Olen tässä nyt lukenut keskusteluja ja oli pakko aloittaa uusi keskustelu aiheesta, jota ihmettelen suuresti. Täällä näyttäisi olevan useita ihmisiä, nuoria, vanhoja, yksinäisiä, perheelliisiä, jotka menevät thaimaahan tms. moneksi kuukaudeksi. Kertokaa miten sen teette? Meinaan lähinnä miten saatte töistä vapaata, opiskeluista jää jälkeen ja millä rahalla? Haluan enemmän kuin mitään lähteä edes 1kk-2kk mutta opiskelut eikä miehen työ oikein anna periksi. Töistä voi olla 2vko pois mutta 1kk kuulostaa aika hurjalta
Kertokaa miten kuukausia thaimaassa??!
35
1458
Vastaukset
- 2580
Samaa olen ihmetellyt itsekin!Uskomattomia kuukauden kahden lomia,ja kirjoittajia tuntuu olevan paljon.Eikä kaikki voi olla eläkeläisiäkään,eikä välivuotta pitäviä opiskelijoita.
- työtön panostaa
Muutama hämärähomma ja taikkulassa on halpaa elää ja panopatjoja riittää.
Joku muukin pystyy sen työtön,työtön,työtön kirjoittamaan.
- olin viime talvena
Kun ei ole asunto- eikä muutakaan lainaa niin kyllä se onnistuu taloudellisesti. Vuoretteluvapaalla minä ainakin sen 6 kuukautta, josta 5 kuukautta vuorotteluvapaata loput vuosilomia ja ylityövapaita thaimaassa rentouduin.Ensi vuonna sama uudelleen.
- Ilonpilaaja :-(
Vuorotteluvapaata ei saa kaikki ollenkaan jos ei ole 10 vuotta työhistoriaa, etkä sinäkään saa joka vuosi. Välissä pitää olla 5 vuotta. Voit anoa ensi vuonna palkatonta työlomaa tai virkavapaata. Kesälomasi ovat aika minimissä nyt kun olet pitänyt puoli vuotta vuoroteluvapaata.
- vuorotteluvapailija
Ilonpilaaja :-( kirjoitti:
Vuorotteluvapaata ei saa kaikki ollenkaan jos ei ole 10 vuotta työhistoriaa, etkä sinäkään saa joka vuosi. Välissä pitää olla 5 vuotta. Voit anoa ensi vuonna palkatonta työlomaa tai virkavapaata. Kesälomasi ovat aika minimissä nyt kun olet pitänyt puoli vuotta vuoroteluvapaata.
Niin, onhan tossa vielä jäljellä 7 kuukautta vuorotteluvapaata ja kaksi viikkoa kesälomaa. Vuorotteluvapaan voi jakaa useammalle jaksolle (korkeintaan kolmeen), jotka pitää pitää kahden vuoden sisään.
- thaimaahan!
monta prossaa palkasta sait ton vuorotteluvapaan aikana? monta visarunii jouduit tekemää?
- vuosilomaa 6 viikkoa
kun vuosilomaa on 6 viikkoa, no problem.
- mitä vielä ootat
Ottakaa vuorotteluvapaata tai virkavapaata tai säästäkää lomaa ,joka kesä kaksi viikkoa ja kun on tarpeeksi lähtekää,lainat, jos on jäihin siksi aikaa.Nauttikaa
elämästä nyt huommisesta ei kukaan tiedä.töissä kerkee aina olla.Eikun menoks.
Toivottavasti aikanne ei tule pitkäksi.Mitä Thaimaassa kannattaa ottaa niin hierontoja ja jalka hoitoja sekä kasvohoitoja ovat todella ihania, tosi edullisia.Myö miehet mukaan hoitoihin ei tee niillekkään pahaa.Eikä parturikaan ota kun 5€ hiusten leikkauksesta.Ruoka on taivaallisen ihanaa ja kevyttä.- ÄÄLIÖ!!!
Sulla on tämä sama lause joka ikisessä Thaimaa-aiheisessta keskustelussa... Taidat olla aivan vitun kade muiden matkasuunnitelmista ja kokemuksista! HANKI ELÄMÄ!!!
- näinpä
Vuosiloman voi pitää talvellakin jos työnantajalle sopii. Monissa työpaikoissa ollaan tyytyväisiä, jos joku vakkareista jää vapaaehtoisesti heinäkuuksi töihin vahtiman kesäharjoittelijoita. Monissa oppilaitoksissakin, joissa on aikuiskoulutusta tai avointa opetusta, ollaan tosi tyytyväisiä, jos opettajia jää kesäksi töihin tekemään kesäopetusta. Opiskelujen järjestely riippuu paljon opiskelupaikasta. Joka paikassa pitälle matkalle lähtö ei onnistu ellei kirjoittaudu poissaolevaksi koko lukukaudeksi.
