Köyhien muistutus rikkaille juutalaisille

33

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • g-a

Mitä tekemistä tuolla on uskonnon ja sielunlain kanssa?
      Onko "uskonto" nyt yhtäkkiä rikkaiden juttu?
      Silloin kun ateisteille sopii, "sillä huijataan köyhiä".

Uutinen ei mainitse uskontoa ollenkaan ja yleislakossa ovat mukana kaikkien Israelissa asuvien uskontokuntien jäsenet, sekä ateistit.

Pyritkö väitteelläsi sivuamaan sen mainitun uutisen, että AY-liike on yleislakon takana? He tuolla sähläävät, ei "uskonto". Israelissa asuu paljon ateistisia juutalaisia, pääosin Euroopan kommunistisista maista lähtöisiä, luku on suuri.

• muu-kansalainen

Kerätään kuksa kakkoselle kolehti, jos se rahasta on kiinni . :)

Nyt on muotia sana huoltosuhde.

• muu-kansalainen

Saavathan nuo olla rikkaitakin , se on palkkio ja siunaus siitä, että maailma on saanut syyttää ja sylkeä.

"Jos panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää pitkään.
      ........ minä jaan hänelle osan suurten joukossa ja väkevien kanssa hän saalista jakaa. "

• Tuoko on rikkaiden sionisti-imperialistien uusi talousoppi?

• g-a

Monet alkuperäisistä siionisteista kävelivät Venäjältä Palestiinaan.
        Jopa lapset käsi kädessä, ilman äitiä ja isää.

Mä olen tavannut näitä köyhempiä siionisteja, joiden esivanhemmat omin käsin raivasivat erämaata ja kuivasivat soita elinkelpoisiksi. Nyt se maa kyllä kelpaisi arabeillekin.

• muu-kansalainen

lkuksaa 2

Ei kun se on Jumalan oppi.

Sinä voit purkaa kiukkuasi ja juutalaiset rikastuvat. . Kaikki saavat jotakin, paitsi että sinä tulet kateelliseksi ja kiukkuat enemmän ja taas juutalaiset rikastuvat enemmän.
        Lopulta sinä tulet niin kiukkuiseksi, että poksahdat

Heitä solvattaessa he eivät solvanneet takaisin..... he rikastuivat. :)

Sinä hävisit.

• muu- kansalanen

Oletko muuttunut miehestä naiseksi vai naisesta mieheksi sielunlain muutostekijän ansiosta.

• KTS (Ei kirj.)

Israelin talous on jo pitkään ollut kuralla, koska kaikki törsätään aseisiin. Tässä niitä fanittajien "siunauksia" joista me tosi kristityt toki pysymme kaukana.

• sota on hyvää kkk

Joku neropatti amerikan ihailija sanoi mulle joku vuosi sitten että sota se vasta onkin hyvä business , kun sodassa kokeillaan uusia aseita ja lentokoneet käyvät kaupaksi.
        Myös erilaiset siipeilijät saavat myytyä tuotteita armeijoille uskomattomaan hintaan.
        Nyt hän se on nähty Amerika on melkein konkursissa näiden sotien takia ja moni muu maa.
        Neuvostoliitto menetti valtakuntansa kilpavarustelun takia ja nyt on Amerikan vuoro.
        Israel myöskin on suuri aseiden valmistaja ja sitä kautta hyötyy sodista.
        Toivottavasti taseet ovat kunnossa ja veronmaksajat tyytyväisiä.
        Sota on hyvä rikkaille ja mahtville muttei maan taloudelle.

• KTS (Ei kirj.)
        sota on hyvää kkk kirjoitti:

Joku neropatti amerikan ihailija sanoi mulle joku vuosi sitten että sota se vasta onkin hyvä business , kun sodassa kokeillaan uusia aseita ja lentokoneet käyvät kaupaksi.
        Myös erilaiset siipeilijät saavat myytyä tuotteita armeijoille uskomattomaan hintaan.
        Nyt hän se on nähty Amerika on melkein konkursissa näiden sotien takia ja moni muu maa.
        Neuvostoliitto menetti valtakuntansa kilpavarustelun takia ja nyt on Amerikan vuoro.
        Israel myöskin on suuri aseiden valmistaja ja sitä kautta hyötyy sodista.
        Toivottavasti taseet ovat kunnossa ja veronmaksajat tyytyväisiä.
        Sota on hyvä rikkaille ja mahtville muttei maan taloudelle.

