Mistä voimia lähtemiseen?

Tired of being sorry

/Kuinka kauan kannattaa yrittää? Eihän tähän tietenkään yhtä ja oikeaa vastausta ole. Lähinnä tahdon purkaa ajatuksiani ja saada neuvoja tai samantapaisia tilanteita pohdittavaksi.

Meillä seurustelua takana nyt reilu vuosi. Koko suhteen ajan olemme riidelleet samoista asioista; alkoholista (mies käyttää liikaa), mustasukkaisuudesta (molempien), seksistä (saan liian vähän).... oikeastaan ihan kaikesta. Pienistä ja suurista asioista. Mieheni näyttää arvostuksensa ja välittämisensä vain, kun minä otan etäisyyttä. Pelkää siis, että lähden. Minä en osaa olla pitkävihainen ja tilanteen tasoittuessa miehen käytös muuttuu taas välinpitämättömäksi ja tylyksi.

Olen todella väsynyt suhteeseen, jossa en saa rakastaa tarpeeksi. Saati tulla itse rakastetuksi. Silti rakastamme toisiamme? Kai.. ainakin toisistamme luopuminen tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa.

Kuitenkin lähiaikoina enemmän yksin ollessani, huomaan olevani vähemmän surullinen, kuin välinpitämättömän mieheni seurassa. Tosin erossa ollessamme saan myös mieheltäni enemmän huomiota.

Suoraan puhun aivan kaikesta.. Mieheni taas on huonompi puhumaan, yhtään mistään.

Mistä voimia lähtemiseen? Kannattaako edes yrittää? Parempiko riutua jatkuvasti suhteessa vai kohdata se viiltävä kipu samantien (jonka lähtö varmasti aiheuttaa)?
Tässä tilanteessa myös pelkäisin ajautuvani on-off-suhteeseen, kun kummallakin tunteita vielä on..

9

550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähdemenemään

Kirjoita allekkain paperille kaikki mahdolliset negatiiviset asiat miehestäsi ja suhteestanne. Kirjoita toiselle paperille kaikki omat hyvät puolesi sekä kaikki ne positiiviset asiat jota haluat mieheltä, jonka etsit seuraavaksi, ja löydät myös.

Kuinka kauan haluat olla väsynyt ja tyytymätön? Mieti sitä.

• Wandering man
    • Tired of being sorry

Kumppanini tosiaan täyttää melko hyvin välttelevästi kiintyvän tuntomerkit. Itse koen olevani enemmän normaalin kiintymyssuhteen ihminen, kuin takertuvan, mutta myönnettäkööt että jotkin asiat takertuvastakin kiintymyssuhteesta täyttyvät kohdallani.

Faktat oikeastaan tiedän jo. Lähteminen on vain vaikeaa, rakkauden yhä jatkuessa ja toivon jollain tasolla eläessä.

• Wandering man

Olin tosiaan aika samanlaisessa suhteessa kuin sinä. Tosin sillä erotuksella, että naiseni oli välttelevä ja minä normaali. Tuollaisessa suhteessa helposti normaalistakin tulee takertuva, kun ei saa normaalissa suhteessa saatavaa vastakaikua.

Kannattaa myös muistaa se, että välttelevä yleensä iskee juuri silloin kuin olet heikoimmillasi: http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/parisuhdetietoa-ammattilaisille/tietoa_parisuhdeammattilaisille/pariterapian_teorioita/kiintymyssuhdeteoria/lopuksi/

Lopputulos oli se, et kumppanini hylkäsi minut kun häntä eniten tarvitsin.
      Sen takia oon näitä asioita hieman tutkinut, etten enää retkahda tuollaisiin ihmisiin enää toista...öö kolmatta kertaa:D Ainakin nyt tiedän vihdoin mitä hakea.
      Tasapuolista suhdetta etsien...

• Tired of being sorry

Miehelleni on vaikeimpia hetket, kun minä itken. Yleensä hän ei tee silloin juurikaan mitään.. Tänään lopulta kuulin sanat "Älä itke.." ja sain jopa halauksen ja silityksiä (tätä ei ole tapahtunut... koskaan aikaisemmin?). Myöhemmin hän kuitenkin käänsi tämänkin minua vastaan "koko päivän pillittänyt..".
      Joskus humalapäissään hän on myöntänyt minulle, että itkiessäni hänestä tuntuu äärettömän pahalta ja hän koittaa ajatella mitä tahansa muuta kuin sitä. Hänestä tuntuu silloin, että hän on epäonnistunut pahimmalla mahdollisella tavalla. Silti hän ei kykene lohduttamaan?
      Vaikka olen suoraan sanonut, että halaus ja läsnäolo olisi se tärkein juttu. Siihen hän vastaa "Miksi haluaisit minut lähellesi, kun olen aiheuttanut pahan olosi?" .. Niin.. Tiedä häntä!