- matkailuavartaa
Työttömillä on aikaa reissata. Kaikki ei suinkaan ole per*aukisia sellaisia :D
- priorisointia peliin
Palkatonta lomaa ja jos ei heru niin aina voi itse lähteä.. Maailmalla tapaa paljon (rohkeita) ihmisiä jotka toteuttavat pitkäaikaisia unelmiaan. Toiset tyytyy ihmettelemään ja kadehtimaan nettipalstoilla..
- Ohjeita
On myös sellaisia, jotka tekevät sesonkityötä esim. asfaltti- tai kivihommia tai urakkatöitä tietyn jakson vuodesta, säästävät rahansa ja lähtevät sitten nauttimaan idän ihmeistä talvella muutamaksi kuukaudeksi. Jos jättää vielä asuntonsa Suomessa vuokralle, niin pelkällä vuokratulolla elelee Kaakkois-Aasiassa mukavasti.
- xcsdfdsaf
Suurin osa on työttömiä jotka kevään, kesän ja syksyn tekee pimeesti töitä ja sitten talveksi taikkulaan.
Työkkärissä tarvitsee nykykään käydä sovitusti n. 3 kk välein. Ei aiheuta näille "veropakolaisille" ongelmaa.
Toisaalta olen kateellinen, mutta toisaalta en... parin- kolmen viikon reissu on kiva tehdä jos olisi varaa, mutta kuukautta pidempään en tosiaankaan jaksaisi taikkulassa olla... Juopoksihan sitä tulisi.
Suomen rikkaus on 4 vuodenaikaa ja ainakin minä nautin myöskin talvesta, saatikka keväästä/ kesästä - Näin se o
Itselläni aiemmin alla hyväpalkkainen työ joka loppui määräaikaisena. Nyt saan liitosta hyvät rahat joten sillä pärjäilin ihan hyvin 3 kk thaimaassa. Suomessa rahaa olisi mennyt varmasti enemmän. Tuon 3 kk pystyi juuri olemaan ennen työnhaun uusintaa.
Ja eihän elämässä välttämättä tulevaisuudessa tuli vastaavia tilanteita että joutaa lähtemään. Siksi lähdin kun oli mahdollisuus enkä jäänyt kotiin nysväämään neljän seinän sisälle kaljapullon ääreen. - Hua hin kutsui
Tultiin vaimon kanssa juuri 4 kk:n Thaimaan lomalta. Otimme kumpikin töistä 3 kk vuorotteluvapaata, pidimme vuosilomamme lomasesongin ulkopuolella (työnantaja jopa kiitteli!), hankimme taloon 4 kk:n vuokralaiset ja suuntasimme lokakuun alussa Hua hiniin.
Ihana katko Suomen työkiireisiin ja työpaikan salasanarumbaan, syksyn loskaan, jouluhössötykseen, mutta nyt inhottava paluu takaisin Suomen pakkasiin.
Maaliskuun alussa työt taas kutsuvat! Valitettavasti!!! 5vkoa kesäloma 1koa talviloma lomarahat vapaana 3vkoa= yht: 9 vkoa/vuosi.
keväällä ja syksyllä kuukauden lomat Thaimaassa.
Ylitöistä ja( vuorolisistä, jos on) yms. saattaa olla mahdollista ylimääräinen reissu tammi/hemikuussa.
Laskut täällä minimiin suomessa, ei mitään ylimääräistä.
Mut ei mullakaan opiskeluaikana ois ollu mahdollista.
Nyt voisin pitää sapattivapaata vaikka 6kk-vuosi , mut haluan varmistaa taloustilanteen täällä suomessa ennen kun teen sen.- 2580
Hyvä kun toisilla onnistaa.Välillä itsekin haaveilen edes kuukauden lomasta yhtäjaksoisesti.
Mutta kun kummatkin vaimon kanssa ollaan yrittäjiä,vielä
eri aloilla,niin kahden viikon loma yhdessä on ainakin tällä
hetkellä maksimi.Ehkä joskus... - Hei Kitewind
Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa. Neuvoit mulle jokunen vuosi sitten kivan majapaikan Phuketissa, ja vuosi sitten olin siellä taas. Valitettavasti duunit ja yksityiselämä antaa myöden vain parin-kolmen viikon reissuille, mutta mukavaa on ollut aina. Viihdytkö edelleen samassa majapaikassa vai oletko vaihtanut paikkaa?