Pitää paikkansa. Sota hyödyttää muutamaa kymmentä tai sataa maailman rikkainta ja he pyrkivät lahjonnan avulla taivuttamaan valtoiden päättäjät tahtoonsa tekemään valtion ja kansan vastaisia päätöksiä sotien puolesta. Uskovaislössi on mukana tässä touhussa sumuttamassa suuria massoja pyhiin sotiinsa siunaamaan aseita ja tappamista.

• geeaa
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Pitää paikkansa. Sota hyödyttää muutamaa kymmentä tai sataa maailman rikkainta ja he pyrkivät lahjonnan avulla taivuttamaan valtoiden päättäjät tahtoonsa tekemään valtion ja kansan vastaisia päätöksiä sotien puolesta. Uskovaislössi on mukana tässä touhussa sumuttamassa suuria massoja pyhiin sotiinsa siunaamaan aseita ja tappamista.

Sanoit asian ytimen.

Sotateollisuus tarvitsee sotia ja siksi niitä myös keinotekoisesti luodaan. Rauha ei ole näille rikkaille tietenkään kannattavaa. "He sanovat rauha, rauha..." mutta lietsovat sotaa.

Suomeen sodanpelkoa ja -lietsontaa syötetään jatkuvasti USAsta käsin mm. uskovaisten fundamentalistien kautta. Arvoitus on, maksetaanko näille juudaksille, vai luulevatko he olevansa pyhällä asialla ja tekevät tuota ilmaiseksi (hah!).

En kannata NATOon liittymistä.

• Deronda

Kirjoitat taas kummallisia ja perusteettomia väitteitä. Millä indikaattorilla sinä perustelet sitä, että Israelin talous on kuralla? Israelin valtiontaloutta on hoidettu esimerkillisesti. Myös Suomi voisi monelta osin ottaa mallia Israelista. Tiedän, että joka yhteydessä yrität väenväkisin väittää, että Israelissa asiat on hoidettu huonosti, mutta pitäisi olla jotain perusteitakin.

Toinen lauseesi teistä tosi kristityistä oli järjetön. Vai osaatko itsekään selittää, mitä vihjailet.

• Elena Dei
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Mistä uskovaisista puhut? Entä etkö olekaan kristitty itse? Jos olet, niin sahaat oksaa, jolla istut. Pitäisi huomata, että juutalaiset ja kristityt, vakaumukselliset sellaiset, eivät varmasti halua typerää ja inhottavaa sotaa vaan pysyvää, stabiilia rauhaa. Raamattu sanoo Älä tapa ja tämä käsky kuuluu myös Kristuksen kaksoiskäskyn sisään, kuten muut 10. Islaminuskoon sen sijaan kuuluu pyhän sodan käsite, jihad. Se on traagista rauhaa ja elämää ylistävistä uskonnoista (juutalaisuus ja kristinusko) päin katsottuna. Ja sinä fanitat islamisteja kovin kritiikittömästi, vaikka heille ei rauha ole mikään todellinen suuri päämäärä koskaan, siksi että heidän Kirjansa opettaa niin.Nyt Palestiinassakin valtaosa on islamisteja, jotka haluaisivat vallata Israelin maan itselleen ja "eliminoida" juutalaiset. Tästä on tehty tutkimuksia siellä. Enemmän ateistit ovat harjoittaneet sotien "siunaamista" ja tappamista kuin Raamatun vaikutuspiirissä eläneet. Esim kommunismi ts. reaalisosialismi eri muodoissaan tappoi sata miljoonaa, ja tappaa yhä! Ja vasemmistojengi veljeilee islamistien kanssa, koska heille sotiminen on "pyhempää" kuin kristityille ja juutalaisille, jotka ovat vainojen alla. Miksi sinä et puolusta rauhanomaisia, siis oppinsa ymmärtäneitä kristittyjä, jos kerran olet KTS, etkö sanonut että oot Kristuksen tosi soturi? Vai mitä noi kirjaimet tarkoittaa? Tuo fanittamasi punavihreä vasemmisto yhdessä islamistien kanssa muodostavat globaalin rintaman, joka touhuaa Israelia, ja siten myös Israelin Jumalaa vastaan, joka on juutalaisten ja Messiaan Jumala. Uskovia kristittyjä vainotaan kymmenin, jopa sadoin tuhansin yhä vaan. Älä sinä mene siihen asenteeseen mukaan pahentamaan tilannetta, vaikka sinulla onkin henkilökohtaista hampaankolossa kristityn tyypin kanssa, jonka kanssa olette tukkanuottasilla. Älä anna yhden tapauksen tehdä sinusta kristittyjen ja juutalaisten vastustajaa, kuten Luther parin kolmen juutalaisen takia alkoi kirjoittaa kaikkia vastaan, ja seuraukset olivat hirmuiset. Olen huomannut että usein joku ihminen joka purkaa traumojaan ja kaunojaan jotain ihmisryhmää vastaan, omaa taustalla jonkun yksittäistapauksen. Kannattaa selvittää välit siihen henkilöön, eikä tehdä noin että kiivailee kristittyjä ja juutalaisia vastaan yleensä, jonkun sielun vaurion takia, johon nuo miljoonat eivät ole syyllisiä vaan kenties vain yksi tai kaksi omituista otusta.

