Peliriippuvuus jo?

Onko...

onko teillä suhteessa ollu ongelmaa pelaamisen kanssa? Mietin vaan että kuvittelenko vai olisiko peliriippuvuus hiipinyt suhteeseen. Mieheni siis pelaa pleikkaria melkein 24/7 ja poistuu pelin äärestä vain hakemaan ruokaa ja vessaan.tätä on jatkunu yli kuukauden jo. Eli mies on siis päälle kuukauden istunu pelaamassa kokoaja, herää aamulla 6 pelaamaan ja lopettaa yöllä nukkuakseen pari tuntia. Kamala huuto alkaa jos menet sanaakaan sanomaan ja ei suostu minnekkään lähtemään.. Kyseessä on ihan aikuinen mies, ei mikään teini tai pari kymppinen kaveri enään. Muilla kokemuksia?

12

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normi juttu

tolleen minäkin tein joskus kun ei ollut muuta tekemistä. Jos ei ole työtä tai tyttöystävää ja muutakaan elämää niin voi sitä mies pelata kuukauden hyvinkin putkeen

• Onko..........

Tyttöystävä löytyy eli minä ja tekisin miehen kanssa kaikkee mahdollista mutta kun ei tunnu kiinnostavan muu kuin peli niin en jaksa enään edes yrittää.. Kavereitaki sillä on mutta laittaa puhelimen kiinni jos kaveri soittaa kun häiritsee peliä.. Saa jäädä minu puolesta kohta yksinään pelaan kun pakkaan tavarat ja lähen.. Huomaa varmaa kk päästä sen et oon lähteny sit kun lähen.. Voi olla että naisena en vaan tajua kun en itse pelaile mitään..

• Miinainen123
        Onko.......... kirjoitti:

Tyttöystävä löytyy eli minä ja tekisin miehen kanssa kaikkee mahdollista mutta kun ei tunnu kiinnostavan muu kuin peli niin en jaksa enään edes yrittää.. Kavereitaki sillä on mutta laittaa puhelimen kiinni jos kaveri soittaa kun häiritsee peliä.. Saa jäädä minu puolesta kohta yksinään pelaan kun pakkaan tavarat ja lähen.. Huomaa varmaa kk päästä sen et oon lähteny sit kun lähen.. Voi olla että naisena en vaan tajua kun en itse pelaile mitään..

vieläkö tilanteesi on samanlainen? itse olen kanssa huolissani ... omasta miehestäni.....

• Mies24v

No ei tuo nyt ainakaan normaalia ole. Siinä vaiheessa, kun pelaaminen menee viikkotolkulla parisuhteen toisen osapuolen ja kavereiden ohi jatkuvasti, täytyy olla jotain muutakin kuin kiinnostava peli kyseessä. Harrastaminen ja pakkomielle ovat kaksi täysin eri asiaa.

• 13

Juu eipä ole normaalia käytöstä parisuhteessa. Onko teillä muuten välit ollut ihan terveet kun mies noin innostui pelaamaan ja jättää sinut taka-alalle? Itsellä kokemusta peliriippuvuudesta, mutta tiesin aina elämän prioriteetit. Toisaalta voisit asiaa ajatella niin, ettei miehesi välttämättä edes tajua mitä tekee, semmoiselta se tuntuu kun jälkikäteen omia menneitä miettii..

• Onko..

Välit ovat olleet muuten kunnossa ja suhde terveellä pohjalla. Ainoaksi ongelmaksi on vain kasvanut jatkuva pelaaminen joka mikä on miehen elämän tarkoitus jo ja elämän tärkein asia mitä ei saa mikään sotkea. Hän ei ilmeisemmin itse edes tiedosta pelaamista ongelmaksi kun hieman sain hänelle puhuttua tänään pelin keskellä.