Eli tämä viesti ei vastaa kysymykseen miten voi olla kuukausia Thaikuissa. Halusin vain tervehtiä vanhaa nettituttua. Hei Kitewind kirjoitti:
Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa. Neuvoit mulle jokunen vuosi sitten kivan majapaikan Phuketissa, ja vuosi sitten olin siellä taas. Valitettavasti duunit ja yksityiselämä antaa myöden vain parin-kolmen viikon reissuille, mutta mukavaa on ollut aina. Viihdytkö edelleen samassa majapaikassa vai oletko vaihtanut paikkaa?
Eli tämä viesti ei vastaa kysymykseen miten voi olla kuukausia Thaikuissa. Halusin vain tervehtiä vanhaa nettituttua.Kiitos :).
Oli varmaan Chalerm...
Viime lokakuun olisin ollut siinä, mut omistaja vaihtunut.
Entinen om. lähetti viestin et nykyään Ruotsalainen omistaja ja et lähettää sille mun tiedot ja vuokraus ajan. Eipä kuulunut vastausta. Olen nyt huhtikuussa paikassa sunny days inn, lähempänä Banglaa.
Taidan käväistä kyselemässä Chalermissa.
Sillä kadulla tosin on muutama muukin varteenotettava.
Pärjäillään.- dominas
kitewind kirjoitti:
Kiitos :).
Oli varmaan Chalerm...
Viime lokakuun olisin ollut siinä, mut omistaja vaihtunut.
Entinen om. lähetti viestin et nykyään Ruotsalainen omistaja ja et lähettää sille mun tiedot ja vuokraus ajan. Eipä kuulunut vastausta. Olen nyt huhtikuussa paikassa sunny days inn, lähempänä Banglaa.
Taidan käväistä kyselemässä Chalermissa.
Sillä kadulla tosin on muutama muukin varteenotettava.
Pärjäillään.Kifewind , onko sinulla aiempaa kokemusta sunny days inn hotellista ?
Jos on niin millainen hotla on asustaa? dominas kirjoitti:
Kifewind , onko sinulla aiempaa kokemusta sunny days inn hotellista ?
Jos on niin millainen hotla on asustaa?http://www.sunnydaysinnphuket.com/index.html
Morjens.
Kaveri asusteli siellä syksyllä ja poikkesin siellä harvasepäivä.
Hyvä perushuone:
Parisänky, ilmastointi,kaapeli tv, minibaari(jota en tosin käytä), yms.
Parvekkeen olemassaolon varmistan joka paikassa etukäteen (sauhuttelija).
Lähellä BanglaRoadia ja JungCeylonia.
Uima-allasta ei, mut löytyy jos vaikka mistä;)
Aamupala ei kuulu hintaan, mut voihan sen sopia Katin tai Ismon kanssa (paikan omistajat).
Näillä eväillä huhtikuu siellä, :-)))- toru
kitewind kirjoitti:
http://www.sunnydaysinnphuket.com/index.html
Morjens.
Kaveri asusteli siellä syksyllä ja poikkesin siellä harvasepäivä.
Hyvä perushuone:
Parisänky, ilmastointi,kaapeli tv, minibaari(jota en tosin käytä), yms.
Parvekkeen olemassaolon varmistan joka paikassa etukäteen (sauhuttelija).
Lähellä BanglaRoadia ja JungCeylonia.
Uima-allasta ei, mut löytyy jos vaikka mistä;)
Aamupala ei kuulu hintaan, mut voihan sen sopia Katin tai Ismon kanssa (paikan omistajat).
Näillä eväillä huhtikuu siellä, :-)))Ai Vikke vai :)
toru kirjoitti:
Ai Vikke vai :)
;)
toru, anna vinkki kuka oot, kun tiedät?.
Vaivaa, vaivaa, heh :)- ehkäpä joskus vielä
2580 kirjoitti:
Hyvä kun toisilla onnistaa.Välillä itsekin haaveilen edes kuukauden lomasta yhtäjaksoisesti.
Mutta kun kummatkin vaimon kanssa ollaan yrittäjiä,vielä
eri aloilla,niin kahden viikon loma yhdessä on ainakin tällä
hetkellä maksimi.Ehkä joskus...Sama täällä, 12v yrittäjänä, pisin loma 3 vk Thaimaassa, oli mahtavaa ! Nyt pystyn pitämään vapaata silloin tällöin to-su, kesälomista on voinut vain haaveilla ! Kateutta en tunne, omapa on valintani ! Lomaa olisi tosin erittäin mukava pitää, niinkuin muutkin ihmiset ;D
- joopa joo
Niin ne on varmaan nämä työttömät jotka siellä Thaimaassa viettää aikaa,jotka jäänyt työttömäksi hyvä palkkasista viroista ja joilla hyvät erorahat ja joiden ei tarvi juosta työkkärissä jatkuvasti.Itse ole työttömänä ja ei puhettakaan että olisi mahdollisuuta lähteä..!