• Elena Dei kirjoitti:

Mistä uskovaisista puhut? Entä etkö olekaan kristitty itse? Jos olet, niin sahaat oksaa, jolla istut. Pitäisi huomata, että juutalaiset ja kristityt, vakaumukselliset sellaiset, eivät varmasti halua typerää ja inhottavaa sotaa vaan pysyvää, stabiilia rauhaa. Raamattu sanoo Älä tapa ja tämä käsky kuuluu myös Kristuksen kaksoiskäskyn sisään, kuten muut 10. Islaminuskoon sen sijaan kuuluu pyhän sodan käsite, jihad. Se on traagista rauhaa ja elämää ylistävistä uskonnoista (juutalaisuus ja kristinusko) päin katsottuna. Ja sinä fanitat islamisteja kovin kritiikittömästi, vaikka heille ei rauha ole mikään todellinen suuri päämäärä koskaan, siksi että heidän Kirjansa opettaa niin.Nyt Palestiinassakin valtaosa on islamisteja, jotka haluaisivat vallata Israelin maan itselleen ja "eliminoida" juutalaiset. Tästä on tehty tutkimuksia siellä. Enemmän ateistit ovat harjoittaneet sotien "siunaamista" ja tappamista kuin Raamatun vaikutuspiirissä eläneet. Esim kommunismi ts. reaalisosialismi eri muodoissaan tappoi sata miljoonaa, ja tappaa yhä! Ja vasemmistojengi veljeilee islamistien kanssa, koska heille sotiminen on "pyhempää" kuin kristityille ja juutalaisille, jotka ovat vainojen alla. Miksi sinä et puolusta rauhanomaisia, siis oppinsa ymmärtäneitä kristittyjä, jos kerran olet KTS, etkö sanonut että oot Kristuksen tosi soturi? Vai mitä noi kirjaimet tarkoittaa? Tuo fanittamasi punavihreä vasemmisto yhdessä islamistien kanssa muodostavat globaalin rintaman, joka touhuaa Israelia, ja siten myös Israelin Jumalaa vastaan, joka on juutalaisten ja Messiaan Jumala. Uskovia kristittyjä vainotaan kymmenin, jopa sadoin tuhansin yhä vaan. Älä sinä mene siihen asenteeseen mukaan pahentamaan tilannetta, vaikka sinulla onkin henkilökohtaista hampaankolossa kristityn tyypin kanssa, jonka kanssa olette tukkanuottasilla. Älä anna yhden tapauksen tehdä sinusta kristittyjen ja juutalaisten vastustajaa, kuten Luther parin kolmen juutalaisen takia alkoi kirjoittaa kaikkia vastaan, ja seuraukset olivat hirmuiset. Olen huomannut että usein joku ihminen joka purkaa traumojaan ja kaunojaan jotain ihmisryhmää vastaan, omaa taustalla jonkun yksittäistapauksen. Kannattaa selvittää välit siihen henkilöön, eikä tehdä noin että kiivailee kristittyjä ja juutalaisia vastaan yleensä, jonkun sielun vaurion takia, johon nuo miljoonat eivät ole syyllisiä vaan kenties vain yksi tai kaksi omituista otusta.

