Semper väittää ’ei nimmarin’ kirjoittavan vakavaa harhaa tämän sanoessa, että ”Ristin kantaminen tarkoittaa kärsimistä Jeesuksen takia”. Itse Semper väittää ristin kantamisen olevan pelkkää jokapäiväistä oman itsensä tutkiskelua ja lihallisen tahtonsa nujertamista, siis oman lihansa kanssa painiskelua.
Mitä sanoi Jeesus itse opettaessaan ristinsä ottamisesta:
”joka kadottaa elämänsä MINUN JA EVANKELIUMIN TÄHDEN, hän pelastaa sen.” (Mark. 8:35)
Myös Paavali kantoi ristiään. Hän taisteli Kristuksen ja evankeliumin TÄHDEN, vaikka se tuotti hänelle paljon kärsimystä! Paavali tiesi pelastavansa näin samalla oman elämänsä ja tulevansa itsekin evankeliumista osalliseksi. Tätä taistelua Paavali sanoi kilpajuoksuksi.
Yllä olevan olen todennut usein, ja sille Semper on irvaillut paljon, monella eri tavalla. Hän on sanonut, että nauraisi makeasti ’pajunköydelleni’, jos asia ei olisi niin vakava. Mitään nauramisen aihetta ei kuitenkaan ole. Näin Paavali kehotti filippiläisiä: ”Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä, että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa, tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, ETTEN OLE TURHAAN JUOSSUT enkä turhaan vaivaa nähnyt. (Fil. 2:14-16)
_______
Jeesus ristin ottamisesta:
34 Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
35 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.
36 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa?
37 Sillä mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
(Mark. 8:34-37)
_______
Paavali kilpajuoksusta, Kristuksen ja evankeliumin TÄHDEN kärsimisestä:
3 Kärsi sinäkin vaivaa niin kuin Kristuksen Jeesuksen kelpo sotilas.
4 Ei kukaan sotilaana palveleva sekaannu jokapäiväisen elämän toimiin, jos haluaa, että päällikkö on häneen tyytyväinen.
5 Ei myöskään urheilija saa voitonseppelettä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti.
(2. Tim. 2:3-5)
__
27 Käyttäytykää vain Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesti, että minä, tulinpa sitten teidän tykönne ja näin teidät tai olin tulematta, saan kuulla teistä, että te pysytte samassa hengessä ja yksimielisinä taistelette minun kanssani evankeliumin uskon puolesta,
28 vastustajia missään kohden säikähtämättä; ja se on heille kadotuksen, mutta teille pelastuksen merkki, merkki Jumalalta.
29 Sillä teidän on suotu, Kristuksen tähden, ei ainoastaan uskoa häneen, vaan myös kärsiä hänen tähtensä,
30 teidän, joilla on sama taistelu, mitä näitte ja nyt kuulette minun taistelevan.
(Fil. 1:27-30)
__
Mutta jos olemme lapsia, olemme myös perillisiä, Jumalan perillisiä yhdessä Kristuksen kanssa; jos kerran kärsimme yhdessä Kristuksen kanssa, pääsemme myös osallisiksi samasta kirkkaudesta kuin hän.
(Room. 8:17)
__
8 Älä siis häpeä todistaa Herrastamme äläkä häpeä minua, joka olen hänen takiaan vangittuna, vaan kärsi sinäkin vaivaa evankeliumin vuoksi. Siihen saat voimaa Jumalalta.
(2. Tim. 1:8)
Todellinen ristin kantaminen
129
187
Vastaukset
- greeeeen
14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.
(Fil. 2:14-16)
__
1 Sitten, neljäntoista vuoden kuluttua, minä taas menin ylös Jerusalemiin Barnabaan kanssa ja otin Tiituksenkin mukaani.
2 Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa; esitin sen yksityisesti arvokkaimmille heistä, etten ehkä juoksisi tai olisi juossut turhaan.
(Gal. 2:1-2) - Ristini
Matteus 5
11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
14 Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
15 eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa. - kerskauksena Herra
1. Korinttolaiskirje 1
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra". - Pyhä kärsimys
Ristin vastaanottamisesta seuraa aina kärsimystä. Rististä seuraava kärsimys ei ole itse tuotettua, vaan sen kärsimyksen saa jokainen kärsijä Jeesuksen nimen takia.
- hihii
Pyhä kärsimys. Niin, Greeeenhän on pyhimys.
- ei.nimmaria.
Ristin kantaminen on oman elämän kieltämistä. Ennen kuin ihminen voi ottaa vastaan ristin pitää hänen miettiä tarkasti jaksaako hän kantaa ristiä. Jos ihminen laskee oikein, hän uskoo sen, että joka KADOTTAA ELÄMÄNSÄ JEESUKSEN JA EVANKELIUMIN TÄHDEN, HÄN PELASTAA SEN.
Luukas 14
26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
28 Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
29 etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä
30 sanoen: 'Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi'?
31 Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella?
32 Ja ellei kykene, niin hän, toisen vielä ollessa kaukana, lähettää hänen luoksensa lähettiläät hieromaan rauhaa.
33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
34 Suola on hyvä; mutta jos suolakin käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi?
35 Ei se kelpaa maahan eikä lantaan; se heitetään pois. Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon!"- .ei.nimmaria.
Itse kadotin elämäni Jeesuksen ja evankeliumin takia, mutta sain paljon parempaa tilalle. Sana kasvatti minut vapauteen. Sain ymmärryksen naulata ristille lihantahtoni, joka esti minulta vapauden ja rauhan. Jeesus avasi ahtaan oven ja sain käydä sisään avaralle niitylle, jossa nyt olen ollut kauan. Täältä minä kerron teille Ilosanomaa.
Monta, monta vuotta olen käynyt muistuttamassa teille, että käskyt ovat voimassa ja ne tulevan pidetyksi rakkaudenlaissa. Joka huomaa, että yksikin käsky on pitämätön saa tehdä parannuksen jos tahtoo. Se on lihantahdon ristille naulaamista. Uskon päämäärä on RAKKAUS.
Itselläni vei aikamoisesti aikaa naulata lihatahto ristille, mutta kun se tuli tehdyksi ja usko kuoletti lihantahdon, sain tulla terveyteen ja vapauteen. Joten, jokainen uskovainen saa uskoa, että edessä odottaa vapaus ja rauha. Vaikka se veisikin aikaa, se saapuu, sydänpäivä saapuu. Jumala pitää lupauksensa ja Jumalan Sana kasvattaa kutsutut täysi-ikäisyyteen.
En minä koskaan ajatellut lain alaisesti, että se ja se syntii pitää itsestäni poistaa. En todellakaan, vaan opittuani tuntemaan Herran, eli Jumalan Sanan uskoin Häneen ja sen myötä uskoni muutti minut Hänen kaltaisuuteensa, eli hylkäsin sen, mikä ennen olin ollut.
Jos luulette, että Jeesuksen vapauttama elää lain alla, niin se on väärä luulo. Kaikki muut elävät lain ja alkeisvoimien alla. Vain Jeesuksen kasvattamat ja vapauttamat pääsevät irti laista. Rakkaus pitää lain, eikä sitä sen kummemmin tarvitse ajatella. Niin vapaita ovat Jumalan lapset. - Sanan saattaja
.ei.nimmaria. kirjoitti:
Itse kadotin elämäni Jeesuksen ja evankeliumin takia, mutta sain paljon parempaa tilalle. Sana kasvatti minut vapauteen. Sain ymmärryksen naulata ristille lihantahtoni, joka esti minulta vapauden ja rauhan. Jeesus avasi ahtaan oven ja sain käydä sisään avaralle niitylle, jossa nyt olen ollut kauan. Täältä minä kerron teille Ilosanomaa.
Monta, monta vuotta olen käynyt muistuttamassa teille, että käskyt ovat voimassa ja ne tulevan pidetyksi rakkaudenlaissa. Joka huomaa, että yksikin käsky on pitämätön saa tehdä parannuksen jos tahtoo. Se on lihantahdon ristille naulaamista. Uskon päämäärä on RAKKAUS.
Itselläni vei aikamoisesti aikaa naulata lihatahto ristille, mutta kun se tuli tehdyksi ja usko kuoletti lihantahdon, sain tulla terveyteen ja vapauteen. Joten, jokainen uskovainen saa uskoa, että edessä odottaa vapaus ja rauha. Vaikka se veisikin aikaa, se saapuu, sydänpäivä saapuu. Jumala pitää lupauksensa ja Jumalan Sana kasvattaa kutsutut täysi-ikäisyyteen.
En minä koskaan ajatellut lain alaisesti, että se ja se syntii pitää itsestäni poistaa. En todellakaan, vaan opittuani tuntemaan Herran, eli Jumalan Sanan uskoin Häneen ja sen myötä uskoni muutti minut Hänen kaltaisuuteensa, eli hylkäsin sen, mikä ennen olin ollut.
Jos luulette, että Jeesuksen vapauttama elää lain alla, niin se on väärä luulo. Kaikki muut elävät lain ja alkeisvoimien alla. Vain Jeesuksen kasvattamat ja vapauttamat pääsevät irti laista. Rakkaus pitää lain, eikä sitä sen kummemmin tarvitse ajatella. Niin vapaita ovat Jumalan lapset.Tässä te kaikki näette näiden kaden kirjoittajan todellisen uskon ja rakkauden Jeesuksee ja he käyvät pystypäin kohti kotia eivät he itselle kunnia hae van todistavat Ramatun Sanalla mikä totta on.
Halleluuja Suuri on Kristuksen Nimi. - greeeeen
Sanan saattaja kirjoitti:
Tässä te kaikki näette näiden kaden kirjoittajan todellisen uskon ja rakkauden Jeesuksee ja he käyvät pystypäin kohti kotia eivät he itselle kunnia hae van todistavat Ramatun Sanalla mikä totta on.
Halleluuja Suuri on Kristuksen Nimi.Ja siellä taitaa olla yksi lisää. :)
Käväisin juuri tuolla Semperin aloittamassa, ristin kantamista käsittelevässä keskustelussa, ja mitäs siellä tapahtuikaan: Semper lasketteli taas kerran täyttä valhetta minusta. Että sellainen 'ristin kantaja' meillä siinä... Mutta yksi asia on täysin varma: Semper ei saa minua häädettyä täältä millään - ei vaikka valehtelisi ja vääristelisi kuinka paljon tahansa... - uskottu mies
Tässä te kaikki näette näiden kaden kirjoittajan todellisen uskon ja rakkauden Jeesuksee ja he käyvät pystypäin kohti kotia eivät he itselle kunnia hae van todistavat Ramatun Sanalla mikä totta on.
Halleluuja Suuri on Kristuksen Nimi.Samaa mieltä kanssasi
- greeeeen
.ei.nimmaria. kirjoitti:
Jos luulette, että Jeesuksen vapauttama elää lain alla, niin se on väärä luulo. Kaikki muut elävät lain ja alkeisvoimien alla. Vain Jeesuksen kasvattamat ja vapauttamat pääsevät irti laista. Rakkaus pitää lain, eikä sitä sen kummemmin tarvitse ajatella. Niin vapaita ovat Jumalan lapset.Niin, Raamatun mukaan sydänpäivä saapuu, mutta miksi se ei sitten saavu kaikille..? Miksi se ei saavu eräille tämän palstan kirjoittajillekaan, jotka kertovat olleensa uskossa jopa vuosikymmeniä..?
Semper ja Jonah kertovat tekevänsä pahaa. Jonah sanoo huomaavansa jopa päivittäin, miten on tehnyt syntiä ajatuksissaan, sanoissaan ja teoissaan.
Onko ihiminen, joka tekee päivittäin syntiä, ristiinnaulinnut lihansa himoineen ja haluineen ja valvonut itseään..? Onko hän pysynyt Kristuksessa..?
Yllä olevaan kysymykseen saamme vastausta Semperiltä:
>>MUTTA uusi ihminen, se uusi luomus, EI syyllisty tietoiseen synnin tekemiseen. Kaikki synti, jota
sinä löydät uskovien ihmisten elämässä, on VANHAN ihmisen tekemää. Vanha ihminen on päästetty
ristiltä kolttosiaan tekemään ja lihan tahtoa toteuttamaan. - greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Niin, Raamatun mukaan sydänpäivä saapuu, mutta miksi se ei sitten saavu kaikille..? Miksi se ei saavu eräille tämän palstan kirjoittajillekaan, jotka kertovat olleensa uskossa jopa vuosikymmeniä..?
Semper ja Jonah kertovat tekevänsä pahaa. Jonah sanoo huomaavansa jopa päivittäin, miten on tehnyt syntiä ajatuksissaan, sanoissaan ja teoissaan.
Onko ihiminen, joka tekee päivittäin syntiä, ristiinnaulinnut lihansa himoineen ja haluineen ja valvonut itseään..? Onko hän pysynyt Kristuksessa..?
>>MUTTA uusi ihminen, se uusi luomus, EI syyllisty tietoiseen synnin tekemiseen. Kaikki synti, jota
sinä löydät uskovien ihmisten elämässä, on VANHAN ihmisen tekemää. Vanha ihminen on päästetty
ristiltä kolttosiaan tekemään ja lihan tahtoa toteuttamaan.15 Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.
16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia
(Tit. 1:15-16) - -"-
greeeeen kirjoitti:
Niin, Raamatun mukaan sydänpäivä saapuu, mutta miksi se ei sitten saavu kaikille..? Miksi se ei saavu eräille tämän palstan kirjoittajillekaan, jotka kertovat olleensa uskossa jopa vuosikymmeniä..?
ristiltä kolttosiaan tekemään ja lihan tahtoa toteuttamaan.Greeeen. Jos Semper on huomannut että sinä olet vihassasi oikeassa, ja hänessä on puutteita, ja sen vuoksi hänelle on tällä hetkellä tärkeää saada liha naulituksi ristille niin etkö saa vain entistä pahemman sotkun hänen päässään aikaiseksi sillä kun tuomitset hänet siitä, oletko miettinyt sitä?
Semper yrittää tehdä parannuksen. Anna hänelle rauha siihen. - Parannuksen ev.
-"- kirjoitti:
Greeeen. Jos Semper on huomannut että sinä olet vihassasi oikeassa, ja hänessä on puutteita, ja sen vuoksi hänelle on tällä hetkellä tärkeää saada liha naulituksi ristille niin etkö saa vain entistä pahemman sotkun hänen päässään aikaiseksi sillä kun tuomitset hänet siitä, oletko miettinyt sitä?
Semper yrittää tehdä parannuksen. Anna hänelle rauha siihen.Missä kirjoituksessa käy ilmi, että Semper edes yrittäisi tehdä parannusta?
