkevä käyttäjä jolla on päivitetty käyttis, ei ole nähnyt vihulaisia vuosiin."

        Niin jos haittaohjelma on tunnistettu ja sille on syötetty tunnistetieto virustorjuntaan, muuten haittaohjelman on helppo asentua käyttäjän huomaamatta järjestelmään.

        "Toisin on Linux-järjestelmien kanssa, jossa tietoturva perustuu siihen, että ketään ei kiinnosta tehdä haittaohjelmia siihen käyttäjämäärän vähäisyyden vuoksi. Kaikkea voi turvallisin mielin klikkailla ja ladata koneelle."

        Linuxiin on sadottain haittaohjelmia. Tietoturva perustuu siihen että ne haittaohjelmat eivät asennu itsekseen järjestelmään kuten windowsissa.
        Jos asennat Linuxiin haittaohjelman, haitakkeen elinkaari loppuu siihen yhteen koneeseen. Eli ei käyttäjämäärillä ole väliä, vaan on turhauttavaa jos haittaohjelmaa ei saa leviämään. Klikkailla ja latailla saa Linuxilla vaikka haittaohjelmia, kunhan sitä ei asenna järjestelmään.

        "Androidin kohdalla tämä tuli selväksi. Tietoturva oli heti retuperällä, kun Linux yleistyi niissä laajasti. Luuri oli varsinainen virus-imuri, joka vei käyttäjältä jopa rahat tililtä pelkällä tekstiviestin lähetyksellä."

        Tämähän ei mitenkään ole Linuxin vika eikä edes Androidin, vaan Googlen joka
        ei tarkasta sovelluksia ennen niiden julkaisua. Jokainen voi tehtailla haittaohjelmia ja laittaa ne ladattavaksi. Android on kuin windows johon umpimähkään joudutaan lataileen ja asenteleen ohjelmia.

        Mitä minun pitää klikata että saan asentumaan haittaohjelman itsekseen?
        Käyttis W7 ja selain IE9.

        Tuskin maltan odottaa vastausta että pääsen heti kokeilemaan.


      • <Javascript>
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Mitä minun pitää klikata että saan asentumaan haittaohjelman itsekseen?
        Käyttis W7 ja selain IE9.

        Tuskin maltan odottaa vastausta että pääsen heti kokeilemaan.

        Javascript päälle ja klikkaat "oikeasta" kohdasta niin windowssi on jo lähettänyt roskapostia ja on valjastettu botnetiin. Riippuu scriptistä miten on tehty, mutta windowsin saa tekemään ihmeellisiä temppuja ja hyvin helposti. Mene googlettaan ja painelet kaikkia linkkejä eri sivustoilta.


      • <Javascript> kirjoitti:

        Javascript päälle ja klikkaat "oikeasta" kohdasta niin windowssi on jo lähettänyt roskapostia ja on valjastettu botnetiin. Riippuu scriptistä miten on tehty, mutta windowsin saa tekemään ihmeellisiä temppuja ja hyvin helposti. Mene googlettaan ja painelet kaikkia linkkejä eri sivustoilta.

        En ole koskaan rajoittanut nettailuani sen takia että olisin pelännyt saavani jonkun örkin koneelle ja en ole silti saanut ikinä haittaohjelmia joten:

        MISSÄ ON SE "OIKEA" KOHTA JOTA PITÄÄ KLIKATA????????

        Näitä olen klikkaillut mutta en ole onnistunut noistakaan linkeistä joita noissa sivustoissa on, saamaan itsekseen asentumaan mitään haittaohjelmia tai mitään muutakaan.

        http://www.malwaredomainlist.com/

        http://bit.ly/vhD6eY


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        En ole koskaan rajoittanut nettailuani sen takia että olisin pelännyt saavani jonkun örkin koneelle ja en ole silti saanut ikinä haittaohjelmia joten:

        MISSÄ ON SE "OIKEA" KOHTA JOTA PITÄÄ KLIKATA????????

