ja muut työnhausta mitään tietämättömät sanovat että "sinun pitää eroittautua muista työnhakijoista".
Miten se on mahdollista, eihän työnhakija tunne muita hakijoita.
Miksi jotkut työvoimavirkailijat
5
237
Vastaukset
- ....
Sää taidat itse olla työnhausta tietämätön. Ei sitä työpaikkaa saa, mikäli ei onnistu erottumaan kymmeistä muista hakijoista. Jos ei osaa erottautua, niin työnsaaminen on varmasti todella vaikeaa. Ja vaikka osaisi, niin ei se sittenkään oo helppoa.
Mutta onhan siittä tietty muille hakijoille hyötyä, kun kaikilla ei oo mitään hajua miten CV ja hakemus kannattaa laatia.- itsepettäjä
"kannattaa laatia"..kannattaa..täyttä teeskentelyäkö pitää harrastaa?
kannattaa tehdä niin ja näin..no mitäs sitte ku se aito minä paljastuukin siellä työpaikalla jos olet poppakonsteilla sen onnistunu saamaan..hirveetä itsepetosta tommonen, yritetää tehä itestä muuta kuin mitä oikeesti on - ....
itsepettäjä kirjoitti:
"kannattaa laatia"..kannattaa..täyttä teeskentelyäkö pitää harrastaa?
kannattaa tehdä niin ja näin..no mitäs sitte ku se aito minä paljastuukin siellä työpaikalla jos olet poppakonsteilla sen onnistunu saamaan..hirveetä itsepetosta tommonen, yritetää tehä itestä muuta kuin mitä oikeesti onEi kukaan oo teskentelyyn tai valehteluun kannustanut. Mutta jos hakemus ei erotu niistä kymmenistä muista hakemuksista, niin tuskin saa haastettelukutsua.
- Entinen työnhakija
No se on aika vaikeaa erottautua, kun kaikki yrittävät erottautua. Nykyään siisti lyhyt hakemus alkaa olla jo persoonallisen. Jotkut ehdottavat värillistä paperia, ei tuo mitään lisäarvoa. Kirjekuori on johonkin valtion virastoon ainakin yks jaskan hailee, hakemukset avataan ja leimataan jo kirjaamossa tai postituksessa, kokemuksesta voin kertoa, ja kuoret laitetaan klemmarilla alimmaiseksi, hakemus päällimmäiseksi. Jotkut heitti kuoret roskiin, mutta mä olin sitä mieltä, että ei tuu sanomista että on mennyt jotain tärkeää ja sain sen tavan, että ne liitettiin mukaan.
Kaikki yrittävät erottua massasta samalla tavalla. Ainoa, miten voi erottua, on hakemuksen sävy. Mutta - itse tein kerran, tästä on jo vuosia, kahteen hyvin samantapaiseen paikkaan lähes saman hakemuksen ja silloin kokeilin vähän persoonallisempaa otetta. Molemmissa pääsin haastatteluun asti. Toinen työnantaja kehui hakemustani, mutta toinen sanoi suoraan että hakemus oli huono, pisti jo syrjään mutta sitten kiinnostui että millainen tyyppi on hakemuksen takana ja CV olikin hommaan sopiva. Kumpaakaan paikkaa en saanut, mutta jälkimmäisessä oin eka varalla sadasta hakijasta.
Minä luovuin yrityksistä olla persoonallinen ja aloin kertoa rehellisesti, mitä oikeasti osaan, mitä tekisin mielelläni ja millaisissa töissä olen eniten eduksenija missä olen ollut parhaimmillani. Se toi työpaikkatarjouksia ja työpaikan. - ujghjhg
lähinnä se että samaan paikkaan tulee satoja hakemuksia ja tylsä,mitäänsanomaton tai puhumaton hakemus hukkuu massaan eikä rekrytoija muista vähän ajan kuluttua sitä edes lukeneensa. Valehtelu ei kannata eikä teennäisyys. Haastattelussa kannattaa olla oma itsensä. Duunari hommaan pääsee parhaiten jos on ns.pilkettä silmäkulmassa ja korkeampaan viraan täytyy olla virallisempi. Yleensä parhaat ja sopivimmat hakijat valitaan työyhteisöön.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama215003Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634026Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve733593Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472453Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602338Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632123Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272087- 1301604
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505