- -"-
Parannuksen ev. kirjoitti:
Missä kirjoituksessa käy ilmi, että Semper edes yrittäisi tehdä parannusta?
Hänen oppinsa:hän uskoo että hänen lihassaan ei ole mitään hyvää, pelkkää itsekkyyttä vain. Hän yrittää omien sanojensa mukaan lyödä lihaansa ristille.
- Ved.2
-"- kirjoitti:
Hänen oppinsa:hän uskoo että hänen lihassaan ei ole mitään hyvää, pelkkää itsekkyyttä vain. Hän yrittää omien sanojensa mukaan lyödä lihaansa ristille.
Olisiko siinä kysymyksesssä kuitenkin lihan itsekkyysestä, mitä hän yrittää ikäänkuin itse saada pyhittymään ristillä. Eli risti olisikin hänelle vaan keppihevonen, millä hän pyhittäisi kaiken pahuuden mitä sisältään lähtee? Koska sitä hän suoltaa lähimmäisiään kohtaan. Olipa reaktio nyt miten epäkristilistä tahansa. Tekohurskaus on tietysti yksi näkökulma.
Raamatun sanoma on yksi selitteinen. Liha on naulittava ristille, ja on oltava absoluuttisen kuuliainen ristillä kuolleelle. Vallitkoon Henki lihan tieltä. Jotka lihan vallassa ovat, heidän on kuoltava.
Jotka eivät ole Hengen vallassa, eivät ole otollisia. Jotka eivät vaella Hengen johtamina, eivät ole otollisia. Tästä löytyy Raamatusta sanan paikat tarvittaessa, niinkuin myös Hengen hedelmät! - Vääristelet pahoin
greeeeen kirjoitti:
ristiltä kolttosiaan tekemään ja lihan tahtoa toteuttamaan.Semperin kirjoituksia, greeen ! Synnittömyysoppisi on harhaa !
- -"-
Ved.2 kirjoitti:
Olisiko siinä kysymyksesssä kuitenkin lihan itsekkyysestä, mitä hän yrittää ikäänkuin itse saada pyhittymään ristillä. Eli risti olisikin hänelle vaan keppihevonen, millä hän pyhittäisi kaiken pahuuden mitä sisältään lähtee? Koska sitä hän suoltaa lähimmäisiään kohtaan. Olipa reaktio nyt miten epäkristilistä tahansa. Tekohurskaus on tietysti yksi näkökulma.
Raamatun sanoma on yksi selitteinen. Liha on naulittava ristille, ja on oltava absoluuttisen kuuliainen ristillä kuolleelle. Vallitkoon Henki lihan tieltä. Jotka lihan vallassa ovat, heidän on kuoltava.
Jotka eivät ole Hengen vallassa, eivät ole otollisia. Jotka eivät vaella Hengen johtamina, eivät ole otollisia. Tästä löytyy Raamatusta sanan paikat tarvittaessa, niinkuin myös Hengen hedelmät!Hän nyt joka tapauksessa kamppailee lihansa kanssa, joka viestissä hiukan eri tavalla. Aloituksessaan hän sanoo ettei lihassa asu mitään hyvää.
Minusta tuntuu että Semper yksinäisyydessään kohdistaa sen vain itseensä. Asiaa ei auta se että kaikkialta tulvii vihamielisiä viestejä. - Ved.2
-"- kirjoitti:
Hän nyt joka tapauksessa kamppailee lihansa kanssa, joka viestissä hiukan eri tavalla. Aloituksessaan hän sanoo ettei lihassa asu mitään hyvää.
Minusta tuntuu että Semper yksinäisyydessään kohdistaa sen vain itseensä. Asiaa ei auta se että kaikkialta tulvii vihamielisiä viestejä.Tää on tärkeä pointti. Minulla on tästä itse asiassa näky hengessä hänen si
elunelämästään.Olet oikeassa. Hänelle ei pidä kohdistaa mitään vihaviestejä-
Vakeaa onkin ollut se, että hänellä on ollut vaikeaa vastaanottaa ystävyysviestejä. - -"-
Ved.2 kirjoitti:
Tää on tärkeä pointti. Minulla on tästä itse asiassa näky hengessä hänen si
elunelämästään.Olet oikeassa. Hänelle ei pidä kohdistaa mitään vihaviestejä-
Vakeaa onkin ollut se, että hänellä on ollut vaikeaa vastaanottaa ystävyysviestejä.Se ei ole sinun vikasi.
Uskon että näkysi on oikeasti Jumalasta.
Häntä on aika kauan vihattu, ja parjattu ja hän saattaa olla mennyt rikki. Hän on kuin eksynyt lapsi, joka vasta miettii mikä on oikein ja mikä väärin. Hän ei oikein pidä itsestään mutta ei kykene näkemään missä vika ja mitä hänen siilipuolustuksensa on saanut pahaa aikaan.
Voikin mennä vuosia, että hän ymmärtää ettei tämä maailma niin paha paikka ole,, ja uskaltaa aukaista silmänsä. Se ei tapahdu koskaan jollei saa mahdollisuutta aistia ystävyyttä ympärillään, ja siihen Jumala sinua tarvitsee.
Sinulta tarvitaan silloin anteeksiantamista. Olkoon rakkauden Henki kanssasi. - Ved.2
-"- kirjoitti:
Se ei ole sinun vikasi.
Uskon että näkysi on oikeasti Jumalasta.
Häntä on aika kauan vihattu, ja parjattu ja hän saattaa olla mennyt rikki. Hän on kuin eksynyt lapsi, joka vasta miettii mikä on oikein ja mikä väärin. Hän ei oikein pidä itsestään mutta ei kykene näkemään missä vika ja mitä hänen siilipuolustuksensa on saanut pahaa aikaan.
Voikin mennä vuosia, että hän ymmärtää ettei tämä maailma niin paha paikka ole,, ja uskaltaa aukaista silmänsä. Se ei tapahdu koskaan jollei saa mahdollisuutta aistia ystävyyttä ympärillään, ja siihen Jumala sinua tarvitsee.
Sinulta tarvitaan silloin anteeksiantamista. Olkoon rakkauden Henki kanssasi.Olen jo antanut sen hänelle anteeksi. Enkän halua, että se luettaisiin hänelle synniksi. Eikä itsellä ole muutenkaa itsetunto-ongelmia sen suhteen. Olen ammattikasvattaja nykyään saanut kuullaa homottelua sun muuta. Se vaan kuuluu ammatin luonteeseen nykyään. Aito huoli on vaan siinä, että kristityn ei pidä langeta moiseen siveettömyyteen. Olen ihan täysin vapaa kaikesta katkeruudesta sun muusta. Sillä vapauteen Kristus vapautti minut, en ole ihmisten sanomisten orja.
Minulla on kiitos Luojan hyviä uskovia ystäviä. Mutta kannan myös huolta niistä, joita kiusataan alituisesti syyttöminä päivästä toiseen. Ja niitä on paljon. ja jos itseään uskovaksi mainostava tällaiseen syyllistyy, niin silloin täytyy kyllä laittaa kaikki peliin. Tämä on sellainen viimeinen moraalis-eettinen valinta.
Uskon, että Jumala on oikeudenmukainen. - -"-
Ved.2 kirjoitti:
Olen jo antanut sen hänelle anteeksi. Enkän halua, että se luettaisiin hänelle synniksi. Eikä itsellä ole muutenkaa itsetunto-ongelmia sen suhteen. Olen ammattikasvattaja nykyään saanut kuullaa homottelua sun muuta. Se vaan kuuluu ammatin luonteeseen nykyään. Aito huoli on vaan siinä, että kristityn ei pidä langeta moiseen siveettömyyteen. Olen ihan täysin vapaa kaikesta katkeruudesta sun muusta. Sillä vapauteen Kristus vapautti minut, en ole ihmisten sanomisten orja.
Minulla on kiitos Luojan hyviä uskovia ystäviä. Mutta kannan myös huolta niistä, joita kiusataan alituisesti syyttöminä päivästä toiseen. Ja niitä on paljon. ja jos itseään uskovaksi mainostava tällaiseen syyllistyy, niin silloin täytyy kyllä laittaa kaikki peliin. Tämä on sellainen viimeinen moraalis-eettinen valinta.
Uskon, että Jumala on oikeudenmukainen.Joo. Ei se oikein hyvää käytöstä ole.
- greeeeen
Ved.2 kirjoitti:
Jotka eivät ole Hengen vallassa, eivät ole otollisia. Jotka eivät vaella Hengen johtamina, eivät ole otollisia. Tästä löytyy Raamatusta sanan paikat tarvittaessa, niinkuin myös Hengen hedelmät!Niin, ved.2, näinhän Semper itsekin siis toteaa:
>>Kaikki synti, jota
ristiltä kolttosiaan tekemään ja lihan tahtoa toteuttamaan. - greeeeen
Vääristelet pahoin kirjoitti:
Semperin kirjoituksia, greeen ! Synnittömyysoppisi on harhaa !
Hyvä 'Vääristelet pahoin', kerrohan nyt, missä ja mitä vääristelen! Tuollaisilla heitoilla ilman perusteluja ei ole mitään merkitystä.
- Vääristelijälle
greeeeen kirjoitti:
Hyvä 'Vääristelet pahoin', kerrohan nyt, missä ja mitä vääristelen! Tuollaisilla heitoilla ilman perusteluja ei ole mitään merkitystä.
Kappas vain.. Itse rouva Täydellisyys ilmaantui paikalle. Odotit vain kunhan Samperi mielestäsi mokasi, ja sai muita vihaajia paikalle Olet hyväksikäyttäjä. Oletko normielämässä yhtä ilkeä ihmiselle kuin täällä?
greeeeen kirjoitti:
Niin, ved.2, näinhän Semper itsekin siis toteaa:
>>Kaikki synti, jota
ristiltä kolttosiaan tekemään ja lihan tahtoa toteuttamaan.Olen sama mieltä !!
Vääristelijälle kirjoitti:
Kappas vain.. Itse rouva Täydellisyys ilmaantui paikalle. Odotit vain kunhan Samperi mielestäsi mokasi, ja sai muita vihaajia paikalle Olet hyväksikäyttäjä. Oletko normielämässä yhtä ilkeä ihmiselle kuin täällä?
taidat olla paha trolliprovo !
- kommentaattori
savonarola kirjoitti:
Olen sama mieltä !!
Halloo, savonarola, viesti ei ollut tarkoitettu sinulle
- alkaariittää
savonarola kirjoitti:
taidat olla paha trolliprovo !
Savis, hus, älä puutu asioihin jotka ei sinulle kuulu.
-"- kirjoitti:
Joo. Ei se oikein hyvää käytöstä ole.
Koko ketju on aivan kuin sotisitte Raamatun sitaateilla toisanne vastaan ? Ihan mieletöntä snaharkkaa. Eihän Raamattu voi olla ristiriidassa itsensä kanssa, kyllä vika on teissä itsessänne. Tusta kinastanne saisi jotakin tolkkua, jos ja kun yrittäistte keskutella ominsanoin ja ajatellen mitä sanoa ja mitä toinen sanoo tai miten ymmärtää Raamattua, sensijaan, että moukaroitte Raamatulla toinen toistanne. Ei Jeesusta voi jakaa, eikä Sanaa voi jakaa, eikä aposteleita voi jakaa, kyllä Raamattu on yksi kokonaisuus, vaikka ekivaari nauraa osalle Raamattua ja pilkkaa Jeesuksen verta ja tekee Hänestä syntisen, tavallisen ihmisen Joosefin poikana.
- Valmisko jo?
.ei.nimmaria. kirjoitti:
Jos luulette, että Jeesuksen vapauttama elää lain alla, niin se on väärä luulo. Kaikki muut elävät lain ja alkeisvoimien alla. Vain Jeesuksen kasvattamat ja vapauttamat pääsevät irti laista. Rakkaus pitää lain, eikä sitä sen kummemmin tarvitse ajatella. Niin vapaita ovat Jumalan lapset.Ei.nimmarin kirjoitus on hieman epäselvää..tarkoittaako hän todella "naulanneensa lihan tahdon ristille" - lopullisestiko? Ja nyt sitten ei enää koskaan, ei millään tavalla tee lihan tahdon mukaan? Vielä hän väittää saavuttaneensa Jeesuksen kalttaisuudenkin...eiköhän tuo usko ole nyt ei-nimmarin omaa uskoa.
Sydänpäivä tarkoittaa täydellisyyttä perillä taivaassa, eikä täällä maan päällä, jossa olemme vielä vajavaisia.
1Kor.13
Sillä tietomme on vajavaista ja
profetoimisemme on vajavaista,
Mutta kun tulee se, mikä täydellinen on,
katoaa se, mikä on vajavaista..
Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa
arvoituksen tavoin, mutta silloin
kasvoista kasvoihin,
nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin
minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin
minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
- Tämäkin ketju
päätyi sitten jälleen greeeenin pilkkalauluun Semperistä.
Yhtäkään aloitusta ei näköjään osata tehdä ilman, että
ei vikoiltaisi häntä.
Greeenin kirjoituksissa ei ole muuta varteenotettavaa,
kuin ne muutamat Raamatun kohdat, joita hän lisää
solvauksiensa lomaan.- säälittävää
Huomaan saman.
Niillä Raamatunlauseilla hän lietsoo itseään vielä suurempaan vihaan ja raivoon kuten tämä:
16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kykenemättömiä
Semper tuntuu ajattelevan itsestään vain pahaa, alkaa tuo Greeeenin parjauskamppanja tuottaa tulosta. Hän yrittää lyödä ristille itsekkyyttä, mitä lie muuta vääryyttä itsestään löytänyt.
Toiset ovat häntä hieman edellä ja sinut oman syntisyytensä kanssa, Semper ei. - greeeeen
Kirjoitan vain siitä, mitä Semper tekee. Se voi tuntua pilkkalaululta, koska Semper tekee niin rumia asioita lähimmäisilleen. Hän pilkkaa, ivaa ja nimittelee - ilkeilee kaikilla mahdollisilla tavoilla. Ne, jotka väittävät minun pilkkaavan Semperiä, voivatkin sitten varmasti näyttää kirjoituksistani kaikki vastaavat kommentit... Näyttäkäähän aluksi vaikka yksikin pilkkanimitys, jota olen Semperistä käyttänyt, jos sellaisia siis on... Itse voin näyttää lukuisia hänen käyttämiään.
- Semperillä on
senverran hyvä itsetunto, ettei hän näiden kirjoituksista kaadu
ja selvemmin hänkin on perillä Raamatun totuuksista, kuin on
nämä, joiden ei tarvitse enää parannusta tehdä, koska ovat
tulleet täydellisen synnittömiksi.- se oma napa
Jo aivan alusta asti Greeeen on hyväksikäyttänyt Semperiä loistaakseen itse.