        Näitä olen klikkaillut mutta en ole onnistunut noistakaan linkeistä joita noissa sivustoissa on, saamaan itsekseen asentumaan mitään haittaohjelmia tai mitään muutakaan.

        http://www.malwaredomainlist.com/

        http://bit.ly/vhD6eY

        Vielä, javascript on tietysti aina käytössä, kun on kunnollinen ajantasalla oleva käyttöjärjestelmä ja muut ohjelmat koneella niin ei ole tarvetta ruveta erikseen säätämään javascripti tuke päälle ja pois. Jos javascriptin kautta tulee örkki niin silloin on käyttänyt jotain vanhentunutta reikäistä selainta ja se on silloin käyttäjän vika.


      • <Javascript>
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Vielä, javascript on tietysti aina käytössä, kun on kunnollinen ajantasalla oleva käyttöjärjestelmä ja muut ohjelmat koneella niin ei ole tarvetta ruveta erikseen säätämään javascripti tuke päälle ja pois. Jos javascriptin kautta tulee örkki niin silloin on käyttänyt jotain vanhentunutta reikäistä selainta ja se on silloin käyttäjän vika.

        Tuossa esimerkki. Toki on olemassa ne mijoona muuta eri kikkaa windowsille.
        http://www.itviikko.fi/tietoturva/2012/01/30/huomaamaton-sovellus-voi-tehda-selaimesta-nettihyokkaajan/201222061/7
        Sivua en osaa sanoa missä saat koneesi saastumaan. Niitä kyllä on koska ei ne rahat sieltä tililtä itsekseen lähde. Ehkä joku facebook sovellus sopis sulle paremmin(meinaan että vois olla nopeampaa sieltä löytää botnet haittaohjelma ym.) ja saisit massapostittaa roskapostia tai jotain. Turhaan jauhat markettiwindowsin turvallisuudesta, se on maailman turvattomin "käyttis" nro1.


      • <Javascript> kirjoitti:

        Tuossa esimerkki. Toki on olemassa ne mijoona muuta eri kikkaa windowsille.
        http://www.itviikko.fi/tietoturva/2012/01/30/huomaamaton-sovellus-voi-tehda-selaimesta-nettihyokkaajan/201222061/7
        Sivua en osaa sanoa missä saat koneesi saastumaan. Niitä kyllä on koska ei ne rahat sieltä tililtä itsekseen lähde. Ehkä joku facebook sovellus sopis sulle paremmin(meinaan että vois olla nopeampaa sieltä löytää botnet haittaohjelma ym.) ja saisit massapostittaa roskapostia tai jotain. Turhaan jauhat markettiwindowsin turvallisuudesta, se on maailman turvattomin "käyttis" nro1.

        Tuo ei liity mitenkään Windowsiin vaan javascriptiin jolla tuo on mahdollista tehdä ja tuo toimii aivan samalla tavalla kaikissa selaimissa joissa on javascript käytössä.
        Millään käyttöjärjestelmällä ei ole tuon toimivuudella osaa eikä arpaa, hyökkäys toimii samalla tavalla kaikissa käyttöjärjestelmissä joihin saa weppiselaimen asennettua.


      • <Javascript> kirjoitti:

        Tuossa esimerkki. Toki on olemassa ne mijoona muuta eri kikkaa windowsille.
        http://www.itviikko.fi/tietoturva/2012/01/30/huomaamaton-sovellus-voi-tehda-selaimesta-nettihyokkaajan/201222061/7
        Sivua en osaa sanoa missä saat koneesi saastumaan. Niitä kyllä on koska ei ne rahat sieltä tililtä itsekseen lähde. Ehkä joku facebook sovellus sopis sulle paremmin(meinaan että vois olla nopeampaa sieltä löytää botnet haittaohjelma ym.) ja saisit massapostittaa roskapostia tai jotain. Turhaan jauhat markettiwindowsin turvallisuudesta, se on maailman turvattomin "käyttis" nro1.

        "Niitä kyllä on koska ei ne rahat sieltä tililtä itsekseen lähde. "

        Haittaohjelmia on vaikka kuinka mutta ne pitää itse asentaa, itsekseen eivät asennu.

        Mikä on facebook sovellus?