Sinä ja sinun uskonrauhat

Vaikka rikkaat juutalaiset ja kristityt haluaa porvarillista rauhaa, ei se ole varsinkaan Lähi-idässä koskaan mahdollisen, sillä demokratia puuttuu.

• geeaa
        kuksaa2 kirjoitti:

Vaikka rikkaat juutalaiset ja kristityt haluaa porvarillista rauhaa, ei se ole varsinkaan Lähi-idässä koskaan mahdollisen, sillä demokratia puuttuu.

Jaaha.
        Rauha on porvarillista.

Mitähän rauhanpuolustajat tuosta tuumaavat?
        Sää ootki näköjään anarkistisempaa siipeä.

Demokratian puutteesta sun pitää valittaa muslimeille.

Vaikka heille syytäis kuinka paljon rahaa, ne kaikki menee johtajien taskuun, eli tileille, eikä suinkaan kansalle. Mm. Jasser Arafat oli maailman rikkaimpia miehiä (muist. 7. rikkain).

Eilen uutisissa syyrialainen arabi kiljui, että miksei USA auta heitä? "Missä USA?" (Näillä sanoilla). Syyrialaiset itsehän siellä tappelevat. Välillä polttavat ja tallovat USAn lippuja ja väälillä huutavat apuun. Alkaisivat itse välillä hoitaan omia asioitaan kuntoon. Ainiin, mutku demokratian asiantuntijakin Suomesta ilmoittaa: rauha on porvareiden juttu, sota on parempi.

Me Kooteeässän kannatetaan rauhaa, veljeyttä, ystävyyttä ja avunantoa lähi-idän kansojen kesken.

• Elena Dei
        kuksaa2 kirjoitti:

Mitä ihmeen porvarillista rauhaa? Rauha on tavoiteltava ja arvokas asia niin köyhälle kuin rikkaallekin ja kaikille siltä väliltä. Köyhätkin haluavat rauhaa ja vakautta, totta kai. Lähi-Idässä Israel on demokratia, jossa muslimeillakin on parhaimmat olot verrattuina muihin alueen maihin. Pohjalla ovat raamatulliset arvot. Lähi-Idän kuviossa Raamatusta saa parhaat eväät vakaan rauhan rakentamiseen, Koraanista ei. Lue Seppo J. Kososen kirja Islamin pyhä sota, niin pääset jyvälle, miksi ei. Siitä ei saa myöskään eväitä tasa-arvoon, koska naiset puetaan säkkiin, vain silmät näkyvät joissakin maissa, ja tämä on islamiin pohjautuvaa mentaliteettia, vaikka ei edes Haavisto sitä ymmärrä. Islam on lähtökohtaisesti eriarvoistava uskonto: me ylemmät islamistit ja muut, vääräuskoiset, joiden maat ja kulttuurit pitää vallata ties kuinka arveluttavilla keinoilla. Siinä uskonnossa ei ole sellaista ihmisarvoa kunnioittavaa moraalia ja etiikkaa kaikkia maailman ihmisiä kohtaan kuin juutalaisuudessa ja kristinuskossa. Länsimaalaisten on vaikea ymmärtää, että eivät he voi mennä kaatamaan kuin vettä kaivoon (eihän kannettu vesi kaivossa pysy) demokratiaa sinne, jossa pienestä pitäen ihminen on manipuloitu tiettyyn ahtaaseen ajatusmuottiin hyvin suljetuissa yhteiskunnissa. Tilanne muistuttaa kommunistisia yhteiskuntia joissa on myös yksi ahdas pakotettu oppirakennelma, ja niitä rangaistaan ankarasti, jotka ajattelevat ja ilmaisevat asioita itsenäisesti ajatellen. Lisäksi esim YK ei edistä demokratiaa ja rauhaa alueella, koska siellä vallitsee anti-israelilainen henki, joka on omiaan estämään Israelin ja arabimaiden rauhankehitystä, ikävä kyllä. Kuuntelisivat esim. Netanyahua, hänellä on fiksuja ideoita, miten asioita alueella pitäisi hoitaa. Suomessa hänestä tuskin edes uutisoidaan valtamedioissa.

