Jos kepu

puolueeton kanta

ja persut menevät yhteen, niin silloin kepusta väki lähtee.
Ja se kutistuu kuitenkin.
Nyt on kepun pysyttävä kepuna.
Kyllä se nousu tulee seuraavissa vaaaleissa ilman persujakin.
Liian pieni kenttä noin monelle joukkueelle. Jakautuu kolmeen osaan koko poliittinen kenttä.
Sitten kun jää jäljelle vain kaksi osapuolta, niin silloin se vasta kähinä alkaa.

Seuraavissa eduskuntavaaleissa tulee näkymään, että on vain kolme suurta.
Kokoomus, Keskusta , mutta vielä yksi puuttu, ja se paljastunee myöhemmin, kunhan saavat välinsä selvitettyä vaalien jälkeen.

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kana-aulis

Turhaa edes noin monta puoluetta on.
      Riittää yksi iso keskusta ja jokin vastapaino sille.
      Vasemmistoa ei kohta ole kuin marginaalinen muutaman edustajan hölisijäjoukko.

Pääkaupunkiin helsinkipuolue voisi olla keskustan vastapaino.
      Siinä homot ja muut yhtenä.

• Persujen kannatuksennoususta eduskuntavaaleissa kolmasosa tuli niiltä liikkuvilta äänestäjiltä, jotka vaali vaalilta suosivat nousussa olevaa tai median erityishuomion saanutta vaihtoehtoa. Nyt tuo sama joukko siirtyi äänestämään Pekka Haavistoa. Ei sillä ollut mitään syvempää ajatusta vastajytkystä, korkeintaan jytkyn toistamisesta jytkyn itsensä vuoksi.

Myös kepulla on mahdollisuus saada noiden trendiliikkuvien äänet aikanaan, kun se saa avukseen sopivan värikkään puheenjohtajan nosteen ja median huomion. Se on onnistunut puolueelta kahdesti aiemminkin. Ensimmäisen kerran kun Esko Ahosta oli tullut puheenjohtaja ja toisen kerran, kun Anneli Jäätteenmäki nousi samaan asemaan.

Peruskannattajista en tällä kertaa puhu muuten kuin toteamalla, että löyhimmän osan niistä kepu menetti persuille viime eduskuntavaaleissa ja sai takaisin Paavo Väyryselle presidentinvaaleissa. Kepu saa kohtuullisen tuloksen syksyn kunnallisvaaleissa, jos se saavuttaa uskollisimpien kannattajiensa ohella myös tämän persuissa käyneen löyhimmän osan luottamuksen.

Jytkyä ei kepulle ole vielä kunnallisvaaleissa tulossa. Trendejä suosivat liikkuvat äänestäjät suosinevat vielä syksylläkin vihreitä. Kunnallisvaalien suurin häviäjä on SDP, joka erehtyi nyt niin suurella joukolla ottamaan kantaa Haaviston puolesta.

• Puolueettomasti

Minä luulen, että kepu saa liikuvia ja paljon tulevissa kuntavaaleissa.
        Tullee olemaan suurin puolue.
        Yksi pieni pointi millä nyt kepu nousisi, ja rajusti, on yhteiskunnallinen turvattomuus.
        Se lisääntyy kokoajan, ja on siirtymässä rahamiesten bisnekseksi ostopalveluineen.
        Siksipä nyt kepun kannattaisi nostaa äläkkä asiasta, ja alkaa vaatimaan, että nyt stop, ja yhteiskuntaan järjestys, ja tuomiot tupliksi rikoksista.
        Poliisien määrää on vaaditava lisättäväväksi kiirellisesti, vähintäänkin kaksinkertaiseksi nykyisestä.
        Rahaa sinne on siirrettävä höpöhöpö ministeriöistä ja suojatyöoaikkojen karsimisesta.
        Vaikkapa Veikkaus voisi osallistua siihen suurella mainonnalla, nin ihmiset innostuisivat takuulla hommeliin.
        Siiinäpä pieniä vinkkejä.

Kokoomus ei kasva enää juurikan, koska nyt alkaa nälkäkuuri ihmisillä.
        Demarit puoleena ovatten ilmeisesti menneen talven lumia, kun kokoomus on imenyt sen kannattajakunnan itseensä.
        Työläiset ovat lmeisesti äänestäneet kokoomusta näissä vaaleissa melko runsaasti, kun eivät tunnu enää luottavan demareihin.
        Toki Väyrynen sai myöskin työläisten ääniä, sillä eihän maajusseja ole kuin vajaa 5%:a väestöstämme. Ei maatilat ole kuten ennen, niistä käy ihmiset muualla töissä, ja ne jotka toimivat, ovat kuin teollisuuslaitoksia.
        Myöskin yritystoimintaa on maatalouden yhteydessä. Siis sellaistakin, mikä ei liity matalouteen juuri ollenkaan.
        Kyllä kepu nousee, suurimmaksi, kun ottaa vain reippaasti asioita esille.
        Minä en kiihkoile itse minkään puoleen puolesta, mutta olen huomannut, että kansa kokee elämänsä turvattomaksi, ja se vaikuttaa koko yhteiskuntaan negatiivisesti.
        Ei ne enää niin rahanperässä juokse, niille alkaa ola perhearvot tärkeämpiä.
        Demarit valehteli liikaa ja se näkyy.
        Urpilaista ei pidä kukaan minään. Ei edes perinteiset demariäänestäjät.