      • Voivittulanväki!!
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Tuo ei liity mitenkään Windowsiin vaan javascriptiin jolla tuo on mahdollista tehdä ja tuo toimii aivan samalla tavalla kaikissa selaimissa joissa on javascript käytössä.
        Millään käyttöjärjestelmällä ei ole tuon toimivuudella osaa eikä arpaa, hyökkäys toimii samalla tavalla kaikissa käyttöjärjestelmissä joihin saa weppiselaimen asennettua.

        Höhöhö! "Tuo ei liity mitenkään Windowsiin" ilkeämielisellä javascriptillähän tai sen avustuksella voit vaikka kaapata koko windows-koneen laitteineen käyttöösi, ei onnistu kaapata Linux-konetta. Eli tuo koskettaa windowsia ja syvästi.

        Vastaan tuohon toiseenki viestiisi tässä samalla. Lue uutisia. Haittaohjelmat tarttuvat windowsiin myös huomaamattasi. Niitä toki myös itse asennellaan. Haittaohjelmat tarttuvat windowsiin myös huomaamattasi. Niitä toki myös itse asennellaan.

        Tämä riittää kiitos! ei kiinnosta jäädä jankuttamaan samasta asiasta enempää koska olen jo kerran päässyt eroon haittaohjelmasta nimeltä "windows" ja nyt tuntuu siltä että tuo haittaohjelma jälleen ahistaa mieltäni ;DD


      • Voivittulanväki!! kirjoitti:

        Höhöhö! "Tuo ei liity mitenkään Windowsiin" ilkeämielisellä javascriptillähän tai sen avustuksella voit vaikka kaapata koko windows-koneen laitteineen käyttöösi, ei onnistu kaapata Linux-konetta. Eli tuo koskettaa windowsia ja syvästi.

        Vastaan tuohon toiseenki viestiisi tässä samalla. Lue uutisia. Haittaohjelmat tarttuvat windowsiin myös huomaamattasi. Niitä toki myös itse asennellaan. Haittaohjelmat tarttuvat windowsiin myös huomaamattasi. Niitä toki myös itse asennellaan.

        Tämä riittää kiitos! ei kiinnosta jäädä jankuttamaan samasta asiasta enempää koska olen jo kerran päässyt eroon haittaohjelmasta nimeltä "windows" ja nyt tuntuu siltä että tuo haittaohjelma jälleen ahistaa mieltäni ;DD

        Ok, eli et tajua tietotekniikasta yhtään mitään jos itse linkkaamasi juttu ei auennut.


      • Voivittulanväki!!
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Ok, eli et tajua tietotekniikasta yhtään mitään jos itse linkkaamasi juttu ei auennut.

        En ole niin väittänytkään että tajuaisin. En myöskään yritä kierrellä faktoja. Tiedän ainakin näköjään windowsin tietoturvattomuudesta enemmän kuin sinä, eli olet todella todella amatööri tällä saralla ja näin ollen lopetan tämän jutustelun, koska keskustelun taso laskee aina kun vastaat ja vääristelet totuutta. :|


      • Voivittulanväki!! kirjoitti:

        En ole niin väittänytkään että tajuaisin. En myöskään yritä kierrellä faktoja. Tiedän ainakin näköjään windowsin tietoturvattomuudesta enemmän kuin sinä, eli olet todella todella amatööri tällä saralla ja näin ollen lopetan tämän jutustelun, koska keskustelun taso laskee aina kun vastaat ja vääristelet totuutta. :|

        "En ole niin väittänytkään että tajuaisin."

        Ok.

        "Tiedän ainakin näköjään windowsin tietoturvattomuudesta enemmän kuin sinä.."

        Siis kumpaa? Tiedät vai et tiedä?

        "...vääristelet totuutta."

        Ok. Sitten vain tosiasiat esiin ja vääristelyjä korjaamaan.


      • windows 8
        Ddir kirjoitti:

        "Windowshan on hyvin turvallinen käyttöjärjestelmä, ottaen huomioon miten paljon siihen tehdään haitakkeita."

        Ei jumalauta! Mistä keksit!

        "Tietoturva on huomioitu jo toistakymmentä vuotta, perinteitä siis on"

        Linuxissa on jo ytimen koodauksessa otettu tietoturva huomioon.

        "Windows-käyttäjillä on myös tervettä epäilyä kannattaako kaikkea ladata ja klikata."