• Wandering man

Paha tuohon mitään sanomaan, kun en kumpaakaan tunne. Itse en luonnollisesti juurikaan itkenyt, mut nyt tuntuu, että empatia oli kyllä täysin vieras käsite eksälleni.
      Hän ei koskaan puhunu tunteistaan tai sanonut mitään takaisin, kun esimerkiksi sanoin, että sun vieressä on hyvä olla tms. Eipä hän kuulemma ollut kenelläkään kertonut rakastavansa, mikä mun mielestä on aika perusjuttu suhteessa.

Mitä tahansa päätät, niin helppo tie se ei ole. Kuitenkin vaikutat olevan se, jolla on suhteessa enemmän pelissä. Mulle ero tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta ja viimeiset kolme kuukautta oon sydäntäni koittanut kasata. Pahinta oli se, että minun tunteilla ja sanomisilla ei ollut tuossa tilanteessa mitään merkitystä. Mutta kohta tulee kevät ja kesä ja ehkä se tuo mukanaan jotain parempaa mulle.

• Edellinen

Niin ja siis nukuttiin lähekkäin ja harrastettiin seksiä normaalisti ja sitten yhtäkkiä PAM!
        -En tiedä enää haluanko olla sun kanssasi. ...ja sitten se olikin jo menoa.

• 78"""

Sinun pitäis ehkä kirjoittaa kirje, jolloin saat selkoa tarkemmin, että mitkä asiat parisuhteessa ärsyttää ja mihin pitäisi saada parannusta, jotta voisitte jatkaa yhdessä.

Uskon, että olette nuoria ja miehellä ei ole kokemusta siitä, että miten parisuhteessa ollaan. Jos lapsuudenkodissa ei olla juteltu kauheasti eikä ole saanut lohtua eikä olla totuttu keskustelemaan vaikeista asioista, pyydetty anteeksi jne, niin miehen on vaikea opetella niitä asioita nyt aikuisena, kun niitä ei ole oppinut silloin kun piti. Siksi kyse on nyt siitä, että jaksatko sinä ryhtyä opettamaan niitä miehelle ja toisaalta siitä, että meneekö oppi perille (sisäistääkö hän sanomasi). Sinä et voi väkisin muuttaa miestä, vaan hänen pitää itse haluta kehittyä paremmaksi poikaystäväksi.

Kun olet kirjoittanut kirjeen siitä, mikä parisuhteessa on hyvää ja mikä on huonoa, niin tee päätös, että haluatko antaa kirjeen miehelle. Suosittelen, että annat. Yleensä aina kirjoitettu teksti menee paremmin perille kuin puhuttu. Puhe on usein "nalkutusta", kun taas kirje harvinaisena asiana pistää viestin todella perille. Silloin mies tajuaa, että olette oikeasti suhteessanne käännekohdassa, jossa suhde joko kaatuu tai sitten alatte tehdä kumpikin töitä parisuhteen eteen.

• Nykyään onnellinen

Aivan kuin minä olisin kirjoittanut alkuperäisen tekstin, eksäni oli juuri samanlainen! Myös minä halusin rakastaa ja tulla rakastetuksi. Yksipuolistahan se oli, kun toinen ei edes halunnut halata koskaan tai sanoa, että rakastaa. Viikonloput vietin yksin kotona, kun kaverit ja kaljottelu olivat aina etusijalla. Muutaman vuoden sitä jaksoin, ikinä en ole itkenyt niin paljon kuin sinä aikana. Siinä vaiheessa, kun eksä kännispäissään sylki päälleni ja haistatti vitut, tajusin että nyt saa riittää. Pakkasin kamat ja häivyin, sinne jäi ukko itkemään ja miettimään miksi lähdin. Hänen mielestään, kun mitään ihmeellistä ei ollut tapahtunut.
      Arvosta itse itseäsi ja lähde suhteesta, jossa sinulla on huono olla. Pahalta se tuntuu aluksi, mutta aika ja hyvien ystävien seura parantaa. Tiedä mitä ihanaa tulevaisuus tuo tullessaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      22
      5010
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4026
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      73
      3593
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2688
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2453
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2338
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      68
      2133
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2097
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      134
      1633
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1505
    Aihe