• Päinvastoin

Aika naurettavaa kirjoitella Israelin talouden olevan kuralla ja koska tuo kommentti on kirjoitettu vuonna 2012, osoittaa se totaalista tietämättömyyttä Israelin tapahtumista. Israelin työttömyysprosentti on ennätysalhainen ja kansainvälisen tietotekniikkateollisuuden viime aikaiset jätti-investoinnit ovat tuoneet työn lisäksi valuuttaa kassaan. Israelhan on myös yksi niistä harvoista maista, joita viime vuosien talouslama kosketti todella vähän. Tulevaisuuskin näyttää valoisammalta kuin koskaan, sillä jo muutaman kuukauden päästä Israel alkaa kerätä tuottoja uusista kaasu ja öljyesiintymistään.

• muu-kansalainen

Et sinä ole käyhemmistäkään juutalaisista muuta mieltä.

Ei maailma ole koskaan ollut..

• muu-kansalainen

kuksa .....

Eikö se ole mielenkiintoista että yksikään juutalainen, edes rikas, ei tule määräilemään sinua että, Turpa kiinni rasisti, vaan saat vapaasti ajatella niinkuin haluat, vieläpä ilmaista sen.

He jättävät rangaistuspuolen Jumalan hoidettavaksi.

• Myös sinä voit olla GOD, mutta julkisuuskuva ratkaisee vallan tulevaisuudessa.

• Israelson (Ei kirj.)

Ei uutta auringon alla, rikkaat sortaa köyhiä !