Persutkin voinee alkaa pakkamaan jo kamppeitaan eduskunnasta, silä se juna meni jo.
        Pudonnee takaisin minipuolueeksi. Se oli vain semmoinen ysi pomppu.
        Niinkö pallon heittää lattialle, se kerran pari pomppaa, ja vyöryy nurkkaan

Pieyrittäjissä oli persujen nousun yksi syy. Mutta yritäjätkin pettyi ilmeisesti, ja kohtahan ne kohtaa konka-aallon kuitenkin, kunhan mennään syksyä kohden.

Se soinin kaulaliina mainoksineen, teki Soinille myöskin ehkä tepposet, jos itse luuli toisin.

• Suomi nousuun!
        Puolueettomasti kirjoitti:

Yksi pieni pointi millä nyt kepu nousisi, ja rajusti, on yhteiskunnallinen turvattomuus.
        Se lisääntyy kokoajan, ja on siirtymässä rahamiesten bisnekseksi ostopalveluineen.
        Siksipä nyt kepun kannattaisi nostaa äläkkä asiasta, ja alkaa vaatimaan, että nyt stop, ja yhteiskuntaan järjestys, ja tuomiot tupliksi rikoksista.
        Poliisien määrää on vaaditava lisättäväväksi kiirellisesti, vähintäänkin kaksinkertaiseksi nykyisestä.
        Rahaa sinne on siirrettävä höpöhöpö ministeriöistä ja suojatyöoaikkojen karsimisesta.
        Vaikkapa Veikkaus voisi osallistua siihen suurella mainonnalla, nin ihmiset innostuisivat takuulla hommeliin.

Demarit puoleena ovatten ilmeisesti menneen talven lumia, kun kokoomus on imenyt sen kannattajakunnan itseensä.
        Työläiset ovat lmeisesti äänestäneet kokoomusta näissä vaaleissa melko runsaasti, kun eivät tunnu enää luottavan demareihin.
        Toki Väyrynen sai myöskin työläisten ääniä, sillä eihän maajusseja ole kuin vajaa 5%:a väestöstämme. Ei maatilat ole kuten ennen, niistä käy ihmiset muualla töissä, ja ne jotka toimivat, ovat kuin teollisuuslaitoksia.
        Myöskin yritystoimintaa on maatalouden yhteydessä. Siis sellaistakin, mikä ei liity matalouteen juuri ollenkaan.
        Minä en kiihkoile itse minkään puoleen puolesta, mutta olen huomannut, että kansa kokee elämänsä turvattomaksi, ja se vaikuttaa koko yhteiskuntaan negatiivisesti.

Persutkin voinee alkaa pakkamaan jo kamppeitaan eduskunnasta, silä se juna meni jo.

Pieyrittäjissä oli persujen nousun yksi syy. Mutta yritäjätkin pettyi ilmeisesti, ja kohtahan ne kohtaa konka-aallon kuitenkin, kunhan mennään syksyä kohden.

Se soinin kaulaliina mainoksineen, teki Soinille myöskin ehkä tepposet, jos itse luuli toisin.

Kepu romahtaa omiin riitoihinsa. Persujen voittokulku sen kuin jatkuu vaan. Maaseudulle tullaan masinoimaan virikkeelliset jytkyilta-systeemit. Perussuomalaisuus ottaa osansa suomalaisten mielissä. Kepu haisee pahalle! Eihän sanalla: keskusta ole mitään sanomaa. Pelkkää puliveivausta vain!

• tapelkoot keskenään
        Suomi nousuun! kirjoitti:

Kepu romahtaa omiin riitoihinsa. Persujen voittokulku sen kuin jatkuu vaan. Maaseudulle tullaan masinoimaan virikkeelliset jytkyilta-systeemit. Perussuomalaisuus ottaa osansa suomalaisten mielissä. Kepu haisee pahalle! Eihän sanalla: keskusta ole mitään sanomaa. Pelkkää puliveivausta vain!

Niin siinä käy. Kepu pysyy maan pienimpänä oppositiopuolueena.

• voi aikoja
        Puolueettomasti kirjoitti:

Kuinka monta kielivirhettä voi tehdä näin lyhyessä kirjoituksessa?

Tämä osoittaa jälleen miten kehno koulutus kepuänkyröillä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4889
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      53
      3898
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      60
      3483
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2858
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2698
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2648
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      97
      2620
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      135
      2381
    9. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      54
      2276
    10. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      58
      2084
    Aihe