        Sairaalloista hommaa epäillä joka painallusta?

        "Järkevä käyttäjä jolla on päivitetty käyttis, ei ole nähnyt vihulaisia vuosiin."

        Niin jos haittaohjelma on tunnistettu ja sille on syötetty tunnistetieto virustorjuntaan, muuten haittaohjelman on helppo asentua käyttäjän huomaamatta järjestelmään.

        "Toisin on Linux-järjestelmien kanssa, jossa tietoturva perustuu siihen, että ketään ei kiinnosta tehdä haittaohjelmia siihen käyttäjämäärän vähäisyyden vuoksi. Kaikkea voi turvallisin mielin klikkailla ja ladata koneelle."

        Linuxiin on sadottain haittaohjelmia. Tietoturva perustuu siihen että ne haittaohjelmat eivät asennu itsekseen järjestelmään kuten windowsissa.
        Jos asennat Linuxiin haittaohjelman, haitakkeen elinkaari loppuu siihen yhteen koneeseen. Eli ei käyttäjämäärillä ole väliä, vaan on turhauttavaa jos haittaohjelmaa ei saa leviämään. Klikkailla ja latailla saa Linuxilla vaikka haittaohjelmia, kunhan sitä ei asenna järjestelmään.

        "Androidin kohdalla tämä tuli selväksi. Tietoturva oli heti retuperällä, kun Linux yleistyi niissä laajasti. Luuri oli varsinainen virus-imuri, joka vei käyttäjältä jopa rahat tililtä pelkällä tekstiviestin lähetyksellä."

        Tämähän ei mitenkään ole Linuxin vika eikä edes Androidin, vaan Googlen joka
        ei tarkasta sovelluksia ennen niiden julkaisua. Jokainen voi tehtailla haittaohjelmia ja laittaa ne ladattavaksi. Android on kuin windows johon umpimähkään joudutaan lataileen ja asenteleen ohjelmia.

        "Ei *********! Mistä keksit!"

        Keksi mitä? Tottahan tuo on. http://www.zone-h.org/news/id/4737 Linux se tässä turvaton on.

        "Linuxissa on jo ytimen koodauksessa otettu tietoturva huomioon."

        Linux ole muuta kuin torvaldsin harrasteprojekti ja sitähän ei tunnetusti turvallisuus kiinnosta. Sen lisäksi linux on vain unix-kopio missä siinäkään ei ole turvallisuutta otettu huomioon alunperinkään, mutta mitäpä sitä 70-luvulla moisia edes tarvitsi..

        "Niin jos haittaohjelma on tunnistettu ja sille on syötetty tunnistetieto virustorjuntaan, muuten haittaohjelman on helppo asentua käyttäjän huomaamatta järjestelmään."

        Puhuit lienee linuxista?

        "Linuxiin on sadottain haittaohjelmia. Tietoturva perustuu siihen että ne haittaohjelmat eivät asennu itsekseen järjestelmään kuten windowsissa."

        Linux ja tietoturva on sitä tasoa että gnome.orgista sai ladattua näytönsäästäjän joka formatoi kovalevyn.

        "Tietoturva perustuu siihen että ne haittaohjelmat eivät asennu itsekseen järjestelmään kuten windowsissa."

        unohdit foliohatut näistä itsekseen asentumisista.

        "Tämähän ei mitenkään ole Linuxin vika eikä edes Androidin, vaan Googlen joka
        ei tarkasta sovelluksia ennen niiden julkaisua"

        Eihän vika ole koskaan teidän mielestä linuxissa :D


      • Oikea käyttis
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Mitä minun pitää klikata että saan asentumaan haittaohjelman itsekseen?
        Käyttis W7 ja selain IE9.

        Tuskin maltan odottaa vastausta että pääsen heti kokeilemaan.

        "Mitä minun pitää klikata että saan asentumaan haittaohjelman itsekseen?
        Käyttis W7 ja selain IE9.

        Tuskin maltan odottaa vastausta että pääsen heti kokeilemaan."

        Entä mistä saan Androidiini viruksen kun siitä jaksat jauhaa kuinka siihen tarttuu
        viruksia? Selaimena Opera.


      • windows 8 kirjoitti:

        "Ei *********! Mistä keksit!"

