he he hauska! :D

kantsii lukea!

"Mies kannattaa saada uskomaan, että siivous on hänen ideansa. Jätä miehen kulkureitille vinkkejä: imuri keskelle lattiaa, matot rullalle tukkimaan olohuoneen oviaukkoa, pölyrätti tietokoneen näytön päälle ja kirkkaanväristä puhdistusainetta vessanpönttöön. Kun mies ehdottaa, pitäisikö tehdä lauantaisiivous, huuda ilahtuneesti, että hyvä idea.

Kun tulette väsyneinä töistä ja mies lösähtää sohvalle tai läppärinsä eteen, kuljeta lapset kinastelemaan leluistaan ja mätkimään toisiaan miehen viereen. Kun raivo tykyttää miehen ohimoilla, kysäise, haluaako hän pitää lapsille seuraa vai tiskata.

Poimi pyykkikorista pesukoneeseen ainoastaan sinun ja lasten vaatteita. Kun mies ihmettelee, missä ovat puhtaat sukat ja kalsarit, luo häneen kysyvä silmäys ja nyökkää likavaatekoriin päin. Kun mies on saanut tungettua vaatteensa pesukoneeseen ja kysyy sinulta, miten viisi vuotta sitten ostetussa pesukoneessa valitaan pesuohjelma, opasta ystävällisesti äläkä mutise, että tässä se taas nähtiin.

Sen kerran, kun mies kokkaa jauheliha–makaronisekoituksensa tai lykkää valmispizzan uuniin, kehu häntä toistuvasti ja kerro kaverille puhelimessa, kuinka hauskaa oli tulla valmiiseen pöytään. Viljele sellaisia ilmaisuja kuin "bravuuri" ja "gourmet" ja kysele, milloin hän kokkaa seuraavan kerran.

Anna kaksi vaihtoehtoa. ”Viikkaatko pyykit vai imuroitko?” Kuka kehtaisi vastata ”en kumpaakaan”?

Kun mies mumisee, ettei ehkä tiskaa, mutta tekee kyllä miesten työt, ehdota roolien vaihtoa seuraavaksi vuodeksi: sinä vaihdatat autonrenkaat huoltoasemalla ja vaihdat olohuoneen kattolampun. Kun mies nolostuu, ehdota, että ehkä kuitenkin jaatte työt muilla perusteilla.

Tee jääkaapin oveen lista, johon merkitään ruksilla, kuka on tehnyt kotityöt. Jos mies ei kilpailuvietissään ala kerätä rukseja, pyydä lasta harjoittelemaan laskemista. ”Miksi äidin jonossa on 25 rastia ja isällä ei yhtään” -kysymys pistää mieheen vauhtia viikoksi. Tai ainakin kahdeksi päiväksi.

Ihminen, joka ei tee kotitöitä, ei vain tiedä, kuinka paljon niitä on. Lähde lomalle ystäviesi kanssa. Muutamassa päivässä mies (ehkä) ymmärtää, että roskapussi täyttyy päivittäin, ettei vielä ole keksitty itse itseään petaavaa sänkyä ja etteivät muruset osaa juosta imuriin."

http://www.meidanperhe.fi/artikkeli/hyva_arki/1828/miten_saada_mies_imurin_varteen_

13

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienillähauskaalumes

höpö höpö, ilmeisesti haluat että mies palkkaa siivoojatytön joka antaa päivittäin seksiä ja siivoaa paikat, sehän on miehen valinta sitten, MUTTA:

Asiasta toiseen täällä kun on lapsiperheitä paljon, näyttää olevan todella mukavaa kun leikkivät lumikinoksissa, kun huoltomiehet kuormaavat lumia kasoiksi, oikein hauskoja leikkipaikkoja niille, varsinkin kun ympäristö on turvallinen.

• ei voi olla totta

No ei ollut kovin hauska, piekmminkin sairasta mielikuvitusta. Ei normaalissa perheessä noin toimita. Ilmeisesti sulla on jotian hampaankolossa ja kostonihimoa, kun toimit tuolla tavalla.

Toivon mukaan mies tekee sulle samoin.

Olet sairas.