Muistan erään keskustelun noin vuosi sitten kun Semper syytti Greeeeniä kaksinaamaisuudesta. Greeeen siis käytti naisellista viehätysvoimaansa saadakseen itseään heikomman yksilön kelkkaansa.
Greeeenin kiero toive oli jo silloin saada Semperiä hyväksikäyttämällä ihailua itselleen. Ja kun se ei itsestään noin vain onnistunut hän alkoi suorapuheisemmaksi, ja nykyään hän aivan suoraan haukkuu Semperiä.
Käyttää häntä hyväkseen. Toivoo toisten huomaavan kuin HÄN on Semperiä älykkäämpi ja kivempi.
Selvä hyväksikäyttäjä, kovis, vaikea ihminen. Narsisti, joka pyörittelee muita omaksi nautinnokseen. - Kummeksuja
se oma napa kirjoitti:
Muistan erään keskustelun noin vuosi sitten kun Semper syytti Greeeeniä kaksinaamaisuudesta. Greeeen siis käytti naisellista viehätysvoimaansa saadakseen itseään heikomman yksilön kelkkaansa.
Greeeenin kiero toive oli jo silloin saada Semperiä hyväksikäyttämällä ihailua itselleen. Ja kun se ei itsestään noin vain onnistunut hän alkoi suorapuheisemmaksi, ja nykyään hän aivan suoraan haukkuu Semperiä.
Käyttää häntä hyväkseen. Toivoo toisten huomaavan kuin HÄN on Semperiä älykkäämpi ja kivempi.
Selvä hyväksikäyttäjä, kovis, vaikea ihminen. Narsisti, joka pyörittelee muita omaksi nautinnokseen.Anteeksi, mutta kumpi heitä on helluntailainen? Vai onko tämä uudestkastettujen helluntailaisten välienselvittelyä?
- _"_
Kummeksuja kirjoitti:
Anteeksi, mutta kumpi heitä on helluntailainen? Vai onko tämä uudestkastettujen helluntailaisten välienselvittelyä?
En tiedä. Nimimerkki Greeeen!!!! Oletko sinä helluntailainen?
- Sanan saattaja
Semperilläkö on
Oman mielensä mukainen oppi, joka on kaikki sellaiset vaijetkoon, jotka uskovat todelliseen ELÄVÄÄN SANAAN JA RAAMATTUUN.
Missä hän on tehnyt katumusta teoistaan ja sanoistaan? EI MISSÄÄN.
Jokainen, jolla on Henkien erottamisen lahja erottaa hänen valkean vaatteen, joka on saastunut Pyhien solvauksesta.
VAROKAA, ETTÄ ETTE TE SAASTUISI JA MENISI MUKAAN HÄNEN LIPEVIIN SANOIHIN.
Hän toki tuo Raamatun Sanaa mutta sen kautta verhoaa petollisen eksytyksen sen alle.
Olen huomannut muutamia, jotka uskovat, että hän on todellinen ja opettaa oikein mutta sellainen on ihminen, joka toisaalta puhuu Sanaa ja toisaalta haukkuu kaikki lähimäisensä.
Hän ei rakasta todellisesti ketään lähimmäistä siksi, joka käy häntä nuhtelemaan ei hän tee parannusta, vaan heitää kaiken olkansa ylitse.
Lukihäiriöinen - ml213.
Semperilläkö on
Oman mielensä mukainen oppi, joka on kaikki sellaiset vaijetkoon, jotka uskovat todelliseen ELÄVÄÄN SANAAN JA RAAMATTUUN.
Jokainen, jolla on Henkien erottamisen lahja erottaa hänen valkean vaatteen, joka on saastunut Pyhien solvauksesta.
Hän toki tuo Raamatun Sanaa mutta sen kautta verhoaa petollisen eksytyksen sen alle.
Olen huomannut muutamia, jotka uskovat, että hän on todellinen ja opettaa oikein mutta sellainen on ihminen, joka toisaalta puhuu Sanaa ja toisaalta haukkuu kaikki lähimäisensä.
Hän ei rakasta todellisesti ketään lähimmäistä siksi, joka käy häntä nuhtelemaan ei hän tee parannusta, vaan heitää kaiken olkansa ylitse.
LukihäiriöinenMikä tarkoitus on viestisi lopussa, sanalla lukihäiriöinen? Miten se liitty viestiisi tai pohdittavaan aiheeseen?
- -"-
Semperilläkö on
LukihäiriöinenSemperi on ottanut ohjenuorakseen lähimmäisen rakastamisen ja kaikin voimin sitä yrittää harjoittaa, saamatta mitään vastakaikua teiltä Greeeenin narussa olijoilta.
Sääliksi käy.
Yhdessä viestissään hän kokee jo nujertaneensa sen lihansa mutta samassa Greeeen on siinä noitumassa ja pilkkaamassa. Ettäs kehtaatte! Vielä puolustatte sellaista käytöstä. Mitä se Jeesus siitä sanoo? - Kummeksuja
_"_ kirjoitti:
En rahojenkeräämisen lahkon perään, enkä tule koskaan olemaan minkään amerikkalaisperäisen uudestikastajien harhaoppisten perään. mutta helluntaisliikkeessä on eritäin hyviä uskovia.
- Peiliprofiili
-"- kirjoitti:
Semperi on ottanut ohjenuorakseen lähimmäisen rakastamisen ja kaikin voimin sitä yrittää harjoittaa, saamatta mitään vastakaikua teiltä Greeeenin narussa olijoilta.
Sääliksi käy.
Yhdessä viestissään hän kokee jo nujertaneensa sen lihansa mutta samassa Greeeen on siinä noitumassa ja pilkkaamassa. Ettäs kehtaatte! Vielä puolustatte sellaista käytöstä. Mitä se Jeesus siitä sanoo?Kylläpä on pitkään nautittu hänen lähimmäisen rakkauttaan. Eiköhän se ole pelkkä irvikuvaa ja lähimmäisen pilkkaa! Peilit esiin, ja katsokaakin sinne ja syvälle!
- Turha odottaa
_"_ kirjoitti:
että greeeen vastaisi kysymykseesi - hän ei vastaa, kuin
Semperille ja niille, jotka ovat hänen kanssaan samaa mieltä.
Olen yrittänyt kysyä häneltä sitä, onko hän Luterilainen vai
mikä, mutta vastausta ei kuulu.
Semper on sanonut, ettei ole helluntailainen. - ml213.
-"- kirjoitti:
Semperi on ottanut ohjenuorakseen lähimmäisen rakastamisen ja kaikin voimin sitä yrittää harjoittaa, saamatta mitään vastakaikua teiltä Greeeenin narussa olijoilta.
Sääliksi käy.
Yhdessä viestissään hän kokee jo nujertaneensa sen lihansa mutta samassa Greeeen on siinä noitumassa ja pilkkaamassa. Ettäs kehtaatte! Vielä puolustatte sellaista käytöstä. Mitä se Jeesus siitä sanoo?""Semperi on ottanut ohjenuorakseen lähimmäisen rakastamisen ""
Asia ei erikoisemmin minulle kuulu,- mutta puolueettomuuden tähden kerron, miten Semperin rakastaminen sattuu ja erikoisesti reagoittaa herkempiä ihmisiä. Mutta,- kuoren kovettamisen kautta varmasti hänen/kin kanssaan pärjää ja erikoisesti kun ei ole eriäviä mielipiteitä,- jotka aktivoivat hänen "rakkauttaan".
Ei yhtään pahalla, mutta naurahan joskus,- miten siunauksellista on om,istaa geneettisyys,- joka aikoinaan aktivoi änkytyksen. Tämä on mittari,- jolla näen ihmisen käyttäytymisen /hedelmien kautta "rakkauden" laadun.
Niin, aikoinaan juttelimme pitkän tovin erään Mustalais/Romani miehen kanssa ja keskustelimme tuntemistamme ihmisistä ja miten hän kertoi mitenm hän ahdistui heidän seurassaan. Niin, ihan huvitti kun hän luki samalla menetelmällä heidän käyttäytymistään kuin minä,- mutta reagoimme eri tavalla.
Niin, seuratkaapa tuntemuksianne ja erikoisesti missä seurassa koette ahdistusta tms ja pyrkikää havaimmoimaan miten ihmeen paljon vaikuttaa ihmisen sanaton viestintä.Niin, jos on lukutaito tälle alueelle.Niin, jos tämän alueen tiedostaa, niin ihminen voi kasvaa pois siitä ahdistuksestaan kohden vapautta.
Mutta, mielenkiintoinen asia on sekin,- ettei voimakastempperamenttiset ihmiset koe/tunne tämän asian vaikutusta,- niin,- ja arvatkaapa miksi??? Mitä Jeesus opetti hedelmistä ja minkä oloinen on Pyhä Henki toiminnaltaan? - Pahasti harhautunut
Semperilläkö on
Lukihäiriöinenolet, nimim. sanan saattaja. Sinä jos kuka lietsot vihaa palstalla !
Vastauksesi Semperille, samoinkuin edellä oleva kirjoituksesi
osoittavat sen, miten pyrit olemaan toisten uskovien yläpuolella !
Mistä vaadit Semperiä parannuksen tekoon - ettehän te usko,
että uskovainen voi tehdä syntiä enää uskoontulonsa jälkeen ?!
Parannuksenteko sinun ja kumppaniesi silmissä olisi sitä, että
Semperin, samoinkuin muiden palstalla olevien, tulisi alistua
teidän oppiinne - vasta sitten he olisivat mielestänne uskovia ! - _"_
Peiliprofiili kirjoitti:
Kylläpä on pitkään nautittu hänen lähimmäisen rakkauttaan. Eiköhän se ole pelkkä irvikuvaa ja lähimmäisen pilkkaa! Peilit esiin, ja katsokaakin sinne ja syvälle!
Höpöhöpö! Minä olen 16-vuotiaan pojan äiti ja sieluni silmin näen semperin jonkun poikana, joka nyt on ikävä kyllä joutunut jonkun ilkeän ämmän silmätikuksi ja kiusattavaksi vaikka ansaitsisi paljon parempaa.
- Sinä, ml213
Pahasti harhautunut kirjoitti:
olet, nimim. sanan saattaja. Sinä jos kuka lietsot vihaa palstalla !
teidän oppiinne - vasta sitten he olisivat mielestänne uskovia !et edes näytä ymmärtävän missä mennään..sitäpaitsi tämä
on keskustelupalsta ja jos jotain ahdistaa erimieltä olevat
niin ei kun pois palstalta vain. - -"-
ml213. kirjoitti:
""Semperi on ottanut ohjenuorakseen lähimmäisen rakastamisen ""
Asia ei erikoisemmin minulle kuulu,- mutta puolueettomuuden tähden kerron, miten Semperin rakastaminen sattuu ja erikoisesti reagoittaa herkempiä ihmisiä. Mutta,- kuoren kovettamisen kautta varmasti hänen/kin kanssaan pärjää ja erikoisesti kun ei ole eriäviä mielipiteitä,- jotka aktivoivat hänen "rakkauttaan".
Ei yhtään pahalla, mutta naurahan joskus,- miten siunauksellista on om,istaa geneettisyys,- joka aikoinaan aktivoi änkytyksen. Tämä on mittari,- jolla näen ihmisen käyttäytymisen /hedelmien kautta "rakkauden" laadun.
Niin, aikoinaan juttelimme pitkän tovin erään Mustalais/Romani miehen kanssa ja keskustelimme tuntemistamme ihmisistä ja miten hän kertoi mitenm hän ahdistui heidän seurassaan. Niin, ihan huvitti kun hän luki samalla menetelmällä heidän käyttäytymistään kuin minä,- mutta reagoimme eri tavalla.
Niin, seuratkaapa tuntemuksianne ja erikoisesti missä seurassa koette ahdistusta tms ja pyrkikää havaimmoimaan miten ihmeen paljon vaikuttaa ihmisen sanaton viestintä.Niin, jos on lukutaito tälle alueelle.Niin, jos tämän alueen tiedostaa, niin ihminen voi kasvaa pois siitä ahdistuksestaan kohden vapautta.
Mutta, mielenkiintoinen asia on sekin,- ettei voimakastempperamenttiset ihmiset koe/tunne tämän asian vaikutusta,- niin,- ja arvatkaapa miksi??? Mitä Jeesus opetti hedelmistä ja minkä oloinen on Pyhä Henki toiminnaltaan?Minusta tuntuu että tuolla Semperin ketjussa on kuorensa kovettanut myös semper. Kun vuosikausia rähistään ja räävitään- kiusaataan eikö se voi olla vaikuttamatta?
Minusta hän vaikuttaa aralta pojalta, jolla on huono itsetunto. Se on se viesti minkä hänen oppinsa minulle tuo. - Sanan saattaja
ml213. kirjoitti:
Mikä tarkoitus on viestisi lopussa, sanalla lukihäiriöinen? Miten se liitty viestiisi tai pohdittavaan aiheeseen?
ml213
Ei liity mitenkään tekstiin olen vain ihn oikesti lukihäiriöinen ja huomasin, että jou oli ottanut nimimerkkini ja tahdoin erottautua hänestä tällä vuosia sitten kirjoittamallani nimimerkillä.
Lukihäiriöinen - Ved.2
No kun ei näissä seikoissa itsetunnolla ole sellaista merkityst. Taidat itseasiassa vedota hänen ylpeyteensä. Todellinen itsetunto kristillisyydessä tarkoittaa oman minän murtumista kaikella tasoilla. Mutta sen tekee Jumala! Ei kukaan meistä ihmisistä.
Eikä Semperi kirjoituksia tule "kaataa". Vaan vahvistaa siltä osin, kuin ne ovat Jumalan mielen mukaisia.
Pikemminkin kysymys on itsetuntemuksesta. Eli tuntee tässä suhteessa, mitkä kirjoituksista on Jumalan Hengen mukaisia. Tuntee oman persoonansa suhteessa evankeliumiin.
Tässä juuri on suuri aukko..mikä tulee esille muiden uskovien kirjoituksissa, välillä täydellisesti ja välillä myös epätäydellisesti. - -"-
teidän oppiinne - vasta sitten he olisivat mielestänne uskovia !On tuossa ristiriitaa, ihan selvästi. Pohja pois heidän greeeeniläisten opilta!
- Tappura
-"- kirjoitti:
Sääliksi käy.