http://www.meirpanim.org

Neh.5
      1 Mutta rahvas ja heidän vaimonsa nostivat suuren huudon juutalaisia veljiänsä vastaan.
      2 Muutamat sanoivat: "Meitä, meidän poikiamme ja tyttäriämme on paljon. Meidän täytyy saada viljaa, että meillä olisi mitä syödä pysyäksemme hengissä."
      3 Toiset sanoivat: "Peltomme, viinitarhamme ja talomme meidän täytyy pantata saadaksemme viljaa nälkäämme".
      4 Toiset sanoivat: "Meidän on täytynyt kuninkaan veroihin lainata rahaa peltojamme ja viinitarhojamme vastaan.
      5 Ovathan meidän ruumiimme veljiemme ruumiitten veroiset ja lapsemme heidän lastensa veroiset; ja katso, kuitenkin meidän täytyy antaa poikamme ja tyttäremme orjiksi, ja tyttäriämme on jo annettukin orjuuteen, emmekä me voi sille mitään, koska peltomme ja viinitarhamme ovat toisten käsissä."
      6 Kun minä kuulin heidän valituksensa ja nämä puheet, vihastuin minä kovin.
      7 Ja harkittuani mielessäni tätä asiaa minä nuhtelin ylimyksiä ja esimiehiä ja sanoin heille: "Tehän kiskotte korkoa, kukin veljeltänne". Sitten minä panin toimeen suuren kokouksen heitä vastaan.
      8 Ja minä sanoin heille: "Me olemme, sen mukaan kuin olemme voineet, ostaneet vapaiksi juutalaisia veljiämme, jotka oli myyty pakanoille. Tekö nyt myytte veljiänne, ja täytyykö heidän myydä itsensä meille?" He olivat vaiti eivätkä voineet vastata mitään.
      9 Ja minä sanoin: "Ette te siinä tee hyvin. Teidänhän tulisi vaeltaa meidän Jumalamme pelossa jo pakanain, meidän vihollistemme, häväistyksen tähden.
      10 Myöskin minä, minun veljeni ja palvelijani olemme lainanneet heille rahaa ja viljaa; luopukaamme tästä saatavasta.
      11 Luovuttakaa heille jo tänä päivänä heidän peltonsa, viinitarhansa, öljypuunsa ja talonsa, ja luopukaa rahan korosta sekä viljasta, viinistä ja öljystä, jonka olette heille lainanneet."
      12 He vastasivat: "Me luovutamme ne emmekä vaadi heiltä mitään; me teemme, niinkuin olet sanonut". Ja minä kutsuin papit ja vannotin heidät tekemään näin.
      13 Minä myös pudistin helmukseni ja sanoin: "Jokaisen, joka ei tätä sanaa täytä, pudistakoon Jumala näin pois hänen talostansa ja vaivannäkönsä hedelmistä; näin hän tulkoon pudistetuksi ja tyhjennetyksi". Ja koko seurakunta sanoi: "Amen", ja ylisti Herraa. Ja kansa teki, niinkuin oli sanottu.
      14 Myöskään en minä eivätkä veljeni siitä päivästä asti, jona minut määrättiin olemaan heidän käskynhaltijanaan Juudan maassa, siis kuningas Artahsastan kahdennestakymmenennestä hallitusvuodesta aina hänen kolmanteenkymmenenteen toiseen hallitusvuoteensa saakka, eli kahtenatoista vuotena, syöneet käskynhaltijalle tulevaa ruokaa.
      15 Sillä aikaisemmat käskynhaltijat, jotka olivat olleet ennen minua, olivat rasittaneet kansaa ja ottaneet siltä leipää ja viiniä sekä vielä neljäkymmentä hopeasekeliä. Myöskin heidän palvelijansa olivat sortaneet kansaa. Mutta minä en tehnyt niin, sillä minä pelkäsin Jumalaa.
      16 Myöskin kävin minä itse käsiksi tämän muurin tekoon. Ja me emme ostaneet mitään peltoa. Ja kaikki minun palvelijani olivat kokoontuneet sinne työhön.
      17 Myös sata viisikymmentä miestä, juutalaisia ja esimiehiä, söi minun pöydässäni sekä ne, jotka ympärillämme olevista pakanakansoista tulivat meidän luoksemme.
      18 Ja mitä päivittäin valmistettiin ruuaksi, nimittäin härkä ja kuusi valiolammasta sekä lintuja, se valmistettiin minun kustannuksellani; ja joka kymmenes päivä hankittiin kaikenlaisia viinejä viljalti. Mutta siitä huolimatta minä en vaatinut itselleni käskynhaltijalle tulevaa ruokaa, koska työ painoi raskaasti tätä kansaa.
      19 Muista, Jumalani, minun hyväkseni kaikki, mitä minä olen tehnyt tämän kansan puolesta.

Mal.3:5
      Ja minä lähestyn teitä pitääkseni tuomion ja tulen kiiruusti todistajaksi velhoja ja avionrikkojia ja väärinvannojia vastaan ja niitä vastaan, jotka sortavat palkkalaista palkanmaksussa, leskeä ja orpoa ja vääntävät vääräksi muukalaisen asian eivätkä pelkää minua, sanoo Herra Sebaot.

Herran päivä lähenee(sak.13:7-9).

• Israelson (Ei kirj.)

