kotiinsa tekemään remppahommia, ei kotiapuun ja valittavat kun joutuvat maksamaan tehdystä työstä. Se 27e tunnista, johon sisältyy alvit on ihan ihan liikaa . Sitten nämä useita tuhansia tienaavat eläkeläiset yrittävät saada 4H tai kortteliavusta ilmaista työvoimaa kotiinsa palvelemaan ja tekemään pieniä remppatöitä.
Joillekkin varakkaille on jopa sadan euron käynti kuukaudessa liikaa, vaikka siitä saa lähes puolet takasiin veronpalautuksina. On siis kyse näistä todella hyvätuloisista eläkeläisistä.
Ja koska työntekijä eli siis yrittäjä jää jatkuvasti ilman keikkoja, on turvauduttava toimeentuloon ja olemattomiin pätkätöihin toisilla firmoilla.
Ja kaiken huipuksi meille valittiin Sauli presidentiksi.
Varakkailla ei ole varaa palkata työntekijöitä
11
144
Vastaukset
- Mielummin työntekijä
Niinistö tukee varakkaita hyvätuloisia ihmisiä ja pienyrittäjät, jotka tienaa vähemmän kuin päivärahan saajat jäävät täysin puille paljaille. Katsotaan, että kun on yrittäjä mikä tahansa, niin kuvitellaan sillä olevan rahaa kuin roskaa ja siksi varakkaatkin tinkivät hinnoistaan.
- Vaatimaton eläjä
Ikinä en mene töihin. Helpommin leivän saa silloin ja paremmankin kuin työssä ja nopeammin ja helpommin kuin tehdä 8 tuntia duunia joka päivä.
- mä vaan
Aika hyvin päätelty, mutta vaikka on veronpalautuksen osalta soopaa.
Alvin jälkeenkin yrittäjälle jää yli 21€ tunnissa. Jos tuosta otetaan lakisääteiset eläke ym muut kulut pois niin silti tuntipalkaksi jää yli 14€/tunti. Kuukausipalkkasi on kuitenkin bruttona noin 2200€ (7x5x52/12), joka ei liene kovin heikko hanslankarille.
Mikäli toisaalta ryhtyisit "riistoporvariksi" ja palkkaisit jonkun tekemään työn puolestasi 10€ tunnissa niin silloin duunarisi maksaisi 4 euroa hikeä työtunniltaan sinulle.
Kumpi siis olet, työntekijä vai yrittäjä, molempina olosi ei oikein luonnistu?- .....
Ei vaan tarkoitan, että asiakas saa veronpalautuksina takaisin kunhan muistaa ilmoittaa verolomaakkeeseen kotitalousvähennykset. Jos siis kotiasiakas maksaa noin satasen kuussa työstä, josta saa kotitalousvähennyksen niin maksaa itse vain n. 50 euroa kuussa . Mutta ei nämä varakkaat haluaisi maksaa mitään vaan kyselevät usein, miksei kaupungin kotihoito hoida heitä ilmaiseksi. No ensinnäkään niille ei kuulu remontit ei kotisiivoukset eikä muutkaan tukipalvelut, mutta kaiken pitäisi tapahtua lähes ilmaiseksi. Olen sanonut heille, että on myös palveluja, jotka pyytää tuplasti enemmän hintaa kyseisistä palveluista ja että korttelikoti tekee ainoastaan vähävaraisille vanhuksille töitä.
Ja voi kun saisinkin tuon 2200 euroa bruttona .
- Mulle Kaikkiii !
Olen Yrittäjä ja veloitan Työntekijästäni 55e tunti.
Itse kun tilasin Timpurin töihin firma veloitti 45e tunti.
Kauhea hinta ! Kyllä ahisti.- hah hahaa
Kusipää olet !
- keppi
Minulla on tuntiveloitus vain 48€, mutta maksatan asiakkaalta myös matkakulut.
- 15-20 tunti
Pimeitä remonttimiehiä löytyy .
- Liian isot palkat.
Olen Wahlroos ja veloitan itsestäni 1 798e tunti.
Ja 300 000e vuodessa maataloustukia kilisee tilille.
Veroja en maksa ! - Tällästä se
Eipä tietenkään koska varakkaiden rahat menee muihin sijoituksiin.
Hyvää palkkaa eipysty maksamaan mutta höpöhöpö sijoituksiin on varaa. - Ei töitä vieläkään
Jos mummo maksaa kukaudessa esm sata euroa ja saa siitä 45 % kotitalousvähennyksen niin ei voi sanoa kotipalvelua kalliiksi. Jos mummo ei ole valmis uhraamaan noin 60 - 100 euroa kuukaudessa siihen, että saa apua kotiinsa niin hankkikoon sitten ilmaisen työntekijän vaikka Aasiasta. Ei yrittäjät pyhällä hengellä ja kiitoksella laskuista ja menoista selviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama315119Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644101Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve783676Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732728Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1582534Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602388Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792199Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?282185- 1381705
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401548