• Miinainen123

Hei! Mulla on kans kokemusta tästä, mieheni istuu tälläkin hetkellä pelikoneella.. jopa se että vihjailin seksi asioita, tuli mieheltäni vastaus "katotaanko illalla", itse ehdotti että seksiä täytyisi olla myös päivisin tai mieluiten silloin. Jäin itse 6vk sairaslomalle mutta teen sen ohessa koululle ns. rästikokeita (opiskelen siis lähihoitajaksi). Syysloman aikaan järjestin itselleni päiväkirurgiselle puolelle ajan nukutukseen jossa hoidettaisiin hammaskalustoni kuntoon, henkinen puoleni panikoi kaikesta tästä ja olin kyseistä aikaa ennen ollut 2vk antibioottikuurilla (en syönyt maitohappoja, joten elimistöni meni mahd. huonoon kuntoon ja täytyi siis aloittaa"taistelu" ruoan pysymisestä sisällä... mieheni olisi halunnut lähteä kotopuolessa käymään mutta itse en henkisesti pystynyt ja pyysin häntä jäämään minun tueksi, koska tuntui etten pystyisi nyt olemaan yksin. hän jäi, mutta sen jälkeen on yli viikon istunut vain pelikoneella... eilen tuli sitten asia puheeksi ja sanoi että "tämä on minun uusi harrastus, olen liittynyt johonkin missä pelataan porukassa ja meitä on n.10 siinä". eli siis aikani menee kotona yksin hääriessä, leipoessa... katsotaan nyt kuinka kauan tätä kestää... en haluaisi että pelit menee minun edelle, mutta en nykyisin jaksa enää edes pyytää yhteistä aikaa kun kuulemma minulle ei mikään riitä. se että asutaan jo yhdessä, nukutaan, puhutaan iltaisin, pitäisi riittää... ?!?!... mielestäni parisuhteessa voi olla omanlaista vapaata aikaa mutta jos sen kanssa menee viikko tolkulla jossain pelikoneella, täytyisikö minunkin viettää harrastukseni kanssa aikaa ja bailata baareissa joka ilta, pystyn siihen ilman viinaa, rakastan tanssimista... eikö se olisi sama asia... jos se ei sekoita minun omaa muuta koulua/työtä tms..... jotenkin niin katkera olo etten tiedä mitä nyt kirjoittaisin, minulla kuitenkin on pitkä pinna... menimme pari kk sitten kyseisen miehen kanssa kihloihin, yhdessä oloa on ollut 3½v....

• Miehesi on toisin sanoen läsnä suhteessa fyysisesti, mutta ei henkisesti. Ymmärrettävästi toisella voi olla hermo kireällä, kun katsoo tällaista. Ainakin itselläni olisi.

Tuollainen ajankäyttö pelaamiseen on todella runsasta eikä ole mitenkään normaalia enää. Se ei ole normaalia, vaikka kyseessä olisi minkä ikäinen henkilö. Tässä tapauksessa se lisäksi vaarantaa parisuhteenne.

Voisit kuitenkin miettiä hieman, mitä pelaamisinnon takana on? Onko miehellä stressiä tai onko hän masentunut? Entäpä onko konsoli uusi, onko kyse uutuudenviehätyksestä? Jälkimmäisessä tapauksessa suhteen arvojärjestys varmaan palautuu jossain välissä, ensin mainituissa tapauksissa tarvitaan järeämpiä lääkkeitä.

Voisit koittaa kirjoittaa miehellesi kirjeen. Teippaa kirje vaikka televisioon/näyttöpaneeliin, niin ettei siippasi voi olla huomaamatta sitä. Kerro sitten kirjeessä miltä tilanne sinusta tuntuu ja mihin pelkäät sen johtavan. Muista kuitenkin puhua vain omasta puolestasi, älä syytä miestä tilanteesta. Tällä tavalla saatat saada ainakin jonkinlaisen keskusteluyhteyden auki puolisoosi.