1 Minulle tuli tämä Herran sana:
        2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
        7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
        9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
        11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
        12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
        13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
        14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
        15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
        16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
        17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.
        18 Eikö teille riitä, että olette hyvällä laitumella, kun vielä tallaatte jaloillanne loput laitumestanne, ja että saatte juoda kirkasta vettä, kun vielä hämmennätte jaloillanne loput?
        19 Ja onko minun lampaitteni oltava laitumella siinä, mitä jalkanne ovat tallanneet, ja juotava sitä, mitä jalkanne ovat hämmentäneet?
        20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
        21 Koska te olette kylki-ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja hajallensa,
        22 niin minä tahdon vapauttaa lampaani, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.
        23 Ja minä herätän heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin; hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.
        24 Ja minä, Herra, olen heidän Jumalansa, ja minun palvelijani Daavid on ruhtinas heidän keskellänsä. Minä, Herra, olen puhunut.
        25 Ja minä teen heidän kanssansa rauhan liiton; minä lopetan maasta pahat eläimet, niin että he asuvat turvallisesti erämaassa ja nukkuvat metsiköissä;
        26 ja minä teen siunatuiksi heidät ja kaiken, mitä minun kukkulani ympärillä on, ja vuodatan sateen ajallansa-ne ovat siunauksen sateita.
        27 Ja kedon puut kantavat hedelmänsä, ja maa antaa satonsa, ja he saavat olla turvassa maassansa. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä särjen heidän ikeensä puut ja pelastan heidät heidän orjuuttajainsa käsistä.
        28 Eivätkä he enää ole pakanain ryöstettävinä, eivätkä metsän pedot heitä syö, vaan he asuvat turvassa, kenenkään peloittelematta.
        29 Ja minä annan nousta heille istutuksen, joka on oleva kunniaksi, niin ettei heidän tarvitse siinä maassa menehtyä nälkään eikä enää kärsiä pakanain pilkkaa.
        30 Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, heidän Jumalansa, olen heidän kanssansa ja että he, Israelin heimo, ovat minun kansani, sanoo Herra, Herra.
        31 Niin, te olette minun lampaani, minun laitumeni lampaat, te ihmiset; minä olen teidän Jumalanne, sanoo Herra, Herra."

• Israelson (Ei kirj.)
        Israelson (Ei kirj.) kirjoitti:

1 Minulle tuli tämä Herran sana:
        2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
        7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
        9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
        11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
        12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
        13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
        14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
        15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
        16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
        17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.
        18 Eikö teille riitä, että olette hyvällä laitumella, kun vielä tallaatte jaloillanne loput laitumestanne, ja että saatte juoda kirkasta vettä, kun vielä hämmennätte jaloillanne loput?
        19 Ja onko minun lampaitteni oltava laitumella siinä, mitä jalkanne ovat tallanneet, ja juotava sitä, mitä jalkanne ovat hämmentäneet?
        20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
        21 Koska te olette kylki-ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja hajallensa,
        22 niin minä tahdon vapauttaa lampaani, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.
        23 Ja minä herätän heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin; hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.
        24 Ja minä, Herra, olen heidän Jumalansa, ja minun palvelijani Daavid on ruhtinas heidän keskellänsä. Minä, Herra, olen puhunut.
        25 Ja minä teen heidän kanssansa rauhan liiton; minä lopetan maasta pahat eläimet, niin että he asuvat turvallisesti erämaassa ja nukkuvat metsiköissä;
        26 ja minä teen siunatuiksi heidät ja kaiken, mitä minun kukkulani ympärillä on, ja vuodatan sateen ajallansa-ne ovat siunauksen sateita.
        27 Ja kedon puut kantavat hedelmänsä, ja maa antaa satonsa, ja he saavat olla turvassa maassansa. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä särjen heidän ikeensä puut ja pelastan heidät heidän orjuuttajainsa käsistä.
        28 Eivätkä he enää ole pakanain ryöstettävinä, eivätkä metsän pedot heitä syö, vaan he asuvat turvassa, kenenkään peloittelematta.
        29 Ja minä annan nousta heille istutuksen, joka on oleva kunniaksi, niin ettei heidän tarvitse siinä maassa menehtyä nälkään eikä enää kärsiä pakanain pilkkaa.
        30 Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, heidän Jumalansa, olen heidän kanssansa ja että he, Israelin heimo, ovat minun kansani, sanoo Herra, Herra.
        31 Niin, te olette minun lampaani, minun laitumeni lampaat, te ihmiset; minä olen teidän Jumalanne, sanoo Herra, Herra."