- pihlajanmrjoista
Happamia sanoi kettu...
- froikal
Minä taas ihmettelen ihmisiä joilla on varaa ostaa suomessa hienoja autoja, omakotitaloja, kesämökkejä... mulla ei oo ikinä ollut niihin varaa(eikä haluja) mutta muailmaa on kyllä tullut nähtyä. valintoja, valintoja kyllä niihin asioihin joista oikeasti pitää löytyy aina riittävästi aikaa ja rahaa vai mitä mieltä olette?
- pihlajanmrjoista
froikal kirjoitti:
Minä taas ihmettelen ihmisiä joilla on varaa ostaa suomessa hienoja autoja, omakotitaloja, kesämökkejä... mulla ei oo ikinä ollut niihin varaa(eikä haluja) mutta muailmaa on kyllä tullut nähtyä. valintoja, valintoja kyllä niihin asioihin joista oikeasti pitää löytyy aina riittävästi aikaa ja rahaa vai mitä mieltä olette?
Kyllä! Juuri näin.
- Lisäälomaa
Itse olen aikoinani sopinut työnantajan kanssa että voin pitää "omaa lomaa" tarvittaessa. Vähän ovat olleet nyreissään lupauksestaan, mutta eivät ole ainakaan vielä peruneet puheitaan. Pidän kesälomaa vain kaksi viikkoa, erilaisista työmatkoista, messuista jne tulee runsaasti vapaapäiviä, jotka myös säästän tähän talven pitkään lomamatkaan. Joten ensi viikolla loppuu lumitöiden tekeminen melkein 7:ksi viikoksi.
- tilulilu lei
Juu ei tullut puolen vuoden liksaa tai erorahoja kun työttömäksi jäin:) En kai nyt ole ainoa joka säästää palkastaan "pahan päivän varalle" sukanvarteen. En kulje trendivaatteissa, en tarvitse kuntosaleja kun luonnossa saa liikkua ilmaiseksi etc. etc..Mutta kaukomaille pitää päästä useamman kerran vuodessa. On töitä tai ei. Kuten täälläkin todettu, elämä on valintoja.
- lämpöhakuinen
Eläkkeelle jäätyäni olen viettänyt talvikaudet täällä Thaimaan leppeässä lämmössä. Vuokrasin mukavan talon uima-altaineen pitkällä vuokrasopimuksella niin sain hyvän alennuksen ja muutenkin eläke riittää täällä elämiseen paljon paremmin kuin kalliissa Suomessa. Oma asunto Suomessa on vuokralla joten sillä kuittaan reilusti vuokrani täällä ja jää ylikin. Näin mennään nyt ja vakavassa harkinnassa on siirtyminen asumaan kokoaikaisesti tänne. En kaipaa Suomesta enää juuri mitään ja lähimmäiseni tulevat tänne luokseni mieluusti vierailemaan lomillaan. Vuosikymmenten raskas työelämässä puurtaminen on vihdoinkin kantanut hedelmää ja nyt on aikaa nauttia niistä.
- Työstä lämpö
Joka sanoo työtä raskaaksi puurtamiseksi ei tiedä työnteosta mitään. Minulle työ on ollut aina hauskaa ja elämänmyönteisyyttä antavaa harrastusta. Ja vain siksi, että en ole toisen töissä saanut tehdä tarpeeksi aloin tekemään omia itsehankkimia töitäni. Olen nyt eläkkeellä, mutta teen työtä vieläkin, koska en muuten saa aikaani kulumalla. Vielä vähemmän makaamalla paikallani jossain lämmössä tekemättä mitään.
Menen nyt ensimmäistä kertaa elämässäni sinne lämpöön.
Toivottavasti ei tule aika pitkäksi. - fawgaha
jotkut tykkää työnteosta, ite en.
- heinä12
Mäkin haaveilen jo eläkepäivistä ja muutosta ulkomaille, esim. Thaimaahan.
Harmi vaan oon "vasta" 37, joten aika kauan saa odottaa. Lapset, asuntolaina ja vakityö pitää Suomessa kiinni aika pitkään. Ja rahan puute tietty..
Vuorotteluvapaa olis mahdollista ottaa heti, mut pitänee odottaa muutama vuosi, että pienin lapsi pääsee yläasteelta ja pärjää omillaan jos ei halua mukaan lähteä.
Mut tää ketju kiinnosti kun oon ihmetelly itekin samaa, kuinka niin monet pystyy jatkuvasti reissaamaan /asumaan ulkomailla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1541519
- 104921
- 75743
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412