Yhdessä viestissään hän kokee jo nujertaneensa sen lihansa mutta samassa Greeeen on siinä noitumassa ja pilkkaamassa. Ettäs kehtaatte! Vielä puolustatte sellaista käytöstä. Mitä se Jeesus siitä sanoo?-"- Oletko todella sitä miltä mtä kirjoitat?
Mielestäni Geeeen on ihan oikeassa ja Semperi eksyttää. Jos olet toista mieltä olt sokea. - -"-
Ved.2 kirjoitti:
No kun ei näissä seikoissa itsetunnolla ole sellaista merkityst. Taidat itseasiassa vedota hänen ylpeyteensä. Todellinen itsetunto kristillisyydessä tarkoittaa oman minän murtumista kaikella tasoilla. Mutta sen tekee Jumala! Ei kukaan meistä ihmisistä.
Eikä Semperi kirjoituksia tule "kaataa". Vaan vahvistaa siltä osin, kuin ne ovat Jumalan mielen mukaisia.
Pikemminkin kysymys on itsetuntemuksesta. Eli tuntee tässä suhteessa, mitkä kirjoituksista on Jumalan Hengen mukaisia. Tuntee oman persoonansa suhteessa evankeliumiin.
Tässä juuri on suuri aukko..mikä tulee esille muiden uskovien kirjoituksissa, välillä täydellisesti ja välillä myös epätäydellisesti.Minusta Semperin ylpeys on vain hänen selviytymiskeinonsa, paitsi että hän ei kirjoituksiensa mukaan tahdo olla ylpeä, mutta Jeesuksesta hän haluaisi olla.
Arka poika ilman itsetuntoa, vielä kun hänen ihailemansa nainen haukkuu häntä muiden miesten kanssa. Voi poikaparkaa. - Sanan saattaja
teidän oppiinne - vasta sitten he olisivat mielestänne uskovia !Vataus pahasti harhautunut.
En missän mielessä ole kenenkään yläpuolella, vaan pyrin olemaan Kristuksessa ja mitä nuhteisiin tulee se on suurinta rakkautta Jeesukselta.
Semperi on vielä nuhdeiden saajana sittenkun niitä ei enää anneta hän on oman onnensa nojassa.
Mistä päätelet, että minä en tiedä synneistä mitään silloin, kun tulin ukoon vuosi kymmeiä sitten aloin tehdä paranusta nimeten kaikki syntini ja ne naulittiin ristin puuhun.
Sen jälkeen olin jo niin kasvanut, että oma tuntoni on niin Kristuksen kanssa liitossa, että näen ajatukseni kun se syntyvät ja teen jo siinä vaiheessa parannuksen.
Jos luulet, että minulla on Semperiä kohtaan ajatuksissakaan vihaa tai vastenmielisyyttä erehdyt.
Se ero on minussa ja Semperissä että hän on solvaamassa ja varmasti vihaa minua mutta minä vain rakastan ja kerään kivisiä hiiliä hänen päänsä päälle rukoilemalla hänen puolestaan.
Hän saattaa kirjottaa jollekin hyvin rakkaudellisesti mutta se on valhetta.
Sen sijaa Jeesus tuntee minut minä olen se mitä sanon olevani.
Ihmisenä Semper on ihminen mutta synti vaatii anteeksi pyyntöä jolla hän on rikkonut lähimäisiään vastaan.
Lukihäiriöinen - ml213.
Ved.2 kirjoitti:
Tässä juuri on suuri aukko..mikä tulee esille muiden uskovien kirjoituksissa, välillä täydellisesti ja välillä myös epätäydellisesti.Mutta,- eihän koko ongelma ole ,- ja koskaan,- opillisissa asioissa,- vaan ihmisen käyttäytymisessä eli miten hän käsittelee vastapuolta. Ihmiset voivat nähdä/ymmärtää asioita aivan erilailla ja pohtia tilanteessa tunti tolkulla,- mutta riitelemättä. Tai miten parisuhteessa kaksi ihmistä voi ajatella erilailla,- mutta silti riitelemättä,- niin,- jopa nauttia tilanteesta.
Niin, valitettava todellisuus on, miten ihmisen lihallisuus/lihan mieli riitelyttää ihmisiä ja erikoisesti aktivoi riitoja.Sama pätee työelämässä ja asiaksa suhteissa.
Kun tuo rakastaminenkin tuli esille, niin tutkikaapa oikein ajan kanssa minkalainen ihminen on käyttäytymiseltään hän,- joka rakastaa lähimmäistään sillä rakkaudella, jota Raamatussa määritellään rakkaudeksi. On muuten mukavaa seuraa olipa puheen aihe mikä tahansa tai ajattelimmepa eritavvalla tai ei.
PS.
Huomatkaappa erikoisesti miten ihmisen lihallisuus hyödyntää/käyttää aseenaan Raamatun ilmoituksia/oppia. No, ei uutta auringon alla. - ml213.
-"- kirjoitti:
Minusta tuntuu että tuolla Semperin ketjussa on kuorensa kovettanut myös semper. Kun vuosikausia rähistään ja räävitään- kiusaataan eikö se voi olla vaikuttamatta?
Minusta hän vaikuttaa aralta pojalta, jolla on huono itsetunto. Se on se viesti minkä hänen oppinsa minulle tuo.Joo, mutta uudestisyntyneen ihmisen ei tule kovettua,- vaan ratkaistava ongelma muulla tavoin. Kovasydämisyys ei ole hyvä vastapalvelus tilanteessa.
- Sanan saattaja
Sinä, ml213 kirjoitti:
et edes näytä ymmärtävän missä mennään..sitäpaitsi tämä
niin ei kun pois palstalta vain.ml213
Tiedän sen että tämä ahdistaa monta tämä on Henkien taiselu jos kaikki poistuvat etteivät kestä he eivät ole valmiita vielä Herran työhön. Eikä kaikkia valmisteta sellaiseen työhön.
Tiedätkö minä mieluummin kirjoittaisin aina mieluummin Jeesuksen rakkaudesta ja hänestä kuinka ihminen voi kasvaa Hengessä.
Herra kuitenkin on antanut minulle tämän tehtävän, että joudun nuhtelemaan heitä jotka ovat eseenä Jumalan suurelle Herätykselle Suomessa ja muualla mailmassa.
Jeesus sanoo: nuhde on suurin rakkauden osoitus muutn ei tiedä mitä paranusta tekee, jos ei saa nuhdetta.
Lukihäiriöinen - Ved.2
-"- kirjoitti:
Minusta Semperin ylpeys on vain hänen selviytymiskeinonsa, paitsi että hän ei kirjoituksiensa mukaan tahdo olla ylpeä, mutta Jeesuksesta hän haluaisi olla.
Arka poika ilman itsetuntoa, vielä kun hänen ihailemansa nainen haukkuu häntä muiden miesten kanssa. Voi poikaparkaa."Arka poika ilman itsetuntoa,.." Mutta haluaisi olla Jeesuksesta ylpeä. Siinähän se pointti juuri onkin. Siksi varmaan itsekin olen kiinnostunut tarttumaan ja seurailemaan hänen kirjoituksiaan. Itse haluaisin vaan olla ratkaisemassa hänen ongelmaansa, ihan ystävällisessä kristillisessä hengessä. En missään tapauksessa ole hänen vihollisensa. Vaan olen ihan aidosti kiinnostunut ratkaisemaan hänen vaellukseensa liittyvää probleemia. Hänellä on paljon jaettavaa, kun hän vaan voittaa oman Jaakobin paininsa. Tai siis antaa Israelin Jumalan voittaa.
Tässä tullaan myös siihen uuteen nimeen. Nimesi ei ole enää Jaakob, vaan Is Rael.
Jumala kanssasi. Minusta tässä on Semperiä mairitteleva vertaus. - -"-
ml213. kirjoitti:
Mutta,- eihän koko ongelma ole ,- ja koskaan,- opillisissa asioissa,- vaan ihmisen käyttäytymisessä eli miten hän käsittelee vastapuolta. Ihmiset voivat nähdä/ymmärtää asioita aivan erilailla ja pohtia tilanteessa tunti tolkulla,- mutta riitelemättä. Tai miten parisuhteessa kaksi ihmistä voi ajatella erilailla,- mutta silti riitelemättä,- niin,- jopa nauttia tilanteesta.
Niin, valitettava todellisuus on, miten ihmisen lihallisuus/lihan mieli riitelyttää ihmisiä ja erikoisesti aktivoi riitoja.Sama pätee työelämässä ja asiaksa suhteissa.
Kun tuo rakastaminenkin tuli esille, niin tutkikaapa oikein ajan kanssa minkalainen ihminen on käyttäytymiseltään hän,- joka rakastaa lähimmäistään sillä rakkaudella, jota Raamatussa määritellään rakkaudeksi. On muuten mukavaa seuraa olipa puheen aihe mikä tahansa tai ajattelimmepa eritavvalla tai ei.
PS.
Huomatkaappa erikoisesti miten ihmisen lihallisuus hyödyntää/käyttää aseenaan Raamatun ilmoituksia/oppia. No, ei uutta auringon alla.Joskus jos kaikki tuntuvat vain vihaavan ympärillä voi ihminen muuttua. Minusta Semperin kohdalla on käynyt näin Hänellä on vain Jeesuksensa, hän on tehnyt kiusaamisen vuoksi itselleen maailman jossa ei ole muita kuin hän, ja siksi häneen ei voi soveltaa tuota
"Mutta,-eihän koko ongelma ole,-ja koskaan,-opillisissa asioissa,- vaan ihmisen käyttäytymisessä eli miten hän käsittelee vastapuolta"
Saattaa olla että siellä on ihminen, joka ei enään tiedä miten tulisi olla, jotta saisi sitä tuikitärkeää rakkautta ehjäytyäkseen.
Silloin oppi on tie ulos. Tässä tapauksessa tie on"hakata liha ristille".
Minusta se kertoo syvästä itseinhosta. - ml213.
Sinä, ml213 kirjoitti:
niin ei kun pois palstalta vain.Tarkoitin tuolla ahdistuksella arjen tilanteita,- en foorumia. Mutta, sama ohje pätee kyllä molempiin eli ihmisen ei ole pakko olla sellaisessa seurassa,- joka ei rakenna tai kokee ahdistavana. Ps 1
Muolima on ihmeen avara paikka asua ja elää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa. - Surkuhupaisaa
-"- kirjoitti:
Minusta tuntuu että tuolla Semperin ketjussa on kuorensa kovettanut myös semper. Kun vuosikausia rähistään ja räävitään- kiusaataan eikö se voi olla vaikuttamatta?
Minusta hän vaikuttaa aralta pojalta, jolla on huono itsetunto. Se on se viesti minkä hänen oppinsa minulle tuo.Eipä kannata puhua ihmisen kanssa, joka on joko semper, tai aivan samalla tavalla ajattelevä. Semperin ileilyt on nähty ja täytyy olla täysin typerä, jos ei niitä näe.
- -"-
Ved.2 kirjoitti:
"Arka poika ilman itsetuntoa,.." Mutta haluaisi olla Jeesuksesta ylpeä. Siinähän se pointti juuri onkin. Siksi varmaan itsekin olen kiinnostunut tarttumaan ja seurailemaan hänen kirjoituksiaan. Itse haluaisin vaan olla ratkaisemassa hänen ongelmaansa, ihan ystävällisessä kristillisessä hengessä. En missään tapauksessa ole hänen vihollisensa. Vaan olen ihan aidosti kiinnostunut ratkaisemaan hänen vaellukseensa liittyvää probleemia. Hänellä on paljon jaettavaa, kun hän vaan voittaa oman Jaakobin paininsa. Tai siis antaa Israelin Jumalan voittaa.
Tässä tullaan myös siihen uuteen nimeen. Nimesi ei ole enää Jaakob, vaan Is Rael.
Jumala kanssasi. Minusta tässä on Semperiä mairitteleva vertaus.Kiva nähdä että palstalle kirjoittelee hyviäkin ihmisiä niin kuin sinä.
- ml213.
-"- kirjoitti:
Joskus jos kaikki tuntuvat vain vihaavan ympärillä voi ihminen muuttua. Minusta Semperin kohdalla on käynyt näin Hänellä on vain Jeesuksensa, hän on tehnyt kiusaamisen vuoksi itselleen maailman jossa ei ole muita kuin hän, ja siksi häneen ei voi soveltaa tuota
"Mutta,-eihän koko ongelma ole,-ja koskaan,-opillisissa asioissa,- vaan ihmisen käyttäytymisessä eli miten hän käsittelee vastapuolta"
Saattaa olla että siellä on ihminen, joka ei enään tiedä miten tulisi olla, jotta saisi sitä tuikitärkeää rakkautta ehjäytyäkseen.
Silloin oppi on tie ulos. Tässä tapauksessa tie on"hakata liha ristille".
Minusta se kertoo syvästä itseinhosta.Niin, mutta ihmisen tulisi pitää kirkkaana mielessään, miten usko Jeesukseen/oikeaan oppiin antaa hyvän ja tukevan elämän ja rauhan ja erikoisesti tämä näkyy juuri ihmisen käyttäytymisessä.
Varmaan me kaikki olemme yhtä mieltä siitä. Mitä onnellisempi ja kiitosmielisempi ihminen on, niin sitä positiivisemmin hän käsittelee lähimmäistään ja taas päin vastoin. Mitä huonommassa jamassa/kunnossa onm ihmisen sydämentila, niin sitä hankalampaa seuraa hän on.
Tästä Jeesus piti pitkän "yliopistotasoisen luennon" seuraajilleen. - -"-
ml213. kirjoitti:
Niin, mutta ihmisen tulisi pitää kirkkaana mielessään, miten usko Jeesukseen/oikeaan oppiin antaa hyvän ja tukevan elämän ja rauhan ja erikoisesti tämä näkyy juuri ihmisen käyttäytymisessä.
Varmaan me kaikki olemme yhtä mieltä siitä. Mitä onnellisempi ja kiitosmielisempi ihminen on, niin sitä positiivisemmin hän käsittelee lähimmäistään ja taas päin vastoin. Mitä huonommassa jamassa/kunnossa onm ihmisen sydämentila, niin sitä hankalampaa seuraa hän on.
Tästä Jeesus piti pitkän "yliopistotasoisen luennon" seuraajilleen.Niin!
"Tästä Jeesus piti pitkän"yliopistotasoinen luennon"seuraajilleen. Mitähän Raamatun paikkaa mahdat tarkoittaa?
Täällä on puhuttu joskus terveestä opista, kyllähän se tärkeä on, sellaisen kannattajat on monesti onnellisempia elämässään. - ml213.
-"- kirjoitti:
Niin!
"Tästä Jeesus piti pitkän"yliopistotasoinen luennon"seuraajilleen. Mitähän Raamatun paikkaa mahdat tarkoittaa?
Täällä on puhuttu joskus terveestä opista, kyllähän se tärkeä on, sellaisen kannattajat on monesti onnellisempia elämässään.Yleensä kaikki alueet Jeesuksen opetuksessa, jossa Jeesus kohdensi ne ihmiselle itselleen,- ja jotka ohjaavat ihmistä rauhaan pyrkimisessä ihmisten kanssa. Vuorisaarna Matt 6 ja hedelmistä Matt 7
Nimittäin,- jos ihminen uskoo mitä Jeesus opetti,- niin tämän uskon hedelmä/t kulminoituu käyttäytymiseen,- jonka pyrkimyksen päämäärä on;
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa". Heb 12:14
Jokainen voi päätellä minkalainen käyttäytyminen on ihmisellä,- joka ilmentää rauhassa elämistä / rauhaan pyrkimistä.
Mutta, sekin on totta ja huomioitavaa,- ettei Jeesus luvannut seuraajilleen rauhaa,- mutta punainen lanka on,- ettei Jeesuksen seuraajat ole sodan/riidan lietsojia,- vaan sen "sammuttajia",- rauhaan pyrkiviä. - ml213.
ml213
Tiedän sen että tämä ahdistaa monta tämä on Henkien taiselu jos kaikki poistuvat etteivät kestä he eivät ole valmiita vielä Herran työhön. Eikä kaikkia valmisteta sellaiseen työhön.
Tiedätkö minä mieluummin kirjoittaisin aina mieluummin Jeesuksen rakkaudesta ja hänestä kuinka ihminen voi kasvaa Hengessä.
Herra kuitenkin on antanut minulle tämän tehtävän, että joudun nuhtelemaan heitä jotka ovat eseenä Jumalan suurelle Herätykselle Suomessa ja muualla mailmassa.
Jeesus sanoo: nuhde on suurin rakkauden osoitus muutn ei tiedä mitä paranusta tekee, jos ei saa nuhdetta.
Lukihäiriöinen""Tiedän sen että tämä ahdistaa monta tämä on Henkien taiselu jos kaikki poistuvat etteivät kestä he eivät ole valmiita vielä Herran työhön"".
Ei pahalla, mutta onko todella Pyhä Henki tässä mukana kummallakaan puolella,- koska PYHÄ HENKI ohjaa aina rauhaan ja rauhan saavuttamiseen. Jos suurentelen asiaa, niin tätä voi verrata muslimien käyttäytymiseen, jossa he puolustavat Jumalaansa ja käyttäytymisen tietänet. - -"-
ml213. kirjoitti:
Yleensä kaikki alueet Jeesuksen opetuksessa, jossa Jeesus kohdensi ne ihmiselle itselleen,- ja jotka ohjaavat ihmistä rauhaan pyrkimisessä ihmisten kanssa. Vuorisaarna Matt 6 ja hedelmistä Matt 7
Nimittäin,- jos ihminen uskoo mitä Jeesus opetti,- niin tämän uskon hedelmä/t kulminoituu käyttäytymiseen,- jonka pyrkimyksen päämäärä on;
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa". Heb 12:14
Jokainen voi päätellä minkalainen käyttäytyminen on ihmisellä,- joka ilmentää rauhassa elämistä / rauhaan pyrkimistä.
Mutta, sekin on totta ja huomioitavaa,- ettei Jeesus luvannut seuraajilleen rauhaa,- mutta punainen lanka on,- ettei Jeesuksen seuraajat ole sodan/riidan lietsojia,- vaan sen "sammuttajia",- rauhaan pyrkiviä.Totta. Siinä on tekemistä. Muillakin kuin Semperillä. Meillä kaikilla.
Sinä, ml213 kirjoitti:
niin ei kun pois palstalta vain."""et edes näytä ymmärtävän missä mennään..""
Niin, eihän ihmisen tarvitse olla edes ns "ruudinkeksijä" ymmärrystasoltaan kun ymmärtää jo mikä on näiden Semperin ja Greenin ja muutaman muiden ongelma,- joka jatkuu ja jatkuu jne....
Edelleen sanon, miten perusongelma on lihallisuus/lihan mieli,- ja siitä tuleva käyttäytyminen joka just tekee sen,- ettei halua syventyä ja siten ymmärtää vastapuolen mielikuvia.
Jos sinä lukija puolueettomana katsojana tutkit molempien osallistujien kannanottoja pohdittavasta aiheesta,- niin ....t-o-d-e-l-l-i-s-e-s-t-i..... molemmat ovat oikeassa kun ymmärtää heitä oikein.
Niin, uudestisyntynyt ihminen on synnitön,- koska uskon kautta hänen syntinsä on pesty pois. Siis JUMALAN silmillä katsoen,- koska ihmisen ja JUMALAN silmien välillä on uhri syntien sovituksesta.
Taas jokainen uudestisyntynyt ihminentietää,- ettei ihminen kertakaikkiaan mahdollistu elämään aina JUMALAN tahtoa tehden. Maan päällä on kävellyt ainoastaan yksi ihminen,- joka ei langennyt/tehnyt syntiä. Kaikki muut ihmiset tekevät syntiä ja siksi terve itsensä ja opetuksensa valvominen.
Sama asia pätee ristinsä kantamiseen eli se risti tulee evankeliumista,- joka on hullutus maailmalle ja uskosta Jeesukseen,- koska ihmisen lihallisuus tekee seuraamisesta ristin.Jos emme olisi turmeltuneessa tilassa, niin tätä ristiä ei olisi.Niin, emme tarvitsi myöskään pelastusta,- tästä turmeluksen tilasta.- greeeeen
Turha odottaa kirjoitti:
että greeeen vastaisi kysymykseesi - hän ei vastaa, kuin
Semperille ja niille, jotka ovat hänen kanssaan samaa mieltä.
Olen yrittänyt kysyä häneltä sitä, onko hän Luterilainen vai
mikä, mutta vastausta ei kuulu.
Semper on sanonut, ettei ole helluntailainen.En ole helluntailainen.
- greeeeen
se oma napa kirjoitti:
Selvä hyväksikäyttäjä, kovis, vaikea ihminen. Narsisti, joka pyörittelee muita omaksi nautinnokseen.Hyvä 'se oma napa', jätän valheellisen kirjoituksesi omaan arvoonsa.
- greeeeen
-"- kirjoitti:
Sääliksi käy.
Yhdessä viestissään hän kokee jo nujertaneensa sen lihansa mutta samassa Greeeen on siinä noitumassa ja pilkkaamassa. Ettäs kehtaatte! Vielä puolustatte sellaista käytöstä. Mitä se Jeesus siitä sanoo?Sinä, -"-, et sitten ilmeisesti vain huomaa, miten Semper pilkkaa ihmisiä jopa samassa viestissään, jonka lopuksi toivottelee 'kaikkea hyvää' ja kertoo rakastavansa (juuri rumasti pilkkaamaansa ihmistä) niin paljon...
- seomanapa, taas
greeeeen kirjoitti:
Hyvä 'se oma napa', jätän valheellisen kirjoituksesi omaan arvoonsa.
Sellaisen kuvan sinusta saa.
Et alunperinkään nähnyt Semperissä mitään hyvää, ja toivoit etteivät toisetkaan. Vertaat mielessäsi itseäsi ja Semperiä, ja omasta mielestäsi sinä olet häneen verrattuna kelvollinen Pönkität omaa egoasi toisen kustannuksella.
Vastenmielistä
Tapasi käyttää Raamattua on samanlainen kuin uskonsotien lietsojilla. - greeeeen
Ved.2 kirjoitti:
"Arka poika ilman itsetuntoa,.." Mutta haluaisi olla Jeesuksesta ylpeä. Siinähän se pointti juuri onkin. Siksi varmaan itsekin olen kiinnostunut tarttumaan ja seurailemaan hänen kirjoituksiaan. Itse haluaisin vaan olla ratkaisemassa hänen ongelmaansa, ihan ystävällisessä kristillisessä hengessä. En missään tapauksessa ole hänen vihollisensa. Vaan olen ihan aidosti kiinnostunut ratkaisemaan hänen vaellukseensa liittyvää probleemia. Hänellä on paljon jaettavaa, kun hän vaan voittaa oman Jaakobin paininsa. Tai siis antaa Israelin Jumalan voittaa.
Jumala kanssasi. Minusta tässä on Semperiä mairitteleva vertaus.Semperin ongelma tulisi nimenomaan ratkaista, ihan hänen itsensä ja muiden uskovien hyväksi.
- greeeeen
ml213. kirjoitti:
Mutta,- eihän koko ongelma ole ,- ja koskaan,- opillisissa asioissa,- vaan ihmisen käyttäytymisessä eli miten hän käsittelee vastapuolta. Ihmiset voivat nähdä/ymmärtää asioita aivan erilailla ja pohtia tilanteessa tunti tolkulla,- mutta riitelemättä. Tai miten parisuhteessa kaksi ihmistä voi ajatella erilailla,- mutta silti riitelemättä,- niin,- jopa nauttia tilanteesta.
PS.
Huomatkaappa erikoisesti miten ihmisen lihallisuus hyödyntää/käyttää aseenaan Raamatun ilmoituksia/oppia. No, ei uutta auringon alla.Olet oikeassa monessakin asiassa, ml213.
Tämä ongelma on juuri tuossa: >>ihmisen käyttäytymisessä eli miten hän käsittelee vastapuolta
Semper:
>>Jumala minua armahtakoon, jos erehdyn, mutta minulla on käsitys, että sinä olet
kokenut peluri, monella nimimerkillä näitä uskonnollisia palstoja kolunnut konkari.>Omasta puolestani olen jo aiemmin tuonut esille nämä monet nimimerkit, joita ko. greeeeen käyttää.
Hän on moninikki ja kiero ihminen eikä ollenkaan uudestisyntynyt. Ja tämä on ensimmäinen kerta, kun sanon tällä palstalla, että joku ei ole uudestisyntynyt. - -"_
greeeeen kirjoitti:
Semperin ongelma tulisi nimenomaan ratkaista, ihan hänen itsensä ja muiden uskovien hyväksi.
Siinä ollaan samaa mieltä, nimmari greeeen.
- _"_
greeeeen kirjoitti:
Sinä, -"-, et sitten ilmeisesti vain huomaa, miten Semper pilkkaa ihmisiä jopa samassa viestissään, jonka lopuksi toivottelee 'kaikkea hyvää' ja kertoo rakastavansa (juuri rumasti pilkkaamaansa ihmistä) niin paljon...
Huomasin saman, ystävä .... =/ Yritin nähdä asioiden taakse, ja löysinkin sitten paljon samanmielisiä.
Ei Semper tahallaan härnää. Semperistä on ehkä pohjimmiltaan oikein se että kohtelee ihmistä ystävänä=/
Joku kerta se on aitoa, ja silloin ollaan jossakin onnistuttu seomanapa, taas kirjoitti:
Sellaisen kuvan sinusta saa.
Et alunperinkään nähnyt Semperissä mitään hyvää, ja toivoit etteivät toisetkaan. Vertaat mielessäsi itseäsi ja Semperiä, ja omasta mielestäsi sinä olet häneen verrattuna kelvollinen Pönkität omaa egoasi toisen kustannuksella.
Vastenmielistä
Tapasi käyttää Raamattua on samanlainen kuin uskonsotien lietsojilla.Senkin provon lietsoja trolli !! Mikä Raamattuoaikka ei ole pitänyt paikkansa millä Green on vastanut Semperille ? Semper on jättänyt usein vastamaatta. Oletko huomannut sen ???
_"_ kirjoitti:
Huomasin saman, ystävä .... =/ Yritin nähdä asioiden taakse, ja löysinkin sitten paljon samanmielisiä.
Ei Semper tahallaan härnää. Semperistä on ehkä pohjimmiltaan oikein se että kohtelee ihmistä ystävänä=/
Joku kerta se on aitoa, ja silloin ollaan jossakin onnistuttuEi ole Raamattulista sanoa joku Ystäväxi joka ei tee Jumalan Tahtoa !!!!!!!!!!!!!!!
Joh. 15:14
Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.ml213 kirjoitti:
"""et edes näytä ymmärtävän missä mennään..""
Niin, eihän ihmisen tarvitse olla edes ns "ruudinkeksijä" ymmärrystasoltaan kun ymmärtää jo mikä on näiden Semperin ja Greenin ja muutaman muiden ongelma,- joka jatkuu ja jatkuu jne....
Edelleen sanon, miten perusongelma on lihallisuus/lihan mieli,- ja siitä tuleva käyttäytyminen joka just tekee sen,- ettei halua syventyä ja siten ymmärtää vastapuolen mielikuvia.
Jos sinä lukija puolueettomana katsojana tutkit molempien osallistujien kannanottoja pohdittavasta aiheesta,- niin ....t-o-d-e-l-l-i-s-e-s-t-i..... molemmat ovat oikeassa kun ymmärtää heitä oikein.
Niin, uudestisyntynyt ihminen on synnitön,- koska uskon kautta hänen syntinsä on pesty pois. Siis JUMALAN silmillä katsoen,- koska ihmisen ja JUMALAN silmien välillä on uhri syntien sovituksesta.
Taas jokainen uudestisyntynyt ihminentietää,- ettei ihminen kertakaikkiaan mahdollistu elämään aina JUMALAN tahtoa tehden. Maan päällä on kävellyt ainoastaan yksi ihminen,- joka ei langennyt/tehnyt syntiä. Kaikki muut ihmiset tekevät syntiä ja siksi terve itsensä ja opetuksensa valvominen.
Sama asia pätee ristinsä kantamiseen eli se risti tulee evankeliumista,- joka on hullutus maailmalle ja uskosta Jeesukseen,- koska ihmisen lihallisuus tekee seuraamisesta ristin.Jos emme olisi turmeltuneessa tilassa, niin tätä ristiä ei olisi.Niin, emme tarvitsi myöskään pelastusta,- tästä turmeluksen tilasta.Miten ihminen tietää mitään ??? Sanoit epäuskoisena --> Taas jokainen uudestisyntynyt ihminentietää,- ettei ihminen kertakaikkiaan mahdollistu elämään aina JUMALAN tahtoa tehden.
Eikö Jumala pysty tekemään ihminen niin että hän aina tekee Jumalan Tahtoa ???
Aliarvioitko Jumala omissa mielipideissä joilla ei ole mitään arvoa ???- greeeeen
ml213. kirjoitti:
Niin, mutta ihmisen tulisi pitää kirkkaana mielessään, miten usko Jeesukseen/oikeaan oppiin antaa hyvän ja tukevan elämän ja rauhan ja erikoisesti tämä näkyy juuri ihmisen käyttäytymisessä.
Tästä Jeesus piti pitkän "yliopistotasoisen luennon" seuraajilleen.Kylläpä kirjoitat painavaa asiaa, ml213. Sydämentila on juuri se, mikä näkyy ihmisen käytöksessä. Onneksi ihminen voi puhdistaa sydämensä nöyrtymällä Jumalan alaisuuteen. Siis todellisella nöyrtymisellä.
Tuo nöyrtyminen voi vain olla hyvin vaikeaa ja raskasta. Lihansa ristiinnaulitseminen ei ole mikään ihan pikkujuttu.
_______
43 "Yksikään hyvä puu ei tee kelvotonta hedelmää eikä yksikään kelvoton puu hyvää hedelmää.
44 Hedelmästään jokainen puu tunnetaan. Eihän orjantappuroista koota viikunoita eikä piikkipensaasta poimita rypäleitä.
45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastosta esiin hyvää, paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa. Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu.
(Luuk. 6:43-45)
_______
6 Mutta vielä suurempi on se armo, jonka hän antaa. Siksi Raamattu sanoo: -- Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.
7 Taipukaa siis Jumalan alaisuuteen, mutta vastustakaa Paholaista, niin se lakkaa ahdistamasta teitä.
8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, synnintekijät, puhdistakaa sydämenne, te kahtaalle horjuvat!
9 Tuntekaa kurjuutenne, surkaa ja itkekää! Kääntyköön naurunne murheeksi, ilonne masennukseksi.
10 Nöyrtykää Herran edessä, niin hän on teidät korottava.
(Jaak. 4:6-10) - greeeeen
-"_ kirjoitti:
Siinä ollaan samaa mieltä, nimmari greeeen.
Ja usko pois, -"-, mitään muuta en ole hänen kohdallaan koskaan halunnut tai ajanut. Minusta se, että Semper aiheuttaa käytöksellään riitaa uskovien keskuuteen, on erittäin harmillista, johtuipa se sitten mistä syystä tahansa.
Minusta Semperin olisi hyvä hakea tarttumapintaa esim. suomi24:n ateismi -palstalta. Siellä on ihmisiä, jotka pilkkaavat Jumalaa, uskoa ja uskovaisuutta erittäin rumasti, eikä heillä ole minkäänlaista haluakaan tehdä parannusta.
Kyllä uskovien tulisi hakea keskinäistä yhteyttä ja pyrkiä yhteisymmärrykseen rauhan keinoin, eikä solvata toisiaan ja pyrkiä tekemään toisensa naurettaviksi muiden ihmisten edessä. Semperin yksi viimeisimmistä rumista nimityksistä toiselle uskovalle on "narri"... Siltäkö hän haluaa uskon ja uskovaisuuden näyttävän maailmassa, narriudelta? Kuinka uskottavaksi Semper tekee Jumalan Sanan sanoessaan rakastavansa totuutta, mutta käyttäytyessään kuitenkin samalla erittäin rumasti muita ihmisiä kohtaan?! Kuka ottaa Sanan vastaan muita ivaavalta ihmiseltä?
10 Kiitos ja kirous lähtevät samasta suusta. Tämä ei käy, veljeni!
11 Eihän samasta lähteensilmästä pulppua makeaa ja karvasta vettä.
12 Ei viikunapuussa kasva oliiveja eikä viiniköynnöksessä viikunoita, vai mitä, veljeni? Samoin ei suolaisesta lähteestä juokse makeaa vettä.
(Jaak. 3:10-12) - greeeeen
savonarola kirjoitti:
Miten ihminen tietää mitään ??? Sanoit epäuskoisena --> Taas jokainen uudestisyntynyt ihminentietää,- ettei ihminen kertakaikkiaan mahdollistu elämään aina JUMALAN tahtoa tehden.
Eikö Jumala pysty tekemään ihminen niin että hän aina tekee Jumalan Tahtoa ???
Aliarvioitko Jumala omissa mielipideissä joilla ei ole mitään arvoa ???Kyllä Jumala pystyy sen tekemään, Savonarola.
_______
12 Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.
(Fil. 2:12-16) - ml213.
greeeeen kirjoitti:
Kyllä Jumala pystyy sen tekemään, Savonarola.
_______
12 Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
(Fil. 2:12-16)Niin, tuo edellä tuomasi Raamatun ilmoitukset on totta ja erikoisesti miten JUMALA vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen,- mutta ymmärrän ja uskon ja kokemisen kautta kerron, miten se tapahtuu armon kautta. Armo on juuri sitä,- miten ihminen mahdollistuu kasvamaan ja muuttumaan.
Siis armosta osallinen,- ei ole täydellinen.
Esim. nopeasti ajatellen menevällä viikolla en ole tehnyt syntiä. Mutta,- jos mahdollistuisin käymään läpi viikon tapahtumat hetki hetkeltä ja olisi menetelmä/laite,- joka tutkisi reagoimiseni - ajatukseni - käyttäytymiseni - niin tämä laite havaitsisi minun tehneen syntiä kuluneella viikolla. Niin, vaikken itse tiedosta,- koska alitajunnassa on "tiedote" että on lupa elää armossa.Siis ei elää tietoisesti tietoisessa synnissä,- vaan on lupa kasvaa armossa/armosta osallisena.
No, tää män minä keskeiseksi, mutta uskon ihan tosissani,- ettei kukaan ihminen ole ja tule täydelliseksi tässä ajassa,- vaan kaikissa ihmisissä/käyttäytymisessä ilmenee syntiä,- ajoittain.
Niin, ja jos saan olla avoin ja rehellinen, niin juuri tämä armo ja armossa eläminen antaa sen rauhan sydämeeni,- koska tiedän tutkimisen kautta, miten ristiriitainen ja esim. lyhytjänteinen ja taitamaton puheissani olen.
Niin, vaikka uskollani olen vahvistanut JUMALAN lain, niin tämä ei tarkoita, että mahdollistuisin elämään tässä JUMALAN aivoituksissa/tahdossa aina.
Mutta,- kuten toisaalla jo pohdin, niin JUMALAN silmillä katsoen olen synnitön ja puhdas,- koska minun ja JUMALAN välissä on sovitettu uhri,- jonka kautta olen puhdas. - ml213.
greeeeen kirjoitti:
Kyllä Jumala pystyy sen tekemään, Savonarola.
_______
(Fil. 2:12-16)Green, jotta ymmärtäisin varmasti sinut oikein, niin kysyn ilman halventamista tms.
Ajatteletko uskoen, että olet saanut JUMALALTA voiman, jonka avulla et tee syntiä? Siis mahdollistuit esim. menevän viikon elämään täysin JUMALAN tahdon toteuttaen/synnittömänä.
En tarkoita synnittömyyttä,- joka tulee uhrin kautta ,- JUMALAN silmillä katsoen. - green tuskin vastaa!
ml213. kirjoitti:
Green, jotta ymmärtäisin varmasti sinut oikein, niin kysyn ilman halventamista tms.
Ajatteletko uskoen, että olet saanut JUMALALTA voiman, jonka avulla et tee syntiä? Siis mahdollistuit esim. menevän viikon elämään täysin JUMALAN tahdon toteuttaen/synnittömänä.
En tarkoita synnittömyyttä,- joka tulee uhrin kautta ,- JUMALAN silmillä katsoen.Hyvin kysytty. Greenin vastausta lienee turha odottaa.
- ml213.
green tuskin vastaa! kirjoitti:
Hyvin kysytty. Greenin vastausta lienee turha odottaa.
Uskon ja ymmrrän ja,- jopa tiedän, miten kahdenkesken pohtisimme aihetta ja aluetta tuntitolkulla. Täällä herkkien asioiden pohtiminen on vaikeaa.
Niin, itseäni kiinnostaa vain mielikuvat ja miten ne muodostuvat. Ei vähääkään toisen ajaminen nurkkaan tai huonoon valoon. - Sanan saattaja
ml213. kirjoitti:
""Tiedän sen että tämä ahdistaa monta tämä on Henkien taiselu jos kaikki poistuvat etteivät kestä he eivät ole valmiita vielä Herran työhön"".
Ei pahalla, mutta onko todella Pyhä Henki tässä mukana kummallakaan puolella,- koska PYHÄ HENKI ohjaa aina rauhaan ja rauhan saavuttamiseen. Jos suurentelen asiaa, niin tätä voi verrata muslimien käyttäytymiseen, jossa he puolustavat Jumalaansa ja käyttäytymisen tietänet.ml213
Sinulla on omanlaisesi tehtävä maanpäällä minula taa kovan koulutuksen kautta anett tehtävä. Välillä joudun todella voimakkaasti nuhtelemaan ja tähän tehtävään minut on valjastettu.
Lulet varmaan, että omassa lihassani Semperiä nuhtelen en tee sitä oman tahtoni mukaan vaan Jeesus on Herrani ja Kuninkaani hän on minut tehtävänsä antanut ja minä teen sen Kuniaksi hänelle.
Semperi on sellainen ihminen, että hän ei tunnista itsessää olevaa pahaa lainkaan.
Toiki hänen Ramatun tuntemus on ainakin Paavalin kohdalta ok mutta Jeesusta hän ei tunne eikä hänen tahtoaan.
Ellei tunne Jeesusta ei ole Jumalaakaan, koska Jeesus on Jumala.
Lukihäiöinen - Sanan saattaja
ml213. kirjoitti:
Green, jotta ymmärtäisin varmasti sinut oikein, niin kysyn ilman halventamista tms.
En tarkoita synnittömyyttä,- joka tulee uhrin kautta ,- JUMALAN silmillä katsoen.ml 312
Vaikka en olekaan hän jolle kysymyksen asetit puhun omasta puolestani.
Minä olen tehnyt vuosia sitten kovan työn syntien kanssa.
Nimeten kateuden kaunan katkeruuden vihan pitkävihaisuuden piikikkyden.
ym. Minulla oli näitä liha syntejä ja näistä minä luovuin naulaten ristin puuhun.
Minä kasvoin Jeesuksessa ja Raamatun avulla tulin ymmärykseen, kun käyvin ahtaasta porista sissän, voin vastustaa syntiä nähden ja tuntien omantuntoni avulla ja Menen Jeesuksen eteen vaikkapa, jos näen ejatelleni jostakin lähimmäisetä pahaa. Heti sanon Jeesukselle, anteeksi en tarkoittanut ja käänän ajatukseni positiiviseen suuntaan ajatellen lähimäisestäni hyvää.
Armo on sitten sitä varten, että kun teemme paranuksen voimme elää ja olla ilossa katsoen voittvoimaan ja jatkaa matkaa, että voimme aina kertoa kuin ystävälle erehtyneeni jossakin asiassa.
Virheet taas ovat opiksi ja ojennuksesi, jottei seuraavan kerran tapahtuisi samallaista erhedystä.
Joskus joutuu matkalla pysähtymäänja miteimään miten kasvaisi jokun asian käntämiseksi parmpaan suuntaan.
Onhan ihmiset tavoissa ja tottumuksissa erinlaisten asioitten ajatus tapa muutosten kanssa tehtävä itsessä työtä.
Jeesus on kuitenkin aina oikea esimerkki hän on rakkaus ja siksi lihan taivuttaminen rakkauteen onkin oman tahdon taivuttaminen ja Jeesus sen antaa. Minä olen joskus joutunut pyytämään erikoisrakkautta, joitakin ihmisiä kohtaan ja olen sen saanut.
Hengessä kasvaminen ja taipuminen Jeesuksessa on iso työ itsekullakin omanlaisensa miten se taipuu on Jeesusken tekemä työ. - Greeeen:llä ei ole
green tuskin vastaa! kirjoitti:
Hyvin kysytty. Greenin vastausta lienee turha odottaa.
millä selittää ja puolustaa synnittömyyttään.
Raamattu ei tue tuollaista harhaluuloa,vaan
päinvastoin siellä sanotaan: Jos sanomme
ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme
itsemme ja totuus ei ole meissä. 1Joh.1:8
Tätähän Semper juuri on yrittänyt valaista
niin greeeenille, kuin muille, jotka puoltavat
hänen käsityksiään omasta synnittömyydestä. - Nykyisin synnistä
ml 312
Vaikka en olekaan hän jolle kysymyksen asetit puhun omasta puolestani.
Minä olen tehnyt vuosia sitten kovan työn syntien kanssa.
Nimeten kateuden kaunan katkeruuden vihan pitkävihaisuuden piikikkyden.
ym. Minulla oli näitä liha syntejä ja näistä minä luovuin naulaten ristin puuhun.
Minä kasvoin Jeesuksessa ja Raamatun avulla tulin ymmärykseen, kun käyvin ahtaasta porista sissän, voin vastustaa syntiä nähden ja tuntien omantuntoni avulla ja Menen Jeesuksen eteen vaikkapa, jos näen ejatelleni jostakin lähimmäisetä pahaa. Heti sanon Jeesukselle, anteeksi en tarkoittanut ja käänän ajatukseni positiiviseen suuntaan ajatellen lähimäisestäni hyvää.
Armo on sitten sitä varten, että kun teemme paranuksen voimme elää ja olla ilossa katsoen voittvoimaan ja jatkaa matkaa, että voimme aina kertoa kuin ystävälle erehtyneeni jossakin asiassa.
Virheet taas ovat opiksi ja ojennuksesi, jottei seuraavan kerran tapahtuisi samallaista erhedystä.
Joskus joutuu matkalla pysähtymäänja miteimään miten kasvaisi jokun asian käntämiseksi parmpaan suuntaan.
Onhan ihmiset tavoissa ja tottumuksissa erinlaisten asioitten ajatus tapa muutosten kanssa tehtävä itsessä työtä.
Jeesus on kuitenkin aina oikea esimerkki hän on rakkaus ja siksi lihan taivuttaminen rakkauteen onkin oman tahdon taivuttaminen ja Jeesus sen antaa. Minä olen joskus joutunut pyytämään erikoisrakkautta, joitakin ihmisiä kohtaan ja olen sen saanut.
Hengessä kasvaminen ja taipuminen Jeesuksessa on iso työ itsekullakin omanlaisensa miten se taipuu on Jeesusken tekemä työ.käytetään sellaista sanaa, kuin luonteenheikkous..
sanansaattajalle lankeamiset noihin luettelemiinsa
synteihin ovat vain virheitä..
- Väärä sanavalinta
mutta ei se asiaa miksikään muuta - vaan täydentää sitä,
mitä tarkoitinkin ja mielestäni Semper omaa molemmat
puolet.
Kerropas nytsitten ved2 kuka näistä Semperiä vastustavista
kirjoittaa nöyrällä mielellä vai onko sinustakin tuollainen
Jumalan mielen mukaista, että päivästä toiseen jatketaan
samaa rataa omaa oikeaoppisuutta puolustaen toista
ihmistä alaspainaen ?- Kaisopas Ved2
Semper kun tarttuu väärään opetukseen nimeltä mainiten siksi
että palstalla muutkin ymmärtäisivät mikä ei ole oikeaa, mutta
greeeen ja muut jatkavat kohdistaen arvostelunsa ihmiseen ja
siinä on se ero.
Sinäkin näyt ilmaantuvan sinne, missä Semper kirjoittaa
- onko sinullakin jotain hampaankolossa häntä vastaan ?
Senverran tuli luettua Raamattu-palstaa, että totesin, miten
riidanhaluista sakkia siellä oli ja nyt te näytte leiriytyvän
tällekin palstalle. - Ved.2
Kaisopas Ved2 kirjoitti:
siinä on se ero.
tällekin palstalle.On totta, että siellä on riidanhaluista sakkia. Mutta voimme itse esiintyä kristittyinä ilman riidan halua. sitä en tunnista kyllän itsestäni. Mutta olen kyllä saanuut päihini aika tavalla pelkästään käyttämällä nimimerkkiäni. Mutta se olikin tarkoitukseni paljastaa se kuka vaeltaa kanssani ja kuka ei. Näinhän muutkin voivat sanoa.
En ole kyllä havainnut muiden "leiriytyvän" tälle palstalle, kuin itseni. Mutta jos se aiheuttaa riitaa, niin osaan kyllän tehdä johtopäätökseni.
Ainoa agendani Raamattuipalstalla on ollut se, että olen vastustanut riitelyä. Erimielisyys Semperin kanssa johtuu tästä mm. Olen samaa mieltä, että Raamattua täytyy puolustaa, mutta metodeista olen ollut eri mieltä. Koskapa tunnen tapausten taustaa ihan fyysisen läsnäolon perusteella paremmin kuin Semper. Semper on eksynyt leimaamaan min ut joksikin raamattupalstan häiriköks, joka ikäänkuin puolustaisi Raamatun vastaisia oppeja, mitän siellä tosiasiassa viljellään. Kun olen lähestynyt Semperiä ystävällisissä veljellisissä merkeissä, niin hänpä alkaakin minua homottelemaan ja täysin vedättelemään mitä alhaisimmilla nimittelyillään. Laittaa vaan miettimään myös muiden uskovien taholla, ettei henkilö nyt ainakaan uskova ole , kaukana siitä.Ja tuo panettelu muitakin kohtaan on ihan samaa laatuaan. Kaikenhan saisi anteeksi, mutta kun siihen anteeksipyytämiseen ei ole valmiuksia, niin silloin tilanne on ikään kuin päällä jatkuvasti.Ja se näkyy kirjoituksissa.
Olen Raamatun suhteen fundamentalisti. Ja uskon todeksi vain ainoastaan, mitä Pyhä Henki antaa ymmärtää kirjoitukset todeksi. Semperin kanssa ei ole erimielisyyksiä Raamatun totuudesta. Mutta sovelluksessa löytyy jotain erilaisia käsityksiä. Mutta niistähän voisimme keskustella ihan ystävällisessä hengessä. - Ved.2
Vastaanpa vielä tähän aiheeseen. Greeen on varmaan oikeassa perustaltaan. Mutta lankeaa itse asiassa samaan kuin Semper Raamattupalstalla. Jos alkaa toistaa itseään enemmän kuin sen kolme kertaa, niin se alkaa sotimaan itseään vastaan.
Tässä suhteessa olen myös itse havainnut tekeväni virheitä.
Olen kanssasi samaa mieltä. Ei pidä jatkaa päivästä toiseen samaa ajojahtia, olipa oikessa taikka väärässä. Mutta kyllä Semperinkin pitäisi tehdä omia johtopäätöksiään lukuisista kommenteista päätellen. Eivät ne aiheetta tule.
Semperille vaan neuvoksi, että kun aloittaa hyvillä Raamatun paikoilla, niin kannattais jatkaa sitten johdonmukaisesti sillä hyvällä linjalla. Eikä eksyä henkilökommenteihin. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa. Kritiikkiä tietysti täytyy olla, mutta alaspainaminen ja latistaminen ei saa mitään hyvää aikaiseksi.
Aina kannattaa kannustaa toistansa hyviin tekoihin ja ajatuksiin Kristuksessa. - Ved kahdelle
Ved.2 kirjoitti:
On totta, että siellä on riidanhaluista sakkia. Mutta voimme itse esiintyä kristittyinä ilman riidan halua. sitä en tunnista kyllän itsestäni. Mutta olen kyllä saanuut päihini aika tavalla pelkästään käyttämällä nimimerkkiäni. Mutta se olikin tarkoitukseni paljastaa se kuka vaeltaa kanssani ja kuka ei. Näinhän muutkin voivat sanoa.
En ole kyllä havainnut muiden "leiriytyvän" tälle palstalle, kuin itseni. Mutta jos se aiheuttaa riitaa, niin osaan kyllän tehdä johtopäätökseni.
Ainoa agendani Raamattuipalstalla on ollut se, että olen vastustanut riitelyä. Erimielisyys Semperin kanssa johtuu tästä mm. Olen samaa mieltä, että Raamattua täytyy puolustaa, mutta metodeista olen ollut eri mieltä. Koskapa tunnen tapausten taustaa ihan fyysisen läsnäolon perusteella paremmin kuin Semper. Semper on eksynyt leimaamaan min ut joksikin raamattupalstan häiriköks, joka ikäänkuin puolustaisi Raamatun vastaisia oppeja, mitän siellä tosiasiassa viljellään. Kun olen lähestynyt Semperiä ystävällisissä veljellisissä merkeissä, niin hänpä alkaakin minua homottelemaan ja täysin vedättelemään mitä alhaisimmilla nimittelyillään. Laittaa vaan miettimään myös muiden uskovien taholla, ettei henkilö nyt ainakaan uskova ole , kaukana siitä.Ja tuo panettelu muitakin kohtaan on ihan samaa laatuaan. Kaikenhan saisi anteeksi, mutta kun siihen anteeksipyytämiseen ei ole valmiuksia, niin silloin tilanne on ikään kuin päällä jatkuvasti.Ja se näkyy kirjoituksissa.
Olen Raamatun suhteen fundamentalisti. Ja uskon todeksi vain ainoastaan, mitä Pyhä Henki antaa ymmärtää kirjoitukset todeksi. Semperin kanssa ei ole erimielisyyksiä Raamatun totuudesta. Mutta sovelluksessa löytyy jotain erilaisia käsityksiä. Mutta niistähän voisimme keskustella ihan ystävällisessä hengessä.Ved.2 kaikella on aikansa. Ei voi sanoa kaiken saatavan anteeksi, sillä tulee aika, jolloin Jumala antaa ihmsien paatua siihen pisteeseen, että hän ei kykene anteeksipyyntöön ja on niin täysin sokea omalle synnille, että sen takia vaeltaa kaiken aikansa paatumuksessa ja pimeydessä. KAIKELLA ON AIKANSA. Nöyrttymisen pitää tapahtua määrätyn ajan sisällä.
- greeeeen
Kaisopas Ved2 kirjoitti:
siinä on se ero.
tällekin palstalle.Vai että tarttuu Semper vain väärään opetukseen! Aletaanko katselemaan, miten tämä käytännössä siis toteutuu?! Semperhän on ivaaja ja nimittelijä pahimmasta päästä.
Monet kerrat minäkin olen pyytänyt Semperiä kommentoimaan ASIAA ja jättämään ihmisten pilkkaamisen pois. - greeeeen
Ved.2 kirjoitti:
Vastaanpa vielä tähän aiheeseen. Greeen on varmaan oikeassa perustaltaan. Mutta lankeaa itse asiassa samaan kuin Semper Raamattupalstalla. Jos alkaa toistaa itseään enemmän kuin sen kolme kertaa, niin se alkaa sotimaan itseään vastaan.
Tässä suhteessa olen myös itse havainnut tekeväni virheitä.
Olen kanssasi samaa mieltä. Ei pidä jatkaa päivästä toiseen samaa ajojahtia, olipa oikessa taikka väärässä. Mutta kyllä Semperinkin pitäisi tehdä omia johtopäätöksiään lukuisista kommenteista päätellen. Eivät ne aiheetta tule.
Semperille vaan neuvoksi, että kun aloittaa hyvillä Raamatun paikoilla, niin kannattais jatkaa sitten johdonmukaisesti sillä hyvällä linjalla. Eikä eksyä henkilökommenteihin. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa. Kritiikkiä tietysti täytyy olla, mutta alaspainaminen ja latistaminen ei saa mitään hyvää aikaiseksi.
Aina kannattaa kannustaa toistansa hyviin tekoihin ja ajatuksiin Kristuksessa.Niin, ja jos seuraat Ved.2, milloin kommentoin Semperin asioita, saatat huomata, että aloitukseni vastaavat aina Semperin itse aloittamaan asiaan, joka on ajankohtainen juuri silloin. Kirjoitukseni ovat vastineita Semperin väitteille ja hänen niihin perustamaansa henkilöihin kohdistuvaan ivaan, eivät mitään ajojahtia. Semperillä sen sijaa on jahti käynnissä jatkuvasti.
- Oikeassa greeeen
greeeeen kirjoitti:
Vai että tarttuu Semper vain väärään opetukseen! Aletaanko katselemaan, miten tämä käytännössä siis toteutuu?! Semperhän on ivaaja ja nimittelijä pahimmasta päästä.
Monet kerrat minäkin olen pyytänyt Semperiä kommentoimaan ASIAA ja jättämään ihmisten pilkkaamisen pois.greeeen, sinä olet oikeassa. Semper on palstan pahimpia pilkaajia. Käsittämätöntä onkin se, että pari henkilöä ei sitä kykene näkemään.
- Voisitko selventää ?
Senverran uteliaisuutta kirjoituksesi herätti, että pyytäisin s
sinua linkittämään ne kirjoitukset, joissa Semper on sinua
homotellut ja mitä tarkoittaa:"tapausten tunteminen ihan
fyysisen läsnäolon perusteella" - ?
Lisäkysymyksenä esitän vielä, että oletko samaa mieltä
siitä, että uskoontultua ihmisen ei tarvitse enää taistella
syntiä vastaan - ?
Selventääkseni käsitystäni täällä olevista kirjoittajista
kysyn tätä.- Lukuisat kommentit
joita olen lukenut Semperiä koskien eivät todellakaan ole
olleet totuudenmukaisia, vaan kirjoittamassa on sellaisia,
joilla ei ole todellista halua edes perehtyä kyseessä
olevaan asiaan, joka aloituksen aiheessa on, vaan ovat
riitaisuuttaan ottaneet kantaa. Mikäli olet lukenut tuon
aloituksen, jonka Semper teki ? Ja mikäli olet laittanut
merkille, niin sieltä löytyy kyllä Semperin kanssakin samaa
mieltä olevia ? En itsekään ole sen kannalla, että ihmistä
aletaan arvostella kyseessä olevien asioiden suhteen ja
jos joku ei ole ymmärtänyt asioita samalla tavalla, kuin
joku toinen, niin sehän juuri vaatisi sen keskustelun, jota
tämä palsta edustaa ja tuollainen lapsellinen ajojahti ja
toisen mustamaalaaminen olisi lopetettava. - Ved.2
Voisitko aluksi selventää kuka olet? Ensinnäkin Semper itse tietää omassa tunnossaan homootelleensa, mitä ei ole pyytänyt anteeksi. Jos kaverin ei sitä itse tunnusta ja linkitä tänne julkisesti esille, niin se olkkoon hänen häpeänsä. Se on nimittäin hänen tehtävänsä ja olen siitä hänelle sanonut, että kaikki hänen sanomisensa ja syntinsä seuraavat häntä. Minulla ei ole tapana linkitellä toisen syntejä, jos itsellä ei ole synnin tuntoa-Piste.
Semperin uskonelämän perusprinsiippi onkin, ettei hän tunnusta syntejään ja pyydä niitä anteeksi lähimmiltään. Eikä hän tunne rukouselämää, eikä muutakaan uskovan
perustaan kuuluvia seikkoja. Hänellä ei ole synnin tuntoa, siis omatuntoa, mikä viestittäisi, että hänen käyttä'ytymisensä ei ole Kristuksen Hengen ja tahdon mukainen.
Siksi hän tarvitsee rukousta ja hänen silmiensä avaamista rakkauden kautta vaikkuttavaan uskoon. Siksi kukaan ihminen ei voi sitä tehdä. Ainoastaan rukous hänen puolestaan. Mutta se vaatisi myös nöyrtymistä hänen puoleltaan. Ja se näyttää olevan ylivoimaisen vaikeaa.
"Ttapausten tunteminen taas viittaa siihen, että MINÄ tunnen tämän Raamatun vastaisen tapauksen fyysisellä läsnäolollaan hänen kanssaan. Tällä hetkellä siellä on koukussa Devoit nimimerkillään. jokainen voi sitten lukea, miten se taas saa puolestaan Raamatun arvovallan puolelleen. Semper yritti sitä muutamia vuosia, mutta jättäytyi siitä sitten pois. Kehoitin häntä pitäytymään ainoastaan hyviin Raamattuaiheita koskeviin kommenteihin. Mutta sitten eksyikin panetteemaan kyseistä Raamattuhäirikköä kyseisin seurauksin. Henkilö sai vaan vettä myllyynsä. Viimeisinä keinoinaan Semper liittää minutkin kyseisen palstahäirikön leiriin. Aika epäreilua.
Ajattelin itse, että tällä palstalla saisi jonkinlaisen kontaktin uskoviin, olivatpa mihinkä suuntaukseen tahansa kuuluvia. Ja toivoa on ollut. Ved.2 kirjoitti:
Voisitko aluksi selventää kuka olet? Ensinnäkin Semper itse tietää omassa tunnossaan homootelleensa, mitä ei ole pyytänyt anteeksi. Jos kaverin ei sitä itse tunnusta ja linkitä tänne julkisesti esille, niin se olkkoon hänen häpeänsä. Se on nimittäin hänen tehtävänsä ja olen siitä hänelle sanonut, että kaikki hänen sanomisensa ja syntinsä seuraavat häntä. Minulla ei ole tapana linkitellä toisen syntejä, jos itsellä ei ole synnin tuntoa-Piste.
Semperin uskonelämän perusprinsiippi onkin, ettei hän tunnusta syntejään ja pyydä niitä anteeksi lähimmiltään. Eikä hän tunne rukouselämää, eikä muutakaan uskovan
perustaan kuuluvia seikkoja. Hänellä ei ole synnin tuntoa, siis omatuntoa, mikä viestittäisi, että hänen käyttä'ytymisensä ei ole Kristuksen Hengen ja tahdon mukainen.
Siksi hän tarvitsee rukousta ja hänen silmiensä avaamista rakkauden kautta vaikkuttavaan uskoon. Siksi kukaan ihminen ei voi sitä tehdä. Ainoastaan rukous hänen puolestaan. Mutta se vaatisi myös nöyrtymistä hänen puoleltaan. Ja se näyttää olevan ylivoimaisen vaikeaa.
"Ttapausten tunteminen taas viittaa siihen, että MINÄ tunnen tämän Raamatun vastaisen tapauksen fyysisellä läsnäolollaan hänen kanssaan. Tällä hetkellä siellä on koukussa Devoit nimimerkillään. jokainen voi sitten lukea, miten se taas saa puolestaan Raamatun arvovallan puolelleen. Semper yritti sitä muutamia vuosia, mutta jättäytyi siitä sitten pois. Kehoitin häntä pitäytymään ainoastaan hyviin Raamattuaiheita koskeviin kommenteihin. Mutta sitten eksyikin panetteemaan kyseistä Raamattuhäirikköä kyseisin seurauksin. Henkilö sai vaan vettä myllyynsä. Viimeisinä keinoinaan Semper liittää minutkin kyseisen palstahäirikön leiriin. Aika epäreilua.
Ajattelin itse, että tällä palstalla saisi jonkinlaisen kontaktin uskoviin, olivatpa mihinkä suuntaukseen tahansa kuuluvia. Ja toivoa on ollut.Ved.2:
>>>Minulla ei ole tapana linkitellä toisen syntejä, jos itsellä ei ole synnin tuntoa-Piste.
- vastausviesti
>>> Lisäkysymyksenä esitän vielä, että oletko samaa mieltä
siitä, että uskoontultua ihmisen ei tarvitse enää taistella
syntiä vastaan - ?
Selventääkseni käsitystäni täällä olevista kirjoittajista
kysyn tätä.- Kuinka sattuikaan
vastauksesi tuli samaan aikaan, kuin omanikin..
Kyllä osoitin kysymykseni sinulle, Ved2 ja
olen samaa mieltä kanssasi siitä mitä
kirjoitat. Kyseiset Raamatunkohdat on
myöskin Semper palstalla tuonut esille. - Vaikea erottaa
Kuinka sattuikaan kirjoitti:
vastauksesi tuli samaan aikaan, kuin omanikin..
Kyllä osoitin kysymykseni sinulle, Ved2 ja
olen samaa mieltä kanssasi siitä mitä
kirjoitat. Kyseiset Raamatunkohdat on
myöskin Semper palstalla tuonut esille.kirjoittajia - edellinen vastaaja ei siis ollutkaan nimim. Ved2 ?
Eipä tuo mitään haitanne. Kiva vain kun vastasit ja siunausta
sinulle, vastausviesti !
- Minne Ved2 jäit
olisin halunnut kuulla vastaukset kysymyksiini...?
- Ved.2
Siis mihin kysymykseen? Tarkentaisitko vielä kysymyksesi tai muuten vaan kommenttisi.
- Huomasin vastauksesi
Ved.2 kirjoitti:
Siis mihin kysymykseen? Tarkentaisitko vielä kysymyksesi tai muuten vaan kommenttisi.
ja olen täysin ymmällä sensuhteen, mitä kirjoitit..
jotenkin kuitenkin toivoisin, että näitä aloituksia
ei tehtäisi enää henkilöön kohdistuen ja jos kuka
kokee olevansa katkera tai jääneensä vaille
jonkun anteeksipyyntöä tai muuta, ettei niitä
selviteltäisi näillä palstoilla.
Emme ole tuomareita ja siksi jättäkäämme niin
Semper, kuin muutkin kirjoittajat omaan arvoonsa.
Jokaisella on oikeus tehdä aloitus keskustelusta
ja se, mitä joku on joskus sanonut, ei ole syy olla
esteenä sille, että niihin voisivat kirjoittaa muutkin
kuin vain he, joilla on jotain hampaankolossa. - Ved.2
Huomasin vastauksesi kirjoitti:
ja olen täysin ymmällä sensuhteen, mitä kirjoitit..
jotenkin kuitenkin toivoisin, että näitä aloituksia
ei tehtäisi enää henkilöön kohdistuen ja jos kuka
kokee olevansa katkera tai jääneensä vaille
jonkun anteeksipyyntöä tai muuta, ettei niitä
selviteltäisi näillä palstoilla.
Emme ole tuomareita ja siksi jättäkäämme niin
Semper, kuin muutkin kirjoittajat omaan arvoonsa.
Jokaisella on oikeus tehdä aloitus keskustelusta
ja se, mitä joku on joskus sanonut, ei ole syy olla
esteenä sille, että niihin voisivat kirjoittaa muutkin
kuin vain he, joilla on jotain hampaankolossa.Kysymys ei olekaan omasta hampaankolosta. Kysymys on henkilön henkilökohtaisesta sieluntilasta, jos tämä nyt vihdoin menisi jakeluun!
Henkilön henkilökohtainen sieluntila vaikuttaa jatkuvasti hänen kirjoitustensa sisältöön ja sisällön henkeen. Kun tietää ja ymmärtää tämän silmin nähtynä, niin myös tietämällä tietää, että se vaikuttaa henkilön kirjoituksiin. Jos henkilöllä on katumattomia tekoja, sanomisina, niin se näkyy jatkuvana patologisena ilmaisuna, panetteluna ja niin edespäin.
Näitä ei pitäisi kylläkään korostaa, mutta totuus pitää kuitenkin tuoda esille, jotta ihmisillä olisi edes jotain perustaa arvioida toisten kirjoituksia. Itseä ei inhota mikään muu kuin jatkuva valehtelu ja toisten panettelu. Ved.2 kirjoitti:
Kysymys ei olekaan omasta hampaankolosta. Kysymys on henkilön henkilökohtaisesta sieluntilasta, jos tämä nyt vihdoin menisi jakeluun!
Henkilön henkilökohtainen sieluntila vaikuttaa jatkuvasti hänen kirjoitustensa sisältöön ja sisällön henkeen. Kun tietää ja ymmärtää tämän silmin nähtynä, niin myös tietämällä tietää, että se vaikuttaa henkilön kirjoituksiin. Jos henkilöllä on katumattomia tekoja, sanomisina, niin se näkyy jatkuvana patologisena ilmaisuna, panetteluna ja niin edespäin.
Näitä ei pitäisi kylläkään korostaa, mutta totuus pitää kuitenkin tuoda esille, jotta ihmisillä olisi edes jotain perustaa arvioida toisten kirjoituksia. Itseä ei inhota mikään muu kuin jatkuva valehtelu ja toisten panettelu.Ved.2: >>Itseä ei inhota mikään muu kuin jatkuva valehtelu ja toisten panettelu.
- Samaa mieltä olen
Semper.Fidelis kirjoitti:
Ved.2: >>Itseä ei inhota mikään muu kuin jatkuva valehtelu ja toisten panettelu.
kanssasi - siunausta sinulle, Semper !
- Ved.2
Ved.2: >>Itseä ei inhota mikään muu kuin jatkuva valehtelu ja toisten panettelu.
Tässä viestissäsi on siinä mielessä totuuden siementä, että se koskee kuitenkin vain sinua itseäsi.
Asia on vain siinä, että se koskee sinua itseäsi. Lopeta panettelu! lainaan sinulle koko Raamattua. - Eläkää sovussa kaikkien kanssa. Ilman sitä ei kukaan ole näkevä Jumalaa. Mitä sinä Semper olet tehnyt omalta osaltasi sovussa elämisesi suhteen?
En ole havainnut tähän päivään mennessä elettäkään siihen suuntaan.
Useat uskovat ovat tehneet ihan saman havainnon: Sinä olet se, joka PANETTELEE. Tee parannus! Aikaa ei ole paljoa jäljellä. - greeeeen
Ved.2 kirjoitti:
Tässä viestissäsi on siinä mielessä totuuden siementä, että se koskee kuitenkin vain sinua itseäsi.
Asia on vain siinä, että se koskee sinua itseäsi. Lopeta panettelu! lainaan sinulle koko Raamattua. - Eläkää sovussa kaikkien kanssa. Ilman sitä ei kukaan ole näkevä Jumalaa. Mitä sinä Semper olet tehnyt omalta osaltasi sovussa elämisesi suhteen?
En ole havainnut tähän päivään mennessä elettäkään siihen suuntaan.
Useat uskovat ovat tehneet ihan saman havainnon: Sinä olet se, joka PANETTELEE. Tee parannus! Aikaa ei ole paljoa jäljellä.Kirjoitat täyttä asiaa, Ved.2.
Monet kerrat olen miettinyt, eikö Semper näe lähimmäistensä niskaan syytämäänsä pahaa, vai eikö hän vain välitä siitä... Jälkimmäinen kertoisi siitä, että Semper uskoo, että syntiä voi tehdä synnin päälle, ja kaikki tulee anteeksi annetuksi, kunhan sitten vain muistaa pyytää sitä. Näin ei kuitenkaan ole Raamatun mukaan! - Touko
Semperi oiva esimerkki millä tavoin kohtelet lähimäisiäsi NÄMÄ TEOT TEKEVÄT JUURI TEKÄVÄT SINUSTA SEN MIKÄ OLET HEDELMÄTÖN TUNTEETON RAKKAUDETON.
Hyviä hedelmiä ei ole! - Vakava harha
greeeeen kirjoitti:
Kirjoitat täyttä asiaa, Ved.2.
Monet kerrat olen miettinyt, eikö Semper näe lähimmäistensä niskaan syytämäänsä pahaa, vai eikö hän vain välitä siitä... Jälkimmäinen kertoisi siitä, että Semper uskoo, että syntiä voi tehdä synnin päälle, ja kaikki tulee anteeksi annetuksi, kunhan sitten vain muistaa pyytää sitä. Näin ei kuitenkaan ole Raamatun mukaan!Tuo onkin se vaarallinen harha. Ihmiset luulevat, että he voivat uskovaisina tehdä syntiä. Se on Jumalan Pojan sovitusveren jalkoihin polkemista, mutta uskovatko sitä syntiset uskonnolliset ihmiset.
- Oletko sinä Ved2
myöskin Luterilainen ?
Näyttää siltä, että palstan pahimmat riitapukarit ovat heitä.- Ved.2
Olen uskova ja mm. helluntailaisissa on mitä parhaimpia uskovia.o len täällä keskustelemassa, enkä jakamassa ihmisiä lahkoihin ja kirkkoihin. Tunnistan kyllä uudestisyntyneet riippumatta suuntauksesta. Olen yhteiskristillinen, mihin kuuluu paljon helluntailaisia.
Voit etsiä riitapukarit ihan itsestäsi.
"Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija." Gal.1:10
Tämän aloituksen alle kertyneeseen kirjavaan ja suurelta osin asiattomaan viestisumaan vastaan Paavalin yllä olevilla sanoilla.
Olen Kristuksen palvelija.
Paavali kirjoittaa galatalaiskirjeensä 1:9 jakeessa hätkähdyttävän suoria sanoja väärennetyn evankeliumin julistajille:
"Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu."
Vaikka pidän Paavalia ylivertaisena esikuvana (Jeesuksen jälkeen) en kuitenkaan voi enkä haluakaan ryhtyä niin ankaraksi sanoissani kuin Paavali on. Mutta Paavalin jäljissä kuljen siinä, minkä saamme lukea alussa olevasta jakeesta. Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
Evankeliumin totuuden vastustajia on paljon. Niin oli Paavalinkin aikana. Siksi totuutta on hyvä pitää esillä. Puolustamisesta ei ole niinkään kysymys. Kyllä totuus puolustaa itse itsensä.
Kristuksen palvelijana jokaisen on hyvä asettaa asiansa samaan järjestykseen kuin Paavalikin asetti, Gal.1:10. Etsikäämme aina Jumalan suosiota, tehkäämme Hänen tahtonsa.Olen sama mieltä sinun kanssa Rakas Green !! Ristinkantaminen on jotain ihan eri asia mitä Semper väittää .. Ja sitä voidaan tarkistaa Raamatusta niinkuin kirjoittaa myös Ei nimmari !!!
- greeeeen
Näin on, Savonarola, ristin kantaminen on jotakin aivan muuta kuin mitä Semper väittää.
Tämä keskustelu on eksynyt kokonaan pois aloituksen aiheesta...Tarkoitus ei ollut keskustella Semperistä henkilönä, vaan hänen väitteistään ja hänen muille kirjoittajille osoittamansa, omiin käsityksiinsä pohjaavan irvailun perusteettomuudesta. - ..sem,sem,sem,semper
greeeeen kirjoitti:
Näin on, Savonarola, ristin kantaminen on jotakin aivan muuta kuin mitä Semper väittää.
Tämä keskustelu on eksynyt kokonaan pois aloituksen aiheesta...Tarkoitus ei ollut keskustella Semperistä henkilönä, vaan hänen väitteistään ja hänen muille kirjoittajille osoittamansa, omiin käsityksiinsä pohjaavan irvailun perusteettomuudesta.HÖH, otsikossa et maininnut semperiä, mutta hän oli kuitenkin sinulla aiheena. Oletko sovussa itsesi kannsa?
- be2
Risti on ikiaikainen pakanallinen symboli, Egyptissä se tunnettiin silmukkaristinä.
Faraoiden hautakuvissa Anubis tulee herättämään vainajan silmukkaristillä.
Jesaja kehoittaa päästämään kaikki turhat ikeet, ristin antaminen on ies.- Tässä ketjussa
savonarola kirjoitti:
Tuota sun kannattais kysyä Jumalalta että onko se ihan noin ???
ei ollut mitään hyvää, pelkästään toisen ihmisen arvostelua, eikä sekään tullut selväksi, mitä nämä arvostelijat itse ymmärtävät ristin kantamisella..!
- Nyt Se On Nähty
Greeen on osoittautumassa riidankylväjäksi ja kiusaajaksi, vain ja ainoastaan.
- haastetta sinulle
Missä se näkyy? Kopioi tähän.
- Tässä ketjussa
haastetta sinulle kirjoitti:
Missä se näkyy? Kopioi tähän.
Minulleko osoitit tuon "haasteen"? (Greenkö se sieltä puskista kirjoittelee)?
Osaat varmaan itsekin lukea?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1646638
- 541985
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441842- 541162
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3481144Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se511095Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141031Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79940Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384928Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14917