• :----D

:DD siis ei toi ole mun keksimä kirjoitus! Vaan kopioin tuolta sivulta. Ja mulla ei siis todellakaan ole itsellä sellaista ongelmaa, että mies ei osallistu kodinhoitoon :D
      Tässä sen taas näkee kui negatiivista kommenttia saa HETI vaikka ei aloitus ole minun mielestäni ainakaan sellainen, että mua pitää alkaa heti sairaaksi mollaamaan..

ap

• BD

Olen omaan mieheeni käyttänyt tuota taktiikkaa antamalla kaksi vaihtoehtoa kotitöistä ja hyvin se on toiminut. Hän on kyllä aina pedannut sänkynsä, vienyt roskat, tehnyt ruokaa ja hoidellut tiskitkin, niin että ei mulla ole mitään kitisemistä, etteikö kotityöt jakautuisi tasan.

Jep!
      Täällä ei kans oo tarvinnu ikinä kitistä kotitöistä. Hyvin hoitaa aina hommansa! ja määki joskus tankkaan sen auton =) vaihtaisin renkaat ja öljyt yms hommat jos osaisin, mutta mies ei opeta koska haluaa tehä sen homman itse :) autohullu :)

ap

• PuhukaaIhmisetPuhuka

Miksi ihmeessä niitä pölynimureita sun muita pitäisi merkiksi kulkureiteille jättää, kai nyt aikuinen täysjärkinen ihminen ymmärtää, kun sanoo, että tätä huushollia on imuroitava, jotta ei hukuta pas**an....... Itse olen kyllä sitä mieltä, että asiat pitää pystyä sanomaan ihan suoraan ja kun miehistä on kysymys, niin mahdollisimman selkeästi ja lyhyesti (ne putkiaivot, you know....), että ota imuri käteen ja imuroi tai ota rätti käteen ja pyyhi. Ei ne mitään "merkkejä" eikä vinkkejä ymmärrä, suora puhe ja mahdollisiimman yksinkertaisin ja lyhyin sanankääntein on varmin keino saada sanomansa perille.

• BD

juu, kyllä tuo on aivan totta. Ei miehet ymmärrä vihjailuja, vaan suoraa puhetta. Samaa konstia käytän lapsiin eli annan kaksi vaihtoehtoa, joista valita. Toimii.

• ehiko

Homma toimii kun kumpikin tekee kotityöt ja arvostaa toisiaan. Pieni palkitseminen puolin ja toisin parantaa tilannetta.

• Ei kai

kellään sentään päivittäin roskapussi täyty?!? Nykyään pystyy kierrättämään tosi hyvin, joten tietty jollain typeryksellä voi noin käydäkin. Ainakin Tampereella kerätään jopa muovia koemielessä.
      Meitä on 6 hlöä ja roskis viedään 1-2krt viikossa.

• Se haisee...........

Kyllä meillä viedään roskis joka päivä. Oli pussi täynnä tai ei.

sulla jolla 6 hengen perhe: ei teillä vissiin haise ees?? koska todella oudolta kuulostaa jos noin harvoin tyhjennätte. Teillä pakko olla iso roskis joka kyllä voi ainaki vieraitten nokkaan haista, jos itse olettekin jo tottuneet..

Meillä kyllä varmaan jokatoinen päivä ainaski tyhjennetään, vaikka on meillä erikseen bioroskis, paperi/pahviroskis ja muulle roskalle oma. Ja esim maitotölkit ja paperirullapahvit poltetaan kiukaassa :)

• ernestin puolesta

ihan naurettavaa sontaa.tossa aliarvioidaan miehen älykkyysosamääriä pahasti.. ihan kuin eivät älyäisi mitään. on paljonkin asioita jotka eivät mene niinkuin minä haluaisin muttei sille minkään voi.esim ruuanlaitto..mieheni on uskomaton kokkaaja. ruoka on hyvää,mutta mielummin teen sen itse koska en jaksa siivota koko asuntoa kokkausten jälkeen. olen maininnut 5v aikana muutaman kerran asiasta muttei kiinnosta. teen itse. eiliset paistetun munan roiskeet on vielä hellalla.niihin en puutu. katotaan kauan kestää.minusta ukot vaan ovat huononäköisiä ja huolimattomia. ei niitä häiritse tollaset roiskeet.

toi onkin kuule varmaankin tarkoitettu niille, joiden miehet EIVÄT osallistu kodinhoitoon.. heitäkin katsos on vaikka sulla ja mulla ei semmoista miestä kotoa löydykään ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4909
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      54
      3922
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      60
      3493
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2858
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2698
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2658
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      98
      2634
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      136
      2386
    9. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      56
      2284
    10. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      58
      2084
    Aihe