Jes.58:1
        Huuda täyttä kurkkua, älä säästä, korota äänesi niinkuin pasuna, ilmoita minun kansalleni heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä.
        2 Minua he muka etsivät joka päivä ja haluavat tietoa minun teistäni niinkuin kansa, joka tekee vanhurskautta eikä hylkää Jumalansa oikeutta. He vaativat minulta vanhurskaita tuomioita, haluavat, että Jumala heitä lähestyisi:
        3 "Miksi me paastoamme, kun et sinä sitä näe, kuritamme itseämme, kun et sinä sitä huomaa?" Katso, paastopäivänänne te ajatte omia asioitanne ja ahdistatte työhön kaiken työväkenne.
        4 Katso, riidaksi ja toraksi te paastoatte, lyödäksenne jumalattomalla nyrkillä. Te ette nyt paastoa niin, että teidän äänenne kuultaisiin korkeudessa.
        5 Tällainenko on se paasto, johon minä mielistyn, se päivä, jona ihminen kurittaa itseänsä? Jos kallistaa päänsä kuin kaisla ja makaa säkissä ja tuhassa, sitäkö sinä sanot paastoksi ja päiväksi, joka on Herralle otollinen?
        6 Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?
        7 Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?
        8 Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.
        9 Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen". Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen,
        10 jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.
        11 Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.
        12 Sinun jälkeläisesi rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, sinä kohotat perusmuurit, muinaisten polvien laskemat; ja sinun nimesi on oleva: "halkeamain umpeenmuuraaja" ja "teitten korjaaja maan asuttamiseksi".
        13 Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia,
        14 silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut.

Miik.3:9
        Kuulkaa tämä, Jaakobin heimon päämiehet ja Israelin heimon ruhtinaat, te, jotka halveksitte oikeutta ja vääristätte kaiken suoran,
        10 rakennatte Siionia veritöillä ja Jerusalemia vääryydellä.
        11 Sen päämiehet jakavat oikeutta lahjuksia vastaan, sen papit opettavat maksusta, ja sen profeetat ennustelevat rahasta. Mutta Herraan he turvautuvat, sanoen: "Eikö Herra ole meidän keskellämme? Ei tule meille onnettomuutta."
        12 Siitä syystä, teidän tähtenne, Siion kynnetään pelloksi, Jerusalem tulee kiviraunioksi ja temppelivuori metsäkukkulaksi.

7 Heräjä, miekka, minun paimentani vastaan ja minun lähintä miestäni vastaan, sanoo Herra Sebaot. Lyö paimenta, ja joutukoot lampaat hajallensa; mutta minä käännän jälleen käteni pienimpiä kohden.
        8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
        9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

• muu-kansalainen

Ovat ne kyllä aika kovia moittimaan itseään raamatun sivuilla, mutta kyllä melläkin päättäjiä ( paimenia) moititaan. Joten eipä eroa.
      Onko se huvittaa pelleilyä, siitä voi olla mitä mieltä haluaa.

• Matkustakaa kaikki rikkaat välille Mekka-Jerusalem. Siellä teistä tehdään sielunlain
      takia ydinaseilla pelkkää tuhkaa.

• geeaa

Välillä Mekka-Jerusalem taitaa olla vain aika tavalla hiekka-autiomaata.

Mitä sitä tyhjää aavikkoa ampumaan minkäänlaisilla, varsinkaan ydinaseilla?
        Voi pahimmillaan osua vain johonkin onnettomaan kameliin.

Parempi tietysti tyhjentää aseensa hiekkadyyniin kuin juutalaisten niskaan, mutta kysyn: mitä se hyödyttää?

• Vaikea toteuttaa

Eipä ne päästä Mekkaan jos et ole muslimi. Rasismiahan se on.

• Tosimies.

Puutaheinää.
      Joka maassa menee huonosti tätä nykyä,niin Kreikassa kuin Israelissa syy ei ole rikkaiden, ei köyhien.
      Seitsemän köyhää,seitsemän rikasta vuotta.

• KTS (Ei kirj.)

Ei mee joka maassa. Esimerkiksi Turkki ja Saudi Arabia sen kuin porskuttavat. Koita kestää onneton mies...

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2773
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2656
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2601
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2561
    5. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      41
      2306
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      101
      2126
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      50
      2022
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      141
      1876
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1715
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      17
      1578
    Aihe