        Keksi mitä? Tottahan tuo on. http://www.zone-h.org/news/id/4737 Linux se tässä turvaton on.

        "Linuxissa on jo ytimen koodauksessa otettu tietoturva huomioon."

        Linux ole muuta kuin torvaldsin harrasteprojekti ja sitähän ei tunnetusti turvallisuus kiinnosta. Sen lisäksi linux on vain unix-kopio missä siinäkään ei ole turvallisuutta otettu huomioon alunperinkään, mutta mitäpä sitä 70-luvulla moisia edes tarvitsi..

        "Niin jos haittaohjelma on tunnistettu ja sille on syötetty tunnistetieto virustorjuntaan, muuten haittaohjelman on helppo asentua käyttäjän huomaamatta järjestelmään."

        Puhuit lienee linuxista?

        "Linuxiin on sadottain haittaohjelmia. Tietoturva perustuu siihen että ne haittaohjelmat eivät asennu itsekseen järjestelmään kuten windowsissa."

        Linux ja tietoturva on sitä tasoa että gnome.orgista sai ladattua näytönsäästäjän joka formatoi kovalevyn.

        "Tietoturva perustuu siihen että ne haittaohjelmat eivät asennu itsekseen järjestelmään kuten windowsissa."

        unohdit foliohatut näistä itsekseen asentumisista.

        "Tämähän ei mitenkään ole Linuxin vika eikä edes Androidin, vaan Googlen joka
        ei tarkasta sovelluksia ennen niiden julkaisua"

        Eihän vika ole koskaan teidän mielestä linuxissa :D

        ”Linux ja tietoturva on sitä tasoa että gnome.orgista sai ladattua näytönsäästäjän joka formatoi kovalevyn.”

        1) Se ei ollut gnome.orgista vaan jostain gnome-look.orgista, joten valehtelet tapasi mukaan.

        2) Tietokoneiden tarkoitus on suorittaa ohjelmakoodia.

        ”Eihän vika ole koskaan teidän mielestä linuxissa :D”

        Miten vika voisi olla tässä tapauksessa kernelissä? Taidat olla aika sekaisin.


    • Sekuriittimies
    • Android suurin riski

      Androidi tuo vielä tuplaten ongelmia sillä varmimmin android saastuu virallisen latauspaikan Android Marketin kautta!

    • ø
      • €nok

      • Luin linkin
        €nok kirjoitti:

        Heh heh hee
        http://www.tietokone.fi/uutiset/symantec_sai_sormilleen_android_haittaohjelmassa
        Kaikkea se keksityttää.

        Niinpäniin. Virustutkahuijarit ovat vetäneet windows-hihhuleita nenästä ja yrittävät samaa bisnestä androidilla.


      • jökjkögtrtrklötrjklö
        Luin linkin kirjoitti:

        Niinpäniin. Virustutkahuijarit ovat vetäneet windows-hihhuleita nenästä ja yrittävät samaa bisnestä androidilla.

        Tuo on ihan normaalia virustutkahuijareilta, viruksisksi luokitellaan vaikka mitä, että käyttäjät eläisivät pelossa ja ostaisivat loisyrittäjien tuotteita.


    • 12121212112121212

      Pää vaan pensaaseen, kyllä helpottaa...

    • t3535635b63b563b5635

      Windows-käyttäjät pärjää Nokia 3210puhelimella...

    • Bää Besaassa

      t3535635b63b563b5635 :llä on kaikki järki siinä hiano$$a älypuhelimessa.

    • ereererre

      "Tämähän ei mitenkään ole Linuxin vika eikä edes Androidin, vaan Googlen joka
      ei tarkasta sovelluksia ennen niiden julkaisua."

      Sairaalloista epäillä jokaista ohjelmaa.

    • tosiasiassa ei

      älypuhelinta tarvii kun henkilö jolla ei ole omaa älyä

      • ja...

        tietokonetta tarvii vaan henkilö jolla ei ole omaa tietoo


    • likinäköinen..

      näet kyllä niin monta vuotta eteenpäin että minä en näe.
      puhelimia kyllä käsittelen mutta en ole tavannut haittaohjelmia niissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe