Hyväksikäyttämisen taito

rehellisyysennenkaik

Se taito ja röyhkeys on harvalla. Onneksi tutttavapiiriin ei kuulu ainuttakaan hyväksikäyttäjää.
Mikäli apua tarvitsemme ulkopuolisilta, saaduista palveluista maksamme.

Mites muilla, käytättekö läheisiänne, naapureita, ystäviänne hyvääksenne kun tarviitte apua ?

Miksi ette käytä maksullisia palveluita apua trvitessanne ?

39

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekästä ajattelua.

Höh! Totta kai autamme ystäviämme kun he tarvitsevat apua, samoin pyydämme heiltä apua jos itse tarvitsemme. Näinhän on aina toimittu.
      No ei ehkä missään betoniviidakossa jossa seinänaapurit eivät välttämättä edes tervehdi toisiaan, mutta ainakin näin maalla missä itse asun.
      Mikä siinä sinussa on vastenmielistä, toisen ihmisen auttamisessa??

• Olet häirikkö!!!

Tuskin siinä sinällään on hänelle muu vastenmielistä kuin se että hän taas luki blogista kuinka erään ihmisen ystävä oli kyydinnyt lääkäriin yms. paikkoihin. Ja koska hänen on aivan pakko päivittäin keksiä jotakin ilkeää ja vastenmielistä sanottavaa blogista ja blogistista ja yrittää keinoja kaihtamatta saada vieraat ihmiset mukaan omaan sairaaseen kiusaamiseensa.

Ja vastaan kysymykseen;
        On aivan LUONNOLLISTA että autamme ystäviä silloin kun he apua tarvitsevat ja päin vastoin sitähän se ystävyys tarkoittaa.Hyväksikäytetyn tai käyttäjän oloa ei kenellekään normaali ihmiselle tule jos ystävät avittavat toisiaan. Asumme isossa kaupungissa ei se auttaminen täältäkään ole mihinkään maalle vain karannut.
        Maksullisia palveluita? Outo tapa elää aloittajalla ja outo tapa ajatella mutta on kyllä huomattu että kun tehtailee näitä tänne tai marttaliiton sivuille ei tarkoituksenaan ole yhtään mitään muuta kuin yhden ihmisen loukkaaminen tarkoituksella.vaan tuosta touhusta tulee loppu sanokaan se minun sanoneen!

• raasuännekaa
        Olet häirikkö!!! kirjoitti:

Tuskin siinä sinällään on hänelle muu vastenmielistä kuin se että hän taas luki blogista kuinka erään ihmisen ystävä oli kyydinnyt lääkäriin yms. paikkoihin. Ja koska hänen on aivan pakko päivittäin keksiä jotakin ilkeää ja vastenmielistä sanottavaa blogista ja blogistista ja yrittää keinoja kaihtamatta saada vieraat ihmiset mukaan omaan sairaaseen kiusaamiseensa.

Ja vastaan kysymykseen;
        On aivan LUONNOLLISTA että autamme ystäviä silloin kun he apua tarvitsevat ja päin vastoin sitähän se ystävyys tarkoittaa.Hyväksikäytetyn tai käyttäjän oloa ei kenellekään normaali ihmiselle tule jos ystävät avittavat toisiaan. Asumme isossa kaupungissa ei se auttaminen täältäkään ole mihinkään maalle vain karannut.
        Maksullisia palveluita? Outo tapa elää aloittajalla ja outo tapa ajatella mutta on kyllä huomattu että kun tehtailee näitä tänne tai marttaliiton sivuille ei tarkoituksenaan ole yhtään mitään muuta kuin yhden ihmisen loukkaaminen tarkoituksella.vaan tuosta touhusta tulee loppu sanokaan se minun sanoneen!

Luulosairauskin on sairaus, oletko tietoinen siitä ? Oletko huomannut mitään itsessäsi ?

• issu56

Hyi hitto, pois se meistä, sillä ei tulisi mieleenkään käyttää ketään hyväksi. Jos ja kun apua tarvitaan, niin siitä myös maksetaan. Ei todellakaan käytetä ketään
      hyväksi!

• Outo olet!

Sinulla ei sitten ole lainkaan ystäviä?

• issu56
        Outo olet! kirjoitti:

Sinulla ei sitten ole lainkaan ystäviä?

Ai jaa...sekö tekee ihmisestä oudon ja ilman ystäviä olevan, ettei käytä heitä röyhkeästi hyväkseen?
        Mun mielestäni sinä se vasta outo olet!!!

• olet ahne peeaska
        issu56 kirjoitti:

Ai jaa...sekö tekee ihmisestä oudon ja ilman ystäviä olevan, ettei käytä heitä röyhkeästi hyväkseen?

Eli pyydät rahaa "ystäviltäsi", jos he apua tarvitsevat????

• luki häiriöinenkö ?
        olet ahne peeaska kirjoitti:

• erikoista...
        olet ahne peeaska kirjoitti:

"Jos ja kun apua tarvitaan, niin siitä myös maksetaan. " Tuntuis AIKA erikoiselta pyytää palkkiota jos vaikka naapurin kukat kastelee loman aikana...
        Tapansa kullakin... Ja omat "luotettavat ystävänsä"....
        En osais lähteä apuani hinnoittelemaan.

• varhaiseläkeläinen..
        erikoista... kirjoitti:

"Jos ja kun apua tarvitaan, niin siitä myös maksetaan. " Tuntuis AIKA erikoiselta pyytää palkkiota jos vaikka naapurin kukat kastelee loman aikana...

No on tosiaan aika outoa. Yhden tuommoisen tunnen meiltäpäin, valmis hinnasto löytyy. No itte olen selän takia varhaiseläkkeellä ja hyvin on aikaa autella naapureita, hehän minut verorahoillaan elättävätkin, vähän kiitollisuudenvelkaa makselen. Enhän paljoon pysty kun en ole sossuelättieläkeläinen vaan oikeasti sairas mutta sen minkä voin teen hyvillä mielen elättäjiäni kiittäen heidän kiirehtiessään töissä elantoa itselleen ja minulle.

• issu56
        erikoista... kirjoitti:

Mikä sulla tuossa luetun ymmärtämisessä oikein mättää, onko sulla ihan oikeasti se lukihäiriö noin pahana???
        Siis jos me apua tarvitaan, niin maksamme siitä kans. Emme kerjää naapureilta, kuin emme myöskään lähes naapureilta apuja ILMAISEKSI, emmekä tee sitä ystäviltämme liioin!
        Mikä tuossa on niin vaikeasti ymmärrettävissä olevaa???

• nyt naUrUttaa kovast
        issu56 kirjoitti:

Mikä sulla tuossa luetun ymmärtämisessä oikein mättää, onko sulla ihan oikeasti se lukihäiriö noin pahana???
        Siis jos me apua tarvitaan, niin maksamme siitä kans. Emme kerjää naapureilta, kuin emme myöskään lähes naapureilta apuja ILMAISEKSI, emmekä tee sitä ystäviltämme liioin!

Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.

• kiinnostuneet ;)))

" Jos ja kun apua tarvitaan, niin siitä myös maksetaan." Kertositko jos sun naapuri tarvii apua just loman ajaksi että laitat sen hernepenkkiin vettä joka toinen päivä viikon ajan niin paljonko se maksaa?

Vaik taitas se naapuri kysyä kyl joltas muulta... ;;)))

• ;;;;)))))))))))
        kiinnostuneet ;))) kirjoitti:

" Jos ja kun apua tarvitaan, niin siitä myös maksetaan." Kertositko jos sun naapuri tarvii apua just loman ajaksi että laitat sen hernepenkkiin vettä joka toinen päivä viikon ajan niin paljonko se maksaa?

Kysyä voi mutta vastausta... Sitä ei ole saatu vielä milloinkaan!!!!
        Muuten ihan samaa mieltä!!!

Pupujussi puskiin loikki, vastaus vasta ihme oiski.... ;;))))))))))

• luki häiriöinenkö
        kiinnostuneet ;))) kirjoitti:

• 3ke3228h
        varhaiseläkeläinen.. kirjoitti:

No on tosiaan aika outoa. Yhden tuommoisen tunnen meiltäpäin, valmis hinnasto löytyy. No itte olen selän takia varhaiseläkkeellä ja hyvin on aikaa autella naapureita, hehän minut verorahoillaan elättävätkin, vähän kiitollisuudenvelkaa makselen. Enhän paljoon pysty kun en ole sossuelättieläkeläinen vaan oikeasti sairas mutta sen minkä voin teen hyvillä mielen elättäjiäni kiittäen heidän kiirehtiessään töissä elantoa itselleen ja minulle.

kyllä suomessa on niinvaikeeta saada sairaseläkettä et jokainen on satavarmasti ihan oikeesti sairas.

etkös sääkin oo eläkkees veroina maksanu,ei sun tartte meille olla kiitollisuudenvelassa.

• miks sä

raivoot muien hyväks käyttäjä ?

• köyhä oot sinäkin
        miks sä kirjoitti:

raivoot muien hyväks käyttäjä ?

mitäs sä raivoot???Minä en käytä ketään hyväkseni, eikä kukaan minua.Annan apua kun sitä YSTÄVÄ tarvitsee, ja voin sitä pyytää YSTÄVILTÄ vastavuoroisesti..Ymmärrän ettet osannut lukea kirjoitustani, koska oma kirjoitustaitosi on tuollaista teko murre luokkaa.

• Myy-Pikkuinen

Kyllä sitä ystäville pientä apua voi tarjota ja niinhän se menee että vastapalveluksia. Mut kun miettii että kuin kallista on autojen menovesi tänäpv niin kyllä bensakuluihin kannattaa sitä rahaa tarjota vaikka väkisin. Kohta loppuu avut jos ilmaseks ajelutetaan.

• taas toi
        issu56 kirjoitti:

yksi ilmestyi multina ilkeileen,mut älä issu välitä sillä kyllä mormiaivoiset ja kaikki jotka eivät kärsi lukihäiriöstä ymmärtävät mitä tarkoitit lirjoituksellasi.

• Outo olet tosiaankin
        issu56 kirjoitti:

No kyllä !!
        Minä EN KOSKAAN PYYDÄ RAHAA YSTÄVILTÄNI jos heille teen palveluksia enkä muuten maksa ystävilleni palveluksista!

Aika outoja ystävyyssuhteita sinulla jos hommat hoituu vain rahalla??

Ystävät jeesivät toisiaan ihan siitä ystävyyden ilosta ei rahasta eikä sillä ole mitään tekmistä hyväksikäytön kanssa kylläkään.

• säkin ahnepeeaska
        luki häiriöinenkö ? kirjoitti:

Syytön mä sun lukihäiriöös oon!!!Kyllä mulla kaverit saa multa apua ja minä heiltä, vastavuoroisesti.Mut vaikeehan tollasten jolla ei ystäviä ole, tajuta, että jossain kohtii rahalla ei kaikkea saa, sitä ystävyyttä nimittäin.Kyllä mäki tollasen issun kuppaisin tyhjiin, ei sais mitään apua ilman rahaa, mutta nyt olikin kysymyksessä sille täysin tuntematon asia;YSTÄVÄT

• Tuleva elätti
        3ke3228h kirjoitti:

kyllä suomessa on niinvaikeeta saada sairaseläkettä et jokainen on satavarmasti ihan oikeesti sairas.

etkös sääkin oo eläkkees veroina maksanu,ei sun tartte meille olla kiitollisuudenvelassa.

No kyllä on satavarmasti oikeesti sairas jos sairaseläkettä saa. Mutta mutta... "etkös sääkin oo eläkkees veroina maksanu..." Moniko ihan oikeesti on veroina maksanut kuukaudessa saman summan mitä sairaseläkkeellä (tai vanhuuseläkkeellä) kuittaa saaduksi???
        Mä en ainakaan vois sanoo, että oisin oman sairaseläkkeeni (tai edes vanhuuseläkkeeni!) veroilla maksanut jos nyt joutuisin eläkkeelle jäämään. Mun pienillä verorahoilla on maksettu mun lasten päivähoito (vai luuleeko joku, että se päivähoitomaksu kattaa kaikki kulut???) koulunkäynti, hammashuolto ja muut terveyspalvelut. Mun pienistä verorahoista on myös kustannettu kirjastopalvelut, liikuntahallit, nuorisotalot, koirapuistot, katujen auraus, hiekoitus, hiekkojen poisharjaus. Kuin myös kouluruokailu, neuvolapalvelut, lapsilisät... listaa vois jatkaa loputtomiin. Mun palkasta maksetuilla veroilla mä en vois kuitata nimiini ees murto-osaa tosta listasta. Saati väittää, että mä oisin veroina maksanut mulle KUULUVAN eläkkeen.
        Komppaan nimimerkkiä "varhaiseläkelänen" - "hehän minut verorahoillaan elättävätkin". Kuin myös minua joskus tulevaisuudessa. Toivottavasti...

• botsaanha
        Tuleva elätti kirjoitti:

No kyllä on satavarmasti oikeesti sairas jos sairaseläkettä saa. Mutta mutta... "etkös sääkin oo eläkkees veroina maksanu..." Moniko ihan oikeesti on veroina maksanut kuukaudessa saman summan mitä sairaseläkkeellä (tai vanhuuseläkkeellä) kuittaa saaduksi???
        Mä en ainakaan vois sanoo, että oisin oman sairaseläkkeeni (tai edes vanhuuseläkkeeni!) veroilla maksanut jos nyt joutuisin eläkkeelle jäämään. Mun pienillä verorahoilla on maksettu mun lasten päivähoito (vai luuleeko joku, että se päivähoitomaksu kattaa kaikki kulut???) koulunkäynti, hammashuolto ja muut terveyspalvelut. Mun pienistä verorahoista on myös kustannettu kirjastopalvelut, liikuntahallit, nuorisotalot, koirapuistot, katujen auraus, hiekoitus, hiekkojen poisharjaus. Kuin myös kouluruokailu, neuvolapalvelut, lapsilisät... listaa vois jatkaa loputtomiin. Mun palkasta maksetuilla veroilla mä en vois kuitata nimiini ees murto-osaa tosta listasta. Saati väittää, että mä oisin veroina maksanut mulle KUULUVAN eläkkeen.
        Komppaan nimimerkkiä "varhaiseläkelänen" - "hehän minut verorahoillaan elättävätkin". Kuin myös minua joskus tulevaisuudessa. Toivottavasti...

melkein naapuri sai kieltävän lausunnon työkyvyttömyyseläkkeestä fyysisten sairauksien takia ,lääkäri ehotti jos psyykkinen sairaus laitetaan kelalle vetämään jo napsahti työkyvyttömyyseläke.

• ????????????
        botsaanha kirjoitti:

melkein naapuri sai kieltävän lausunnon työkyvyttömyyseläkkeestä fyysisten sairauksien takia ,lääkäri ehotti jos psyykkinen sairaus laitetaan kelalle vetämään jo napsahti työkyvyttömyyseläke.

No, eikö se sitten mielestäsi ole sairaus?????

• aika muuttunut

No joo, onhan niitä. Ja tuntuu nykyaikana olevan paljon yleisempää kun ennen.
      Meilläkin oli sellainen ystävä-tuttavapiiri, oltiin vuorotellen vähän toisiamme auttelemassa ns. talkoomeiningillä, ruokapalkalla;)
      Kummasti se porukka on hajonnut ja muuttanut eri puolille Suomea, enää ei saa samanlaisia talkoita aikaiseksi.
      Nykyään kun kysyy joltain esim. kuljetusapua, niin vastakysymys tulee välittömästi: paljo maksat ?.
      Tottakait pensat maksetaan ja vielä pullakahvitkin, mutta siitä ´työttömän´ajastakin pitäisi muka jotain maksaa;((
      Noh, onneksi on vielä avuliaitakin ystäviä löytynyt pienempiin juttuihin.
      Onneksi ei tarvitse enää apua pyytää esim. pihan aitaus-talkoisiin;) kun kaikki läheiset, ystävät ja tuttavat ovat niin kaukana meistä.
      Ja onneksi tänne mettäänkin saa tilattua taksin mikäli kyytiä tarvitsee ja bussikin kulkee arkisin pari krt päivässä 2km:n päästä.
      Oma apu, paras apu.

• aurinko laskeutuu

Auttamisen tulee olla molemmin puolista niin silloin se ei muutu hyväksikäytöksi.

Minä lakkasin olemasta ns. hyvä ystävä, kun huomasin että minun apua tarvittiin aina kun autolla piti mennä jonnekin pidemmälle- nimenomaan meidän autolla. Ja vastavuoroisesti minulta pyydettiin bensarahaa jopa 10 kilometrin matkasta, kyydissäolosta, ystävän autolla.

Silloin on paras kun jokainen ajelee omillaan sen mitä on tarvis.

Ei se menovesi kenellekkään ole ilmaista ymmärtääkseni.

• kahvit ja pulla

Sen mitä olemme joutuneet jostain kavereilta / lähinaapureilta apuja pyytämään, niin joka kerta olemme kysyneet, mitä olemme velkaa ko. palveluksestaan.
      Joku on sanonut 10e, useimmat kuitenkin kuitanneet käden heilautuksella.

Ja etenkin emäntä on kysynyt useamman kerran " mitä on velkaa " kun on esim. auton kanssa tien poskeen jäänyt, selvinnyt käden heilautuksilla, ja # tarjoot kahvit joskus #-sanoilla.

Näin se pitäisikin toimia.

Ei kenekään auto ole ilmainen eikä varsinkaan hankittu naapureiden kuskaamista varten. Naftakin jsa bensa maksaa. Mutta, autoton ei sitä ymmärrä.

• Ei hintaa!

Mutta se jolla se auto on päättää itse ottaako maksun vai ei ja nythän olikin kyse YSTÄVIEN TARJOAMASTA JA SAAMASTA AVUSTA joka ei normaali ihmisellä todellakaan ole mitenkään valmiiksi hinnoiteltua touhua.

• Mitä miestä olet?
        Ei hintaa! kirjoitti:

Mutta se jolla se auto on päättää itse ottaako maksun vai ei ja nythän olikin kyse YSTÄVIEN TARJOAMASTA JA SAAMASTA AVUSTA joka ei normaali ihmisellä todellakaan ole mitenkään valmiiksi hinnoiteltua touhua.

Auttamisen pitäisi olla vastavuoroista. jos ystävien välisessä suhteessa toinen on vain ottaja eikä milloinkaan avun antaja on minun mielestäni kyse hyväksikäyttämisestä.

• juurikin noin
        Mitä miestä olet? kirjoitti:

Auttamisen pitäisi olla vastavuoroista. jos ystävien välisessä suhteessa toinen on vain ottaja eikä milloinkaan avun antaja on minun mielestäni kyse hyväksikäyttämisestä.

olen samaa mieltä,eikä kenenkään auto pyhällähengellä liiku.

• Samaa mieltä
        juurikin noin kirjoitti:

olen samaa mieltä,eikä kenenkään auto pyhällähengellä liiku.