• Miinainen123

ai niin, sanoin miehelleni tämän kirjeiden sisällön tässä suomi24 keskustelussa ihan suoraan, ei kuitenkaan ole stressiä/masennusta hänellä. konsoli ei ole uusi vaan uuteen tähän ryhmään on liittynyt ja pelaa nyt jotenkin "julkisella maksullisella sektorilla tjn" vuosimaksut tms. jokin sotapeli...... ja kirjoitin tänne sivulle jo uudenkin kirjeen missä on enemmän taasen asiaa mihin kaipaisin toista näkökulmaa. kyllä me keskustellaan mutta kun en halua olla se napiseva puolisko. teen ns. kaikki kotityöt täällä päässä kun toinen on koneel/koulussa ja koska minulla on nyt ns. sitä aikaa sairasloman takia... mutta pitäis sitä olla muutakin kuin tuo tietokone, en todellakaan aio olla suhteessa jos tämä jatkuu vielä harrastuksena tällä tavoin. aiemmin oli puhetta että pari tuntia olisi ok per pv. pelata mutta katteettomia lupauksia on nyt satanut sillon tällön ilman että erillisesti sovitaan ns. pelipv. mutta kun minun kanssani pitäis aikaa viettää ... tulee ns. huokaiseva ääni "no mitä sie haluat tehä?" oon ehottanu et käydään lenkillä, retkellä, ajelulla, pyöräilemäs mut mitään niistä ei ole tapahtunu.

• Miinainen123

Kirjoitin tänne nyt 11pv sitten, pelaamista on edelleen joka ikinen pv. kyl se mies antaa mulle aikaa sillä tyylillä että katsotaan joku elokuva yhdessä/käydään kaupassa... no, makuu huoneessa meni myös yks hetki.... en oikein tiedä mitä tästä ajattelen kun sanoo kaiken olevan hyvin, mutta se rupeaa jo näkymään pienesti koti töissä, se mies kyl käy koulussa aina kun sitä on, nukkuu pitkään ja kyl tykkää normisti valvoa... se on mun mielestä kaikin puolin täydellinen mulle ja meil on ihanaa, mutta kun se meni liittymään tuohon missä muutkin pelaa ryhmässä, tunnen itseni yksinäiseksi tässä suhteessa. 3 viikkoa pelikonetta... yks vkloppu oltiin vanhemmillamme kyläilemässä mutta oltiin molemmat omilla vanhemmilla, nyt se tuli tänään kysymään kun aiemmin oli puhetta että oltaisiin jouluna minun vanhemmilla ja uv:na hänen vanhemmilla... tänään kysyi jos voisi mennä näkemään noita peliporukkaa helsinkiin uv:ksi... en tiedä, ehkä tässä nyt tekee senkin hankalemmaksi kun olen tämän kuun vielä edellisen kahden viikon lisäksi sairaslomalla että näen tätä ympyrää ns. "liikaa" ja ei osata viettää sitä normaalia arkea, tämä tuskin on väliaikaista tai uutuuden viehätystä koska ukko sanoi että alle 2vk päästä julkaistaan jokin uusi peli, sitte hän vasta asuukin tietokoneella. on tullut hetkittäin oloja, etten halua hänen läheisyyttä vaikka olo on hänen seurassa turvallinen, tulee vastenmielisiä ja ärsyttäviä olotiloja vaikka tulevaisuutta yhdessä suunnitellaan... oon ihan ???? kun en tiedä mitä enää sanoa, ero ei ole edes mieleen tullut mutta kuka tällästä jaksaa kattoa jos tää näin jatkuu?!?!

• lifemocker

miksei pelata jos ei ole parempaakaan tekemistä

• Vaihtoonko?

Meillä se menee silleen et nainen istuu aamusta iltaan koneella ja töllö huutaa katsomatta sitä ja illalla sit siirtyy sänkyyn katsomaan töllöö ja sit ihmettelee miksi mä en oikein innostu tekee mitään, no olishan sitä tekemistä mut eipä paljoo innosta lämmittää viikkoa ja taas pettyä siihen et mitään ei tapahdu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      25
      5059
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      64
      4061
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      75
      3625
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2698
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2483
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2358
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      77
      2167
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2127
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      135
      1664
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1525
    Aihe