Jos joku "ystävä" on aina jotain vailla, kyytiä milloin mihinkin tms mutta ei milloinkaan tarjoa omaa apuaan missään asiassa hän käyttää ystävyyttä härskisti välineenään hyödyntää muita ihmisiä.
        Tunnen myös sellaisen ihmisen joka käyttää olen kovin sairas-keinoa saadakseen autokyytejä, ystävän leipomaan puolestaan ym. Hän ei milloinkaan itse auta ketään

• älä hiilesty
        Ei hintaa! kirjoitti:

naurettavuus

• kuin myös
        Samaa mieltä kirjoitti:

Jos joku "ystävä" on aina jotain vailla, kyytiä milloin mihinkin tms mutta ei milloinkaan tarjoa omaa apuaan missään asiassa hän käyttää ystävyyttä härskisti välineenään hyödyntää muita ihmisiä.
        Tunnen myös sellaisen ihmisen joka käyttää olen kovin sairas-keinoa saadakseen autokyytejä, ystävän leipomaan puolestaan ym. Hän ei milloinkaan itse auta ketään

itsestäni sadan kilsan päässä asuva soitti tosi usein,että voisinko tulla kyyditsemään häntä kotoaan parin kilsan päähän.lopuksi kyllästyin niihin jatkuviin pyyntöihin ja sanoin,että en ole mikään ilmaistaksi ja käskin käyttämään jalkojaan niihin muutamaan kilsaan,,ihan ilmaiseksi.jatkuvat hyväksikäyttäjät ovat sieltä ja syvältä.

• normaalii elämää

Tietenkin autamme lähimmäistä, naapureita ja ystäviä, ja pyydämme ja saamme apua tarvittaessa. Eikös se ole luonnollinen osa ihmisen elämää et auttaa toisia?

Viime viikonloppu meni kaverin muutossa auttamisessa, miks olis pitäny tilata joku maksullinen palvelu kun voitiin porukalla tehdä sama homma ihan ilmaseks. Otamme myös kamujen koiria hoitoon ja oma koira on vastavuoroisesti joskus hoidossa toisilla. Naapureiden kanssa jelpitään toisiamme pikkujutuissa kun voidaan, meillä on reilut naapurit.

• No sentään vielä voi kavereilta ja naapureilta pyytää apua ja auttaa heitä ilman hintalappua. Tänne ei ole vielä sellainen sivistys levinnyt että toisen auttamisesta olisi saatava maksu.

On tietysti ihan selkeät kulut monesti viisasta tarjoutua korvaamaan, kuten polttoainekulut. Mutta itse en suostu leikkimään taksia ja ottamaan mitään rahoja vastaan jos joku pyytää kyytiä kaupunkiin tms, kun ei ole mistään pitkistä matkoista kyse.

Ja kyllä se annettu apu yleensä tahtoo tulla takaisin antajalleen, muodossa tai toisessa. :)

• uskomatonta tosiaan

Oletko ihan tosissasi ettet voi ystäviltä ja naapureilta pyytää apua maksamatta siitä? Etkö myöskään voi auttaa heitä saamatta siitä maksua?

On maailma sitten mennyt todella järkyttäväksi. Missä on lähimmäisenrakkaus ja toisesta välittäminen? Että toisen ihmisen auttamisesta pitää saada RAHAA?!

Olen todella onnellinen että minulla on oikeita ystäviä ja ihania naapureita joita ilolla menen auttamaan jos he apua tarvitsevat ja tiedän heidän auttavan minua kun vain pystyvät.

• yks vaan,,,,,,,,,,,,

En käytä hyväkseni mutta apua osaan pyytää tarvittaessa kuten hekin minulta, puolin ja toisin niin se meillä menee.

Ja mielummin maksan tutuille bensarahat kun taksille.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      91
      2671
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      52
      2618
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2577
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      79
      2478
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      76
      1996
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      47
      1987
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      140
      1843
    8. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      29
      1412
    9. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1395
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      18
      1296
    Aihe